Fijn dat je mee kon met het schoolreisje, Omen en dat het leuk was. En r met haar zelfkennis.
.
We hebben vandaag I's map met 'beoordeling' meegekregen, met daarin ook de eerste Cito resultaten.
. Het was nog wel 'grappig', want I kwam met map onder haar arm de klas uit en wilde dat ik er direct in keek, omdat er ook een tekening in zat. Dus ik deed die map open en zag niet zulke positieve beoordelingen. Dus ik dacht: oke, nou ja, dat kan. Maar toen bladerde ik door, op zoek naar de tekening, en zag ineens een naam van een andere leerling staan. Had I per ongeluk haar map verwisseld met dat van een kind naast haar.
. So much voor privacy.
. Snel omgewisseld. Gelukkig zagen we het al op school.
Het is wel interessant en fijn om te zien hoe de juf haar beoordeelt. Wat me verbaasde is dat ze in de kringgesprekken stil is. Ik had verwacht dat ze daarbij wel snel los zou zijn. Maar als één van de jongsten in de groep heeft dat waarschijnlijk nog wat meer tijd nodig. Ze heeft nog wat ontwikkeling nodig van de 'executieve vaardigheden' , ofwel de onhandigheid die al naar voren kwam.
. Verder waren die Cito scores wel zoals ik had verwacht: talig boven het gemiddelde, en op reken- cijfer gebied op het gemiddelde. Maar deze week hebben we nog een gesprek en dan krijgen we nog wat meer duiding en uitleg. Het gaat allemaal wel best ver voor een kind dat nog maar ruim 4 is he.
.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"