abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_179289945
Af en toe een beetje rooklucht vind ik helemaal niet erg.

Woon echter op de 1e verdieping, mijn onderburen dus op de begane grond, zij hebben een tuin.

Als het ook maar even lekker weer is, zitten ze de godganse avond de ene peuk met de andere aan te steken. Zet zelf met mooi weer graag mijn schuifpui open, maar zit dan met een enorme sigarettenmeur hier binnen.

Heb ik hier een punt of moet ik mijn bek houden?
  zondag 20 mei 2018 @ 20:13:21 #2
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_179290021
Wat kun je hen voorstellen als alternatief? Heeft het zin als ze elders in de tuin gaan roken?
Is het een huurwoning?
pi_179290045
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:13 schreef Lunatiek het volgende:
Wat kun je hen voorstellen als alternatief? Heeft het zin als ze elders in de tuin gaan roken?
Is het een huurwoning?
Nee koop, ook bij hen.

Ja geen idee. Het is logisch dat rook omhoog gaat natuurlijk. Dan zit het al snel bij je bovenburen. Als er dan een beetje een briesje richting het gebouw staat, waait het zo naar binnen.

Tuin is ook niet enorm groot ofzo, dus waar in de tuin zal niet zo veel uitmaken.
pi_179290108
Kan mij voorstellen dat het irritant is maar aan de andere kant moeten ze natuurlijk zelf weten wat ze in hun tuin doen.

Helpt het als ze achter in de tuin gaan roken i.p.v. onder het raam?
pi_179290184
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:17 schreef Brybry het volgende:
Kan mij voorstellen dat het irritant is maar aan de andere kant moeten ze natuurlijk zelf weten wat ze in hun tuin doen.

Helpt het als ze achter in de tuin gaan roken i.p.v. onder het raam?
Niet mee eens. Wanneer iemand er last van heeft vervalt m.i. het criterium ''doe wat je zelf wil in je eigen huis''.

Wat mij betreft kun je dit gelijk trekken met geluidsoverlast. Ook dat is af en toe niet erg, maar als het elke avond zo is, kun je er zeker wat van zeggen.

Het mag natuurlijk ook niet zo zijn dat jij elke avond als het even boven de 20 graden is meteen met je ramen en deuren dicht moet zitten omdat je anders een sigarettenmeur hebt. Zou alleen wel zeker willen weten dat dit iets permanents is. Misschien hebben ze nu wel vakantie en zijn ze elke avond langer op en is het volgende week over? Zou om die reden mijn relatie met buren niet willen bemoeilijken.
pi_179290339
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:09 schreef Bogatell het volgende:
Af en toe een beetje rooklucht vind ik helemaal niet erg.

Woon echter op de 1e verdieping, mijn onderburen dus op de begane grond, zij hebben een tuin.

Als het ook maar even lekker weer is, zitten ze de godganse avond de ene peuk met de andere aan te steken. Zet zelf met mooi weer graag mijn schuifpui open, maar zit dan met een enorme sigarettenmeur hier binnen.

Heb ik hier een punt of moet ik mijn bek houden?
Heel lastig te beoordelen voor ons, want we kennen de situatie niet en kunnen ook niet ruiken of het gaat om extreem overgevoeligheid, of dat het echt als de tering gaat stinken.

Maar wat dacht je eens van het probleem met de buren te bespreken. Misschien willen ze er wel rekening mee houden. Zij zitten in hun tuin te roken, dus die hebben waarschijnlijk niet in de gaten dat jij er last van hebt.
pi_179291098
Heb je al eens aan een geurhor gedacht?
pi_179291265
Zou het even bespreken. Hier zelfde, wij beneden appartement en roken in de tuin. Buren spraken ons aan, helemaal niet aan gedacht, lekker dom. Nu roken we achterin te tuin als hun ramen openstaan. Zal nog steeds wel iets ruiken maar beide tevreden mee, buren blij, voor ons wienig moeite.
pi_179291767
gewoon op een vriendelijke manier gesprek aangaan. Vaak heb je het niet door.
Buren van kennissen roken buiten, lees een stap buiten de achterdeur schuin onder kennis' slaapkamer raam. Niet fijn met astma. Gewoon aan buren gevraagd of ze voortaan achter in de tuin willen roken, omdat zij er last van hadden. Was geen probleem, hadden ze nooit bij stil gestaan.
pi_179292034
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 20:17 schreef Brybry het volgende:
In dat geval, kokend heet water naar buitengooien door het raam vanaf twee meter afstand. Je mag zelf weten wat je door je woning gooit. Dat de zwaartekracht het naar beneden trekt is niet jouw zorg.
pi_179293121
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:26 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

In dat geval, kokend heet water naar buitengooien door het raam vanaf twee meter afstand. Je mag zelf weten wat je door je woning gooit. Dat de zwaartekracht het naar beneden trekt is niet jouw zorg.
Ja dat mag..

Als je, op twee meter afstand van het raam, een emmer kokend heet water richting het raam gooit, dan zal het meeste water in je woning terecht komen. Het water dat überhaupt het raam haalt, is tegen de tijd dat beneden bij je buren ligt, dusdanig afgekoeld dat er hoogstens nog sprake is van lauw water..
pi_179293211
Ik zou beginnen met vuilniszakken met glaswerk en rottend vlees naar beneden te gooien.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179293247
Zelf ook eens zoiets aan de hand gehad, maar dan met BBQ. Woon zelf op de begane grond en paupers hierboven hadden er moeite mee dat ik met lekker weer mijn BBQ aansteek. Ja en we hebben overlast. Ja dus? Mag ik niet meer BBQ’en omdat jullie later waren met het huren van de appartementen? Alsof spekfakkels zo smerig ruiken :')

Heb de discussie beindigd door die ouwe van hierboven een flink pak rammel te geven. Zelf nog een messteek te pakken gehad.
U MAD?
pi_179293305
Ik zou de boel in de fik steken beneden. Ze willen toch rook? Jerrycannetje vullen bij het pompstation en de hens erin.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_179293484
Gewoon een emmer water over je rokende buren heengooien. Dan zijn de sigaretten gedoofd en de boodschap (hopelijk) overgekomen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  maandag 21 mei 2018 @ 00:18:50 #16
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_179293972
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 23:22 schreef madam-april het volgende:

[..]
Het water dat überhaupt het raam haalt, is tegen de tijd dat beneden bij je buren ligt, dusdanig afgekoeld dat er hoogstens nog sprake is van lauw water..
Kokend water..... Het gaat maar om één verdieping. Als dat over je heen komt heb je echt wel brandwonden.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_179294099
Even rustig bespreken met de buren in de trant van "joh,heb last van de rook als mijn raam open staat" en kunnen we eens zien of we daar een oplossing voor kunnen vinden.

Vooral niet gaan zeiken dat roken slecht voor je is ;).

Of ff geduld hebben...kwestie van tijd dat dit ook verboden gaat worden met de huidige anti-rook lobby.
pi_179296655
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2018 23:30 schreef de_boswachter het volgende:
Zelf ook eens zoiets aan de hand gehad, maar dan met BBQ. Woon zelf op de begane grond en paupers hierboven hadden er moeite mee dat ik met lekker weer mijn BBQ aansteek. Ja en we hebben overlast. Ja dus? Mag ik niet meer BBQ’en omdat jullie later waren met het huren van de appartementen? Alsof spekfakkels zo smerig ruiken :')

Heb de discussie beindigd door die ouwe van hierboven een flink pak rammel te geven. Zelf nog een messteek te pakken gehad.
Cool story, bro.
pi_179302834
quote:
14s.gif Op maandag 21 mei 2018 00:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Kokend water..... Het gaat maar om één verdieping. Als dat over je heen komt heb je echt wel brandwonden.
Als je het direct uit je raam naar beneden gooit ja.. maar als je twee meter van je raam afstaat en het water richting je raam gooit, komt het meeste water in je huis terecht en het beetje dat het raam haalt is echt wel afgekoeld tegen de tijd dat het beneden is..
pi_179303527
Je kan natuurlijk even heen lopen en het gewoon op een vriendelijke toon zeggen, vaak is er dan meer begrip, dan dat je eerst kokend water en vervolgens de vuilniszakken met glaswerk en rottend vlees naar beneden gooit waarna je met de jerrycan benzine de boel aansteekt.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 00:07:40 #21
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_179312474
quote:
1s.gif Op maandag 21 mei 2018 16:05 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als je het direct uit je raam naar beneden gooit ja.. maar als je twee meter van je raam afstaat en het water richting je raam gooit, komt het meeste water in je huis terecht en het beetje dat het raam haalt is echt wel afgekoeld tegen de tijd dat het beneden is..
Wanneer gaan we dit even testen?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_179313494
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 22:26 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
pi_179315016
Ik zoui de politie bellen.
pi_179316084
Vervelend zeg

Ik vind het in deze tijd best asociaal om te roken en andere mensen er mee lastig te vallen; hun longen te verontreinigen.. kanker te geven. We leven niet meer in de jaren tachtig; toen was het gewoon.
Maar helaas is het ieder voor zich tegenwoordig. Kan mij het schelen.

Ik zou proberen vriendelijk het te bespreken, kijken of ze ook zo zijn of toch nog wat fatsoen hebben. Vragen of ze achter in de tuin willen roken. Ook al scheelt het voor jou weinig; psychisch voel je je dan beter dat ze je tegemoetkomen.
Als ze dat niet willen, dan hoop ik dat ze elke keer het beseffen als ze er een opsteken, dat iemand er last van heeft.
Maar dat zal dan niet. Meestal hebben zulke mensen een totale schijthouding.
pi_179316259
Zet anders een ventilator in je kamer die naar buiten blaast?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:46:28 #26
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_179316280
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:31 schreef velden het volgende:
Vervelend zeg

Ik vind het in deze tijd best asociaal om te roken en andere mensen er mee lastig te vallen; hun longen te verontreinigen.. kanker te geven. We leven niet meer in de jaren tachtig; toen was het gewoon.

Ik zou proberen vriendelijk het te bespreken, kijken of ze ook zo zijn of toch nog wat fatsoen hebben. Vragen of ze achter in de tuin willen roken. Ook al scheelt het voor jou weinig; psychisch voel je je dan beter dat ze je tegemoetkomen.
Als ze dat niet willen, dan hoop ik dat ze elke keer het beseffen als ze er een opsteken, dat iemand er last van heeft.
Aannames. :').
And so is the past
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 mei 2018 @ 09:48:42 #27
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_179316317
quote:
Ik vind het in deze tijd best asociaal om te roken.. kanker te geven.
Wow... :').

Overdrijven is ook een vak.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:49:56 #28
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_179316327
Ken het probleem maar dan van de mensen die naast me wonen. Gebeurt vaak genoeg dat als ik in de zomer om 06.30 de ramen open om 'frisse' lucht naar binnen te krijgen ik getrakteerd wordt op de vieze rooklucht omdat de buren beide in de achtertuin zitten te paffen. Om 06.30...!

Ook trekt de lucht gewoon naar beneden en vaak ruik ik het zelf op de benedenverdieping in de gang.

Vind het ook wat vervelend om er wat van te zeggen, want wanneer is het overlast? Kan ze moeilijk verbieden te roken in hun eigen tuin

Maar goed, ik vond roken sowieso echt niet meer kunnen in 2018 maar het meeste medelijden heb ik nog met hun kinderen die er blijkbaar in de winter wel last van hebben want dan zie ik ze nooit buiten ruiken. Staan ze vast gezellig onder de afzuigkap.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_179316364
Vaak helpt zo'n asbak met een dicht dekseltje al wel een hoop. Als jij die nou koopt en ze aanbiedt wanneer je 't bespreekt, geef je ze alvast een deel van de oplossing zonder dat ze er iets voor hoeven doen.
Your opinion of me is none of my business.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 09:57:54 #30
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_179316415
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:53 schreef Sarasi het volgende:
Vaak helpt zo'n asbak met een dicht dekseltje al wel een hoop. Als jij die nou koopt en ze aanbiedt wanneer je 't bespreekt, geef je ze alvast een deel van de oplossing zonder dat ze er iets voor hoeven doen.
Nee dat denk ik niet. Het gaat vooral om de rooklucht die ze uitblazen.
pi_179316870
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:46 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Aannames. :').
Vind je? Ik heb nogal wat ervaringen...
Dus ik zou wel wat neutraler erover kunnen denken?
pi_179316932
quote:
Vervelend zeg

Wow. De tolerantie is gelukkig niet blijven hangen in de jaren '80, man man man... waar blijft die tijd dat iedereen elkaar gewoon in hun waarde liet en zich niet zo liept te ergeren.

Bespreek het gewoon. Bel aan en vraag het netjes. Als ze er echt schijt aan hebben, dan kan je er eigenlijk niet zo heel veel aan doen. Roken in je eigen tuin is namelijk niet verboden. En de overlast die dat geeft is minimaal, tenzij ze inderdaad 24/7 non stop aan het roken zijn.
pi_179317318
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 10:36 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Wow. De tolerantie is gelukkig niet blijven hangen in de jaren '80, man man man... waar blijft die tijd dat iedereen elkaar gewoon in hun waarde liet en zich niet zo liept te ergeren.

Bespreek het gewoon. Bel aan en vraag het netjes. Als ze er echt schijt aan hebben, dan kan je er eigenlijk niet zo heel veel aan doen. Roken in je eigen tuin is namelijk niet verboden. En de overlast die dat geeft is minimaal, tenzij ze inderdaad 24/7 non stop aan het roken zijn.
je gebruikt het woord tolerantie verkeerd.
als ik niet tolerant was had ik kokend water oid naar beneden gegooid.
Die rokers moeten niet rokers in hun waarde laten
manmanman omgekeerde wereld
pi_179317359
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:01 schreef velden het volgende:

[..]

je gebruikt het woord tolerantie verkeerd.
als ik niet tolerant was had ik kokend water oid naar beneden gegooid.
Die rokers moeten niet rokers in hun waarde laten
manmanman omgekeerde wereld
En niet rokers kunnen ook rokers in hun waarde laten. Ik begrijp die hetze tegenover rokers niet. Leven en laten leven. Spreek je buren er op aan, hopelijk kunnen ze je helpen en verderop in de tuin gaan roken. Maar verwacht niet dat ze in de stromende regen in een hoekje gaan staan; nee, dan blijven ze gewoon (terecht) onder hun afdakje staan of net hun hand buiten de deur. Zo gaat dat gewoon.

Als je dat niet wilt, koop een vrijstaand huis.

En nee, ik rook zelf niet.
pi_179317542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:04 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

En niet rokers kunnen ook rokers in hun waarde laten. Ik begrijp die hetze tegenover rokers niet. Leven en laten leven. Spreek je buren er op aan, hopelijk kunnen ze je helpen en verderop in de tuin gaan roken. Maar verwacht niet dat ze in de stromende regen in een hoekje gaan staan; nee, dan blijven ze gewoon (terecht) onder hun afdakje staan of net hun hand buiten de deur. Zo gaat dat gewoon.

Als je dat niet wilt, koop een vrijstaand huis.

En nee, ik rook zelf niet.
de niet rokers vallen niemand lastig en moeten dan maar verhuizen en vrijstaand wonen
vind je dat tolerant?
pi_179317965
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:12 schreef velden het volgende:

[..]

de niet rokers vallen niemand lastig en moeten dan maar verhuizen en vrijstaand wonen
vind je dat tolerant?
De niet roker valt deze roker lastig. De roker staat in zijn eigen tuin te roken en wordt verzocht dat maar lekker ergens anders te doen.

De niet roker kan ook denken, ach, in 10 minuten is die sigaret klaar.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:30:32 #37
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179318046
Je kan het heus wel bespreekbaar maken, misschien valt er rekening mee te houden en anders zou ik het heft in eigen handen nemen en een ventilator op het balkon zetten en aan zettenvan het balkon af zodat de rooklucht niet bij jou komt. Waarschijnlijk valt er in ieder geval binnen de huidige wetgeving niet veel meer aan te doen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_179318085
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:26 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

De niet roker valt deze roker lastig. De roker staat in zijn eigen tuin te roken en wordt verzocht dat maar lekker ergens anders te doen.

de roker valt de nietroker lastig
pi_179318101
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:33 schreef velden het volgende:

[..]

de roker valt de nietroker lastig
De nie troker valt de roker lastig door hem te dirigeren waar hij in zijn eigen huis & tuin mag roken.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 11:36:31 #40
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179318146
Zwart-wit bekeken zorgt de roker door de rook overlast bij de niet roker. Alleen de wereld is niet zwart wit dus kunnen beide partijen er met wat redelijkheid wel uit komen lijkt me. Mensen verplichten niet te roken in hun eigen achtertuin is niet redelijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 22 mei 2018 @ 12:00:09 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_179318552
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:26 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Als het er een is, is dat ook geen probleem. Een kettingroker is anders. Ik heb er ook een onder me wonen. Mooi weer = balkondeuren en ramen dicht. Ik kan zelf niet meer op het balkon zitten, noch mijn raam open zetten. En dat is toch wel een beetje treurig eigenlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_179318644
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Als het er een is, is dat ook geen probleem. Een kettingroker is anders. Ik heb er ook een onder me wonen. Mooi weer = balkondeuren en ramen dicht. Ik kan zelf niet meer op het balkon zitten, noch mijn raam open zetten. En dat is toch wel een beetje treurig eigenlijk.
Heb je het besproken met je onderbuurman?
pi_179319096
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 11:34 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

De nie troker valt de roker lastig door hem te dirigeren waar hij in zijn eigen huis & tuin mag roken.
hij heeft niet gedirigeerd... hij zit er mee ..vraagt zich af hoe hij dit in alle redelijkheid kan oplossen!
pi_179319223
quote:
Ik vind het in deze tijd best asociaal om te roken en andere mensen er mee lastig te vallen; hun longen te verontreinigen.. kanker te geven.

quote:
19s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 09:49 schreef Gunner het volgende:
Maar goed, ik vond roken sowieso echt niet meer kunnen in 2018 maar het meeste medelijden heb ik nog met hun kinderen die er blijkbaar in de winter wel last van hebben want dan zie ik ze nooit buiten ruiken. Staan ze vast gezellig onder de afzuigkap.
Door dit soort uitspraken zou ik bijna beginnen met roken. Dat bemoeizuchtige gejank altijd. :')
pi_179319253
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

[..]

Door dit soort uitspraken zou ik bijna beginnen met roken. Dat bemoeizuchtige gejank altijd. :')
bemoeizuchtig... :')
ga lekker roken meid.
pi_179319267
Hoe een kleine tuintjes zijn dat dat je niet met een sigaretje zo kan gaan zitten dat dat niet in walmen naar binnen komt? Oftewel, dat moet toch te bespreken zijn (ik ben een roker, ik zou het vervelend vinden als ik er achter kom dat ik precies zo blijk te zitten dat het bij de buren naar binnen waait).

Maar als jij al begint van ja ik kan me niet voorstellen dat achter in de tuin zitten helpt dan vraag ik me wel ook af bij hoe een vlaag je er al last van hebt. Als ik mijn keukendeur open zet heb ik ook regelmatig de bbq lucht, of de stooklucht van mijn buren binnen. Er zijn altijd kinderstemmen en zodra ik zelf buiten zit vinden die me ook maar wat fascinerend door de schutting heen. Maarja.. dat is in een wijk wonen toch?
pi_179319442
Bij ons hebben we met alle buren afgesproken de BBQ zo ver mogelijk achter in de tuin te zetten. We hebben met een aantal zelfs geholpen zo'n zware steenoven te verplaatsen. Helaas, soms als de wind verkeerd staat waait de rook nog je huis binnen. Nou ja, dan doen we de ramen en deuren achter even een paar uur dicht en gaan we voor op straat zitten.
pi_179319500
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:54 schreef Mojo.jojo het volgende:
Bij ons hebben we met alle buren afgesproken de BBQ zo ver mogelijk achter in de tuin te zetten. We hebben met een aantal zelfs geholpen zo'n zware steenoven te verplaatsen. Helaas, soms als de wind verkeerd staat waait de rook nog je huis binnen. Nou ja, dan doen we de ramen en deuren achter even een paar uur dicht en gaan we voor op straat zitten.
Netjes!
pi_179319575
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:54 schreef Mojo.jojo het volgende:
Met mijn buurman valt niet te praten helaas. :P Wij hebben tuinen van 20 meter diep. En wat doet die slimmerik telkens met zijn bbq.. mooi bij de gevel natuurlijk. En daar kom ik dan pas achter als mijn huis al half blauw staat.

Achja zomer zullen we maar denken. :+

We hadden zelf gisteren de BBQ helemaal achter in de tuin gezet.
  dinsdag 22 mei 2018 @ 13:58:35 #50
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_179320530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:40 schreef Myraela het volgende:

[..]

[..]

Dat is ergens een mening over hebben. Ik vind roken passé ja. Dat maakt me nog niet bemoeizuchtig. Pas als ik belerend over die schutting hang maakt me dat bemoeizuchtig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')