Ligt eraan wat er in je contract staat.quote:Zijn er potentieel nog na- of voordelen voor mij in de zin dat ze auto’s kopen ipv leasen, wanneer we het hebben over mogelijkheden en/of bijtelling?
Type auto in overleg met werkgever, dus niet echt een richtlijn voorlopig.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:49 schreef genakt het volgende:
[..]
Ligt eraan wat er in je contract staat.
Zou me verbazen als dat alleen in je contract staat of krijg je hiervoor nog aanvullend iets ?quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:51 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Type auto in overleg met werkgever, dus niet echt een richtlijn voorlopig.
Maakt voor jouw niet uit.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 11:48 schreef Tenninetyfive het volgende:
Binnenkort mag ik een auto samenstellen van mijn nieuwe werkgever, echter begreep ik dat het niet om lease zou gaan. De werkgever koopt namelijk auto’s voor zijn werknemers.
Je hebt gewoon je bij telling.. MAAR wat wel van belang kan zijn, hoelang moet jij deze auto gaan rijden. Een lease auto gaat er meestal na een vaste periode uit. Als je werkgever de auto zelf koopt, kan die wel eens langer mee gaan. Jij betaald echter de bijtelling, ongeacht hoe oud de auto is (of hij moet heel oud zijn). De bijtelling is nog steeds de nieuw waarde, ook al is de auto 7 jaar oud.quote:Zijn er potentieel nog na- of voordelen voor mij in de zin dat ze auto’s kopen ipv leasen, wanneer we het hebben over mogelijkheden en/of bijtelling?
Kan voordeliger zijn, maar er zitten ook nadelen aan vast voor je werkgever. Balans, investeringen, gemakkelijker, geen lease contracten. Kunnen allemaal mogelijkheden zijn waarom je werkgever dit doet.quote:Waarom koopt de werkgever de auto’s vraag ik mij af? Na gebruikt termijn door verkopen levert hun meer op? Of minder risico wanneer we het hebben over lease contracten en vaste termijnen?
Tijdens vakanties zelf tanken staat in het contract. Had mijn inziens beter en meer afgebakend beschreven kunnen worden, maar verder is het redelijk duidelijk.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 12:06 schreef Black_Baron het volgende:
En kijk ook even hoe het met tanken (tankpas op kosten werkgever?) geregeld is. En met prive gebruik (soms beperkt aantal KM's).
Kosten aan de wagen (tanken in het buitenland, tolwegen) zijn fiscaal verrekenbaar met je maandelijkse bijtelling. Kost je werkgever niets. Maar levert jou wel wat op.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:13 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Tijdens vakanties zelf tanken staat in het contract. Had mijn inziens beter en meer afgebakend beschreven kunnen worden, maar verder is het redelijk duidelijk.
Geen idee, had ik bij mijn vorige werkgever ook niet hoor. Alleen tanken in NLquote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Kosten aan de wagen (tanken in het buitenland, tolwegen) zijn fiscaal verrekenbaar met je maandelijkse bijtelling. Kost je werkgever niets. Maar levert jou wel wat op.
Waarom doet je werkgever dat niet?
Dan word je belazerd. Dat je niet kan tanken in het buitenland bijv is wat anders maar normaal gesproken kan je tanken in het buitenland gewoon declareren.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:13 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Tijdens vakanties zelf tanken staat in het contract. Had mijn inziens beter en meer afgebakend beschreven kunnen worden, maar verder is het redelijk duidelijk.
Ligt eraan, mijn auto mocht wettelijk niet de grens over omdat hij geen kenteken en geen verzekering had. Dus ik kon ook niet tanken in het buitenland. In het zeldzame geval dat ik de grens over moest kreeg ik een huurauto.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:16 schreef genakt het volgende:
[..]
Dan word je belazerd. Dat je niet kan tanken in het buitenland bijv is wat anders maar normaal gesproken kan je tanken in het buitenland gewoon declareren.
Ik zat ook bij een bedrijf wat hier nogal geheimzinning over deed namelijk.
Kennelijk kost het hun toch geld of willen ze minder auto vakanties aanmoedigen met een auto van de zaak. Zoals gezegd, dit is de tweede werkgever met deze regeling. Ze zullen wel iets niet willen dat uiteindelijk extra geld kan gaan kosten.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:16 schreef genakt het volgende:
[..]
Dan word je belazerd. Dat je niet kan tanken in het buitenland bijv is wat anders maar normaal gesproken kan je tanken in het buitenland gewoon declareren.
Ik zat ook bij een bedrijf wat hier nogal geheimzinning over deed namelijk.
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:19 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ligt eraan, mijn auto mocht wettelijk niet de grens over omdat hij geen kenteken en geen verzekering had. Dus ik kon ook niet tanken in het buitenland. In het zeldzame geval dat ik de grens over moest kreeg ik een huurauto.
Dude je betaald ervoorquote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:19 schreef Tenninetyfive het volgende:
[..]
Kennelijk kost het hun toch geld of willen ze minder auto vakanties aanmoedigen met een auto van de zaak. Zoals gezegd, dit is de tweede werkgever met deze regeling. Ze zullen wel iets niet willen dat uiteindelijk extra geld kan gaan kosten.
Defensie wel.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:21 schreef genakt het volgende:
[..]ja daar mag je normaal gesproken niet mee de weg op en is heel wat anders dan TS
Dit dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:22 schreef genakt het volgende:
[..]
Dude je betaald ervoor
https://www.rendement.nl/(...)gere-bijtelling.html
Thanx! Zal het gaan bespreken wanneer het relevant wordt.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 14:22 schreef genakt het volgende:
[..]
Dude je betaald ervoor
https://www.rendement.nl/(...)gere-bijtelling.html
Naja in mijn geval is het zo dat ik een jaarcontract heb, kan mij voorstellen dat een lease contract voor 3 jaar dan bij onzekerheid niet zo handig is.quote:Op woensdag 30 mei 2018 16:24 schreef nostra het volgende:
Over het algemeen denken die werkgevers dat ze goedkoper uit zijn (want onderhandelen wel met de garage, liquiditeitsoverschot etc.). In de praktijk zullen ze het volume dat een leasemaatschappij draait niet kunnen evenaren. Regelmatig gebruiken werknemers dit dan als mogelijkheid om een youngtimer te rijden: dat zijn auto's van 15 jaar of ouder, waarvoor je maar 35% van de dagwaarde hoeft bij te tellen.
Ik denk niet dat dit snel geaccepteerd wordt. Kans op storingen veel te groot en voor jouw bijtelling is die alleen maar hoger.quote:Op woensdag 30 mei 2018 16:28 schreef Tenninetyfive het volgende:
Wanneer je een budget krijgt, vind het bedrijf het geen probleem dat je tweedehands zoekt? Hoe zit dat? (Vraag het uiteraard daar later nog naar, nu niet het juiste moment)
Even heel goed navragen hoe zet zit als het contract niet verlengt wordt, zowel vanuit het bedrijf als vanuit jou. Bij lease kunnen hier soms kosten voor berekend worden.quote:Op woensdag 30 mei 2018 16:36 schreef Tenninetyfive het volgende:
Naja in mijn geval is het zo dat ik een jaarcontract heb, kan mij voorstellen dat een lease contract voor 3 jaar dan bij onzekerheid niet zo handig is.
Bij dit bedrijf klotst het geld tegen de plintenquote:Op woensdag 30 mei 2018 18:12 schreef Fer het volgende:
Meestal gaat het goed tot het bedrijf bijna failliet gaat, dan is opeens geen geld meer voor onderhoud, verzekering, vervanging enz. En het is inderdaad vaak niet eens goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |