Dat laatste is wel zo netjes en dan hangt het ook niet door. Om de 50 cm beugelen lijkt me genoegquote:Op dinsdag 22 mei 2018 20:11 schreef mark_dabomb het volgende:
Gewoon los en dan om de 20-30 cm een drukzadel? Of moet het per se in bijv. een 3/4 slagvaste buis?
Zijn gewoon regels voor.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 20:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat laatste is wel zo netjes en dan hangt het ook niet door. Om de 50 cm beugelen lijkt me genoeg
20 bij gebruik SOM zadelsquote:
Precies, wist alleen niet of het 40/50 nog gold (vroeger op school gehadquote:Op dinsdag 22 mei 2018 20:29 schreef blomke het volgende:
[..]
20 bij gebruik SOM zadels
40 bij gebruik van een steunbuis en alle behalve vertikale stukken.
50 bij alleen vertikale stukken met buis.
jazeker buiten maat zal 14mm zijn ongeveer.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 20:43 schreef mark_dabomb het volgende:
Bedankt voor de tips.
Mag er ook YMvK-mb kabel 3x6mm2 door een 19mm buis heen? Die kabel is per meter (veel) goedkoper dan losse VD draad kopen.
Bochten open laten? Vóór het trekken van de kabel bedoel je? Gezien de dikte en stugheid leg ik beide in 1 x dus stukje buis, kabel er door, sokje, buis, kabel er door, buis door bochtje, bochtje vastklikken etc.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 20:58 schreef densmee het volgende:
[..]
jazeker buiten maat zal 14mm zijn ongeveer.
slagvaste buis gebruiken en bochten open laten
Alleen rechte stukken PVC buis (klikken aan de muur) en de bochten met de kabel zelf, maken.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 21:00 schreef mark_dabomb het volgende:
Bochten open laten? Vóór het trekken van de kabel bedoel je? Gezien de dikte en stugheid leg ik beide in 1 x dus stukje buis, kabel er door, sokje, buis, kabel er door, buis door bochtje, bochtje vastklikken etc.
Inderdaad, gaat er echt super rommelig uit zien zonder buis.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 22:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik heb hier verder eigenlijk gek gezegd niks aan toe te voegen; in buis is vaak wel netter en strakker dan zo maar langs de gevel zadelen of spijkeren
Langs de buitenkant van een gevel is dat inderdaad geen gezicht.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 23:02 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Inderdaad, gaat er echt super rommelig uit zien zonder buis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |