abonnement Unibet Coolblue
pi_179717129
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:17 schreef Greys het volgende:

En Tel Aviv schijnt volgens bronnen alsnog ook te willen als het nodig is.
Dat was wel te verwachten, haha. Het was duidelijk dat Tel Aviv het niet wilde puur zodat het ESF in Jeruzalem zou plaatsvinden.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 juni 2018 @ 22:04:02 #27
163650 Greys
pi_179717412
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2018 21:54 schreef justnathan321 het volgende:

[..]

Enige nadeel aan Haifa is dat het ver is van het Ben Gurion vliegveld in Tel Aviv. Ongeveer anderhalfuur rijden met de auto en met het OV (trein) ook zoiets ongeveer, hangt tenslotte af van waar je in Haifa precies moet zijn.

Verder vind ik zelf Haifa ook wel een goede plaats voor het ESF, ook een heel mooie plaats!
Ah! Ik las dat Haifa een eigen vliegveld heeft maar dat zal dan een kleintje zijn waar geen internationale vluchten op zijn waarschijnlijk. Las inderdaad dat het een mooie plaats is!

Maar dan kan het qua vervoer etc idd weer beter in Tel Aviv :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179717578



Dit is vooral hetgeen dat Haifa zo populair maakt in Israël, de Bahaituinen.
  zondag 10 juni 2018 @ 22:14:07 #29
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179717768
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:08 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is vooral hetgeen dat Haifa zo populair maakt in Israël, de Bahaituinen.
Aan mooie plaatjes heeft Israël sowieso geen gebrek. Blijft een mooi land (ooit mogelijk eens bezoeken) :) Maar dat is het probleem ook niet.

Hoop voor de organisatie dat die minister haar mond eens gaat houden, zodat ze samen met het EBU in alle rust de planning op poten kunnen zetten.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 juni 2018 @ 22:16:55 #30
163650 Greys
pi_179717857
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 22:08 schreef justnathan321 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dit is vooral hetgeen dat Haifa zo populair maakt in Israël, de Bahaituinen.
Erg mooi!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179719125
Ik heb me inmiddels heeeeel erg verdiept in Jeruzalem, in de veiligheid van de stad en ook in het hele Israel-Palestina conflict.

Tel Aviv is nog steeds de beste keuze, maar ik denk inmiddels dat ze het gewoon in Jeruzalem zouden kunnen hosten. Het leger van Israël is super sterk en ik heb met mensen gechat die in Jeruzalem wonen en ze zeggen dat het leger de stad erg goed beveiligd en dat aanslagen/aanvallen etc heel snel en goed worden tegengehouden. En zo onveilig is het niet, je moet gewoon alleen demonstraties vermijden.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_179720962
Het word nu wel best spannend zo. Ik denk toch dat het Jeruzalem wordt vanwege de hype maar ik hoop stiekem toch dat het Tel Aviv wordt.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 juni 2018 @ 11:47:00 #34
163650 Greys
pi_179724682
https://songfestival.be/l(...)e-songfestival-2019/

Vier steden in de running voor organisatie Songfestival 2019
11 jun 2018

De Israëlische regering houdt niet langer het been stijf: het Eurovisiesongfestival 2019 hoeft niet noodzakelijk in Jeruzalem plaats te vinden. Dat melden lokale media.

Volgens het Israëlische commerciële tv-station Channel 20 vond afgelopen vrijdag een telefonische vergadering plaats van de premier van Israël, Netanyahu met de ministers van Financiën en Communicatie, het hoofd van de uitvoerende macht in Israël, en een vertegenwoordiger van openbare omroep Kan. Daaruit vloeide voort dat de Israëlische regering zich formeel niet zal bemoeien met de organisatie van het Songfestival volgend jaar, en dat er vier steden zich hebben aangeboden om de organisatie binnen te halen. Het gaat om Jeruzalem, Tel Aviv, Eilat en Haifa. In de komende week worden de kandidaturen bestudeerd door Kan en de EBU. Wanneer de beslissing zal vallen, werd nog niet meegedeeld.

Argentijnse voetbalploeg
De premier van Israël zag zich genoodzaakt om in te grijpen nadat zijn minister van Cultuur afgelopen week nog olie op het vuur had gegooid. Een Argentijnse voetbalploeg had een vriendschappelijke wedstrijd tegen de ploeg uit Israël afgezegd, bezweken onder de druk van een campagne van Palestijnse sympathisanten. Premier Netanyahu had toen al zijn vrees uitgedrukt dat dat een precedent zou kunnen worden voor toekomstige afzeggingen, en de minister van Cultuur had aan de openbare omroep gezegd: ‘Het Songfestival zal ons 12 miljoen euro kosten, en de bedoeling is ons land te promoten. Ik zal de regering aanbevelen dat het Songfestival volgend jaar in Jeruzalem moet plaatsvinden, of helemaal niet in Israël.’

Na die uitspraak was er kritiek op de aanhoudende druk vanuit de Israëlische politiek om het Songfestival naar de omstreden hoofdstad Jeruzalem te halen, waar ook de EBU zich eerder al negatief over had uitgelaten. De eerste minister van het land heeft die kritiek nu gepareerd door een vergadering te houden en duidelijk te maken dat de regering zich afzijdig zal houden en Kan en de EBU het Songfestival zelfstandig zal laten organiseren.

Volwaardig EBU-lid
Volgens het Israëlische nieuwsmedium Haaretz zal de omroep Kan ook nog minstens een jaar wachten met het loskoppelen van de nieuwsdienst van de omroep met de omroep zelf, zoals aanvankelijk de bedoeling was bij de oprichting ervan vorig jaar. Zonder nieuwspoot kan Kan geen volwaardig EBU-lid zijn, waardoor een deelname aan en organisatie van het Songfestival in gedrang zou kunnen komen.

https://songfestival.be/l(...)e-songfestival-2019/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † maandag 11 juni 2018 @ 12:26:08 #35
368283 ato
pi_179725326
Eilat was vroeger een aantrekkelijk toeristen plek.
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 11 juni 2018 @ 12:38:14 #36
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_179725567
Dat klinkt in ieder geval goed. Zo gaan ze er uiteindelijk wel uitkomen denk ik.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_179726204
[/quote]
quote:
14s.gif Op maandag 11 juni 2018 11:47 schreef Greys het volgende:
https://songfestival.be/l(...)e-songfestival-2019/

Vier steden in de running voor organisatie Songfestival 2019
11 jun 2018

De Israëlische regering houdt niet langer het been stijf: het Eurovisiesongfestival 2019 hoeft niet noodzakelijk in Jeruzalem plaats te vinden. Dat melden lokale media.

Volgens het Israëlische commerciële tv-station Channel 20 vond afgelopen vrijdag een telefonische vergadering plaats van de premier van Israël, Netanyahu met de ministers van Financiën en Communicatie, het hoofd van de uitvoerende macht in Israël, en een vertegenwoordiger van openbare omroep Kan. Daaruit vloeide voort dat de Israëlische regering zich formeel niet zal bemoeien met de organisatie van het Songfestival volgend jaar, en dat er vier steden zich hebben aangeboden om de organisatie binnen te halen. Het gaat om Jeruzalem, Tel Aviv, Eilat en Haifa. In de komende week worden de kandidaturen bestudeerd door Kan en de EBU. Wanneer de beslissing zal vallen, werd nog niet meegedeeld.

Argentijnse voetbalploeg
De premier van Israël zag zich genoodzaakt om in te grijpen nadat zijn minister van Cultuur afgelopen week nog olie op het vuur had gegooid. Een Argentijnse voetbalploeg had een vriendschappelijke wedstrijd tegen de ploeg uit Israël afgezegd, bezweken onder de druk van een campagne van Palestijnse sympathisanten. Premier Netanyahu had toen al zijn vrees uitgedrukt dat dat een precedent zou kunnen worden voor toekomstige afzeggingen, en de minister van Cultuur had aan de openbare omroep gezegd: ‘Het Songfestival zal ons 12 miljoen euro kosten, en de bedoeling is ons land te promoten. Ik zal de regering aanbevelen dat het Songfestival volgend jaar in Jeruzalem moet plaatsvinden, of helemaal niet in Israël.’

Na die uitspraak was er kritiek op de aanhoudende druk vanuit de Israëlische politiek om het Songfestival naar de omstreden hoofdstad Jeruzalem te halen, waar ook de EBU zich eerder al negatief over had uitgelaten. De eerste minister van het land heeft die kritiek nu gepareerd door een vergadering te houden en duidelijk te maken dat de regering zich afzijdig zal houden en Kan en de EBU het Songfestival zelfstandig zal laten organiseren.

Volwaardig EBU-lid
Volgens het Israëlische nieuwsmedium Haaretz zal de omroep Kan ook nog minstens een jaar wachten met het loskoppelen van de nieuwsdienst van de omroep met de omroep zelf, zoals aanvankelijk de bedoeling was bij de oprichting ervan vorig jaar. Zonder nieuwspoot kan Kan geen volwaardig EBU-lid zijn, waardoor een deelname aan en organisatie van het Songfestival in gedrang zou kunnen komen.

https://songfestival.be/l(...)e-songfestival-2019/
:D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 13 juni 2018 @ 10:35:40 #38
163650 Greys
pi_179760262
Hoop wel voor ze dat het er volgend jaar in mei wat beter weer is dan nu in juni.. :o (Sderot, Israël)

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2018 @ 10:54:26 #39
368283 ato
pi_179760619
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:35 schreef Greys het volgende:
Hoop wel voor ze dat het er volgend jaar in mei wat beter weer is dan nu in juni.. :o (Sderot, Israël)

[ afbeelding ]
All on board :X
Life can be a bitch, so like it..
pi_179794637
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juni 2018 10:35 schreef Greys het volgende:
Hoop wel voor ze dat het er volgend jaar in mei wat beter weer is dan nu in juni.. :o (Sderot, Israël)

[ afbeelding ]
Gek he! Is normaal echt nooit zo. Achja, Israël heeft echt wel wat regen nodig na al die lange maanden van droogte... In Tel Aviv valt het echt nog mee, dus nog een reden om het ESF volgend jaar in tel aviv te houden :D (grapje natuurlijk)
pi_179861067
Eehh

Eurovision 2019: Will it be held in Austria? http://infenetwork.net/eu(...)-be-held-in-austria/
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 juni 2018 @ 23:16:27 #42
163650 Greys
pi_179861132
Het blijft wel spannend zo :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 17 juni 2018 @ 23:24:03 #43
368283 ato
pi_179861275
Oostenrijk? Zeker weer de zoveelste storm in een glas water.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 juni 2018 @ 23:28:50 #44
163650 Greys
pi_179861351
Ik denk dat áls Israël het niet wordt ze dan naar de nr 2 kijken, Cyprus zal het wellicht niet kunnen betalen, Oostenrijk was derde en die wellicht wel. Maar idd misschien gewoon onware roddels. Afwachten maar weer.

Ben even kwijt.. Heeft Cyprus überhaupt geschikte locatie voor zoiets? Volgens mij las ik al tijdens het esf dat mocht Cyprus winnen ze het dan niet gingen organiseren. Even zoeken waar dat ook alweer was.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 17 juni 2018 @ 23:41:41 #45
368283 ato
pi_179861563
Oh dat wist ik niet van Cyprus.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 17 juni 2018 @ 23:49:02 #46
163650 Greys
pi_179861679
quote:
1s.gif Op zondag 17 juni 2018 23:41 schreef ato het volgende:
Oh dat wist ik niet van Cyprus.
Weet niet zeker hoor! Ben even aan het zoeken maar was een Engels artikel geloof ik. En ook daarvan weet ik niet of het waar was of een roddel ;) Maar had wel zoiets gelezen dus vroeg me af of Cyprus überhaupt de financiële middelen en locatie zou hebben.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 17 juni 2018 @ 23:59:11 #47
368283 ato
pi_179861814


[ Bericht 100% gewijzigd door ato op 18-06-2018 00:00:01 ]
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator maandag 18 juni 2018 @ 01:35:19 #48
375570 crew  Cyan9
pi_179863559
Het zou me niks verbazen. Het lijkt me sterk dat een land als Cyprus er het geld voor heeft.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_179863751
quote:
11s.gif Op maandag 18 juni 2018 01:35 schreef Cyan9 het volgende:
Het zou me niks verbazen. Het lijkt me sterk dat een land als Cyprus er het geld voor heeft.
Cyprus was zelfs nog tot een paar jaar geleden bijna failliet, maar kreeg toch een reddingsplan om het land binnen de eurozone te houden. Dus nee, geld voor het ESF hebben ze zeker niet.
pi_179865102
Cyprus heeft wel het Junior Eurovisie gehost in Limassol in 2008, maar in die zaal pasten maar 6225 mensen, dus het is niet echt een arena geschikt voor Eurovisie.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')