abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179295915
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:00 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Introverte mensen houden over het algemeen meer van wat diepgang in gesprekken. Dingen waar ze over na hebben kunnen denken. De small talks (vooral die waarin men elkaar bij elke spreekwoordelijke scheet moet bevestigen) zijn over het algemeen minder aan introverte mensen besteedt.
Nou doe je net alsof elk introvert persoon een diepzinnige filosoof is, dat klopt niet _O-

Introverte mensen hebben gewoon niet de behoefte om altijd maar te communiceren.

Dat altijd willen/moeten praten van extrovert persoon leidt tot onzinnig gebabbel en elke hersenscheet willen delen met de buitenwereld
pi_179295944
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:48 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Omdat we het goed kunnen vinden samen. Diepgang zit er zeker wel in onze gesprekken en probeer hem ook zeker zijn space te gunnen als hij alleen wil zijn, maar wat is in zo’n geval een frequentie om af te spreken? Moet ik dat dan van hem laten uitgaan of moet ik het toch proberen?
Ik denk dat introvert zijn en alleen willen zijn verschillende dingen zijn.
Ook al ben je iedere dag bij elkaar kun je nog steeds introvert zijn en als je elkaar 1 keer per maand ziet kun je ook extravert zijn.
  maandag 21 mei 2018 @ 07:45:16 #53
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179295962
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:35 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Ook al ben je iedere dag bij elkaar kun je nog steeds introvert zijn en als je elkaar 1 keer per maand ziet kun je ook extravert zijn.
Het is niet "alleen willen zijn" maar "even bijkomen van al dat zinloze geklets". Als de extravert van het stel het op kan brengen om nu en dan voor langere tijd stil te zijn is er geen enkele reden voor afzondering.
pi_179296082
Zo te lezen kennen jullie elkaar al. Dan weet hij ook dat je extravert bent. Dus ook hij zal misschien uit zijn comfert zone stappen en het juist 'nodig' hebben.

Je zou je zelf niet weg te hoeven cijferen maar in het begin zou je je extroverte volume een standje lager kunnen zetten. Doseren en niet gelijk plat walsen.
:*

Wees open over wat je voelt op het moment van daten. Dat kan voor hem misschien ook wat onzekerheden van zijn introverte weg nemen.

Succes veel plezier en geniet ervan 💋
pi_179296124
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Dat altijd willen/moeten praten van extrovert persoon leidt tot onzinnig gebabbel en elke hersenscheet willen delen met de buitenwereld
:{w hoooowww ook hier zijn gradaties in. Scheer ze niet allemaal over 1 kam. :N
pi_179296173
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:35 schreef happylife070 het volgende:

[..]

Zelf, als extravert, heb ik ook zo mijn momenten dat ik alleen wil zijn. Of is dat omdat ik ze eens allemaal stil wil krijgen in mijn koppie 🤔 .....#inkoppertje
pi_179296234
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 08:13 schreef scoobysnack74 het volgende:

[..]

Zelf, als extravert, heb ik ook zo mijn momenten dat ik alleen wil zijn. Of is dat omdat ik ze eens allemaal stil wil krijgen in mijn koppie 🤔 .....#inkoppertje
Same :Y
-
pi_179316817
Is dit het topic waarin introverten kunnen doen alsof ze allemaal superdiepzinnig zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_179316960
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:28 schreef Ludachrist het volgende:
Is dit het topic waarin introverten kunnen doen alsof ze allemaal superdiepzinnig zijn?
Ga je gang :'(

Maar nee dit is het topic waarin ik advies vraag aan introverte mannen of vrouwen die advies hebben om met introverte mannen te kunnen omgaan :P
-
pi_179317039
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:38 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ga je gang :'(

Maar nee dit is het topic waarin ik advies vraag aan introverte mannen of vrouwen die advies hebben om met introverte mannen te kunnen omgaan :P
Gewoon normaal. Introverte mensen zijn eigenlijk net echte mensen, sociaal zijn kost alleen wat meer energie. Introvert zijn is verder geen vrijbrief om niet normaal te kunnen communiceren, maar het is voor veel mensen wel een heel makkelijk excuus om het niet te hoeven doen.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 10:54:34 #61
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179317209
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Gewoon normaal. Introverte mensen zijn eigenlijk net echte mensen, sociaal zijn kost alleen wat meer energie. Introvert zijn is verder geen vrijbrief om niet normaal te kunnen communiceren, maar het is voor veel mensen wel een heel makkelijk excuus om het niet te hoeven doen.
Zou het? Bij echte mensen die introvert zijn zie ik bv vaak dat ze zich prima staande kunnen houden in een groep die ze niet door en door kennen en zich ook wel vermaken. De dag er op gaan ze er dan alleen niet op uit omdat ze er wel moe van worden.

Jij wijst nu meer naar mensen met sociale fobie als ik het zo lees.
pi_179317295
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:54 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Zou het? Bij echte mensen die introvert zijn zie ik bv vaak dat ze zich prima staande kunnen houden in een groep die ze niet door en door kennen en zich ook wel vermaken. De dag er op gaan ze er dan alleen niet op uit omdat ze er wel moe van worden.
Dat zeg ik. Sociaal zijn kost ze wat meer energie, maar dat is ook alles.

quote:
Jij wijst nu meer naar mensen met sociale fobie als ik het zo lees.
Ik probeer te verwijzen naar wat users hier in het topic, die het feit dat hij (volgens TS) wat moeilijk communiceert afschuiven op het introvert zijn. Dat vind ik een beetje een makkelijke uitvlucht, dat 'ja, het is lastig praten met hem maar goed, het is een introvert dus dat komt daardoor'.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:05:13 #63
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_179317366
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Sociaal zijn kost ze wat meer energie, maar dat is ook alles.

[..]

Ik probeer te verwijzen naar wat users hier in het topic, die het feit dat hij (volgens TS) wat moeilijk communiceert afschuiven op het introvert zijn. Dat vind ik een beetje een makkelijke uitvlucht, dat 'ja, het is lastig praten met hem maar goed, het is een introvert dus dat komt daardoor'.
Hmm, ik interpreteer het niet als lastig communiceren om eerlijk te zijn. Eerder dat hij geen flap uit is, en dat hoeft niet een relatie in de weg te staan zolang het maar bijtrekt als ze naar elkaar toegroeien.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:23:03 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179317859
introvert is dan ook niet veel meer dan een verzamelnaam voor alles wat er voor kan zorgen dat mensen niet te veel uit zichzelf praten. Durven niet, kunnen niet of willen niet.

Het niet durven kan je als (gespreks)partner wel wat aan doen uiteindelijk.
Het niet kunnen is wat moeilijker maar zou je eventueel ook wel aan kunnen leren als het geen mentale handicap betreft.
Het niet willen kan je uiteindelijk alleen maar accepteren want dan interesseert het de persoon gewoon niet en als hij/zij het dan uiteindelijk wel doet dan boeit het hele gesprek niet maar doet die persoon het alleen maar omdat het hoort in de sociale omgangsvorm. Ik weet niet of dat dan op langere termijn houdbaar is. Ligt eraan hoe dol die persoon op de ander is en hoe erg de desinteresse is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_179318754
Wat vaker je mond houden en je aanpassen aan zijn mate van communicatie / uitingen, ipv constant hem naar jouw intensiteit te willen trekken?

Introvert zijn is namelijk niet iets wat verholpen moet worden (door een extrovert persoon). Dat lijken de laatstgenoemden helaas nog wel eens te vergeten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_179318902
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:13 schreef probeer het volgende:
Wat vaker je mond houden en je aanpassen aan zijn mate van communicatie / uitingen, ipv constant hem naar jouw intensiteit te willen trekken?

Introvert zijn is namelijk niet iets wat verholpen moet worden (door een extrovert persoon). Dat lijken de laatstgenoemden helaas nog wel eens te vergeten.
Wat ik lastig vind is (uit al deze reacties) dat er maar verwacht wordt dat ik rekening moet houden met een introverte persoonlijkheid, alsof ik een soort ‘last’ ben :N
-
  dinsdag 22 mei 2018 @ 12:28:54 #67
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179319032
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:22 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Wat ik lastig vind is (uit al deze reacties) dat er maar verwacht wordt dat ik rekening moet houden met een introverte persoonlijkheid, alsof ik een soort ‘last’ ben :N
Ben je waarschijnlijk niet hoor, anders zou hij niet meer met je omgaan. Maar jij bent degene met de vraag dus posten de meeste mensen met wat jij eraan kan doen. Als iemand met een introverte inslag dezelfde vraag zou hebben zou het advies precies andersom zijn (vaker je muil open trekken, meer over koetjes en kalvjes lullen, niet zo terughoudend zijn).

Dus tja. Je kan er vanuit jezelf wat aan doen, je kan het accepteren als de ander er geen problemen mee lijkt te hebben of je kan het er met hem over hebben en erachter komen wat hij graag wil en voor jezelf besluiten of je dat ook een werkbare relatie vind.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_179319172
quote:

[..]

In een relatie moet je toch altijd rekening houden met de ander?

Het is niet zozeer dat je rekening MOET houden met zijn introverte persoonlijkheid, maar meer dat je hem moet accepteren zoals hij is, net zoals hij dat andersom moet doen. Je merkt dan vanzelf of hij weleens uit zijn comfort zone stapt voor jou. Domste wat je kunt doen is die persoon die jij leuk vind, pushen om te veranderen, dat wordt vaak als zeer vervelend ervaren. Je kunt hem beter aangeven wat jij fijn vind. Als hij jou de moeite waard vind, zal hij daarvoor uit zichzelf proberen bepaalde zaken die misschien niet direct in hem zitten, voor jou toch proberen te doen.
pi_179328267
Nou, dit wordt niks.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 21:29:18 #70
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_179328503
quote:

[..]

Tja, zoals anderen ook al zeggen: jij kunt de ander niet veranderen. Jij kunt alleen jezelf veranderen en dan ook alleen als je dat ook echt wil. Denk ook niet dat je die andere nog wel kunt "repareren", want als dat echt in zijn karakter zit, dan zal dat niet gebeuren. Ook al denken vrouwen altijd wel dat ze dat even kunnen fixen...

Maar accepteer gewoon dat hij niet (zo) extravert is, ga niet teveel zitten pushen dat hij wat opener moet gaan worden, want dat werkt alleen maar averechts. En ga zeker niet zijn zinnen afmaken, wan dan denkt hij in het vervolg helemaal "laat maar zitten".
Don't let my username fool you...
pi_179328721
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:40 schreef Anneloos het volgende:
Iemand tips voor het daten van een introverte man? Zelf erg extravert, aanwezig, babbelaar, druktemakertje en open.
Beetje karige op dan..

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:48 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Omdat we het goed kunnen vinden samen. Diepgang zit er zeker wel in onze gesprekken en probeer hem ook zeker zijn space te gunnen als hij alleen wil zijn, maar wat is in zo’n geval een frequentie om af te spreken? Moet ik dat dan van hem laten uitgaan of moet ik het toch proberen?
Het ligt er een beetje aan wat je wil cq nodig hebt. Wil je iemand die net zo frequent wil en kan afspreken? Of, indien het je echt om hem als mens gaat, wil je samen een modus vinden die beide bevalt?

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 21:58 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Natuurlijk vind hij dat niet chill. Ik probeer er natuurlijk ook op te letten. Het is echt niet dat ik altijd zijn zinnen ga aanvullen. Dit doe ik meestal als hij iets gaat zeggen wat mij bijvoorbeeld een onzekere kant op drijft ofzo. Ik probeer zeker rekening te houden met zijn persoonlijkheid en dat doe ik best aardig, maar waar ik bang voor ben is dat ik mezelf aan het wegcijferen ben.
Jezelf wegcijferen en onzeker worden/zijn liggen toch niet aan zijn introvertheid? Als je nog verrast wordt met verschillende gradaties van introvertheid, wildvreemden gaat vragen naar een geschikte afspreekfrequentie en dergelijke, dan is dat misschien wel een teken dat je nog een en ander te leren hebt. Ook over jezelf, bijvoorbeeld dat je misschien ook niet zo open overkomt als je zelf denkt. In de op vraag je na summiere info om tips mbt zijn introvertheid en in post 23 komt je aap uit de mouw dat jij er gewoon onzeker van wordt en met vragen over je eigen grenzen zit..

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:00 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik vind het gezellig als ik met hem ben en ik vind hem interessant en ben ook daadwerkelijk geïnteresseerd in wat hem bezighoudt :@
Waarom laat je hem dan niet uitspreken als je denkt dat je er onzeker van wordt? Waarom vraag je hem niet naar wat hij een prettige frequentie vindt bijvoorbeeld? Weet hij überhaupt van jouw onzekerheid of verberg je dat onder je openheid in het kader van in den beginne moet het vooral leuk en niet te serieus zijn ofzo?

quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:02 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ja, ik vind het heerlijk als ik bij iemand tot rust kan komen. Als ik iemand zou hebben met hetzelfde karakter dan zou ik echt gek worden, omdat ik ook wel eens toe ben aan rust
Heeft dit misschien niet ook een beetje met begrenzing te maken?

quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 02:01 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik krijg hem maar niet uit mijn hoofd.. ik wil bij hem zijn.. is dat voor nu niet genoeg?

Als ik iemand niet leuk had gevonden had ik al deze moeite niet gedaan..
Drie maanden, al deze moeite? Ben je dan bezig om hem beter te leren kennen of ben je eigenlijk vooral bezig met de boel draaiende te houden?

quote:

[..]

Maar kennelijk is dat wel hetgeen waar je nu al die moeite in steekt? Wil je daar meer erkenning voor of meer bevestiging van hem dat hij je echt wel leuk vindt? Of voel je je stiekem echt een beetje een last, omdat je bevestiging mist ofzo?
pi_179328762
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 07:13 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Nou doe je net alsof elk introvert persoon een diepzinnige filosoof is, dat klopt niet _O-

Introverte mensen hebben gewoon niet de behoefte om altijd maar te communiceren.

Blijkbaar weet je niet wat 'over het algemeen' betekent? Waarom moet dat weer in het extreme getrokken worden met 'elk persoon'?

Ben het wel met je eens dat de behoefte om überhaupt te communiceren er niet altijd is.
pi_179328835
quote:

[..]

Als je een goede verstandhouding hebt en/of een beetje lichaamstaal kan lezen gaat dat 'rekeninghouden met' automatisch.

Bovendien zijn er meer personen in je leven om mee te praten ;)

Andersom zal er netzo 'moeite' gedaan moeten worden om jouw te plezieren. Zo groei je naar elkaar toe en neem je dingen van elkaar over. ^O^
pi_179331193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:37 schreef Crooyzwans het volgende:

[..]

In een relatie moet je toch altijd rekening houden met de ander?

Het is niet zozeer dat je rekening MOET houden met zijn introverte persoonlijkheid, maar meer dat je hem moet accepteren zoals hij is, net zoals hij dat andersom moet doen. Je merkt dan vanzelf of hij weleens uit zijn comfort zone stapt voor jou. Domste wat je kunt doen is die persoon die jij leuk vind, pushen om te veranderen, dat wordt vaak als zeer vervelend ervaren. Je kunt hem beter aangeven wat jij fijn vind. Als hij jou de moeite waard vind, zal hij daarvoor uit zichzelf proberen bepaalde zaken die misschien niet direct in hem zitten, voor jou toch proberen te doen.
Ik doe er ook alles aan om niet pusherig over te komen. Vaak is dit ook niet de bedoeling maar komt dat zo over door mijn enthousiasme :@
-
pi_179331348
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 21:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het ligt er een beetje aan wat je wil cq nodig hebt. Wil je iemand die net zo frequent wil en kan afspreken? Of, indien het je echt om hem als mens gaat, wil je samen een modus vinden die beide bevalt?

Ik merk dat ik de frequentie van afspreken gewoon best wel laag vind en ik hoop wel dat dit meer kan worden. Ik probeer ook wel zo rustig mogelijk te zijn als ik met hem ben, zodat hij niet 3 dagen hoeft bij te komen, maar ik hoop wel dat er een frequentie van afspreken in zit waar ik ook tevreden mee kan zijn.. ik ben daar nu niet echt tevreden mee, omdat ik als persoon het gewoon erg fijn vind om bij hem te zijn en dat op die manier laat zien.. als ik bijvoorbeeld geen moeite zou doen om met hem af te spreken of tijd voor hem vrij maak betekent dit ook gewoon dat ik gewoon geen interesse in hem zou hebben. Onzekerheid speelt dan op, omdat hij het blijkbaar wel oke vind om mij maar 1 x per week te zien of minder.
[..]

Jezelf wegcijferen en onzeker worden/zijn liggen toch niet aan zijn introvertheid? Als je nog verrast wordt met verschillende gradaties van introvertheid, wildvreemden gaat vragen naar een geschikte afspreekfrequentie en dergelijke, dan is dat misschien wel een teken dat je nog een en ander te leren hebt. Ook over jezelf, bijvoorbeeld dat je misschien ook niet zo open overkomt als je zelf denkt. In de op vraag je na summiere info om tips mbt zijn introvertheid en in post 23 komt je aap uit de mouw dat jij er gewoon onzeker van wordt en met vragen over je eigen grenzen zit..

Ik word in een zekere zin van zijn introvertheid onzeker, omdat ik veel minder kan inschatten wat zijn gedachtegang is of wat de bedoeling is van zijn acties. Ik heb het dan over wegcijferen, omdat ik niet het punt wil bereiken van niet mezelf kunnen zijn door alleen aan de ander te denken. Natuurlijk heb ik nog veel te leren.. ik ben ook nog jong. Ik vraag dit niet ‘zomaar’ aan wildvreemde. Ik ben erg open en bespreek dit ook met hem, maar het is geen slechte zaak om wat advies in te winnen. Ik vind het daarnaast ook niet nodig om hem plat te vragen over zulke zaken, omdat ik niet de fun ‘out of dating’ wil weg halen.

Maar kennelijk is dat wel hetgeen waar je nu al die moeite in steekt? Wil je daar meer erkenning voor of meer bevestiging van hem dat hij je echt wel leuk vindt? Of voel je je stiekem echt een beetje een last, omdat je bevestiging mist ofzo?

Ik ben misschien ook wel iemand die uit onzekerheid wel eens bevestiging zoekt. Ik merk gewoon dat er twijfels op spelen wanneer ik het initiatief bij hem laat om af te spreken en het ‘mij te lang duurt’, terwijl ik totaal niet ongeduldig wil gaan lopen doen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')