Die donorwet had er twintig jaar eerder al moeten zijn. Dus ga nou geen pownedreferendummetje opzetten zeg. Achterlijke batjes.quote:Op zondag 27 mei 2018 00:13 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Referenda
een schip laten besturen door een groep mensen die geen idee heeft van scheepvaart is een slecht plan.
Zou je ook wel bereid zijn nu vast een nier af te staan?quote:Op zondag 27 mei 2018 07:37 schreef VarkensHart het volgende:
Omdat dit een waardeloos initiatief is door een website vol gefrustreerde rukkers.
Wet is prima, die gasten zeiken om het zeiken.
Als het nou een referendum was om GeenStijl te verbieden
Ik heb mijn keuze al tig jaar geleden aangegeven.quote:Op zondag 27 mei 2018 10:02 schreef the-eye het volgende:
[..]
Zou je ook wel bereid zijn nu vast een nier af te staan?
Precies. Niet zo moeilijk doenquote:Op zondag 27 mei 2018 10:08 schreef Igen het volgende:
In plaats van voor dit referendum te tekenen, kan je beter je donorcodicil ff invullen.
Ach, ze hebben niet eens regex die je invoer controleert. 1000AA Maastricht wordt gewoon geaccepteerdquote:Op zondag 27 mei 2018 00:06 schreef Geralt het volgende:
Waarom moet ik mijn adres invullen voor een ondertekening en dan die knakers op hun blauwe ogen geloven dat ze niets met mijn gegevens doen?
Mja maar de handtekening digitaal zetten is ook kut. Mobiel werkt dat niet eens.quote:Op zondag 27 mei 2018 11:24 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ach, ze hebben niet eens regex die je invoer controleert. 1000AA Maastricht wordt gewoon geaccepteerd
Ik heb gewoon met mijn vinger random zitten swipen over mijn scherm, werkte prima.quote:Op zondag 27 mei 2018 11:26 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja maar de handtekening digitaal zetten is ook kut. Mobiel werkt dat niet eens.
Heb ik ook al gedaan (voordat het referendum werd aangekondigd).quote:Op zondag 27 mei 2018 10:08 schreef Igen het volgende:
In plaats van voor dit referendum te tekenen, kan je beter je donorcodicil ff invullen.
Zonde, hè?quote:Op zondag 27 mei 2018 11:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het lullige is dat door het negeren van eerdere referenda het volk nu denkt "fuck you ik doe geen moeite meer"
Kinderachtig gedoe die referenda. Gevaarlijk ook.quote:Op zondag 27 mei 2018 04:37 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Die donorwet had er twintig jaar eerder al moeten zijn. Dus ga nou geen pownedreferendummetje opzetten zeg. Achterlijke batjes.
Want?quote:Op zondag 27 mei 2018 14:53 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Kinderachtig gedoe die referenda. Gevaarlijk ook.
Ja brrrrr democratie. Eng zegquote:Op zondag 27 mei 2018 14:53 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Kinderachtig gedoe die referenda. Gevaarlijk ook.
Nee hoor. Wij kiezen zelf onze volksvertegenwoordigers. De partijen die vervolgens samen een meerderheid uitmaken en het eens worden, vormen onze regering. Prima democratisch toch? Wat is daar eng aan?quote:
zodra een volksvertegenwoordiger in de kamer komt wordt die meteen gehersenspoeld en geblackmailed door bilderberg figuren en de soros foundation.quote:Op zondag 27 mei 2018 19:49 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee hoor. Wij kiezen zelf onze volksvertegenwoordigers. De partijen die vervolgens samen een meerderheid uitmaken en het eens worden, vormen onze regering. Prima democratisch toch? Wat is daar eng aan?
dit soort figurenquote:Op zondag 27 mei 2018 19:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
zodra een volksvertegenwoordiger in de kamer komt wordt die meteen gehersenspoeld en geblackmailed door bilderberg figuren en de soros foundation.
quote:Op zondag 27 mei 2018 19:56 schreef Roces18 het volgende:
[..]
zodra een volksvertegenwoordiger in de kamer komt wordt die meteen gehersenspoeld en geblackmailed door bilderberg figuren en de soros foundation.
Jij bent vast ook een van die figuren die wel helemaal blij was om de uitslag van het referendum in Ierlandquote:Op zondag 27 mei 2018 19:49 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Nee hoor. Wij kiezen zelf onze volksvertegenwoordigers. De partijen die vervolgens samen een meerderheid uitmaken en het eens worden, vormen onze regering. Prima democratisch toch? Wat is daar eng aan?
Jij niet dan?quote:Op zondag 27 mei 2018 20:08 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Jij bent vast ook een van die figuren die wel helemaal blij was om de uitslag van het referendum in Ierland
Typisch weerquote:
66% van de bevolking heeft voor het intrekken van de oude wet gestemd. Dat is de tijdgeest kennelijk in het moderne Ierland. Dus ook zonder referendum was de abortuswetgeving vroeger of later wel aangepast.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:09 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Typisch weerzie d66-politici op social media ook de hele tijd positieve dingen plaatsen over het referendum in Ierland, omdat het onderwerp en de uitslag nu wel geweldig voor ze zijn
maar wanneer het over onderwerpen gaat waar ze het niet mee eens zijn, of wanneer de uitslag niet bevalt dan is het opeens een praatje over "Wij kiezen zelf onze volksvertegenwoordigers. De partijen die vervolgens samen een meerderheid uitmaken en het eens worden, vormen onze regering. Prima democratisch toch?"
Of dat het onderwerp (want een leven doden dmv abortus is een lekker makkelijk onderwerp?) te moeilijk is voor een referendum, etc etc
Nou ja, de overweldigende uitslag verbaasde voor zover ik weet opiniepeilers, media én politici, dus blijkbaar sloot het hele publieke en politieke debat niet echt aan bij wat de bevolking als geheel vond.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:23 schreef Sicstus het volgende:
[..]
66% van de bevolking heeft voor het intrekken van de oude wet gestemd. Dat is de tijdgeest kennelijk in het moderne Ierland. Dus ook zonder referendum was de abortuswetgeving vroeger of later wel aangepast.
Nee, 66% van de stemmers die is komen opdagen om te stemmen heeft voor het intrekken van het amendement gestemd. Dat is wat anders.quote:Op zondag 27 mei 2018 21:23 schreef Sicstus het volgende:
[..]
66% van de bevolking heeft voor het intrekken van de oude wet gestemd. Dat is de tijdgeest kennelijk in het moderne Ierland. Dus ook zonder referendum was de abortuswetgeving vroeger of later wel aangepast.
En die vormen ook natuurlijk geen coalitie waarbinnen ze toch weer hun eigen ding kunnen doen. PVV tweede partij, maar mee laten doen ho maar. Daarentegen de cu met drie zetels, welkom welkom hoorquote:Op zondag 27 mei 2018 19:49 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Ja kut zijn die hequote:Op zondag 27 mei 2018 20:01 schreef Roces18 het volgende:
[..]
russische cybertrollen die alles weerspreken
Democratie werkt het best als keuzes worden gemaakt door mensen die capabel zijn en de gevolgen van hun keuzes kunnen overzien.quote:
Heb je het nu over politici??quote:Op zondag 27 mei 2018 22:41 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
mensen die capabel zijn en de gevolgen van hun keuzes kunnen overzien
Ah, de anti-referendum bingo is weer compleet: het volkquote:Op zondag 27 mei 2018 22:41 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Democratie werkt het best als keuzes worden gemaakt door mensen die capabel zijn en de gevolgen van hun keuzes kunnen overzien.
Het hele volk laten mee beslissen over allerlei ingewikkelde zaken waar je toch enige kennis over nodig hebt kan niet goed aflopen.
Dat het volk kan kiezen geloof ik best, maar dat dat een doordachte keuze wordt betwijfel ik. Om een land te besturen moet je bewezen hebben dat je snapt wat besturen is. Het is naief om te denken dat iedereen dat wel kan.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:03 schreef MissGiraffe het volgende:
[..]
Ah, de anti-referendum bingo is weer compleet: het volkis te dom om een keuze te maken..
Als het volk trouwens toch te dom is, waarom überhaupt nog verkiezingen houden? Liever een dictator aanstellen en verkiezingen afschaffen!
Als jij mijn vertrouwen (en dat van een X aantal anderen) wint kan je het ook worden en kan je laten zien hoe het werkt!quote:
Inderdaad. En in dit topic zijn ze ook al aanwezigquote:Op zondag 27 mei 2018 23:36 schreef SebbeSwensje het volgende:
Helemaal merkwaardig dat die wereldvreemde D66-kutjes heel enthousiast liepen te twitteren over het resultaat van het Ierse referendum. De wil van het volk is belangrijk, als deze strookt met de belangen van de politici.
Professor Staatsrecht jij!quote:Op zondag 27 mei 2018 21:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
En die vormen ook natuurlijk geen coalitie waarbinnen ze toch weer hun eigen ding kunnen doen. PVV tweede partij, maar mee laten doen ho maar. Daarentegen de cu met drie zetels, welkom welkom hoor
En van beloftes aan de kiezer maken ze al helemaal niks waar.
Alsof je ze allemaal stuk voor stuk mag uitkiezen en door en door kent..quote:Op zondag 27 mei 2018 23:30 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Als jij mijn vertrouwen (en dat van een X aantal anderen) wint kan je het ook worden en kan je laten zien hoe het werkt!
Het volk heeft ook al die politici gekozen. Dat jij blind wil vertrouwen op die keuze.. prima hoor.. maar ga niet verkopen dat ze ten alle tijden weten waar ze mee bezig zijn en in kunnen schatten wat alle mogelijke uitkomsten zijn van hun keuzes, het zijn ook mensen en ze hebben geen glazen bol.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Dat het volk kan kiezen geloof ik best, maar dat dat een doordachte keuze wordt betwijfel ik.
Ik denk dat ik heel goed zelf kan beslissen of ik mijn organen wil doneren, dat hoeft een overheid niet voor me te doen.quote:Op zondag 27 mei 2018 23:28 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
[..]
Dat het volk kan kiezen geloof ik best, maar dat dat een doordachte keuze wordt betwijfel ik. Om een land te besturen moet je bewezen hebben dat je snapt wat besturen is. Het is naief om te denken dat iedereen dat wel kan.
Jij stapt echt niet in een vliegtuig als je buurman, die advocaat is, vliegt.
waarom wil je dan in een land wonen waarin keuzes worden gemaakt door mensen die daar geen enkele ervaring in hebben?
als jij denkt dat je weet wat er moet gebeuren in een land dan zorg je dat er genoeg mensen vertrouwen in je hebben om voor hen te beslissen.
En dan hebben we het nog niet over het fundamenteel uitsluiten van rechtse partijen. 21 zetels, dus 1 op de 7 heeft die partij gekozen, en toch mogen ze niet meedoen.quote:Op maandag 28 mei 2018 06:24 schreef Taaikorsie het volgende:
Het volk heeft ook al die politici gekozen. Dat jij blind wil vertrouwen op die keuze.. prima hoor.. maar ga niet verkopen dat ze ten alle tijden weten waar ze mee bezig zijn en in kunnen schatten wat alle mogelijke uitkomsten zijn van hun keuzes, het zijn ook mensen en ze hebben geen glazen bol.
Stem dan op een partij die dat ook vindt.quote:Op maandag 28 mei 2018 09:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel goed zelf kan beslissen of ik mijn organen wil doneren, dat hoeft een overheid niet voor me te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |