Ja, alhoewel, wat is 'goed'. Ik denk dat het onderling uitvechten van al die dingen, zoals jouw jongens doen ontzettend leerzaam voor ze is en die zin heel goed voor hun ontwikkeling. Wat is nou beter oefenmateriaal dan je eigen broertje of zusje. En met meisjes onderling komt ook nog wel gedoe, waarschijnlijk, maar dan misschien later. Ik kan wat verhalen vertellen over mezelf en mijn zussen.quote:Op vrijdag 25 mei 2018 18:28 schreef Crumpette het volgende:
Ik krijg toch altijd het gevoel dat er als het goed gaat, er minstens 1 meisje bij zit. En als het helemaal fantastisch klinkt zijn het er 2.
Weet je, dat schermpje vind ik af en toe zo fijn. Sjaak kan zelf ook aangeven wanneer hij dat niet meer wil en wanneer hij gewoon wil spelen. Maar net als vanmorgen, toen hij om 5.30u wakker werd, zit hij in de ochtenden best veel achter een scherm. Al is het alleen maar omdat ik om 6.00u echt nog niet met Duplo wil spelen.quote:Op zaterdag 26 mei 2018 06:47 schreef Hupje het volgende:
Veel bijgelezen. Wie schreef er dat het kdv regelmatig vertelt over een draak? Wij krijgen de laatste tijd te horen dat het 'pittig' was met onze peuterHij heeft (daar, thuis ook wel maar minder) nogal een eigen mening bij overgangsmomenten. En hij heeft feilloos door wie hem net iets te veel ruimte biedt.
Ook wat iemand typte over veel moeten doen voor het werk is herkenbaar. J zit daardoor vaker achter een schermpje dan ik wil. Maar ik zou niet weten hoe ik het anders af moet krijgen. Het einde van het schooljaar is wat dat betreft echt pittig. En dan moet ik ook alles nog overdragen aan mijn opvolger, want volgend schooljaar heb ik een nieuwe baan.
Razz, dat zandcadeautje![]()
![]()
Selvaria, wat een schattige foto
LeSage, hoe is het afgelopen? Zijn jullie vakantie aan het vieren?quote:Op zondag 27 mei 2018 00:00 schreef LeSage het volgende:
Haha, Cholula! Zo hadden ze bij mijn vriend vroeger een B&S-pot. Dat was voor boeren en scheten aan tafelze waren altijd zo door hun zakgeld heen
![]()
We willen naar Hongarije, maar we gaan even kijken hoe het in de ochtend is. Anders eventueel pas morgenavond kijken hoe het gaat en dan ‘s nachts rijden. Later heeft geen nut meer, dus hoop maar dat het snel opknapt.
Ja! Hij werd om half 4 ‘s nachts wakker, helemaal vrolijk en zonder koorts. Dus zijn we toch maar vertrokken.quote:Op maandag 28 mei 2018 10:38 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
LeSage, hoe is het afgelopen? Zijn jullie vakantie aan het vieren?
Voeg daar ook stylish cq pedagogisch verantwoord houten speelgoed aan toequote:Op dinsdag 29 mei 2018 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb al mijn principes rondom schermen en suiker ergens in 2016 achtergelaten denk ik.
Fijn dat jullie lekker op vakantie zijn LeSage! Hopelijk kun je er zelf ook een beetje van #genieten
Dáár heb ik me vooralsnog aardig aan gehouden. Maar mijn peuter heeft er wel een neus voor. Gisteren in het ziekenhuis heeft hij bijna de hele tijd al het herriespeelgoed aangezet.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 15:31 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Voeg daar ook stylish cq pedagogisch verantwoord houten speelgoed aan toe
Lang leve hysterisch lawaai plastic
Koen is daarin het tegenovergestelde van zijn broer, die wel met Vtech enzo speelde. Koen speelt het liefst met zijn Grimm regenboog.quote:Op dinsdag 29 mei 2018 15:31 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Voeg daar ook stylish cq pedagogisch verantwoord houten speelgoed aan toe
Lang leve hysterisch lawaai plastic
quote:Op dinsdag 29 mei 2018 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
Tuurlijk!
Wij hebben een buurjongetje dat alleen het oude speelgoed van zijn ouders uit 1980 heeft en heel veel houten blokken. Zodra hij mijn huis binnen loopt heeft hij in zo'n 14 seconden ALLE v-tech en aanverwanten gevonden en aangezet. Complete hysterie. Mijn eigen kinderen kijken er overigens niet naar om.
Mwah, het is gewoon heel realistisch denk ik, wij zijn ook maar gewoon mensen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, de toon is niet zo positief he? Dat is niet zo aardig van me
Maar eerlijk: ik vind het echt bij grote regelmaat héél moeilijk. Ik denk niet dat ik écht was voorbereid op deze fase. En dat maakt me soms wel angstig voor de toekomst, want dit wordt natuurlijk alleen maar heftiger.
Het is zó veel strijd elke dag. Ik heb echt bewondering voor moeders die dit prima trekken. Ik kan het soms niet eens meer faken.
Met een beetje geluk gaan die kinderen elkaar vermakenquote:Op donderdag 31 mei 2018 15:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
SQ, kun je misschien de zorg overgeven aan je man als het even te zwaar wordt?
En regelmatig blij zijn dat peuter op bed ligt, check. Ik ben regelmatig s'avonds uitgeblust en ik denk dan echt, hoe doen ouders dat met meerdere kinderenIk kijk er ook stiekem naar uit dat ze naar school gaat, ook voor haar zelf. Ze verveelt zich vaak heb ik het idee, ook al zijn we bezig. Binnenkort mag ze wennen
Dit herken ik wel hoor. Bij alles lijk ik momenteel op weerstand te stuiten. Aankleden, douchen, eten, zelfs naar buiten gaan,... Alles gaat gepaart met gedrein en gehuil :/ Of als ik wat vraag/zeg, 'jahaaa, zo mama'. En met zo bedoeld ze dan een uur ofzo en daar heb ik niet bepaald tijd voor en zin in. Dusja, dan ook weer een hoop gekrijs als ik dan toch haar schoenen aandoe, tv uitdoe etc.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Dank voor de zorgen, ik denk niet dat we hulp nodig hebben hoor. Ik denk eigenlijk dat het vooral aan mij ligt, als ik het zo lees hebben jullie allemaal eikelpeuters en moet ik er beter mee leren omgaan. Het is ook niet dat ik het mentaal helemaal niet meer trek, maar ik zou het zo fijn vinden als sommige dingen een keer VANZELF zouden gaan. Zonder gekreun, gejank, en het gevoel hebbend alsof ik een domme koe ben die maar wat in de ruimte staat te loeien terwijl mijn eikel-kinderen me uit staan te lachen en elke belofte keihard niet nakomen. (ik begrijp mijn moeder nou zo goed. kon ik het haar nog maar vertellen...
)
Maar ik zal maar langzaam gaan accepteren dat de komende 18 jaar van mijn leven nog een aaneenschakeling van strijd, strijd en nog meer strijd zullen zijn.![]()
Oh, heel herkenbaar SQ! De laatste tijd lees ik hier weer wat meer mee en dat relativeert ook wel weer. Maar hier ook regelmatig strijd met mijn verbaal sterke en enorm energieke peuter. Het lijkt ook vooral bij mij te zijn. Of dat aan mij ligt? Of dat ze op mij anders reageert? Of beide?quote:Op donderdag 31 mei 2018 13:58 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, de toon is niet zo positief he? Dat is niet zo aardig van me
Maar eerlijk: ik vind het echt bij grote regelmaat héél moeilijk. Ik denk niet dat ik écht was voorbereid op deze fase. En dat maakt me soms wel angstig voor de toekomst, want dit wordt natuurlijk alleen maar heftiger.
Het is zó veel strijd elke dag. Ik heb echt bewondering voor moeders die dit prima trekken. Ik kan het soms niet eens meer faken.
Hoeft niet hoor (al zie ik wel wat op tegen de puberteit)..quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ik zal maar langzaam gaan accepteren dat de komende 18 jaar van mijn leven nog een aaneenschakeling van strijd, strijd en nog meer strijd zullen zijn.![]()
Alsof je het over de mijnes hebt! Die was vies van zand, fietsen was eng, en natte voeten was al helemaal hel. Nu moet ze elke dag in bad omdat ze serieus bruingrijs terugkomt van het kvd. De plakken modder hangen aan haar gezicht. Oh en ik moet hollen om haar bij te houden op haar veel te kleine loopfiets. En ze klimt in bomen en op rotsen. Voorzichtig wel, dus ik ben goddank nog niet echt bang dat ze naar beneden tettert. S daarentegen...quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
Goed, even wat bright notes dan, want ze is ook wel eens leuk
Ze heeft zo'n enorme fantasie ineens. Ze bedenkt zelf liedjes, ze vertelt verhaaltjes, allerhande rollenspel. Ze is ontzettend lief en zorgzaam voor d'r kleine broertje, dat is geweldig om te zien. En ze fietst de hele frigging dag op d'r loopfiets nu, unstoppable. Als je me dat 3 maanden geleden had gezegd had ik je keihard uitgelachen![]()
En een lef ook ineens, geen idee waar dat vandaan komt?? Overal op klimmen en stunten, wtf. Ze was altijd zo'n schijterd
Oh, dat laatste heb ik ook. Zeker met slaapgebrek Enzo word ik er sinds compleet gek van.quote:Op donderdag 31 mei 2018 20:32 schreef LeSage het volgende:
Ik gebruik hier voor stoppen met spelen/uit bad moeten/tijd voor we de deur uit gaan gewoon wekkersWekker staat op 5 minuten, daarna doen we wat ik gezegd heb. Dit werkt 9/10 keer.
Verder wat IMA ook zegt, heeeeel veel strijd (met name om onnozele dingen ook), maar ook zoveel lol om/met hem. Hij kan zo intens genieten.
Waar ik soms echt klaar mee ben is die constante tetter die NOOIT uit gaat. Ik word daar soms helemaal gestoord van, altijd het achtergrondgeluid van een hoog peuterstemmetje met nogal veel herhaling
Daarom 9/10. Die 10e keer is met gestrekt liggen, krijsen, schoppen, onderweg nog je broertje een mep verkopen, stampvoeten en als laatste onbedaarlijk huilen. Dan laat ik ‘m meestal maar even (behalve zijn broer meppen) en spreken we erover als hij even een beetje is bijgekomen.quote:Op donderdag 31 mei 2018 20:49 schreef Hupje het volgende:
In mijn werk (oa met autisten) doe ik niks anders dan aankondigen enz. Dat is mijn tweede natuur. Maar mijn peuter gaat daar heel wisselend mee omDe ene keer stapt hij zonder problemen uit de zandbak of zet hij de tablet uit, de andere keer is dat moment juist het begin van de grootste boze bui in tijden
quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kennen jullie dat trucje wat je doet als ouder, dat je weg wil en peuter niet, en dat je dan wegloopt en zegt: “dag Sjaak!” En dat hij dan aan komt rennen omdat hij toch mee wil?
Sjaak doet dat andersom
quote:Op donderdag 31 mei 2018 22:46 schreef LeSage het volgende:
[..]![]()
S. komt ook echt niet gewoon. Al een paar keer getest, maar ik durf niet meer, want meneer draait zich om en sjouwt aan
Beloftes nakomen? Haha.quote:Op donderdag 31 mei 2018 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Dank voor de zorgen, ik denk niet dat we hulp nodig hebben hoor. Ik denk eigenlijk dat het vooral aan mij ligt, als ik het zo lees hebben jullie allemaal eikelpeuters en moet ik er beter mee leren omgaan. Het is ook niet dat ik het mentaal helemaal niet meer trek, maar ik zou het zo fijn vinden als sommige dingen een keer VANZELF zouden gaan. Zonder gekreun, gejank, en het gevoel hebbend alsof ik een domme koe ben die maar wat in de ruimte staat te loeien terwijl mijn eikel-kinderen me uit staan te lachen en elke belofte keihard niet nakomen. (ik begrijp mijn moeder nou zo goed. kon ik het haar nog maar vertellen...
)
dát doet ze ook. Maar ik ben vooral bang dat ze dat dus altijd blijft doen. Terwijl ze me uitlacht en schopt.quote:Op donderdag 31 mei 2018 23:44 schreef Franny_G het volgende:
Oh, dat las ik inderdaad verkeerd. Zag Mauw al voor me: "Ja mama, dat beloof ik." Om zich om te draaien en het tegenovergestelde te doen..
Oh man, hier is dat ook. Ik krijg altijd de volle laag.. Ik geloof echt heilig in en probeer me vast te houden aan het idee dat ze bij mij haar grens, mijn grens en de grens van de wereld durft op te zoeken, omdat ze er blindelings op vertrouwt dat ik toch altijd van haar blijf houden, wat ze ook doet (en dat is eigenlijk ook gewoon zo).quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oh, heel herkenbaar SQ! De laatste tijd lees ik hier weer wat meer mee en dat relativeert ook wel weer. Maar hier ook regelmatig strijd met mijn verbaal sterke en enorm energieke peuter. Het lijkt ook vooral bij mij te zijn. Of dat aan mij ligt? Of dat ze op mij anders reageert? Of beide?
Ik heb zo vaak het idee dat Sjaak een kopietje is van F in gedragquote:Op donderdag 31 mei 2018 22:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik denk dat die hele innerlijke peuterstrijd ontzettend zwaar is voor ze. Ze hebben zoveel ideeën en eigenlijk nog geen benul van hoe de wereld werkt. Het lijkt me heel moeilijk om peuter te zijn.
Wat ik vaak merk is dat Sjaak ergens een bepaald beeld van in zijn hoofd heeft. Als ik zeg dat we een pakje moeten wegbrengen, dan is dat in zijn hoofd: ‘ok, ik zet mijn helm op en pak mijn fiets, dan gaan we naar de pakjeswinkel en daarna mag ik naar de speeltuin, en dan pas weer naar huis.’ Als ik dan ook maar durf om daar een ander idee over te hebben (andere winkel, andere speeltuin, we gaan met de auto oid) dan is het drama. Ik probeer, nu dat Sjaak beter kan uitleggen, echt uit te vragen wat hij in zijn hoofd heeft. Dan kan ik daaraan voldoen, of ik kan met hem gaan onderhandelen over hoe het iets anders gaat vandaag. Dat scheelt meestal in het drama.
Behalve wanneer Sjaak moe is/honger heeft/de maan verkeerd staat, want dan is het sowieso drama.
Zullen we ze een keer laten meeten? Kan 2 kanten op gaan... of ze vinden elkaar geweldig, of ze vinden elkaar verschrikkelijk!quote:Op vrijdag 1 juni 2018 07:46 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik heb zo vaak het idee dat Sjaak een kopietje is van F in gedrag
Gaan we doen en laten we idd Loutje maar even uit de buurtquote:Op vrijdag 1 juni 2018 18:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Zullen we ze een keer laten meeten? Kan 2 kanten op gaan... of ze vinden elkaar geweldig, of ze vinden elkaar verschrikkelijk!
Ha, ik lees net de conversatie hierboven, maar ik wilde eigenlijk ook voorstellen om S. en Willem een keer te laten meeten. Volgens mij zijn ze van het zelfde kaliber...quote:Op donderdag 31 mei 2018 20:56 schreef LeSage het volgende:
[..]
Daarom 9/10. Die 10e keer is met gestrekt liggen, krijsen, schoppen, onderweg nog je broertje een mep verkopen, stampvoeten en als laatste onbedaarlijk huilen. Dan laat ik ‘m meestal maar even (behalve zijn broer meppen) en spreken we erover als hij even een beetje is bijgekomen.
Maar dat zijn wel de mooiste momenten in mijn opvoedcarriere ja![]()
quote:Op donderdag 31 mei 2018 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
Goed, even wat bright notes dan, want ze is ook wel eens leuk
Ze heeft zo'n enorme fantasie ineens. Ze bedenkt zelf liedjes, ze vertelt verhaaltjes, allerhande rollenspel. Ze is ontzettend lief en zorgzaam voor d'r kleine broertje, dat is geweldig om te zien. En ze fietst de hele frigging dag op d'r loopfiets nu, unstoppable. Als je me dat 3 maanden geleden had gezegd had ik je keihard uitgelachen![]()
En een lef ook ineens, geen idee waar dat vandaan komt?? Overal op klimmen en stunten, wtf. Ze was altijd zo'n schijterd
Op ons kdv gebeurt dit ook en Sjaak kreeg ook een kaart. Hij heeft daar ook wel wat stickers verdiend maar het kon hem eigenlijk maar weinig schelen. Hij heeft er thuis nooit om gevraagd ook.quote:Op zondag 3 juni 2018 15:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoi peutermama's, ik hoor hier nog niet maar ik lees soms wel mee, en laatst ging het erover dat stickers plakken bij het zindelijk worden ook een vorm van druk erop leggen is. Ik dus alvast een mental note gemaakt dat we het in eerste instantie zonder gaan proberen, viel mijn oog deze week ineens op een muur in het kinderdagverblijf met minstens 6 van die stickerpagina's.![]()
Ik neem aan dat ze dit doen als het thuis ook gedaan wordt, maar mijn toekomstige peuter krijgt daar natuurlijk wel wat van mee straks. Dat een collega-peuter wél een beloning krijgt voor iets wat ZZ ook kan, of juist dat ze nog niet zindelijk is en denkt dat ze daarom geen sticker krijgt. Wat vinden jullie daarvan?
Hier ook. Wij hebben het thuis met stickers geprobeerd en het interesseerde Nora geen moer. Gestopt met de stickers en zindelijk.quote:Op zondag 3 juni 2018 16:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Op ons kdv gebeurt dit ook en Sjaak kreeg ook een kaart. Hij heeft daar ook wel wat stickers verdiend maar het kon hem eigenlijk maar weinig schelen. Hij heeft er thuis nooit om gevraagd ook.
Lou heeft nooit een sticker of beloning gekregen voor het plassen en poepen op de wc. Ze vindt het niet gek dat andere kinderen bij de gastouder/peuterspeelzaal dat wel krijgen. Het kan haar geen reet schelen eigenlijk, dat ze daar "kinderzeep" hebben in een leuke verpakking is interessanterquote:Op zondag 3 juni 2018 15:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Hoi peutermama's, ik hoor hier nog niet maar ik lees soms wel mee, en laatst ging het erover dat stickers plakken bij het zindelijk worden ook een vorm van druk erop leggen is. Ik dus alvast een mental note gemaakt dat we het in eerste instantie zonder gaan proberen, viel mijn oog deze week ineens op een muur in het kinderdagverblijf met minstens 6 van die stickerpagina's.![]()
Ik neem aan dat ze dit doen als het thuis ook gedaan wordt, maar mijn toekomstige peuter krijgt daar natuurlijk wel wat van mee straks. Dat een collega-peuter wél een beloning krijgt voor iets wat ZZ ook kan, of juist dat ze nog niet zindelijk is en denkt dat ze daarom geen sticker krijgt. Wat vinden jullie daarvan?
Ik was helemaal anti stickers, maar op t kdv was het zo vanzelfsprekend. Ze gaan sowieso allemaal op vaste tijden naar de wc en heel spelenderwijs is melba mee gaan doen.quote:Op zondag 3 juni 2018 15:32 schreef ViviRAWRS het volgende:
Haha, hier ook. Ze had haar pawpatrol uitkijktoren binnen en daarna was het weer tijd voor luiersquote:Op zondag 3 juni 2018 22:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Stickerpagina's op het kdv??
Ik ben er niet van. Zindelijk worden is iets waar kinderen echt klaar voor moeten zijn, en ik denk dat je er bij kinderen die er nog niet klaar voor zijn, behoorlijk wat druk op kan leggen door collectief te stickeren. In een kdv zou ik het echt niet toepassen.
Thuis ben ik er ook niet vanWe hebben het wel geprobeerd, toen we het idee hadden dat O wel zindelijk was maar niet wilde. Stickers op, cadeau binnen, en luier weer om. Het hele idee dat het een motivatie was om het zelf te doen, kwam bij O niet binnen.
Ja ik had er een Postcodeloterij-associatie bij: dat je er eigenlijk voor kiest om niet mee te doen, maar er dan toch als verliezer bij betrokken raakt als ze om je heen allemaal winnen.quote:Op zondag 3 juni 2018 22:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Ik ben er niet van. Zindelijk worden is iets waar kinderen echt klaar voor moeten zijn, en ik denk dat je er bij kinderen die er nog niet klaar voor zijn, behoorlijk wat druk op kan leggen door collectief te stickeren. In een kdv zou ik het echt niet toepassen.
Haha, mooie vergelijkingquote:Op maandag 4 juni 2018 00:35 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ja ik had er een Postcodeloterij-associatie bij: dat je er eigenlijk voor kiest om niet mee te doen, maar er dan toch als verliezer bij betrokken raakt als ze om je heen allemaal winnen.Iedereen bedankt voor jullie ervaringen, fijn om te lezen dat het wel losloopt.
De oudste zei ineens:"Nee, geen juijer!!!" en was zindelijk. Dag en nacht. Hij was toen 3 jaar en een maand. De jongste is 2 jaar en 11 maanden, we zullen zien wat die gaat doen.quote:Op zondag 3 juni 2018 23:06 schreef Feyre het volgende:
Waaraan merkten jullie dat je kind er echt klaar voor was eigenlijk? Of zijn jullie gewoon begonnen met luier weglaten en kijken hoe je kind erop reageerde?
Jazeker!quote:Op maandag 4 juni 2018 08:38 schreef Hupje het volgende:
Kan een peuter trouwens al hooikoorts hebben?
Ze kregen ze daar ook niet voor zindelijk zijn, maar voor met de grootste kindjes meegaan naar de wc en daar een plas (of niks) op doen, op drie vaste momenten per dag.quote:Op zondag 3 juni 2018 22:49 schreef Roomsnoes het volgende:
Thuis ben ik er ook niet vanWe hebben het wel geprobeerd, toen we het idee hadden dat O wel zindelijk was maar niet wilde. Stickers op, cadeau binnen, en luier weer om. Het hele idee dat het een motivatie was om het zelf te doen, kwam bij O niet binnen.
Melba had toen hij 3 jr en 5 mnd was steeds vaker een droge luier bij t verschonen, en we waten al even bezig met naar de wc gaan op vaste momenten.quote:Op zondag 3 juni 2018 23:06 schreef Feyre het volgende:
Waaraan merkten jullie dat je kind er echt klaar voor was eigenlijk? Of zijn jullie gewoon begonnen met luier weglaten en kijken hoe je kind erop reageerde?
Hier wil dochter ab-so-luut niet op het potje/op de wc. Ze voelt/herkent de drang wel, maar dat is vrij kort ervoor lijkt het (“ikke ga even poepen” > begint te drukken). Ze is nu 2,5jr. Ons plan was/is om haar in de vakantie gewoon zonder luier te laten lopen (sowieso fijner met die hitte) en te kijken hoe dat gaat. Normaliter hebben we elke vakantie een grote omslag gehad (kruipen en lopen beide ineens toen we vakantie hadden, net alsof wanneer wij rust hebben en er 24/7 zijn, zij ook de rust en het vertrouwen voelt om die grote sprongen te maken ofzo).
Oh, dat was hier ook hoor. En geloof het of niet, opeens was het *poef* zindelijk. Ik was er zelf een beetje flabbergasted vanquote:Op maandag 4 juni 2018 09:20 schreef lunapuella het volgende:
Bemoedigend om deze verhalen te lezen. Ketel wordt over twee weken drie en heeft echt nog nul interesse. We vragen hem regelmatig 'wil je naar de wc/op het potje' en dat is altijd nee. Maar tegelijkertijd weet hij precies wanneer hij gepoept heeft en krijgen we ook de indruk dat hij het wel op kan houden wanneer nodig - zo heeft hij al heel lang geen poepluier meer buitenshuis gehad.
Hier ging het ook zo, en toen was ze ineens zindelijk. Het laatste zetje in de rug gaven we haar door haar toen het heel mooi weer was 3 dagen achter elkaar in de blote komt te laten lopen. Toen was het klaar en op het kdv ging het ook direct goed.quote:Op maandag 4 juni 2018 09:20 schreef lunapuella het volgende:
Bemoedigend om deze verhalen te lezen. Ketel wordt over twee weken drie en heeft echt nog nul interesse. We vragen hem regelmatig 'wil je naar de wc/op het potje' en dat is altijd nee. Maar tegelijkertijd weet hij precies wanneer hij gepoept heeft en krijgen we ook de indruk dat hij het wel op kan houden wanneer nodig - zo heeft hij al heel lang geen poepluier meer buitenshuis gehad.
Klote fokwet, we slapen weer gewoon maar tot 5.30u en Sjaak is weer niet te genieten. Ik zou ook niet weten wat hij nog aan upgrades zou kunnen krijgen, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 3 juni 2018 10:48 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sinds afgelopen donderdag is de sprong die hier gaande was weer voorbijWe hebben nu dus weer tijdelijk een leuke peuter. Hij heeft in die sprong weer wat upgrades geïnstalleerd en ik hoop dat hij het voorlopig even genoeg vindt zo. Hij ontwikkelt zich zo snel dat ik het niet kan bijhouden af en toe.
Ik snap ook echt wel dat die upgrades zoveel chaos veroorzaken in dat koppie! Het is een paar weken drama en heel weinig slapen (wakker om 5.30u enzo), tot er ineens geslapen wordt tot 7.00u, dan weten we dat de sprong weer voorbij is.
Haha, ik dacht dat L het ook nog niet goed kon... tot de dag dat ik boodschappen wilde gaan doen en hij persé mee wilde. Ik wilde dat hij thuis bij papa bleef. Toen had hij ineens in no-time zijn pyama uit en zijn kleren aan (ok, schoenen aan de verkeerde voet, maar toch)..quote:Op dinsdag 5 juni 2018 08:42 schreef Hupje het volgende:
Lastig, MwC. Hopelijk gaat het snel over. Hier is (lijkt) de drakenfase weer even voorbij.
Ik heb hem vandaag omgekocht met ontbijtkoek voor het omkleden. Binnen 2 minuten had hij zelf onderbroek-broek-shirt-sokken aanHij kan het dus prima.
Denk dat uren spelen met de buurjongen dan wat teveel van het goede is. Dus dat moment voor zijn door hem al weg te halen bij die buurjongen. Ik heb ook vaak gemerkt bij I dat het dan ineens 'op' is. Het is heel erg intensief, voor omdat ze dan enorm veel aan het leren zijn eigenlijk, via dat spel.quote:Op maandag 4 juni 2018 17:14 schreef Hilmo het volgende:
Wat doen jullie met een bijna 4 jarige die speelt met buurjongen voor uren en dan ineens te wild wordt en even niet aanspreekbaar is. Ik ging hard praten en zeggen dat als hij niet leuk meer met buurjongen kon spelen, hij maar naar huis moest. Maar later dacht ik, misschien even meenemen naar gang en daar rustig praten dat jongetje dat niet leuk vindt. Sowieso kijkt R vooral naar het buurjongetje en speelt R niet echt zelf met hem. Dat zal dat jaar verschil wel zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |