Een vriend van me vroeg of ik wilde proberen om Brewdog's Elvis Juice na te maken. Challenge accepted. Gelukkig heeft BD hun recepten vrijgegeven, dus dat maakt het al een stuk makkelijker.
Heb het origineel geproefd, vind het maar niks. De boel ongeveer zoals het recept gebrouwen en het resultaat is een bier wat ik zelf niks vind.
Maargoed, gelukkig was het voor een vriend, dus hij mag het opdrinken

(en hij was zeer te spreken over mijn bier, maar hij is dan ook een fan van Elvis Juice).
Leuk om een keer geprobeerd te hebben met dryhopping en grapefruitschil marineren in vodka enzo, maar niet voor herhaling vatbaar.
In de categorie bier waar ik wel over te spreken ben: een tripel met wat rooksmaak, gebrouwen van water uit een "heilige bron" aan het pelgrimspad wat in Trondheim uitkomt.
Had eerst een testbatch met kraanwater gemaakt om het smaakprofiel te testen (want er zit vrij veel in wat niet in het reinheitsgebot
1) voorkomt

) en was zeer tevreden.
Daarna nog een keer met het bronwater en het smaakt precies hetzelfde. Prima dus.
1) Siroop, steranijs, kaneel, veenbes, zoethout, sinaasappelschil, koriander. En dat alles uiteraard in zeer minimale hoeveelheden.De testbatch heb ik op vat staan, die met echt "heilig water" heb ik gebotteld en van etiketten voorzien (kutwerk om die vast te plakken).
Verder nog een blond en een kerstbier gemaakt en op vat gedaan.
Qua kerstbier: ben lid van een facebookgroep voor een bierkerstkalender. 24 brouwers leveren ieder een krat met bier in, en je krijgt dan totaal 24 verschillende (incl je eigen) brouwsels terug. Perfecte kerstkalender! Ben erg benieuwd wat de bijdrages van de anderen zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan