Werk zelf ook bij een multinationalquote:Op maandag 4 juni 2018 19:18 schreef oranjevogel1 het volgende:
muziek luisteren/met je telefoon spelen etc etc doe je maar in je eigen tijd. Ik snap wel, waarom jij niet bij een multinational werkt.
Terwijl je alleen maar de koffie hoefde aan te vullenquote:Op maandag 4 juni 2018 19:17 schreef TRON2.0 het volgende:
Ik ben op werkbezoek geweest bij een niet nader te noemen kantoor van een multinational. Het verbaasde mij enorm dat niemand een koptelefoon of oordopjes op had. Toen ik ernaar vroeg, kreeg ik te horen dat het niet mag. Het is anti-sociaal, mensen moeten te allen tijde bereikbaar zijn en klanten (ik was er een) konden langskomen. Dus je moest representatief zijn (door geen muziek te luisteren
).
Wat een slavernij moet dat zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat je op kantoor geen muziek mag luisteren tijdens het werken. Sterker nog, ben daar zo'n fan van dat ik een Bose Quiet Comfort 35 daarvoor heb aangeschaft. Je eigen muziek verhoogt de productiviteit en je kunt prima bereikbaar zijn met een koptelefoon. Het af doen is maar een kleine moeite.
Klacht: moderne slavernijen die geen muziek op kantoor toestaan
Ik werk in de BI, grapjas.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Terwijl je alleen maar de koffie hoefde aan te vullen
Nou ja, ik vind het gewoon raar. Als je constant klanten te woord moet staan, á la. Maar als je alleen maar ontwikkelt of vergadert, mag je bij je momenten waarbij je iets moet opleveren lekker muziek luisteren om je concentratie en dus je productiviteit te verhogen. Kantoor waar ik werk hebben veel mensen een noise cancellation koptelefoon (nee, ik werk niet in de IT).quote:Op maandag 4 juni 2018 19:19 schreef Scuidward het volgende:
Er valt voor beide standpunten wel wat te zeggen. Ik zou het vooral niet als eis hanteren.
Mijn computer heeft geen geluidskaartquote:Op maandag 4 juni 2018 19:24 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Nou ja, ik vind het gewoon raar. Als je constant klanten te woord moet staan, á la. Maar als je alleen maar ontwikkelt of vergadert, mag je bij je momenten waarbij je iets moet opleveren lekker muziek luisteren om je concentratie en dus je productiviteit te verhogen. Kantoor waar ik werk hebben veel mensen een noise cancellation koptelefoon (nee, ik werk niet in de IT).
Voor interactie met collega's zet je het gewoon lekker af, of stuur je een chatje.
Goede manier om de productiviteit om zeep te helpen.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb ook een medewerker die toen hij net vanuit een andere afdeling overkwam ook wel eens met oortjes in werkte. Kon zij zich beter afsluiten/concentreren. Dit geloof ik best, maar dit weegt niet op tegen interactie met collega's, en toegankelijkheid. Hier dus ook niet toegestaan.
Een een zinnige vraag die bijdraagt aan de oplossing van een probleem, of juist een fout voorkomt, bespaart weer een hoop geld.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:30 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goede manier om de productiviteit om zeep te helpen.
Elke onzinnige vraag van een collega kost minuten.
Kantoor kan saai zijn, maar dat betekent niet dat het werk inhoudelijk niet uitdagend kan zijn.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:35 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik snap überhaupt niet dat er mensen zijn die acht uur per dag op zo'n saai grafkantoor kunnen vertoeven.
Tjah zal wel afhankelijk zijn van de bedrijfssector neem ik aan dan? Als programmeur als je zelfstandig aan een project werkt kan je doen wat je wil wat dat betreft. Als je consultant bent ofzo is het een ander verhaalquote:Op maandag 4 juni 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind het ook niet kunnen. Ik heb ook een medewerker die toen hij net vanuit een andere afdeling overkwam ook wel eens met oortjes in werkte. Kon zij zich beter afsluiten/concentreren. Dit geloof ik best, maar dit weegt niet op tegen interactie met collega's, en toegankelijkheid. Hier dus ook niet toegestaan.
Inderdaad, dat snap ik ook niet. Het lijkt wel of velen muziek net zo levensnoodzakelijk achten als eten en drinken, ze staan op met muziek en gaan ermee slapen. Ik heb bijna nooit muziek op staan, en áls ik er op heb staan, dan is het om echt naar te lúisteren, en niet als behang, zoals voor de meesten.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:31 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso mensen die zogenaamd alleen met muziek op kunnen werken
hipster gespotquote:Op maandag 4 juni 2018 20:38 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Business Intelligence, Generaal Jankbal.
Misschien zijn die mensen slim en krijgen ze voor elkaar wat ze willen, muziek luisteren in dit geval, door te doen alsof het heel belangrijk is voor hen.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:45 schreef Wandeling het volgende:
[..]
Inderdaad, dat snap ik ook niet. Het lijkt wel of velen muziek net zo levensnoodzakelijk achten als eten en drinken, ze staan op met muziek en gaan ermee slapen. Ik heb bijna nooit muziek op staan, en áls ik er op heb staan, dan is het om echt naar te lúisteren, en niet als behang, zoals voor de meesten.
Verkapt ''KIJK EENS WAT IK HEB GEKOCHT!!!!!'' topic.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:17 schreef TRON2.0 het volgende:
Sterker nog, ben daar zo'n fan van dat ik een Bose Quiet Comfort 35 daarvoor heb aangeschaft.
Frustie gespotquote:Op maandag 4 juni 2018 20:49 schreef Wandeling het volgende:
"Zeg nu zelf: radio aan is de norm, stilte is eng. Want stel je voor dat er plaats zou zijn voor een gedachte, of om iets te kunnen zeggen. Nee hoor, opvullen met muzak, die murw gebeukte, lege hersencellen."
Ja precies. Ik snap dat het voor sommigen rustgevend kan zijn of beter met concentreren, maar als je letterlijk niet zonder muziek kan werken dan is er ook iets mis met je.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:45 schreef Wandeling het volgende:
[..]
Inderdaad, dat snap ik ook niet. Het lijkt wel of velen muziek net zo levensnoodzakelijk achten als eten en drinken, ze staan op met muziek en gaan ermee slapen. Ik heb bijna nooit muziek op staan, en áls ik er op heb staan, dan is het om echt naar te lúisteren, en niet als behang, zoals voor de meesten.
Dat past niet in onze lean strategie.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:38 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
Business Intelligence, Generaal Jankbal.
Geef mij maar een stil kantoortje ipv zo'n apekooikantoortuin.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:49 schreef Wandeling het volgende:
"Zeg nu zelf: radio aan is de norm, stilte is eng. Want stel je voor dat er plaats zou zijn voor een gedachte, of om iets te kunnen zeggen. Nee hoor, opvullen met muzak, die murw gebeukte, lege hersencellen."
Ik vraag me af wat ze zouden zeggen als je Aftershokz op doet:quote:Op maandag 4 juni 2018 19:17 schreef TRON2.0 het volgende:
Het verbaasde mij enorm dat niemand een koptelefoon of oordopjes op had. Toen ik ernaar vroeg, kreeg ik te horen dat het niet mag
Degene die de kantoortuin heeft bedacht moeten ze standrechtelijk executeren.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 11:09 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Geef mij maar een stil kantoortje ipv zo'n apekooikantoortuin.
Heb je wel een mooie soundbar met subwoofer?quote:Op dinsdag 5 juni 2018 11:26 schreef Hallahan het volgende:
Zit op kantoor en speel lekker Spotify af op mijn eigen PC met boxjes eraan geknoopt. Niemand die er wat van zegt.
Nee hoor, gewoon een logitech 2.1 setje, nothing fancy maar wel een hoop kabaal...quote:Op dinsdag 5 juni 2018 11:54 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Heb je wel een mooie soundbar met subwoofer?
Bose is echt het minste van het minste.quote:Op maandag 4 juni 2018 20:49 schreef Werkman het volgende:
[..]
Verkapt ''KIJK EENS WAT IK HEB GEKOCHT!!!!!'' topic.
Welke koptelefoon zou je zelf aanraden dan?quote:Op dinsdag 5 juni 2018 13:09 schreef DerekB het volgende:
[..]
Bose is echt het minste van het minste.
Bazen kopen iets van beyerdynamic.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 13:54 schreef schaapblaat het volgende:
[..]
Welke koptelefoon zou je zelf aanraden dan?
Heb zelf nog getwijfeld om er eentje aan te schaffen
Wat een onzin, van de acht uur die je per dag "werkt" ben je doorgaans toch maar hooguit zes uur productief.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:18 schreef oranjevogel1 het volgende:
muziek luisteren/met je telefoon spelen etc etc doe je maar in je eigen tijd. Ik snap wel, waarom jij niet bij een multinational werkt.
Fijn zo een mentaliteit. Daarmee kunnen we de verzorginsstaat draaiende houden.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:10 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Wat een onzin, van de acht uur die je per dag "werkt" ben je doorgaans toch maar hooguit zes uur productief.
Muziek luisteren , spelletjes op telefoon, vakantie uitzoeken, op Fok zitten kan ook prima tijdens werktijd.
Bovendien heeft mijn baas niets te klagen, mijn woon werk verkeer is ook in mijn eigen tijd
Doen alsof je 100% productief moet zijn is een beetje achterhaald.
Zo, en nu even naar buiten een frisse neus halen, roken doe ik niet meer maar "rook" pauzes neem ik nog wel.
Wat dan wel? keihard dag in dag uit door buffelen en vervolgens een jaar thuiszitten met een burn-out? Dat gaat de verzorgingsstaat lekker helpen en ik spreek uit ervaring.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 17:04 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Fijn zo een mentaliteit. Daarmee kunnen we de verzorginsstaat draaiende houden.
Gewoon rustig werken. Investeren in de toekomst op rustige momenten, door je te verdiepen in werkrelevante ontwikkelen i.p.v. doelloos op fok! rond te hangen.quote:
Daar zit wel weer wat in maar er zijn gewoon dagen (zoals vandaag) dat ik echt niets uit mijn vingers krijg. Dit weekend bij hoge uitzondering een keer op een zaterdag gewerkt dus niet op kunnen laden afgelopen weekend en wel maandag weer begonnen. En dat breekt op. Gewerkte uren krijg ik wel gecompenseerd maar dat kon niet in deze week.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 17:18 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Gewoon rustig werken. Investeren in de toekomst op rustige momenten, door je te verdiepen in werkrelevante ontwikkelen i.p.v. doelloos op fok! rond te hangen.
Toch heb je die compensatie wel deze week gedaanquote:Op dinsdag 5 juni 2018 17:21 schreef LanaMyst het volgende:
[..]
Daar zit wel weer wat in maar er zijn gewoon dagen (zoals vandaag) dat ik echt niets uit mijn vingers krijg. Dit weekend bij hoge uitzondering een keer op een zaterdag gewerkt dus niet op kunnen laden afgelopen weekend en wel maandag weer begonnen. En dat breekt op. Gewerkte uren krijg ik wel gecompenseerd maar dat kon niet in deze week.
Dit.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:55 schreef Toto69 het volgende:
De echte klacht zou moeten zijn dat er geen geschikt werk muziekje op staat.
Velen kunnen niet tegen stilte, omdat ze bang zijn van hun eigen gedachten. En alleen als het stil is, kan je écht goed nadenken. Daarom hebben ze altijd muziek nodig om zich goed te voelen, om niet met hun eigen gedachten geconfronteerd te worden.quote:Op maandag 4 juni 2018 21:09 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja precies. Ik snap dat het voor sommigen rustgevend kan zijn of beter met concentreren, maar als je letterlijk niet zonder muziek kan werken dan is er ook iets mis met je.
Wat is er gebeurt met don't get high on your own supply?quote:Op vrijdag 8 juni 2018 14:35 schreef Blue_note het volgende:
Mijn personeel mag zelfs (met enige mate) een jointje roken op kosten van de baas.![]()
Business Idiot?quote:
Het is niet hun supplyquote:Op vrijdag 8 juni 2018 15:48 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat is er gebeurt met don't get high on your own supply?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |