abonnement Unibet Coolblue
  maandag 18 maart 2019 @ 09:27:36 #151
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185684024
http://christopherdickey.(...)ver-how-why-and.html

In deze link nog even het onderzoek van the Daily beast. Met alle vier de artikelen, deze zouden in een goede OP moeten maar helaas.

In de link dus ook de SOS foto, hoe komen die meiden aan schoon wc papier na 8 dagen? En een schoon spiegelachtig ding?

In de link staat dat F hun de dag voor de verdwijning ze de tocht met overnachting achter de CD heeft aangeboden. Maar dat ze dat niet wilden. Daarnaast is er te lezen dat F en zijn zoon die dagen achter de CD waren.
pi_185685445
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:
http://christopherdickey.(...)ver-how-why-and.html

In deze link nog even het onderzoek van the Daily beast. Met alle vier de artikelen, deze zouden in een goede OP moeten maar helaas.

In de link dus ook de SOS foto, hoe komen die meiden aan schoon wc papier na 8 dagen? En een schoon spiegelachtig ding?

In de link staat dat F hun de dag voor de verdwijning ze de tocht met overnachting achter de CD heeft aangeboden. Maar dat ze dat niet wilden. Daarnaast is er te lezen dat F en zijn zoon die dagen achter de CD waren.
Vroeger liep Gonzalez nog weleens helemaal tot Bocas, maar daar is hij mee gestopt. ,,Ik doe het niet meer. Ik wil er niet meer zo veel aan worden herinnerd."

,,Ik heb nog contact met de ouders van de meiden en wil ze geenszins verdrietig maken. Ik wilde alleen helpen. Ik heb de meisjes nooit gezien.’’

https://www.ad.nl/buitenl(...)-in-panama~acd86ecb/
  maandag 18 maart 2019 @ 11:51:51 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_185686153
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:12 schreef gynaika het volgende:

[..]

Vroeger liep Gonzalez nog weleens helemaal tot Bocas, maar daar is hij mee gestopt. ,,Ik doe het niet meer. Ik wil er niet meer zo veel aan worden herinnerd."

,,Ik heb nog contact met de ouders van de meiden en wil ze geenszins verdrietig maken. Ik wilde alleen helpen. Ik heb de meisjes nooit gezien.’’

https://www.ad.nl/buitenl(...)-in-panama~acd86ecb/
Ik heb het complete topic doorgelezen en zie vier varianten van F, tijdens 1 op 1 interviews met de journalisten de afgelopen jaren.
pi_185699941
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 11:51 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik heb het complete topic doorgelezen en zie vier varianten van F, tijdens 1 op 1 interviews met de journalisten de afgelopen jaren.
Ik blijf nog steeds hopen op de ware toedracht.
pi_185712207
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2019 17:27 schreef A_S_R het volgende:
Baru had moeder al tijd geleden verloren.op 9.december 2015.
F had geld voor moeders operatie of drg gaan verzamelen,ook tijd geleden,wel later dan de dood van Baru' ma
Is F's vrouw nog in leven? Of toch niet?
pi_185982191
Hoi allemaal!
Excuses dat ik al zo lang hier niet meer ben geweest.
Goed om te zien dat jullie er nog regelmatig mee bezig zijn.
Heb het zelf smoooooor druk. Zowel prive als met werk.

Perico heeft een tijd geleden een video gemaakt over foto 509 in het Nederlands en op youtube gepost en is nu misschien van plan om die ook in het Engels te posten.

Ik ben anderhalf jaar lang vanaf 2014 dagelijks met deze zaak bezig geweest tot begin 2016 maar we kwamen op een gegeven moment geen steek verder in ons "onderzoek" en dat frustreerde me behoorlijk.
Dat en dat ik halverwege 2016 opnieuw vader werd deed mn aandacht focussen op andere dingen.
Maar ja, toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik niet "wie zal ik vandaag eens foppen?" maar shit he het is vandaag precies 5 jaar geleden dat die meiden verdwenen.

Het laat me dus niet los juist omdat ik het zo helder vindt dat die meiden vermoord zijn en niet verdwaald.

Maar ook heel eerlijk, wat zou je nu nog kunnen doen om antwoorden te krijgen op de vele vragen??
pi_185982431
https://www.vice.com/nl/a(...)robeert-op-te-lossen

Steffens' frustratie bereikt een hoogtepunt tijdens de verdwijning Kris Kremers en Lisanne Froon. "De ouders van Kris vroegen of ik naar de zaak wilde kijken en mijn mening over de conclusie wilde geven. Het werd me snel duidelijk dat er bij het onderzoek fouten waren gemaakt en dat er veel losse eindjes zijn." De spullen van Kris en Lisanne werden kilometers stroomopwaarts gevonden van waar Lisannes linkervoet werd gevonden. "Verder is er weinig stoffelijk overschot om je op te baseren. Dat is absurd als je conclusie is dat ze gevallen zijn en een ongeluk hebben gehad," zegt hij. De rivier die op het fototoestel van het tweetal stond werd pas twee weken na de vondst van de camera onderzocht. "Als je twee dagen na een vermissing alle plekken bezoekt waar diegene zou kunnen zijn, heb je een grotere kans dat iemand nog leeft dan wanneer je bijna twintig dagen wacht," zegt Steffens. Pas drie weken na de vermissing mag de Nederlandse politie zich met de zaak bemoeien.
pi_185988885
Het wordt tijd om de nachtfoto's openbaar te maken.

De plek is niet bij de tweede kabelbrug.
pi_185992835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2019 13:47 schreef funnywell het volgende:

[..]

Met K en L stinkt het behoorlijk. Ze zijn iemand of meerdere tegen gekomen. En die gids die ze heeft afgezet heeft er meer mee te maken, dat was ook toevallig diegene die de botten en schoenen heeft aangetroffen. Was ook diegene die bij de hostel navraag ging doen, omdat ze de volgende dag niet kwamen opdagen. Was ook diegene die daarna bij de politie melding heeft gedaan. Was ook diegene die door de hostelkamer heeft zitten neuzen. En de politie heeft de zaak nooit als een crime scene behandeld.

Dan de rugzak die spik span schoon was, die totaal niet op de plek werd aangetroffen waar de meiden hun laatste foto namen. De vindster gaf ook aan dat de rugzak een dag eerder toen ze daar was deze hier niet aanwezig was. Dan de foto die verwijderd was en die niet terug te vinden is, als je met een camera een foto verwijderd vind je die na jaren nog steeds terug. Heb zelf al eens van een oude geheugenkaart uit 2004 nog foto's weten terug te halen uit het begin. Dan de 90 zoveel foto's ruim een week later. Op dit moment werd het toestel of als zaklamp gebruikt door K en of L, of iemand wilde dat het toestel zo snel mogelijk leeg ging, zodat die vocht zou overleven en intact aangetroffen zou worden.

Dan de forensische experts die aangeven dat lichamen in de wildernis zelden zo verslonden zijn als hier zonder ook maar slijtageplekken aan het gevonden botmateriaal. Dan het verbleken van het stuk bekken, ongehoord. Ander lichaam in vergelijkbare regio die er 2 jaar lag was intacter had geen bleekverschijnselen. Dit duidt op chemicalien om het lichaam sneller op te laten lossen.

Denk dat ik nog wel wat punten mis, een hoop die een gedegen recherche team allemaal moet onderzoeken.

Ik denk dat K en L zelfs nog in leven waren toen ze als vermist werden opgegeven en naar ze gezocht werd. De daders gingen er niet vanuit dat het zo een hot item zou worden en toen het ze te heet onder de voeten werd een week later hebben ze K en L uit de weg geruimd en een plan bedacht om het hele circus snel tot rust te komen.

Er was zelfs een journalist die achterhaald had welke chemicalien meestal voor zulke lichaamsoplossingen worden gebruikt en waar deze te krijgen zijn in die omgeving.

Voor politie was het makkelijk geweest om zich daar in te verdiepen. Leveranciers afnemers. Gewoon simpel uitzoekwerk.
Quote mezelf nog eens. Vooral die laatste hadden ze zich meer in moeten verdiepen. De lichamen zijn chemisch opgelost en toen dr tijd hadden ze meteen moeten achterhalen wie deze middelen heeft ingeslagen via de lokale groothandelaren.
pi_186001827
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 13:35 schreef RapaNui het volgende:
Het wordt tijd om de nachtfoto's openbaar te maken.

De plek is niet bij de tweede kabelbrug.
Wat is eigenlijk de hypothese van de ouders en Frank van de Goot waar de foto's zijn gemaakt?
In de greppel waar ze niet uit konden?
pi_186005600
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2019 00:24 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk de hypothese van de ouders en Frank van de Goot waar de foto's zijn gemaakt?
In de greppel waar ze niet uit konden?
Hun hypothese op RTL Late Night (maart 2015) is tussen Mirador en 1eQ.
Gebaseerd op:
- vegetatie en rotsen op de nachtfoto's
- iemand betrokken bij het onderzoek zou dat gebied hebben aangewezen in januari 2015 (waarom dan niet met de honden achter Mirador zoeken?)
- FvdG is daar afgedaald en heeft met eigen ogen de gelijkenis met zwarte foto's gezien

Nb.: Kryt schrijft over de gelijkenis zwarte foto's met 2e KB, niet met stuk vlakbij 1eQ.

Kortom: allemaal bochinches.
pi_186022754
Hmmm das gek.

Ik heb na de slotconclusie van FvdG en de ouders nog eens gebeld met de leider van het hondenzoekteam die mee was met FvdG welke plek FvdG nou ongeveer bedoelde waar die meiden dan gevallen zouden moeten zijn.
Hij vertelde me dat dat uren lopen na de laatste foto (Q1?) was.
Dus na de paddock waar de ouders in Awnsers for Kris stopten.

Los van 1001 rare dingen is dit ook weer zo'n dingetje: ze kunnen 10 dagen niet uit die kloof komen maar als ze dood zijn hun resten en hun rugzak wel
pi_186024808
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 00:00 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm das gek.

Ik heb na de slotconclusie van FvdG en de ouders nog eens gebeld met de leider van het hondenzoekteam die mee was met FvdG welke plek FvdG nou ongeveer bedoelde waar die meiden dan gevallen zouden moeten zijn.
Hij vertelde me dat dat uren lopen na de laatste foto (Q1?) was.
Dus na de paddock waar de ouders in Awnsers for Kris stopten.

Los van 1001 rare dingen is dit ook weer zo'n dingetje: ze kunnen 10 dagen niet uit die kloof komen maar als ze dood zijn hun resten en hun rugzak wel
Het punt is dat het honden team beide keren dat ze in P waren niet vlak achter de mirador heeft gezocht. De eerste keer zochten ze voor de mirador en mochten ze er niet achter zoeken, de tweede keer vlogen ze direct naar alto Romero.

FvdG vertelde op RTL dat hij als uitgangspunt heeft gebruikt: het laatste spoor van de meiden (=1eQ) + tijdstip eerste oproep. Dat leverde hem een aanzienlijke verkleining van het zoekgebied -> het stuk tussen mirador en 1eQ.
Hij zou ook in dat stuk zijn afgedaald waar hij gelijkenissen heeft gezien met de zwarte foto's.

Wat ik vreemd vind is dat HK sprak van iemand die betrokken was bij het onderzoek die de zwarte foto's in jan 2015 voor het eerst zag. HK voegt eraan toe in RTL dat die iemand al eerder bij het onderzoek was betrokken. Dus hoe kan het dat die persoon pas in jan 2015 de zwarte foto's voor het eerst had gezien? Een aantal van die foto's circuleerde al langer op internet. Iemand die betrokken is bij het onderzoek zou het moeten hebben geweten, helemaal met iemand als Baru in hun midden.

Daar komt bij dat ik een beschrijving heb gevonden van iemand die precies in dat stuk is afgedaald. Hij had geen moeite om er weer uit te komen.
  vrijdag 5 april 2019 @ 00:04:59 #165
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186041770
Hè, Jackie, leuk dat je er weer bent!
pi_186041860
Dank je Ootje!

Wat ik niet begrijp Rapa is dat je als ouder het maar accepteert dat je dochter is gevallen samen met haar vriendin in een kloof waar ze beiden niet uit kwamen zonder te weten welke kloof dat dan geweest moet zijn.
Ik zou echt willen weten waar dat dan is. En we hebben het niet over een gebied zo groot als Nederland maar eerder zo groot als Schiermonnikoog

[ Bericht 0% gewijzigd door jackie12 op 05-04-2019 01:12:45 ]
  vrijdag 5 april 2019 @ 08:30:24 #168
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186044129
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:12 schreef jackie12 het volgende:
Dank je Ootje!

Wat ik niet begrijp Rapa is dat je als ouder het maar accepteert dat je dochter is gevallen samen met haar vriendin in een kloof waar ze beiden niet uit kwamen zonder te weten welke kloof dat dan geweest moet zijn.
Ik zou echt willen weten waar dat dan is. En we hebben het niet over een gebied zo groot als Nederland maar eerder zo groot als Schiermonnikoog
Martijn Froon is er ook nog geweest, die ging toen ook niet verder. Met break free.
pi_186045749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2019 00:14 schreef jackie12 het volgende:
Hoi allemaal!
Excuses dat ik al zo lang hier niet meer ben geweest.
Goed om te zien dat jullie er nog regelmatig mee bezig zijn.
Heb het zelf smoooooor druk. Zowel prive als met werk.

Perico heeft een tijd geleden een video gemaakt over foto 509 in het Nederlands en op youtube gepost en is nu misschien van plan om die ook in het Engels te posten.

Ik ben anderhalf jaar lang vanaf 2014 dagelijks met deze zaak bezig geweest tot begin 2016 maar we kwamen op een gegeven moment geen steek verder in ons "onderzoek" en dat frustreerde me behoorlijk.
Dat en dat ik halverwege 2016 opnieuw vader werd deed mn aandacht focussen op andere dingen.
Maar ja, toen ik vanmorgen wakker werd dacht ik niet "wie zal ik vandaag eens foppen?" maar shit he het is vandaag precies 5 jaar geleden dat die meiden verdwenen.

Het laat me dus niet los juist omdat ik het zo helder vindt dat die meiden vermoord zijn en niet verdwaald.

Maar ook heel eerlijk, wat zou je nu nog kunnen doen om antwoorden te krijgen op de vele vragen??
Hoi Jackie,

Ook ik blijf erbij dat de dames niet door een ongelukkige valpartij om het leven zijn gekomen maar door derden van het leven zijn beroofd.
  vrijdag 5 april 2019 @ 11:46:38 #170
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186047128
quote:
Ja, helaas is een goede OP niet mogelijk.

Dus die informatie dwarrelt een beetje rond. Wat ik zo opmerkelijk vind is dat F vier verschillende verhalen verteld over zijn contact met de meiden.

Van ola tot excursies plannen, wel gezien en niet gezien dinsdagmorgen. Nooit gezien, was ook nieuw, in het laatste artikel AD.

Iemand hier heeft contact met Eileen gehad, ze was naar wat ik hoorde bang en wilde zo snel mogelijk Boquette uit. Logisch.
pi_186050654
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2019 09:27 schreef ootjekatootje het volgende:
http://christopherdickey.(...)ver-how-why-and.html

In deze link nog even het onderzoek van the Daily beast. Met alle vier de artikelen, deze zouden in een goede OP moeten maar helaas.

In de link dus ook de SOS foto, hoe komen die meiden aan schoon wc papier na 8 dagen? En een schoon spiegelachtig ding?

In de link staat dat F hun de dag voor de verdwijning ze de tocht met overnachting achter de CD heeft aangeboden. Maar dat ze dat niet wilden. Daarnaast is er te lezen dat F en zijn zoon die dagen achter de CD waren.
Om terug te komen op dat papier, na een week in een natte omgeving:
- is er geen papier meer
- als er nog wel papier is, dan is het pap geworden

Het papier op die nacht foto is droog.
pi_186050882
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 00:12 schreef jackie12 het volgende:
Dank je Ootje!

Wat ik niet begrijp Rapa is dat je als ouder het maar accepteert dat je dochter is gevallen samen met haar vriendin in een kloof waar ze beiden niet uit kwamen zonder te weten welke kloof dat dan geweest moet zijn.
Ik zou echt willen weten waar dat dan is. En we hebben het niet over een gebied zo groot als Nederland maar eerder zo groot als Schiermonnikoog
De ouders geloofden dat de meiden waren teruggelopen en dat ze aan de voorkant van de mirador waarschijnlijk de verkeerde waren tegengekomen.

Iemand "die al eerder" betrokken was in het onderzoek zou een gebied hebben aangewezen achter de mirador als valplek [citaat HK]. En fvdg had later dezelfde bevinding.

Waarom hebben ze dan niet dat specifieke gebied onder de loep genomen? De ouders hadden best af kunnen dalen, Hans zou het hebben gekund.

Waarom zegt F niet in de video van afk, dat je daar ergens kunt afdalen of van af kunt allen? Waarom zegt ie dat hij op 3 april tot aan de paddock is gelopen en nergens sporen heeft gezien?

Als er iemand van mening is geweest dat de meiden vlak achter de mirador zouden zijn gevallen, dan hadden ze daar de randen van het pad moeten bestuderen. In wezen hebben ze dat ook gedaan. Hun conclusie: je kunt hier niet van het pad vallen.

Is D. Steffens nu nog steeds van mening dat er een misdrijf in het spel is, ondanks het standpunt van fvdg?

[ Bericht 0% gewijzigd door RapaNui op 05-04-2019 18:18:06 ]
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 16:51:56 #173
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186051291
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 11:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, helaas is een goede OP niet mogelijk.

Dus die informatie dwarrelt een beetje rond. Wat ik zo opmerkelijk vind is dat F vier verschillende verhalen verteld over zijn contact met de meiden.

Van ola tot excursies plannen, wel gezien en niet gezien dinsdagmorgen. Nooit gezien, was ook nieuw, in het laatste artikel AD.

Iemand hier heeft contact met Eileen gehad, ze was naar wat ik hoorde bang en wilde zo snel mogelijk Boquette uit. Logisch.
Als er een goede samenvatting kan worden gemaakt, mag dat best in de OP.
Dan zet ik het in een quote.

Dus niet alleen linkjes, maar stukjes tekst uit de linkjes met bron en dan misschien in een kloppende tijdlijn.
En dan geen persoonlijke mening, maar puur ter info. Om de tijdlijn en de info die erbij hoort te kunnen volgen.
A child is born with no state of mind.
  vrijdag 5 april 2019 @ 16:55:18 #174
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186051341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:11 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Om terug te komen op dat papier, na een week in een natte omgeving:
- is er geen papier meer
- als er nog wel papier is, dan is het pap geworden

Het papier op die nacht foto is droog.
Dus daarom ben ik van mening dat ze dit uit een hutje hebben meegenomen.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 18:21:28 #175
249559 crew  Lavenderr
pi_186052537
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 april 2019 16:51 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Als er een goede samenvatting kan worden gemaakt, mag dat best in de OP.
Dan zet ik het in een quote.

Dus niet alleen linkjes, maar stukjes tekst uit de linkjes met bron en dan misschien in een kloppende tijdlijn.
En dan geen persoonlijke mening, maar puur ter info. Om de tijdlijn en de info die erbij hoort te kunnen volgen.
Goed plan. Vooral dat over persoonlijke meningen. Dus gewoon alleen de feiten die er zijn van deze onopgeloste zaak.
  vrijdag 5 april 2019 @ 19:27:36 #176
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_186053756
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 18:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Goed plan. Vooral dat over persoonlijke meningen. Dus gewoon alleen de feiten die er zijn van deze onopgeloste zaak.
Dit is de laatste tijdlijn van het oude topic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat nog kan worden toegevoegd zijn de uitzending van Break Free en de artikelen van Dailybeast.

Ik heb al eens verteld over een ontbrekende foto op mijn camera, exact dezelfde als die van Lisanne. Het kan dus wel degelijk. Misschien ga ik dat nog eens wat verder uitwerken.
Maar verder laat ik deze zaak voorlopig rusten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 06-04-2019 01:28:03 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 19:33:44 #177
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186053899
Ok. Dit kan als leidende draad dienen.
Als er users zijn die hier updates met brondvermeldingen aan willen toevoegen kan dat wat makkelijker. Mag ook in een losse post, maar wel met data, dan kan het toegevoegd worden aan de laatste tijdlijn. En die kan misschien iets ingekort worden.
A child is born with no state of mind.
  vrijdag 5 april 2019 @ 20:21:30 #178
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186054930
Wat een drukte hier, komt hier omdat het nu 5 jaar geleden is?

Top dat de OP weer terug kan, break Free en de Daily Beast. Dat zijn de voornaamste bronnen.
  Moderator vrijdag 5 april 2019 @ 20:50:53 #179
249559 crew  Lavenderr
pi_186055511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2019 20:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Wat een drukte hier, komt hier omdat het nu 5 jaar geleden is?

Top dat de OP weer terug kan, break Free en de Daily Beast. Dat zijn de voornaamste bronnen.
Vijf jaar alweer? Allemachtig :o
  vrijdag 5 april 2019 @ 21:07:46 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186055918
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2019 19:27 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dit is de laatste tijdlijn van het oude topic:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat nog kan worden toegevoegd zijn de uitzending van Break Free en de artikelen van Dailybeast.

Ik heb al eens verteld over een ontbrekende foto op mijn camera, exact dezelfde als die van Lisanne. Het kan dus wel degelijk. Misschien ga ik dat nog eens wat verder uitwerken.
Maar verder laat ik deze zaak voorlopig rusten.
Ik ben daar heel benieuwd naar!
pi_186060910
Wat voor mij nog steeds een knelpunt is zijn de tijden.

Voordat de rugzak werd gevonden had Ingrid Lommers het er over dat ze zeker wist dat de meiden om 13,10 uur waren vertrokken vanaf de taalschool.
Leonardo Mastinu, de taxichaffeur die later verdronk ,zei dat hij hen oppikte rond 1330 vlakbij de taalschool.

Dit namen we allemaal als waar aan totdat uit de camera bleek dat de meiden al om 13 uur op de top waren.

Zaten de getuigen allemaal verkeerd of kloppen de tijden misschien niet van de telefoons en camera?
Is daar met absolute zekerheid iets over te zeggen?
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 07:58:16 #182
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186062804
Zal later even kijken of ik wat recente linkjes kan vinden hier en toevoegen aan de tijdlijn.
A child is born with no state of mind.
pi_186065991
De link naar het reisverslag van LaTombe moet ook in de OP: http://ai.stanford.edu/~l(...)illera-trek-main.htm
Prachtige foto's, prachtige beschrijving.

Zo zijn er meer goede links waarin die route is vastgelegd, dit weekend heb ik geen tijd, wordt vervolgd.
  zaterdag 6 april 2019 @ 14:29:20 #184
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186067229
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:45 schreef RapaNui het volgende:
De link naar het reisverslag van LaTombe moet ook in de OP: http://ai.stanford.edu/~l(...)illera-trek-main.htm
Prachtige foto's, prachtige beschrijving.

Zo zijn er meer goede links waarin die route is vastgelegd, dit weekend heb ik geen tijd, wordt vervolgd.
Tja dan kan die rommel met mogelijk/waarschijnlijk eruit.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 15:19:23 #185
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186067812
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 12:45 schreef RapaNui het volgende:
De link naar het reisverslag van LaTombe moet ook in de OP: http://ai.stanford.edu/~l(...)illera-trek-main.htm
Prachtige foto's, prachtige beschrijving.

Zo zijn er meer goede links waarin die route is vastgelegd, dit weekend heb ik geen tijd, wordt vervolgd.
Top!
A child is born with no state of mind.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 15:19:45 #186
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186067814
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 14:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Tja dan kan die rommel met mogelijk/waarschijnlijk eruit.
Welke rommel? :P

[ Bericht 29% gewijzigd door SuperHartje op 06-04-2019 19:03:40 (Fout gequote :@) ]
A child is born with no state of mind.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 15:48:21 #187
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186068136
Heb alvast een begin gemaakt. Zie OP spoiler.
Hier kan ik nog dingen aan toevoegen/ verwijderen. Linkjes van de laatste 2 pag van dit topic moet ik nog toevoegen.
Tips/ opmerkingen? Laat het mij weten :)

[ Bericht 27% gewijzigd door SuperHartje op 06-04-2019 15:57:32 ]
A child is born with no state of mind.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 18:34:31 #188
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186070164
Updates zijn toegevoegd aan de OP.
Als ik wat ben vergeten, laat het mij even weten :)

Zijn er bij de tijdlijn 2015 nog bronnen aan te voeren?

[ Bericht 14% gewijzigd door SuperHartje op 06-04-2019 19:01:22 ]
A child is born with no state of mind.
  zaterdag 6 april 2019 @ 19:27:49 #189
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186071088
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:19 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Welke rommel? :P
El Mata had toen wat kaarten gemaakt die niet staafden op openbare bronnen. Ik kijk zo ff naar de OP

Edit:

Top OP 👍

[ Bericht 3% gewijzigd door ootjekatootje op 06-04-2019 19:34:47 ]
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 19:36:17 #190
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186071210
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:27 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

El Mata had toen wat kaarten gemaakt die niet staafden op openbare bronnen. Ik kijk zo ff naar de OP

Edit:

Top OP 👍
Dank u! Was wel ff een klusje :D
Zou mooi zijn als de tijdlijn 2015 aangevuld kan worden met bronnen :)
A child is born with no state of mind.
  zaterdag 6 april 2019 @ 21:53:50 #191
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186073876
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:36 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Dank u! Was wel ff een klusje :D
Zou mooi zijn als de tijdlijn 2015 aangevuld kan worden met bronnen :)
Dat geloof ik! Nogmaals dank daarvoor, beste OP sinds jaren. Rapa heeft een hele database en veel kennis mede door haar Spaans.

Helaas zijn veel oude bronnen verloren gegaan.
En zijn de vaste posters overtuigd van een misdrijf of twijfelen aan een ongeluk. Wat ook weer logisch is want degene die dachten aan een ongeluk/verdwaling haakten eerder af.
  Moderator zaterdag 6 april 2019 @ 22:26:19 #192
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186074615
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 21:53 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat geloof ik! Nogmaals dank daarvoor, beste OP sinds jaren. Rapa heeft een hele database en veel kennis mede door haar Spaans.

Helaas zijn veel oude bronnen verloren gegaan.
En zijn de vaste posters overtuigd van een misdrijf of twijfelen aan een ongeluk. Wat ook weer logisch is want degene die dachten aan een ongeluk/verdwaling haakten eerder af.
Het is ook vrij gevoelig. Maar blijft interessant om te volgen.
Maar idd, dan is er zoveel info verspreid en dan vaagt het ook weg. Dat zou zonde zijn.
Terwijl die info juist van users komt die er langer mee bezig zijn... zoals de tijdlijn met linkjes en de updates.
Ik heb er slechts één geheel van gemaakt.
Maar dank je Ootje :*
A child is born with no state of mind.
pi_186076410
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 18:34 schreef SuperHartje het volgende:
Updates zijn toegevoegd aan de OP.
Als ik wat ben vergeten, laat het mij even weten :)

Zijn er bij de tijdlijn 2015 nog bronnen aan te voeren?
Bedankt hiervoor!

Heel fijn!
  zondag 7 april 2019 @ 00:57:12 #194
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186077104
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2019 22:26 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Het is ook vrij gevoelig. Maar blijft interessant om te volgen.
Maar idd, dan is er zoveel info verspreid en dan vaagt het ook weg. Dat zou zonde zijn.
Terwijl die info juist van users komt die er langer mee bezig zijn... zoals de tijdlijn met linkjes en de updates.
Ik heb er slechts één geheel van gemaakt.
Maar dank je Ootje :*
linken naar nieuwssites die het jaren geleden wel deden zijn verwijderd, daarom probeer ik sinds ik dat ervaarde, de bron te quoten en vervolgens de link erbij te zetten.

Laatst eindelijk de reactie van Plinio weer gezien bij het interview. Zijn wibbelhoofd bij de vraag wat er met die meiden gebeurt kon zijn.

Afgelopen maand zijn er weer drie mensen van de beroemde klif gevallen in de Grand Cannon, dat is een duidelijk verhaal.

Bij deze variant zijn er mensen betaald om door te lopen, om te zien waar die meiden dan een ongeluk zouden hebben gehad. Niemand wijst een valplek aan, frank van der Goot niet, die zat met zijn team veel te hoog, de families niet en feliciano al helemaal niet. Kryts team kon ook niets vinden en ondertussen lopen vele toeristen weer de route.

Het opmerkelijkste is dat in al die jaren toeristen van Boquette maar ook andersom die route gelopen hebben, en ook zonder gidsen. Iedereen vind de weg, iedere registratie op het web laat zien dag ze locals tegenkomen...

Maar Kris en Lisanne zijn op miraculeuze wijze compleet verdwenen.

Jackie heeft een stevig scenario en het mijne is ook niet mis. Maar door al die jaren heen ben ik nooit gaan twijfelen, want het klopt niet.

Natuurlijk vragen mensen wie is er verantwoordelijk voor hun dood, geen idee. Maar ik geloof er geen bal van dat ze verdwaald of verongelukt zijn. Laat die opties maar eens zien, waar verdwaal je en waar kunt je dodelijk vallen.

Juist op die twee simpele vragen qua tijdslijn komen geen antwoorden:
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 09:13:34 #195
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186078363
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 00:00 schreef gynaika het volgende:

[..]

Bedankt hiervoor!

Heel fijn!
Graag gedaan :)
A child is born with no state of mind.
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 09:15:39 #196
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186078374
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 00:57 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

linken naar nieuwssites die het jaren geleden wel deden zijn verwijderd, daarom probeer ik sinds ik dat ervaarde, de bron te quoten en vervolgens de link erbij te zetten.

Laatst eindelijk de reactie van Plinio weer gezien bij het interview. Zijn wibbelhoofd bij de vraag wat er met die meiden gebeurt kon zijn.

Afgelopen maand zijn er weer drie mensen van de beroemde klif gevallen in de Grand Cannon, dat is een duidelijk verhaal.

Bij deze variant zijn er mensen betaald om door te lopen, om te zien waar die meiden dan een ongeluk zouden hebben gehad. Niemand wijst een valplek aan, frank van der Goot niet, die zat met zijn team veel te hoog, de families niet en feliciano al helemaal niet. Kryts team kon ook niets vinden en ondertussen lopen vele toeristen weer de route.

Het opmerkelijkste is dat in al die jaren toeristen van Boquette maar ook andersom die route gelopen hebben, en ook zonder gidsen. Iedereen vind de weg, iedere registratie op het web laat zien dag ze locals tegenkomen...

Maar Kris en Lisanne zijn op miraculeuze wijze compleet verdwenen.

Jackie heeft een stevig scenario en het mijne is ook niet mis. Maar door al die jaren heen ben ik nooit gaan twijfelen, want het klopt niet.

Natuurlijk vragen mensen wie is er verantwoordelijk voor hun dood, geen idee. Maar ik geloof er geen bal van dat ze verdwaald of verongelukt zijn. Laat die opties maar eens zien, waar verdwaal je en waar kunt je dodelijk vallen.

Juist op die twee simpele vragen qua tijdslijn komen geen antwoorden:
Ja zeker een bizar verhaal.
Ben benieuwd of Dick Steffens nog wat kan achterhalen.
A child is born with no state of mind.
pi_186079621
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2019 09:13 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Graag gedaan :)
Voor de OP:

3 april 2014; Feliciano loopt het Pianista pad op tot aan de Paddock op zoek naar de meiden maar vindt geen enkel spoor.
Bronnen:
- "sabemos de un guía que el 3 de abril ha pasado por allí hasta Bocas del Toro y no ha encontrado a las chicas". https://www.panamaamerica(...)dizar-investigacion#
- vimeo AFK [vanaf 15:00] https://vimeo.com/104789019
  Moderator zondag 7 april 2019 @ 11:12:48 #198
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_186079734
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2019 11:06 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Voor de OP:

3 april 2014; Feliciano loopt het Pianista pad op tot aan de Paddock op zoek naar de meiden maar vindt geen enkel spoor.
Bronnen:
- "sabemos de un guía que el 3 de abril ha pasado por allí hasta Bocas del Toro y no ha encontrado a las chicas". https://www.panamaamerica(...)dizar-investigacion#
- vimeo AFK [vanaf 15:00] https://vimeo.com/104789019
toegevoegd
A child is born with no state of mind.
pi_186111521
Goed idee een OP ^O^

Dick Steffens doet niets meer aan deze zaak.
Hij stond de ouders bij vanaf de verdwijning totdat opeens patholoog Frank vd Goot zijn rol min of meer overnam.
Voor oud-rechercheur Steffens was het het meest waarschijnlijk dat de meiden door een misdrijf om het leven waren gekomen.
Het "beiden uitgegleden, in een geul terecht komen en er niet uit kunnen komen "vond ie ongeloofwaardig.
Ik sprak hem voor het laatst ergens in maart 2016 en wat hij vooral raar vond is dat een patholoog op de stoel ging zitten van een rechercheur en dat de ouders zijn visie aannamen als waarheid.

Ik merkte dat hij teleurgesteld was maar het niet aan hem was om contact op te nemen met de ouders.

Ik heb trouwens mijn scenario nog eens nagelezen die ik hem in oktober 2014 stuurde die met name ging over de verdachte rol van Feliciano.
Ik ben door sommige op Fok verguist en hoe kon ik zo denken over die behulpzame lieve gids...

Al die punten die ik opnoemde sta ik nog steeds achter.
Maar wat ik toen niet wist (en zullen de ouders dat weten..?) is dat Feliciano door velen in Boquete als oude viezerik wordt gezien.
Er zijn verschillende vrouwen die hem betichten van ongepast gedrag en en zelfs door veel mensen in Boquete als verdachte wordt gezien in deze zaak.
Dat sommige hotels hem niet meer als gids vragen is niet voor niets.

Ik riep destijds heel hard dat ik denk dat hij meer weet over de verdwijning en er links of rechts-om er iets mee te maken heeft.
Met de wetenschap van nu denk ik dat nog sterker.

Ik zou graag willen zien dat er weer beweging komt in deze zaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door jackie12 op 08-04-2019 23:38:08 ]
  dinsdag 9 april 2019 @ 00:07:24 #200
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_186112212
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2019 23:29 schreef jackie12 het volgende:
Goed idee een OP ^O^

Dick Steffens doet niets meer aan deze zaak.
Hij stond de ouders bij vanaf de verdwijning totdat opeens patholoog Frank vd Goot zijn rol min of meer overnam.
Voor oud-rechercheur Steffens was het het meest waarschijnlijk dat de meiden door een misdrijf om het leven waren gekomen.
Het "beiden uitgegleden, in een geul terecht komen en er niet uit kunnen komen "vond ie ongeloofwaardig.
Ik sprak hem voor het laatst ergens in maart 2016 en wat hij vooral raar vond is dat een patholoog op de stoel ging zitten van een rechercheur en dat de ouders zijn visie aannamen als waarheid.

Ik merkte dat hij teleurgesteld was maar het niet aan hem was om contact op te nemen met de ouders.

Ik heb trouwens mijn scenario nog eens nagelezen die ik hem in oktober 2014 stuurde die met name ging over de verdachte rol van Feliciano.
Ik ben door sommige op Fok verguist en hoe kon ik zo denken over die behulpzame lieve gids...

Al die punten die ik opnoemde sta ik nog steeds achter.
Maar wat ik toen niet wist (en zullen de ouders dat weten..?) is dat Feliciano door velen in Boquete als oude viezerik wordt gezien.
Er zijn verschillende vrouwen die hem betichten van ongepast gedrag en en zelfs door veel mensen in Boquete als verdachte wordt gezien in deze zaak.
Dat sommige hotels hem niet meer als gids vragen is niet voor niets.

Ik riep destijds heel hard dat ik denk dat hij meer weet over de verdwijning en er links of rechts-om er iets mee te maken heeft.
Met de wetenschap van nu denk ik dat nog sterker.

Ik zou graag willen zien dat er weer beweging komt in deze zaak.
4 verschillende varianten heeft hij ondertussen verteld bij de media...

Sommige media wil hij niet spreken, kryt is door zijn schoonzus op zijn dak gestuurd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')