Of je het nieuwe programma van Sanna Wallis de Vries leuk vindt of niet, toen ik gisteren vernam dat er veel kritiek op is omdat heel veel mensen zich beledigd voelen, dacht ik: "Nee he, toch niet weer de Joodse gemeenschap die met antisemitisme aankomen?!

"
Ja dus. Iedereen moet Israel geweldig vinden en als je het waagt iets van kritiek daarop te hebben, ben je meteen een antisemiet en een nazi die wilt dat de holocaust terugkomt.
Mensen denken bij zo'n parodie als dit meteen dat ze de acties van Palestina goedkeuren. Dat wordt helemaal niet geinsinueerd. Palestina is heel fout door met hun aanvallen onschuldige burgers in Israel om te leven te brengen, maar als Israel dat ook doet bij Palestina kleeft er ook bloed aan de handen van dat land.
Het Eurovisie Songfestival had ik niet eens gezien. Ik ging zodoende ff kijken op YouTube of dit überhaupt hetzelfde liedje is met die kakelgeluiden. Het viel mij op dat degene die de parodie doet - Martine Sandifordt - het minstens 10x beter zingt dan die Yetta. Yetta hield daarna een soort oppervlakkige speech over acceptatie over diversiteit (zeker doelend op haar viesdikke postuur?) en maakte heel duidelijk dat ze dat zei in naam van Israel. Dat maakt de parodie wat mij betreft zeker raak.