quote:MARKO: "NIEUWE HONDA-MOTOR DRIE TIENDEN PER RONDE SNELLER"
Het heeft er alle schijn van dat Red Bull Racing in 2019 daadwerkelijk met Honda-motoren aan de start staat. Gisteren meldde Speedweek al dat de deal beklonken is en vandaag meldt Red Bull-adviseur Dr. Helmut Marko dat de nieuwe Honda-krachtbron een flinke verbetering is ten opzichte van de oude variant.
Naar het schijnt heeft Red Bull de knoop in Montreal doorgehakt, nadat het team de verschillen tussen de Renault- en Honda-krachtbron analyseerde. Volgens Marko is de nieuwe Honda-motor een flinke verbetering en levert deze krachtbron meer vermogen.
Red Bull lijkt onder de indruk van de verbeteringen die Honda heeft doorgevoerd. Volgens Marko is zusterteam Toro Rosso er op vooruit gegaan. "We hebben het over drie tienden van een seconde per ronde", aldus de Red Bull-adviseur.
Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuzequote:
Bron F1 Today. Net even gekeken naar wat voor smeuigs zij nog verder hebben te vertellen:quote:
https://www.f1today.net/n(...)fels-fernando-alonsoquote:McLaren-teambaas erkent twijfels Fernando Alonso
https://www.f1today.net/n(...)m-auto-te-verbeterenquote:Williams heeft meer tijd nodig om auto te verbeteren
https://www.f1today.net/n(...)aar-red-bull-bepaaltquote:Toro Rosso steunt Hartley volledig, maar Red Bull bepaalt
Wat is hier grappig of triest aan? Vind het wel vergelijkbaar met Verstappen's fout in Monaco. Even afgeleid door een andere wagen en je zit tegen de muur aan.quote:
De opmerking van de monteur van Ericsson die zich afvraagt of Verstappen de oorzaak was. Niet de fout van Ericsson.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:44 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat is hier grappig of triest aan? Vind het wel vergelijkbaar met Verstappen's fout in Monaco. Even afgeleid door een andere wagen en je zit tegen de muur aan.
Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De opmerking van de monteur van Ericsson die zich afvraagt of Verstappen de oorzaak was. Niet de fout van Ericsson.
quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.
Verstappen boezemt andere coureurs kennelijk al zoveel angst in dat ze spontaan de muur in rammen als ze hem zien.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:57 schreef franske19 het volgende:
[..]
Aangezien hij vlak achter Verstappen zat is het niet zo'n vreemde vraag.
mja, als Ericsson de muur niet had geraakt was het ook niet zo close geweest.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 16:56 schreef opgebaarde het volgende:
Als je die beelden ziet, vraag ik me af of Verstappen doorhad dat er iemand achter hem zat. Zat toch niet heel veel meer ruimte tussen
Ik betwijfel of het echt meer was. Zeker in de Q leken ze gelijkwaardig, maar de Renault is wat beter en zuiniger in de race. Denk dat het nu nihil is, na de update.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuze
ik denk dat het meer gaat om de snelheid waarmee Honda ontwikkelt, terwijl je van Renault het gevoel krijg dat ze nu tot 2019 niks meer aan de motor doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 14:39 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Maar hoeveel tienden per ronde lagen ze achter op de renaultmotor? Ongetwijfeld meer dan 3. Maargoed als de progressie er is lijkt het me zeker de juiste keuze
Wat was het probleem bij Alonso bij de Canadese GP?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 18:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat het meer gaat om de snelheid waarmee Honda ontwikkelt, terwijl je van Renault het gevoel krijg dat ze nu tot 2019 niks meer aan de motor doen.
Ook in Monaco, ging er weer wat kapot.
Renault kan misschien nu wat sneller zijn, maar de motor moet ook 4 hele weekenden meegaan.
officieel een kapotte uitlaat,maar heb ook gehoord een kapotte turboquote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:07 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat was het probleem bij Alonso bij de Canadese GP?
quote:Asked to specify where he felt the updated Honda power unit had performed better compared to the old one, Gasly replied simply: "Everything. Just more performance in general. In terms of battery as well, in terms of energy management, it's better.
“I think Honda did a really good step in terms of performance,” he added. “I overtook the [Ferrari-powered] Haas, I overtook the [Mercedes-powered] Force India on the straight, which is the first time this year, so for me it's looking good, promising.”
"Red Bull have a chance to become world champions with Renault in the next two years"
Cyril Abiteboul
Gasly’s team mate Brendon Hartley was clocked the fastest through the Circuit Gilles-Villeneuve’s speed trap during Free Practice 1 – encouraging, given that Fernando Alonso’s fastest speed trap reading in his Honda-powered McLaren at the 2017 race was some 16mph slower than the top speed of Sebastian Vettel, a situation Alonso called “dangerous” at the time.
The data harvested by Toro Rosso over the Canadian Grand Prix weekend will make for interesting reading for Red Bull, given their plan to make a decision on their 2019 engine choice around the time of the Austrian Grand Prix at the end of June. “We have a lot of information to go away and analyse from this weekend and [we’ll] probably take another weekend just to view it over a couple of circuits,” said Red Bull Team Principal Christian Horner. “I’m sure around the Austrian Grand Prix, we’ll be coming to a conclusion.
“From what I hear, [Honda] have made a good step this weekend. Renault have brought what they have advertised as well. Now we have a bunch of GPS data to go away and analyse and look at the relative performance.”
Part of Red Bull’s decision will be weighing up the pros and cons of remaining a customer team with Renault versus becoming effectively Honda’s works team. Renault Team Principal Cyril Abiteboul said he understood Red Bull’s dilemma, but urged them to think twice before committing to the Japanese engine-maker.
“I think [Red Bull are] looking into the technical and commercial side, because it’s clearly different for them remaining a customer and partner of Renault versus becoming a works team with Honda,” said Abiteboul, who also revealed that Renault had initially demanded a decision from Red Bull on which engine supplier they would be using in 2019 at the end of May. “It’s very different and I appreciate that.
“But frankly as far as I’m concerned, they have a chance with us to become world champions again. I can’t say for Honda, but with what they have now, what’s coming in the pipeline, and their car, which is clearly a great car – maybe the greatest out there – they have a chance to become world champions again in the next two years.”
gezien de bandenkeuze, gaan ze echt niet voor Ferrari en de mercs eindigenquote:
De banden zijn te hard. Zelfs nu ze een slag zachter zijn dan vorig jaar zijn ze nog te hard.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 19:29 schreef Afhaalchinees het volgende:
Wat ik ook zo jammer vindt, volgens mij is iedere race een 1-stopper. Nergens tactische variatie
Je reageert op de verkeerde?quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gezien de bandenkeuze, gaan ze echt niet voor Ferrari en de mercs eindigen
Magny Cours was geweldig. Niet dat het circuit zoveel inhaalmogelijkheden biedt, maar je kunt er toch 2 aanwijzen. Uiteraard aanremmen hairpin als de meest mooie plek om in te halen.quote:Op dinsdag 12 juni 2018 20:01 schreef VacaLoca het volgende:
Pff saai circuit lijkt dat Paul Ricard. Had ik nog liever Magny Cours gehad. Heb daar ooit (1999) live een briljante race aanschouwd. En je ziet er 75% van de baan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |