Als het goed is, staat het vandaag op de rekening.quote:Op donderdag 21 juni 2018 22:42 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Toch weer een plakje kaas extra deze week
ook zie ik her en der dat je alleen tijd erbij krijgt met dat kogelwerende vest,dus is het weer een verplichting.quote:Op donderdag 21 juni 2018 21:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het klopt wel dat hier iedereen laaiend enthousiast is over de combibundel en het postvest. Twee keer zoveel bundels betekent uiteraard (minstens) twee keer zoveel plezier in je werk. Vooral het postvest (of zoals ik het liever noem: het funvest) is een grote hit. Veel collega's dragen hem de hele dag. Helaas is ie niet zó comfortabel dat je hem in bed kunt dragen. Ik ken vrijwel niemand die de nieuwe werkmethode geen verbetering vindt.
Klinkt realistisch toch?
Klinkt een beetje als wat we nu hebben met de decemberzegel ( "goedkope" zegel 3 dagen, dure zegel 1 dag). En we weten allemaal wat voor enorm succes dat wasquote:Op vrijdag 22 juni 2018 11:28 schreef ludovico het volgende:
https://www.nu.nl/geldzak(...)-briefbezorging.html
Zien jullie hier ook niks in?
Ik kan mij voorstellen dat als de zakken echt leeg zijn dat je dit met de pakketbezorger mee kunt sturen... Zijn ze vol ga je met de fiets.
Dus spoed met pakketbezorger of fiets (als dat handig uitkomt) en om de x dagen met de fiets.
Maar volgens mij loont het al heel snel om brieven te bezorgen met een fiets.... Zo groot zijn die wijken niet... Aangezien je ook alle straten moet aanraken heeft dit idee eigenlijk weinig nut.
Wat denken jullie ervan?
Maar zou het efficienter zijn? Ik neem aan dat het aantal kilometers dat je fietst altijd wel gelijk is iedere dag, volle of lege tas.... En dat je toch wel overal langsfietst, dus dat stukje tot de deur stelt ook niks voor en het aantal dubbele post zal ook marginaal zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 14:54 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als wat we nu hebben met de decemberzegel ( "goedkope" zegel 3 dagen, dure zegel 1 dag). En we weten allemaal wat voor enorm succes dat was
Ik heb even gekeken, het worden 2 plakjes kaas extra !quote:Op vrijdag 22 juni 2018 06:37 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Als het goed is, staat het vandaag op de rekening.
Wat zal ik er eens van kopen? Rolex? Of eh?
Ik ben er wel blij mee hoor. Toch leuk meegenomen. Al gaat er weer aardig wat aan loonheffing van af. En dan ook nog de loonheffing van de rest van het loon.
Het is toch net zo verplicht als het scandevicequote:Op vrijdag 22 juni 2018 07:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ook zie ik her en der dat je alleen tijd erbij krijgt met dat kogelwerende vest,dus is het weer een verplichting.
straks hebben ze zoveel van die dingen over,dat ze ze aan de komende 3 kerstpakketten kunnen toevoegen
we hebben nu al piek- en daldagen. Ik zie niet in hoe dit idee veel efficienter zou zijn.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 14:56 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar zou het efficienter zijn? Ik neem aan dat het aantal kilometers dat je fietst altijd wel gelijk is iedere dag, volle of lege tas.... En dat je toch wel overal langsfietst, dus dat stukje tot de deur stelt ook niks voor en het aantal dubbele post zal ook marginaal zijn.
Dus je hebt er niet zoveel aan?
Mja, misschien makkelijker de post te verdelen zodat iedereen een prima wijk heeft?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 15:56 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
we hebben nu al piek- en daldagen. Ik zie niet in hoe dit idee veel efficienter zou zijn.
Dat kekke ding heb ik gelukkig nooit gekregen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 22:01 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Dat laatste had ik ook. Geniet van je beslissing en je vrije dagen!
Je mag dat fijne postvest toch wel houden?
Nou, waarschijnlijk is jouw definitie van "op orde" anders dan de definitie die postnl eraan geeft. Stond gisteren nog in het prikbordnieuws dat ze niet "kunnen" wachten met de invoering van de combibundel, en de combibundel en het postvest gaan natuurlijk hand in hand.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 18:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons komt dat kekke ding pas ergens in 2019 volgens werkoverleg eergisteren. En dan pas als alles, maar dan ook alles eerst helemaal op orde is.
Dat duurt nog wel even dus.
Dan zijn ze vast nog niet uit de kerstkaarten. Of zouden de mensen die nog kerstkaarten sturen, ze na de blamage van vorig jaar al in november op de bus doen?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Weet ik wel. Maar hier is verteld dat ze er in ieder geval pas in de loop van 2019 mee gaan starten. Kan natuurlijk best 1 januari 2019 zijn.
Dat dachten wij hier ook. Maar er zijn een paar steekproeven op de voorbereidingslocatie gedaan, en alles was zogenaamd op orde. En dan kunnen de bezorgers hoog of laag springen en zeggen dat het niet zo is, maar die krijgen dan gewoon als antwoord dat hun ervaringen niet stroken met de cijfers. En de cijfers kloppen natuurlijk altijd. Daarbij is de definitie van "op orde" nogal rekbaar. Zo vallen 5 fouten van de voorbereider in een wijk (daar komen dan nog de machinefouten bij) nog binnen het spectrum van "op orde"quote:Op vrijdag 22 juni 2018 18:59 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons komt dat kekke ding pas ergens in 2019 volgens werkoverleg eergisteren. En dan pas als alles, maar dan ook alles eerst helemaal op orde is.
Dat duurt nog wel even dus.
misschien zeggen ze dat alleen omdat ze bang zijn dat postbezorgers anders nu al opstappen, zitten ze ineens met een enorm tekort in de vakantieperiode .quote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:32 schreef Globetrottertje het volgende:
Weet ik wel. Maar hier is verteld dat ze er in ieder geval pas in de loop van 2019 mee gaan starten. Kan natuurlijk best 1 januari 2019 zijn.
De TL'ers zijn er in ieder geval niet blij mee. Met die combibundel.
Maar ja.. zij hoeven er niet mee te lopen.
quote:PostNL en Sandd wachten met fusie tot politiek laatste zet geeft
Beide partijen hebben interesse, de politiek is welwillend en de financiële voordelen zijn op een bierviltje uit te rekenen. Wie de nieuwe postvisie van het kabinet leest, kan maar een conclusie trekken: het kan niet lang meer duren voordat PostNL eindelijk zijn belager Sandd inlijft.
Beleggers rekenen zich al rijk. Begrijpelijk: consolidatie is het beste wat PostNL kan overkomen. Het samenvoegen van de netwerken van de twee grootste postbedrijven van Nederland levert forse kostenbesparingen op. Volgens analisten kunnen zo'n 80% van de kosten bij Sandd worden weggestreept als het wordt ingelijfd door PostNL. Met het wegvallen van een rivaal is PostNL bovendien verlost van nimmer aflatende prijsdruk. Eindelijk kunnen de goede tijden weer aanbreken bij de postbezorger.
Aandeelhouders van PostNL snakken naar goed nieuws. Het postbedrijf keert in 2018 weliswaar eindelijk weer dividend uit, maar kwam dit voorjaar toch met een winstwaarschuwing. Menig belegger zal met gemengde gevoelens terugkijken op het overnamebod van ¤5,75 dat Bpost eind 2016 tevergeefs bood. Het aandeel handelt nu rond ¤3,74 - na enkele dagen van forse prijsstijgingen.
Hoe snel kunnen beleggers zich rijk rekenen? Het is bekend dat beide bedrijven elkaar al goed kennen. Eind 2015 stond PostNL al op het punt om Sandd voor ¤100 mln tot ¤150 mln te kopen. Ceo Herna Verhagen zette toen niet door uit vrees voor bezwaren van de politiek. Nu laat de topvrouw echter al maanden horen dat consolidatie van de postmarkt de enige weg voorwaarts is. Ook Sandd staat open voor een overname.
Ze krijgen nu officieel de zegen van staatssecretaris Mona Keijzer (CDA) van Economische Zaken. Volgens de bewindsvrouw staat de Mededingingswet consolidatie toe - als de voordelen voor de consument maar voldoende duidelijk worden gemaakt. Ze blijft echter vager over de rol van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM), die een overname ook moet goedkeuren.
Daarom zullen PostNL en Sandd pas echt in beweging komen als de ACM duidelijke richtlijnen krijgt van de politiek. Teruggefloten worden door de toezichthouder is wel het laatste wat het bestuur van PostNL - niet de meest avontuurlijke van de BV Nederland - wil. Ook Sandd zegt nu te wachten op 'volledige politieke duidelijkheid.'
Na de mooie toekomstvisie wacht de sector nu op concrete wetten uit Den Haag. Een nieuw wetgevingstraject zal minimaal een jaar kosten. Pas dan zullen PostNL en Sandd echt doorpakken. Niemand wil weer een mislukte overnamepoging. Deze keer moet het goed gaan.
Mooi is dat ja. Komen ze langs om te kijken of er veel reject/ 0100 post is. Hoor je ze in de kantine kletsen. Ja op de vorige locatie hadden ze veel kennis. Dus daar werd al die reject gewoon gesorteerd. Daardoor leek het wel goed te gaan. Je zou dan na je pauze even bij elke kast langs kunnen gaan, en vragen aan de sorteerder wat hij elke dag achter de rode kaart vind. Maar nee. Een paar bakken bekijken en weer naar kantoorquote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat dachten wij hier ook. Maar er zijn een paar steekproeven op de voorbereidingslocatie gedaan, en alles was zogenaamd op orde. En dan kunnen de bezorgers hoog of laag springen en zeggen dat het niet zo is, maar die krijgen dan gewoon als antwoord dat hun ervaringen niet stroken met de cijfers. En de cijfers kloppen natuurlijk altijd. Daarbij is de definitie van "op orde" nogal rekbaar. Zo vallen 5 fouten van de voorbereider in een wijk (daar komen dan nog de machinefouten bij) nog binnen het spectrum van "op orde"
lekker met die kerstagenda's en andere ongein,nog meer doen voor hetzelfdequote:Op vrijdag 22 juni 2018 19:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Uit het Financieel Dagblad
[..]
Machine wilde ook snel naar huis. Wat een zooitjequote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:53 schreef Thomas-sama het volgende:
Bijna geen drol te bezorgen vandaag.
Wel eentje gefotografeerd.
Drollen gaan ook nog niet zo makkelijk door de machine (shit)quote:Op zaterdag 23 juni 2018 17:57 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Machine wilde ook snel naar huis. Wat een zooitje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |