Ik mag hopen dat de TS vanuit zijn studie genoeg kennis heeft opgedaan om geen nieuwe dingen te leren op een gesprekje bij de KvK.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:22 schreef smizy het volgende:
Ik zou beginnen met een gesprek bij de KvK. Ze hebben mij (15jaar terug) een uur lang van alles, gratis uitgelegd.
quote:Op zondag 20 mei 2018 17:23 schreef Blue_note het volgende:
Noem het dan Meester Visser geeft advies!
Klopt, vandaar ook dat ik mijn toegevoegde waarde vind in het bij mensen thuis komen. Mijn verwachting is dat dit de drempel ook lager maakt voor mensen om advies te zoeken.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:52 schreef miro86 het volgende:
Wat is je toegevoegde waarde?
Zelf de lui van het juridisch loket (gratis!) hebben minstens een behaalde hbo diploma.
Heb je al een bepaalde doelgroep op het oog?quote:Op zondag 20 mei 2018 17:55 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Klopt, vandaar ook dat ik mijn toegevoegde waarde vind in het bij mensen thuis komen. Mijn verwachting is dat dit de drempel ook lager maakt voor mensen om advies te zoeken.
Denk je echt dat mensen liever betalen voor iemand zonder diploma die bij hen langs komt dan dat ze gratis naar het juridisch loket gaan? Voor mij is "gratis" laagdrempeliger dan "betaald bij mij thuis".quote:Op zondag 20 mei 2018 17:55 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Klopt, vandaar ook dat ik mijn toegevoegde waarde vind in het bij mensen thuis komen. Mijn verwachting is dat dit de drempel ook lager maakt voor mensen om advies te zoeken.
Ik ben mij ook wel degelijk bewust van het feit dat ik nog geen diploma heb, vandoor ook de vraag of er meer mensen zijn met ervaringen in het opzetten van een bedrijf, terwijl je nog studeert
Ik wil mij (nu nog) voornamelijk focussen op het huur- en (consumenten)kooprecht.quote:Op zondag 20 mei 2018 17:58 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Heb je al een bepaalde doelgroep op het oog?
Er zijn mensen die 50 euro betalen aan een website die zorgtoeslag aanvraagt (volgens mij had Braddie daar een topic over lopen). Dus er zal misschien best wel een doelgroep hiervoor zijn.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:00 schreef miro86 het volgende:
[..]
Denk je echt dat mensen liever betalen voor iemand zonder diploma die bij hen langs komt dan dat ze gratis naar het juridisch loket gaan? Voor mij is "gratis" laagdrempeliger dan "betaald bij mij thuis".
Ja dat denk ik! Een hoop mensen willen vaak de moeite niet nemen om naar een juridisch loket te gaan.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:00 schreef miro86 het volgende:
[..]
Denk je echt dat mensen liever betalen voor iemand zonder diploma die bij hen langs komt dan dat ze gratis naar het juridisch loket gaan? Voor mij is "gratis" laagdrempeliger dan "betaald bij mij thuis".
En hoe ga je dat doen als het tot een zaak komt? Ik bedoel je werkt fulltime. Wanneer ga je pleiten? Bij consumentenrecht kom je nog ver met briefjes schrijven. Bij huurrecht lijkt mij dat toch anders te liggen.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:00 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Ik wil mij (nu nog) voornamelijk focussen op het huur- en (consumenten)kooprecht.
Wat is de toegevoegde waarde van jouw bedrijfje precies?quote:Op zondag 20 mei 2018 17:52 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Als je niks van waarde hebt om toe te voegen, blijf dan lekker weg.
Nee, maar bij zo iemand ga je toch geen advies inwinnenquote:Op zondag 20 mei 2018 17:52 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Want bij de KvK werken mensen met een doctor in de Rechtsgeleerdheid.
Jurist is geen beschermde titel. Dus TS kan zichzelf best jurist noemen. Meeste mensen snappen het verschil tussen een jurist en een advocaat niet eens.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:06 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wat is de toegevoegde waarde van jouw bedrijfje precies?
Ik heb regelmatig juridisch advies nodig. Dat zou ik nooit inwinnen bij een dergelijk bedrijfje/geen jurist/advocaat.
Correct, daar ga ik zelf ook niet aan toe komen.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:05 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
En hoe ga je dat doen als het tot een zaak komt? Ik bedoel je werkt fulltime. Wanneer ga je pleiten? Bij consumentenrecht kom je nog ver met briefjes schrijven. Bij huurrecht lijkt mij dat toch anders te liggen.
Ja al noemt 'ie zich Sinterklaas, iemand zonder universitaire papieren in de rechtsgeleerdheid zou ik niet gebruiken voor juridisch advies.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jurist is geen beschermde titel. Dus TS kan zichzelf best jurist noemen. Meeste mensen snappen het verschil tussen een jurist en een advocaat niet eens.
Don't feed the trollquote:Op zondag 20 mei 2018 18:10 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jurist is geen beschermde titel. Dus TS kan zichzelf best jurist noemen. Meeste mensen snappen het verschil tussen een jurist en een advocaat niet eens.
Jij bent hier meer een troll.quote:
Maar goed, als jij iets uit handen geeft ga je er waarschijnlijk niet veel aan verdienen. Denk dat je je dan beter kunt beperken tot vraagstukken, waarvan de kans minimaal is dat het tot een zaak komt. Dan lijkt mij consumentenrecht geschikter dan huurrecht.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:12 schreef Remco_Visser het volgende:
Zij zijn vaak een soort van partnerschap met een advocaat aangegaan die dat gedeelte op zich neemt.
Dat is echt geen standaard procedure.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:14 schreef Fer het volgende:
Mensen willen bij een advocaat advies inwinnen, dat hun zaak dan achter het scherm door een jurist wordt afgehandeld zien ze niet.
Zover heb ik er nog geen onderzoek naar gedaan. Dit idee is op dit moment ook niet meer dan dat: een idee. Wat dat betreft zou ik met eventuele geïnteresseerde advocaten eerst moeten gaan praten om te kijken hoe dat geregeld zou kunnen wordenquote:Op zondag 20 mei 2018 18:15 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Maar goed, als jij iets uit handen geeft ga je er waarschijnlijk niet veel aan verdienen. Denk dat je je dan beter kunt beperken tot vraagstukken, waarvan de kans minimaal is dat het tot een zaak komt. Dan lijkt mij consumentenrecht geschikter dan huurrecht.
And again: waarom zou een advocaat met een goede reputatie zich inlaten met een dergelijk bureautje?quote:Op zondag 20 mei 2018 18:19 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Zover heb ik er nog geen onderzoek naar gedaan. Dit idee is op dit moment ook niet meer dan dat: een idee. Wat dat betreft zou ik met eventuele geïnteresseerde advocaten eerst moeten gaan praten om te kijken hoe dat geregeld zou kunnen worden
Misschien kun je bij een advocatenkantoor of gemeente (meer bestuursrecht in dat geval) een stage regelen? Desnoods onbetaald, een werkervaringsplek dus. Dat lijkt me in dit stadium het hoogst en best haalbare,quote:Op zondag 20 mei 2018 18:19 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Zover heb ik er nog geen onderzoek naar gedaan. Dit idee is op dit moment ook niet meer dan dat: een idee. Wat dat betreft zou ik met eventuele geïnteresseerde advocaten eerst moeten gaan praten om te kijken hoe dat geregeld zou kunnen worden
Ik zou best bij het juridisch loket aan de slag willen, echter ben ik niet bereid om mijn huidige baan op te zeggen zolang ik geen diploma heb. Dit omdat ik bij Defensie de mogelijkheid heb om onder zeer gunstige voorwaarden en op hun kosten deze studie te doen.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:19 schreef Spiegelei het volgende:
Hoe ga je aan cliënten komen TS?
Je kan 1 a 2 avonden in de week op een beperkt gebied. Maar het allerbelangrijkste : heb je wel een netwerk?
Het lijkt me handiger dat je eerst prkatijkervaring en een (juridisch relevant) netwerk gaat opbouwen. Kun je niet bij het juridisch loket aan de slag?
Dit soort kritische vragen kan ik tenminste wat mee!quote:Op zondag 20 mei 2018 18:22 schreef Blue_note het volgende:
[..]
And again: waarom zou een advocaat met een goede reputatie zich inlaten met een dergelijk bureautje?
Kun je het wel afdoen als trollen, zo kijken de mensen (en dus je klanten) wel naar zoiets.
En je eventuele partners ook.
Dat waren de andere ook. Ik ben nou eenmaal directquote:Op zondag 20 mei 2018 18:33 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Dit soort kritische vragen kan ik tenminste wat mee!
Extra cliënten wellicht.
Wat ik zeg is niet iets nieuws. Het is eerder gedaan door studenten, dus de mogelijkheden zijn er.
Dit is geen probleem!quote:Op zondag 20 mei 2018 18:40 schreef MichaelScott het volgende:
Vraag je werkgever eerst eens of zij wel toestaan dat je een adviesbureau begint.
Je kan hem ook andersom redeneren. Het zou betrokkene namelijk niks kosten om zo'n partnerschap aan te gaan. Dus wanneer de cliënten komen, levert het vanzelf geld op en tot die tijd kost het niets.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:42 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat waren de andere ook. Ik ben nou eenmaal direct![]()
Extra cliënten?
Die moet je dan wel eerst hebben. En daar wringt de schoen nu toch juist ?!
In de markt zetten met behulp van social media en mond-op-mond reclame.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:42 schreef Fer het volgende:
Hoe denk je jezelf in de markt te zetten? Wat wil je ervoor vragen?
Wat bedoel je hier precies mee?quote:Op zondag 20 mei 2018 18:51 schreef Faux. het volgende:
De allerbelangrijkste vraag die hier al een hoop gesteld is maar waar ik - afgezien van het thuiskomverhaal - nog geen duidelijk antwoord op gezien heb: wat maakt jou verschillend van alle duizend andere hbo/wo-studenten die een adviesbureau oprichten?
Wat is jouw pluspunt qua kennis? Waarom moet ik jou mij advies laten geven en niet een ander? Dat je bij me thuiskomt vind ik niet zo bijzonder.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:56 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee?
Hier in de omgeving is namelijk nog geen bureau dat bij mensen thuis komt, dus daarmee maak ik al een verschil met al die anderen.
Nouja, ik zou me als kantoor niet zomaar aan (laten)sluiten bij Jan en alleman. Je zal toch een gedegen trackrecord moeten hebben wil je in aanmerking komen.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:50 schreef Remco_Visser het volgende:
[..]
Dit is geen probleem!
[..]
Je kan hem ook andersom redeneren. Het zou betrokkene namelijk niks kosten om zo'n partnerschap aan te gaan. Dus wanneer de cliënten komen, levert het vanzelf geld op en tot die tijd kost het niets.
[..]
In de markt zetten met behulp van social media en mond-op-mond reclame.
Ik ben nog niet ver genoeg in de uitwerking van het idee om al na te denken over een prijsstelling.
Sterker nog, ik zie het als minpunt.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Wat is jouw pluspunt qua kennis? Waarom moet ik jou mij advies laten geven en niet een ander? Dat je bij me thuiskomt vind ik niet zo bijzonder.
En veel mensen vinden het wel prettig wanneer de dokter of kapper thuis langs komt, en bij voorkeur ook 's avonds of in het weekend zodat het makkelijk is op het werk. Ik kan mij dus voorstellen dat er een markt voor is (mits voldoende kennis)quote:Op zondag 20 mei 2018 19:07 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zie het als minpunt.
Ik ga liever naar een kantoor toe (dat het dan duurder moet zijn/is neem ik op de koop toe).
De dokter/verloskundige/oogarts/kapper/masseur/osteo hoeft ook niet naar mijn huis te komen.
Fair enough.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:27 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
En veel mensen vinden het wel prettig wanneer de dokter of kapper thuis langs komt, en bij voorkeur ook 's avonds of in het weekend zodat het makkelijk is op het werk. Ik kan mij dus voorstellen dat er een markt voor is (mits voldoende kennis)
Dit dus...quote:Op zondag 20 mei 2018 18:19 schreef Spiegelei het volgende:
Het lijkt me handiger dat je eerst prkatijkervaring en een (juridisch relevant) netwerk gaat opbouwen.
Maar dan zelf van vrijdagmiddagcursus twee woorden makenquote:Op zondag 20 mei 2018 17:49 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Met een vrijdagmiddag cursus
Het gaat al missen met het spellen van hbo.
Vrij dag middag cursus. 4.quote:Op maandag 21 mei 2018 00:15 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar dan zelf van vrijdagmiddagcursus twee woorden maken
Het is een aardig idee. Maar goed. Reizen kost tijd, en tijd is geld. Je moet dus voorrijkosten rekenen om je uurtarief op peil te houden.quote:Op zondag 20 mei 2018 18:56 schreef Remco_Visser het volgende:
Hier in de omgeving is namelijk nog geen bureau dat bij mensen thuis komt, dus daarmee maak ik al een verschil met al die anderen.
Denk niet dat jij tot de doelgroep behoort.quote:Op zondag 20 mei 2018 19:07 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zie het als minpunt.
Ik ga liever naar een kantoor toe (dat het dan duurder moet zijn/is neem ik op de koop toe).
De dokter/verloskundige/oogarts/kapper/masseur/osteo hoeft ook niet naar mijn huis te komen.
Wil TS niet slechts advies geven? Waarbij dan geen brieven worden verstuurd aan een tegenpartij?quote:Op maandag 21 mei 2018 09:58 schreef Legatus het volgende:
Ik heb een jaartje hbo rechten en daarna wo bachelor en master gedaan. Dus ik heb wel een idee hoe het niveau is.
Voor hele simpele zaken kom je misschien wel weg. Maar bedenk echter dat recht hebben en recht krijgen twee verschillende zaken zijn.
Een tegenpartij is vaak niet onder de indruk van een mr. titel onderaan een brief, laat staan van een hbo jurist.
Maar bedenk ook je aansprakelijkheid voor eventuele fouten. Het is verleidelijk om te denken na een paar weken cursus consumentenrecht uit een boekje om te denken dat je nu de ins- en outs van het consumentenrecht wel weet.
Slecht advies geven ‘kan’ ook aansprakelijkheid met zich meebrengen?quote:Op maandag 21 mei 2018 11:30 schreef Physsic het volgende:
[..]
Wil TS niet slechts advies geven? Waarbij dan geen brieven worden verstuurd aan een tegenpartij?
Een beetje zoals mr. Visser rijdt visite.
Was eigenlijk een reactie op de "tegenpartij is vaak niet onder de indruk van..".quote:Op maandag 21 mei 2018 14:17 schreef Legatus het volgende:
[..]
Slecht advies geven ‘kan’ ook aansprakelijkheid met zich meebrengen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |