abonnement Unibet Coolblue
pi_179663441
Ik ben me aan het orienteren op het bouwen van een huis. Ik heb momenteel met name wat catalogus bouwers op het oog en ik heb van een van de bedrijven nu een offerte (nog niet volledig uitgewerkt, maar wel met al 30 extra posten op basis van mijn eerste gesprek van 1.5 uur met ze).
Mijn vraag aan mensen met ervaring met het bouwen via een dergelijk bedrijf is: Is er over het algemeen mogelijk die prijs nog omlaag te krijgen en zo ja hoeveel ongeveer (5-10-15-20%) of is dat iets wat eigenlijk nooit lukt?
I'm right and you know it
pi_179663547
Ik denk dat je in je handen mag knijpen als ze de offerte langer dan 1 maand laten gelden.
pi_179663597
Voor jou 10 anderen op dit moment in de bouw, je mag blij zijn dat je een offerte hebt gekregen.
  Moderator donderdag 7 juni 2018 @ 22:20:29 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_179663959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:58 schreef Deshain het volgende:
Ik denk dat je in je handen mag knijpen als ze de offerte langer dan 1 maand laten gelden.
Het is gekkenwerk inderdaad, je mag al blij zijn dat ze überhaupt tijd in een uitgebreide offerte steken want er is op dit moment namelijk werk in overvloed.

Als jij die prijs niet wil betalen om jou woning door hun te laten bouwen; dan gaat men gewoon met een andere klant in zee die dat wel die hoofdprijs wil betalen.
pi_179666222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 22:20 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het is gekkenwerk inderdaad, je mag al blij zijn dat ze überhaupt tijd in een uitgebreide offerte steken want er is op dit moment namelijk werk in overvloed.

Als jij die prijs niet wil betalen om jou woning door hun te laten bouwen; dan gaat men gewoon met een andere klant in zee die dat wel die hoofdprijs wil betalen.
Nou heeft niet iedereen 500.000 voor wat stenen huis over... maar ik snap jullie punt.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:58 schreef Deshain het volgende:
Ik denk dat je in je handen mag knijpen als ze de offerte langer dan 1 maand laten gelden.
Inderdaad... een maand :D
I'm right and you know it
  vrijdag 8 juni 2018 @ 07:31:53 #6
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_179668321
Ach, het zijn koopmannen. Ze zullen jou best het gevoel willen geven dat je goed onderhandeld hebt.
pi_179671257
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 07:31 schreef Rtificial het volgende:
Ach, het zijn koopmannen. Ze zullen jou best het gevoel willen geven dat je goed onderhandeld hebt.
Ik kan het altijd proberen, en dat zal ik ook wel doen... maar de vraag hier was meer om te weten wat reëel was om te verwachten... blijkt in de reacties dus niet veel te zijn. Hoop nog wel omdat het om een iets groter huis gaat (toch de grootste in hun boekjes en dan nog wat breder en redelijk wat erop en eraan etc) er iets te halen is.. ik bedoel dat zullen ze niet elke dag krijgen (de meeste van mijn collaga's die in dit segment gebouwd hebben zijn toch veel wat meer architectonische hoogstandjes en een niet prefab bouwer gegaan.
I'm right and you know it
pi_179672303
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 11:29 schreef Aezeal het volgende:
ik bedoel dat zullen ze niet elke dag krijgen (de meeste van mijn collaga's die in dit segment gebouwd hebben zijn toch veel wat meer architectonische hoogstandjes en een niet prefab bouwer gegaan.
De reden hiervoor moet je natuurlijk ook zoeken in het feit dat de welstandscommissie in dat segment ook nog wat noten op hun zang hebben en een foldertjeshuis niet heel wenselijk is volgens die esthetische maffia.
pi_179672570
Prefab is anders dan de normale bouw. Kan best dat het daar nog heel anders werkt... In de reguliere bouw is het inderdaad gekkenwerk nu.

Maar prefab een korting tja meestal is het vrij transparant toch? Een natuurlijk zit er nog wat ruimte in.

Meerdere offertes is altijd slim.
Laat die handjes wapperen!
pi_179677544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:47 schreef Deshain het volgende:

[..]

De reden hiervoor moet je natuurlijk ook zoeken in het feit dat de welstandscommissie in dat segment ook nog wat noten op hun zang hebben en een foldertjeshuis niet heel wenselijk is volgens die esthetische maffia.
Zo slecht zijn ze niet (logischerwijs is dat mijn mening want anders ging het topic er niet over)...
Ik bedoel: https://www.groothuisbouw.nl/modelwoningen/ huisje GH2.... ik denk niet dat je heel snel problemen krijgt met de welstand.
I'm right and you know it
  vrijdag 8 juni 2018 @ 20:57:59 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_179681148
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:59 schreef Aezeal het volgende:

[..]

Zo slecht zijn ze niet (logischerwijs is dat mijn mening want anders ging het topic er niet over)...
Ik bedoel: https://www.groothuisbouw.nl/modelwoningen/ huisje GH2.... ik denk niet dat je heel snel problemen krijgt met de welstand.
Hangt van de locatie af waar je het neer wil zetten.
In een nieuwbouw plan waar het uitgangspunt strak/modern is, misstaat dat model nogal.

Edit: ik zie nu ook de modern variant.
Maar dan nog, welstand heeft doorgaans ook een mening over max hoogte, type dakbedekking etc.

[ Bericht 7% gewijzigd door bleiblei op 08-06-2018 21:04:13 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')