SPOILER: Kampioen 2010-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2016/2017Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2017/2018Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: NouriOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OnanagodOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
EEens jaquote:Op woensdag 30 mei 2018 15:52 schreef PowerLoungen het volgende:
Gewoon dat pisventje een jaar bij Ajax 2 laten verreken mocht die blijven![]()
Ik ben vooral benieuwd hoe het publiek reageert als arrogantje bij Ajax blijft.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
zal niet met open armen ontvangen worden maar als hij presteert is dat zo overquote:Op woensdag 30 mei 2018 16:13 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe het publiek reageert als arrogantje bij Ajax blijft.![]()
Ik denk dat het met zijn imago in Nederland niet meer goed zal komen. Ik denk ook dat hij dan in ALLE stadions word uitgefloten.quote:Op woensdag 30 mei 2018 16:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
zal niet met open armen ontvangen worden maar als hij presteert is dat zo over
En terecht overigens.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Que? Waarom zouden NAC supporters bijv. gaan fluiten als Justin Kluivert op bezoek komt? Wat is daar in godsnaam de logica inquote:Op woensdag 30 mei 2018 16:21 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het met zijn imago in Nederland niet meer goed zal komen. Ik denk ook dat hij dan in ALLE stadions word uitgefloten.
En terecht overigens.![]()
![]()
Dat is onzin inderdaad.quote:Op woensdag 30 mei 2018 17:19 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Que? Waarom zouden NAC supporters bijv. gaan fluiten als Justin Kluivert op bezoek komt? Wat is daar in godsnaam de logica in
In de arena heeft ie een probleem.![]()
Is gewoon tactiekje van Mino. Ajax wil 'm echt niet voor niks laten gaan, dus dreigen ze met het minst gunstige scenario.Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius![]()
Conclusie is gewoon dat hoe hoger de gemiddelde leeftijd is hoe meer je tot de europese top behoort.quote:Dinamo Zagreb wordt op de voet gevolgd door PSV, dat met een gemiddelde leeftijd van 24.42 kampioen van Nederland werd. Red Bull Salzburg (Oostenrijk, 24.55), Club Brugge (België, 25.46) en Olimpija Ljubljana (Slovenië, 25.74) maken de topvijf compleet.
De gemiddelde leeftijd van de gemeten kampioenen lag het hoogst bij Juventus. Met een gemiddelde van 29.61 jaar werd de ervaren ploeg van Massimiliano Allegri voor het zevende jaar op rij kampioen van Italië. Bij Barcelona lag de gemiddelde leeftijd op 28.16, bij Bayern München op 27.62, bij Manchester City op 26.85 en bij Paris Saint-Germain op 26.49.
vi.nl
Welke conclusie moet ajax hier uit trekken?"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018![]()
Dat ze goede ervaren spelers moeten aantrekken en niet moeten blijven vasthouden aan bijv Schone en Veltman die het al heel moeilijk hebben om zelf overeind te blijvenquote:Op woensdag 30 mei 2018 20:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Conclusie is gewoon dat hoe hoger de gemiddelde leeftijd is hoe meer je tot de europese top behoort.
Welke conclusie moet ajax hier uit trekken?RED ONS HENNIEGOD![]()
quote:We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.![]()
https://www.vi.nl/nieuws/(...)-kampioen-van-europaquote:Op woensdag 30 mei 2018 20:40 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Conclusie is gewoon dat hoe hoger de gemiddelde leeftijd is hoe meer je tot de europese top behoort.
Welke conclusie moet ajax hier uit trekken?
Even het hele schema, dan kunnen jullie ook zien hoe onsterfelijk belachelijk de stelling van Klaas is.
CFR Cluj, Legia Warschau en Victoria Pilzen (en nog heel veel kutclubs) zijn volgens Klaas meer topclub dan Barca, City en Bayern.
Graag gedaan, staat hij hier ook lekker voor lul.![]()
Dat de leeftijd bij topclubs wat hoger ligt is ook niet gek. Men koopt toch veelal spelers die het al bewezen hebben in de Europese (sub)top. Die hebben dan al een zekere carrière achter de rug. Het is nergens gezegd dat het beter is om je team te vullen met matige 30-jarigen dan met talentvolle 20-jarigen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
De Gazetta meldt het nu: https://www.gazzetta.it/C(...)a-270517545438.shtmlquote:
Er staat ook dat Ajax 30-35 miljoen vraagt maar Roma een stuk minder wil betalen.
Marc Netto![]()
![]()
Als hij blijft en niet verlengt speelt hij geen wedstrijd meer. Gewoon een jaar op de bank in de jeugd.quote:Op woensdag 30 mei 2018 16:13 schreef FireFox1 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe het publiek reageert als arrogantje bij Ajax blijft.
Ik zou het nu, vanuit principe, ook hard spelen.Love is in the air!![]()
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=330277quote:Frenkie de Jong blijft nadrukkelijk op de radar staan van Barcelona. De verdediger annex middenvelder van Ajax wordt al maanden in verband gebracht met een transfer naar de Catalaanse grootmacht en Mundo Deportivo weet donderdag te melden dat Barcelona reeds met het management van De Jong én met Ajax heeft gesproken over een overgang.
Het eerste plan van Barcelona was dat De Jong in 2019 naar Catalonië verkast, maar volgens de krant is het ook goed mogelijk dat een overgang deze zomer al plaatsvindt. Marc Overmars, directeur spelerszaken bij de Amsterdamse club, heeft echter geen intentie om De Jong al te laten gaan. Barcelona heeft bij de entourage van De Jong wel duidelijk gemaakt dat men wel iets ziet in een zomerse transfer.
De Jong is vereerd dat de jongeling wordt gelinkt aan Barcelona, maar vooralsnog dwarsboomt Overmars een overstap, zo klinkt het. Toch blijft Barcelona in onderhandeling met Ajax. De Jong is al eens in Spanje geweest om te praten over zijn toekomst. Mundo Deportivo meldt tevens dat er intern bij Ajax kritiek is op Overmars. Spelers zouden niet helemaal achter het aankoopbeleid van de directeur staan.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Tuurlijk, maarquote:
Spelers zouden niet helemaal achter het aankoopbeleid van de directeur staan.
baart me meer zorgen.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Lijkt me geen verrassing.quote:Op donderdag 31 mei 2018 08:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar
Spelers zouden niet helemaal achter het aankoopbeleid van de directeur staan.
baart me meer zorgen.![]()
Als je Frenkie de Jong ook nog eens gaat verkopen deze zomer dan kun je er echt helemaal mee stoppen als club. En anders poot stijf houden voor een bedrag van 75 miljoen euro.
Vraag mij wel af hoe een Spaanse krant in godsnaam weet dat spelers het niet eens zijn met het beleid van Overmars. En mocht het waar zijn dan ben ik wel benieuwd wat de spelers nou precies verwachten dan.![]()
Fak it.
Iedereen verkopen, de club opdoeken en het geld over alle seizoenskaarthouders verdelen"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"![]()
Onana, De Ligt en Neres zullen op den duur ook weer verder gaan dus dan is er weinig voor Frenkie om te blijven. Ik gun hem een betere carriere dan het huidige Ajax.quote:wooblabalurg![]()
Ben nou ook wel benieuwd hoeveel Ajax nou maximaal aan salarissen wilt bieden. Is het nou zo raar om in tegenwoordige tijden 2 miljoen per jaar te kunnen bieden? Ajax is sowieso gegarandeerd van tientallen miljoenen de komende jaren.![]()
Is het nog leuk om voor Ajax te zijn?
Straks gaan ze op hun zeventiende al verder om een stap te maken.blablablabla![]()
valt ook niet mee zo'n blad iedere dag te vullen, theoretisch zouden ze ook nog gelijk kunnen hebben, in principe koopt Overmars nu spelers van 25 jaar en dat gaat ten koste van opkomend talentquote:Op donderdag 31 mei 2018 09:40 schreef Simmertje het volgende:
Als je Frenkie de Jong ook nog eens gaat verkopen deze zomer dan kun je er echt helemaal mee stoppen als club. En anders poot stijf houden voor een bedrag van 75 miljoen euro.
Vraag mij wel af hoe een Spaanse krant in godsnaam weet dat spelers het niet eens zijn met het beleid van Overmars. En mocht het waar zijn dan ben ik wel benieuwd wat de spelers nou precies verwachten dan.![]()
Opkomend talent dat er op dit momenteel veel minder is en degene die wel presteren al na 1 jaar wegwillen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
valt ook niet mee zo'n blad iedere dag te vullen, theoretisch zouden ze ook nog gelijk kunnen hebben, in principe koopt Overmars nu spelers van 25 jaar en dat gaat ten koste van opkomend talent![]()
het zal altijd m'n club blijven maar om te zeggen dat ik er nog met plezier naar kijk, nou nee meestal niet maar dat geldt voor de hele eredivisie, het niveau is gewoon schrikbarend slecht en lijkt ook ieder jaar toch weer minder te wordenquote:Op donderdag 31 mei 2018 10:49 schreef Elan het volgende:
Straks gaan ze op hun zeventiende al verder om een stap te maken.![]()
daarom zeg ik ook theoretisch, hij moet gewoon zorgen dat hij een selectie neerzet die potten kan breken, concurrentie is altijd goed.quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:52 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Opkomend talent dat er op dit momenteel veel minder is en degene die wel presteren al na 1 jaar wegwillen.![]()
Jep.Alles wat leuk is om naar te kijken wil meteen weg of gaat meteen weg.quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zal altijd m'n club blijven maar om te zeggen dat ik er nog met plezier naar kijk, nou nee meestal niet maar dat geldt voor de hele eredivisie, het niveau is gewoon schrikbarend slecht en lijkt ook ieder jaar toch weer minder te wordenblablablabla![]()
de laatste twee/drie jaar is het wel echt in een stroomversnelling geraakt. Een half goed seizoen is al voldoende om er serieus rekening mee te houden dat iemand al kan vertrekken. Valt weinig meer op te bouwen zo.quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:49 schreef Elan het volgende:
Straks gaan ze op hun zeventiende al verder om een stap te maken.![]()
Hopen als de echte toptalenten zoals De Ligt en De Jong straks weg zijn dat de focus van de grote clubs weer een beetje op andere clubs komt te liggen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
de laatste twee/drie jaar is het wel echt in een stroomversnelling geraakt. Een half goed seizoen is al voldoende om er serieus rekening mee te houden dat iemand al kan vertrekken. Valt weinig meer op te bouwen zo.blablablabla![]()
dat clubs aan de Ligt trekken vind ik niet meer dan logisch, zo'n Kluivert wil cashen dus daar doe je ook weinig aan, Frenkie de Jong is wel een talent maar voor hem is het toch echt te vroeg om die stap te maken benieuwd hoe die het gaat doen volgend seizoen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 10:59 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
de laatste twee/drie jaar is het wel echt in een stroomversnelling geraakt. Een half goed seizoen is al voldoende om er serieus rekening mee te houden dat iemand al kan vertrekken. Valt weinig meer op te bouwen zo.![]()
Frenkie de Jong kan makkelijk mee bij de subtop Spanje of Italië.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat clubs aan de Ligt trekken vind ik niet meer dan logisch, zo'n Kluivert wil cashen dus daar doe je ook weinig aan, Frenkie de Jong is wel een talent maar voor hem is het toch echt te vroeg om die stap te maken benieuwd hoe die het gaat doen volgend seizoen.
Moet alleen nog niet naar Engeland of Duitsland qua fysiek komt hij nog wel wat te kort..blablablabla![]()
daarom is het ook beter om een volledig seizoen in NL te spelen, die jongen heeft sowieso nog weinig wedstrijden in de benenquote:Op donderdag 31 mei 2018 11:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Frenkie de Jong kan makkelijk mee bij de subtop Spanje of Italië.
Moet alleen nog niet naar Engeland of Duitsland qua fysiek komt hij nog wel wat te kort..![]()
Tja als je elders 2 tot 3x zoveel kunt verdienen wat zou jij doen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom is het ook beter om een volledig seizoen in NL te spelen, die jongen heeft sowieso nog weinig wedstrijden in de benenblablablabla![]()
Begrijp niet dat Ajax niet de absolute toptalenten grote contracten durft aan te bieden van 3 tot 4 miljoen per jaar.blablablabla![]()
ik was al wegquote:Op donderdag 31 mei 2018 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Tja als je elders 2 tot 3x zoveel kunt verdienen wat zou jij doen.![]()
![]()
Dat snappen wij, dat jij dat niet begrijpt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:13 schreef Elan het volgende:
Begrijp niet dat Ajax niet de absolute toptalenten grote contracten durft aan te bieden van 3 tot 4 miljoen per jaar.![]()
ze moeten het gewoon meer in delen van transfersom doen, dan is het een investering van 2 kantenquote:Op donderdag 31 mei 2018 11:13 schreef Elan het volgende:
Begrijp niet dat Ajax niet de absolute toptalenten grote contracten durft aan te bieden van 3 tot 4 miljoen per jaar.![]()
Leg jij het eens ff uit dan Baddertje.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:15 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat snappen wij, dat jij dat niet begrijpt.blablablabla![]()
Dan willen ze toch juist weg.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
ze moeten het gewoon meer in delen van transfersom doen, dan is het een investering van 2 kanten
Meteen cashen bij een mooi aanbod, want je weet tenslotte maar nooit of je morgen zwaar geblesseerd raakt.blablablabla![]()
dat werkt ook wel mee maar ze weten ook dat je bij Ajax speeltijd krijgt en bij bijvoorbeeld Roma op de bank komtquote:Op donderdag 31 mei 2018 11:19 schreef Elan het volgende:
[..]
Dan willen ze toch juist weg.
Meteen cashen bij een mooi aanbod, want je weet tenslotte maar nooit of je morgen zwaar geblesseerd raakt.![]()
Structurele uitgaven als salaris, betaal je niet uit incidenteel geld als vermogen.quote:
Daar gaan clubs aan failliet, moet jij als Feyenoorder toch juist begrijpen.
Daarbij, als je talentjes als Kluivert al 3 miljoen gaat betalen, hoe denk je dat ervaren krachten die zich al jarenlang voor de club inzetten, daar op reageren?![]()
Vind ik altijd een beetje een zwak argument.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat werkt ook wel mee maar ze weten ook dat je bij Ajax speeltijd krijgt en bij bijvoorbeeld Roma op de bank komt
Als je kijkt naar de spelers die de afgelopen jaren vertrokken zijn dan zijn er amper spelers die echt op de bank zitten te verpieteren.
El Ghazi, Milik, Tete, Bazoer zelfs Riedewald heeft meer speeltijd bij Palace gehad dan hij ooit bij Ajax kreeg.blablablabla![]()
maar die spelen ook niet bij een (sub)topcub, op Milik na, maar die hoort ook niet in dat rijtje thuisquote:Op donderdag 31 mei 2018 11:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind ik altijd een beetje een zwak argument.
Als je kijkt naar de spelers die de afgelopen jaren vertrokken zijn dan zijn er amper spelers die echt op de bank zitten te verpieteren.
El Ghazi, Milik, Tete, Bazoer zelfs Riedewald heeft meer speeltijd bij Palace gehad dan hij ooit bij Ajax kreeg.![]()
Je kunt met al dat eigen vermogen toch een verantwooord plan maken om een dergelijk hoger salarishuis te realiseren? Wat moet je er anders mee, op de bank laten staan tot in de eeuwigheid?quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:23 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Structurele uitgaven als salaris, betaal je niet uit incidenteel geld als vermogen.
Daar gaan clubs aan failliet, moet jij als Feyenoorder toch juist begrijpen.
Daarbij, als je talentjes als Kluivert al 3 miljoen gaat betalen, hoe denk je dat ervaren krachten die zich al jarenlang voor de club inzetten, daar op reageren?
En ik bedoel expliciet niet figuren als Kluivert, die moet je gewoon zo snel mogelijk dumpen voor een leuk bedrag.blablablabla![]()
Zoals gezegd, volstrekt helder dat je het niet begrijpt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kunt met al dat eigen vermogen toch een verantwooord plan maken om een dergelijk hoger salarishuis te realiseren? Wat moet je er anders mee, op de bank laten staan tot in de eeuwigheid?
En ik bedoel expliciet niet figuren als Kluivert, die moet je gewoon zo snel mogelijk dumpen voor een leuk bedrag.![]()
Nog niet nee. Kan altijd nog komen, ze pakken in elk geval wel alvast lekker het geld en spelen in een competitie met serieuze tegenstanders.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar die spelen ook niet bij een (sub)topcub, op Milik na, maar die hoort ook niet in dat rijtje thuis
Kun je wel zeggen ik blijf bij Ajax tot de absolute top zich komt melden maar die kans dat die komt is natuurlijk minimaal.
Tenzij je De Ligt heet, maar die wacht dan ook gewoon rustig vooralsnog.blablablabla![]()
Uh okéquote:Op donderdag 31 mei 2018 11:31 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zoals gezegd, volstrekt helder dat je het niet begrijpt.
Sterke argumentatie wederom, zoals we van je gewend zijn. Chapeu.blablablabla![]()
je moet ook wel een topper zijn om voor de top in aanmerking te komen, ik heb niet het idee dat 1 van die spelers die jij noemt een topper isquote:Op donderdag 31 mei 2018 11:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Nog niet nee. Kan altijd nog komen, ze pakken in elk geval wel alvast lekker het geld en spelen in een competitie met serieuze tegenstanders.
Kun je wel zeggen ik blijf bij Ajax tot de absolute top zich komt melden maar die kans dat die komt is natuurlijk minimaal.
Tenzij je De Ligt heet, maar die wacht dan ook gewoon rustig vooralsnog.![]()
Uiteraard.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
je moet ook wel een topper zijn om voor de top in aanmerking te komen, ik heb niet het idee dat 1 van die spelers die jij noemt een topper is
Maar waarom zou (met die wetenschap) je dan wachten met een stap naar het buitenland maken? Wij roepen vaak dat het onverstandig is maar je ziet het zelden slecht uitpakken.
En als je semi-mislukt (Rekik, Bruma) kun je altijd alsnog via de Nederlandse top je carrière weer uit het slop halen.
Zal je straks ook weer gaan zien met Vincent Janssen.blablablabla![]()
Volgens mij verkijk jij je erop hoeveel jonge spelers hun heil in het buitenland zoeken. De namen heb ik ook zeker niet paraat liggen maar volgens mij gaan er legio jongens naar het buitenland voor hun 18e en daar hoor je zelden meer wat van.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar waarom zou (met die wetenschap) je dan wachten met een stap naar het buitenland maken? Wij roepen vaak dat het onverstandig is maar je ziet het zelden slecht uitpakken.
En als je semi-mislukt (Rekik, Bruma) kun je altijd alsnog via de Nederlandse top je carrière weer uit het slop halen.
Zal je straks ook weer gaan zien met Vincent Janssen.
Hoe zit het met 'onze' Rodney Kongolo? Speelt nu op het 3e niveau van Engeland.![]()
ik verwijt ze ook helemaal niks maar het hangt ook een beetje af van wat voor speler en de positie, zo'n Frenkie de Jong lijkt me nog te licht om spelbepaler in de subtop te zijn, laat staan in de top.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Uiteraard.
Zal je straks ook weer gaan zien met Vincent Janssen.![]()
Zullen zeker spelers van een koude kermis thuiskomen hoor, maar over het algemeen valt het behoorlijk mee.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgens mij verkijk jij je erop hoeveel jonge spelers hun heil in het buitenland zoeken. De namen heb ik ook zeker niet paraat liggen maar volgens mij gaan er legio jongens naar het buitenland voor hun 18e en daar hoor je zelden meer wat van.
Hoe zit het met 'onze' Rodney Kongolo? Speelt nu op het 3e niveau van Engeland.
Kongolo is verhuurd, krijgt gewoon zijn salaris van City. Volgens mij dat daar ook redelijk gebruikelijk daar met jonge spelers. Onze vriend Ake is ook een periode verhuurd aan Reading, Watford etc
Niet dat zijn carriere dus nu geslaagd is of zo, maar bij als hij bij Feyenoord niet aan de bak was gekomen had hij nu waarschijnlijk ergens bij PEC of in de Jupiler League gespeeld. Waar hij natuurlijk niet het salaris zou pakken wat hij nu bij City krijgt (gokje)blablablabla![]()
Ja maar neem ff Klaassen, die heeft het hele riedeltje keurig doorlopen op een (voor de supporters) voorbeeldige manier. Shitload aan wedstrijden bij Ajax, Oranje gehaald en eindigt vervolgens nog doodleuk bij Everton op de bank.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik verwijt ze ook helemaal niks maar het hangt ook een beetje af van wat voor speler en de positie, zo'n Frenkie de Jong lijkt me nog te licht om spelbepaler in de subtop te zijn, laat staan in de top.
De Nederandse competitie is gewoon dusdanig kut geworden dan spelers zsm weg willen, misschien zelfs wel weg moeten om het maximale uit hun carrière te halen.blablablabla![]()
Stelling: Het niveau hier is zo laag dat veel goede spelers beter af zijn om te trainen bij een buitenlandse subtopper dan te spelen bij een Nederlandse topclub-nee-![]()
spelen in top NL is beter, sportief gezien dan, niet financieel.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:20 schreef Marsenal het volgende:
Stelling: Het niveau hier is zo laag dat veel goede spelers beter af zijn om te trainen bij een buitenlandse subtopper dan te spelen bij een Nederlandse topclub![]()
Alleen trainen niet, maar als je 10-15 potjes kan meepakken tegen fatsoenlijke tegenstanders geloof ik wel dat dat beter is voor je ontwikkeling.
Zo moet je de rol van dat soort spelers ook zien, Kluivert gaat natuurlijk niet naar Roma met het idee om daar gelijk de gevierde man te zijn die het elftal draagt.
Tenminste dat is te hopen
blablablabla![]()
Doen ze al.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:20 schreef Marsenal het volgende:
Stelling: Het niveau hier is zo laag dat veel goede spelers beter af zijn om te trainen bij een buitenlandse subtopper dan te spelen bij een Nederlandse topclubWhat is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
10-15 is veel te weinigquote:Op donderdag 31 mei 2018 12:27 schreef Elan het volgende:
Alleen trainen niet, maar als je 10-15 potjes kan meepakken tegen fatsoenlijke tegenstanders geloof ik wel dat dat beter is voor je ontwikkeling.
Zo moet je de rol van dat soort spelers ook zien, Kluivert gaat natuurlijk niet naar Roma met het idee om daar gelijk de gevierde man te zijn die het elftal draagt.
Tenminste dat is te hopen![]()
En toch zijn veel mensen nog fel tegen een Beneliga of kleinere Eredivisie met play offs. Allemaal leuk een aardig Fortuna, Emmen, Excelsior etc., maar ik speel liever tegen Anderlecht, Brugge, Feyenoord, Psv etc.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja maar neem ff Klaassen, die heeft het hele riedeltje keurig doorlopen op een (voor de supporters) voorbeeldige manier. Shitload aan wedstrijden bij Ajax, Oranje gehaald en eindigt vervolgens nog doodleuk bij Everton op de bank.
De Nederandse competitie is gewoon dusdanig kut geworden dan spelers zsm weg willen, misschien zelfs wel weg moeten om het maximale uit hun carrière te halen.![]()
Klaassen praat kennelijk met Besiktas.
Die jongen gaat dus ook wat poenscheppen in een corrupte zandcompetitie.
Hopelijk krijgen we er een klein bedragje voor.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Ligt natuurlijk een beetje aan de tegenstanders.quote:
Als je je zoals Ajax de laatste jaren weer eens Europees blameert kun je inclusief de beker 40 wedstrijden in Nederland spelen waarbij je 30 x amper serieuze tegenstand hebt als Ajax-speler zijnde.
Buiten de top 3 zijn de teams in onze competitie echt van een absurd slecht niveau. In grotere competities is dat veel minder. Niet dat het per se allemaal geweldig is, maar Sociedad, Udinese of VVV en Heracles is echt een bizarre wereld van verschil qua tegenstand.blablablabla![]()
Beneliga is inmiddels ook al te klein, zijn ze 20 jaar te laat meequote:Op donderdag 31 mei 2018 12:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En toch zijn veel mensen nog fel tegen een Beneliga of kleinere Eredivisie met play offs. Allemaal leuk een aardig Fortuna, Emmen, Excelsior etc., maar ik speel liever tegen Anderlecht, Brugge, Feyenoord, Psv etc.![]()
10-15 is 1 keer per maand, daar wordt je toch niet beter van, ook conditioneel nietquote:Op donderdag 31 mei 2018 12:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk een beetje aan de tegenstanders.
Als je je zoals Ajax de laatste jaren weer eens Europees blameert kun je inclusief de beker 40 wedstrijden in Nederland spelen waarbij je 30 x amper serieuze tegenstand hebt als Ajax-speler zijnde.
Buiten de top 3 zijn de teams in onze competitie echt van een absurd slecht niveau. In grotere competities is dat veel minder. Niet dat het per se allemaal geweldig is, maar Sociedad, Udinese of VVV en Heracles is echt een bizarre wereld van verschil qua tegenstand.![]()
Geloof niet dat nu nog iets zou uitmaken, de verschillen in (tv) geldentov de toplanden zijn dusdanig dat het amper verschil zou maken.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:40 schreef Simmertje het volgende:
[..]
En toch zijn veel mensen nog fel tegen een Beneliga of kleinere Eredivisie met play offs. Allemaal leuk een aardig Fortuna, Emmen, Excelsior etc., maar ik speel liever tegen Anderlecht, Brugge, Feyenoord, Psv etc.
Ja voor de supporter, die vanuit Amsterdam 2.5 uur op weg is naar Brussel.blablablabla![]()
Tuurlijk is het verschil dan nog steeds te groot met de buitenlandse top. Maar je speel in ieder geval tegen clubs met een veel hogere begroting en grotere stadions. Wie weet kun je dan dan in ieder geval weer wat langer spelers houden en andere spelers aantrekken. Met helemaal niets doen schiet je al helemaal niets mee op.
Leuk man, Excelsior, dat stadion alleen al is om te janken.![]()
Denk dat het wel meevalt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
10-15 is 1 keer per maand, daar wordt je toch niet beter van, ook conditioneel niet
Valt mij altijd op hoe relatief makkelijk spelers die het buitenland amper gespeeld hebben hier in Nederland aan kunnen haken.
Kan me zo snel ff geen Ajacieden herinneren maar Berghuis, Elia, V Persie wanen zich volgens mij in een speeltuin in De Eredivisieblablablabla![]()
Van Persie heeft geen hele wedstrijd gespeeld man, duurde heel lang voor hij ritme had voor zover hij dat ooit gehad heeft dit seizoen en die andere 2 zijn juist terug gekomen om wedstrijden te spelen, daar kan trainen en af en toe invallen niet tegenopquote:Op donderdag 31 mei 2018 12:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt.
Valt mij altijd op hoe relatief makkelijk spelers die het buitenland amper gespeeld hebben hier in Nederland aan kunnen haken.
Kan me zo snel ff geen Ajacieden herinneren maar Berghuis, Elia, V Persie wanen zich volgens mij in een speeltuin in De Eredivisie![]()
Bedoel qua niveau, Van Persie is amper fit en kon zich elke wedstrijd onderscheiden met goals en assists dat lukte in Turkije een stuk minder omdat er wel fastoenlijke tegenstanders lopen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Van Persie heeft geen hele wedstrijd gespeeld man, duurde heel lang voor hij ritme had voor zover hij dat ooit gehad heeft dit seizoen en die andere 2 zijn juist terug gekomen om wedstrijden te spelen, daar kan trainen en af en toe invallen niet tegenop
Berghuis en Elia zaten in het buitenland op een dood spoor en kwamen naar Nederland en waren zonder een centje pijn wekelijks uitblinker. Je zou dan toch denken dat het een tijdje duurt voor je weer in je ritme zit om wekelijks te kunnen spelen, maar blijkbaar valt dat reuze mee.
Niveau in Nederland is gewoon lachwekkend man.blablablabla![]()
Die Klaassen komt in Engeland amper aan de bak zou hier probleemloos topscorer worden als Ajax hem terughaalde.blablablabla![]()
Dat is een feit.quote:Op donderdag 31 mei 2018 12:53 schreef Elan het volgende:
Wellicht is de trainingsintensiteit in het buitenland ook hoger, geen idee.We hebben allemaal kunnen zien hoe AZ & Twente zochten naar aansluiting bij de (sub)top maar jammerlijk faalde. Daardoor is de tegenstand voor de traditionele top 3 gewoon te matig om zich te kunnen meten met de buitenlandse clubs.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:01 schreef Elan het volgende:
[..]
Bedoel qua niveau, Van Persie is amper fit en kon zich elke wedstrijd onderscheiden met goals en assists dat lukte in Turkije een stuk minder omdat er wel fastoenlijke tegenstanders lopen.
Berghuis en Elia zaten in het buitenland op een dood spoor en kwamen naar Nederland en waren zonder een centje pijn wekelijks uitblinker. Je zou dan toch denken dat het een tijdje duurt voor je weer in je ritme zit om wekelijks te kunnen spelen, maar blijkbaar valt dat reuze mee.
Niveau in Nederland is gewoon lachwekkend man.
Het niveau verschil tussen de Eredivisie en de PL & PD is net zo groot als de Eredivisie en de amateur tak.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Het is al zo vaak uitgelegd. Stel dat je 100 miljoen gebruikt om een plan te maken om je salarisplafond te verhogen. Je rekent het allemaal mooi uit, en besluit om je 5 beste spelers 2 miljoen extra te geven, dan nog 4 spelers 1 miljoen extra en de rest van je beoogde basis top je af op een miljoen. Kost je, om en nabij, zo'n 20 miljoen per jaar. Je kunt namelijk niet alleen 2 spelers naar de 3 miljoen tillen en de rest op 8 ton laten, een salarishuis moet wel ergens op slaan.quote:Op donderdag 31 mei 2018 11:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Uh oké
Sterke argumentatie wederom, zoals we van je gewend zijn. Chapeu.
Dus je tilt alles omhoog. Dan heb je een salarishuis waarmee je misschien eens een spelertje bij Porto weg kunt houden. Dat houd je met je vermogen dan 5 jaar vol, want dan is die 100 miljoen op.
En dan? Ga je er dan maar op vertrouwen dat die spelers ook allemaal weer miljoenen meer waard worden zodat je dat vermogen gaat aanvullen? Of dat je met dit salarishuis ineens wel een rol van betekenis speelt in Europa en de CL-miljoenen binnenvliegen? Oftewel, ga je op de lange termijn gokken dat je incidentele inkomsten je structurele uitgaven kunnen dekken? Of kies je er voor om het zo in te richten dat je na dei 5 jaar weer op je oude salarishuis zit en je hele excersitie zinloos was? Iedereen met een beetje bedrijfskundig inzicht kan je het antwoord geven.
Weet je wat de bijna-faillissementen van Feyenoord, Twente en PSV met elkaar gemeen hadden? Dom beleid. Waarbij een verkeerd salarishuis 1 van de zaken was, in elk geval bij Twente en PSV.![]()
Zidane weg bij Real. Tijd voor een nieuwe uitdaging bij Ajax
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]![]()
Het probleem was dat die clubs het allemaal niet meer konden bolwerken, teveel (buitenlandse) contractspelers te dure aankopen. Maar verschil was wel dat er ook amper eigen vermogen aanwezig was, terwijl dat bij Ajax op het moment extreem hoog is. Eigenlijk uniek voor een Nederlandse club.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:19 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Het is al zo vaak uitgelegd. Stel dat je 100 miljoen gebruikt om een plan te maken om je salarisplafond te verhogen. Je rekent het allemaal mooi uit, en besluit om je 5 beste spelers 2 miljoen extra te geven, dan nog 4 spelers 1 miljoen extra en de rest van je beoogde basis top je af op een miljoen. Kost je, om en nabij, zo'n 20 miljoen per jaar. Je kunt namelijk niet alleen 2 spelers naar de 3 miljoen tillen en de rest op 8 ton laten, een salarishuis moet wel ergens op slaan.
Dus je tilt alles omhoog. Dan heb je een salarishuis waarmee je misschien eens een spelertje bij Porto weg kunt houden. Dat houd je met je vermogen dan 5 jaar vol, want dan is die 100 miljoen op.
En dan? Ga je er dan maar op vertrouwen dat die spelers ook allemaal weer miljoenen meer waard worden zodat je dat vermogen gaat aanvullen? Of dat je met dit salarishuis ineens wel een rol van betekenis speelt in Europa en de CL-miljoenen binnenvliegen? Oftewel, ga je op de lange termijn gokken dat je incidentele inkomsten je structurele uitgaven kunnen dekken? Of kies je er voor om het zo in te richten dat je na dei 5 jaar weer op je oude salarishuis zit en je hele excersitie zinloos was? Iedereen met een beetje bedrijfskundig inzicht kan je het antwoord geven.
Weet je wat de bijna-faillissementen van Feyenoord, Twente en PSV met elkaar gemeen hadden? Dom beleid. Waarbij een verkeerd salarishuis 1 van de zaken was, in elk geval bij Twente en PSV.
Ben ook niet zo voor een hervorming van het complete salarishuis. Want wat je zegt is natuurlijk wel waar, het einde is zoek dan. Maar bedoel ik dat je 2 miljoen extra geeft aan die allergrootste talenten die je per se wilt behouden.
Zou er op dit moment binnen Ajax iemand naar kraaien als ze De Ligt 4 miljoen per jaar geven, ik denk het namelijk niet.
Hooguit kunnen mensen roepen dat er sprake is van scheefgroei, maar dat is er bij de buitenlandse clubs ook. Semedo krijgt bij Barcelona 1/8 van het salaris van Messi. Geen neuk werd gegeven.
Het is ook absoluut niet optimaal verder maar wellicht nog de enige manier om grote talenten wat langer te behouden als Ajax zijnde.blablablabla![]()
Ajax zit vast in de Eredivisie. Daar kan geen salarisverhoging tegenop.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Alleen een BeNe-League kan beide landen redden van totale ondergang.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:39 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ajax zit vast in de Eredivisie. Daar kan geen salarisverhoging tegenop.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
Omdat?quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:44 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Alleen een BeNe-League kan beide landen redden van totale ondergang.![]()
Die verschillen in tv-gelden zijn gewoon niet te overbruggen. Een laagvlieger uit de Engelse PL krijgt meer tv-geld dan alle Nederlandse clubs samen.blablablabla![]()
Dan nog zit je niet op het niveau of het aanzien van de grote competities, helaas. Aansluiting bij de Bundesliga wel maar dat zit er nog lang niet in. Misschien een EU league ooit.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:44 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Alleen een BeNe-League kan beide landen redden van totale ondergang.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Kunnen we nog dieper zakken dan? Qua populariteit gaat het volgens mij helemaal niet slecht toch.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:44 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Alleen een BeNe-League kan beide landen redden van totale ondergang.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Definieer populariteit.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:53 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Kunnen we nog dieper zakken dan? Qua populariteit gaat het volgens mij helemaal niet slecht toch.
Qua bezoekersaantallen loopt het sinds 2014 wel elk jaar iets terug. Dat zal komend seizoen wat erger zijn omdat er 3 relatief grote clubs zijn verdwenen en we er kleinere clubs voor terugkrijgen.blablablabla![]()
Omdat de Eredivisie & Jupiler Pro League tegen het plafond zit qua groeimogelijkheden, terwijl de 4 grootste competities in Europa gestaag verder groeien.quote:De Eredivisie is alleen interessant voor Nederlanders.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:53 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Kunnen we nog dieper zakken dan? Qua populariteit gaat het volgens mij helemaal niet slecht toch.Alleen met de Graafschap krijg je een aardige club terug, Emmen & Fortuna zijn niet eredivisie-waardig.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Definieer populariteit.
Qua bezoekersaantallen loopt het sinds 2014 wel elk jaar iets terug. Dat zal komend seizoen wat erger zijn omdat er 3 relatief grote clubs zijn verdwenen en we er kleinere clubs voor terugkrijgen.What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?![]()
bezoekersaantallen en dat soort dingen (ondanks dat het slecht is qua niveau valt daling mee). Het leeft ook nog gewoon erg. Meer dan de CL bijvoorbeeld. Qua talenten die er komen ziet het er de laatste jaren ook best goed.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Definieer populariteit.
Qua bezoekersaantallen loopt het sinds 2014 wel elk jaar iets terug. Dat zal komend seizoen wat erger zijn omdat er 3 relatief grote clubs zijn verdwenen en we er kleinere clubs voor terugkrijgen.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Ja, so?quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:09 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omdat de Eredivisie & Jupiler Pro League tegen het plafond zit qua groeimogelijkheden, terwijl de 4 grootste competities in Europa gestaag verder groeien.
[..]
De Eredivisie is alleen interessant voor Nederlanders.
[..]
Alleen met de Graafschap krijg je een aardige club terug, Emmen & Fortuna zijn niet eredivisie-waardig.
Buiten de grote competities boeit ons Portugal, Turkije en dat soort landen ook niet. Dat is altijd al zo geweest. Met de toplanden moeten we niet wlllen concurreren.De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.![]()
Ja maar als Ajax wil je toch juist de grens over en internationaal presteren.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:09 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
bezoekersaantallen en dat soort dingen (ondanks dat het slecht is qua niveau valt daling mee). Het leeft ook nog gewoon erg. Meer dan de CL bijvoorbeeld. Qua talenten die er komen ziet het er de laatste jaren ook best goed.
Leuk als je straks weer vier keer op rij kampioen bent, maar maakt het je echt nog blij?blablablabla![]()
Na jarenlang niks zou dat wel leuk zijn ja. Meer kun je ook niet verwachten toch.quote:wooblabalurg![]()
Finale EL halen of kampioen worden?quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:25 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Na jarenlang niks zou dat wel leuk zijn ja. Meer kun je ook niet verwachten toch.blablablabla![]()
Kampioen.quote:
Dat andere zie ik niet meer gebeuren zolang ik leef en ik ben best jong.wooblabalurg![]()
België is van een extreem laag niveau. De topclubs daar staan gelijk aan de subtop hier. Kan de KNVB de regels omtrent transfersommen niet aanpassen. Deze zouden onderling tussen clubs moeten gelden en weer aparte regels tegenover andere competities.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:09 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Omdat de Eredivisie & Jupiler Pro League tegen het plafond zit qua groeimogelijkheden, terwijl de 4 grootste competities in Europa gestaag verder groeien.
[..]
De Eredivisie is alleen interessant voor Nederlanders.
[..]
Alleen met de Graafschap krijg je een aardige club terug, Emmen & Fortuna zijn niet eredivisie-waardig.![]()
Ik vind dat geneuzel over welke clubs eredivisiewaardig zijn altijd zo'n onzin. Enerzijds klagen over het afnemende niveau en anderzijds clubs die verschrikkelijk matig presteren prefereren boven kleinere clubs die het beter doen. Emmen en Fortuna moeten het nog maar even laten zien natuurlijk, maar Excelsior vind ik een voorbeeld van een "niet Eredivisie-waardige club" die laat zien dat ze er gewoon thuishoren.quote:Op donderdag 31 mei 2018 14:09 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Alleen met de Graafschap krijg je een aardige club terug, Emmen & Fortuna zijn niet eredivisie-waardig.
Wil je nou zo hoog mogelijke kwaliteit van het voetbal of enkel clubs waar 15K op de tribune past, ook al zitten ze er misschien niet eens?![]()
Mochten Nederland en Belgie samengaan in een competitie dan zit je qua niveau echt wel weer op Portugal, Turkije, Rusland niveau hoor, die hebben namelijk ook verder een belabberde middenmoot en lager. Verder is het voor de spelers dan een stuk interessanter qua niveau van de wedstrijden, Ajax- Anderlecht vs Ajax - Emmen, is gewoon EL niveau ipv JPL niveau.
Daarnaast denk dat het TV-geld ook wel kan verdubbelen, geen wereldbedragen, maar je hebt natuurlijk wel het TV geld uit Nederland en Belgie dat je kunt delen. En eventueel zijn sponsoren zijn dan ook meer bereid om te betalen.
Tuurlijk is het niet de oplossing voor het gat met de echte top. Maar ik denk wel een noodzaak om verdere terugval te voorkomen.![]()
Turkije zit al op ons niveau. Rusland zit er net boven en Portugal zit weer iets verder.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:26 schreef Simmertje het volgende:
Mochten Nederland en Belgie samengaan in een competitie dan zit je qua niveau echt wel weer op Portugal, Turkije, Rusland niveau hoor, die hebben namelijk ook verder een belabberde middenmoot en lager. Verder is het voor de spelers dan een stuk interessanter qua niveau van de wedstrijden, Ajax- Anderlecht vs Ajax - Emmen, is gewoon EL niveau ipv JPL niveau.
Daarnaast denk dat het TV-geld ook wel kan verdubbelen, geen wereldbedragen, maar je hebt natuurlijk wel het TV geld uit Nederland en Belgie dat je kunt delen. En eventueel zijn sponsoren zijn dan ook meer bereid om te betalen.
Tuurlijk is het niet de oplossing voor het gat met de echte top. Maar ik denk wel een noodzaak om verdere terugval te voorkomen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: