abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179618077
https://nos.nl/artikel/22(...)ng-amsterdam-af.html

quote:
De groep asielzoekers van We Are Here reageert afwijzend op de geplande 24-uursopvang voor uitgeprocedeerde asielzoekers van de nieuwe Amsterdamse coalitie. Het plan is juist gemaakt door de linkse coalitie om groepen zoals We Are Here een plek te bieden, maar de groep vindt het geen goede oplossing.

We Are Here bestaat uit enkele honderden asielzoekers die al jaren door Amsterdam zwerven. Het gaat om een gemêleerd gezelschap, meestal zonder papieren en recht op opvang. Een deel is uitgeprocedeerd, maar kan niet terug omdat landen niet meewerken, of omdat het niet veilig is. Sommigen zitten nog in de procedure en hebben geen recht op opvang omdat sprake is van een beroepszaak.

Met Pasen kraakten ongeveer 60 leden van de groep twintig woningen in de Watergraafsmeer, die op de nominatie staan gesloopt te worden. Maandag moet de groep daar weer vertrekken. Een nieuwe plek hebben ze nog niet.

Uitzichtloos
De gemeente wil een 24-uursopvang openstellen voor uitgeprocedeerde asielzoekers. Daar moeten ongeveer 500 mensen zonder papieren in anderhalf jaar uit hun uitzichtloze situatie worden geholpen. In veel gevallen zal dat betekenen dat zij worden voorbereid op een vertrek uit Nederland.

De opvang, die wordt afgekeurd door de landelijke regering en de plaatselijke VVD, is nog niet klaar. Maar zelfs als dat wel zo was, wil We Are Here daar niet heen.

"Ik waardeer de moeite van de coalitie. Wij vinden het heel goed dat de gemeente een plan maakt, maar wij willen een definitieve oplossing", zegt We Are Here-woordvoerder Khalid Jones. Een oplossing is volgens hem een "normaal leven in Nederland". Hij vindt dat de landelijke overheid daarvoor moet zorgen.

'In gesprek'
Wat de coalitie aanmoet met We Are Here, nu hun plan is afgewezen, is nog niet duidelijk. De coalitie is afgelopen woensdag beëdigd, de portefeuilles zijn nog niet verdeeld.

"Het coalitieakkoord is net gesloten", zegt GroenLinks-wethouder Rutger Groot Wassink, die waarschijnlijk de verantwoordelijkheid krijgt over de 24-uursopvang. "We hebben in Amsterdam verschillende groepen ongedocumenteerden. De We Are Here-groep is hier een van. We gaan de komende tijd in gesprek met de verschillende groepen om te bekijken hoe we de voorziening gaan inrichten."

Op de vraag wat Groot Wassink ervan vindt dat We Are Here een oplossing op voorhand afwijst, wil hij niet inhoudelijk reageren. "We willen eerst met de groep in gesprek", appt zijn woordvoerder namens hem.

Dertigste kraak
Maandag staat een deel van de groep weer op straat. De gemeente wacht hun acties af, zegt een woordvoerder van waarnemend burgemeester Jozias van Aartsen. "Dit is zo ongeveer hun dertigste kraak. Zij kiezen ervoor om op deze manier door de stad te trekken. We hebben geen voorziening voor ze geregeld. Zo gaat dat elke keer. De oplossing van de nieuwe coalitie is maandag ook nog niet gereed. Dus wat dat betreft is het zoals altijd afwachten wat de groep gaat doen."
Het bestuur van Amsterdam is één grote schande. In plaats van keihard repressief die illegalen aan te pakken, kiezen ze ervoor om af te wachten.

Het is ook zo onrechtvaardig. Gewone burgers kunnen ernstige represailles verwachten van de overheid wanneer zij in geringe overtreding zijn maar GroenLinks treedt weer niet op tegen zware misdrijven van illegalen. Ik blijf het zeggen: linkse gekkies maken dit land kapot.

https://www.telegraaf.nl/(...)e-krakers-en-bewoner

pi_179618107
De asielzoekers zijn hier niet illegaal, ja hun procedure is afgewezen, ze kunnen niet legaal nederlander worden, maar doordat illegaliteit niet strafbaar is zijn ze niet in overtreding.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:49:56 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_179618116
ik zou eerder kijken naar staatssecretaris. Die zegt dat zij uitgezet moeten worden. Dan is het de vraag waar hij op wacht.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:50:50 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_179618124
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:47 schreef TjjWester het volgende:
De asielzoekers zijn hier niet illegaal, ja hun procedure is afgewezen, ze kunnen niet legaal nederlander worden, maar doordat illegaliteit niet strafbaar is zijn ze niet in overtreding.
Ze zijn hier wel illegaal, dat illegaliteit niet strafbaar is doet daar niets aan af. Als jij een joint rookt kun je ook niet zeggen ''ik rook nu geen joint want joints roken is niet strafbaar''. Je hebt hem in je hand. Je rookt een joint.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:51:02 #5
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_179618128
quote:
Maar iedereen moeten zich kunnen legitimeren.
Als ze dat niet kunnen, zijn ze toch in overtreding?
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_179618130
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:44 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Alsjeblieft:

Artikel 13
De burgemeester en de officier van justitie overleggen regelmatig tezamen met het hoofd van het territoriale onderdeel van het regionale politiekorps, binnen welks grondgebied de gemeente geheel of ten dele valt, en, zo nodig, met de korpschef, over de taakuitvoering van de politie.
Artikel 41
De regioburgemeester en de hoofdofficier van justitie overleggen regelmatig met de politiechef van een regionale eenheid.

De burgemeester hoeft nergens goedkeuring aan te geven laat staan medewerking, ze hebben geen enkele praktische taak in deze.
Het klopt dat de gemeente niet bepaalt wat er gaat gebeuren. Maar zoals je ook in je eigen quote kan lezen, vindt er wel degelijk overeenstemming en samenwerking plaats. Zo ook over de prioriteiten van politie en justitie. Doen alsof de gemeente daar geen inspraak in heeft is gewoon echt enorme onzin.

Als de gemeente Amsterdam had gewild dat de politie en justitie van die regio er prioriteit aan gaf om kraken aan te pakken, dan was dat zeer waarschijnlijk gewoon gebeurd. Dat is hoe lokaal bestuur werkt. En volgens mij weet jij dat ook gewoon dondergoed.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179618132
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
ik zou eerder kijken naar staatssecretaris. Die zegt dat zij uitgezet moeten worden. Dan is het de vraag waar hij op wacht.
Hoe kun je iemand dwingend uitzetten als illegaliteit niet strafbaar is?
pi_179618165
quote:
Tijd dat illegaliteit strafbaar wordt, dan kunnen we al die problemen keihard aanpassen, maar wie o wie is er zo op tegen dat illegaliteit strafbaar wordt?

Zij hebben hier niets te zoeken, hebben geen kans op een eerlijk inkomen of een baan en dus gaan velen de criminaliteit in, door ze vrij te laten lopen is de overheid (en voorstanders) in mijn ogen verantwoordelijk voor deze criminaliteit. Ondertussen kraken ze bewoonde en onbewoonde panden met geweld of intimidatie en nog blijven gekken deze radicale gelukszoekers verdedigen. Jammer dat ze niet bij mij in de buurt een pand kraakten, zagen jullie mij ook eens in het nieuws, ben dit volk meer dan zat. En over 5 jaar zien we de algemene pardonregeling wel weer komen, om te kotsen.
pi_179618176
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:51 schreef probeer het volgende:

[..]

Het klopt dat de gemeente niet bepaalt wat er gaat gebeuren. Maar zoals je ook in je eigen quote kan lezen, vindt er wel degelijk overeenstemming en samenwerking plaats. Zo ook over de prioriteiten van politie en justitie. Doen alsof de gemeente daar geen inspraak in heeft is gewoon echt enorme onzin.
Niks inspraak, er vindt een overleg plaats, als de korpschef aan de burgmeester mededeelt dat pand x volgende week ontruimd kan hij daar nul nada yente iets tegen doen.

Daarnaast is de gemeente ook totaal niet betrokken bij de praktische ontruiming, hooguit moet de vuildienst komen helpen.
pi_179618183
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Tijd dat illegaliteit strafbaar wordt, dan kunnen we al die problemen keihard aanpassen, maar wie o wie is er zo op tegen dat illegaliteit strafbaar wordt?

Zij hebben hier niets te zoeken, hebben geen kans op een eerlijk inkomen of een baan en dus gaan velen de criminaliteit in, door ze vrij te laten lopen is de overheid (en voorstanders) in mijn ogen verantwoordelijk voor deze criminaliteit. Ondertussen kraken ze bewoonde en onbewoonde panden met geweld of intimidatie en nog blijven gekken deze radicale gelukszoekers verdedigen. Jammer dat ze niet bij mij in de buurt een pand kraakten, zagen jullie mij ook eens in het nieuws, ben dit volk meer dan zat. En over 5 jaar zien we de algemene pardonregeling wel weer komen, om te kotsen.
Pvda sp, groenlinks
pi_179618189
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Kraken? Waarom blijven we het maar kraken noemen? Dit zijn geen studenten die klagen over de woningsnood, dit zijn illegalen die hier niet meer horen te zijn. Illegalen die keer op keer te horen hebben gekregen geen verblijfsvergunning te krijgen. Deze illegalen kraken leegstaande en bewoonde woningen, en daar schuwen ze geen geweld of intimidatie.

Tijd dat we het beestje bij de naam gaan noemen, en het niet maar "kraken" blijven noemen alsof het een paar ongewassen hippies zijn zodat we het weer kunnen downplayen.
Precies. De definitie van kraken is dat je een leegstaand onroerende zaak in gebruik neemt. Als die zaak of dat object niet leeg staat, is het dus taalkundig gezien ook gewoon geen kraken meer.
  † In Memoriam † dinsdag 5 juni 2018 @ 12:55:27 #12
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_179618195
Hoe kan illegaliteit nou niet strafbaar zijn?
Men neemt gewoon een loopje met de wet en met de Nederlandse taal.
Als je illegaal letterlijk neemt is het m.i. gewoon strafbaar, of zou het dat in ieder geval moeten zijn.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_179618213
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:55 schreef probeer het volgende:

[..]

Precies. De definitie van kraken is dat je een leegstaand onroerende zaak in gebruik neemt. Als die zaak of dat object niet leeg staat, is het dus taalkundig gezien ook gewoon geen kraken meer.
Er moet een oplossing komen voor deze groep, want ze blijven zo doorgaan. En het is wachten op een tegenreactie van mensen die het zat zijn, de overheid laat dit maar door etteren. Natuurlijk opper ik om ze direct het land uit te gooien maar ook ik weet dat het niet kan, dus dan moet er een andere oplossing komen. Hoe het nu gaat kan niet meer langer zo verder, dit lost niets op en zorgt voor alleen maar meer overlast.
pi_179618216
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:55 schreef Mo_Muffin het volgende:
Hoe kan illegaliteit nou niet strafbaar zijn?
Men neemt gewoon een loopje met de wet en met de Nederlandse taal.
Als je illegaal letterlijk neemt is het m.i. gewoon strafbaar, of zou het dat in ieder geval moeten zijn.
Nee de tweede kamer heeft er bewust voor gekozen om mensen die illegaal in nederland zijn niet te straffe, ze worden dus gedoogd.
  dinsdag 5 juni 2018 @ 12:57:18 #15
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_179618224
quote:
Illegaliteit niet strafbaar???? Illegaal (persoon), een persoon die ongeoorloofd in een land verblijft - niet strafbaar?
"Hoka Hey!"
  † In Memoriam † dinsdag 5 juni 2018 @ 12:57:43 #16
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_179618232
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:56 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Nee de tweede kamer heeft er bewust voor gekozen om mensen die illegaal in nederland zijn niet te straffe, ze worden dus gedoogd.
Gedoogd?
Ik heb meer de indruk dat ze in de watten worden gelegd.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
pi_179618233
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:54 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Niks inspraak, er vindt een overleg plaats, als de korpschef aan de burgmeester mededeelt dat pand x volgende week ontruimd kan hij daar nul nada yente iets tegen doen.

Daarnaast is de gemeente ook totaal niet betrokken bij de praktische ontruiming, hooguit moet de vuildienst komen helpen.
Als mensen samen overleggen, hebben ze inspraak. Dat is wat overleg is.

Kom op man. Dit begint een beetje triest te worden. Blijf je serieus ontkennen dat de gemeente hier geen enkele invloed op uit kan oefenen?

Dus elke keer als er in de krant staat dat 'de driehoek' samen komt om te bespreken hoe ze een of andere calamiteit aanpakken, is het eigenlijk dus gewoon de politie en justitie die zegt wat er gaat gebeuren, terwijl de burgemeester braaf luistert?

Of loop je nou gewoon te trollen? Vraag ik me inmiddels serieus af.
pi_179618236
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:56 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Er moet een oplossing komen voor deze groep, want ze blijven zo doorgaan. En het is wachten op een tegenreactie van mensen die het zat zijn, de overheid laat dit maar door etteren. Natuurlijk opper ik om ze direct het land uit te gooien maar ook ik weet dat het niet kan, dus dan moet er een andere oplossing komen. Hoe het nu gaat kan niet meer langer zo verder, dit lost niets op en zorgt voor alleen maar meer overlast.
De oplossing is dat het coa budget krijgt voor deze mensen, echter ze zijn niet verplicht mee te werken.
pi_179618244
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:57 schreef matspontius het volgende:

[..]

Illegaliteit niet strafbaar???? Illegaal (persoon), een persoon die ongeoorloofd in een land verblijft - niet strafbaar?
Nee dankzij de pvda niet strafbaar.
pi_179618265
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:57 schreef probeer het volgende:

[..]

Als mensen samen overleggen, hebben ze inspraak. Dat is wat overleg is.

Kom op man. Dit begint een beetje triest te worden. Blijf je serieus ontkennen dat de gemeente hier geen enkele invloed op uit kan oefenen?

Dus elke keer als er in de krant staat dat 'de driehoek' samen komt om te bespreken hoe ze een of andere calamiteit aanpakken, is het eigenlijk dus gewoon de politie en justitie die zegt wat er gaat gebeuren, terwijl de burgemeester braaf luistert?

Of loop je nou gewoon te trollen? Vraag ik me inmiddels serieus af.
Jij leest weer eens selectief, ik zeg dat de korpschef zonder toestemming van de burgemeester vandaag nog kan besluiten tot ontruimen, daar is geen enkele medewerking van de gemeente voor nodig. De burgemeester heeft geen enkel juridisch middel omdat tegen te houden.
pi_179618292
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:57 schreef Mo_Muffin het volgende:

[..]

Gedoogd?
Ik heb meer de indruk dat ze in de watten worden gelegd.
Zoals ik al zei deze mensen worden niet anders behandeld dan een blank links tuig dat een pand kraakt, 6 maanden wachttijd is heel normaal.
pi_179618300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 12:51 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Hoe kun je iemand dwingend uitzetten als illegaliteit niet strafbaar is?
Dat kan prima. Uitzetten is namelijk geen straf. Sterker nog, jaarlijks worden honderden mensen uitgezet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179618341
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat kan prima. Uitzetten is namelijk geen straf. Sterker nog, jaarlijks worden honderden mensen uitgezet.
Die werken mee, iemand die vrijwillig meewerkt aan uitzetting kan daarvoor een premie krijgen.

Iemand die niet meewerkt kan hier gewoon "legaal" illegaal verblijven zolang het hem uitkomt.
pi_179618359
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:04 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Die werken mee, iemand die vrijwillig meewerkt aan uitzetting kan daarvoor een premie krijgen.

Iemand die niet meewerkt kan hier gewoon "legaal" illegaal verblijven zolang het hem uitkomt.
Nee hoor, je kunt ook onder dwang uitgezet worden. Dan word je gewoon als een "pakketje" met handboeien en enkelboeien om uitgezet door de marechaussee. Vereiste is slechts dat het land van herkomst meewerkt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_179618395
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 13:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor, je kunt ook onder dwang uitgezet worden. Dan word je gewoon als een "pakketje" met handboeien en enkelboeien om uitgezet door de marechaussee. Vereiste is slechts dat het land van herkomst meewerkt.
Dat kan niet bij mensen die alleen uitgeprocedeerd zijn, jij hebt het over criminelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')