Nee koop, ook bij hen.quote:Op zondag 20 mei 2018 20:13 schreef Lunatiek het volgende:
Wat kun je hen voorstellen als alternatief? Heeft het zin als ze elders in de tuin gaan roken?
Is het een huurwoning?
Niet mee eens. Wanneer iemand er last van heeft vervalt m.i. het criterium ''doe wat je zelf wil in je eigen huis''.quote:Op zondag 20 mei 2018 20:17 schreef Brybry het volgende:
Kan mij voorstellen dat het irritant is maar aan de andere kant moeten ze natuurlijk zelf weten wat ze in hun tuin doen.
Helpt het als ze achter in de tuin gaan roken i.p.v. onder het raam?
Heel lastig te beoordelen voor ons, want we kennen de situatie niet en kunnen ook niet ruiken of het gaat om extreem overgevoeligheid, of dat het echt als de tering gaat stinken.quote:Op zondag 20 mei 2018 20:09 schreef Bogatell het volgende:
Af en toe een beetje rooklucht vind ik helemaal niet erg.
Woon echter op de 1e verdieping, mijn onderburen dus op de begane grond, zij hebben een tuin.
Als het ook maar even lekker weer is, zitten ze de godganse avond de ene peuk met de andere aan te steken. Zet zelf met mooi weer graag mijn schuifpui open, maar zit dan met een enorme sigarettenmeur hier binnen.
Heb ik hier een punt of moet ik mijn bek houden?
In dat geval, kokend heet water naar buitengooien door het raam vanaf twee meter afstand. Je mag zelf weten wat je door je woning gooit. Dat de zwaartekracht het naar beneden trekt is niet jouw zorg.quote:Op zondag 20 mei 2018 20:17 schreef Brybry het volgende:
Kan mij voorstellen dat het irritant is maar aan de andere kant moeten ze natuurlijk zelf weten wat ze in hun tuin doen.
Ja dat mag..quote:Op zondag 20 mei 2018 22:26 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
In dat geval, kokend heet water naar buitengooien door het raam vanaf twee meter afstand. Je mag zelf weten wat je door je woning gooit. Dat de zwaartekracht het naar beneden trekt is niet jouw zorg.
Kokend water..... Het gaat maar om één verdieping. Als dat over je heen komt heb je echt wel brandwonden.quote:Op zondag 20 mei 2018 23:22 schreef madam-april het volgende:
[..]
Het water dat überhaupt het raam haalt, is tegen de tijd dat beneden bij je buren ligt, dusdanig afgekoeld dat er hoogstens nog sprake is van lauw water..
Cool story, bro.quote:Op zondag 20 mei 2018 23:30 schreef de_boswachter het volgende:
Zelf ook eens zoiets aan de hand gehad, maar dan met BBQ. Woon zelf op de begane grond en paupers hierboven hadden er moeite mee dat ik met lekker weer mijn BBQ aansteek. Ja en we hebben overlast. Ja dus? Mag ik niet meer BBQ’en omdat jullie later waren met het huren van de appartementen? Alsof spekfakkels zo smerig ruiken
Heb de discussie beindigd door die ouwe van hierboven een flink pak rammel te geven. Zelf nog een messteek te pakken gehad.
Als je het direct uit je raam naar beneden gooit ja.. maar als je twee meter van je raam afstaat en het water richting je raam gooit, komt het meeste water in je huis terecht en het beetje dat het raam haalt is echt wel afgekoeld tegen de tijd dat het beneden is..quote:Op maandag 21 mei 2018 00:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Kokend water..... Het gaat maar om één verdieping. Als dat over je heen komt heb je echt wel brandwonden.
Wanneer gaan we dit even testen?quote:Op maandag 21 mei 2018 16:05 schreef madam-april het volgende:
[..]
Als je het direct uit je raam naar beneden gooit ja.. maar als je twee meter van je raam afstaat en het water richting je raam gooit, komt het meeste water in je huis terecht en het beetje dat het raam haalt is echt wel afgekoeld tegen de tijd dat het beneden is..
quote:Op zondag 20 mei 2018 22:26 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
In dat geval, kokend heet water naar buitengooien door het raam vanaf twee meter afstand. Je mag zelf weten wat je door je woning gooit. Dat de zwaartekracht het naar beneden trekt is niet jouw zorg.
Aannames.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 09:31 schreef velden het volgende:
Vervelend zeg
Ik vind het in deze tijd best asociaal om te roken en andere mensen er mee lastig te vallen; hun longen te verontreinigen.. kanker te geven. We leven niet meer in de jaren tachtig; toen was het gewoon.
Maar helaas is het ieder voor zich tegenwoordig. Kan mij het schelen.
Ik zou proberen vriendelijk het te bespreken, kijken of ze ook zo zijn of toch nog wat fatsoen hebben. Vragen of ze achter in de tuin willen roken. Ook al scheelt het voor jou weinig; psychisch voel je je dan beter dat ze je tegemoetkomen.
Als ze dat niet willen, dan hoop ik dat ze elke keer het beseffen als ze er een opsteken, dat iemand er last van heeft.
Maar dat zal dan niet. Meestal hebben zulke mensen een totale schijthouding.
Wow...quote:Op dinsdag 22 mei 2018 09:31 schreef velden het volgende:
Ik vind het in deze tijd best asociaal om te roken.. kanker te geven.
Nee dat denk ik niet. Het gaat vooral om de rooklucht die ze uitblazen.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 09:53 schreef Sarasi het volgende:
Vaak helpt zo'n asbak met een dicht dekseltje al wel een hoop. Als jij die nou koopt en ze aanbiedt wanneer je 't bespreekt, geef je ze alvast een deel van de oplossing zonder dat ze er iets voor hoeven doen.
Wow. De tolerantie is gelukkig niet blijven hangen in de jaren '80, man man man... waar blijft die tijd dat iedereen elkaar gewoon in hun waarde liet en zich niet zo liept te ergeren.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 09:31 schreef velden het volgende:
Vervelend zeg
Ik vind het in deze tijd best asociaal om te roken en andere mensen er mee lastig te vallen; hun longen te verontreinigen.. kanker te geven. We leven niet meer in de jaren tachtig; toen was het gewoon.
Maar helaas is het ieder voor zich tegenwoordig. Kan mij het schelen.
Ik zou proberen vriendelijk het te bespreken, kijken of ze ook zo zijn of toch nog wat fatsoen hebben. Vragen of ze achter in de tuin willen roken. Ook al scheelt het voor jou weinig; psychisch voel je je dan beter dat ze je tegemoetkomen.
Als ze dat niet willen, dan hoop ik dat ze elke keer het beseffen als ze er een opsteken, dat iemand er last van heeft.
je gebruikt het woord tolerantie verkeerd.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 10:36 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
Wow. De tolerantie is gelukkig niet blijven hangen in de jaren '80, man man man... waar blijft die tijd dat iedereen elkaar gewoon in hun waarde liet en zich niet zo liept te ergeren.
Bespreek het gewoon. Bel aan en vraag het netjes. Als ze er echt schijt aan hebben, dan kan je er eigenlijk niet zo heel veel aan doen. Roken in je eigen tuin is namelijk niet verboden. En de overlast die dat geeft is minimaal, tenzij ze inderdaad 24/7 non stop aan het roken zijn.
En niet rokers kunnen ook rokers in hun waarde laten. Ik begrijp die hetze tegenover rokers niet. Leven en laten leven. Spreek je buren er op aan, hopelijk kunnen ze je helpen en verderop in de tuin gaan roken. Maar verwacht niet dat ze in de stromende regen in een hoekje gaan staan; nee, dan blijven ze gewoon (terecht) onder hun afdakje staan of net hun hand buiten de deur. Zo gaat dat gewoon.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 11:01 schreef velden het volgende:
[..]
je gebruikt het woord tolerantie verkeerd.
als ik niet tolerant was had ik kokend water oid naar beneden gegooid.
Die rokers moeten niet rokers in hun waarde laten
manmanman omgekeerde wereld
de niet rokers vallen niemand lastig en moeten dan maar verhuizen en vrijstaand wonenquote:Op dinsdag 22 mei 2018 11:04 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
En niet rokers kunnen ook rokers in hun waarde laten. Ik begrijp die hetze tegenover rokers niet. Leven en laten leven. Spreek je buren er op aan, hopelijk kunnen ze je helpen en verderop in de tuin gaan roken. Maar verwacht niet dat ze in de stromende regen in een hoekje gaan staan; nee, dan blijven ze gewoon (terecht) onder hun afdakje staan of net hun hand buiten de deur. Zo gaat dat gewoon.
Als je dat niet wilt, koop een vrijstaand huis.
En nee, ik rook zelf niet.
De niet roker valt deze roker lastig. De roker staat in zijn eigen tuin te roken en wordt verzocht dat maar lekker ergens anders te doen.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 11:12 schreef velden het volgende:
[..]
de niet rokers vallen niemand lastig en moeten dan maar verhuizen en vrijstaand wonen
vind je dat tolerant?
de roker valt de nietroker lastigquote:Op dinsdag 22 mei 2018 11:26 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
De niet roker valt deze roker lastig. De roker staat in zijn eigen tuin te roken en wordt verzocht dat maar lekker ergens anders te doen.
De niet roker kan ook denken, ach, in 10 minuten is die sigaret klaar.
De nie troker valt de roker lastig door hem te dirigeren waar hij in zijn eigen huis & tuin mag roken.quote:
Als het er een is, is dat ook geen probleem. Een kettingroker is anders. Ik heb er ook een onder me wonen. Mooi weer = balkondeuren en ramen dicht. Ik kan zelf niet meer op het balkon zitten, noch mijn raam open zetten. En dat is toch wel een beetje treurig eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 11:26 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
De niet roker valt deze roker lastig. De roker staat in zijn eigen tuin te roken en wordt verzocht dat maar lekker ergens anders te doen.
De niet roker kan ook denken, ach, in 10 minuten is die sigaret klaar.
Heb je het besproken met je onderbuurman?quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Als het er een is, is dat ook geen probleem. Een kettingroker is anders. Ik heb er ook een onder me wonen. Mooi weer = balkondeuren en ramen dicht. Ik kan zelf niet meer op het balkon zitten, noch mijn raam open zetten. En dat is toch wel een beetje treurig eigenlijk.
hij heeft niet gedirigeerd... hij zit er mee ..vraagt zich af hoe hij dit in alle redelijkheid kan oplossen!quote:Op dinsdag 22 mei 2018 11:34 schreef C.L.Werner het volgende:
[..]
De nie troker valt de roker lastig door hem te dirigeren waar hij in zijn eigen huis & tuin mag roken.
quote:Op dinsdag 22 mei 2018 09:31 schreef velden het volgende:
Ik vind het in deze tijd best asociaal om te roken en andere mensen er mee lastig te vallen; hun longen te verontreinigen.. kanker te geven.
Door dit soort uitspraken zou ik bijna beginnen met roken. Dat bemoeizuchtige gejank altijd.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 09:49 schreef Gunner het volgende:
Maar goed, ik vond roken sowieso echt niet meer kunnen in 2018 maar het meeste medelijden heb ik nog met hun kinderen die er blijkbaar in de winter wel last van hebben want dan zie ik ze nooit buiten ruiken. Staan ze vast gezellig onder de afzuigkap.
bemoeizuchtig...quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Door dit soort uitspraken zou ik bijna beginnen met roken. Dat bemoeizuchtige gejank altijd.
Netjes!quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:54 schreef Mojo.jojo het volgende:
Bij ons hebben we met alle buren afgesproken de BBQ zo ver mogelijk achter in de tuin te zetten. We hebben met een aantal zelfs geholpen zo'n zware steenoven te verplaatsen. Helaas, soms als de wind verkeerd staat waait de rook nog je huis binnen. Nou ja, dan doen we de ramen en deuren achter even een paar uur dicht en gaan we voor op straat zitten.
Met mijn buurman valt niet te praten helaas.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:54 schreef Mojo.jojo het volgende:
Bij ons hebben we met alle buren afgesproken de BBQ zo ver mogelijk achter in de tuin te zetten. We hebben met een aantal zelfs geholpen zo'n zware steenoven te verplaatsen. Helaas, soms als de wind verkeerd staat waait de rook nog je huis binnen. Nou ja, dan doen we de ramen en deuren achter even een paar uur dicht en gaan we voor op straat zitten.
Dat is ergens een mening over hebben. Ik vind roken passé ja. Dat maakt me nog niet bemoeizuchtig. Pas als ik belerend over die schutting hang maakt me dat bemoeizuchtig.quote:Op dinsdag 22 mei 2018 12:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
[..]
Door dit soort uitspraken zou ik bijna beginnen met roken. Dat bemoeizuchtige gejank altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |