Als rente negatief wordt haal ik direct de spaarrekening leeg.quote:Op zondag 29 december 2019 11:42 schreef Bosbeetle het volgende:
En dan als ze zo goed als allemaal weg zijn negatieve rente invoeren, dat tegelijk met allerhande opname limieten.
Hoe? Als er geen volle pin automaten zijn de banken geen geld/ bezoekerslocatie hebben. Of gewoon domweg zeggen dat je niet meer dan X mag opnemen Etc...quote:Op zondag 29 december 2019 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als rente negatief wordt haal ik direct de spaarrekening leeg.
Omzetten in goudquote:Op zondag 29 december 2019 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe? Als er geen volle pin automaten zijn de banken geen geld/ bezoekerslocatie hebben. Of gewoon domweg zeggen dat je niet meer dan X mag opnemen Etc...
Alsof die automaten niet gevuld wordenquote:Op zondag 29 december 2019 11:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe? Als er geen volle pin automaten zijn de banken geen geld/ bezoekerslocatie hebben. Of gewoon domweg zeggen dat je niet meer dan X mag opnemen Etc...
En dan heb je een paar ton contant in huis ? Fijn idee.quote:Op zondag 29 december 2019 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb niet een paar ton in huis.quote:Op zondag 29 december 2019 12:07 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
En dan heb je een paar ton contant in huis ? Fijn idee.
Plak je ook een briefje op de deur wanneer je niet thuis bent voor onze medelanders ?
Een kluis beschermt je geld alleen als je niet thuis bent.quote:Op zondag 29 december 2019 12:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik heb niet een paar ton in huis.
Zou wel investeren in een fatsoenlijke kluis.
Dan moeten ze wel weten dat je een kluis met inhoud hebt.quote:Op zondag 29 december 2019 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een kluis beschermt je geld alleen als je niet thuis bent.
Op het moment dat je wel thuis bent, zou je dan je leven ruilen voor je geld?
Ik zou het ook niet van de daken schreeuwen. Maar bij een roofoverval biedt het geen voordelen, alleen als je niet thuis bent. Goed verstoppen van het geld in een brandbestendig geldkistje biedt ongeveer hetzelfde voordeel.quote:Op zondag 29 december 2019 12:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel weten dat je een kluis met inhoud hebt.
Ik nietquote:Op zondag 29 december 2019 11:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is sowieso waanzin om meer dan 5000 euro op een spaarrekening aan te houden. Gaat de rente naar -1% dan kost je dat dus 50 euro per jaar. Geen geld om je geld veilig en handig bewaard te hebben!quote:Op zondag 29 december 2019 17:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik niet
Ik zie m'n spaarrekening net als Trump als een oude sok. Het is altijd handig om geld achter de hand te hebben voor als de wasmachine defect gaat, je onverwacht moet verhuizen of als er andere tegenslagen op 't pad voorbij komen, vooral als je allemaal automatische incasso's op je eigen lopende rekening hebt lopen. Daarbij kun je als getrouwde een gezamelijke betaalrekening bezitten die door tweeen gaat bij een scheiding. Dan is die buffer wel lekker.
Nu weet ik wel dat het meer tussen de oren zit en ik met m'n lopende rekening hopelijk en waarschijnlijk nooit een 0 grens bereik, maar ach..
Als de rente negatief wordt zal die kans wel zodanig stijgen dat dieven die gok vaker gaan wagen.quote:Op zondag 29 december 2019 12:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan moeten ze wel weten dat je een kluis met inhoud hebt.
Er zijn wel grenzen. In dat geval zou het nog even voordeliger zijn om het op een tweede lopende rekening te zetten met 20 euro kosten voor een betaalpas per jaar oid.quote:Op zondag 29 december 2019 17:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is sowieso waanzin om meer dan 5000 euro op een spaarrekening aan te houden. Gaat de rente naar -1% dan kost je dat dus 50 euro per jaar. Geen geld om je geld veilig en handig bewaard te hebben!
Alles boven de 5K moet je investeren.
Dit.quote:Op zondag 29 december 2019 17:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is sowieso waanzin om meer dan 5000 euro op een spaarrekening aan te houden. Gaat de rente naar -1% dan kost je dat dus 50 euro per jaar. Geen geld om je geld veilig en handig bewaard te hebben!
Gelukkig gaan ze dat investeren ook zwaarder belasten per 2022. Gaan ze ook uit van een vast rendement, wat er mogelijk niet eens is. Als het negatief gaat zal ik wat achterhouden op de spaarrekening en versneld de hypotheek aflossen.quote:Op zondag 29 december 2019 17:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Stel het gaat om een paar ton, dan wordt al snel een kluisje huren ergens een stuk interessanter.quote:Op zondag 29 december 2019 12:07 schreef Kassamiep het volgende:
En dan heb je een paar ton contant in huis ?
Goede zet?quote:Op zondag 29 december 2019 18:18 schreef Ixnay het volgende:
Ik vind het een goede zet dat ze overal met het biljet van 500 euro aan het stoppen zijn.
Nu die van 200 nog.
En dan 100 euro voorlopig als grootste biljet.
Ja, maar daarvoor is de wet Hillen weer aangepakt. Als je hwf hoger is dan je hra ga je de staat gewoon huur betalen voor je eigen huisquote:Op zondag 29 december 2019 18:38 schreef JK het volgende:
[..]
Gelukkig gaan ze dat investeren ook zwaarder belasten per 2022. Gaan ze ook uit van een vast rendement, wat er mogelijk niet eens is. Als het negatief gaat zal ik wat achterhouden op de spaarrekening en versneld de hypotheek aflossen.
Ligt eraan. Als jij bijvoorbeeld in grondspeculatie investeert valt dat in box 3, en dan betaal je tot 30k helemaal niks, tot 72k 0.54%, tot een miljoen 1.27% en boven een miljoen 1.60%.quote:Op zondag 29 december 2019 18:38 schreef JK het volgende:
[..]
Gelukkig gaan ze dat investeren ook zwaarder belasten per 2022. Gaan ze ook uit van een vast rendement, wat er mogelijk niet eens is. Als het negatief gaat zal ik wat achterhouden op de spaarrekening en versneld de hypotheek aflossen.
Dus niet helemaal afbetalen, eigenlijk... dan is het ook nooit je eigendom.quote:Op zondag 29 december 2019 18:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar daarvoor is de wet Hillen weer aangepakt. Als je hwf hoger is dan je hra ga je de staat gewoon huur betalen voor je eigen huis
Ik moet nog eens wat dieper induiken op het hele investeren, maar de berichten over 2022 maakten mij in elk geval niet vrolijk. Leuk dat je straks tot 440k spaargeld mag hebben voor ze het gaan belasten, maar dat zal ook minder waard worden. Gaat crypto ook niet veranderen in 2022?quote:Op zondag 29 december 2019 19:04 schreef illusions het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als jij bijvoorbeeld in grondspeculatie investeert valt dat in box 3, en dan betaal je tot 30k helemaal niks, tot 72k 0.54%, tot een miljoen 1.27% en boven een miljoen 1.60%.
Zelfde geldt voor investeringen in cryptovaluta.
Dit zijn cijfers van 2020, en die zijn zelfs lager (!!!) dan 2019.
Ik maak me niet echt heel druk, Nederland is nog steeds het voordeligste land om in crypto te investeren, ook al woon ik er niet. Investeringen in grond zullen waarschijnlijk niet zwaarder belast worden, lijkt me nogal onmogelijk om uit te voeren. Daarnaast is er nog een regel dat je bij grondinvesteringen geen overdrachtsbelasting betaalt als je het binnen 10 jaar (of 12, moet ik opzoeken) weer op een andere naam zet (dat kan dus ook een eigen B.V. zijn).quote:Op zondag 29 december 2019 19:29 schreef JK het volgende:
[..]
Dus niet helemaal afbetalen, eigenlijk... dan is het ook nooit je eigendom.
Maar een beetje meer afbetalen dan normaal, om lagere maandlasten te hebben, ik zit er wel aan te denken als het negatief gaat. Al moet je altijd geld achter de hand hebben voor onverwachte kosten. Aan de andere kant, wil je echt grote verschillen hebben qua maandlasten, dan moet je toch flink wat geld extra inleggen en dat gaat ook niet boetevrij.
[..]
Ik moet nog eens wat dieper induiken op het hele investeren, maar de berichten over 2022 maakten mij in elk geval niet vrolijk. Leuk dat je straks tot 440k spaargeld mag hebben voor ze het gaan belasten, maar dat zal ook minder waard worden. Gaat crypto ook niet veranderen in 2022?
Wat geld in huis hebben is goed, maar het moeten niet tienduizenden euro's zijn, dan kan je het toch beter ergens veilig hebben staan. Ben wel benieuwd als de boel negatief gaat en men waarschijnlijk meer geld in huis gaat hebben, of de woninginbraken en woningovervallen zullen stijgen.
Beleid kan geen gevolg zijn van een vooropgezet plan om contant geld uit te bannen? Echt?quote:Op zondag 29 december 2019 19:40 schreef CRYPT0SK4TE het volgende:
Geen idee waarom dit in BNW staat, is gewoon beleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |