Mee eens. Ik hoop echt dat 'gewoon' geld blijft. Heb altijd wat bij me en zou dat echt niet graag willen missen. Letterlijkquote:Op maandag 16 december 2019 19:31 schreef Tjacka het volgende:
Even serieus. Ik denk dat digitaal geld helemaal niet veiliger is dan giraal.
Er hoeft maar een pinstoring te zijn van een paar dagen en iedereen heeft weer behoefte aan giraal geld.
Er zijn natuurlijk enorme verschillen in digitaal geld he. Ik heb gewoon een Bitcoin rekening bij een bank in Litouwen (hoofdconcern zit in GB) waar ik heel makkelijk geld van kan pinnen wanneer ik dat wil (en ook kan opslaan in fiat valuta). Als ik geld op een Nederlandse bankrekening wil zetten, betaal ik daar zo ook maar 1.6% belasting over.quote:Op maandag 16 december 2019 19:31 schreef Tjacka het volgende:
Er hoeft maar een pinstoring te zijn van een paar dagen en iedereen heeft weer behoefte aan giraal geld.
Als er een pinstoring is, waarom zou je dan nog wel giraal geld kunnen opnemen?quote:Op maandag 16 december 2019 19:31 schreef Tjacka het volgende:
Dat heb je dan nog onder je matras liggen natuurlijk.quote:Op maandag 16 december 2019 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er een pinstoring is, waarom zou je dan nog wel giraal geld kunnen opnemen?
Ik heb altijd wat cash op zak.quote:Op maandag 16 december 2019 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Natuurlijk dat begrijp ik zeker, ik blijf mij er altijd over verbazen hoe "normaal" het in Nederland is om te pinnen. Je gaat de grens over (vooral richting het zuiden) en je kan bij de bakker of slager of het chocolade atelier alleen nog maar met cash betalen. In Nederland lopen we op dat gebied echt een straatlengte voor en het zou wel fijn zijn als we iets van 0% giraal houden.quote:Op maandag 16 december 2019 19:39 schreef illusions het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk enorme verschillen in digitaal geld he. Ik heb gewoon een Bitcoin rekening bij een bank in Litouwen (hoofdconcern zit in GB) waar ik heel makkelijk geld van kan pinnen wanneer ik dat wil (en ook kan opslaan in fiat valuta). Als ik geld op een Nederlandse bankrekening wil zetten, betaal ik daar zo ook maar 1.6% belasting over.
Klopt. In Spanje kun je bij restaurants vrijwel altijd met pin betalen, maar in veel bars weer niet. Ook op de plekken die jij zegt niet. Hoezo fijn om 0% giraal te houden? Die snap ik even niet, ik dacht dat je juist voor giraal geld was.quote:Op maandag 16 december 2019 19:51 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Natuurlijk dat begrijp ik zeker, ik blijf mij er altijd over verbazen hoe "normaal" het in Nederland is om te pinnen. Je gaat de grens over (vooral richting het zuiden) en je kan bij de bakker of slager of het chocolade atelier alleen nog maar met cash betalen. In Nederland lopen we op dat gebied echt een straatlengte voor en het zou wel fijn zijn als we iets van 0% giraal houden.
Moest 10% zijn. Ik ben niet zo goed in mijn posts nalezen.quote:Op maandag 16 december 2019 19:57 schreef illusions het volgende:
[..]
Klopt. In Spanje kun je bij restaurants vrijwel altijd met pin betalen, maar in veel bars weer niet. Ook op de plekken die jij zegt niet. Hoezo fijn om 0% giraal te houden? Die snap ik even niet, ik dacht dat je juist voor giraal geld was.
Er zijn steeds minder mogelijkheden om contant geld op te nemen. Als die trend zo doorzet kun je straks bijna niet anders meer dan met pin betalen.quote:Op zondag 29 december 2019 09:59 schreef InverHouse het volgende:
Kan men je verplichten om te pinnen dan?
Wat is "wat"? Ik eigenlijk altijd genoeg voor een tank diesel zodat ik altijd thuis kom.quote:
Of een dergelijke ondernemer te mijden.quote:Op zondag 29 december 2019 10:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er zijn steeds minder mogelijkheden om contant geld op te nemen. Als die trend zo doorzet kun je straks bijna niet anders meer dan met pin betalen.
Bij de bank ophalen.quote:Op maandag 16 december 2019 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt wel mee hier.quote:Op zondag 29 december 2019 10:08 schreef Farenji het volgende:
[..]
Er zijn steeds minder mogelijkheden om contant geld op te nemen. Als die trend zo doorzet kun je straks bijna niet anders meer dan met pin betalen.
Een bedrijf mag dat ja. Daarom kan je in verschillende winkels, maar ook in steeds meer bussen, niet meer contant betalen.quote:Op zondag 29 december 2019 09:59 schreef InverHouse het volgende:
Kan men je verplichten om te pinnen dan?
Valt hier wel mee, misschien meer iets van de randstad?quote:Op zondag 29 december 2019 10:47 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Een bedrijf mag dat ja. Daarom kan je in verschillende winkels, maar ook in steeds meer bussen, niet meer contant betalen.
Al kan je er natuurlijk ook voor kiezen geen zaken meer te doen met die bedrijven. Maar als deze trend zich doorzet ga je op een gegeven moment dan dood tenzij je volledig zelfvoorzienend bent;)
Die hebben echt geen contant geld meer liggen, zeker niet genoeg om bij een pin-storing een horde mensen van contant geld te voorzien.quote:
Ik vrees dat die inderdaad niet heel veel hebben liggen. Sommige ING's hebben wel een kasfunctie, volgens mij heeft Rabo nooit geld. Ik zit zelf bij de RegioBank, daar kun je ook gewoon aan de balie geld storten op ophalen.quote:Op zondag 29 december 2019 10:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die hebben echt geen contant geld meer liggen, zeker niet genoeg om bij een pin-storing een horde mensen van contant geld te voorzien.
Ik had het over pinautomaten van banken om contant geld te pinnen. Men was al bezig om veel atms samen te voegen in "geldmaat" automaten zodat er veel minder atms overblijven. Toen ging de abn opeens alle atms "tijdelijk" sluiten "om plofkraken te stoppen" en nu zijn om dezelfde reden *alle* atms opeens gesloten tussen 23:00 en 7:00quote:Op zondag 29 december 2019 10:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Of een dergelijke ondernemer te mijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |