De voorwaarde is zeker dat je maar 2x achter elkaar contactloos mag?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:15 schreef CoolGuy het volgende:
Jij snapt gewoon niet de voorwaarden van contactloos betalen![]()
Nee, dat is de voorwaarde nietquote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
De voorwaarde is zeker dat je maar 2x achter elkaar contactloos mag?![]()
Zo heb je er geen reet aan natuurlijk, als je moet bij gaan houden of je contactloos mag of niet.
Feit is dat je nog regelmatig met je vingers aan die vieze knoppen moet zitten.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat is de voorwaarde nietWaar jij tegenaan loopt is een veiligheidsmaatregel. Je hoeft helemaal niets bij te houden.
Contactloos wordt ook waar gemaakt, alleen er zijn 2 veiligheidsmaatregelen, omdat iemand anders voorbij kan lopen en je hele rekening kan leegtrekken zonder dat je daar erg in hebt.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:18 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Feit is dat je nog regelmatig met je vingers aan die vieze knoppen moet zitten.
Ondanks dat contactloos beloofd wordt.
Wees eens duidelijk man, welke 2 maatregelen zijn dat dan?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Contactloos wordt ook waar gemaakt, alleen er zijn 2 veiligheidsmaatregelen, omdat iemand anders voorbij kan lopen en je hele rekening kan leegtrekken zonder dat je daar erg in hebt.
En 1 van die maatregelen kom je soms tegen (afhankelijk van je uitgaven) en de andere kom je altijd vroeg of laat tegen.
Ja, het is bij elke 50 euro die in TOTAAL is uitgegeven met contactloos betalen dat je de pincode weer een keer moet ingeven, en je kunt bij contactloos betalen maximaal 25 euro per pin actie uitgeven.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:20 schreef PiyeReloaded het volgende:
Dat is inderdaad fucking onhandig. Soms kan je wel gewoon alleen je pincode intypen, dat is beter.
Het is trouwens om de 50 euro dat je je code moet invoeren. Alleen heb ik natuurlijk geen idee wanneer dat punt bereikt is. Dus inderdaad misschiem handiger om gewoon normaal te pinnen.
In 2017 zeurde er nog niemand over (behalve ik):quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:20 schreef Wereldgozer het volgende:
Bij deze nomineer ik dit topic voor meest terechte klacht van 2018.
Wat mokerirritant zeg
Misschien moet je het over een half jaar naar de bank sturen ipv op FOK! postenquote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In 2017 zeurde er nog niemand over (behalve ik):
KLB / Contactloos pinnen
Nou dan is het dus niet contactloos, want je wordt nog regelmatig aan de knoppen gedwongen.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, het is bij elke 50 euro die in TOTAAL is uitgegeven met contactloos betalen dat je de pincode weer een keer moet ingeven, en je kunt bij contactloos betalen maximaal 25 euro per pin actie uitgeven.
Oftewel, als jij 2x iets koopt van 25 euro, dan zit je aan 50 euro in totaal. Als je dan iets van 1 euro wil kopen MOET je de pincode ingeven omdat je aan je max bedrag van 50 euro zit.
Als jij iets van 25,01 euro wil kopen kan dat niet met contactloos betalen, want dan wordt je pincode gevraagd.
Als jij 50x iets van 1 euro koopt, dan kan dat prima ,maar de 51e keer dat je iets van 1 euro wil kopen moét je je pincode weer ingeven.
Dit. Echt moeilijk is het niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, het is bij elke 50 euro die in TOTAAL is uitgegeven met contactloos betalen dat je de pincode weer een keer moet ingeven, en je kunt bij contactloos betalen maximaal 25 euro per pin actie uitgeven.
Oftewel, als jij 2x iets koopt van 25 euro, dan zit je aan 50 euro in totaal. Als je dan iets van 1 euro wil kopen MOET je de pincode ingeven omdat je aan je max bedrag van 50 euro zit.
Als jij iets van 25,01 euro wil kopen kan dat niet met contactloos betalen, want dan wordt je pincode gevraagd.
Als jij 50x iets van 1 euro koopt, dan kan dat prima ,maar de 51e keer dat je iets van 1 euro wil kopen moét je je pincode weer ingeven.
Wil jij het risico hebben dat iemand met een apparaatje voorbij loopt en maximaal 25 euro van je rekening kan halen, of wil je dat er direct 250 euro of nog meer foetsie is?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou dan is het dus niet contactloos, want je wordt nog regelmatig aan de knoppen gedwongen.
Bij een tv wordt je toch ook niet na 50x de afstandsbediening te gebruiken gedwongen om even de knoppen op de tv in te duwen, hoe bloed-irritant is dat.
En waarom staan die limieten zo laag, als ze er 250/500 euro grenzen aan hangen wordt het al een stuk leefbaarder. Nu is er niet normaal mee te pinnen, probeerde het laatst weer een tijdje om te zien of het al verbeterd was, maar stop ik weer standaard de pas in de gleuf en typ ik zonder nadenken die code snel in.
Dat risico wil ik best voor lief nemen, hoe vaak komt dat immers voor?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wil jij het risico hebben dat iemand met een apparaatje voorbij loopt en maximaal 25 euro van je rekening kan halen, of wil je dat er direct 250 euro of nog meer foetsie is?
Je schijnt niet helemaal te snappen dat contactloos betalen veiliger is dan die pas in de automaat te duwen.
Ja dat is je eigen keuze en je eigen risico, maar de bank neemt dat risico niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dat risico wil ik best voor lief nemen, hoe vaak komt dat immers voor?
Ik heb ook altijd +/- 200 euro cash op zak, ondanks dat het gestolen kan worden.
Ga niet lopen kutten met 2 tientjes uit 'veiligheidsoverwegingen'.
Dat slaat absoluut wél ergens op. Dat jij ergens geen weet van hebt betekent niet dat het 'nergens op slaat'.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:39 schreef nuck_chorris het volgende:
Terechte klacht. Op zich prima dat af en toe de code ingeklopt moet worden, maar om dan de hele transactie meteen te annuleren slaat helemaal nergens op.
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:18 schreef jogy het volgende:
Als check is het eigenlijk geen probleem maar als het dan een pincode wil moet het inderdaad niet helemaal overnieuw moeten nee.
Terechte klacht.
Dit vat het wel samen ja.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:39 schreef nuck_chorris het volgende:
Terechte klacht. Op zich prima dat af en toe de code ingeklopt moet worden, maar om dan de hele transactie meteen te annuleren slaat helemaal nergens op.
Hoe moeilijk is het om gewoon zo nu en dan automatisch die pas er in te steken?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
De voorwaarde is zeker dat je maar 2x achter elkaar contactloos mag?![]()
Zo heb je er geen reet aan natuurlijk, als je moet bij gaan houden of je contactloos mag of niet.
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:18 schreef jogy het volgende:
Als check is het eigenlijk geen probleem maar als het dan een pincode wil moet het inderdaad niet helemaal overopnieuw moeten nee.
Terechte klacht.
Al valt die irritatiefactor in het niet bij het wachten achter ouwe wijven, die losse muntjes staan te tellen bij de kassa om af te rekenen, GVD, alsof het nog niet traag genoeg gingquote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:19 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dit vat het wel samen ja.
Na 50 Euro je pincode invoeren, en je kunt weer 50 Euro contactloos pinnen.
Scheelt ook weer irritatie bij het volk achter je in de rij.
Nah geld speelt geen rol, ik check liever het kassameisje.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nadeel van contactloos pinnen is ook dat je minder geneigd bent om het bedrag te checken.
Dat hoeft dan ook alleen bij oude apparaten en dom personeel (of een combi). Winkelier boos aankijken dus.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:39 schreef nuck_chorris het volgende:
geen last vanquote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
Nadeel van contactloos pinnen is ook dat je minder geneigd bent om het bedrag te checken.
Heeft niets te maken met oude appraten hoorquote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:33 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook alleen bij oude apparaten en dom personeel (of een combi). Winkelier boos aankijken dus.
En de regels:
- Als je in totaal ¤ 50 contactloos hebt gepind en in de tussentijd helemaal niets anders met je pasje hebt gedaan moet je hem weer eens fysiek in een gleufje steken
- Als je meer dan ¤ 25 contactloos wil betalen moet er een pincode bij (maar hoeft niet in de gleuf)
In beide gevallen hoeft de transactie niet geannuleerd te worden.
Oude apparaten kunnen de transactie niet vernieuwen. Daar wordt de kassiere dus idd gedwongen die opnieuw aan te maken.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heeft niets te maken met oude appraten hoor
Krijg nou tieten. Ik dacht serieus dat je daglimiet gewoon 25 euro was en je niet meer dan dat per dag contactloos kon betalenquote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:42 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Krijg nou tieten. Ik dacht serieus dat je daglimiet gewoon 25 euro was en je niet meer dan dat per dag contactloos kon betalen
Ah, van die hoerige kut oma’s.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Al valt die irritatiefactor in het niet bij het wachten achter ouwe wijven, die losse muntjes staan te tellen bij de kassa om af te rekenen, GVD, alsof het nog niet traag genoeg ging![]()
Dat kan mijn humeur zo verpesten he
Het is altijd de schuld van Rabobank.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 23:08 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat nou als je gewoon snel wegloopt met je boodschappen als je die melding krijgt?
Zouden ze dat merken achter de kassa?
Want heb je in principe wel betaald, want je hebt je pas ervoor gehouden tot dat ding erop gereageerd heeft. Dat het geld dan niet wordt afgeschreven is in principe ook niet jouw probleem, maar de schuld van de Rabobank.
lijkt mij een pin in een hooiberg , en een taak voor nep accounts / mules. Zodat daar eerst het geld op komt en later afgehaald wordt.quote:Op zaterdag 2 juni 2018 08:45 schreef Pharkus het volgende:
Is er ooit wel eens iemand contactloos geskimd? Volgens mij laat je een heel elektronische papierspoor na als je dat geskimde geld wil cashen.
dit jaquote:Op zaterdag 2 juni 2018 09:06 schreef Piger het volgende:
Als je meer dan 25 euro pint gewoon draadloos blijven betalen en een pincode intoetst. Je hebt dan inderdaad van die faalbedrijven waarin dit opeens niet mogelijk is en je transactie geweigerd wordt. Gewoon blijven doen, tot ze zich zelf ook kapot ergeren aan die vertraging bij de kassa en het probleem oplossen.
Draadloos betalen via app werkt trouwens meestal wel prima. Pincode op voorhand in typen op je telefoon indien bedrag hoger dan 25 euro.
Of je betaald met bankbiljetten en muntjes.die hebben ze tenslotte niet voor niets ingevoerd.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:20 schreef PiyeReloaded het volgende:
Dat is inderdaad fucking onhandig. Soms kan je wel gewoon alleen je pincode intypen, dat is beter.
Het is trouwens om de 50 euro dat je je code moet invoeren. Alleen heb ik natuurlijk geen idee wanneer dat punt bereikt is. Dus inderdaad misschien handiger om gewoon normaal te pinnen.
Niet naar de Blokker dus met zijn Eurodealsquote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:22 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Het gaat meestal lekker snel en bijkomend voordeel is dat ik me dan niet in onmogelijke hoeken hoef te buigen om de toetsen te kunnen zien bij het indrukken.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:26 schreef halfway het volgende:
Nog nooit gedaan, zou ook niet de meerwaarde zien.
Hebbie een bochel ofzo?quote:Op zaterdag 2 juni 2018 21:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Het gaat meestal lekker snel en bijkomend voordeel is dat ik me dan niet in onmogelijke hoeken hoef te buigen om de toetsen te kunnen zien bij het indrukken.
Nee hoor, wel wat langer dan gemiddeld.quote:
Je kunt je code niet blind intypen?quote:Op zondag 3 juni 2018 08:46 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nee hoor, wel wat langer dan gemiddeld.
Het kapje wat vaak om het pinapparaat zit om de toetsen af te schermen maakt het lastig.
welke telefoon heb je?quote:Op zondag 3 juni 2018 09:13 schreef Sorella het volgende:
Draadloos betalen via de mobiel app werkt voor geen meter en ja die nfc staat aan, de mobiel uit de hoes halen helpt ook niet.
Deels wel, maar met slechts 1 betaalpas ben ik toch voorzichtig.quote:Op maandag 4 juni 2018 09:43 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Je kunt je code niet blind intypen?
Terechte klacht. Je zou denken dat als je oud bent, dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk wilt maken. Ik zou gewoon zoveel mogelijk pinnen als mogelijk is.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Al valt die irritatiefactor in het niet bij het wachten achter ouwe wijven, die losse muntjes staan te tellen bij de kassa om af te rekenen, GVD, alsof het nog niet traag genoeg ging![]()
Of gewoon lekker heel de dag in bed blijven stinken.quote:Op maandag 4 juni 2018 13:12 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Terechte klacht. Je zou denken dat als je oud bent, dat je het jezelf zo makkelijk mogelijk wilt maken. Ik zou gewoon zoveel mogelijk pinnen als mogelijk is.
Gast relax.quote:Op vrijdag 1 juni 2018 20:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
krachting ding hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2018 09:26 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
2004 belde, ze willen hun telefoon terug.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Schat wat is je ping
Voeg me op je BB.
En niemand hoeft te weten wie ik ben.
Schat wat is je ping,
Het maakt niet uit hoelaat.
Ping me en dan ben ik daar.
We kunnen houden het op een lolo.
Want baby, Ik ben niet van die praatjes nee, nee.
Schat wat is je ping,
Hier heb je mijn ping.
Zet me maar daarin.
Want?quote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat slaat absoluut wél ergens op. Dat jij ergens geen weet van hebt betekent niet dat het 'nergens op slaat'.
Het is een gratis updatequote:Op vrijdag 1 juni 2018 19:15 schreef Catkiller het volgende:
Het nieuwste verzinsel om ondernemers geld uit de zak te kloppen met nieuwe pinautomaten.
Mijn rabo pasje vraagt anders ook gewoon om de pincode.quote:Op maandag 4 juni 2018 09:52 schreef _The_General_ het volgende:
Mijn ABN Pasje breekt de transactie niet af en dan kan ik de pincode invullen. Met mijn Rabo pasje geeft wel een kruis en de kassamedewerker moet dan alles opnieuw doen! ABN heeft het dus beter geregeld!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |