Dat geldt voor vrijwel alle schakelaars waar alleen een schakelaar op de muur zitquote:Op zaterdag 2 juni 2018 12:24 schreef Dj-delphi het volgende:
Ik heb onlangs een WiFi dimmer gekocht, maar de vereiste nuldraad komt bij mij helaas niet uit de muur.
Je hebt die nuldraad sowieso nodig om de wifi-ontvanger van je wifi-dimmer te laten werken.quote:Nou heb ik ergens gelezen dat je de fasedraad kan splitsen en deze dan kan aansluiten op de dimmer ipv. een nuldraad. Dit zou alleen niet werken met led, maar ik gebruik sowieso een gloeilamp. Weet iemand of dit klopt, en of dit idd veilig is?
Je kan ook een bestaande draad (de zwarte schakeldraad) gebruiken om twee nieuwe draden te trekken: de nul en de nieuwe schakeldraad. Alleen blijf je dan wel met de oude losse schakeldraad zitten.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 13:42 schreef Dj-delphi het volgende:
Ok bedankt. Ik ga even een trekveer halen en een poging wagen.
als nog goed is kan je die op marktplaats zetten.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 14:22 schreef blomke het volgende:
Alleen blijf je dan wel met de oude losse schakeldraad zitten.
Zeker! Best wel belangstelling voor dat soort producten. Die draden kunnen nog jaren meegaan!quote:Op zaterdag 2 juni 2018 14:25 schreef Speekselklier het volgende:
als nog goed is kan je die op marktplaats zetten.
Ik heb zelfs wel eens gelezen dat ze steeds meer waard worden naar afhankelijk van hoe lang ze probleemloos hebben gewerkt.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 16:16 schreef blomke het volgende:
[..]
Zeker! Best wel belangstelling voor dat soort producten. Die draden kunnen nog jaren meegaan!
Prima oplossing.quote:Op zondag 3 juni 2018 00:50 schreef Dj-delphi het volgende:
Ik heb even een nuldraad van het stopcontact ernaast gepakt. Kan geen kwaad toch? Zit gewoon op dezelfde groep.
Dat kan primaquote:Op zondag 3 juni 2018 00:50 schreef Dj-delphi het volgende:
Ik heb even een nuldraad van het stopcontact ernaast gepakt. Kan geen kwaad toch? Zit gewoon op dezelfde groep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |