FOK!forum / Sport / Formula E #5 Racen op Tempelhof
JayHovahvrijdag 18 mei 2018 @ 19:42
1966747_724662820906935_1456257258_n.jpg?oh=b46e51bb6364e91fa54f38ad12a4249b&oe=54960ADF

Car20gallery_8.jpg

Overzicht
- Er zullen 10 teams, 20 coureurs en 40 auto's deelnemen.
- Elk team heeft 2 coureurs en 4 auto's.
- Races, genaamd ePrix', zullen worden gehouden in tien steden over de hele wereld.
- Racecircuits worden neergelegd in steden en zullen tussen de 2,5 en 3 kilometer lang zijn.
- De auto's zullen accelereren van 0 naar 100 km/h in 3 seconden met een maximumsnelheid van 220 km/h.
- Het geluidsniveau is ongeveer 80 dB, waar een normale auto 70 dB en een bus 90 dB produceert.

Raceday
- Vroege morgen: vrije training gevolgd door kwalificatie.
- Late morgen: kwalificatie met 1 rondetijd voor elke coureur in zowel auto A als auto B.
- Middag: pauze van 2 uur om de auto's op te laden
- Avond: race
- Bij een pitstop zal van auto verwisseld worden: wanneer de batterij leeg is maakt de coureur een pitstop
- Races zullen 45 minuten duren en altijd op zaterdag plaatsvinden.

Kalender
1 China Peking ePrix Beijing Olympic Green Circuit 13 september 2014
2 Maleisië Putrajaya ePrix Putrajaya Street Circuit 22 november 2014
3 Uruguay Punta del Este ePrix Punta del Este Street Circuit 13 december 2014
4 Argentinië Buenos Aires ePrix Puerto Madero Street Circuit 10 januari 2015
5 Onbekend n.n.b. n.n.b. 14 februari 2015
6 Verenigde Staten Miami ePrix Downtown Miami 14 maart 2015
7 Verenigde Staten Long Beach ePrix Stratencircuit Long Beach 4 april 2015
8 Monaco Monte Carlo ePrix 9 mei 2015
9 Duitsland Berlijn ePrix Luchthaven Berlin-Tempelhof 30 mei 2015
10 Verenigd Koninkrijk Londen ePrix Battersea Park 27 juni 2015
JayHovahvrijdag 18 mei 2018 @ 19:43
Dit weekend de Formule E race in Berlijn, op het oude vliegveld Tempelhof. Oppassen voor Messerschmitt's van rechts...
Sinister-D-vrijdag 18 mei 2018 @ 21:50
De TT, en alweer die OP :')
heywooduvrijdag 18 mei 2018 @ 21:56
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:50 schreef Sinister-D- het volgende:
De TT, en alweer die OP :')
De TT heb ik maar even aangepast naar een nieuwe versie :P
sasquatschvrijdag 18 mei 2018 @ 23:14
Ik zal binnenkort ook hier wel een nieuwe OP voor maken :)
heywooduzaterdag 19 mei 2018 @ 15:00
Ddj7lK6X0AAvvfn.jpg:large

Om 17.00 de race.
Nattekatzaterdag 19 mei 2018 @ 18:31
Dit is een nog troostelozere baan dan Sochi...
northernlight81zaterdag 19 mei 2018 @ 18:44
Ze rijden zo'n 130km/u gemiddeld hier op dit minicircuit. Als je dat dan vergelijkt met de kwalificatie van de Indy 500 die inmiddels ook bezig is (vanaf 22u op ziggo), Die rijden zo'n 375km/u gemiddeld.
Het is natuurlijk een onzinnige vergelijking, maar ik vind dit soort circuits zoals deze helemaal niets (ondanks dat de locatie zelf wel bijzonder is natuurlijk).
sasquatschzaterdag 19 mei 2018 @ 19:11
Gerucht gaat dat hier in de toekomst eventueel F1 races gehouden gaan worden. Op een andere layout dan, natuurlijk.

Deze zou dan in plaats van de Nürburgring om en om met Hockenheim gehouden gaan worden.
twiFightzondag 20 mei 2018 @ 03:25
Saaie race maar wel terechte uitslag denk ik. Abt had echt een mega-pace.
sasquatschdonderdag 7 juni 2018 @ 17:44
De FIA heeft de nieuwe kalender voor volgend seizoen gepresenteerd!
quote:
Ad Diriyah, Saudi Arabia – December 15, 2018
Marrakesh, Morocco – January 12, 2019
TBA, TBA – January 26, 2019
Mexico City, Mexico – February 16, 2019
Hong Kong, China – March 10, 2019
TBA, China – March 23, 2019
Rome, Italy – April 13, 2019
Paris, France – April 27, 2019
Monaco, Monaco – May 11, 2019
Berlin, Germany – May 25, 2019
Zurich, Switzerland – June 9, 2019
New York, USA – July 13, 2019
New York, USA – July 14, 2019
Ook zijn er een paar wijzigingen in het format aangebracht.

• Zo komt er een hyperboost (een bepaalde zone waar 25 kWh extra gebruikt kan worden,
• een race duurt 45 minuten + 1 ronde,
• de punt voor snelste ronde vervalt maar gaat naar de meest energiezuinige coureur in de top 5,
• de super pole gaat 6 coureurs bevatten en
• de Europese races vormen ook een eigen Europees kampioenschap.
heywoodudonderdag 7 juni 2018 @ 18:37
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 17:44 schreef sasquatsch het volgende:

• de Europese races vormen ook een eigen Europees kampioenschap.
Wat een onzin om dit op basis van de locatie van de circuits te doen ipv de deelnemers.
Nattekatdonderdag 7 juni 2018 @ 18:40
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Wat een onzin om dit op basis van de locatie van de circuits te doen ipv de deelnemers.
Beste woodu, zo gaat het al decennia in de autosport.
heywoodudonderdag 7 juni 2018 @ 18:41
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:40 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Beste woodu, zo gaat het al decennia in de autosport.
Ok.
Nattekatdonderdag 7 juni 2018 @ 18:42
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2018 18:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ok.
sasquatschzaterdag 9 juni 2018 @ 21:22
Morgen weer de volgende race, dit keer in Zurich. Het is de eerste officiële autorace in Zwitserland sinds 1955.

De race begint om 18.00 uur. Te zien op ZS Racing en Eurosport 2.
flipsenzaterdag 9 juni 2018 @ 21:32
Uruguay en Argentinië hebben al snel door dat het niet echt interessant is voor een land om te organiseren...
twiFightzondag 10 juni 2018 @ 02:52
Wat was ook alweer de reden dat Zwitserland geen races had. Een of ander dodelijk ongeluk toch?
sasquatschzondag 10 juni 2018 @ 11:19
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2018 02:52 schreef twiFight het volgende:
Wat was ook alweer de reden dat Zwitserland geen races had. Een of ander dodelijk ongeluk toch?
Het ongeluk tijdens de 24 uur van Le Mans in 1955, waar ruim 80 doden vielen.
franklopzondag 10 juni 2018 @ 18:36
Veel te laat ingeschakeld
franklopzondag 10 juni 2018 @ 18:44
4 drive troughs voor speeding :D
franklopzondag 10 juni 2018 @ 18:45
o en nummer 5 _O-
franklopzondag 10 juni 2018 @ 18:50
Maakt het kampioenschap wel iets interessanter want Bird ligt opeens 2e en op dit moment 22 punten achter.
franklopzondag 10 juni 2018 @ 18:56
Di Grassi wint
sasquatschdinsdag 26 juni 2018 @ 19:02
Susie Wolff wordt teambaas en mede-eigenaar van Venturi.

https://www.bbc.com/sport/motorsport/44619410
Karstmandinsdag 26 juni 2018 @ 21:00
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 19:02 schreef sasquatsch het volgende:
Susie Wolff wordt teambaas en mede-eigenaar van Venturi.

https://www.bbc.com/sport/motorsport/44619410
#TeamSusie
tja77dinsdag 26 juni 2018 @ 21:18
Ik las tepelhof :@
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 18:47
Om 21.00 de eerste race van de seizoensafsluitende double-header in New York.

Kwalificatie:

DiFF0NIVQAEY1tX.jpg:large
sasquatschzaterdag 14 juli 2018 @ 20:01
Vergne en Bird starten vrij ver naar achter. De enige twee kampioenskandidaten.

En Vergne was dus de snelste, maar blijkt teveel energie gebruikt te hebben

[ Bericht 35% gewijzigd door sasquatsch op 14-07-2018 20:16:15 ]
Zorrozaterdag 14 juli 2018 @ 20:47
Echt goed zingt ie niet he :')
trein2000zaterdag 14 juli 2018 @ 20:47
Die zanger :')
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 20:52
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:01 schreef sasquatsch het volgende:
Vergne en Bird starten vrij ver naar achter. De enige twee kampioenskandidaten.

En Vergne was dus de snelste, maar blijkt teveel energie gebruikt te hebben
Jezus wat een blunder om straks op zo'n manier de titel uit handen te geven.
sasquatschzaterdag 14 juli 2018 @ 20:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Jezus wat een blunder om straks op zo'n manier de titel uit handen te geven.
Waarschijnlijk een softwarefout na een update dit weekend.
Zorrozaterdag 14 juli 2018 @ 21:15
Hoe lang duurt deze narigheid nog? Met andere woroden, hoe laat begint het? Echt? Dat auto's rijden en zulks?
Zorrozaterdag 14 juli 2018 @ 21:16
Aha, ik word op mijn wenken bediend, groot in beeld nu :)
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 21:35
Lekkere start _O-
Doler12zaterdag 14 juli 2018 @ 21:35
Lekker driften
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 22:05
Piquet ;(
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 22:21
Lynn hangt hem even in de muur
Doler12zaterdag 14 juli 2018 @ 22:21
Zo die is kaduk
trein2000zaterdag 14 juli 2018 @ 22:22
Dit lijkt mij een 100% sc
trein2000zaterdag 14 juli 2018 @ 22:22
SC deployed
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 22:23
"Dit komt ze dus goed uit. Of eigenlijk niet. Dit komt ze dus niet goed uit."
trein2000zaterdag 14 juli 2018 @ 22:28
Tijdslimiet -O-
Doler12zaterdag 14 juli 2018 @ 22:29
Dat gaat hem niet meer worden denk ik
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 22:30
Zo'n muur lijkt compleet modulair te zijn, dan heb je bij zulke bochten toch een paar reservestukken klaar die er zo op getakeld kunnen worden? :P
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 22:32
Ze hadden geen graphic voor de tijdslimiet in de race zo te zien, dus maakten ze er maar FP1 van.
Doler12zaterdag 14 juli 2018 @ 22:32
Yeah!
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 22:33
Engel :D
Doler12zaterdag 14 juli 2018 @ 22:35
Zo he
trein2000zaterdag 14 juli 2018 @ 22:35
Bird :D
heywooduzaterdag 14 juli 2018 @ 22:36
Nog een final lap *O*
trein2000zaterdag 14 juli 2018 @ 22:37
_O-
Doler12zaterdag 14 juli 2018 @ 22:37
Wtf
sasquatschzaterdag 14 juli 2018 @ 22:42
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 22:36 schreef heywoodu het volgende:
Nog een final lap *O*
Die klopt. Uur plus een ronde is een volledige ronde nadat het uur is verstreken. Niet slechts een halve ronde.
Ferzaterdag 14 juli 2018 @ 22:45
Tempo was een stuk beter na die SC, iets teveel energysaving deze race.

Samn Bird :@
sasquatschzondag 15 juli 2018 @ 21:04
Tweede race in New York begint nu. Constructeurstitel staat nog op het spel.
Doler12zondag 15 juli 2018 @ 21:15
Verneukte auto
Doler12zondag 15 juli 2018 @ 21:16
wtf man _O-
nils7zondag 15 juli 2018 @ 21:17
Mooi feest zo
nils7zondag 15 juli 2018 @ 21:53
Lotterer wel een oud Audi rijder...
sasquatschzondag 15 juli 2018 @ 22:09
Lotterer vergooit de constructeurstitel dus door die jump start.
Sinister-D-zondag 15 juli 2018 @ 22:12
Crap, knal vergeten |:(
JayHovahmaandag 16 juli 2018 @ 15:06
quote:
Formule E-kampioen Jean-Eric Vergne en teamgenoot Andre Lotterer hebben na de kwalificatie voor de laatste race in New York een boete gekregen. De beide rijders droegen ondergoed dat niet volgens de reglementen is.

De beide coureurs kregen een boete van 5.000 euro en kregen twee strafpunten op hun licentie vanwege het schenden van artikel 30.14 in het sportief reglement van de Formule E tijdens de kwalificatie voor de tweede race van het weekend op het circuit in Brooklyn. De straffen werden uitgedeeld voorafgaand aan de laatste race van het seizoen nadat Vergne een dag eerder de titel gewonnen had.

"Na het controleren van kleding, helm en protectie van de coureur is gebleken dat hij ondergoed droeg dat niet toegestaan is volgens het sportief reglement van de FIA", stond in een verklaring die door de FIA verstuurd werd naar aanleiding van de overtreding van Vergne. "De coureur heeft zijn excuses aangeboden. De stewards hebben in overweging genomen dat de overtreding plaats heeft gevonden tijdens de groepskwalificatie met een minimaal aantal auto's op de baan."

Lotterer maakte de overtreding in de superpole voorafgaand aan de tweede race van het weekend. Het is niet de eerste keer dat een Formule E-coureur bestraft wordt voor het dragen van het verkeerde ondergoed. Tijdens de ronde in Punta del Este eerder dit jaar kreeg Audi-coureur Lucas di Grassi straf voor hetzelfde vergrijp. De Braziliaan kreeg destijds een boete van 10.000 euro en drie strafpunten op zijn licentie.
twiFightdinsdag 17 juli 2018 @ 02:16
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:06 schreef JayHovah het volgende:

[..]

1. Grondige controles doen ze daar. Is maar goed dat er geen vrouwen meerijden, dan zouden de tampons nog gecontroleerd worden.
2. "De beide coureurs kregen een boete van 5.000 euro en kregen twee strafpunten op hun licentie"
"De Braziliaan kreeg destijds een boete van 10.000 euro en drie strafpunten op zijn licentie."
WTF FIA :{
Schijnbaar is het semi OK om tijdens groepsfases wel regels te overtreden?

[edit] Het valt wat mee, mijn beeld van ondergoed was de onderbroek, maar het is in dit geval ondergoed in de zin van onderkleding.

Wie de sporting code wil lezen hierover moet zoeken naar ISC - Appendix L - Chapter III, hier: https://www.fia.com/regulation/category/123

[ Bericht 17% gewijzigd door twiFight op 17-07-2018 02:38:46 ]
sasquatschmaandag 23 juli 2018 @ 17:18
Zoals verwacht stapt Techeetah aankomend seizoen over op de DS powertrain, nu nog gebruikt door het Virgin team. Die stappen waarschijnlijk over op de Audi powertrain.

https://formulaspy.com/fo(...)rmula-e-season-55309
Fermaandag 23 juli 2018 @ 17:35
Ben benieuwd hoe de verhoudingen volgend jaar zullen liggen. Zowel Audi als Renault (waar Techeetah mee reed) lijken me sterk. DS Virgin was bij vlagen goed, maar was dit het team of de motor?
sasquatschdonderdag 2 augustus 2018 @ 22:48
Zowel Robin Frijns als Nyck de Vries zijn in de running om teamgenoot van Sam Bird te worden bij Virgin, die met een Audi powertrain gaan rijden.

https://www.thecheckeredf(...)-with-virgin-racing/
sasquatschwoensdag 29 augustus 2018 @ 22:48
11 teams zijn bevestigd voor seizoen 5 (2018-2019). Dit zijn

• Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team
• BMW I ANDRETTI MOTORSPORT
• DRAGON
• DS TECHEETAH
• Virgin Racing
• HWA
• MAHINDRA RACING
• NIO Formula E Team
• Nissan e.dams
• Panasonic Jaguar Racing
• VENTURI Formula E Team

Het seizoen begint op 15 december en tussen 16 en 19 oktober zijn de pre-season testen.

https://www.fia.com/news/(...)compete-fifth-season
twiFightdonderdag 30 augustus 2018 @ 15:16
Beetje aparte tijdsperiode tussen testdagen en seizoensopening. In 8 weken kun je driekwart van de auto vernieuwen, maar dus niet testen? Of mogen teams prive wel vaker testen? Ik ben niet op de hoogte van FE regels.
nils7donderdag 30 augustus 2018 @ 16:24
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 22:48 schreef sasquatsch het volgende:
11 teams zijn bevestigd voor seizoen 5 (2018-2019). Dit zijn

• Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team
• BMW I ANDRETTI MOTORSPORT
• DRAGON
• DS TECHEETAH
• Virgin Racing
• HWA
• MAHINDRA RACING
• NIO Formula E Team
• Nissan e.dams
• Panasonic Jaguar Racing
• VENTURI Formula E Team

Het seizoen begint op 15 december en tussen 16 en 19 oktober zijn de pre-season testen.

https://www.fia.com/news/(...)compete-fifth-season
Wel apart zo laat het seizoen...
sasquatschwoensdag 12 september 2018 @ 16:18
Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik gek op Silly Seasons. Niet alleen in de Formule 1, maar ook de Silly Seasons van de IndyCar Series en de Formule E behoren tot mijn belangstelling. En deze laatste is nu ook in volle gang, aangezien over een maand de testweek begint met de nieuwe auto en in december weer de eerste race van het nieuwe seizoen is. Dit wordt het eerste seizoen met de nieuwe Gen2 auto, waarmee wagenwisselingen tot het verleden behoren. Het is de bedoeling dat de races nu met een wagen gedaan worden en ca 45 minuten gaan duren. Dit seizoen komt er een team bij, namelijk HWA, en volgend seizoen worden Mercedes en Porsche op de grid verwacht. Twee Nederlanders worden genoemd in het silly season overzicht. Dit zijn Nyck de Vries en Robin Frijns.

In alfabetische volgorde zijn de teams als volgt:

Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team
Het kampioenschapsteam behoudt dezelfde line-up als de afgelopen jaren, namelijk met Lucas Di Grassi en Daniel Abt als de coureurs.

BMW i Andretti Motorsport
BMW heeft de samenwerking met Andretti verstevigt nu er geen wagenwissels meer tijdens de races gaan plaats vinden. Ze leveren nu dan ook de powertrain voor het team. Verwacht wordt dat Antonio Felix da Costa aan blijft, maar wie zijn teamgenoot wordt is nog onduidelijk. De meeste kans lijkt testrijder en BMW coureur Alexander Sims te hebben, hoewel het ook mogelijk is dat Stephane Sarrazin, die afgelopen seizoen de laatste races reed voor het team als vervanger van Tom Blomqvist, behouden blijft. Ook wordt de naam van Colton Herta genoemd, al lijkt dat wat minder waarschijnlijk vanwege zijn ambities in de Indycar.

Edit: Felix da Costa en Sims zijn bevestigd.

Dragon Racing (Penske)
Het team van Jay Penske lijkt verder te willen gaan met José Maria Lopez. Jerome D'Ambrosio, die al vanaf het begin bij het team zit, lijkt elders te willen kijken, hoewel het niet uitgesloten is dat hij toch blijft. Mocht hij vertrekken dan wordt Maximilian Gunther als mogelijke vervanger genoemd.

DS Techeetah (DS Automobiles)
Techeetah reed vorig zeizoen nog met de Renault powertrain, maar is overgestapt op de DS powerttrain waar vorig jaar Virgin nog mee reed. Wat de coureurs betreft heeft André Lotterer een meerjaren contract, dus het ligt voor de hand dat hij ook komend seizoen achter het stuur kruipt. Mede-eigenaar Jean-Eric Vergne is normaal gesproken kandidaat voor het andere stoeltje, maar een mogelijk avontuur bij Toro Rosso in de Formule 1 zou hier roet in het eten kunnen gooien. Voorlopig wordt er vanuit gegaan dat ook hij komend seizoen weer in de Techeetah plaats neemt.

HWA AG (Venturi)
HWA is een nieuw team dit jaar, dat gaat rijden met de powertrain van Venturi. Sterk verbonden aan Mercedes, waarvoor het in de DTM een team runt, ligt het voor de hand dat er Mercedes coureurs uit de DTM hier plaats gaan nemen. Belangrijktste gegadigden hiervoor zijn Gary Paffett en Maro Engel, die vorig seizoen ook al voor Venturi in de Formule E uitkwam. Ook worden namen van andere DTM coureurs (die volgend seizoen zonder team zijn door het vertrek van Mercedes uit de DTM) genoemd, zoals Pascal Werhlein, Daniel Juncadella, Lucas Auer en Paul di Resta.

Mahindra Racing (Mahindra)
Mahindra lijkt volgend seizoen met twee nieuwe coureurs aan de start te staan. Nick Heidfeld lijkt het team te verlaten en zijn heil te gaan zoeken in de World Rallycross, terwijl Felix Rosenqvist belangrijkste gegadigde is om voor Chip Ganassi in de IndyCar te gaan rijden. Genoemd worden Daniel Juncadella, die al eerder voor het team testte, Pipo Derani die onlangs nog voor dit team testte, Neel Jani en Sam Dejonghe, de huidige development driver van het team.

NIO Formula E Team NIO)
Oliver Turvey is de voornaamste kandidaat voor NIO, alhoewel hij ook genoemd wordt bij Nissan. Zijn teamgenoot van vorig seizoen, Luca Filippi, is hier wat minder zeker, omdat hij afgelopen seizoen duidelijk mindere resultaten haalde dan Turvey. Mogelijke vervangers zijn Nyck de Vries, die deze week test voor NIO in Spanje, Harry Ticknell, de huidige simulatiecoureur, Tom Dillman, die vorig seizoen nog inviel bij Venturi en onlangs nog voor NIO testte, Loic Duval, die eerder uitkwam voor Dragon Racing en Oliver Rowland, die in 2015 nog een race reed voor Mahindra. Ma Qing Hua, de huidige testcoureur, die afgelopen seizoen nog inviel, lijkt niet in aanmerking te komen.

Nissan e.dams (Nissan)
Nissan heeft het stokje in de Formule E overgenomen van Renault. Sebastien Buemi blijft voor het team rijden, ondanks zijn contract met Toyota in het World Endurance Championship. Zijn teamgenoot wordt in ieder geval niet Nicolas Prost, die het team verlaten heeft. Vier namen worden genoemd als mogelijke kandidaat voor het tweede stoeltje. Dit zijn Oliver Turvey, nu rijdend voor NIO, Jann Mardenborough, rijdend voor Nissan in de Super GT, Mitsunori Takaboshi, Japans Formule 3 kampioen, die al meedeed aan de rookie test in Marrakesh en Daiki Sasaki, die ook voor Nissan uitkomt in de Super GT en voormalig Japans Formule 3 kampioen is.

Panasonic Jaguar Racing (Jaguar)
Over Jaguar kunnen we kort zijn, zowel Nelson Piquet jr als Mitch Evans zijn al bevestigd voor komend seizoen.

Venturi Formula E Team (Venturi)
Ditzelfde geldt voor Venturi. Hier zijn voormalig Formule 1 coureur Felipe Massa en Eduardo Mortara bevestigd. Mortara kwam vorig jaar al uit voor dit team. Maro Engel, die vorig jaar nog voor dit team uitkwam, is kandidaat bij HWA.

Virgin Racing (Audi)
Virgin Racing was vorig jaar het team dat reed met de DS powertrain, maar zag die vertrekken naar Techeetah, waardoor ze nu klant zijn van Audi voor de powertrain. Sam Bird blijft bij het team, na een aanbieding van Andretti te hebben afgeslagen. maar Alex Lynn lijkt zijn heil ergens anders te moeten gaan zoeken. Afgelopen seizoen was niet erg gelukkig en het gerucht gaat dat de Nederlander Robin Frijns wordt gezien als belangrijkste kandidaat voor het tweede stoeltje bij Virgin, door de banden die het team nu heeft met Audi.

In het kort:
Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team (Audi) Lucas di Grassi, Daniel Abt
BMW i Andretti Motorsport (BMW): Antonio Felix da Costa, Alexander Sims
Dragon Racing (Penske): José Maria Lopez, Maximilian Gunther, Jerome D'Ambrosio
DS Techeetah (DS Automobiles) : André Lotterer, Jean-Eric Vergne
HWA AG (Venturi): Gary Paffett, Maro Engel, Pascal Werhlein, Daniel Juncadella, Lucas Auer, Paul di Resta
Mahindra Racing (Mahindra): Felix Rosenqvist, Nick Heidfeld, Daniel Juncadella, Pipo Derani, Neel Jani, Sam Dejonghe
NIO Formula E Team NIO): Oliver Turvey, Luca Filippi, Nyck de Vries, Harry Ticknell, Tom Dillman, Loic Duval, Oliver Rowland
Nissan e.dams (Nissan): Sébastien Buemi, Oliver Turvey, Jann Mardenborough, Mitsunori Takaboshi, Daiki Sasaki
Panasonic Jaguar Racing (Jaguar) : Nelson Piquet Jr., Mitch Evans
Venturi Formula E Team (Venturi): Felipe Massa, Edoardo Mortara
Virgin Racing (Audi) : Sam Bird, Alex Lynn, Robin Frijns

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 15-09-2018 11:24:34 ]
twiFightwoensdag 12 september 2018 @ 19:04
Ik vind dat autosport 'globaal' gezien (lees: wereldkampioenschappen die hoofdzakelijk een europees karakter hebben) veel meer aziatisch en vooral japans talent moeten hebben. Ook de F1. Dus van mij mogen de teams er wel een paar aannemen.
4-elementsdonderdag 13 september 2018 @ 22:51
Dank weer voor het mooie overzicht! ^O^
heywoodudonderdag 13 september 2018 @ 22:59
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:04 schreef twiFight het volgende:
Ik vind dat autosport 'globaal' gezien (lees: wereldkampioenschappen die hoofdzakelijk een europees karakter hebben) veel meer aziatisch en vooral japans talent moeten hebben. Ook de F1. Dus van mij mogen de teams er wel een paar aannemen.
Als ze goed genoeg zijn wel, niet puur omdat Japans natuurlijk :+
sasquatschzaterdag 15 september 2018 @ 11:25
Antonio Felix da Costa en Alexander Sims zijn bevestigd bij BMW Andretti.
sasquatschdonderdag 20 september 2018 @ 13:29
Sebastien Buemi en Alexander Albon zijn bevestigd bij Nissan e.dams.

https://e-racing365.com/formula-e/albon-joins-buemi-at-nissan/
sasquatschdinsdag 25 september 2018 @ 19:40
Stoffel Vandoorne lijkt een verrassende move richting de Formule E te kunnen maken. Hij heeft onlangs een Formule E wagen getest en lijkt nu een serieuze kandidaat te zijn voor HWA, die dit seizoen zijn debuut in de Formule E maakt. Hij zou daar de teamgenoot van Gary Paffett worden.

https://e-racing365.com/f(...)-hwa-formula-e-seat/

Ook Pascal Wehrlein heeft onlangs getest in de Formule E voor het team van Mahindra en zou daar kanshebber zijn, eventueel part-time als vervanger van Rosenqvist, die van plan lijkt de Formule E te combineren met de IndyCar.

https://e-racing365.com/formula-e/wehrlein-tests-for-mahindra/
heywoodudinsdag 25 september 2018 @ 19:49
En Caca Bueno is bevestigd voor het eerste seizoen van de I-Pace eTrophy, vanaf komend seizoen support class voor de Formule E *O*
sasquatschmaandag 1 oktober 2018 @ 20:30
Vergne en Lotterer zijn zoals verwacht bevestigd bij DS Techeetah

FFx3AEC.jpg
JayHovahvrijdag 5 oktober 2018 @ 16:19
Sam Bird en Robin Frijns bevestigd voor Virgin Racing:
https://envisionvirginrac(...)gside-formula-e-car/
sasquatschvrijdag 5 oktober 2018 @ 16:21
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:19 schreef JayHovah het volgende:
Sam Bird en Robin Frijns bevestigd voor Virgin Racing:
https://envisionvirginrac(...)gside-formula-e-car/
*O*
heywooduvrijdag 5 oktober 2018 @ 17:35
Uit de DTM alweer dus, jammer -O-
sasquatschvrijdag 5 oktober 2018 @ 19:11
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 17:35 schreef heywoodu het volgende:
Uit de DTM alweer dus, jammer -O-
Hoeft niet. Mortara en Engel combineerden het ook.
heywooduvrijdag 5 oktober 2018 @ 19:17
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hoeft niet. Mortara en Engel combineerden het ook.
quote:
De Nederlander rijdt dit jaar met Audi in de DTM, maar zag geen mogelijkheid om beide klassen te mixen.
Hopen dat dat onzin is dan :+
JayHovahvrijdag 5 oktober 2018 @ 21:05
Ronald van Dam heeft in z'n standaard DTM-commentaar-riedeltje dat Beitske Visser kans maakt op een DTM-zitje voor volgend jaar. Niet dat ik de geloofwaardigheid van hem erg hoog inschat... Maar ja, dat is meer voor een ander topic.

Ik gun het Robin wel dit zitje bij Virgin.
TargaFloriovrijdag 5 oktober 2018 @ 21:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 19:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

[..]

Hopen dat dat onzin is dan :+
Dat had meer met Audi (DTM) vs BMW (FE) te maken.
Het FE team waar hij nu voor gaat rijden is een Audi klantenteam.
TargaFloriovrijdag 5 oktober 2018 @ 21:19
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:05 schreef JayHovah het volgende:
Ronald van Dam heeft in z'n standaard DTM-commentaar-riedeltje dat Beitske Visser kans maakt op een DTM-zitje voor volgend jaar. Niet dat ik de geloofwaardigheid van hem erg hoog inschat... Maar ja, dat is meer voor een ander topic.

Ik gun het Robin wel dit zitje bij Virgin.
Visser naar DTM. :') :') :') Dat gelooft hij zelf toch ook niet?
nils7vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:26
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 21:19 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Visser naar DTM. :') :') :') Dat gelooft hij zelf toch ook niet?
Wat doet ze nu eigenlijk?

Wel tof van Frijns.
Zou eigenlijk komend seizoen een race willen mee pakken.
TargaFloriovrijdag 5 oktober 2018 @ 22:29
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:26 schreef nils7 het volgende:

[..]

Wat doet ze nu eigenlijk?

Ze reed dit seizoen in dienst van BMW in de Europese GT4 series.
GT4 is een stap onder GT3 dus als ze echt voor DTM in aanmerking zou komen had ze dit seizoen wel GT3 gereden.

Begrijp me niet verkeerd, ze kan best een potje sturen maar ze is geen DTM materiaal.
sasquatschvrijdag 5 oktober 2018 @ 22:49
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 22:29 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Ze reed dit seizoen in dienst van BMW in de Europese GT4 series.
GT4 is een stap onder GT3 dus als ze echt voor DTM in aanmerking zou komen had ze dit seizoen wel GT3 gereden.

Begrijp me niet verkeerd, ze kan best een potje sturen maar ze is geen DTM materiaal.
Heeft ook een paar races gewonnen in de GT4.
JayHovahdinsdag 9 oktober 2018 @ 10:24
NIO rijdt komend seizoen met Tom Dillmann en Olivier Turvey
sasquatschdinsdag 9 oktober 2018 @ 10:29
En Gary Paffett rijdt voor HWA.

https://formulaspy.com/fo(...)t-in-formula-e-56899
sasquatschdinsdag 9 oktober 2018 @ 10:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 oktober 2018 10:24 schreef JayHovah het volgende:
NIO rijdt komend seizoen met Tom Dillmann en Olivier Turvey
Geen De Vries dus. Jammer!
franklopdinsdag 9 oktober 2018 @ 19:28
FIAFormulaE twitterde op dinsdag 09-10-2018 om 13:30:01 #BREAKING: Santiago set to return in season five of the ABB FIA Formula E Championship, featuring a new track in the surroundings of Parque O’Higgins! 🇨🇱Plus, Antofagasta Minerals to expand affiliation with Formula E as an official partner. #ABBFormulaE https://t.co/2AKzrPbQpz reageer retweet
DpDxzfjXcAAOK8D.jpg

Race op 26 januari, die stond nog niet gevuld.
sasquatschdonderdag 11 oktober 2018 @ 21:31
José Maria Lopez is bevestigd bij Dragon. Daarmee wordt het overzicht nu

Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team (Audi) Lucas di Grassi, Daniel Abt
BMW i Andretti Motorsport (BMW): Antonio Felix da Costa, Alexander Sims
Dragon Racing (Penske): José Maria Lopez, Maximilian Gunther, Jerome D'Ambrosio
DS Techeetah (DS Automobiles) : André Lotterer, Jean-Eric Vergne
HWA AG (Venturi): Gary Paffett, Stoffel Vandoorne
Mahindra Racing (Mahindra): Jerome D'Ambrosio, Pascal Wehrlein, Felix Rosenqvist/Nick Heidfeld (parttime), Daniel Juncadella, Pipo Derani, Neel Jani, Sam Dejonghe
NIO Formula E Team NIO): Oliver Turvey, Tom Dillman
Nissan e.dams (Nissan): Sébastien Buemi, Alexander Albon
Panasonic Jaguar Racing (Jaguar) : Nelson Piquet Jr., Mitch Evans
Venturi Formula E Team (Venturi): Felipe Massa, Edoardo Mortara
Virgin Racing (Audi) : Sam Bird, Robin Frijns

[ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 15-10-2018 10:40:22 ]
ETAdonderdag 11 oktober 2018 @ 22:07
Een Formule E wedstrijd in Nederland komt vanaf komende maandag wat dichterbij ;)
sasquatschvrijdag 12 oktober 2018 @ 22:12
De kalender voor komend seizoen. Bern vervangt Zurich.

atUy6Bf.png
sasquatschzondag 14 oktober 2018 @ 20:04
Jerome D'Ambrosio rijst komend seizoen voor Mahindra. Zijn teamgenoot wordt waarschijnlijk Pascal Wehrlein.

https://e-racing365.com/f(...)avorite-as-teammate/
sasquatschmaandag 15 oktober 2018 @ 10:42
Stoffel Vandoorne is bevestigd bij HWA.

FIAFormulaE twitterde op maandag 15-10-2018 om 09:59:43 #BREAKING: @hwaag_official announce @svandoorne will race for HWA RACELAB and partner @GaryPaffett for the 2018/19 ABB FIA Formula E Championship! Welcome to Formula E, Stoffel 💪😎 #ABBFormulaE https://t.co/EsW6SHIXzj reageer retweet
sasquatschmaandag 15 oktober 2018 @ 12:48
Frijns ziet een dubbelprogramma met Formule E en DTM wel zitten. Sowieso is er geen overlap in beide kalenders komend seizoen.

https://nl.motorsport.com(...)rmule-e-dtm/3195063/
sasquatschmaandag 15 oktober 2018 @ 12:52
En Heineken heeft een 5-jarig contract getekend als partner van de Formule E.

https://www.motorsport.co(...)-as-partner/3195339/
ETAmaandag 15 oktober 2018 @ 18:50
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 22:07 schreef ETA het volgende:
Een Formule E wedstrijd in Nederland komt vanaf komende maandag wat dichterbij ;)
Met een Formule E auto de Amsterdamse grachten op :)

Wie weet, met Heineken als partner, dat geeft de ePrix van Nederland wel weer meer kans ;)

DpibkMsWwAEzQLt.jpg
sasquatschmaandag 15 oktober 2018 @ 18:57
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:50 schreef ETA het volgende:

[..]

Met een Formule E auto de Amsterdamse grachten op :)

Wie weet, met Heineken als partner, dat geeft de ePrix van Nederland wel weer meer kans ;)

[ afbeelding ]
Misschien op Zandvoort nu ze de DTM kwijt zijn :)
heywoodumaandag 15 oktober 2018 @ 19:12
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien op Zandvoort nu ze de DTM kwijt zijn :)
Eindelijk wat ruimte met die geluidsdagen nu inderdaad.
franklopmaandag 15 oktober 2018 @ 19:16
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:57 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Misschien op Zandvoort nu ze de DTM kwijt zijn :)
Is het rondje alleen niet te lang?
Of misschien als ze het club circuit doen
ETAmaandag 15 oktober 2018 @ 21:08
Parool:

quote:
Volgens topman Alejandro Agag van Formula E zou Amsterdam zich prima lenen voor een 'E-prix'. "Zeker nu een van onze belabngrijkste sponsoren hier zit. Ik hoorde dat er net een nieuwe burgemeester is. Daar gaan we zeker mee praten."
nogeenoudebekendemaandag 15 oktober 2018 @ 21:18
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 21:08 schreef ETA het volgende:
Parool:

[..]

Bijna medelijden met alejandro...
sasquatschmaandag 15 oktober 2018 @ 21:26
De Formule E heeft de entry list vrijgegeven van de komende driedaagse test. Het startnummer van één van de Mahindra's lijkt mij een duidelijke aanwijzing wie er in gaat plaatsnemen :)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Team Name                   Car #   Tuesday                 Wednesday               Friday
        
Envision Virgin Racing      2       Sam Bird                Sam Bird                Sam Bird
Panasonic Jaguar Racing     3       Nelson Piquet Jr.       Nelson Piquet Jr.       Nelson Piquet Jr.
Envision Virgin Racing      4       Robin Frijns            Robin Frijns            Robin Frijns
HWA RACELAB                 5       Stoffel Vandoorne       Stoffel Vandoorne       Dani Juncadella
GEOX DRAGON                 6       AM: Max Gunther         Max Gunther             AM: Max Gunther
                                    PM: Antonio Fuoco                               PM: Antonio Fuoco
GEOX DRAGON                 7       Jose Maria Lopez        Jose Maria Lopez        Jose Maria Lopez
NIO Formula E Team          8       Tom Dillmann            Tom Dillmann            Tom Dillmann
Audi Sport ABT Schaeffler   11      Lucas di Grassi         Lucas di Grassi         Lucas di Grassi
NIO Formula E Team          16      Oliver Turvey           Oliver Turvey           Oliver Turvey
HWA RACELAB                 17      Gary Paffett            Gary Paffett            Gary Paffett
VENTURI Formula E Team      19      Felipe Massa            Felipe Massa            Felipe Massa
Panasonic Jaguar Racing     20      Mitch Evans             Mitch Evans             Mitch Evans
Nissan e.dams               22      Alexander Albon         Alexander Albon         Alexander Albon
Nissan e.dams               23      Sebastien Buemi         Sebastien Buemi         Sebastien Buemi
DS TECHEETAH                25      Jean-Eric Vergne        Jean-Eric Vergne        Jean-Eric Vergne
BMW i Andretti Motorsport   27      Alexander Sims          Alexander Sims          Alexander Sims
BMW i Andretti Motorsport   28      Antonio Felix da Costa  Antonio Felix da Costa  Antonio Felix da Costa
DS TECHEETAH                36      Andre Lotterer          Andre Lotterer          Andre Lotterer
VENTURI Formula E Team      48      Edoardo Mortara         Edoardo Mortara         Edoardo Mortara
MAHINDRA RACING             64      TBA                     TBA                     TBA
Audi Sport ABT Schaeffler   66      Daniel Abt              Daniel Abt              Daniel Abt
MAHINDRA RACING             94      TBA                     TBA                     TBA

http://www.fiaformulae.co(...)-pre-season-testing/
franklopmaandag 15 oktober 2018 @ 21:27
Moest 2 seconden denken, maar Wehrlein
Jester65dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:59
FIAFormulaE twitterde op dinsdag 16-10-2018 om 06:59:52 #BREAKING: @mahindraracing announce @PWehrlein and @thereal_JDA will race for the team in the 2018/19 ABB FIA Formula E Championship! Plus, season five challenger revealed ⚡️👀 #ABBFormulaE https://t.co/xRU9VHYipf reageer retweet
northernlight81dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:39
quote:
6s.gif Op maandag 15 oktober 2018 19:12 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Eindelijk wat ruimte met die geluidsdagen nu inderdaad.
😂
sasquatschdinsdag 16 oktober 2018 @ 21:19
Frijns in actie vandaag

Ferdinsdag 16 oktober 2018 @ 21:21
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 18:50 schreef ETA het volgende:

[..]

Met een Formule E auto de Amsterdamse grachten op :)

Wie weet, met Heineken als partner, dat geeft de ePrix van Nederland wel weer meer kans ;)

[ afbeelding ]
Die truck trekt dus vet hard op, ondanks helemaal vol kratten en vusten.
sasquatschdinsdag 16 oktober 2018 @ 21:23
En de testtijden van vandaag
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Alexander Sims BMW Andretti 1:17.553
Andre Lotterer DS Techeetah 1:17.654
Antonio Felix da Costa BMW Andretti 1:17.727
Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler 1:17.819
Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 1:17.962
Jerome d’Ambrosio Mahindra 1:17.987
Jean-Eric Vergne DS Techeetah 1:18.033
Sebastien Buemi Nissan e.dams 1:18.100
Jose Maira Lopez Dragon 1:18.154
Felipe Massa Venturi 1:18.176
Tom Dillmann NIO 1:18.504
Pascal Wehrlein Mahindra 1:18.606
Robin Frijns Envision Virgin Racing 1:18.690
Edoardo Mortara Venturi 1:18.707
Sam Bird Envision Virgin Racing 1:18.732
Mitch Evans Jaguar 1:18.747
Oliver Turvey NIO 1:19.053
Gary Paffett HWA Racelab 1:19.144
Nelson Piquet Jaguar 1:21.629
Alex Albon Nissan e.dams – no time
Stoffel Vandoorne HWA Racelab – no time
Maximilian Gunther Dragon – no time
Antonio Fuoco Dragon – no time

Diverse rijders hadden problemen waardoor er een aantal geen tijd konden zetten.

https://formulaspy.com/fo(...)ula-e-test-day-57054

[ Bericht 20% gewijzigd door sasquatsch op 19-10-2018 19:39:23 ]
heywoodudinsdag 16 oktober 2018 @ 21:35
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
Frijns in actie vandaag

Die camerapositie kan nog wel even wat onderhoud gebruiken ipv met de hele halo ervoor _O-
twiFightdinsdag 16 oktober 2018 @ 22:15
Die camera zit toch gewoon op zijn helm geduct-taped?
Karstmandinsdag 16 oktober 2018 @ 23:20
Handig, dat plaatje van het circuit op de voet van de halo.
twiFightwoensdag 17 oktober 2018 @ 00:53
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 23:20 schreef Karstman het volgende:
Handig, dat plaatje van het circuit op de voet van de halo.
Voor jou of voor de coureur? ;)
sasquatschwoensdag 17 oktober 2018 @ 20:28
Op dag twee is BMW Andretti nog steeds het snelst. Albon is vandaag helemaal niet in actie gekomen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Antonio Felix da Costa BMW Andretti 1:16.977 (53 laps)
Jean-Eric Vergne DS Techeetah 1:17.342 (50 laps)
Jerome d’Ambrosio Mahindra 1:17.431 (41 laps)
Andre Lotterer DS Techeetah 1:17.437 (59 laps)
Sebastien Buemi Nissan e.dams 1:17.473 (40 laps)
Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 1:17.535 (59 laps)
Felipe Massa Venturi 1:17.696 (56 laps)
Alexander Sims BMW Andretti 1:17.698 (44 laps)
Edoardo Mortara Venturi 1:17.729 (35 laps)
Pascal Wehrlein Mahindra 1:17.781 (45 laps)
Jose Maria Lopez Dragon 1:17.830 (55 laps)
Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler 1:17.866 (39 laps)
Mitch Evans Jaguar 1:17.975 (44 laps)
Stoffel Vandoorne HWA Racelab 1:18.032 (34 laps)
Sam Bird Envision Virgin Racing 1:18.115 (45 laps)
Tom Dillmann NIO 1:18.217 (50 laps)
Oliver Turvey NIO 1:18.240 (45 laps)
Robin Frijns Envision Virgin Racing 1:18.288 (41 laps)
Nelson Piquet Jaguar 1:18.498 (69 laps)
Antonio Fuoco Dragon 1:18.778 (40 laps)
Gary Paffett HWA Racelab 1:19.382 (44 laps)
Max Gunther Dragon 1:19.540 (10 laps)

https://formulaspy.com/fo(...)ula-e-test-day-57082

[ Bericht 32% gewijzigd door sasquatsch op 19-10-2018 19:39:01 ]
heywooduwoensdag 17 oktober 2018 @ 20:29
Gelukkig zit Frijns nu bij Virgin ipv Andretti, gaat veel beter.
sasquatschwoensdag 17 oktober 2018 @ 20:37
Er werd vandaag ook een racesimulatie gehouden, die in de laatste bocht gewonnen werd door Di Grassi voor Sims. Robin Frijns werd vijfde na een opmars in het laatste deel van de race.

https://www.e-racing.net/(...)-in-simulation-race/
Sabatadonderdag 18 oktober 2018 @ 18:56
Wat ik trouwens opving dankzij Autosport, het merendeel van deze tests is vooral "voor de bühne" (op de racesimulatie na dan) en voor de clips die formule e later zal plaatsen (interviews met teams etc). De meeste teams gaan na Valencia nog in Guadix testen, de layout past beter bij echte stratencircuits en daar worden pas echte programma;s afgewerkt.
sasquatschvrijdag 19 oktober 2018 @ 10:31
Oliver Rowland vervangt Albon vandaag op de derde testdag.

https://formulaspy.com/fo(...)ula-e-test-day-57103
sasquatschvrijdag 19 oktober 2018 @ 19:28
Sims maakt het drie op rij voor BMW Andretti.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Alexander Sims BMW Andretti 1:17.402 (78 laps)
Jean-Eric Vergne DS Techeetah 1:17.620 (68 laps)
Mitch Evans Jaguar 1:17.864 (80 laps)
Pascal Wehrlein Mahindra 1:17.888 (68 laps)
Max Gunther Dragon 1:17.947 (72 laps)
Robin Frijns Envision Virgin Racing 1:18.088 (91 laps)
Gary Paffett HWA Racelab 1:18.164 (53 laps)
Sam Bird Envision Virgin Racing 1:18.219 (74 laps)
Sebastien Buemi Nissan e.dams 1:18.220 (71 laps)
Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler 1:18.269 (86 laps)
Antonio Fuoco Dragon 1:18.284 (35 laps)
Jerome d’Ambrosio Mahindra 1:18.409 (57 laps)
Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler 1:18.479 (66 laps)
Tom Dillmann NIO 1:18.778 (68 laps)
Oliver Turvey NIO 1:19.083 (63 laps)
Felipe Massa Venturi 1:19.328 (69 laps)
Daniel Juncadella HWA Racelab 1:19.353 (71 laps)
Oliver Rowland Nissan e.dams 1:20.416 (85 laps)
Nelson Piquet Jaguar 1:21.997 (84 laps)
Andre Lotterer DS Techeetah 1:23.048 (89 laps)
Antonio Felix da Costa BMW Andretti 1:23.121 (45 laps)
Jose Maria Lopez Dragon 1:26.872 (35 laps)
Edoardo Mortara Venturi 1:29.024 (21 laps)

https://formulaspy.com/fo(...)ula-e-test-day-57118
Sabatavrijdag 19 oktober 2018 @ 19:34
Frijns gaat op plek 6 voor de frequent flyer miles: 91 ronden, meeste van iedereen
sasquatschdinsdag 13 november 2018 @ 23:09
Maximilian Günther is bevestigd bij Dragon Racing. Hiermee is een maand voor de eerste race nog slechts één plaatsje vrij bij Nissan e.dams, waar Alexander Albon eerst zou rijden.

Het overzicht is nu als volgt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
No Coureur                  Team (powertrain)
 2 Sam Bird                 Envision Virgin Racing (Audi)
 3 Nelson Piquet Jr         Panasonic Jaguar Racing (Jaguar)
 4 Robin Frijns             Envision Virgin Racing (Audi)
 5 Stoffel Vandoorne        HWA Racelab (Venturi)
 6 Maximilian Günther       GEOX Dragon Racing (Penske)
 7 José Maria López         GEOX Dragon Racing (Penske)
 8 Tom Dillman              NIO Formula E Team (NIO)
11 Lucas di Grassi          Audi Sport ABT Scheaffler Formula E Team (Audi)
16 Oliver Turvey            NIO Formula E Team (NIO)
17 Gary Paffett             HWA Racelab (Venturi)
19 Felipe Massa             Venturi Formula E Team (Venturi)
20 Mitch Evans              Panasonic Jaguar Racing (Jaguar)
22 TBA                      Nissan e.dams (Nissan)
23 Sébastien Buemi          Nissan e.dams (Nissan)
25 Jean-Éric Vergne         DS Techeetah (DS Automobiles)
27 Alexander Sims           BMW i Andretti Motorsport (BMW)
28 António Félix da Costa   BMW i Andretti Motorsport (BMW)
36 André Lotterer           DS Techeetah (DS Automobiles)
48 Eduardo Mortara          Venturi Formula E Team (Venturi)
64 Jérôme d'Ambrosio        Mahindra Racing (Mahindra)
66 Daniel Abt               Audi Sport ABT Scheaffler Formula E Team (Audi)
94 Pascal Wehrlein          Mahindra Racing (Mahindra)
sasquatschdinsdag 13 november 2018 @ 23:49
Beitske Visser is in beeld om testrijder te worden bij BMW i Andretti Motorsport.

https://e-racing365.com/f(...)for-bmw-opportunity/
JayHovahwoensdag 14 november 2018 @ 07:30
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 23:49 schreef sasquatsch het volgende:
Beitske Visser is in beeld om testrijder te worden bij BMW i Andretti Motorsport.

https://e-racing365.com/f(...)for-bmw-opportunity/
Bron Ronald van Dam? _O-
sasquatschwoensdag 14 november 2018 @ 10:39
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 07:30 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Bron Ronald van Dam? _O-
BMW Motorsport director Jens Marquardt :)
Sabatawoensdag 14 november 2018 @ 13:03
Mooi toch? Deed het tot nu toe prima in de GT4 en heeft al een aantal VLN races op de Ring mogen rijden. En FE is een beter alternatief voor open wheel auto's dat die W serie plannen waar de Fia nu mee komt.
JayHovahwoensdag 14 november 2018 @ 15:18
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 10:39 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

BMW Motorsport director Jens Marquardt :)
Ik denk dat je mijn grap mis...tenzij je wel eens DTM op Ziggo heb gekeken :)
sasquatschwoensdag 14 november 2018 @ 15:45
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:18 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn grap mis...tenzij je wel eens DTM op Ziggo heb gekeken :)
Ja en ja.
Sabatawoensdag 14 november 2018 @ 17:50
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2018 15:18 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik denk dat je mijn grap mis...tenzij je wel eens DTM op Ziggo heb gekeken :)
Gelukkig geen Ziggo DTM, gewoon Ran Racing of soms Dave Addison op de livestream.
sasquatschvrijdag 16 november 2018 @ 18:43
Felix Rosenqvist vervangt Pascal Wehrlein in de eerste race, wasrschijnlijk omdat Wehrleins contract met Mercedes nog tot eind dit jaar loopt.

https://www.e-racing.net/(...)in-at-season-opener/
JayHovahvrijdag 16 november 2018 @ 18:57
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2018 18:43 schreef sasquatsch het volgende:
Felix Rosenqvist vervangt Pascal Wehrlein in de eerste race, wasrschijnlijk omdat Wehrleins contract met Mercedes nog tot eind dit jaar loopt.

https://www.e-racing.net/(...)in-at-season-opener/
Is er voor de eerste race geen Race of Champions met Pascal zodat ze uit voorzorg alvast voor vervanging hebben gezorgd? _O-
sasquatschdinsdag 20 november 2018 @ 10:38
Simona de Silvestro wordt testrijder bij Venturi.

Sowieso lijken er tijdens de eerste test meerdere vrouwen achter het stuur plaats te nemen. Zo worden de namen van Tatiana Calderon, Amna Al Qubaisi, Carmen Jorda, Katherine Legge, Beitske Visser en Jamie Chadwick genoemd om te testen voor de verschillende teams.


https://e-racing365.com/f(...)in-venturi-test-role
sasquatschdinsdag 20 november 2018 @ 11:26
Calderon en Legge zijn intussen ook bevestigd voor de in-season test volgende maand.

https://twitter.com/DSTECHEETAH/status/1064823204441714688
https://twitter.com/MahindraRacing/status/1064820691961286657
Sabatadinsdag 20 november 2018 @ 12:54
Ze worden niet alleen genoemd, allen zijn inmiddels ook bevestigd als testrijder. Vergeet de W-series, pak de F.E. maar en laat de dames een aparte race rijden ;)

https://nl.motorsport.com(...)-ad-diriyah/4300625/
twiFightwoensdag 21 november 2018 @ 16:05
Ik ben helemaal voor vrouwen in de racerij, maar laat ze in godsnaam een stoeltje hebben. Dat eeuwige testrijderschap klinkt bij mij altijd zo als een 'leuk voor de pr berichten' dealtje.
sasquatschdonderdag 29 november 2018 @ 13:39
Carrie Schreiner vervangt Sophia Flörsch in de test op 16 december in Ad Diriyah.

https://www.e-racing.net/(...)r-hwa-in-ad-diriyah/
sasquatschvrijdag 30 november 2018 @ 15:57
Oliver Rowland is bevestigd bij Nissan e.dams als vervanger van Alexander Albon waardoor ook deze Silly Season ten einde komt en alle stoeltjes bezet zijn.
Over twee weken is de eerste race in Ad Diriyah in Saoedi-Arabië.
KingRadlerdinsdag 4 december 2018 @ 11:24
ATTACK MODE Is Coming


https://www.ad.nl/andere-(...)haalacties~ae2d7cfc/
twiFightdinsdag 4 december 2018 @ 19:44
O.
Mijn.
Fucking.
God.

FE wordt echt een computerspelletje. En dat filmpje zou zo een trailer kunnen zijn voor een nieuwe playstation arcade game.
sasquatschdinsdag 4 december 2018 @ 19:48
Het lijkt wel of alle autosport steeds meer entertainment moet worden. :r

In ander nieuws: ook Pippa Mann gaat testen in de Formule E. Zij zal naast José Maria Lopez plaatsnemen in de Dragon.
Fir3flywoensdag 5 december 2018 @ 03:32
quote:
Dit is wel het domste dat ik ooit gezien heb :').
Sinister-D-woensdag 5 december 2018 @ 07:09
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:48 schreef sasquatsch het volgende:


In ander nieuws: ook Pippa Mann gaat testen in de Formule E. Zij zal naast José Maria Lopez plaatsnemen in de Dragon.
gaat dat niet te krap zijn in die cockpit :?
BroesWillemswoensdag 5 december 2018 @ 08:00
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 03:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is wel het domste dat ik ooit gezien heb :').
Mwoah, soort DRS. Vind fanboost dommer.
sasquatschwoensdag 5 december 2018 @ 10:21
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 07:09 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

gaat dat niet te krap zijn in die cockpit :?
Misschien een beetje slecht verwoord maar er wordt getest met twee wagens. Lopez in de ene en Mann in de andere.
Sabatawoensdag 5 december 2018 @ 10:50
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 19:44 schreef twiFight het volgende:
O.
Mijn.
Fucking.
God.

FE wordt echt een computerspelletje. En dat filmpje zou zo een trailer kunnen zijn voor een nieuwe playstation arcade game.
In de paddock wordt dit dan ook de Mario Kart Mode genoemd.
BroesWillemswoensdag 5 december 2018 @ 10:52
Nintendo moet dit direct gaan sponsoren. :D
Fir3flywoensdag 5 december 2018 @ 18:56
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 08:00 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Mwoah, soort DRS.
Niet echt, voor DRS hoef je niet een voorgeprogammeerde lijn te rijden :').
BroesWillemswoensdag 5 december 2018 @ 19:40
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet echt, voor DRS hoef je niet een voorgeprogammeerde lijn te rijden :').
Oh, dat had ik niet door. Ik dacht gewoon een knopje voor extra vermogen. Als 'Overtake'.

In dat geval. :')
Fir3flywoensdag 5 december 2018 @ 19:42
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:40 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Oh, dat had ik niet door. Ik dacht gewoon een knopje voor extra vermogen. Als 'Overtake'.

In dat geval. :')
Zie het als booster pads uit Mario Kart :').
sasquatschmaandag 10 december 2018 @ 13:02
Raceweek! *O*

ewHRYuZ.jpg
sasquatschmaandag 10 december 2018 @ 19:49
Hadden we eerder Jean-Éric Vergne die de strijd aanging met een Cheetah, dit keer is het Massa die probeert een valk voor te blijven.

Gezichtmaandag 10 december 2018 @ 21:02
Toch maar even een TVP'tje droppen hier.
sasquatschvrijdag 14 december 2018 @ 12:19
Porsche heeft hun eerste coureur voor het seizoen 2019-2020 bekend gemaakt, Neel Jani. Naar verwachting wordt Brendon Hartley hun tweede coureur. Hartley werd onlangs weer opgenomen door Porsche nadat hij zijn Toro Rosso stoeltje kwijt raakte aan Alexander Albon.

http://f1i.com/news/32625(...)ormula-e-driver.html

Morgen staat de eerste race van het seizoen 2018-2019 op de kalender.

De kwalificatie is om 9.00 en de race start om 13.00 uur
Beide zijn live te zien op Eurosport 1 en Ziggo Sport Racing.
sasquatschzaterdag 15 december 2018 @ 08:27
Regen in Saoedi-Arabië. De kwalificatie is uitgesteld naar 9.25 uur.
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 09:26
We gaan beginnen (aan de kwalificatie) ^O^
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 09:34
Probleem voor Tom Dillmann, want hij 'houdt zich niet aan het kwalificatieformat' :')
Sinister-D-zaterdag 15 december 2018 @ 10:05
Lol, Buemi die Da Costa eventjes irriteert _O-
Sinister-D-zaterdag 15 december 2018 @ 10:07
Duurt lang met die Penske-bak....
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 10:16
Rosenqvist _O-
nils7zaterdag 15 december 2018 @ 10:21
Rommelige kwalificatie :-(
Taradozaterdag 15 december 2018 @ 10:21
ik zie het alleen niet op Ziggo racing of ben ik alweer te laat?
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 10:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:21 schreef Tarado het volgende:
ik zie het alleen niet op Ziggo racing of ben ik alweer te laat?
Ja :+

Straks wel de race :9
Taradozaterdag 15 december 2018 @ 10:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 10:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ja :+

Straks wel de race :9
:) Ok niet zo erg maar wilde die nieuwe auto's even zien
sasquatschzaterdag 15 december 2018 @ 11:43
Simon Evans wint de Jaguar iPace eTrophy. Gastrijder Alice Powell wint in de Pro-Am klasse en wordt vijfde overall voor Katherine Legge.

5Z5BPoh.jpg
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 11:43
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 11:43 schreef sasquatsch het volgende:
Simon Evans wint de Jaguar iPace eTrophy. Gastrijder Alice Powell wint in de Pro-Am klasse en wordt vijfde overall voor Katherine Legge.

[ afbeelding ]
Oh ja, die had ik willen kijken -O-

Voor de volgende keer: waar kunnen we dat zien?
sasquatschzaterdag 15 december 2018 @ 12:04
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 11:43 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Oh ja, die had ik willen kijken -O-

Voor de volgende keer: waar kunnen we dat zien?
Ik had deze ook niet gezien, maar zag de uitslag op twitter.

Maar op Facebook blijkbaar.
https://m.facebook.com/Jaguar/videos/312339936275226/
MaGNeTzaterdag 15 december 2018 @ 12:06
Ik zit er klaar voor :)

Formule-E wordt volwassen.
sasquatschzaterdag 15 december 2018 @ 12:36
Meerdere coureurs zijn hun snelste rondje kwijtgeraakt vanwege het gebruik van teveel power. Onder andere Frijns, Bird en Di Grassi die respectievelijk als 20ste, 19de en 18de moeten starten.
Fir3flyzaterdag 15 december 2018 @ 12:40
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:06 schreef MaGNeT het volgende:
Formule-E wordt volwassen.
Meer bejaard.
MaGNeTzaterdag 15 december 2018 @ 12:47
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Meer bejaard.
Ik weet niet waar die sneer vandaan komt en hoe diep je haat zit, maar Formule-E heeft inmiddels al heel wat mooie races geleverd. De techniek gaat nu ook eindelijk een tandje verder, geen auto-wissel meer op 50% van de race.
Fir3flyzaterdag 15 december 2018 @ 12:49
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 12:47 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De techniek gaat nu ook eindelijk een tandje verder,
Dat is het probleem, dat is helemaal niet waar. Er wordt gewoon een grotere batterij in gezet waardoor de auto's dus weer zwaarder worden. Netto wordt er op snelheid nauwelijks iets gewonnen.
BroesWillemszaterdag 15 december 2018 @ 12:58
En de race is korter.
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 13:05
Als het maar een mooie race wordt :9
Taradozaterdag 15 december 2018 @ 13:05
ziet er een beetje armoedig uit dat circuit
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 13:06
Goedemorgen Antonio
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 13:07
Ja doei Mortara
Zorrozaterdag 15 december 2018 @ 13:07
Misschien aan het stuur draaien?
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 13:08
Die huilgraphic :D
King_Merczaterdag 15 december 2018 @ 13:24
Vandoorne gaat niet echt lekker, de techeeta,s wel :)
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 13:29
Sodetieft op met de Fanboost :')
Bluurghzaterdag 15 december 2018 @ 13:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:24 schreef King_Merc het volgende:
Vandoorne gaat niet echt lekker, de techeeta,s wel :)
Heeft ie gewoon een kut auto en geluk door de weersomstandigheden?

Anders kan ie beter gewoon helemaal stoppen met racen :').
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 13:37
Drive through voor Vergne en Lotterer?
Marcosszaterdag 15 december 2018 @ 13:37
Lekker overzichtelijk wel
Taradozaterdag 15 december 2018 @ 13:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:37 schreef Marcoss het volgende:
Lekker overzichtelijk wel
zeg dat
Zorrozaterdag 15 december 2018 @ 13:38
Fout gekeken...
heywooduzaterdag 15 december 2018 @ 13:39
MWright96 twitterde op zaterdag 15-12-2018 om 13:37:50 Jean-Eric Vergne and Andre Lotterer have served drive-through penalties for overusing power during energy regeneration #ABBFormulaE #AdDiriyahEPrix reageer retweet
Doler12zaterdag 15 december 2018 @ 13:40
RIP Lopez
nils7zaterdag 15 december 2018 @ 13:41
Ze hoeven geen bandenstops te maken?
Zorrozaterdag 15 december 2018 @ 13:41
Lekker duidelijk in beeld dat het geel is :')
Zorrozaterdag 15 december 2018 @ 13:42
Schakel je je attack mode in, krijg je een SC _O-
nils7zaterdag 15 december 2018 @ 13:45
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:42 schreef Zorro het volgende:
Schakel je je attack mode in, krijg je een SC _O-
Er komt meer taktiek bij kijken dan bij een simpele DRS
Bluurghzaterdag 15 december 2018 @ 13:48
En Stoffel neemt hem een ronde te vroeg :').
sasquatschzaterdag 15 december 2018 @ 22:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 13:39 schreef heywoodu het volgende:
MWright96 twitterde op zaterdag 15-12-2018 om 13:37:50 Jean-Eric Vergne and Andre Lotterer have served drive-through penalties for overusing power during energy regeneration #ABBFormulaE #AdDiriyahEPrix reageer retweet
Het probleem was dat hun batterij bij de start niet volledig vol was waardoor ze meteen konden beginnen met regenereren en dat is niet toegestaan. De Venturi's hadden hetzelfde probleem.
JayHovahzondag 16 december 2018 @ 07:53
Ik heb gisteren de race in replay gekeken en het viel me, vergeleken met vorige jaren, zeker niet tegen.

Het keek gewoon leuk weg, redelijk spannend en niet te lange race. Ok, er mocht wel wat meer info van race-control (einde safetycar, reden drive-through) maar dat zullen ze vast volgende keer opgelost hebben.
De Nintendo attack zone is een leuke toevoeging, geef het een kans zeg ik.

Uiteindelijk, prima vermaakt!
twiFightzondag 16 december 2018 @ 19:59
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 07:53 schreef JayHovah het volgende:
Ok, er mocht wel wat meer info van race-control (einde safetycar, reden drive-through) maar dat zullen ze vast volgende keer opgelost hebben.
Dat blijft opvallen, dat ze bij alle raceklasses elk jaar de informatieweergave weer omgooien, zonder fatsoenlijk te testen. En je zou denken dat ze na tientallen jaren met vele raceklasses wel eens uitgevonden hebben wat de duidelijkste ontwerpen zijn en daar gewoon aan vasthouden.
Sabatazondag 16 december 2018 @ 20:10
Ik vond de regie van slechte kwaliteit. Ze bleven de eerste ronden geheel bij de top hangen en lieten de rest eigenlijk voor wat het was, op de "crash" van Mortara na. Wat er met Paffett gebeurde hebben we bv niet gezien, de gevechten onder in het middenveld hebben we ook niet gezien, tot ver in het laatste deel. De infographics zijn helaas ook slechter geworden, pas halverwege de race kreeg je de energieniveau's te zien. En WAAROM ga je iedere keer de radioknop in beeld zetten als er vervolgens niks te horen is. Is dat een fout uit de regie, of zetten de teams er een scrambler op zodat de boel gestoord wordt? En het enige radiobericht dat écht van waarde was, de problemen van Stoffel, die mist iedereen weer bij het commentaar! Ach, gelukkig was er wat strijd vooraan en zonder die rare straffen was het misschien nog leuker geweest (hoe kunnen de Audi's en BMW;s ineens 10pk meer hebben?)
JayHovahzondag 16 december 2018 @ 20:59
Wat betreft de regie, volgens mij wordt die niet geregeld door een vaste regisseur zoals bij de Formule 1 maar door de lokale organisatie. Laren we het er maar op houden dat de theedoek van die Saudi's voor hun ogen hingen... Ik denk niet dat ze bij bijvoorbeeld de EGP in Duitsland dit soort foutjes maken.
sasquatschzondag 16 december 2018 @ 23:11
De testtijden van vandaag

Uw149k8.jpg
twiFightmaandag 17 december 2018 @ 02:36
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 20:10 schreef Sabata het volgende:
Ik vond de regie van slechte kwaliteit. Ze bleven de eerste ronden geheel bij de top hangen en lieten de rest eigenlijk voor wat het was, op de "crash" van Mortara na.
De regie was wel ernstig ja. Regelmatig zag je verderop in beeld een inhaalactie maar ging de regie weer over op een shot waar niks gebeurde.
BroesWillemsmaandag 17 december 2018 @ 09:44
Regie was slecht, informatie was slecht, weinig interval tijden, geen rijders nummers bij de namen, je hebt dus geen idee wie in welke auto rijd als je voor het eerst kijkt.

In de race zelf zat wel aardig spanning moet ik zeggen, Hoewel dat ook gecreëerd werd vanwege de drivethrough penalty waarvan tijdens de race geen melding was.

Vandoorne viel erg tegen trouwens.

Hopelijk kunnen ze die foutjes er uit strijken.
JayHovahzondag 6 januari 2019 @ 02:58
quote:
Voormalig Williams F1-coureur Sergey Sirotkin gaat deze maand voor het Mahindra Formule E-team testen in Marrakesh.

Sirotkin reed het afgelopen seizoen in de Formule 1 voor Williams dat steevast in de achterhoede bivakkeerde. De tegenvallende prestaties zorgden er echter voor dat de Rus geen tweede seizoen in de Formule 1 kreeg. Formule E is een aantrekkelijk alternatief gebleken voor de coureur, die eerder al een DTM-wagen testte en ook in verband gebracht werd met het LMP1-programma van geldschieter SMP.

Sirotkin reed in 2016 al eens in een Formule E-wagen en gaat nu op zondag 13 januari testen voor Mahindra, de dag na de race in Marokko. "Het kampioenschap maakt een enorme ontwikkeling door", zei Sirotkin. "De competitie is heel sterk. Er komen steeds meer fabrikanten bij in het kampioenschap en de elektrische wagens zijn de toekomst. De techniek gaat bovendien steeds verder. Ik reed in 2016 al eens in zo'n auto, maar de technologie is sindsdien met stappen voorwaarts gegaan."

Sirotkin deelt de wagen tijdens de test met simulator- en ontwikkelingsrijder Sam Dejonghe. Hij gaat zijn tweede officiële testdag afwerken met Mahindra.
Enne.... RACEWEEK *O*
sasquatschzondag 6 januari 2019 @ 11:54
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 02:58 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Enne.... RACEWEEK *O*
Morgen pas :)

En dan wordt waarschijnlijk ook bekend gemaakt wie er allemaal gaan testen, maar deze zijn al bekend (waaronder de broer van Charles Leclerc).

Audi: Nico Müller, Jamie Green
BMW: Marco Wittmann, Bruno Spengler
Dragon:Antonio Fuoco, TBA
DS Techeetah: Tatiana Calderon, James Rossiter
HWA: Raffaele Marciello, Daniel Juncadella
Jaguar: Harry Tincknell, Pietro Fittipaldi
Mahindra: Sergej Sirotkin, Sam Dejonghe
NIO: Jamie Chadwick, TBA
Nissan e.dams: Jann Mardenborough, Mitsunori Takaboshi
Venturi: Norman Nato, Arthur Leclerc
Virgin: Benoit Treluyer, Nyck de Vries

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 07-01-2019 17:47:07 ]
JayHovahzondag 6 januari 2019 @ 13:39
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 11:54 schreef sasquatsch het volgende:

Morgen pas :)

De race is op zaterdag dus in princiepe...
sasquatschmaandag 7 januari 2019 @ 11:09
Nyck de Vries test in de rookietest op 13 januari voor Virgin.

https://m.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/369361/
sasquatschmaandag 7 januari 2019 @ 17:46
De FIA heeft vandaag de line-up van de rookietest bekend gemaakt. Alleen bij NIO en Dragon zijn nog twee plekken niet ingevuld. Bij Dragon neemt waarschijnlijk Felipe Nasr plaats.

https://www.fia.com/news/(...)-test-line-confirmed

Bovenstaande line-up (zie post 207) is aangepast.
sasquatschwoensdag 9 januari 2019 @ 19:33
Aankomende zaterdag is de tweede race van het seizoen in Marrakesh. Om 12.00 uur is de kwalificatie en om 16.00 uur de race, die zowel op Eurosport als Ziggo Sport te zien zijn.


s5-r2-mrk-circuitmap-v1-1.jpg
JayHovahwoensdag 9 januari 2019 @ 21:20
Attack Zone aan d buitenkant van een krappe(?) bocht...? Ben benieuwd hoe dat uitpakt qua tactiek.
heywooduzaterdag 12 januari 2019 @ 09:22
Frijns bovenaan in de eerste training.

ihke0S9.png
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 11:35
Uitslag FP2

quote:
Mitch Evans Jaguar – 1:17.262
Andre Lotterer DS Techeetah +0.249
Sebastien Buemi Nissan e.dams +0.305
Antonio Felix da Costa BMW Andretti +0.390
Robin Frijns Envision Virgin Racing +0.401
Oliver Rowland Nissan e.dams +0.521
Jose Maria Lopez Geox Dragon +0.556
Oliver Turvey NIO +0.632
Jean-Eric Vergne DS Techeetah +0.689
Alexander Sims BMW Andretti +0.704
Daniel Abt Audi Sport Abt Schaeffler +0.712
Edoardo Mortara Venturi +0.964
Stoffel Vandoorne HWA Racelab +1.070
Nelson Piquet Jaguar +1.095
Gary Paffett HWA Racelab +1.149
Pascal Wehrlein Mahindra +1.242
Jerome d’Ambrosio Mahindra +1.273
Sam Bird Envision Virgin Racing +1.518
Tom Dillmann NIO +2.123
Felipe Massa Venturi +2.163
Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +2.995
Max Guenther Geox Dragon +3.179
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 12:26
Vandoorne al weer problemen in de kwalificatie.
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 12:26
En Gunther raakt de muur
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 12:30
Zelfs bij de ingang van de pitstraat weten ze op elkaar te rijden _O-

Dillman rijdt achterop Frijns die daardoor Bird raakt lijkt het. Bird stond te wachten om de pitstraat in te mogen rijden.
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 12:43
Bird, Buemi, Sims, Da Costa, Vergne en Evans kwalificeren zich voor de Super Pole al is het de vraag of Bird kan starten. Ze mogen de wagen niet aanpassen vanwege Parc Fermé regels.

Frijs start vooralsnog van P8.
heywooduzaterdag 12 januari 2019 @ 13:03
Bird pakt de pole, 0,046 voor Vergne.
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 13:06
Bird ondanks een beschadigde diffuser naar de pole.

bX3Ra9d.jpg
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 14:19
De voorkant van Frijns' auto na de sandwich in de pitstraat. Ook de achterkant is beschadigd.
ALS0740-e1547297674642.jpg
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 14:30
Da Costa heeft drie plaatsen straf gekregen voor het gebruik van teveel power in zijn outlap. Hierdoor schuiven Buemi, Sims en Evans een plek op.

https://twitter.com/ERacingMag/status/1084078174168702977
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 16:04
De race begint en meteen al chaos in de eerste bocht
Doler12zaterdag 12 januari 2019 @ 16:09
Pascal vies mad
northernlight81zaterdag 12 januari 2019 @ 16:21
Top 6 zit lekker dicht bij elkaar, leuke race tot nu toe. Frijns is prima bezig
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 16:24
Frijns voorbij Bird
Doler12zaterdag 12 januari 2019 @ 16:39
Fail
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 16:40
Sims |:( _O-
Doler12zaterdag 12 januari 2019 @ 16:40
En Frijns nu tweede _O_
Sinister-D-zaterdag 12 januari 2019 @ 16:40
Sims en Da Costa :') :') :')
northernlight81zaterdag 12 januari 2019 @ 16:41
😆
Safety car.
nils7zaterdag 12 januari 2019 @ 16:42
Goeie race tot nu toe!
Sinister-D-zaterdag 12 januari 2019 @ 16:42
Terug een BMW op kop >:)
Zorrozaterdag 12 januari 2019 @ 16:46
Finish achter SC zou wel flopshow zijn :')
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 16:51
Frijns op het podium *O*
opgebaardezaterdag 12 januari 2019 @ 16:51
Zo!
Jammer dat er nog maar één ronde gereden werd na de SC
northernlight81zaterdag 12 januari 2019 @ 16:52
Dit was een hele gave race, goede race ook van Frijns.
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 16:52
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:51 schreef opgebaarde het volgende:
Zo!
Jammer dat er nog maar één ronde gereden werd na de SC
Was wel goed voor de Virgins
Zorrozaterdag 12 januari 2019 @ 16:52
En mooi dat Bird Sims achter zich hield. De debiel.
opgebaardezaterdag 12 januari 2019 @ 16:53
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:40 schreef sasquatsch het volgende:
Sims |:( _O-
Ja?
Costa verremde zich nog veel harder. Als Sims er aan de buitenkant niet langskan, had hij niks om zich zorgen over te maken. Toch?
northernlight81zaterdag 12 januari 2019 @ 16:56
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja?
Costa verremde zich nog veel harder. Als Sims er aan de buitenkant niet langskan, had hij niks om zich zorgen over te maken. Toch?
Da Costa zat aan de buitenkant en kon geen kant op. Of ik heb het verkeerd gezien...

/edit volgens mij had ik het idd verkeerd gezien, Sims zat aan de buitenkant en kon er weinig aan doen volgens mij.
Doler12zaterdag 12 januari 2019 @ 17:01
Yeah geluid
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 17:02
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 16:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ja?
Costa verremde zich nog veel harder. Als Sims er aan de buitenkant niet langskan, had hij niks om zich zorgen over te maken. Toch?
Gewoon niet slim om een 1-2 te riskeren met zo'n aanval. Da Costa ging dat niet zo maar toe staan waardoor ze zich allebei verremden.
opgebaardezaterdag 12 januari 2019 @ 17:05
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:02 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Gewoon niet slim om een 1-2 te riskeren met zo'n aanval. Da Costa ging dat niet zo maar toe staan waardoor ze zich allebei verremden.
Nou daar ben ik het mee eens, maar het leek er op dat Da Costa al een aantal ronden zijn snelheid kwijt was, want ze verloren veel tijd in een aantal ronden.
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 17:08
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Nou daar ben ik het mee eens, maar het leek er op dat Da Costa al een aantal ronden zijn snelheid kwijt was, want ze verloren veel tijd in een aantal ronden.
Dat kwam omdat D'Ambrosio en beide Virgins attack mode hadden.
nils7zaterdag 12 januari 2019 @ 17:14
Van Dam die zich de pikorde afvraagt maar dat is:
BMW
DS
Audi
Mahindra
sasquatschzaterdag 12 januari 2019 @ 17:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:14 schreef nils7 het volgende:
Van Dam die zich de pikorde afvraagt maar dat is:
BMW
DS
Audi
Mahindra
Ik zou DS en BMW omdraaien. Techeetah is sneller dan BMW.
nils7zaterdag 12 januari 2019 @ 17:24
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 17:20 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik zou DS en BMW omdraaien. Techeetah is sneller dan BMW.
Daar twijfelde ik inderdaad aan maar BMW is ook snel over 1 rondje.
aesopzaterdag 12 januari 2019 @ 17:33
Voor het eerst een hele race gekeken en het viel me niet tegen. Attackmode is ook nog best aardig verwerkt, en dat ze niet van auto hoeven wisselen scheelt ook.
Mooi van Frijns.
sasquatschzondag 13 januari 2019 @ 11:03
De volledige line-up van de rookietest vandaag:

Audi: Nico Müller, Jamie Green
BMW: Marco Wittmann, Bruno Spengler
Dragon:Antonio Fuoco, Felipe Nasr
DS Techeetah: Tatiana Calderon, James Rossiter
HWA: Raffaele Marciello, Daniel Juncadella
Jaguar: Harry Tincknell, Pietro Fittipaldi
Mahindra: Sergej Sirotkin, Sam Dejonghe
NIO: Jamie Chadwick, Jake Hughes
Nissan e.dams: Jann Mardenborough, Mitsunori Takaboshi
Venturi: Norman Nato, Arthur Leclerc
Virgin: Benoit Treluyer, Nyck de Vries
Sabatazondag 13 januari 2019 @ 11:53
DS en BMW hebben duidelijk de beste auto's. De BMW's lagen gewoon 6 tellen voor op een gegeven moment, pas toen Bird en Frijns de Attack Mode gebruikten en d'Ambrosio zich ging verdedigen kwamen ze weer terug opzetten. Audi heeft goede aandrijflijnen maar het is Virgin dat er beter gebruik van maakt en qua strategie was het heel slim om Di Grassi eerst uit te laten razen en hem dan terug te pakken. Abt telt eigenlijk niet mee in dit rijtje, de auto is te snel geworden voor hem denk ik. Mahindra is op dit moment ietsje sneller dan Audi op racepace, maar het scheelde erg weinig toen het op energiezuinigheid aan kwam in de laatste ronden. Wel leuk om te zien dat d'Ambrosio eindelijk weer een auto heeft die goed meekomt, al denk ik niet dat ze een kopman in hem zagen bij Mahindra.
sasquatschzondag 13 januari 2019 @ 14:46
Tijden van de eerste sessie van de rookietest in Marrakesh
mkuyv0W.jpg
sasquatschzondag 13 januari 2019 @ 18:11
En de tijden van de tweede sessie
OLD8zdB.jpg
twiFightmaandag 14 januari 2019 @ 04:29
DaCosta is een droeftoeter. Heeft zichzelf de muur ingereden. Sims zal de schuld wel krijgen, want rookie, maar dacosta was dom bezig.
Sinister-D-maandag 14 januari 2019 @ 07:42
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 04:29 schreef twiFight het volgende:
DaCosta is een droeftoeter. Heeft zichzelf de muur ingereden. Sims zal de schuld wel krijgen, want rookie, maar dacosta was dom bezig.
Niet dus. Die heeft zaterdag avond zelf al het boetekleed aangetrokken:

quote:
Devastated da Costa takes blame, apologises for intra-BMW clash
Antonio Felix da Costa blames himself for the clash between the BMW Andretti team-mates in the ABB FIA Formula E Marrakesh E-Prix, and reckons his teammate Alexander Sims could have won the race.
sasquatschmaandag 14 januari 2019 @ 09:58
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 04:29 schreef twiFight het volgende:
DaCosta is een droeftoeter. Heeft zichzelf de muur ingereden. Sims zal de schuld wel krijgen, want rookie, maar dacosta was dom bezig.
Beiden waren dom bezig
twiFightmaandag 14 januari 2019 @ 11:40
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 07:42 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Niet dus. Die heeft zaterdag avond zelf al het boetekleed aangetrokken:

[..]

Dat vind ik sterk van hem.

quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 09:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Beiden waren dom bezig
Gezien het eindresultaat wel. Maar ik zie dit niet als door een teamgenoot van de baan gereden worden. Ten eerste zag je dat Sims duidelijk sneller was en hij kwam er met gemak naast. Sims rijdt niet tegen dacosta aan, die verremt zich zelfstandig. Als Dacosta gewoon optijd geremd had en de boct genomen had, dan was er niets aan de hand geweest. Sims kon sowieso de bocht gewoon halen.

Dan kun je zeggen "ja maar Sims had niet moeten proberen in te halen en braaf er achter moeten blijven rijden", maar als je niet mag doen waarvoor je coureur bent dan kun je net zo goed loempiavouwer worden. Misschien wil Bottas dat zitje wel.
sasquatschmaandag 14 januari 2019 @ 14:46
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 11:40 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat vind ik sterk van hem.

[..]

Gezien het eindresultaat wel. Maar ik zie dit niet als door een teamgenoot van de baan gereden worden. Ten eerste zag je dat Sims duidelijk sneller was en hij kwam er met gemak naast. Sims rijdt niet tegen dacosta aan, die verremt zich zelfstandig. Als Dacosta gewoon optijd geremd had en de boct genomen had, dan was er niets aan de hand geweest. Sims kon sowieso de bocht gewoon halen.

Dan kun je zeggen "ja maar Sims had niet moeten proberen in te halen en braaf er achter moeten blijven rijden", maar als je niet mag doen waarvoor je coureur bent dan kun je net zo goed loempiavouwer worden. Misschien wil Bottas dat zitje wel.
Natuurlijk was het een fout van Da Costa. Maar je verremmen is part of the game. Sims nam bewust dat risico om een zekere 1-2 weg te gooien. Iets dat hij eigenlijk helemaal niet van plan was.

Ik denk dat Sims het zelf het beste verwoordt door te zeggen dat het een communicatieprobleem was. Hij was namelijk helemaal niet van plan om Da Costa in te halen totdat hij zag dat de Virgins rap dichterbij kwamen (door hun attack mode).
Er kwam geen reactie uit de pits en toen besloot hij om Da Costa in te halen om te voorkomen dat hij door de Virgins ingehaald zou worden.

Beter hadden ze imho beiden voor de attack mode kunnen gaan voordat de Virgins het gat hadden verkleind en op die manier weer het gat vergroten. Dat signaal had uit de pits moeten komen maar kwam niet waardoor deze situatie ontstond.

https://e-racing365.com/f(...)ion-caused-incident/
twiFightdinsdag 15 januari 2019 @ 17:20
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2019 14:46 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Natuurlijk was het een fout van Da Costa. Maar je verremmen is part of the game. Sims nam bewust dat risico om een zekere 1-2 weg te gooien. Iets dat hij eigenlijk helemaal niet van plan was.

Ik denk dat Sims het zelf het beste verwoordt door te zeggen dat het een communicatieprobleem was. Hij was namelijk helemaal niet van plan om Da Costa in te halen totdat hij zag dat de Virgins rap dichterbij kwamen (door hun attack mode).
Er kwam geen reactie uit de pits en toen besloot hij om Da Costa in te halen om te voorkomen dat hij door de Virgins ingehaald zou worden.

Beter hadden ze imho beiden voor de attack mode kunnen gaan voordat de Virgins het gat hadden verkleind en op die manier weer het gat vergroten. Dat signaal had uit de pits moeten komen maar kwam niet waardoor deze situatie ontstond.

https://e-racing365.com/f(...)ion-caused-incident/
Ah, dat van dat team had ik ook nog niet meegekregen.

Je zag hoe gemakkelijk Sims naast dacosta kwam daar, dus ik vond het bijna onlogisch om niet in te halen. Zoals je zei werden ze rap ingehaald. Sims zal ook gedacht hebben dat inhalen dan beter is dan liften en uiteindelijk beide ingehaald worden.

De attack mode strategie was ook dom. Als ze die hadden genomen was het gat gewoon gebleven en konden ze naar het einde cruisen. Ik vermoed dat ze 'm bewaarden voor een evt. safety car, maar ironisch genoeg kwam die er door zichzelf.
JayHovahdinsdag 22 januari 2019 @ 21:03
Reminder:
Dit weekend Formule E in Santiago (Chili).
Kwali: 16.00 uur
Race: 20.00 uur
(Nederlandse tijd)
nils7vrijdag 25 januari 2019 @ 23:34
Yes morgen weer :-)
Vorige race was prima!
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 12:57
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 15:35
Frijns was vierde in de eerste sessie en tweede in de tweede sessie op 0,066 achter Lopez.
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 16:46
We gaan beginnen aan de Superpole, Frijns kwam er helaas niet bij in de buurt.
nils7zaterdag 26 januari 2019 @ 16:58
Ik schakel met de start van de superpole pas in...
Wat is er met de BMWs gebeurd?
nils7zaterdag 26 januari 2019 @ 19:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:58 schreef nils7 het volgende:
Ik schakel met de start van de superpole pas in...
Wat is er met de BMWs gebeurd?
Slachtoffer van de loting hoor ik net.
Das een beetje jammer...
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 19:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 16:46 schreef heywoodu het volgende:
We gaan beginnen aan de Superpole, Frijns kwam er helaas niet bij in de buurt.
Helaas eveneens slachtoffer van de loting, doordat hij in de eerste groep moesr starten net zoals beide Techeetahs, die vlak voor hem staan.
Sabatazaterdag 26 januari 2019 @ 19:37
Geen Pole voor Di Grassi, hij is gediskwalificeerd (weet even niet waarom)

Vandoorne knap in de superpole vijfde, maar moest eigenlijk naar plek 6 omdat ie te laat de pits uitreed. Alsnog vijfde dus dankzij DQ voor Di Grassi
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 19:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:37 schreef Sabata het volgende:
Geen Pole voor Di Grassi, hij is gediskwalificeerd (weet even niet waarom)

Vandoorne knap in de superpole vijfde, maar moest eigenlijk naar plek 6 omdat ie te laat de pits uitreed. Alsnog vijfde dus dankzij DQ voor Di Grassi
Omdat hij in de inlap na zijn kwalificatie in de groepsfase zijn remmen niet met dezelfde intensiteit gebruikte als in zijn snelle ronde. Schijnt een nieuwe regel te zijn die dit weekend in ging.
Sabatazaterdag 26 januari 2019 @ 19:44
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 19:40 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Omdat hij in de inlap na zijn kwalificatie in de groepsfase zijn remmen niet met dezelfde intensiteit gebruikte als in zijn snelle ronde. Schijnt een nieuwe regel te zijn die dit weekend in ging.
Ah, dus teveel remenergie teruggewonnen :?
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 19:55
Don't know. Volgens Di Grassi is het een stomme regel
quote:
“I was disqualified by the stupidest rule that motorsport has ever created.”
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:02
Zo, stukje taart erbij gepakt, laat maar beginnen :Y)
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:04
Regisseur is al dronken?
Jigzozzaterdag 26 januari 2019 @ 20:07
Dit zou toch veel leuker zijn op een echt circuit...?
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 20:09
Di Grassi weer under investigation. Stond niet stil bij het afsnijden van de chicane.
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 20:10
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:07 schreef Jigzoz het volgende:
Dit zou toch veel leuker zijn op een echt circuit...?
Daarvoor rijden ze nog niet hard genoeg. Misschien over 4 jaar met de Gen3 auto.
Jigzozzaterdag 26 januari 2019 @ 20:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:10 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Daarvoor rijden ze nog niet hard genoeg. Misschien over 4 jaar met de Gen3 auto.
Het hoeft niet meteen Monza of Spa te zijn, maar dit zou toch op, weet ik veel, Zandvoort best tof zijn, denk ik.
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 20:16
Lotterer tikt via Da Costa Vergne in de rondte :)
Abdus18zaterdag 26 januari 2019 @ 20:16
Is dat iets nieuws, die attack mode? :o
Jigzozzaterdag 26 januari 2019 @ 20:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 20:16 schreef Abdus18 het volgende:
Is dat iets nieuws, die attack mode? :o
Vroeger probeerden racesspelletjes races na te doen. Nu doen races racespelletjes na.
Jigzozzaterdag 26 januari 2019 @ 20:21
Mortara raakte een bananenschil.
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:22
Lekker gewerkt Sims
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:23
Wat een gekut allemaal
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 20:23
Frijns al 7 plekken gewonnen *O*
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 20:25
Duurt lang :(
Jigzozzaterdag 26 januari 2019 @ 20:26
Di Grassi beleeft ook echt een topweekend. Eerst die diskwalificatie, toen die fout bij die chicane en nu tikt ie nog even iemand andersom achter de SC.
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:28
Gelukkig is Stoffel uit die brakke McLaren
Doler12zaterdag 26 januari 2019 @ 20:28
Rip van Doorne
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:28
Zo, lekker bezig jongen
Jigzozzaterdag 26 januari 2019 @ 20:28
Die heeft zijn voorvleugel er vandoorne gestoffeld.
Sinister-D-zaterdag 26 januari 2019 @ 20:29
Godverdomme Stoffel }:|
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:33
Buemi :D :')
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 20:33
Buemi in de muur _O-
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:33
Verdomme, dat gifje _O-
Doler12zaterdag 26 januari 2019 @ 20:33
Weer een fail
heywooduzaterdag 26 januari 2019 @ 20:42
Frijns moet z'n hoofd even koel houden
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 20:55
Di Grassi nog een tijdstraf vanwege causing a collision. Niet echt zijn weekend. :)

Maar dan verwacht ik nog wel een paar straffen.

En Sims ook 10s straf, dus Frijns 5de. 10 plekken gewonnen *O*
King_Merczaterdag 26 januari 2019 @ 21:03
Vermakelijke race weer :)
sasquatschzaterdag 26 januari 2019 @ 21:04
Nog geen straf voor Lotterer of Da Costa voor het rondtikken van Vergne?
4-elementszondag 27 januari 2019 @ 00:23
Heb het net teruggekeken. Vermakelijke race. Goede race van Bird, net als teamgenoot Frijns. Super dat Frijns eindelijk eens bij het juist team zit. ^O^

En heerlijk dat moment dat Buemi :') zijn auto in de muur zet.
Sabatamaandag 28 januari 2019 @ 00:17
Wat ik wel apart vind, is dat Attack Mode dit weekend averechts leek te werken. Frijns heeft met drie inhaalacties 10 plekken gewonnen, want de overige zeven passeert hij door 1x pech (Gunther), 2x crashes (Buemi en Vandoorne) en 4x omdat concurrenten hun attack mode inschakelen en Frijns doorlaten. Vervolgens konden ze hem niet meer inhalen. Jammer dat Mortara dezelfde strategie had, maar ja, de vijfde plek dankzij Sims zijn tikje tegen Mortara is mooi meegenomen natuurlijk