abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 juni 2018 @ 21:16:04 #101
319979 Fok-it
All is well
pi_179733203
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:13 schreef viceversa het volgende:

[..]

Wie ben jij om te oordelen over het leven van een ander?
Hierbij moet ik hem wel gelijk geven verder. Iedereen mag oordelen. Dat het geen chique mening is een ander verhaal
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_179733221
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:13 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik hoef me er niet in te verdiepen om mensen die jonge kinderen zonder vader of moeder achterlaten lafaards te vinden. Net zoals ik neerkijk op verslaafden, criminelen e.d. die kinderen nemen.

Dat van dat eerste over het geld was niet serieus, als iemand uit het leven stapt vind ik daar normaliter niks van (tenzij het voor mijn trein is), maar als er kinderen in het spel zijn wel.
Jij vindt dat lafaards en dat is je goed recht, maar wel kortzichtig. Probleem is, dat suïcidale mensen dat helemaal niet zo zien. Die zien alles zwart, ook al gaat alles hun voor de wind. Niks interesseert hun nog, alleen de dood.
Het komt van twee kanten.
pi_179733239
Geld maakt niet gelukkig, daarbij weet je nooit wie je echte vrienden zijn en wil iedereen iets van je. Soms hebben ze voor je sterven al ruzie over de erfenis of voelen mensen zich heel eenzaam, ook met pensioen gaan kan voor sommige mensen enorm stressvol en deprimerend zijn.
  maandag 11 juni 2018 @ 21:19:52 #104
319979 Fok-it
All is well
pi_179733282

[ Bericht 100% gewijzigd door Fok-it op 11-06-2018 21:20:15 ]
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  maandag 11 juni 2018 @ 21:21:24 #105
319979 Fok-it
All is well
pi_179733300
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Geld maakt niet gelukkig, daarbij weet je nooit wie je echte vrienden zijn en wil iedereen iets van je. Soms hebben ze voor je sterven al ruzie over de erfenis of voelen mensen zich heel eenzaam, ook met pensioen gaan kan voor sommige mensen enorm stressvol en deprimerend zijn.
pi_179733740
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:14 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Een normaal mens? Of wil je beweren dat jij zonder oordelen door het leven gaat?
Ik probeer zo min mogelijk te oordelen over dingen die ik niet begrijpt
pi_179734723
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:11 schreef Anthonie1 het volgende:
Want geld kan ook echt geluk kopen. NOT!
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:20 schreef Dertigcm het volgende:

[..]

dit dus. Deze ts :')
Hoezo weten jullie dit? Zijn jullie rijk ofzo?
pi_179734789
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:17 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Geld maakt zeker weten gelukkig(er). Zijn altijd alleen maar mensen zonder geld die kunnen stellen dat het niet gelukkig maakt, maar ow hoe graag willen ze een loonsverhoging krijgen :')
pi_179734940
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:17 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Geld maakt zeker weten gelukkig(er). Zijn altijd alleen maar mensen zonder geld die kunnen stellen dat het niet gelukkig maakt, maar ow hoe graag willen ze een loonsverhoging krijgen :')
Als je gewoon rond kan komen is natuurlijk fijn, maar dacht je echt dat iemand zich beter voelde met 8 miljoen op de bank? Het geeft gewoon andere zorgen, daar staan mensen niet bij stil.
pi_179734975
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:23 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Als je gewoon rond kan komen is natuurlijk fijn, maar dacht je echt dat iemand zich beter voelde met 8 miljoen op de bank? Het geeft gewoon andere zorgen, daar staan mensen niet bij stil.
Ik meende dat de grens van geluk ofzo 5 miljoen euro was. Dat daarna het niet beter werd in het algemeen gesproken. Was wel onderzoek naar gedaan. En ja ik denk dus dat iemand die 8 miljoen op de bank zich beter voelt dan iemand met 300.000 ofzo. Ik zou me dan in ieder geval veel beter voelen sowieso
pi_179735083
Beetje meer ontopic, heb het idee dat sommige rijke mensen vooral aan de drugs gaan en daarna dood gaan of zelfmoord plegen. En deze mensen halen de media. Volgens mij zijn de meeste rijke mensen vrij blij en anders hebben ze altijd de vrijheid om hun geld weg te geven als dat niet zo is (wat ze niet doen want het zal best fucking sweet zijn om zo rijk te zijn)
pi_179735158
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:25 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Ik meende dat de grens van geluk ofzo 5 miljoen euro was. Dat daarna het niet beter werd in het algemeen gesproken. Was wel onderzoek naar gedaan. En ja ik denk dus dat iemand die 8 miljoen op de bank zich beter voelt dan iemand met 300.000 ofzo. Ik zou me dan in ieder geval veel beter voelen sowieso
Veel lager.
pi_179735442
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 21:07 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat is mijn goed recht dan toch? Of wil je liever dat individuen als ik niks meer te vertellen mogen hebben?
Nee hoor

Maar soms verwacht ik wel eens dat mensen zich in iets verdiepen voordat ze een "sterke mening" hebben. My bad :D
pi_179735501
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:28 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:
Beetje meer ontopic, heb het idee dat sommige rijke mensen vooral aan de drugs gaan en daarna dood gaan of zelfmoord plegen. En deze mensen halen de media. Volgens mij zijn de meeste rijke mensen vrij blij en anders hebben ze altijd de vrijheid om hun geld weg te geven als dat niet zo is (wat ze niet doen want het zal best fucking sweet zijn om zo rijk te zijn)
Ik als arm mens heb ook wel eens drugs gedaan, terwijl ik niet de enige ben denk ik _O-
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:42 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Nee hoor

Maar soms verwacht ik wel eens dat mensen zich in iets verdiepen voordat ze een "sterke mening" hebben. My bad :D
Kijk ik kijk niet neer op de mensen zelf, maar op de situatie die ze willens en wetens creëren met kinderen in het spel. Dat steekt me wel ja. Voorderest wil ik best afzijdig houden qua oordeel.
  maandag 11 juni 2018 @ 22:51:17 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_179735718
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:25 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

Nah. De grens lag bij 75k/80k. Heb daar weleens onderzoek van gelezen
pi_179735788
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Tis ook vooral, je word niet per se gelukkig van veel geld, je word ongelukkig van weinig geld. Zoiets.
pi_179735805
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:51 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dit klopt.

http://content.time.com/t(...)9171,2019628,00.html
  maandag 11 juni 2018 @ 22:55:45 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_179735858
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Tis ook vooral, je word niet per se gelukkig van veel geld, je word ongelukkig van weinig geld. Zoiets.
Dat klopt wel ja. Als je eenmaal de grens over bent van comfy leven maakt het geen kut uit of je een ton of een miljoen hebt. Natuurlijk kan je meer en groter maar je geluksgevoel gaat met geen greintje omhoog
pi_179735880
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Money can buy happiness if you spend it right :)

Onderzoek toont aan... vooral geld besteden aan ervaringen. Niet aan producten.
pi_179736046
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:56 schreef viceversa het volgende:

[..]

Money can buy happiness if you spend it right :)

Onderzoek toont aan... vooral geld besteden aan ervaringen. Niet aan producten.
Nou ik zou zelf liever geld uitgeven aan zekerheid. Al was het een rijtjeshuis van 2 ton... tsja...
pi_179736095
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 22:14 schreef TheNightIsFullOfTerrors het volgende:

[..]

[..]

Hoezo weten jullie dit? Zijn jullie rijk ofzo?
:')

Nee ik ben zeker niet rijk. Maar het is ook niet dat ik nooit armer ben geweest dan nu... En ik heb nu weinig geld, dus dat zegt ook weer genoeg.
pi_179736128
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2018 23:01 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou ik zou zelf liever geld uitgeven aan zekerheid. Al was het een rijtjeshuis van 2 ton... tsja...
Ja daar is een bepaald minimum voor nodig.
pi_179736323
quote:

[..]

Mijn oma zei wel eens, het is eenzaam aan de top. Als je aan de top staat dus stinkend rijk bent dan willen veel mensen wat van je, jaloezie en afgunst zijn dan orde van de dag. Let maar eens op, als je een doorsnee Opel koopt, zeggen mensen, wat een leuk bakkie. Koop je een Ferrari is het meteen, nou wat kost dat wel niet in de verzekering, daar kun je ja amper boodschappen mee doen.
Het is dan best lastig om gelijk gezinden te vinden. er zijn meer mensen met een laaginkomen dan dat er miljonair zijn.

Het zijn vaak snerende opmerkingen, dus al snel heb je een kleine vriendenkring of helemaal geen vrienden, ook familie kan heel vervelend worden als ze geld ruiken. Dan is het behoorlijk eenzaam en dat heeft nog niet eens met hoge bedragen te maken, iemand die al gewoon kan doen en laten wat hij wil zal dit al snel ervaren, laat staan dat je vermogen steeds meer groeit.
  Redactie Frontpage dinsdag 12 juni 2018 @ 11:48:54 #124
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_179742208
Waar bemoei je je mee man? Gewoon zielig jaloers op andermans centen :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_179742902
TS je klinkt wel behoorlijk simplistisch. Als je op deze manier kan denken. Zonder enige empatie, verstand van depressie. En als persoon zonder geld die graag zelf veel geld wilt; "want dan kan je pas echt gelukkig zijn".

Vaak is de weg naar een product of ervaring toe veel leuker dan de consumptie zelf. Denk aan hoe blij je als kind kon worden van bijvoorbeeld een ijsje of iets anders nietszeggend. Als je de rest van je leven elke dag een doos ijs kan kopen is er natuurlijk geen zak meer aan. Zo geld dat voor heel veel dingen. Mensen denken vaak aan dure auto's, dure kleding of Rolexen. Maar als je sochtens wakker wordt en denkt van ik wil graag een nieuwe horloge! Je gaat even een Rolex kopen van 50k en klaar. Je wordt dan echt niet meer gelukkig van die nieuwe horloge. Het kost geen enkele moeite en je kunt het blijven herhalen. Zo ook voor 5 sterre hotels, jij vind dat misschien wel héél bijzonder en gaaf. Als je elke nacht van het jaar in zo'n hotel slaapt is er geen zak meer aan.

Dan hebben we het nog niet eens over alle zaken waarbij geld een nadeel is. Mensen gaan je aanklagen. Vrienden zijn geen echte vrienden meer, familie moet opeens ook iets van je hebben. Zijn de zakenpartners waarmee je omgaat wel betrouwbaar? Kan ik mijn miljoenen wel "veilig" op de bank zetten? Iedereen herkent je en je voelt je dus nooit meer echt vrij. (Docu gezien waar David Beckham met een motor gaat rijden in Zuid Amerika, zelfs in afgelegen dorpjes herkennen mensen hem nog).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')