SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn, dat het bij jullie ondanks alles zo leuk was Exode.. en wat slecht van de chauffeurs zeg.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 08:58 schreef exode het volgende:
B heeft een top eerste schoolreisje gehad Hij heeft de hele dag zijn eigen rugzakje gedragen en was volgens mijn schoonzus superlief voor de andere kindjes in de groep.
Maar toch gaat het klachten regenen geloof ik op school, Heen heben ze er 2 uur over gedaan ipv 1 uur en terug ook. Niet vanwege de files maar omdat de chauffeurs die weg niet wisten. Heen gingen ze een heel stuk binnendoor langs de vecht, een paar x keren zelfs omdat ze niet over de smalle vechtbrug konden. In de andere kleuterbus gingen er meerdere kindjes over hun nek vanwege de vele bochten.
In B zijn bus was er airco gelukkig in de andere kleuterbus niet.
Ik snap sowieso niet dat je voor kleuters een bestemming kiest die zonder files en als alles perfect loopt al meer dan een uur rijden is.
Volgens B was het overigens helemaal niet ver rijden, hij had het prima naar zijn zin met zingen en veel kletsen. Dus nee van ons komt geen klacht, B had tenslotte niets te klagen.
Hoe was het bij jou Rijst? E een leuk schoolreisje gehad?
Oi, dat zijn dingen die je liever niet hoort Venco. Ik weet dat het bijna ondoenlijk is voor de juf, maar als je 1-1 met hem gaat zitten, hoe gaat dat dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:37 schreef vencodark het volgende:
Volgende week weer de oudergesprekken en ik zie er een beetje tegenop.
Vorige keer stond er in zijn ‘rapport’ dat er wel 3 punten waren die zijn leerproces kunnen belemmeren.
1. Erg impulsief. 2. Slechte concentratie/moeite met aandacht houden. 3. Moeite taken te maken.
En dat zij zich dus best zorgen maken.
Kijk, al die dingen horen wat mij betreft een beetje bij elkaar. Het ene volgt op het andere.
Herkenbaar voor iemand?
Uit eigen ervaring weet ik dat dit veel beter gaat.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 09:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Oi, dat zijn dingen die je liever niet hoort Venco. Ik weet dat het bijna ondoenlijk is voor de juf, maar als je 1-1 met hem gaat zitten, hoe gaat dat dan?
Ik wil er ook niet te dramatisch over denken. Het is groep 1 en ik weet dat hij thuis juist heel goed dingen kan maar hij moet zich betrokken voelen.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:02 schreef Kyara het volgende:
Ik zou sws vragen om voorbeelden en ook wat haar ideeën zijn over hoe nu verder. Wat kan de school hierin betekenen? Ik zou er heel open in staan. Laat het verhaal daarna bezinken en vraag evt een vervolggesprek aan als je naderhand nog vragen hebt.
Hoe heeft toch nog een jaar om te kleuteren? Of zou hij na de zomer naar groep 3 gaan?
Ja hoiquote:Op vrijdag 8 juni 2018 10:25 schreef vencodark het volgende:
Dus wat ik mij eigenlijk afvroeg: hoe kan ik zo’n gesprek in. Wat voor vragen kan ik bijv. stellen?
Is hier iemand juf?
Precies ditquote:Op vrijdag 8 juni 2018 11:13 schreef Kyara het volgende:
Maar als hij in groep 1 zit dan heeft hij toch sws nog een jaar bij de kleuters? Dan lijkt me een jaar extra toch (nog) niet aan de orde? Of hebben jullie geen combinatieklassen? Ik zou het gesprek open ingaan. Zijn signaleren iets en willen daar met jou over praten. Misschien is er extra ondersteuning oid mogelijk maar daar is ook toestemming voor nodig. Ik zou dus afwachten wat zij te vertellen hebben.
(en weg bij vriendje is niet leuk maar als het zou betekenen dat hij de rest van zijn schooltijd op zijn tenen zou moeten lopen dan zou dat nog vervelender zijn, vriendje kan ook verhuizen en van school gaan dus dat argument zou ik er wel even buiten laten).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Dat is inderdaad een iets prettigere insteek dan 'Je kind van 5 kan zich niet concentreren (JOH) en we maken ons zorgen'.quote:Op vrijdag 8 juni 2018 18:40 schreef Phaidra het volgende:
Toen I vorig jaar zijn verslag kreeg, stond er ook wel in dat hij het te druk had met vriendjes maken en met iedereen kletsen om echt aan werkjes toe te komen. Met daarbij nog “Kortom, een echte (jongste) kleuter die ontzettend sociaal is”. Zo klinkt het al heel anders en het is dit jaar als oudste kleuter volgens mij best goed gekomen .
dat herken ik dus ook vrij veel last minut en dat is niet altijd handigquote:Op vrijdag 8 juni 2018 21:23 schreef L-E het volgende:
Wat betreft helpen: ik zie het hele schoolgebeuren wel een beetje als een joint effort van school EN ouders. Kinderen daar dumpen en verder niet betrokken zijn is niet onze stijl. Maar, ik doe wat ik kan binnen mijn mogelijkheden (en die van mijn kinderen). Ik ga er vanuit dat dat voor iedereen geldt, de een heeft nu eenmaal wat meer speelruimte dan de ander.
Op de huidige school werd ook vrij veel aan uitstapjes georganiseerd, superleuk, maar ook vaak lastminute (op dinsdag melden dat er donderdag 5 auto's nodig zijn voor een bezoekje aan een museum.. ) en dat is voor ons met werk gewoon heel erg lastig te combineren. Wat ik soms jammer vind want Sticker kan zoiets nog best spannend vinden dus ik ga eigenlijk wel graag mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |