abonnement Unibet Coolblue
pi_179361051


Vanavond / morgen avond is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Podcast:

Fasting is a practice that according to the Quran has been prescribed upon Muslims as it has been prescribed upon those who have come before. At the external superficial level, it’s described as the abstaining from eating, drinking, and having intimate sexual relations from the break of dawn until sunset. However, there is much more to this practice that one must be mindful off lest they risk being included in the Hadith stating that many who fast get nothing from it other than hunger and thirst.

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:

quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
- En
- -
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.
- Nieuws / politiek topic

Maar een jaarlijks terugkerend plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.

O+

GC / [Ramadan Slowchat 2016 #11] - vanaf nu alleen halaleten! <
GC / Ramadan Slowchat 2015 #1 - Get Ready For The Launch
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179361093
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 01:57 schreef PSVCL het volgende:
Veel pottenkijkers trouwens , het topic is al meer dan 8000 keer bekeken..
Wij Moslims zijn populair of denken ze dat we een aanslag aan het voorbereiden zijn?
haha. ik denk dat nieuwsgierigheid de lurker aantallen eerder verklaard :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179362423
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 01:57 schreef PSVCL het volgende:
Veel pottenkijkers trouwens , het topic is al meer dan 8000 keer bekeken..
Wij Moslims zijn populair of denken ze dat we een aanslag aan het voorbereiden zijn?
ik bereid me voor op de dag dat nederland een islamitische staat word, hopen dat mijn keel dan niet als eerste word doorgesneden.

zeg, als je tijdens ramadan flauw valt he, wat doe je dan enzo? gewoon door gaan met niet drinken?
pi_179362443
Ik vind het wel leuk idd om pot te kijken in dit topic :Y

Ken niemand persoonlijk die meedoet terwijl ik er an sich best nieuwsgierig naar ben!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179362459
PSVCL, verandert mijn mening niet. Naar Jeruzalem gaan, is zo moeilijk niet. Kwestie van ticket boeken en gaan.
pi_179362621
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:17 schreef Maghrebijnse het volgende:
PSVCL, verandert mijn mening niet. Naar Jeruzalem gaan, is zo moeilijk niet. Kwestie van ticket boeken en gaan.
ok
pi_179362630
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:16 schreef isax het volgende:

[..]

ik bereid me voor op de dag dat nederland een islamitische staat word, hopen dat mijn keel dan niet als eerste word doorgesneden.

zeg, als je tijdens ramadan flauw valt he, wat doe je dan enzo? gewoon door gaan met niet drinken?
jij wordt mijn sexslaaf

jja dan mag je wel drinken/eten,ook wanneer je ziek bent
pi_179362645
Dit. Straks.

pi_179362740
En dit. Nu naar huis anders ga ik alles halen.

pi_179362815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:24 schreef PSVCL het volgende:

[..]

jij wordt mijn sexslaaf

jja dan mag je wel drinken/eten,ook wanneer je ziek bent
deal, bedankt voor de bescherming.

van ziek zijn wist ik, wel fijn dat het niet zo is dat je dan onderhand word verbannen uit de gemeenschap.
pi_179364482
Kan een modje het topic reeksen?

- -
Ik heb vandaag voor het eerst tajine gemaakt. :9
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 24 mei 2018 @ 21:19:48 #12
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179365294
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 20:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Kan een modje het topic reeksen?

- -
Ik heb vandaag voor het eerst tajine gemaakt. :9
^O^

Wat heb je gemaakt én was je tevreden?
With the stars as her umbrella
pi_179365370
Eet smakelijk, Ramadanners! ^O^
Mon 'en!
  vrijdag 25 mei 2018 @ 00:07:02 #14
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179368184
quote:
14s.gif Op donderdag 24 mei 2018 21:19 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

^O^

Wat heb je gemaakt én was je tevreden?
https://www.ah.nl/allerha(...)met-couscous-en-munt Kwam dit recept tegen in de AH. Heb er wel m’n eigen draai aan gegeven. Heb aubergine en courgette toegevoegd.
De couscous heb ik apart klaar gemaakt (dmv 3 keer te laten stomen ;) ).
Ik heb daarna de couscous onderin de tajine gedaan zodat de smaken over zouden lopen.

Het was heerlijk. :9 Manlief heeft eerst z’n bord leeggegeten en daarna de rest uit de tajine gelepeld. :D
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 00:33:02 #15
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179368625
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 00:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

https://www.ah.nl/allerha(...)met-couscous-en-munt Kwam dit recept tegen in de AH. Heb er wel m’n eigen draai aan gegeven. Heb aubergine en courgette toegevoegd.
De couscous heb ik apart klaar gemaakt (dmv 3 keer te laten stomen ;) ).
Ik heb daarna de couscous onderin de tajine gedaan zodat de smaken over zouden lopen.

Het was heerlijk. :9 Manlief heeft eerst z’n bord leeggegeten en daarna de rest uit de tajine gelepeld. :D
Klinkt goed! :9
With the stars as her umbrella
pi_179369355
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind het wel leuk idd om pot te kijken in dit topic :Y

Ken niemand persoonlijk die meedoet terwijl ik er an sich best nieuwsgierig naar ben!
Gewoon voor de grap naar een moskee gaan waar er meestal tijdens ramadan traditioneel het avondmaal wordt genuttigd. Ik weet niet of er een moskee in de buurt is?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179369358
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
En dit. Nu naar huis anders ga ik alles halen.

[ afbeelding ]
Niet doen meid!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179371442
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 02:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Gewoon voor de grap naar een moskee gaan waar er meestal tijdens ramadan traditioneel het avondmaal wordt genuttigd. Ik weet niet of er een moskee in de buurt is?
In de achtertuin :D sta er regelmatig te pokemonnen.

Maar nieuwsgierig in de zon van veilig meelezen, niet nieuwsgierig in de zon van awkward socializen met vreemden :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_179371640
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 02:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Niet doen meid!
Heb ze uiteindelijk niet opgegeten! Wel heel veel zwarte olijven en watermeloen gehad. 🤢
  Forum Admin vrijdag 25 mei 2018 @ 08:22:05 #20
58651 crew  murp
murp
pi_179371678
En hoe kan ik iemand in het Marrokaans succes wensen vandaag?
pi_179371899
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:22 schreef murp het volgende:
En hoe kan ik iemand in het Marrokaans succes wensen vandaag?
Allahie houwnek. Met die Marokkaanse h in houwnek.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2018 08:44:39 ]
pi_179371907
Couscous in tajine bestaat niet. Dat is iets wat Westerse mensen doen. In Marokko zouden ze je vierkant uitlachen. :X
  vrijdag 25 mei 2018 @ 08:49:30 #23
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179371949
Ze weten niet wat ze missen. O+
Protège moi de mes désirs.
  Forum Admin vrijdag 25 mei 2018 @ 08:50:32 #24
58651 crew  murp
murp
pi_179371971
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Allahie houwnek. Met die Marokkaanse h in houwnek.
14.gif
pi_179371989
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:49 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ze weten niet wat ze missen. O+
Is verkrachting van de tajine, hihihi. Weet niet of je echte couscous gehad hebt? Dus niet die van kokend water, maar de echte couscous die uren voorbereiding nodig heeft? Ik denk dat je dan beter begrijpt waarom couscous niet in tajine past.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 08:59:06 #26
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179372097
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:51 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Is verkrachting van de tajine, hihihi. Weet niet of je echte couscous gehad hebt? Dus niet die van kokend water, maar de echte couscous die uren voorbereiding nodig heeft? Ik denk dat je dan beter begrijpt waarom couscous niet in tajine past.
Leg eens uit als je wil. De kans is klein dat ik beiden op korte termijn ga bereiden dus ben wel benieuwd :D
With the stars as her umbrella
pi_179372447
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:59 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Leg eens uit als je wil. De kans is klein dat ik beiden op korte termijn ga bereiden dus ben wel benieuwd :D
Ik ga mama vanavond vragen ok? Die kan het beter uitleggen. Toch geen couscous op zijn westers, dus kokend water en klaar? Zeg pleaseeee no.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:29:06 #28
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179372546
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik ga mama vanavond vragen ok? Die kan het beter uitleggen. Toch geen couscous op zijn westers, dus kokend water en klaar? Zeg pleaseeee no.
Nee, dán ga ik het doen zoals het hoort 8-)
With the stars as her umbrella
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:36:02 #29
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_179373835
Had al gezegd dat ik het 3 keer had laten stomen. Dus nee, geen instant couscous.

Toen beiden gerechten klaar waren, heb ik het vlees en de groenten uit de tajine gehaald, de couscous ik de tajine gedaan en daarn het vlees en de groenten er weer bovenop gedaan. Of het nu op je bord op elkaar ligt of in de tajine voor 2 minuten maakt ook niet veel uit. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_179374040
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Had al gezegd dat ik het 3 keer had laten stomen. Dus nee, geen instant couscous.

Toen beiden gerechten klaar waren, heb ik het vlees en de groenten uit de tajine gehaald, de couscous ik de tajine gedaan en daarn het vlees en de groenten er weer bovenop gedaan. Of het nu op je bord op elkaar ligt of in de tajine voor 2 minuten maakt ook niet veel uit. ;)
Lees het nu pas. Drie keer stomen is inderdaad hoe het hoort. Ook veel lekkerder dan gewelde couscous.
pi_179385785
PSVCL, volg je de sere Sere Nigro? Berberse serie. Dacht aan je. Gaat over de moeilijkheden waarmee vissers in Al Hoceima worden geconfronteerd. Gave serie!

pi_179385796
Verder, visbastilla in the making. Huis ruikt zooooooooo lekker. Bijna bijna. *O* *O*
  vrijdag 25 mei 2018 @ 19:17:07 #33
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_179385832
Enige ervaring van op kamers gaan als moslim? Ik ben onderhand 19 en zit eraan te denken, maar ik denk dat je als moslim rekening moet houden met een heleboel extra zaken als eten en hygiëne. (op kamers met andere moslims zou natuurlijk het beste zijn, maar hoe vind je die?)

Advies?
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_179393249
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:17 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heb ze uiteindelijk niet opgegeten! Wel heel veel zwarte olijven en watermeloen gehad. 🤢
heb je ze ondertussen wel opgegeten? als ik chocola koop, moet het echt zsm op :P heb het daarom ook zelden in huis.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179393263
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 07:53 schreef DancingPhoebe het volgende:

Maar nieuwsgierig in de zon van veilig meelezen, niet nieuwsgierig in de zon van awkward socializen met vreemden :D
haha, introvert issues :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179393267
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:22 schreef murp het volgende:
En hoe kan ik iemand in het Marrokaans succes wensen vandaag?
bonne chance!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179393344
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 19:17 schreef darkmond het volgende:
Enige ervaring van op kamers gaan als moslim? Ik ben onderhand 19 en zit eraan te denken, maar ik denk dat je als moslim rekening moet houden met een heleboel extra zaken als eten en hygiëne. (op kamers met andere moslims zou natuurlijk het beste zijn, maar hoe vind je die?)

Advies?
hygiene en kamers. good luck with that!

waarom wil je op kamers? is er een noodzaak of vind je dat het tijd is om op kamers te gaan? mijn nichtje van 20 is in december op kamers gegaan, maar is afgelopen weekend huilend teruggekeerd naar mama :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179395858
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb je ze ondertussen wel opgegeten? als ik chocola koop, moet het echt zsm op :P heb het daarom ook zelden in huis.
Nee, aan ouders gegeven. Hoe goed?
pi_179396992
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 10:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee, aan ouders gegeven. Hoe goed?
respect! _O_
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179398356
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 11:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

respect! _O_
Ik verveel me. Weet niet wat ik moet doen.
pi_179398706
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik verveel me. Weet niet wat ik moet doen.
middag gebed tijd, ga woedoe doen ;)

daarna kan je altijd je huisgenoten irriteren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179399602
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 13:53 schreef Slayage het volgende:

[..]

middag gebed tijd, ga woedoe doen ;)

daarna kan je altijd je huisgenoten irriteren
Ben in stad, in de Hudson Bay! Wil een horloge voor mijn mama kopen en wat haarspullen.

Heb een spijkerjasje aan en het is bloedheet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 14:49:44 ]
pi_179403545
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 14:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ben in stad, in de Hudson Bay! Wil een horloge voor mijn mama kopen en wat haarspullen.

Heb een spijkerjasje aan en het is bloedheet.
Jij bent een van de weinige klanten van Hudson's bey kennelijk. Elke keer als ik wat ga neuzen in de Haagse vestiging is er niemand te bekennen. Alleen wat medewerkers die zich vervelen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179403661
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:12 schreef Slayage het volgende:

[..]

Jij bent een van de weinige klanten van Hudson's bey kennelijk. Elke keer als ik wat ga neuzen in de Haagse vestiging is er niemand te bekennen. Alleen wat medewerkers die zich vervelen.
Moest zelf wachten om af te rekenen... maar niks mooier dan de zegeningen van jouw ouders. Ya Allah laat onze ouders tevreden over ons zijn! Ya Allah moge Allah ons vergeven voor alles wat we onze ouders hebben aangedaan...zelfs de meest kleine dingen.

https://imgur.com/a/i9M5JSK
pi_179403743
Trouwens klant omdat we hier geen Bijenkorf hebben. Dus haal soms bij Hudson. Maar meestal bestel ik gewoon bij Bijenkorf.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2018 18:33:51 ]
pi_179404799
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 18:21 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Moest zelf wachten om af te rekenen... maar niks mooier dan de zegeningen van jouw ouders. Ya Allah laat onze ouders tevreden over ons zijn! Ya Allah moge Allah ons vergeven voor alles wat we onze ouders hebben aangedaan...zelfs de meest kleine dingen.

https://imgur.com/a/i9M5JSK
amin! imgur 8-)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179420052
:W
pi_179420282
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:27 schreef sylvesterrr het volgende:
:W
Jij leeft kennelijk ook nog :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179420350
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

Jij leeft kennelijk ook nog :p
Yep, tegen alle verwachtingen in. :P
pi_179421127
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 12:52 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Yep, tegen alle verwachtingen in. :P
Vertel... :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179422910
quote:
10s.gif Op zondag 27 mei 2018 13:37 schreef Slayage het volgende:

[..]

Vertel... :P
Gezondheidsklachten... Maar goed, ik leef weer/nog, daar gaat het om. :)

Het vasten valt me dit jaar wonderbaarlijk reuze mee.
  Forum Admin zondag 27 mei 2018 @ 16:52:46 #52
58651 crew  murp
murp
pi_179425759
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 08:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Allahie houwnek. Met die Marokkaanse h in houwnek.
heb je nog iets liefs? Iemand heeft het nogal zwaar :)
pi_179429449
Begin al beetje honger te krijgen :)
pi_179429674
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 15:02 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Gezondheidsklachten... Maar goed, ik leef weer/nog, daar gaat het om. :)

Het vasten valt me dit jaar wonderbaarlijk reuze mee.
Geçmiş olsun. Investeer in je gezondheid, wees bewust van je valkuilen, zwakke punten en dan komt het goed inşallah. Uiteindelijk zal je wel doodgaan maar niet voor je tijd ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179430379
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:15 schreef Limoentjuh het volgende:
Begin al beetje honger te krijgen :)
Dat heb ik altijd. Wel honger, maar nooooooooit dorst. Nog eventjes!

Ik ben 8 km aan hardlopen nu. Wel bloedheet buiten.
pi_179430434
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd. Wel honger, maar nooooooooit dorst. Nog eventjes!

Ik ben 8 km aan hardlopen nu. Wel bloedheet buiten.
Dorst heb ik ook geen erge last van idd :)

Maar 8km rennen .... :o dat zou ik dan echt niet kunnen
pi_179430537
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:41 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat heb ik altijd. Wel honger, maar nooooooooit dorst. Nog eventjes!

Ik ben 8 km aan hardlopen nu. Wel bloedheet buiten.
-offtopic-

[ Bericht 3% gewijzigd door -Miauw- op 27-05-2018 20:21:32 ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_179431703
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 19:42 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Dorst heb ik ook geen erge last van idd :)

Maar 8km rennen .... :o dat zou ik dan echt niet kunnen
Gek is dat he? Op werk vragen collega’s ook steeds of ik niet dorst heb, en als ik zeg dat ik meer last van honger heb dan dorst, kijken ze me verontwaardigd aan.

Ben wel aan hardlopen met een geweldig uitzicht. Wat is de schepping van Allah toch perfect, subhana Allah. Maakt het vasten helemaal weer goed en geeft kracht!


Moet wel.. over drie weken zit ik in Marokko mezelf weer vol te vreten! 😂

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2018 20:19:52 ]
pi_179431804
Even genieten van de natuur...

-Kan in FOT-

[ Bericht 58% gewijzigd door -Miauw- op 27-05-2018 20:22:05 ]
  zondag 27 mei 2018 @ 20:21:12 #60
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179431872
Ja, foto's van jezelf kunnen in het daarvoor bestemde topic.
With the stars as her umbrella
pi_179431921
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gek is dat he? Op werk vragen collega’s ook steeds of ik niet dorst heb, en als ik zeg dat ik meer last van honger heb dan dorst, kijken ze me verontwaardigd aan.

Ben wel aan hardlopen met een geweldig uitzicht. Wat is de schepping van Allah toch perfect, subhana Allah. Maakt het vasten helemaal weer goed en geeft kracht!
[ afbeelding ]

Moet wel.. over drie weken zit ik in Marokko mezelf weer vol te vreten! 😂
Respect hoor dat je tijdens het vasten zo veel kan hardlopen. ^O^
pi_179431985
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gek is dat he? Op werk vragen collega’s ook steeds of ik niet dorst heb, en als ik zeg dat ik meer last van honger heb dan dorst, kijken ze me verontwaardigd aan.

Ben wel aan hardlopen met een geweldig uitzicht. Wat is de schepping van Allah toch perfect, subhana Allah. Maakt het vasten helemaal weer goed en geeft kracht!
[ afbeelding ]

Moet wel.. over drie weken zit ik in Marokko mezelf weer vol te vreten! 😂
Ik ben zelf ook verbaasd dat de dorst reuze meevalt.
Mooi uitzicht trouwens mashallah :) Hoe lang ga je op vakantie naar Marokko ?
pi_179432077
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:23 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Respect hoor dat je tijdens het vasten zo veel kan hardlopen. ^O^
Kan jij ook! Vooral omdat jij ook geen laat van dorst hebt.
pi_179432133
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:26 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Ik ben zelf ook verbaasd dat de dorst reuze meevalt.
Mooi uitzicht trouwens mashallah :) Hoe lang ga je op vakantie naar Marokko ?
We kunnen het! Ga 5 dagen, kan. Ket langer vanwege werk en wil mijn vakantiedagen sparen voor augustus. Twijfel nu nog wel tussen 5 dagen Marakkech of home town Tanger en omgeving. Marrakech geen strand, noorden wel en wil lekker zonnen en zwemmen. Jij vakantieplannen?
pi_179432172
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kan jij ook! Vooral omdat jij ook geen laat van dorst hebt.
Misschien maar ik zal het maar niet proberen voor het geval dat het voor mij toch niet te doen is :). Als ramadan voorbij is kan ik het proberen, dan kan ik gwn drinken als het te zwaar blijkt te zijn
pi_179432248
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

We kunnen het! Ga 5 dagen, kan. Ket langer vanwege werk en wil mijn vakantiedagen sparen voor augustus. Twijfel nu nog wel tussen 5 dagen Marakkech of home town Tanger en omgeving. Marrakech geen strand, noorden wel en wil lekker zonnen en zwemmen. Jij vakantieplannen?
Augustus is wel lekkerder denk ik. Wat rustiger daar dan. Ik wil zo na augustus ook weekje weg maar niet Marokko. Ben van plan met mijn zusje ergens te gaan
pi_179432341
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:35 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Augustus is wel lekkerder denk ik. Wat rustiger daar dan. Ik wil zo na augustus ook weekje weg maar niet Marokko. Ben van plan met mijn zusje ergens te gaan
Ja, maar ga in augustus ook nog op vakantie. Gewoon omdat het kan. Maar moet na ramadan echt even tussenuit en dat doe ik het beste in mijn land. Augustus staat nog leeg, hele familie gaat naar Marokko en ik vermoed ook want wil niet alleen achterblijven. Jij ook Marokkaanse? Leuk! Waar zit je zo aan te denken? Leuk hoor een meidentrip!
pi_179432361
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

We kunnen het! Ga 5 dagen, kan. Ket langer vanwege werk en wil mijn vakantiedagen sparen voor augustus. Twijfel nu nog wel tussen 5 dagen Marakkech of home town Tanger en omgeving. Marrakech geen strand, noorden wel en wil lekker zonnen en zwemmen. Jij vakantieplannen?
een collega van een meisje dacht dat het vasten verbroken zou worden als moslims naar eten kijken of aanraken :P

Moest daar zo om lachen toen ik het hoorde :D
pi_179432446
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:38 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, maar ga in augustus ook nog op vakantie. Gewoon omdat het kan. Maar moet na ramadan echt even tussenuit en dat doe ik het beste in mijn land. Augustus staat nog leeg, hele familie gaat naar Marokko en ik vermoed ook want wil niet alleen achterblijven. Jij ook Marokkaanse? Leuk! Waar zit je zo aan te denken? Leuk hoor een meidentrip!
Ja als je met de hele familie gaat is het wel gezellig :) dan zou ik ook niet in mijn eentje hier willen blijven. Ik heb het aan haar overgelaten om een land te kiezen. Maar Maleisië willen we beide gaan en denk dat we ook daar voor gaan.
pi_179432516
Ben ook Marokkaanse ja :) alhoewel ik eerlijk gezegd niet veel met Marokko zelf heb.
  zondag 27 mei 2018 @ 20:44:31 #71
478165 ZoWaar
Waarheid boven alles
pi_179432526
Ramadam is niet echt vasten, de dag wordt gewoon gewisseld met de nacht. Overdag niet eten s'ávonds na zonondergang gewoon eten, dus niets speciaals. Echt vasten zou betekenen dat je bv een paar dagen en nachten niets mocht eten.
pi_179433284
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:44 schreef ZoWaar het volgende:
Ramadam is niet echt vasten, de dag wordt gewoon gewisseld met de nacht. Overdag niet eten s'ávonds na zonondergang gewoon eten, dus niets speciaals. Echt vasten zou betekenen dat je bv een paar dagen en nachten niets mocht eten.
Dus omdat je niet 24/7 vast is het geen vasten.... klinkt logisch man.

Overigens wordt de dag in NL helemaal niet omgedraaid. Vrijwel allen moeten we gewoon werken of studeren zoals geheel NL overdag doet. En dus je normale dagelijkse bezigheden aanhouden, en vaak ook lettend op genoeg slaap in de nacht.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179434030
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:42 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Ja als je met de hele familie gaat is het wel gezellig :) dan zou ik ook niet in mijn eentje hier willen blijven. Ik heb het aan haar overgelaten om een land te kiezen. Maar Maleisië willen we beide gaan en denk dat we ook daar voor gaan.
Nee, zie het ook niet zitten om alleen thuis te blijven. Maleisië lijkt me cool!
pi_179434038
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:44 schreef Limoentjuh het volgende:
Ben ook Marokkaanse ja :) alhoewel ik eerlijk gezegd niet veel met Marokko zelf heb.
Hoe kan dat? Mijn broertjes en zusjes hebben dit ook.
pi_179434619
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:29 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hoe kan dat? Mijn broertjes en zusjes hebben dit ook.
Ik zou het echt niet weten. Voel me hier meer thuis dan in Marokko :) misschien omdat ik de taal ook niet echt helemaal beheers
pi_179434865
-

[ Bericht 100% gewijzigd door PSVCL op 27-05-2018 21:51:35 (-) ]
pi_179434881
-
pi_179434915
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:44 schreef ZoWaar het volgende:
Ramadam is niet echt vasten, de dag wordt gewoon gewisseld met de nacht. Overdag niet eten s'ávonds na zonondergang gewoon eten, dus niets speciaals. Echt vasten zou betekenen dat je bv een paar dagen en nachten niets mocht eten.
:')
pi_179437161
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 21:44 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet weten. Voel me hier meer thuis dan in Marokko :) misschien omdat ik de taal ook niet echt helemaal beheers
Ja, dat kan. Beheers je het helemaal niet goed of bedoel je minder goed dan Nederlands?
pi_179437455
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:16 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Beheers je het helemaal niet goed of bedoel je minder goed dan Nederlands?
Minder goed dan Nederlands. Ik spreek het ook alleen met mijn ouders en wat oudere familieleden. Ga jij elk jaar naar Marokko dan ?
pi_179437476
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:38 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Minder goed dan Nederlands. Ik spreek het ook alleen met mijn ouders en wat oudere familieleden. Ga jij elk jaar naar Marokko dan ?
Ja, dat is ook wel logisch. Elke Marokkaan die geboren is in NL spreekt het minder goed. Ik ga meerdere malen per jaar naar Marokko.
pi_179437496
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, dat is ook wel logisch. Elke Marokkaan die geboren is in NL spreekt het minder goed. Ik ga meerdere malen per jaar naar Marokko.
Wel goed dat je verbonden blijft met Marokko. Het is wel een mooi land. Tijdens de zomervakantie is het beetje te toeristisch voor mij maar vanaf augustus/oktober heerlijk
pi_179437505
Ik zou het vasten daar wel keertje willen meemaken. Kijken hoe het is als (bijna) een heel land meedoet
pi_179437509
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:41 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Wel goed dat je verbonden blijft met Marokko. Het is wel een mooi land. Tijdens de zomervakantie is het beetje te toeristisch voor mij maar vanaf augustus/oktober heerlijk
Ja, houd echt enorm van Marokko. Thuiskomen is dat. Zomerperiode is echt vreselijk. Druk met familie, druk op strand, druk op straat, je kan nergens een eetplek vinden, zelfs tankstation die zeggen dat benzine op is. Mohim, je kent het vast wel allemaal.
pi_179437518
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:42 schreef Limoentjuh het volgende:
Ik zou het vasten daar wel keertje willen meemaken. Kijken hoe het is als (bijna) een heel land meedoet
Niet heel bijzonder. Heb meerdere malen in Marokko gevast. Avonden zijn wel heel leuk. Moet wel zeggen dat vasten daar veeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker is dan hier.
pi_179437527
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, houd echt enorm van Marokko. Thuiskomen is dat. Zomerperiode is echt vreselijk. Druk met familie, druk op strand, druk op straat, je kan nergens een eetplek vinden, zelfs tankstation die zeggen dat benzine op is. Mohim, je kent het vast wel allemaal.
Hahaha ja ik moet er al om lachen als ik eraan denk :D
pi_179437531
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:43 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Hahaha ja ik moet er al om lachen als ik eraan denk :D
Ja, hahahaha.... drie keer niks.
pi_179437534
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:43 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Niet heel bijzonder. Heb meerdere malen in Marokko gevast. Avonden zijn wel heel leuk. Moet wel zeggen dat vasten daar veeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker is dan hier.
Wat maakt het makkelijker ?
pi_179437541
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:44 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Wat maakt het makkelijker ?
Dagen zijn daar korter. Dat scheelt echt enorm.
pi_179437551
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, hahahaha.... drie keer niks.
Lekker afdingen op alles en op het eind heb ik alsnog het gevoel teveel betaald te hebben :P
pi_179438108
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2018 20:44 schreef ZoWaar het volgende:
Ramadam is niet echt vasten, de dag wordt gewoon gewisseld met de nacht. Overdag niet eten s'ávonds na zonondergang gewoon eten, dus niets speciaals. Echt vasten zou betekenen dat je bv een paar dagen en nachten niets mocht eten.
Heb je wel eens geprobeerd om 18 uur lang niets binnen te krijgen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179440577
quote:
1s.gif Op zondag 27 mei 2018 23:45 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Lekker afdingen op alles en op het eind heb ik alsnog het gevoel teveel betaald te hebben :P
Ben goed in afdingen. Soms schaamt mijn tante uit Marokko zich voor mij omdat ik maar koppig blijf doorga. En als ik het niet bereik dan zeg ik: ewa saffie, ena cliënt djelek ou daymen bka zjie hendek Ida hemeltini Shi temmmen woudah. Of ik zeg dan: hsen biehouli ena ouwla hedshi khadi bka tema. 😂

Een keer in Marrakech, die winkeliers zijn pas erg. Stonden paar Hollandse heren wat te kopen en hoorde gewoon dat ze die Hollanders wouden oplichten. Dus ik loop naar ze toe en zeg niks kopen want die jurken die jullie willen kopen zijn overprijsd. Konden ze erg waarderen. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2018 08:12:16 ]
pi_179440690
quote:
"En één van de daden van aanbidding waarvan de beloning in de zomer-hitte wordt vermenigvuldigd is al-Siyaam (vasten). Dat komt door de dorst die men moet doorstaan tijdens de middaghitte. Daarom ging Muadh Ibn Jabbal op zijn sterfbed wenen dat hij niet meer de middagdorst zou meemaken, en zo ook anderen van de selef".

“Diegenw die zich dorstig maakt omwille van Allah op een hete dag, heeft het recht bij Allah om zijn dorst te lessen op de Dag der Opstanding.”
We kunnen het. B-)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2018 08:33:48 ]
pi_179440768
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 08:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ben goed in afdingen. Soms schaamt mijn tante uit Marokko zich voor mij omdat ik maar koppig blijf doorga. En als ik het niet bereik dan zeg ik: ewa saffie, ena cliënt djelek ou daymen bka zjie hendek Ida hemeltini Shi temmmen woudah. Of ik zeg dan: hsen biehouli ena ouwla hedshi khadi bka tema. 😂

Een keer in Marrakech, die winkeliers zijn pas erg. Stonden paar Hollandse heren wat te kopen en hoorde gewoon dat ze die Hollanders wouden oplichten. Dus ik loop naar ze toe en zeg niks kopen want die jurken die jullie willen kopen zijn overprijsd. Konden ze erg waarderen. :)
Hahaha zo hoort het toch. En het is ook wel leuk soms om te kijken hoe laag je die prijs kan brengen.


Maar is zo in elk land dat toeristen worden opgelicht. :)
pi_179445808
quote:
1s.gif Op maandag 28 mei 2018 08:36 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Hahaha zo hoort het toch. En het is ook wel leuk soms om te kijken hoe laag je die prijs kan brengen.


Maar is zo in elk land dat toeristen worden opgelicht. :)
Ja, het is vooral leuk inderdaad. Komt overal voor, hoewel in Marrakech het toch wel extreem is, heb ik het idee.
pi_179449798
Al bijna op de helft ,gaat snel
pi_179460780
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 16:53 schreef PSVCL het volgende:
Al bijna op de helft ,gaat snel
Jaaa! De laatste tien dagen gaan al bijna in. Wel zwaar met dit weer!

Waar geven jullie je zakaat al fitr? Afgelopen jaren aan de moskee gegeven hier.
pi_179460976
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jaaa! De laatste tien dagen gaan al bijna in. Wel zwaar met dit weer!

Waar geven jullie je zakaat al fitr? Afgelopen jaren aan de moskee gegeven hier.
Aan de mujahideen.
pi_179473890
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 08:07 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Jaaa! De laatste tien dagen gaan al bijna in. Wel zwaar met dit weer!

Waar geven jullie je zakaat al fitr? Afgelopen jaren aan de moskee gegeven hier.
doe het meestal via islamicrelief..

de laatste dag hitte vandaag,vanaf morgen wordt het gelukkig weer wat koeler.;)
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:49:26 #100
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_179476755
de hitte maakt het wel moeilijk :{
pi_179478266
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 20:49 schreef dvdfreak het volgende:
de hitte maakt het wel moeilijk :{
dorst wel ja
Honger is juist minder bij mij
  dinsdag 29 mei 2018 @ 22:42:50 #102
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_179479814
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 21:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

dorst wel ja
Honger is juist minder bij mij
ik heb nu vooral last met slapen
pi_179480146
Standard Arabic is on the Decline: Here’s What’s Worrying About That
http://www.atlanticcounci(...)-worrying-about-that

quote:
Major Arabic hubs, particularly Egypt, Lebanon, Syria, and Iraq, are all suffering. Negar Azmi, the senior editor of Bidoun, writes, "Under Mubarak, the Egyptian literary scene… floundered." Censorship drives intellectuals abroad, such as the Egyptian intellectual Nasr Hamid Abu Zayd, a professor at Cairo University who wrote about religion.
quote:
Syria and Iraq are both suffering from wars. Syria, once known for its Arabic academy for the study and development of the language, as well as for the fact that its entire education system up through university was in Arabic, is now destroyed. Refugees find themselves in countries where Arabic is not used in education. Even neighboring Lebanon uses English and French in its education system.
quote:
The combination of these factors has also decimated the educated classes—those who would be reading and writing in MSA—in the Arab countries. The educated classes often speak, or are at least able to speak when needed, a more educated form of Arabic, what Egyptian linguist Said Badawi called “the intellectual’s colloquial” to represent that it was closer to MSA than the speech of less educated and illiterate people. In typical brain-drain movement, those who are able are moving abroad, to avoid the wars, find work, and secure futures for their children. Even those who are not leaving often favor foreign languages over MSA. They see foreign languages as more functional, prestigious, and likely to guarantee them a job. Youth across the region often work entirely in a foreign language and are not comfortable in MSA. Northwestern University’s Qatar campus recently reported that most of its students are not proficient enough in MSA to appear on Al Jazeera. Gulf Arab youth are reportedly using more English than Arabic at home.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179481429
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:58 schreef Aloulu het volgende:
Standard Arabic is on the Decline: Here’s What’s Worrying About That
http://www.atlanticcounci(...)-worrying-about-that

Trieste ontwikkeling.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179481826
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:42 schreef dvdfreak het volgende:

[..]

ik heb nu vooral last met slapen
lastig inslaap komen he
pi_179484279
Ik heb nergens last van. Vind het ook gek, ren ook gewoon met gemak dagelijks 8 km en kook daarnaast nog van alles. Na iftar voel ik het pas, inclusief overal jeuk op mijn lichaam door de hitte.
pi_179484296
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 19:16 schreef PSVCL het volgende:

[..]

doe het meestal via islamicrelief..

de laatste dag hitte vandaag,vanaf morgen wordt het gelukkig weer wat koeler.;)
matw. project is een goeie. De stichter ervan, 33 jarige jongen die na zijn ziekte zich volledig op de weg van Allah is gaan storten, is gisteren naar zijn Heer gegaan. Moge Allah jem barmhartig zijn en belonen met hemel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 08:10:03 ]
pi_179495746
quote:
10s.gif [b]Op woensdag 30 mei 2018 00:42 schreef Slayage het volgende:
Trieste ontwikkeling.
[/quote]

Zonde inderdaad, maar een trend die al wat langer zichtbaar is.

Hoe zit dat in Turkije eigenlijk? Zijn prive-scholen daar ook per definitie buitenlands qua curriculum en de taal waarin men onderwijst? (Engels/Frans)?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179496529
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 19:18 schreef Aloulu het volgende:

Hoe zit dat in Turkije eigenlijk? Zijn prive-scholen daar ook per definitie buitenlands qua curriculum en de taal waarin men onderwijst? (Engels/Frans)
ik ben zeker geen kenner maar naar mijn weten is het turks ook in de prive scholen dominant.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179498475
smakelijk alle
  woensdag 30 mei 2018 @ 22:22:21 #111
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_179499201
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:48 schreef PSVCL het volgende:
smakelijk alle
thx jij ook
pi_179499229
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 21:48 schreef PSVCL het volgende:
smakelijk alle
Sukran!! Wat heb je gehad?

Zeer interessant interview en lezen echt waard. https://www.volkskrant.nl(...)verbergen-~bc0a46a7/

Herbeleving van de jaren van lood.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 22:30:13 ]
pi_179499276
Is het nog een beetje te doen lui?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179499353
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is het nog een beetje te doen lui?
JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
pi_179499385
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:30 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Kijk, van dit soort reacties ga ik natuurlijk denken dat je een beetje aan het doorflippen bent. _O-

Dat niet drinken lijkt me echt niet meer leuk met dit weer. -O-
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179499432
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Kijk, van dit soort reacties ga ik natuurlijk denken dat je een beetje aan het doorflippen bent. _O-

Dat niet drinken lijkt me echt niet meer leuk met dit weer. -O-
Hahaha neee, maar ik zeg luidkeels jaa. Beetje makkelijk antwoorden na een voldaan gevoel.

Moet heel eerlijk zijn dat ik nooit last heb van dorst. Zo nu en dan wel van honger. 8)7
pi_179499488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha neee, maar ik zeg luidkeels jaa. Beetje makkelijk antwoorden na een voldaan gevoel.

Moet heel eerlijk zijn dat ik nooit last heb van dorst. Zo nu en dan wel van honger. 8)7
Merk je ook dat je lichaam zich enigszins aanpast nu je al een paar weken bezig bent eigenlijk?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_179499568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Merk je ook dat je lichaam zich enigszins aanpast nu je al een paar weken bezig bent eigenlijk?
Ja. Hoewel ik moet bekennen dat ik vanaf het begin geen moeite had/heb met vasten. Heb onder zwaardere omstandigheden gevast jaren terug ( toen nog in augustus en juli en in Marokko!). Tuurlijk heb ik zo nu en dan wat inkakmomenten, maar al met al vind het ik prima te doen.
pi_179499856
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Sukran!! Wat heb je gehad?

Zeer interessant interview en lezen echt waard. https://www.volkskrant.nl(...)verbergen-~bc0a46a7/

Herbeleving van de jaren van lood.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dadelijk even op me gemak lezen :)

kop harira ,paar dadels, een tosti

en veel water _O_
pi_179499864
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is het nog een beetje te doen lui?
jawel man ,is te doen.
pi_179499916
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:51 schreef PSVCL het volgende:

[..]

dadelijk even op me gemak lezen :)

kop harira ,paar dadels, een tosti

en veel water _O_
Bsaha!

Ja, doen! Heel interessant stuk. Toen ik in april in Marokko was zei mijn advocaat zelf dat mensen, maar vooral vrouwen zo weinig rechten hebben.. nog altijd. Was verbaasd want dacht dat het anders was sinds de moudawwana. Dat is een rookgordijn, aldus mijn advocaat.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2018 22:56:06 ]
pi_179502014
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 22:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Is het nog een beetje te doen lui?
Easy peasy :p

Gewoon rustig aan doen, dan komt het goed ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179504700
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 08:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

matw. project is een goeie. De stichter ervan, 33 jarige jongen die na zijn ziekte zich volledig op de weg van Allah is gaan storten, is gisteren naar zijn Heer gegaan. Moge Allah jem barmhartig zijn en belonen met hemel.
Ameen
  donderdag 31 mei 2018 @ 12:28:53 #124
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_179508754
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 mei 2018 01:52 schreef Slayage het volgende:

[..]

hygiene en kamers. good luck with that!

waarom wil je op kamers? is er een noodzaak of vind je dat het tijd is om op kamers te gaan? mijn nichtje van 20 is in december op kamers gegaan, maar is afgelopen weekend huilend teruggekeerd naar mama :P
Het is geen noodzaak, maar thuis is er altijd wel iets aan de hand. Oplossen kan ik het niet, en me er constant aan ergeren heb ik al lang genoeg gedaan. Het is echt voor mijn eigen rust.

Een maat van me wilt samen op kamers, maar ik wil mezelf niet teveel in een situatie gooien die me van m'n religie afhoudt (bv in de buurt zijn van drank).

Gaan moslim jongeren dan nooit op kamers. :?
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_179509990
quote:
99s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:28 schreef darkmond het volgende:

[..]

Het is geen noodzaak, maar thuis is er altijd wel iets aan de hand. Oplossen kan ik het niet, en me er constant aan ergeren heb ik al lang genoeg gedaan. Het is echt voor mijn eigen rust.

Een maat van me wilt samen op kamers, maar ik wil mezelf niet teveel in een situatie gooien die me van m'n religie afhoudt (bv in de buurt zijn van drank).

Gaan moslim jongeren dan nooit op kamers. :?
Zo min mogelijk jezelf in aanraking laten komen met kuffar, idd.
pi_179510697
quote:
99s.gif Op donderdag 31 mei 2018 12:28 schreef darkmond het volgende:

[..]

Het is geen noodzaak, maar thuis is er altijd wel iets aan de hand. Oplossen kan ik het niet, en me er constant aan ergeren heb ik al lang genoeg gedaan. Het is echt voor mijn eigen rust.

Een maat van me wilt samen op kamers, maar ik wil mezelf niet teveel in een situatie gooien die me van m'n religie afhoudt (bv in de buurt zijn van drank).

Gaan moslim jongeren dan nooit op kamers. :?
Zijn er geen islamitische studentenwoningen?
pi_179513744
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179514041
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2018 15:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

:D
Oh wacht, het gaat om de dua vóór het eten. :P Volgens mij heeft ze na afloop "Allah senin cezanı vermesin" of iets dergelijks gezegd. _O-
pi_179564176
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 09:34 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Kan zijn kop niet uitstaan. Wat een walgelijke kerel is dit, serieus.
Waarom?
pi_179564291
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:20 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het een hypocriet is. Maar ook zijn accent en brrrr... krijg kriebels van die vent. Hoe is het met jou verder?
pi_179564587
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:26 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Omdat het een hypocriet is. Maar ook zijn accent en brrrr... krijg kriebels van die vent. Hoe is het met jou verder?
Goed hoor, met jou ook? Hoezo een hypocriet? Ik ken hem niet persoonlijk, maar hij komt op mij echt integer over. Accent is mij niet opgevallen.
pi_179564685
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goed hoor, met jou ook? Hoezo een hypocriet? Ik ken hem niet persoonlijk, maar hij komt op mij echt integer over. Accent is mij niet opgevallen.
Gaat goed al hamdollilah. Al bezig met vakantie?

Nou, dat constant naar andere -nota bene- moslims (broeders- en zusters) en hoe die hun geloof moeten belijden is zeer bezwarend. En dan heb ik het nog niet eens over zijn gedrag, wat ik dus van iemand heb gehoord heb die hem kent. Vaak is het schijn bedriegt. Ken je die Mohsin op wereldreis? Komt over als een toffe kerel, toch?
pi_179566277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gaat goed al hamdollilah. Al bezig met vakantie?

Nou, dat constant naar andere -nota bene- moslims (broeders- en zusters) en hoe die hun geloof moeten belijden is zeer bezwarend. En dan heb ik het nog niet eens over zijn gedrag, wat ik dus van iemand heb gehoord heb die hem kent. Vaak is het schijn bedriegt. Ken je die Mohsin op wereldreis? Komt over als een toffe kerel, toch?
Vakantie pas in september. ;( Ik vind hem helemaal niet belerend of aanmatigend. Kan je misschien wat voorbeelden noemen van situaties wat je precies bedoelt?

Ik heb wel respect voor Salehedinne. Ik vind het knap wat hij neerzet. Veel interessant items. Het item waar je op reageerde, over Al Quds, was ook boeiend, en wist mij op sommige momenten zelfs echt te raken!

Heb je het item wel gezien?
pi_179568335
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Gaat goed al hamdollilah. Al bezig met vakantie?

Nou, dat constant naar andere -nota bene- moslims (broeders- en zusters) en hoe die hun geloof moeten belijden is zeer bezwarend. En dan heb ik het nog niet eens over zijn gedrag, wat ik dus van iemand heb gehoord heb die hem kent. Vaak is het schijn bedriegt. Ken je die Mohsin op wereldreis? Komt over als een toffe kerel, toch?
Salaheddine, Appa, die borderliner Younes el Ouaali..allemaal van die net te oude Marokkanen die nog met 20ers chillen maar zelf gewoon moeten trouwen. Effe die volgende stap zetten ipv met jonkies ophouden en je afentoe als een 20jarige gedragen in denkwijze.

Maar Salaheddine heeft leuke filmpjes. Al Qods vond ik mooi. En die in Marokko toen ook.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179571984
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 22:13 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Salaheddine, Appa, die borderliner Younes el Ouaali..allemaal van die net te oude Marokkanen die nog met 20ers chillen maar zelf gewoon moeten trouwen. Effe die volgende stap zetten ipv met jonkies ophouden en je afentoe als een 20jarige gedragen in denkwijze.

Maar Salaheddine heeft leuke filmpjes. Al Qods vond ik mooi. En die in Marokko toen ook.
Bro is dat geen tatbi3 ma3 al3ado alsahyooni?
pi_179573267
Salaheddine is alles behalve hypocriet
Appa heb ik ook niks mee , altijd boos en verontwaardigd ( eeuwige kind idd)

Younes el Ouaali is wel lachen zolang je hem niet te serieus neemt
pi_179576922
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 00:25 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Bro is dat geen tatbi3 ma3 al3ado alsahyooni?
Ziyarto lel qods?

Als je filmpje hebt gezien qua inhoud weet je dat dat totaal niet het geval is.

Als je bedoelt dat niemand meer Qods kan bezoeken omdat je dat enkel via Israël kan ben je wel kortzichtig. Maar als je op je strepen wil staan kan je dat punt maken ja.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179579629
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 20:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vakantie pas in september. ;( Ik vind hem helemaal niet belerend of aanmatigend. Kan je misschien wat voorbeelden noemen van situaties wat je precies bedoelt?

Ik heb wel respect voor Salehedinne. Ik vind het knap wat hij neerzet. Veel interessant items. Het item waar je op reageerde, over Al Quds, was ook boeiend, en wist mij op sommige momenten zelfs echt te raken!

Heb je het item wel gezien?
Naar Turkije? Of wordt het een andere bestemming? Ik heb het item gezien en vond het niet denderend, een reisje dat nota bene gesponsord is. Dat kan elk debiel toch? Sowieso naar Jerusalem reizen is niet heel denderend, zelfs niet als je het uit zak moet betalen, laat staan als je het gratis aangeboden krijgt. Ik vind hem zeer arrogant en heb dat ook van mensen die hem kennen begrepen. Het is gewoon een sukkel.
pi_179579655
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 01:52 schreef PSVCL het volgende:
Salaheddine is alles behalve hypocriet
Appa heb ik ook niks mee , altijd boos en verontwaardigd ( eeuwige kind idd)

Younes el Ouaali is wel lachen zolang je hem niet te serieus neemt
Die Younnes he, is die wel normaal? Man man man, zijn obsessie voor de Marokkaanse vrouw neemt zieke vormen aan. Misschien omdat hij geen enkele Marokkaanse vrouw kan krijgen? En ik vraag me oprecht af waarom hij Marokkaanse heren niet aanpakt en alleen zijn pijlen op de vrouw richt, over dubbele moraal gesproken...
pi_179579736
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 22:13 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Salaheddine, Appa, die borderliner Younes el Ouaali..allemaal van die net te oude Marokkanen die nog met 20ers chillen maar zelf gewoon moeten trouwen. Effe die volgende stap zetten ipv met jonkies ophouden en je afentoe als een 20jarige gedragen in denkwijze.

Maar Salaheddine heeft leuke filmpjes. Al Qods vond ik mooi. En die in Marokko toen ook.
Hij is 38 jaar, een man, zogenaamd oh zo islamitisch en wil de helft van zijn religie niet volmaken? Wel ondertussen afgeven op andere broeders- en zusters die minder islamitisch leven. Brrrr, een mislukking. Ook hij is niet getrouwd, want welke fatsoenlijke zichzelf respecterend Marokkaanse vrouw zal met zo een samenraapsel genoegen nemen?

Item niet denderend. Iedereen kan naar Jerusalem. Jij, ik, zelfs mijn overgrootvader. En nog gesponsord ook, niet eens uit eigen zak hoeven te betalen... _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2018 14:04:25 ]
pi_179579807
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:03 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hij is 38 jaar, een man, zogenaamd oh zo islamitisch en wil de helft van zijn religie niet volmaken? Wel ondertussen afgeven op andere broeders- en zusters die minder islamitisch leven. Brrrr, een mislukking. Ook hij is niet getrouwd, want welke fatsoenlijke zichzelf respecterend Marokkaanse vrouw zal met zo een samenraapsel genoegen nemen?
over oordelen en roddelen gesproken ;)

quote:
Item niet denderend. Iedereen kan naar Jerusalem. Jij, ik, zelfs mijn overgrootvader. En nog gesponsord ook, niet eens uit eigen zak hoeven te betalen... _O-
kan ik ook gebruikmaken van die regelen? :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179579849
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:06 schreef Slayage het volgende:

[..]

over oordelen en roddelen gesproken ;)

[..]

kan ik ook gebruikmaken van die regelen? :P
Ach, het is zo en dat weet je ook. Begin een YouTube kanaal, praat met een accent, maak wat rare items en wie weet mag jij ook gratis naar Jerusalem en kan je iedereen wijsmaken hoe stoer en religieus je bent. 8-)
pi_179579962
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:09 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ach, het is zo en dat weet je ook. Begin een YouTube kanaal, praat met een accent, maak wat rare items en wie weet mag jij ook gratis naar Jerusalem en kan je iedereen wijsmaken hoe stoer en religieus je bent. 8-)
als het waar is, is het "giybet", anders is het smaad, wat een grotere zonde is, het wordt vergeleken met het eten van mensenvlees in de koran.

hujurat 12

het vasten van de tong moet hier toegepast worden ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580002
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

als het waar is, is het "giybet", anders is het smaad, wat een grotere zonde is, het wordt vergeleken met het eten van mensenvlees in de koran.

hujurat 12

het vasten van de tong moet hier toegepast worden ;)
Ik zeg wat ik zie.
pi_179580030
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:18 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik zeg wat ik zie.
dag des oordeels kan je je casus maken ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580043
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

dag des oordeels kan je je casus maken ;)
Daar maak ik me over bovenstaande uitspraken absoluut geen zorgen om. :D
pi_179580070
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ziyarto lel qods?

Als je filmpje hebt gezien qua inhoud weet je dat dat totaal niet het geval is.

Als je bedoelt dat niemand meer Qods kan bezoeken omdat je dat enkel via Israël kan ben je wel kortzichtig. Maar als je op je strepen wil staan kan je dat punt maken ja.
http://fatwa.islamweb.net(...)on=FatwaId&Id=178695
pi_179580080
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Daar maak ik me over bovenstaande uitspraken absoluut geen zorgen om. :D
kennelijk is je kennis en implicaties van deze aya afwezig

http://www.recitequran.com/en/tafsir/en.ibn-kathir/49:12
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580101
quote:
fatwa hier fatwa daar, het is maar aan welke imam je het vraagt welke fatwa je krijgt
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580108
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

kennelijk is je kennis en implicaties van deze aya afwezig

http://www.recitequran.com/en/tafsir/en.ibn-kathir/49:12
Nee hoor, minder suggereren, Slayage.
pi_179580117
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:22 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nee hoor, minder suggereren, Slayage.
ontken jij dat je geroddel haram is?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580158
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

ontken jij dat je geroddel haram is?
Nogmaals, lees bovenstaande eens terug. Suggereren, hetgeen je doet is ook haram maar daar had je geen enkel probleem mee.
pi_179580318
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, lees bovenstaande eens terug. Suggereren, hetgeen je doet is ook haram maar daar had je geen enkel probleem mee.
ik adviseer je om het stuk in de link te lezen en vervolgens doet aan enige zelf reflectie.

niet eten en drink tijdens ramadan is makkelijk, onze eigen zondige gedrag inzien en veranderen is het zware werk dat van ons wordt verwacht. stap 1 is echter bewustwording, zo ver ben jij kennelijk nog niet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580359
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

fatwa hier fatwa daar, het is maar aan welke imam je het vraagt welke fatwa je krijgt
Het gaat niet om de fatwa... Gaat om dit stuk:

ومما لا يحتاج إلى تنبيه أن اليهود لا يسمحون بزيارته إلا لمن تكون زيارته في مصلحتهم هم، بدليل أنهم يمنعون الفلسطينيين من هذه الزيارة، حتى أهل القدس أنفسهم يمنعون من ذلك إلا بقيود وشروط تؤمن لليهود سلطانهم ومصالحهم!!.

Waarom mogen palestijnse jongeren al-Quds niet bezoeken en meneer Salahideen wel?
pi_179580392
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:33 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik adviseer je om het stuk in de link te lezen en vervolgens doet aan enige zelf reflectie.

niet eten en drink tijdens ramadan is makkelijk, onze eigen zondige gedrag inzien en veranderen is het zware werk dat van ons wordt verwacht. stap 1 is echter bewustwording, zo ver ben jij kennelijk nog niet.
Nogmaals, ik weet heel goed wat ik zeg. En daar is geen zelfreflectie voor nodig.
pi_179580411
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:35 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Het gaat niet om de fatwa... Gaat om dit stuk:

ومما لا يحتاج إلى تنبيه أن اليهود لا يسمحون بزيارته إلا لمن تكون زيارته في مصلحتهم هم، بدليل أنهم يمنعون الفلسطينيين من هذه الزيارة، حتى أهل القدس أنفسهم يمنعون من ذلك إلا بقيود وشروط تؤمن لليهود سلطانهم ومصالحهم!!.

Waarom mogen palestijnse jongeren al-Quds niet bezoeken en meneer Salahideen wel?
ik ben niet arabisch talig dude :P

omdat israel het dicteert?

dit onderwerp vind ik een lastige overigens, ik heb begrip voor beide standpunten.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580531
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

Nogmaals, ik weet heel goed wat ik zeg. En daar is geen zelfreflectie voor nodig.
je geeft aan dat het hartstikke halal is wat jij doet. tja daar heb ik weinig aan toe te voegen dan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580605
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
Naar Turkije? Of wordt het een andere bestemming?
Bosnië waarschijnlijk, met de auto.

quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 13:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ik heb het item gezien en vond het niet denderend, een reisje dat nota bene gesponsord is. Dat kan elk debiel toch? Sowieso naar Jerusalem reizen is niet heel denderend, zelfs niet als je het uit zak moet betalen, laat staan als je het gratis aangeboden krijgt. Ik vind hem zeer arrogant en heb dat ook van mensen die hem kennen begrepen. Het is gewoon een sukkel.
Ik wacht nog steeds op je voorbeelden waaruit zou moeten blijken dat hij hypocriet is of waar hij broeders/zusters de les leest.
pi_179580758
quote:
Ik heb broertje dood aan fatwa's, je kan elke fatwa vinden namelijk. Maar alsnog staat er in je fatwa dat er gewoon meningsverschil over is ; ففي هذه الحال تكون المسألة من مسائل السياسة الشرعية التي توزن فيها المصلحة مع المفسدة، لتغليب الأصلح للمسلمين، والأقرب إلى تحقيق غايتهم في استرداد القدس وتحريرها، وهذا قد حصل فيه نوع خلاف بين أهل العلم،

Het is oerdom om te zeggen we bezoeken Qods niet zolang het bezet is. Mocht Israël willen trouwens. Kunnen ze gelijk de boel verbouwen met hun tempel eronder.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179580811
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:57 schreef Aloulu het volgende:

Het is oerdom om te zeggen we bezoeken Qods niet zolang het bezet is. Mocht Israël willen trouwens. Kunnen ze gelijk de boel verbouwen met hun tempel eronder.
dan kan je lang wachten inderdaad.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179580835
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 19:38 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goed hoor, met jou ook? Hoezo een hypocriet? Ik ken hem niet persoonlijk, maar hij komt op mij echt integer over. Accent is mij niet opgevallen.
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 01:52 schreef PSVCL het volgende:
Salaheddine is alles behalve hypocriet
Appa heb ik ook niks mee , altijd boos en verontwaardigd ( eeuwige kind idd)

Younes el Ouaali is wel lachen zolang je hem niet te serieus neemt
Er is volgens mij een overlevering dat zegt wanneer een moslim een andere beschuldigd van hypocrisie en de ander is dat niet, dat de beschuldiging dan slaat op de beschuldiger. Gezien haar posts, foto's van haar, geflirt met mannen, etc, is het duidelijk wie van de twee een hypocriet is.
pi_179580858
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:01 schreef DhrX het volgende:

[..]

[..]

Er is volgens mij een overlevering dat zegt wanneer een moslim een andere beschuldigd van hypocrisie en de ander is dat niet, dat de beschuldiging dan slaat op de beschuldiger. Gezien haar posts, foto's van haar, geflirt met mannen, etc, is het duidelijk wie van de twee een hypocriet is.
Lol heb je hiervoor een nieuw account moeten aanmaken? _O-
pi_179580863
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:37 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Nogmaals, ik weet heel goed wat ik zeg. En daar is geen zelfreflectie voor nodig.
Hey, lieverd! Hoeveel weken ben je nu? Nou veel succes met de laatst loodjes he.
pi_179580866
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:49 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Bosnië waarschijnlijk, met de auto.

[..]

Ik wacht nog steeds op je voorbeelden waaruit zou moeten blijken dat hij hypocriet is of waar hij broeders/zusters de les leest.
Ik Dm het je wel. ;)
pi_179580938
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 11:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ziyarto lel qods?

Als je filmpje hebt gezien qua inhoud weet je dat dat totaal niet het geval is.

Als je bedoelt dat niemand meer Qods kan bezoeken omdat je dat enkel via Israël kan ben je wel kortzichtig. Maar als je op je strepen wil staan kan je dat punt maken ja.
Je kan Jeruzalem/al-Quds ook via Jordanië bezoeken.
pi_179581034
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:06 schreef DhrX het volgende:

[..]

Je kan Jeruzalem/al-Quds ook via Jordanië bezoeken.
Ja dat zou een leuke grap zijn als je dan doet alsof je dan helemaal niet met de Israëlische autoriteiten te maken hebt...links of rechtsom; Israël geeft toestemming hoor. Masjid al Aqsa bezoeken ligt op grond waar Israël regeert en bepaalt, zelfs als je via een luchtbrug uit Mekka zou komen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179581341
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:57 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ik heb broertje dood aan fatwa's, je kan elke fatwa vinden namelijk. Maar alsnog staat er in je fatwa dat er gewoon meningsverschil over is ; ففي هذه الحال تكون المسألة من مسائل السياسة الشرعية التي توزن فيها المصلحة مع المفسدة، لتغليب الأصلح للمسلمين، والأقرب إلى تحقيق غايتهم في استرداد القدس وتحريرها، وهذا قد حصل فيه نوع خلاف بين أهل العلم،

Het is oerdom om te zeggen we bezoeken Qods niet zolang het bezet is. Mocht Israël willen trouwens. Kunnen ze gelijk de boel verbouwen met hun tempel eronder.
quote:
10s.gif Op zondag 3 juni 2018 14:35 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Het gaat niet om de fatwa... Gaat om dit stuk:

ومما لا يحتاج إلى تنبيه أن اليهود لا يسمحون بزيارته إلا لمن تكون زيارته في مصلحتهم هم، بدليل أنهم يمنعون الفلسطينيين من هذه الزيارة، حتى أهل القدس أنفسهم يمنعون من ذلك إلا بقيود وشروط تؤمن لليهود سلطانهم ومصالحهم!!.

Waarom mogen palestijnse jongeren al-Quds niet bezoeken en meneer Salahideen wel?
pi_179581611
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:12 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja dat zou een leuke grap zijn als je dan doet alsof je dan helemaal niet met de Israëlische autoriteiten te maken hebt...links of rechtsom; Israël geeft toestemming hoor. Masjid al Aqsa bezoeken ligt op grond waar Israël regeert en bepaalt, zelfs als je via een luchtbrug uit Mekka zou komen.
Ik stelde nergens dat je via Jordanië helemaal niet in aanraking komt met de Israelische autoriteiten. Je hebt gewoon minder te maken met zionisten wanneer je via Jordanië binnenkomt itt Tel Aviv (waar je als moslim in de minderheid bent).
pi_179582008
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:45 schreef DhrX het volgende:

[..]

Ik stelde nergens dat je via Jordanië helemaal niet in aanraking komt met de Israelische autoriteiten. Je hebt gewoon minder te maken met zionisten wanneer je via Jordanië binnenkomt itt Tel Aviv (waar je als moslim in de minderheid bent).
Shaytaanyahu is de duivel
pi_179582020
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:16 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Shaytaanyahu is de duivel
De duivel zit in ieder van ons.
pi_179582558
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 16:17 schreef DhrX het volgende:

[..]

De duivel zit in ieder van ons.
Moge Allah ons leiden.
pi_179582862
Dit is simpel, maar echt hemels

pi_179582961


You shall NOT drink the water.
pi_179583040


[ Bericht 100% gewijzigd door DhrX op 03-06-2018 20:53:17 ]
pi_179583095
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:24 schreef DhrX het volgende:
Dit is simpel, maar echt hemels

[ afbeelding ]
hear, hear
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:28 schreef DhrX het volgende:
[ afbeelding ]

You shall NOT drink the water.
dit zou een geweldige meditatie zijn tijdens ramadan
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179583467
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik Dm het je wel. ;)
Niets ontvangen. Maar laat ook maar zitten.
pi_179584466
quote:
2s.gif Op zondag 3 juni 2018 15:29 schreef Montana_ir het volgende:
Dat is toch geen argument joh. Tuurlijk laten ze palestijnen niet vrij Jeruzalem bezoeken. Ze hebben hen er niets voor niets weggejaagd, hun staat op gevestigd..om ze dan later vrij allemaal visas voor bezoeken te geven?

Blijft heel zwart wit om te stellen dat zolang Jeruzalem bezet is geen moslim of Arabier het meer mag bezoeken (via Israël), en dus ook niet Masjid al Aqsa. Waar voor moslims hele belangrijke historie ligt, en waarvan we het eens zijn dat dat in stand moet worden gehouden.

Vanuit statelijk niveau ben ik zeker met "Laa tetbi3a". Maar individueel dat gelijkstellen aan een bezoek is echt veel te simpel en ook totaal niet in het belang van belangrijk historisch cultureel erfgoed van moslims en behoud ervan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179584574
X

[ Bericht 99% gewijzigd door Aloulu op 03-06-2018 18:57:38 (Foutje) ]
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179584587
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:56 schreef Aloulu het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 3 juni 2018 15:45 schreef DhrX het volgende:
Ik stelde nergens dat je via Jordanië helemaal niet in aanraking komt met de Israelische autoriteiten.
Nee maar die fatwa in Arabisch wel, en dat is de argumentatie. Waar ik op in ging, totdat jij je er mee bemoeide.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179584761
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 17:24 schreef DhrX het volgende:
Dit is simpel, maar echt hemels

[ afbeelding ]
klopt
pi_179586754
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:51 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat is toch geen argument joh. Tuurlijk laten ze palestijnen niet vrij Jeruzalem bezoeken. Ze hebben hen er niets voor niets weggejaagd, hun staat op gevestigd..om ze dan later vrij allemaal visas voor bezoeken te geven?

Blijft heel zwart wit om te stellen dat zolang Jeruzalem bezet is geen moslim of Arabier het meer mag bezoeken (via Israël), en dus ook niet Masjid al Aqsa. Waar voor moslims hele belangrijke historie ligt, en waarvan we het eens zijn dat dat in stand moet worden gehouden.

Vanuit statelijk niveau ben ik zeker met "Laa tetbi3a". Maar individueel dat gelijkstellen aan een bezoek is echt veel te simpel en ook totaal niet in het belang van belangrijk historisch cultureel erfgoed van moslims en behoud ervan.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ben er toch tegen totdat al-Quds is bevrijd en palastijnen een eigen land hebben.
pi_179588003
quote:
7s.gif Op zondag 3 juni 2018 20:19 schreef Montana_ir het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik ben er toch tegen totdat al-Quds is bevrijd en palastijnen een eigen land hebben.
Dat eerste gaat niet gebeuren (Qods bevrijdt), kan je echt heeeeel lang wachten bro. En tweede is de kans ook heel klein.

Gevolg van wat je zegt (tegen bezoek zijn) is dat masjid al Aqsa behalve qua historie volledig diens religieuze en culturele waarde voor en door moslims verliest als alle moslims zo zouden denken. En geweldig voor Israël.
Terwijl tegen een bezoek zijn vanwege Israël helemaal niets nada niento helpt om Qods te bevrijden noch het eniger dichterbij gaat brengen. Israël doesnt give a shit of moslims ze nou bezoeken boycotten of wat dan ook. Of eigenlijk; hoe minder masjid al Aqsa belangrijk voor moslims wordt hoe beter voor Israël.

Je hebt met zo een (dom) verbod alleen jezelf. Ik vind het typische emotioneel handelen van moslims (wij zijn veel te emo). Want hoe je het wendt of keert Israël gaat nog heel erg lang bestaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179592929
Gaan de laatste 10 dagen vandaag in ,of morgen na maghrib?
pi_179594516
quote:
5s.gif Op maandag 4 juni 2018 04:13 schreef PSVCL het volgende:
Gaan de laatste 10 dagen vandaag in ,of morgen na maghrib?
Denk na maghreb.

Ga je deze zomer naar Marokko? Mijn ouders en aanhang gaan over een maand al, alle tassen staan al klaar.
pi_179603201
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 09:13 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Denk na maghreb.

Ga je deze zomer naar Marokko? Mijn ouders en aanhang gaan over een maand al, alle tassen staan al klaar.
nope
heb ff geen zin meer in Marokko
pi_179603565
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2018 16:40 schreef PSVCL het volgende:

[..]

nope
heb ff geen zin meer in Marokko
Begrijpelijk
pi_179604634
quote:
14s.gif Op maandag 4 juni 2018 16:40 schreef PSVCL het volgende:

[..]

nope
heb ff geen zin meer in Marokko
Andere vakantiebestemming? Of gewoon helemaal niet op vakantie?
pi_179604881
:@
  maandag 4 juni 2018 @ 18:06:28 #191
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_179604931
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:03 schreef Maghrebijnse het volgende:
:@
[ afbeelding ]
Die pen schrijft zó lekker O+
With the stars as her umbrella
pi_179604988
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 18:06 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Die pen schrijft zó lekker O+
Hahaha, klopt! Heb vier pennen op bureau liggen, maar grijp altijd naar de pen op de foto.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2018 18:09:36 ]
pi_179608533
Niet gekookt.
Nog genoeg tijd maar geen inspiratie.
pi_179608878
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 17:53 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Andere vakantiebestemming? Of gewoon helemaal niet op vakantie?
ja toch een keer iets anders zou wel relaxt zijn

Hen genoeg van Maroc gezien de laatste jaren
pi_179609211
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:10 schreef PSVCL het volgende:

[..]

ja toch een keer iets anders zou wel relaxt zijn

Hen genoeg van Maroc gezien de laatste jaren
Ja, leuk! Aan welke bestemming denk je?
pi_179610226
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, leuk! Aan welke bestemming denk je?
Balkan is leuk. Hoop ik volgend jaar naartoe te gaan.

Ga zelf volgende week dinsdag naar tunesie voor drie weken met gezin. Heb tweede week bungalow gehuurd in groen park "eco loge" , ben heel benieuwd.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179610294
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:57 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Balkan is leuk. Hoop ik volgend jaar naartoe te gaan.

Ga zelf volgende week dinsdag naar tunesie voor drie weken met gezin. Heb tweede week bungalow gehuurd in groen park "eco loge" , ben heel benieuwd.
Ja? Nooit op dat idee gekomen. Ik ga deze zomer of naar Santorini of naar Positano of beide.

Meshie hasiema djel Tunis? Jij gaat wel regelmatig naar Tunesië, toch? Of lijkt dat alleen zo? En wat leuk dat ze ecologische parken kennen in Tunesië.
pi_179611473
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 22:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ja? Nooit op dat idee gekomen. Ik ga deze zomer of naar Santorini of naar Positano of beide.
Balkan is prachtig, en ook nog stukje islamitische geschiedenis (altijd leuk).
Tot nu toe alleen in Slovenië geweest met auto en hoofdstad maar al geweldig. Hoop volgend jaar Kroatië en bosnie te gaan.

quote:
Meshie hasiema djel Tunis? Jij gaat wel regelmatig naar Tunesië, toch? Of lijkt dat alleen zo? En wat leuk dat ze ecologische parken kennen in Tunesië.
Ja ga ook weleens voor werk. Twee weken geleden voor twee dagen Tunis geweest. Heb er gewoond tot 2015 dus dan houd je wel regelmatige visits over.

Ja ik was ook verbaasd, eco in tunesie waat? Maar blijkt dat eigenaresse oude Vlaamse is die er al jaren woont. Dan snap ik het wel. Mooi groen park met zwembaden etc en hele goede recensies, eigen familie onderhoud alles en doet alles van onderhoud tot receptie en restaurant. Beter dan een standaardhotel met all incl bandje om je arm. Dit Iigt in sousse, badplaats Midden tunesie en derde stad. Waar ons huis staat ook.

Hoofdstad Tunis is noorden en veel bergachtiger en groener. Komen we wel aan en voordat we terug gaan blijven we altijd wel paar dagen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179613034
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:20 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, leuk! Aan welke bestemming denk je?
Zou het echt niet weten , maar is pas voor de zomer van 2019 inshAllah
we zullen zien 8-)
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 21:57 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Balkan is leuk. Hoop ik volgend jaar naartoe te gaan.

Ga zelf volgende week dinsdag naar tunesie voor drie weken met gezin. Heb tweede week bungalow gehuurd in groen park "eco loge" , ben heel benieuwd.
welk land in de balkan?? bosnie zkr
pi_179613289
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 00:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zou het echt niet weten , maar is pas voor de zomer van 2019 inshAllah
we zullen zien 8-)

[..]

welk land in de balkan?? bosnie zkr
Bosnië Kroatië ja.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179613327
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 01:01 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Bosnië Kroatië ja.
voor de natuur en het landschap geweest.. of heb je steden bezocht??
pi_179613488
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 01:08 schreef PSVCL het volgende:

[..]

voor de natuur en het landschap geweest.. of heb je steden bezocht??
Nee die twee landen wil ik volgend jaar gaan Insjallah. Vooral natuur, maar ook stad pakken. Auto huren dat je vrijheid hebt daarin.

Slovenië wel geweest en al erg Balkan stijl. Hele mooie natuur.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179616607
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 22:47 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Balkan is prachtig, en ook nog stukje islamitische geschiedenis (altijd leuk).
Tot nu toe alleen in Slovenië geweest met auto en hoofdstad maar al geweldig. Hoop volgend jaar Kroatië en bosnie te gaan.

[..]

Ja ga ook weleens voor werk. Twee weken geleden voor twee dagen Tunis geweest. Heb er gewoond tot 2015 dus dan houd je wel regelmatige visits over.

Ja ik was ook verbaasd, eco in tunesie waat? Maar blijkt dat eigenaresse oude Vlaamse is die er al jaren woont. Dan snap ik het wel. Mooi groen park met zwembaden etc en hele goede recensies, eigen familie onderhoud alles en doet alles van onderhoud tot receptie en restaurant. Beter dan een standaardhotel met all incl bandje om je arm. Dit Iigt in sousse, badplaats Midden tunesie en derde stad. Waar ons huis staat ook.

Hoofdstad Tunis is noorden en veel bergachtiger en groener. Komen we wel aan en voordat we terug gaan blijven we altijd wel paar dagen.
Ben benieuwd, zal het in mijn achterhoofd houden. Ga in oktober een weekje met mama naar Istanbul! Ze wil het graag en nou ja, dan doe ik dat maar even, hoewel ik liever naar Marokko ga. Ja, ben een echte liefhebster van Marokko, watan djelie.

Leuk hoor, ben benieuwd hoe je het gaat ervaren. Souss ken ik! Daar liggen je roots dus? Heb je dat ook dat welke stad je ook maar bezoekt in Tunesië, hoe mooi ook, je eigen stadje gewoon het meest rust biedt? Hoe mooi ik Agadir en regio Marrakech ook vind, kom pas tot rust als ik mijn eigen regio binnenrijd. Gaat niets boven noorden van Marokko. ❤

Tunesië zou ik ook nog wel eens willen zien! Jullie accent alleen... te grappig.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2018 10:48:28 ]
pi_179616653
Tunesië doet me denken aan dit liedje...

Ha kelloulie rouwhaaaaa....
Kellouli mat zjie.


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2018 10:50:34 ]
pi_179616696
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 00:14 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Zou het echt niet weten , maar is pas voor de zomer van 2019 inshAllah
we zullen zien 8-)

[..]

welk land in de balkan?? bosnie zkr
Oh duurt nog wel even. Dit jaar dus niks? Ook geen wedstrijd bijwonen van Marokko?
pi_179627085
quote:
1s.gif Op maandag 4 juni 2018 22:47 schreef Aloulu het volgende:
Balkan is prachtig, en ook nog stukje islamitische geschiedenis (altijd leuk).
Niet alleen geschiedenis hoor. ;)


Als je gaat, zou ik zeer zeker Mostar aandoen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2018 21:05:54 ]
pi_179629779
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 10:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ben benieuwd, zal het in mijn achterhoofd houden. Ga in oktober een weekje met mama naar Istanbul! Ze wil het graag en nou ja, dan doe ik dat maar even, hoewel ik liever naar Marokko ga. Ja, ben een echte liefhebster van Marokko, watan djelie.
Istanbul ook prachtig ja. Hoop ik ook nog te doen snel lang weekend. Mijn vrouw wilt er heel graag naartoe ook.

quote:
Leuk hoor, ben benieuwd hoe je het gaat ervaren. Souss ken ik! Daar liggen je roots dus? Heb je dat ook dat welke stad je ook maar bezoekt in Tunesië, hoe mooi ook, je eigen stadje gewoon het meest rust biedt? Hoe mooi ik Agadir en regio Marrakech ook vind, kom pas tot rust als ik mijn eigen regio binnenrijd. Gaat niets boven noorden van Marokko. ❤
Ons huis is in sousse. Maar echte roots El Djem. Uurtje rijden en alleen bekend om gigantische romeinse amfitheater zoals in Rome. Ondergrondse gangen in de arena kan je ook nog in; waar de vechters/gladiators zich klaarmaakten. Maar daar is niets te beleven. Alleen olijfvelden. Een dag duurt verschrikkelijk lang, ben je gewoon echt blij als je rond tien kan slapen. Dus bezoek enkel familie en dan weer weg daar.

quote:
Tunesië zou ik ook nog wel eens willen zien! Jullie accent alleen... te grappig.
Dan moet je Tunis gaan, vlieg je naar Carthago AirPort zit je gelijk centrum. Veel te beleven en zien.

Moet je deze video zien vanaf minuut 3;30 heel grappig. En echt Tunesisch programma; 3andi mnqolek (ik heb je wat te zeggen). Deze man is vreemd gegaan en gaat het opbiechten, alleen is van mening dat hij betoverd was (mas7our). De presentator gaat helemaal stuk om hem en zijn verhaal whaha.

Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179630304
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:05 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Istanbul ook prachtig ja. Hoop ik ook nog te doen snel lang weekend. Mijn vrouw wilt er heel graag naartoe ook.

[..]

Ons huis is in sousse. Maar echte roots El Djem. Uurtje rijden en alleen bekend om gigantische romeinse amfitheater zoals in Rome. Ondergrondse gangen in de arena kan je ook nog in; waar de vechters/gladiators zich klaarmaakten. Maar daar is niets te beleven. Alleen olijfvelden. Een dag duurt verschrikkelijk lang, ben je gewoon echt blij als je rond tien kan slapen. Dus bezoek enkel familie en dan weer weg daar.

[..]

Dan moet je Tunis gaan, vlieg je naar Carthago AirPort zit je gelijk centrum. Veel te beleven en zien.

Moet je deze video zien vanaf minuut 3;30 heel grappig. En echt Tunesisch programma; 3andi mnqolek (ik heb je wat te zeggen). Deze man is vreemd gegaan en gaat het opbiechten, alleen is van mening dat hij betoverd was (mas7our). De presentator gaat helemaal stuk om hem en zijn verhaal whaha.

Zag het. Wel mooi theater! Ja, als ik ooit ga dan is het zeker naar de hoofdstad.

Lol, heb dus 15 minuten bullshit aangehoord. Die presentator ook, bedouw mn louwel en dan zo een dikke zucht. En 9 jaar! De presentator ging stuk om zijn 9 jaar elkaar leren kennen... _O- _O- en hij blijft vragen en hij blijft zeggen mazal ken teharfou... _O- _O- hij blijft het maar niet begrijpen. Of dat stukje van zjibtou sghir na zijn verhaalbare dokter... _O-

Even verder kijken... ga stuk.
pi_179630368
Inti normal? Sahbet mratak normal? Mratek normal? Intoum koulloum normal? _O-
pi_179630531
Wacht wacht, hij wil zijn vrouw terug, maar woont nog wel samen met de vrouw met hij vreemd is gegaan en heeft een kind met haar? Maar inmiddels is de vrouw met wie hij vreemd is gegaan is nu ook weg bij hem? Wat een verknipte man. :|W

Messayeb. Terecht dat de presentator dit zegt.
pi_179630538
Mag ik deel 2 zien, als Mariam erbij komt... wil horen wat ze gaat zeggen... _O- _O- _O-
pi_179630803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 23:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mag ik deel 2 zien, als Mariam erbij komt... wil horen wat ze gaat zeggen... _O- _O- _O-
Die man is zwaar verknipt maar grappig, heel droog man.

Deel 2 met zijn vrouw. Zijn vrouw is wel strijder hoor;
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179630826
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Die man is zwaar verknipt maar grappig, heel droog man.

Deel 2 met zijn vrouw. Zijn vrouw is wel strijder hoor;
Momentje, ik ga kijken... _O- _O-
pi_179630828
IK BEN JARIG! -O-
pi_179631214
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
IK BEN JARIG! -O-
Hieperdepiep! *O* nog vele gezonde jaren ^O^
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179631217
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:13 schreef Slayage het volgende:

[..]

Hieperdepiep! *O* nog vele gezonde jaren ^O^
Thanks! Voel me zo oud.
pi_179631250
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Thanks! Voel me zo oud.
Vrouwen issues :p wat is je leeftijd precies?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179631266
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Vrouwen issues :p wat is je leeftijd precies?
29. Kan wel janken, serieus. Lig in bed te piekeren.
pi_179631280
Aloulu, jeetje... grootste fout is al dat ze hem heeft aanvaard als man zonder werk! Onder het mom van, deba rabbie hdie ou khedma et zjie, zoals ze dat zei.

Even verder kijken. :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 01:38:29 ]
pi_179631290
WAT? Drie kinderen met die andere? WAT? 8)7
pi_179631291
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

29. Kan wel janken, serieus. Lig in bed te piekeren.
Piekeren is nutteloos. Zijn er geen gegadigden?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179631293
Hey

Hoe lang ramadannen jullie nog?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179631296
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Hey

Hoe lang ramadannen jullie nog?
Tot vrijdag volgende week de toerkoes. De mocros mogelijk een dag langer.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179631301
OMG, relatie met die vriend. Ik kan dit niet meer aan Aloulu. _O-
pi_179631307
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Piekeren is nutteloos. Zijn er geen gegadigden?
Ja, maar mijn hersenen doen dit vanzelf. Nopes. :D
pi_179631317
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

Tot vrijdag volgende week de toerkoes. De mocros mogelijk een dag langer.
Ah oké, cool. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_179631318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:38 schreef Maghrebijnse het volgende:
Aloulu, jeetje... grootste fout is al dat ze hem heeft aanvaard als man zonder werk! Onder het mom van, deba rabbie hdie ou khedma et zjie, zoals ze dat zei.

Even verder kijken. :7
Haha ja ik moet zo lachen om hem jongen...'niet normaal. Gezegde: "al-toyour fi ashkalha". En dan komt ie nog met "kont mas7our"...9 jaar lang "zijn we elkaar aan het leren kennen" whaha.

Maar soms heb je in andere afleveringen ook echt zielige verhalen, weeskinderen die op straat leven, verkacht zijn op jonge leeftijd, huiselijk geweld etc.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179631323
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:52 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Haha ja ik moet zo lachen om hem jongen...'niet normaal. Gezegde: "al-toyour fi ashkalha". En dan komt ie nog met "kont mas7our"...9 jaar lang "zijn we elkaar aan het leren kennen" whaha.
Mooi gezegde! Ik ben het nog aan het bekijken. Hij wil niet scheiden zegt hij. Hoe zit dat daar? De vrouw kan daar toch zonder moeite scheiden?

Wat een sukkel. Hij oogt zo kill ook. Totaal geen empathisch vermogen.
pi_179631333
Oooh, hij is mek3our. Ki7ki7ki7. Tawahid met zjie mehek. Presentator is geweldig.
pi_179631354
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
Mooi gezegde! Ik ben het nog aan het bekijken. Hij wil niet scheiden zegt hij. Hoe zit dat daar? De vrouw kan daar toch zonder moeite scheiden?

Wat een sukkel. Hij oogt zo kill ook. Totaal geen empathisch vermogen.
Ja ze kan scheiden als ze wil. Dan gaat hij niet akkoord zegt ie maar alsnog kan ze doorzetten en is het gewoon gedaan.
Moet ie alimentatie betalen.

Die vrouws leven is verwoest natuurlijk. Alleen voor zoon zorgen in landen als Tunesie of Marokko is heel heel moeilijk. Geen enkele steun van de staat hè. Als je familie ook arm is (je ouders), ga maar zien rond te komen dan...
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179631369
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 02:06 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Ja ze kan scheiden als ze wil. Dan gaat hij niet akkoord zegt ie maar alsnog kan ze doorzetten en is het gewoon gedaan.
Moet ie alimentatie betalen.

Die vrouws leven is verwoest natuurlijk. Alleen voor zoon zorgen in landen als Tunesie of Marokko is heel heel moeilijk. Geen enkele steun van de staat hè. Als je familie ook arm is (je ouders), ga maar zien rond te komen dan...
Ach, in dit geval maakt het weinig uit. Afhankelijk is ze toch niet van hem geweest en voor geld zorgde hij ook al niet. Vind Ouassim echt raar.

Wel een wijze les: nooit zonder zegening van ouders trouwen. Haar vader en familie waren het al van begin af aan niet eens met dit huwelijk.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 02:11:57 ]
pi_179631378
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 02:10 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ach, in dit geval maakt het weinig uit. Afhankelijk is ze toch niet van hem geweest en voor geld zorgde hij ook al niet. Vind Ouassim echt raar.
Dat is waar. Als ze scheidt van hem kan ze alimentatie eisen alleen van een arme rat valt niets te plukken.

Wassim is echt heel raar. Zou wel psycholoogje mogen bezoeken.

Presentator is top ja! Si Alaa.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179631765
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
IK BEN JARIG! -O-
Gefeliciteerd! >:O
pi_179631803
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
IK BEN JARIG! *O*
Van harte gefeliciteerd :) nog vele mooiere en gelukkigere jaren te gaan inshallah.


Heb je quote beetje aangepast ;)
pi_179632482
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 02:17 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat is waar. Als ze scheidt van hem kan ze alimentatie eisen alleen van een arme rat valt niets te plukken.

Wassim is echt heel raar. Zou wel psycholoogje mogen bezoeken.

Presentator is top ja! Si Alaa.
Hahaha, dat stukje ook dat de vrouw hem niet vergeeft want hij onderhoudt haar niet. Se presentator heel verontwaardigd... en uhu vreemdgaan dan? 😂😂
pi_179632483
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 05:49 schreef Somberling het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! >:O
Dankjewel!
pi_179632486
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juni 2018 06:06 schreef Limoentjuh het volgende:

[..]

Van harte gefeliciteerd :) nog vele mooiere en gelukkigere jaren te gaan inshallah.


Heb je quote beetje aangepast ;)
Dankjewel. Amien.💕
pi_179633936
Aloulu, we hebben ook een soortgelijke programma genaamd ghayt el byat. Dan besef je je pas hoe slecht Maghrebijnen kunnen communiceren en hoe verknipt we zijn.

In Marokko zet ik regelmatig stoel op ons balkon en dan is het gewoon een film. Hoe een keer een man een hakmes uit de auto haalde en achter iemand aanrende want hoe durfde hij zo te toeteren! Ken je plek hoor. Of hoe een keer een vader zijn dochter op straat in elkaar sloeg, ou zied ou zied.

Of een keer hele massa mensen bij een huis waar ik langsreed. Bleek dat man vreemd ging met buurvrouw. Beiden getrouwd. Vrouw was was vergeten thuis en trof daar haar man met buurvrouw aan. Rende naar buiten om politie te bellen... de buurvrouw uit raam gesprongen en weggerend. Man alles op slot gevoood en dreigde met gasontploffing.
Drama. O+ _O-

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 10:38:35 ]
pi_179641235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 00:05 schreef Maghrebijnse het volgende:
IK BEN JARIG! -O-
JAAAAAAAAAAAAA!!! *O* *O* *O* GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! *O* *O* *O*


*O* *O* *O*
pi_179641392
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 18:39 schreef PSVCL het volgende:

[..]

JAAAAAAAAAAAAA!!! *O* *O* *O* GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! *O* *O* *O*


*O* *O* *O*
Sukran broer! Dat liedje ook, hahahahahahahahaha.
pi_179642111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 01:31 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

29. Kan wel janken, serieus. Lig in bed te piekeren.
Wacht maar tot je 30 wordt! Fijne dag nog. :)
pi_179642168
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wacht maar tot je 30 wordt! Fijne dag nog. :)
Hahaha, dertigersdilemma. Ach, weer een jaartje dichterbij de dood. Dankjewel.
pi_179642300
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Hahaha, dertigersdilemma. Ach, weer een jaartje dichterbij de dood. Dankjewel.
Zo is het, Maghreb. Ik ben 30 een leef misschien nog 5 jaar. Dan is het spiel aus.
pi_179642371
ik heb recentelijk deze dude ontdekt, een geweldige spreker

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179642394
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

weer een jaartje dichterbij de dood.
dat zei ik jaren ook, nu ben ik vrij apathisch wanneer ik weer een jaartje ouder ben, zal wel een fase zijn
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179642406
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Wacht maar tot je 30 wordt!
30 was pijnlijk broer :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179642437
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

30 was pijnlijk broer :Y
Nou, echt wel. Gek genoeg maakte van 30 naar 31 en de jaren daarna me weinig meer uit.
Misschien dat de 40 straks weer een dingetje is. ;(
pi_179642570
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nou, echt wel. Gek genoeg maakte van 30 naar 31 en de jaren daarna me weinig meer uit.
Misschien dat de 40 straks weer een dingetje is. ;(
had ook precies hetzelfde :P hoe 40 voelt kan ik je vertellen in januari :D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179642659
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:37 schreef Somberling het volgende:

[..]

Zo is het, Maghreb. Ik ben 30 een leef misschien nog 5 jaar. Dan is het spiel aus.
Waarom denk je dat?
pi_179643574
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat zei ik jaren ook, nu ben ik vrij apathisch wanneer ik weer een jaartje ouder ben, zal wel een fase zijn
Ja, vermoed ik ook wel hoor.
pi_179645940
dat gevoel wanneer je de eerst slok water van de dag naar binnen werkt O+ _O_
pi_179646780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:23 schreef PSVCL het volgende:
dat gevoel wanneer je de eerst slok water van de dag naar binnen werkt O+ _O_
Bsaha ftour!
pi_179646902
quote:
Zeer provocerend. Begrijp de drang ook niet echt. Prima dat ze niet vasten, maar ze kunnen thuis gewoon in alle vrijheid en rust eten.

Hoor je die politie, dien dmok.
pi_179646965
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zeer provocerend. Begrijp de drang ook niet echt. Prima dat ze niet vasten, maar ze kunnen thuis gewoon in alle vrijheid en rust eten.

Hoor je die politie, dien dmok.
_O-

precies ,, ze vragen er zelf om
pi_179647116
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 22:59 schreef PSVCL het volgende:

[..]

_O-

precies ,, ze vragen er zelf om
Ewa, Allayhdie ma glaq. Ze kunnen vandaag eten en volgend jaar vrome moslims zijn en daarom was dat geschop van de agenten niet nodig.

Een goede en lieve man die wij (mijn ouders en ik) kenden van het strand in Marokko was al jaren woonachtig in Ierland en tevens al jaren ongelovig, tot aan drinken en varkensvlees eten toe. Superlieve man met zijn hart op de juiste plek, maar geen religie meer ondanks dat iedereen met hem sprak en probeerden te overtuigen. Op moment dat iedereen het had opgegeven.... heeft Allah hem geleid. Zie hem nu eens. Verricht het ochtendgebed op tijd, vast netjes en heeft berouw getoond. Allah leidt wie Hij wil leiden.

En weet je, de mens zal altijd teruggaan naar zijn of haar religie, hoe slecht je als mens ook bent geweest. Dat zie je altijd wel terug, hoe ouder, hoe religieuzer. Zie het ook bij mijn papa: baard, vrouwen geen hand geven, luisteren geen muziek, bezoekt geen strand want haram...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2018 23:08:19 ]
pi_179647302
Psssst, M.

Ik dacht aan jou. _O-
pi_179647573
In Tunesie ook vorige week demonstratie geweest tegen de wet die zegt dat gedurende de ramadan cafés en restaurants gesloten moeten zijn, toeristische gebieden uitgezonderd.


Punt is dat de overgrote meerderheid pro-verbod is en zij een hele kleine minderheid zijn. Je hebt er genoeg die niet vasten maar het eten gewoon op een plek voor zichzelf doen en dat ook gepast vinden ipv openlijk op straat.

Dit onderwerp komt vrijwel elk jaar terug overigens.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_179647646
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 23:32 schreef Aloulu het volgende:
In Tunesie ook vorige week demonstratie geweest tegen de wet die zegt dat gedurende de ramadan cafés en restaurants gesloten moeten zijn, toeristische gebieden uitgezonderd.


Punt is dat de overgrote meerderheid pro-verbod is en zij een hele kleine minderheid zijn. Je hebt er genoeg die niet vasten maar het eten gewoon op een plek voor zichzelf doen en dat ook gepast vinden ipv openlijk op straat.

Dit onderwerp komt vrijwel elk jaar terug overigens.
Elk jaar weer. Zucht. :')
pi_179649172
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2018 19:57 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Ik voel me steeds slechter worden. Heb mezelf naar de cholera gerookt en gedronken. Wat dat betreft doen moslims het beter zonder alcohol.
pi_179653194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:35 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik voel me steeds slechter worden. Heb mezelf naar de cholera gerookt en gedronken. Wat dat betreft doen moslims het beter zonder alcohol.
Misschien een idee om te stoppen met die shit? Als je wilt stoppen en niet kan stoppen, hulp vragen?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179655057
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2018 13:05 schreef Slayage het volgende:

[..]

Misschien een idee om te stoppen met die shit? Als je wilt stoppen en niet kan stoppen, hulp vragen?
Ik zit al twee jaar bij klinieken, meerdere keren per week hulpverleners over de vloer. =Maar ik blijf drinken.

Misschien moet ik ook moslim worden en zie ik dan het licht.
pi_179655291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 14:50 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik zit al twee jaar bij klinieken, meerdere keren per week hulpverleners over de vloer. =Maar ik blijf drinken.

Misschien moet ik ook moslim worden en zie ik dan het licht.
damn dude, veel sterkte daarmee!

overigens word je moslim wanneer je het licht hebt gezien :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Slayage op 07-06-2018 15:45:44 ]
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179661086
Iemand link maar live stream Pegida/Laleli? :P
pi_179662263
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:23 schreef xaban06 het volgende:
Iemand link maar live stream Pegida/Laleli? :P
Een bus met twintig aanhangers van Pegida was op weg naar de Laleli-moskee, maar de bus maakte rechtsomkeert. Volgens Pegida kon de politie de veiligheid van de aanhangers van de anti-islambeweging niet garanderen.”

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_179662477
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 07:35 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik voel me steeds slechter worden. Heb mezelf naar de cholera gerookt en gedronken. Wat dat betreft doen moslims het beter zonder alcohol.
Je drinkt toch al wat minder dan eerst? Probeer het positief te zien, van dagelijks naar één of paar keer in de week is een vooruitgang!
pi_179662516
Bijna iftar! Hoe mooi is dit..

  donderdag 7 juni 2018 @ 21:36:06 #268
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179662743
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 20:23 schreef xaban06 het volgende:
Iemand link maar live stream Pegida/Laleli? :P
Niks man is alweer afgelopen.

Aboutaleb werd voor hoerenjong uitgemaakt verder niks bijzonders.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179667513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:16 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Een bus met twintig aanhangers van Pegida was op weg naar de Laleli-moskee, maar de bus maakte rechtsomkeert. Volgens Pegida kon de politie de veiligheid van de aanhangers van de anti-islambeweging niet garanderen.”

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Maşallah
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Bijna iftar! Hoe mooi is dit..

[ afbeelding ]
Maşallah
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_179667811
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 02:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Maşallah

[..]

Maşallah

Masallah Masallah
  vrijdag 8 juni 2018 @ 07:59:47 #271
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_179668536
.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
pi_179668822
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 07:59 schreef Montelly het volgende:
.
[ afbeelding ]
Haar kont is plat.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 09:48:55 #273
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179669691
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:48 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat een tokkie die agent :D

To protect and serve geldt niet in Marokko? :D
Lol, dit is nog niks. Je kent Marokko overduidelijk niet.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 09:59:09 #275
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179669750
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:54 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Lol, dit is nog niks. Je kent Marokko overduidelijk niet.
Gelukkig niet als ik een wetdiener zo tekeer zie gaan :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179670079
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2018 15:08 schreef Slayage het volgende:

[..]

damn dude, veel sterkte daarmee!

overigens word je moslim wanneer je het licht hebt gezien :P
Ik wil ooit nog eens de Koran lezen. Denk niet dat het me zal beinvloeden maar ben zeer benieuwd wat er in staat. Ik heb sowieso de raarste boeken in de kast staan (Mein Kampf van Adolf en Het Kapitaal van Marx bv.)
pi_179670124
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:23 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je drinkt toch al wat minder dan eerst? Probeer het positief te zien, van dagelijks naar één of paar keer in de week is een vooruitgang!
Je positiviteit werkt aanstekelijk, Maghreb. Ik probeer idd positief te denken. Ik drink steeds minder omdat het me niet meer smaakt.

Heb net een hele lading vis gehaald bij mijn favo vistent. Zal straks foto posten in het ´Wat eet en drink je vandaag´ topic.
pi_179670128
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2018 21:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Bijna iftar! Hoe mooi is dit..

[ afbeelding ]
Schitterend.
pi_179671763
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:59 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Gelukkig niet als ik een wetdiener zo tekeer zie gaan :)
Tja, soms is het nodig omdat het volk anders niet te handhaven is.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 12:07:54 #280
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179671810
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Tja, soms is het nodig omdat het volk anders niet te handhaven is.
Een broodje eten of een flesje nuttigen op de openbare weg schaar jij onder het kopje 'niet te handhaven'? :o :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179672054
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:07 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Een broodje eten of een flesje nuttigen op de openbare weg schaar jij onder het kopje 'niet te handhaven'? :o :D
Verstoring van de openbare orde. Jij moet jouw westerse normen en waarden niet centraal stellen, daar waar Marokko een islamitisch land is met een andere stelsel aan normen en waarden.
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 12:52:49 #282
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179672366
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Verstoring van de openbare orde. Jij moet jouw westerse normen en waarden niet centraal stellen, daar waar Marokko een islamitisch land is met een andere stelsel aan normen en waarden.
Oh. Dat hebben ze niet in Marokko? Nog een reden om er ver weg van te blijven dan :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179672420
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:25 schreef Somberling het volgende:

[..]

Je positiviteit werkt aanstekelijk, Maghreb. Ik probeer idd positief te denken. Ik drink steeds minder omdat het me niet meer smaakt.

Heb net een hele lading vis gehaald bij mijn favo vistent. Zal straks foto posten in het ´Wat eet en drink je vandaag´ topic.
Goed toch? Van dagelijks naar 3 keer in de week is toch al een hele vooruitgang? Niet te streng zijn voor jezelf.

Visliefhebber of niet?
pi_179674571
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 12:56 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Goed toch? Van dagelijks naar 3 keer in de week is toch al een hele vooruitgang? Niet te streng zijn voor jezelf.

Visliefhebber of niet?
Jazeker. Ik post later vanmiddag een foto van de haringen. Met de alcohol gaat het vandaag niet zo best, ben alweer sinds 6 uur vanochtend aan het tanken. Maar ik pak het morgen weer op.

Wat ik nu zeg klinkt misschien raar maar ik vind jou echt een tof mens. Ondanks alle shit die je over je heen krijgt op FOK!
  vrijdag 8 juni 2018 @ 15:07:55 #285
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_179674911
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:18 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Zo min mogelijk jezelf in aanraking laten komen met kuffar, idd.
Dat is totaal niet het punt, al mijn vrienden zijn atheist/agnost/christen/whatever-else. Hun principes zijn in veel opzichten de mijne, en ze tonen die in daad, iets wat je niet kunt zeggen over menig moslim.

Maar er zijn gewoon dingen waarvan ik weet dat die mij zullen weerhouden van wat ik spiritueel belangrijk vindt om te bereiken. Niks met ongelovig zijn te maken, ik zou net zo goed niet samenleven met een moslim die (thuis) drinkt, niet denkt aan rituele puurheid in het huis etc.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 13:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Zijn er geen islamitische studentenwoningen?
Ik kan niks vinden :?
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_179675408
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 14:45 schreef Somberling het volgende:

[..]

Jazeker. Ik post later vanmiddag een foto van de haringen. Met de alcohol gaat het vandaag niet zo best, ben alweer sinds 6 uur vanochtend aan het tanken. Maar ik pak het morgen weer op.

Wat ik nu zeg klinkt misschien raar maar ik vind jou echt een tof mens. Ondanks alle shit die je over je heen krijgt op FOK!
Oh, love vis en haring! Ga straks maar even haring kopen voor na zonsondergang!

Kijk, ik zie het zo. Elke dag niet drinken is al heel wat. Dus probeer je te focussen op minderen en niet algehele onthouding ( dat kan later wellicht nog wel). En bedankt, ik ben in het echt ook een leuke en lieve dame ( misschien op fok wat minder). *)
pi_179675423
quote:
99s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:07 schreef darkmond het volgende:

[..]

Dat is totaal niet het punt, al mijn vrienden zijn atheist/agnost/christen/whatever-else. Hun principes zijn in veel opzichten de mijne, en ze tonen die in daad, iets wat je niet kunt zeggen over menig moslim.

Maar er zijn gewoon dingen waarvan ik weet dat die mij zullen weerhouden van wat ik spiritueel belangrijk vindt om te bereiken. Niks met ongelovig zijn te maken, ik zou net zo goed niet samenleven met een moslim die (thuis) drinkt, niet denkt aan rituele puurheid in het huis etc.

[..]

Ik kan niks vinden :?
Is een studio geen optie?
pi_179675481
Vast vandaag weer en dat voel ik. Heb al de hele dag enorme koppijn, heb geeneens war artikelen kunnen schrijven. Zo erg is het. :Y
pi_179676154
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 09:48 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Wat een tokkie die agent :D

To protect and serve geldt niet in Marokko? :D
Ook aan het vasten?
  Moderator vrijdag 8 juni 2018 @ 17:31:48 #290
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_179677032
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 16:36 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ook aan het vasten?
Nee. Dat is werkelijk waar het stomste wat ik zou kunnen doen, gaan vasten.
Respect voor een ieder die daartoe bereid is, laat daar geen misverstand over ontstaan.

Maar voor mijzelf, nooit.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_179678259
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 17:31 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Nee. Dat is werkelijk waar het stomste wat ik zou kunnen doen, gaan vasten.
Respect voor een ieder die daartoe bereid is, laat daar geen misverstand over ontstaan.

Maar voor mijzelf, nooit.
ah okeee , ja snap ik
zou ook niet meedoen wanneer ik geen Moslim was geweest
  vrijdag 8 juni 2018 @ 19:39:29 #292
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_179679117
ik heb de laatste paar dagen meer vreetbuien gekregen :{
pi_179680487
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 15:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Oh, love vis en haring! Ga straks maar even haring kopen voor na zonsondergang!

Kijk, ik zie het zo. Elke dag niet drinken is al heel wat. Dus probeer je te focussen op minderen en niet algehele onthouding ( dat kan later wellicht nog wel). En bedankt, ik ben in het echt ook een leuke en lieve dame ( misschien op fok wat minder). *)
Ik weet wel zeker dat je in het echt lief bent. Snap al die haat jegens jou als persoon dan ook totaal niet.

Ik drink nog 2 sixpacks en dan ga ik in het weekend detoxen. Gewoon klaar met die alcohol, dat spul maakt me letterlijk kapot.
pi_179681357
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 10:22 schreef Somberling het volgende:
Ik heb sowieso de raarste boeken in de kast staan (Mein Kampf van Adolf en Het Kapitaal van Marx bv.)
Vanwaar deze vergelijking? :{

Bovendien zijn dat helemaal geen rare boeken.
pi_179681403
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:07 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Vanwaar deze vergelijking? :{

Bovendien zijn dat helemaal geen rare boeken.
Ik bedoel er verder niks mee, was slechts een voorbeeld. Misschien inderdaad geen handige vergelijking.

Ik ben overigens serieus van plan om de Koran aan te schaffen.
pi_179681460
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:09 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik bedoel er verder niks mee, was slechts een voorbeeld. Misschien inderdaad geen handige vergelijking.

Ik ben overigens serieus van plan om de Koran aan te schaffen.
Dat is een goed voornemen. Wat betreft de alcohol, stop gewoon cold turkey.
pi_179682529
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 19:39 schreef dvdfreak het volgende:
ik heb de laatste paar dagen meer vreetbuien gekregen :{
daar heb ik vandaag last van ,.. hongerklop }:|
pi_179682930
Ik heb gewoon geslapen tot 22:00. Nooit gedaan deze ramadan. Was niet wakker te krijgen. Mijn moeder al scheldend mij wakker maken. *O*
pi_179683046
Hebben jullie trouwens het SCP-rapport gelezen over geloofsbeleving van Nederlandse moslims? Hoe denken jullie hier over? Herkennen jullie de bevindingen?
pi_179683135
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 21:09 schreef Somberling het volgende:

[..]

Ik bedoel er verder niks mee, was slechts een voorbeeld. Misschien inderdaad geen handige vergelijking.

Ik ben overigens serieus van plan om de Koran aan te schaffen.
Moge Allah jou leiden! En daarna gaan we opzoek naar een leuke dame voor je. Zie, het gaat helemaal goed komen met je.
pi_179683196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2018 22:36 schreef Hamzoef het volgende:
Hebben jullie trouwens het SCP-rapport gelezen over geloofsbeleving van Nederlandse moslims? Hoe denken jullie hier over? Herkennen jullie de bevindingen?
Alleen de politieke rent er mee weg, om het tot probleem te bestempelen. Verder niemand.... en ja hoor, zoals verwacht lees ik net dat de politiek ook al een mening heeft gevormd over het rapport.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')