Raar antwoord van de klantenservice. Ja, de post kan een dag vertraging oplopen, maar dat is net iets anders dan zaterdagpost bezorgen op maandag.quote:Op maandag 4 juni 2018 15:02 schreef ophaling10 het volgende:
heb je het gezeur al
https://bit.ly/2JcymLG
Als klant misschien wel, als de schoenen niet passenquote:
Toch denk ik dat het het beste antwoord is dat ze kunnen geven. De klant staat al de springen om de bezorger persoonlijk de schuld te geven. Fijn dat de klantenservice daar een stokje voor steekt.quote:Op maandag 4 juni 2018 18:41 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Raar antwoord van de klantenservice. Ja, de post kan een dag vertraging oplopen, maar dat is net iets anders dan zaterdagpost bezorgen op maandag.
Ja dat is nog beter: het ligt niet aan de bezorger, maar deze offert wel zijn/haar eigen vrije dag op om uw post alsnog te bezorgen.quote:Op maandag 4 juni 2018 19:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik had er wel bij gezegd dat het een extra bezorging is en dat de bezorger speciaal voor haar op zijn vrije dag langs komt.
Ze kunnen natuurlijk niet zeggen dat er op zaterdag onderbezetting is.quote:Op maandag 4 juni 2018 18:41 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Raar antwoord van de klantenservice. Ja, de post kan een dag vertraging oplopen, maar dat is net iets anders dan zaterdagpost bezorgen op maandag.
Lach jij daarom?quote:Op maandag 4 juni 2018 19:02 schreef Globetrottertje het volgende:
Eigenlijk vind ik het wel een meesterlijk antwoord. Dat post op zaterdag weleens blijft staan ivm te weinig bezorgers gaat de klant niets aan. Daar kan de bezorger niets aan doen. Maar die gaat wel op zijn vrije dag lopen.
Volgens mij krijgen die luitjes van de klantenservice nu een cursus "likopstuk" Dit is al de tweede met een gevat antwoord, al was die ene van een paar weken geleden grandioos.
Als je de klacht over de postauto in Amsterdam bedoelt: of dat een terecht klagende klant is of niet, kun je een boek over schrijven.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 05:05 schreef Bebop het volgende:
[..]
Lach jij daarom?
Dat de klantenservice een ronduit bijdehante opmerking maakt om een terecht klagende klant af te poeieren en zo te verbloemen dat wat eens een volwaardige baan was, zo onaantrekkelijk gemaakt is dat geen hond het meer wil doen?
Schandalig.
cordeerregel ik vind het niksquote:
ach, het went wel. Het zetten gaat ook wel sneller, althans, als je normaal vaak verschillende wijken hebt. Als je altijd dezelfde wijken had en alle volgordes uit je hoofd kende zal het weinig voordeel opleveren. Wel zitten er uiteraard meer fouten in, doordat je nauwelijks nog door hebt met welke wijk je eigenlijk bezig bent. Dus ja, pakjes in verkeerde tassen komt bijvoorbeeld wel veel vaker voor.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 13:22 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
cordeerregel ik vind het niks
Het ingooien gaat sneller maar het zetten geen verandering en bij sommige zitten de ochtend en middag wijken bij elkaar
was erg chaotisch vandaagquote:Op dinsdag 5 juni 2018 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ach, het went wel. Het zetten gaat ook wel sneller, althans, als je normaal vaak verschillende wijken hebt. Als je altijd dezelfde wijken had en alle volgordes uit je hoofd kende zal het weinig voordeel opleveren. Wel zitten er uiteraard meer fouten in, doordat je nauwelijks nog door hebt met welke wijk je eigenlijk bezig bent. Dus ja, pakjes in verkeerde tassen komt bijvoorbeeld wel veel vaker voor.
En als er weer eens een leuke mailing tussen zit in de rode bak waarbij ze de zwarte codeerregel op een donkere achtergrond geprint hebben is het ook feest, want dan kun je het niet lezen en duurt het ineens juist een stuk langer.
Maar in ideale omstandigheden werkt het wel sneller dan het oude systeem.
dat naar de adressen kijken gaat wel over, althans, bij ons kijkt vrijwel niemand daar meer naar inmiddels.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 14:09 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
was erg chaotisch vandaag
Nog een min punt: Eerst de pakjes en dan pas de gidsen ingooien en zetten
Gelukkig is niet het moeilijk maar erg wennen
Tijdens het zetten ik keek gewoon naar het adressen ipv naar de codes de meeste deden het ook
Maar dan gaat het om een individueel poststuk wat vertraging oploopt. Dat is onvermijdelijk. Nu ging het om een complete wijk die kennelijk met enige regelmaat 2 dagen te laat wordt gelopen. Dat is iets anders.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 12:00 schreef bmp80 het volgende:
Het gebeurt niet vaak, maar soms loopt de post vertraging op. Dat is echt wel ergens geregistreerd, dus dat is misschien de reden dat er geen extra klacht voor aangemaakt wordt. PostNL moet voldoen aan een norm om 95% van de post de volgende dag te bezorgen. Het kan en mag dus een keer mis gaan. Daarom schreef de klantenservice dat.
Ik kijk nog steeds gewoon naar de adressen. Die codeerregel staat er zo ontzettend klein op, en vaak ook nog eens helemaal onderaan, dat ik binnen no time last van m'n nek krijg als ik daar op moet letten. Wij werken al sinds september met de codeerregel, en de leiding heeft inmiddels toegegeven dat er nauwelijks tijdswinst wordt behaald.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 14:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
dat naar de adressen kijken gaat wel over, althans, bij ons kijkt vrijwel niemand daar meer naar inmiddels.
En ja, de chaos herken ik wel, dat was bij ons ook zo in het begin. Maar dat is eigenlijk altijd wel bij een grote verandering. En zeker in dit geval, omdat je zo gewend bent om het op een bepaalde manier te doen, dan duurt het even voor je hier goed mee uit de voeten kunt. Maar na een paar weken voelde het eigenlijk wel weer normaal (op alle problemen met ongecodeerde post na dan).
Je weet dat je dan mint van je basistijd, en niet van die tijd die die app gemeten heeft? Voor het scannen van de pakjes maakt het ook niet uit. Ik loop altijd alle wijken in de app op één wijk. Af en doe start ik zelfs pas als ik thuiskom omdat ik het starten dan helemaal vergeten ben.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik heb een spookmobiel. Ik had de app aangezet vanochtend, voordat ik naar het depot reed en uiteraard netjes de scanner gekoppeld.
Op het depot wordt netjes de post geleverd. Ik had het geluk dat ik allebei de wijken in een keer mee kon nemen. Ik wil een van de wijken die het dichtst bij het depot en het verst van mijn huis ligt aanzetten. Zie ik tot mijn verbazing dat de andere wijk al aan staat. Die was al 41 minuten bezig. Ik had niets aangezet.
Waarschijnlijk zal bij het in de zak stoppen van de mobiel iets aangetikt zijn. Ik merk dat het scherm vrij gevoelig is. Ik zet hem wel op standby, maar blijkbaar had mijn mobiel andere plannen.
Ik had alle scanpakjes bij die wijk die per ongeluk aanstond, dus ben daar maar begonnen en heb daarna maar die 41 extra minuten gemind. En even tc uitleg gegeven.
Die kon er wel om lachen.
last van de nek herken ik inderdaad wel. Maar tijdwinst is er op zich wel. Sowieso met ingooien, dat gaat toch wel duidelijk sneller zo, maar ook wel met zetten, wel veel minder tijdwinst dan ze hadden verwacht uiteraard, en je ziet de grootste tijdwinst natuurlijk bij boerenwijken en zo die niet logisch lopen. Bij een standaard op-af wijk of een wijk die je toch al op je duimpje kent zal de tijdwinst nauwelijks aanwezig zijn wat betreft zetten.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
[..]
Ik kijk nog steeds gewoon naar de adressen. Die codeerregel staat er zo ontzettend klein op, en vaak ook nog eens helemaal onderaan, dat ik binnen no time last van m'n nek krijg als ik daar op moet letten. Wij werken al sinds september met de codeerregel, en de leiding heeft inmiddels toegegeven dat er nauwelijks tijdswinst wordt behaald.
wij gaa strax over... en jij noemt buiten wijken, alles leuk en aardig, dat gaat juist slechter bij ons strax omdat 100 sub nummers en elk bedrijf schrijft die anders, machine snapt daar geen reet vanquote:Op dinsdag 5 juni 2018 17:23 schreef gelestipjes het volgende:
Spul met onleesbare of ontbrekende code die je in de vos al tegenkomt gaat nog wel mee, maar dat wat je tijdens het ingooien/zetten tegenkomt vaak niet.
Wat dat betreft vind ik het ook wel apart dat ze nu verder zijn gegaan met de uitrol van de codeerregel, want ik heb niet echt gemerkt dat er problemen zijn verholpen.
ik moet zeggen dat de ellende met subnummers bij ons dan wel weer meeviel, had daar eigenlijk veel grotere problemen verwacht.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 17:35 schreef liedetector het volgende:
[quote] Op dinsdag 5 juni 2018 17:35 schreef liedetector het volgende:
[..]
wij gaa strax over... en jij noemt buiten wijken, alles leuk en aardig, dat gaat juist slechter bij ons strax omdat 100 sub nummers en elk bedrijf schrijft die anders, machine snapt daar geen reet van
ik voorzie drama!!
zie het nu op codeerregel compleet fout gaan als ik daar naar kijk, geloof nooit dat dat binnen een maand magisch verbeterdquote:Op dinsdag 5 juni 2018 17:37 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik moet zeggen dat de ellende met subnummers bij ons dan wel weer meeviel, had daar eigenlijk veel grotere problemen verwacht.
Precies. Laatst per ongeluk ook een keer de verkeerde wijk ingestart. Kan gebeuren. Ding pas na wijk 2 uitgezet en dan die andere starten en gelijk weer stoppen. Als je wijkkennis hebt weet je ook precies hoe lang je over een stuk doet, dus met het eventuele bijplussen heb je dan geen problemen.quote:Op dinsdag 5 juni 2018 16:54 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Je weet dat je dan mint van je basistijd, en niet van die tijd die die app gemeten heeft? Voor het scannen van de pakjes maakt het ook niet uit. Ik loop altijd alle wijken in de app op één wijk. Af en doe start ik zelfs pas als ik thuiskom omdat ik het starten dan helemaal vergeten ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |