abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 december 2019 @ 19:29:22 #251
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_190481553
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Hoe betaal je je coke?
In Blowjobs.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_190481620
Even serieus. Ik denk dat digitaal geld helemaal niet veiliger is dan giraal.

Er hoeft maar een pinstoring te zijn van een paar dagen en iedereen heeft weer behoefte aan giraal geld. :)
Groot fan van User Wotte
pi_190481715
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:28 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Hoe betaal je je coke?
Ik met Bitcoin.
pi_190481766
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:31 schreef Tjacka het volgende:

Er hoeft maar een pinstoring te zijn van een paar dagen en iedereen heeft weer behoefte aan giraal geld. :)
Mee eens. Ik hoop echt dat 'gewoon' geld blijft. Heb altijd wat bij me en zou dat echt niet graag willen missen. Letterlijk :P
pi_190481809
quote:

Er zijn natuurlijk enorme verschillen in digitaal geld he. Ik heb gewoon een Bitcoin rekening bij een bank in Litouwen (hoofdconcern zit in GB) waar ik heel makkelijk geld van kan pinnen wanneer ik dat wil (en ook kan opslaan in fiat valuta). Als ik geld op een Nederlandse bankrekening wil zetten, betaal ik daar zo ook maar 1.6% belasting over.
pi_190481839
https://www.rtlnieuws.nl/(...)luiting-rabobank-ing

Hoppa. Pinautomaten sluiten nu 's nachts.

Schijnt dat het plofkraken voorkomt als ze niet meer bij de geldlade kunnen. Zit iets in, maar in principe kunnen ze vrij eenvoudig een gaatje boren en op die manier vol laten lopen met gas.
pi_190481851
quote:

Als er een pinstoring is, waarom zou je dan nog wel giraal geld kunnen opnemen?
pi_190481870
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Dat heb je dan nog onder je matras liggen natuurlijk.

Ik heb ook wel eens een bonk zwart geld, maar ik prefereer het toch op m'n rekening te hebben hoor. Dat is tegenwoordig met Bitcoin ook heel erg makkelijk tegen een box 3 belastingtarief. :9 Maargoed, meestal betaal ik dat niet eens, pin het gewoon direct zonder dat het ooit in NL of Spanje terechtkomt.
pi_190481882
quote:

[..]

Ik heb altijd wat cash op zak. ;)
Groot fan van User Wotte
pi_190482051
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:39 schreef illusions het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk enorme verschillen in digitaal geld he. Ik heb gewoon een Bitcoin rekening bij een bank in Litouwen (hoofdconcern zit in GB) waar ik heel makkelijk geld van kan pinnen wanneer ik dat wil (en ook kan opslaan in fiat valuta). Als ik geld op een Nederlandse bankrekening wil zetten, betaal ik daar zo ook maar 1.6% belasting over.
Natuurlijk dat begrijp ik zeker, ik blijf mij er altijd over verbazen hoe "normaal" het in Nederland is om te pinnen. Je gaat de grens over (vooral richting het zuiden) en je kan bij de bakker of slager of het chocolade atelier alleen nog maar met cash betalen. In Nederland lopen we op dat gebied echt een straatlengte voor en het zou wel fijn zijn als we iets van 0% giraal houden.
Groot fan van User Wotte
pi_190482165
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:51 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Natuurlijk dat begrijp ik zeker, ik blijf mij er altijd over verbazen hoe "normaal" het in Nederland is om te pinnen. Je gaat de grens over (vooral richting het zuiden) en je kan bij de bakker of slager of het chocolade atelier alleen nog maar met cash betalen. In Nederland lopen we op dat gebied echt een straatlengte voor en het zou wel fijn zijn als we iets van 0% giraal houden.
Klopt. In Spanje kun je bij restaurants vrijwel altijd met pin betalen, maar in veel bars weer niet. Ook op de plekken die jij zegt niet. Hoezo fijn om 0% giraal te houden? Die snap ik even niet, ik dacht dat je juist voor giraal geld was.
pi_190482460
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:57 schreef illusions het volgende:

[..]

Klopt. In Spanje kun je bij restaurants vrijwel altijd met pin betalen, maar in veel bars weer niet. Ook op de plekken die jij zegt niet. Hoezo fijn om 0% giraal te houden? Die snap ik even niet, ik dacht dat je juist voor giraal geld was.
Moest 10% zijn. Ik ben niet zo goed in mijn posts nalezen. :')
Groot fan van User Wotte
pi_190701451
Ik ga deze volgen. Hallo mensen :W
జ్ఞ‌ా
pi_190702004
Daarom beter bitcoin hebben zodat je geld veilig staat in de cyber blockchain zodat het niet met ddos gehackt kan worden door noord Korea
pi_190731439
Kan men je verplichten om te pinnen dan?
pi_190731577
quote:
3s.gif Op zondag 29 december 2019 09:59 schreef InverHouse het volgende:
Er zijn steeds minder mogelijkheden om contant geld op te nemen. Als die trend zo doorzet kun je straks bijna niet anders meer dan met pin betalen.
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 10:42:12 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190732205
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 19:42 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Ik heb altijd wat cash op zak. ;)
Wat is "wat"? Ik eigenlijk altijd genoeg voor een tank diesel zodat ik altijd thuis kom.

Ik betaal eigenlijk alles contant, muv abonnementen, verzekeringen en dergelijke. Niet alleen omdat men niet hoeft te weten waaraan ik geld uit geef, maar ook omdat ik contant geld graag wil behouden. Voor de statistieken betaal ik dus cash, want ja, zolang het gebruikt wordt kunnen ze het argument dat het niet gebruikt wordt niet gebruiken.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 10:42:51 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190732219
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 10:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Er zijn steeds minder mogelijkheden om contant geld op te nemen. Als die trend zo doorzet kun je straks bijna niet anders meer dan met pin betalen.
Of een dergelijke ondernemer te mijden.
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 10:44:46 #269
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190732258
quote:

[..]

Bij de bank ophalen.
pi_190732269
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 10:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Valt wel mee hier.
pi_190732296
quote:
3s.gif Op zondag 29 december 2019 09:59 schreef InverHouse het volgende:
Een bedrijf mag dat ja. Daarom kan je in verschillende winkels, maar ook in steeds meer bussen, niet meer contant betalen.

Al kan je er natuurlijk ook voor kiezen geen zaken meer te doen met die bedrijven. Maar als deze trend zich doorzet ga je op een gegeven moment dan dood tenzij je volledig zelfvoorzienend bent;)
pi_190732394
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 10:47 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Een bedrijf mag dat ja. Daarom kan je in verschillende winkels, maar ook in steeds meer bussen, niet meer contant betalen.

Al kan je er natuurlijk ook voor kiezen geen zaken meer te doen met die bedrijven. Maar als deze trend zich doorzet ga je op een gegeven moment dan dood tenzij je volledig zelfvoorzienend bent;)
Valt hier wel mee, misschien meer iets van de randstad?
pi_190732513
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2019 10:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Bij de bank ophalen.
Die hebben echt geen contant geld meer liggen, zeker niet genoeg om bij een pin-storing een horde mensen van contant geld te voorzien.
  Moderator zondag 29 december 2019 @ 11:13:41 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_190732794
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2019 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Die hebben echt geen contant geld meer liggen, zeker niet genoeg om bij een pin-storing een horde mensen van contant geld te voorzien.
Ik vrees dat die inderdaad niet heel veel hebben liggen. Sommige ING's hebben wel een kasfunctie, volgens mij heeft Rabo nooit geld. Ik zit zelf bij de RegioBank, daar kun je ook gewoon aan de balie geld storten op ophalen.
pi_190733240
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2019 10:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Of een dergelijke ondernemer te mijden.
Ik had het over pinautomaten van banken om contant geld te pinnen. Men was al bezig om veel atms samen te voegen in "geldmaat" automaten zodat er veel minder atms overblijven. Toen ging de abn opeens alle atms "tijdelijk" sluiten "om plofkraken te stoppen" en nu zijn om dezelfde reden *alle* atms opeens gesloten tussen 23:00 en 7:00
.

Dit is je reinste salami taktiek, nog even en alle atms zijn verdwenen. Waar wil je dan nog je contante geld vandaan halen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')