Werk zelf ook bij een multinationalquote:Op maandag 4 juni 2018 19:18 schreef oranjevogel1 het volgende:
muziek luisteren/met je telefoon spelen etc etc doe je maar in je eigen tijd. Ik snap wel, waarom jij niet bij een multinational werkt.
Terwijl je alleen maar de koffie hoefde aan te vullenquote:Op maandag 4 juni 2018 19:17 schreef TRON2.0 het volgende:
Ik ben op werkbezoek geweest bij een niet nader te noemen kantoor van een multinational. Het verbaasde mij enorm dat niemand een koptelefoon of oordopjes op had. Toen ik ernaar vroeg, kreeg ik te horen dat het niet mag. Het is anti-sociaal, mensen moeten te allen tijde bereikbaar zijn en klanten (ik was er een) konden langskomen. Dus je moest representatief zijn (door geen muziek te luisteren
).
Wat een slavernij moet dat zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat je op kantoor geen muziek mag luisteren tijdens het werken. Sterker nog, ben daar zo'n fan van dat ik een Bose Quiet Comfort 35 daarvoor heb aangeschaft. Je eigen muziek verhoogt de productiviteit en je kunt prima bereikbaar zijn met een koptelefoon. Het af doen is maar een kleine moeite.
Klacht: moderne slavernijen die geen muziek op kantoor toestaan
Ik werk in de BI, grapjas.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Terwijl je alleen maar de koffie hoefde aan te vullen
Nou ja, ik vind het gewoon raar. Als je constant klanten te woord moet staan, á la. Maar als je alleen maar ontwikkelt of vergadert, mag je bij je momenten waarbij je iets moet opleveren lekker muziek luisteren om je concentratie en dus je productiviteit te verhogen. Kantoor waar ik werk hebben veel mensen een noise cancellation koptelefoon (nee, ik werk niet in de IT).quote:Op maandag 4 juni 2018 19:19 schreef Scuidward het volgende:
Er valt voor beide standpunten wel wat te zeggen. Ik zou het vooral niet als eis hanteren.
Mijn computer heeft geen geluidskaartquote:Op maandag 4 juni 2018 19:24 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het gewoon raar. Als je constant klanten te woord moet staan, á la. Maar als je alleen maar ontwikkelt of vergadert, mag je bij je momenten waarbij je iets moet opleveren lekker muziek luisteren om je concentratie en dus je productiviteit te verhogen. Kantoor waar ik werk hebben veel mensen een noise cancellation koptelefoon (nee, ik werk niet in de IT).
Voor interactie met collega's zet je het gewoon lekker af, of stuur je een chatje.
Goede manier om de productiviteit om zeep te helpen.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb ook een medewerker die toen hij net vanuit een andere afdeling overkwam ook wel eens met oortjes in werkte. Kon zij zich beter afsluiten/concentreren. Dit geloof ik best, maar dit weegt niet op tegen interactie met collega's, en toegankelijkheid. Hier dus ook niet toegestaan.
Een een zinnige vraag die bijdraagt aan de oplossing van een probleem, of juist een fout voorkomt, bespaart weer een hoop geld.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goede manier om de productiviteit om zeep te helpen.
Elke onzinnige vraag van een collega kost minuten.
Kantoor kan saai zijn, maar dat betekent niet dat het werk inhoudelijk niet uitdagend kan zijn.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:35 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat er mensen zijn die acht uur per dag op zo'n saai grafkantoor kunnen vertoeven.
Tjah zal wel afhankelijk zijn van de bedrijfssector neem ik aan dan? Als programmeur als je zelfstandig aan een project werkt kan je doen wat je wil wat dat betreft. Als je consultant bent ofzo is het een ander verhaalquote:Op maandag 4 juni 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb ook een medewerker die toen hij net vanuit een andere afdeling overkwam ook wel eens met oortjes in werkte. Kon zij zich beter afsluiten/concentreren. Dit geloof ik best, maar dit weegt niet op tegen interactie met collega's, en toegankelijkheid. Hier dus ook niet toegestaan.
Inderdaad, dat snap ik ook niet. Het lijkt wel of velen muziek net zo levensnoodzakelijk achten als eten en drinken, ze staan op met muziek en gaan ermee slapen. Ik heb bijna nooit muziek op staan, en áls ik er op heb staan, dan is het om echt naar te lúisteren, en niet als behang, zoals voor de meesten.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:31 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso mensen die zogenaamd alleen met muziek op kunnen werken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |