Ik zou vanochtend bijna een oma neergehoekt hebben zeg.
Applaus voor t engelengeduld van de baliemedewerkster gemeente Eindhoven.
Nondekneiter wat kunnen bejaarden soms onbeschoft zijn!
Het voorval:Je zit "lekker" te wachten bij het gemeentehuis omdat je een vergunning moet verlengen. Er zijn nog 3 wachtenden voor je, dus je denkt dat dit wel redelijk snel zal gaan. Plotss hoor je t gesprek aan de balie:
"Ja nou, ik ben 83! Ik heb geen didiD! Ik heb alleen een 06!"Je beseft je dat je inschatting van tijd complete aan digi-diggelen wordt geslagen

De oma in kwestie bleef maar herhalen dat ze 83 was en dit allemaal niet snapte. En dat kan ik best begrijpen. Maar de balie-dame had toch echt haar digiD nodig.
•
"Ja, nou.... die moeten jullie maar hebben!"• Maar mevrouw, een didiD is een persoonlijk iets. Die mogen andere mensen juist niet hebben.
•
"Ja wat moet ik er mee! Ik ben 83!"• Ok mevrouw, dan gaan we hem nu samen even aanvragen.
•
"Nee dat snap ik niet. Doe jij maar!"• Mevrouw, dat kan niet, want het is persoonlijk. We moeten het even samen doen.
•
"Nee niks! Wat een onzin allemaal! Allemaal gedoe!"• Mevrouw, we gaan het gewoon rustig stap voor stap samen doen.
•
"Bekijk t maar! Ik word ook nooit geholpen!"En zo ging het nog eventjes door. Totdat oma woest wegstormde, ondertussen haar rollator vergetend. Mevrouw, uw karretje! .... blijkbaar had ze hem toch niet zo hard nodig.
Ze ging haar beklag doen bij iedereen in de ruimte, en ze zou dat ook nog wel eens over gaan doen bij de krant. De ene na de andere wachtende in de ruimte (waar ze tegen klaagde en tierde) zei haar echter dat de baliemedewerkster het wel degelijk probeerde uit te leggen, maar dat ze dan wel even geduld moest opbrengen.
•
"O, werk jij hier nou ook al of zo?! Ga het een beetje voor d'r opnemen!"• Mevrouw, woont u alleen? Misschien dat een kind of verzorger u kan helpen, rustig thuis?
•
"Ja zeg ik ga een beetje heel Eindhoven af! Ik snap dit niet. Hier moeten ze me helpen!"• Maar mevrouw, dat proberen ze ook. Maar dan moet u wel meewerken.
•
"Ik moet helemaal niks?! Waar bemoei je je mee?""
...........
Bijna had ik oma neergehoekt.
En een staande ovatie gegeven aan de baliemedewerkster.
KLACHT:Respect voor ouderen, m'n reet.
Respect moet je verdienen en dat doe je niet alleen door oud te worden.
"Ik ben 83!"
Ja mevrouw, dat zijn er wel meer.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ang3l op 31-05-2018 10:39:52 ]