JayHovah | vrijdag 18 mei 2018 @ 19:42 | |
Overzicht - Er zullen 10 teams, 20 coureurs en 40 auto's deelnemen. - Elk team heeft 2 coureurs en 4 auto's. - Races, genaamd ePrix', zullen worden gehouden in tien steden over de hele wereld. - Racecircuits worden neergelegd in steden en zullen tussen de 2,5 en 3 kilometer lang zijn. - De auto's zullen accelereren van 0 naar 100 km/h in 3 seconden met een maximumsnelheid van 220 km/h. - Het geluidsniveau is ongeveer 80 dB, waar een normale auto 70 dB en een bus 90 dB produceert. Raceday - Vroege morgen: vrije training gevolgd door kwalificatie. - Late morgen: kwalificatie met 1 rondetijd voor elke coureur in zowel auto A als auto B. - Middag: pauze van 2 uur om de auto's op te laden - Avond: race - Bij een pitstop zal van auto verwisseld worden: wanneer de batterij leeg is maakt de coureur een pitstop - Races zullen 45 minuten duren en altijd op zaterdag plaatsvinden. Kalender 1 China Peking ePrix Beijing Olympic Green Circuit 13 september 2014 2 Maleisië Putrajaya ePrix Putrajaya Street Circuit 22 november 2014 3 Uruguay Punta del Este ePrix Punta del Este Street Circuit 13 december 2014 4 Argentinië Buenos Aires ePrix Puerto Madero Street Circuit 10 januari 2015 5 Onbekend n.n.b. n.n.b. 14 februari 2015 6 Verenigde Staten Miami ePrix Downtown Miami 14 maart 2015 7 Verenigde Staten Long Beach ePrix Stratencircuit Long Beach 4 april 2015 8 Monaco Monte Carlo ePrix 9 mei 2015 9 Duitsland Berlijn ePrix Luchthaven Berlin-Tempelhof 30 mei 2015 10 Verenigd Koninkrijk Londen ePrix Battersea Park 27 juni 2015 | ||
JayHovah | vrijdag 18 mei 2018 @ 19:43 | |
Dit weekend de Formule E race in Berlijn, op het oude vliegveld Tempelhof. Oppassen voor Messerschmitt's van rechts... | ||
Sinister-D- | vrijdag 18 mei 2018 @ 21:50 | |
De TT, en alweer die OP | ||
heywoodu | vrijdag 18 mei 2018 @ 21:56 | |
De TT heb ik maar even aangepast naar een nieuwe versie | ||
sasquatsch | vrijdag 18 mei 2018 @ 23:14 | |
Ik zal binnenkort ook hier wel een nieuwe OP voor maken | ||
heywoodu | zaterdag 19 mei 2018 @ 15:00 | |
Om 17.00 de race. | ||
Nattekat | zaterdag 19 mei 2018 @ 18:31 | |
Dit is een nog troostelozere baan dan Sochi... | ||
northernlight81 | zaterdag 19 mei 2018 @ 18:44 | |
Ze rijden zo'n 130km/u gemiddeld hier op dit minicircuit. Als je dat dan vergelijkt met de kwalificatie van de Indy 500 die inmiddels ook bezig is (vanaf 22u op ziggo), Die rijden zo'n 375km/u gemiddeld. Het is natuurlijk een onzinnige vergelijking, maar ik vind dit soort circuits zoals deze helemaal niets (ondanks dat de locatie zelf wel bijzonder is natuurlijk). | ||
sasquatsch | zaterdag 19 mei 2018 @ 19:11 | |
Gerucht gaat dat hier in de toekomst eventueel F1 races gehouden gaan worden. Op een andere layout dan, natuurlijk. Deze zou dan in plaats van de Nürburgring om en om met Hockenheim gehouden gaan worden. | ||
twiFight | zondag 20 mei 2018 @ 03:25 | |
Saaie race maar wel terechte uitslag denk ik. Abt had echt een mega-pace. | ||
sasquatsch | donderdag 7 juni 2018 @ 17:44 | |
De FIA heeft de nieuwe kalender voor volgend seizoen gepresenteerd!Ook zijn er een paar wijzigingen in het format aangebracht. • Zo komt er een hyperboost (een bepaalde zone waar 25 kWh extra gebruikt kan worden, • een race duurt 45 minuten + 1 ronde, • de punt voor snelste ronde vervalt maar gaat naar de meest energiezuinige coureur in de top 5, • de super pole gaat 6 coureurs bevatten en • de Europese races vormen ook een eigen Europees kampioenschap. | ||
heywoodu | donderdag 7 juni 2018 @ 18:37 | |
Wat een onzin om dit op basis van de locatie van de circuits te doen ipv de deelnemers. | ||
Nattekat | donderdag 7 juni 2018 @ 18:40 | |
Beste woodu, zo gaat het al decennia in de autosport. | ||
heywoodu | donderdag 7 juni 2018 @ 18:41 | |
Ok. | ||
Nattekat | donderdag 7 juni 2018 @ 18:42 | |
| ||
sasquatsch | zaterdag 9 juni 2018 @ 21:22 | |
Morgen weer de volgende race, dit keer in Zurich. Het is de eerste officiële autorace in Zwitserland sinds 1955. De race begint om 18.00 uur. Te zien op ZS Racing en Eurosport 2. | ||
flipsen | zaterdag 9 juni 2018 @ 21:32 | |
Uruguay en Argentinië hebben al snel door dat het niet echt interessant is voor een land om te organiseren... | ||
twiFight | zondag 10 juni 2018 @ 02:52 | |
Wat was ook alweer de reden dat Zwitserland geen races had. Een of ander dodelijk ongeluk toch? | ||
sasquatsch | zondag 10 juni 2018 @ 11:19 | |
Het ongeluk tijdens de 24 uur van Le Mans in 1955, waar ruim 80 doden vielen. | ||
franklop | zondag 10 juni 2018 @ 18:36 | |
Veel te laat ingeschakeld | ||
franklop | zondag 10 juni 2018 @ 18:44 | |
4 drive troughs voor speeding | ||
franklop | zondag 10 juni 2018 @ 18:45 | |
o en nummer 5 | ||
franklop | zondag 10 juni 2018 @ 18:50 | |
Maakt het kampioenschap wel iets interessanter want Bird ligt opeens 2e en op dit moment 22 punten achter. | ||
franklop | zondag 10 juni 2018 @ 18:56 | |
Di Grassi wint | ||
sasquatsch | dinsdag 26 juni 2018 @ 19:02 | |
Susie Wolff wordt teambaas en mede-eigenaar van Venturi. https://www.bbc.com/sport/motorsport/44619410 | ||
Karstman | dinsdag 26 juni 2018 @ 21:00 | |
#TeamSusie | ||
tja77 | dinsdag 26 juni 2018 @ 21:18 | |
Ik las tepelhof | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 18:47 | |
Om 21.00 de eerste race van de seizoensafsluitende double-header in New York. Kwalificatie: | ||
sasquatsch | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:01 | |
Vergne en Bird starten vrij ver naar achter. De enige twee kampioenskandidaten. En Vergne was dus de snelste, maar blijkt teveel energie gebruikt te hebben [ Bericht 35% gewijzigd door sasquatsch op 14-07-2018 20:16:15 ] | ||
Zorro | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:47 | |
Echt goed zingt ie niet he | ||
trein2000 | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:47 | |
Die zanger | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:52 | |
Jezus wat een blunder om straks op zo'n manier de titel uit handen te geven. | ||
sasquatsch | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:55 | |
Waarschijnlijk een softwarefout na een update dit weekend. | ||
Zorro | zaterdag 14 juli 2018 @ 21:15 | |
Hoe lang duurt deze narigheid nog? Met andere woroden, hoe laat begint het? Echt? Dat auto's rijden en zulks? | ||
Zorro | zaterdag 14 juli 2018 @ 21:16 | |
Aha, ik word op mijn wenken bediend, groot in beeld nu | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 21:35 | |
Lekkere start | ||
Doler12 | zaterdag 14 juli 2018 @ 21:35 | |
Lekker driften | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:05 | |
Piquet | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:21 | |
Lynn hangt hem even in de muur | ||
Doler12 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:21 | |
Zo die is kaduk | ||
trein2000 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:22 | |
Dit lijkt mij een 100% sc | ||
trein2000 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:22 | |
SC deployed | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:23 | |
"Dit komt ze dus goed uit. Of eigenlijk niet. Dit komt ze dus niet goed uit." | ||
trein2000 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:28 | |
Tijdslimiet | ||
Doler12 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:29 | |
Dat gaat hem niet meer worden denk ik | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:30 | |
Zo'n muur lijkt compleet modulair te zijn, dan heb je bij zulke bochten toch een paar reservestukken klaar die er zo op getakeld kunnen worden? | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:32 | |
Ze hadden geen graphic voor de tijdslimiet in de race zo te zien, dus maakten ze er maar FP1 van. | ||
Doler12 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:32 | |
Yeah! | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:33 | |
Engel | ||
Doler12 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:35 | |
Zo he | ||
trein2000 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:35 | |
Bird | ||
heywoodu | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:36 | |
Nog een final lap | ||
trein2000 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:37 | |
Doler12 | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:37 | |
Wtf | ||
sasquatsch | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:42 | |
Die klopt. Uur plus een ronde is een volledige ronde nadat het uur is verstreken. Niet slechts een halve ronde. | ||
Fer | zaterdag 14 juli 2018 @ 22:45 | |
Tempo was een stuk beter na die SC, iets teveel energysaving deze race. Samn Bird | ||
sasquatsch | zondag 15 juli 2018 @ 21:04 | |
Tweede race in New York begint nu. Constructeurstitel staat nog op het spel. | ||
Doler12 | zondag 15 juli 2018 @ 21:15 | |
Verneukte auto | ||
Doler12 | zondag 15 juli 2018 @ 21:16 | |
wtf man | ||
nils7 | zondag 15 juli 2018 @ 21:17 | |
Mooi feest zo | ||
nils7 | zondag 15 juli 2018 @ 21:53 | |
Lotterer wel een oud Audi rijder... | ||
sasquatsch | zondag 15 juli 2018 @ 22:09 | |
Lotterer vergooit de constructeurstitel dus door die jump start. | ||
Sinister-D- | zondag 15 juli 2018 @ 22:12 | |
Crap, knal vergeten | ||
JayHovah | maandag 16 juli 2018 @ 15:06 | |
| ||
twiFight | dinsdag 17 juli 2018 @ 02:16 | |
1. Grondige controles doen ze daar. Is maar goed dat er geen vrouwen meerijden, dan zouden de tampons nog gecontroleerd worden. 2. "De beide coureurs kregen een boete van 5.000 euro en kregen twee strafpunten op hun licentie" "De Braziliaan kreeg destijds een boete van 10.000 euro en drie strafpunten op zijn licentie." WTF FIA Schijnbaar is het semi OK om tijdens groepsfases wel regels te overtreden? [edit] Het valt wat mee, mijn beeld van ondergoed was de onderbroek, maar het is in dit geval ondergoed in de zin van onderkleding. Wie de sporting code wil lezen hierover moet zoeken naar ISC - Appendix L - Chapter III, hier: https://www.fia.com/regulation/category/123 [ Bericht 17% gewijzigd door twiFight op 17-07-2018 02:38:46 ] | ||
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 17:18 | |
Zoals verwacht stapt Techeetah aankomend seizoen over op de DS powertrain, nu nog gebruikt door het Virgin team. Die stappen waarschijnlijk over op de Audi powertrain. https://formulaspy.com/fo(...)rmula-e-season-55309 | ||
Fer | maandag 23 juli 2018 @ 17:35 | |
Ben benieuwd hoe de verhoudingen volgend jaar zullen liggen. Zowel Audi als Renault (waar Techeetah mee reed) lijken me sterk. DS Virgin was bij vlagen goed, maar was dit het team of de motor? | ||
sasquatsch | donderdag 2 augustus 2018 @ 22:48 | |
Zowel Robin Frijns als Nyck de Vries zijn in de running om teamgenoot van Sam Bird te worden bij Virgin, die met een Audi powertrain gaan rijden. https://www.thecheckeredf(...)-with-virgin-racing/ | ||
sasquatsch | woensdag 29 augustus 2018 @ 22:48 | |
11 teams zijn bevestigd voor seizoen 5 (2018-2019). Dit zijn • Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team • BMW I ANDRETTI MOTORSPORT • DRAGON • DS TECHEETAH • Virgin Racing • HWA • MAHINDRA RACING • NIO Formula E Team • Nissan e.dams • Panasonic Jaguar Racing • VENTURI Formula E Team Het seizoen begint op 15 december en tussen 16 en 19 oktober zijn de pre-season testen. https://www.fia.com/news/(...)compete-fifth-season | ||
twiFight | donderdag 30 augustus 2018 @ 15:16 | |
Beetje aparte tijdsperiode tussen testdagen en seizoensopening. In 8 weken kun je driekwart van de auto vernieuwen, maar dus niet testen? Of mogen teams prive wel vaker testen? Ik ben niet op de hoogte van FE regels. | ||
nils7 | donderdag 30 augustus 2018 @ 16:24 | |
Wel apart zo laat het seizoen... | ||
sasquatsch | woensdag 12 september 2018 @ 16:18 | |
Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik gek op Silly Seasons. Niet alleen in de Formule 1, maar ook de Silly Seasons van de IndyCar Series en de Formule E behoren tot mijn belangstelling. En deze laatste is nu ook in volle gang, aangezien over een maand de testweek begint met de nieuwe auto en in december weer de eerste race van het nieuwe seizoen is. Dit wordt het eerste seizoen met de nieuwe Gen2 auto, waarmee wagenwisselingen tot het verleden behoren. Het is de bedoeling dat de races nu met een wagen gedaan worden en ca 45 minuten gaan duren. Dit seizoen komt er een team bij, namelijk HWA, en volgend seizoen worden Mercedes en Porsche op de grid verwacht. Twee Nederlanders worden genoemd in het silly season overzicht. Dit zijn Nyck de Vries en Robin Frijns. In alfabetische volgorde zijn de teams als volgt: Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team Het kampioenschapsteam behoudt dezelfde line-up als de afgelopen jaren, namelijk met Lucas Di Grassi en Daniel Abt als de coureurs. BMW i Andretti Motorsport BMW heeft de samenwerking met Andretti verstevigt nu er geen wagenwissels meer tijdens de races gaan plaats vinden. Ze leveren nu dan ook de powertrain voor het team. Verwacht wordt dat Antonio Felix da Costa aan blijft, maar wie zijn teamgenoot wordt is nog onduidelijk. De meeste kans lijkt testrijder en BMW coureur Alexander Sims te hebben, hoewel het ook mogelijk is dat Stephane Sarrazin, die afgelopen seizoen de laatste races reed voor het team als vervanger van Tom Blomqvist, behouden blijft. Ook wordt de naam van Colton Herta genoemd, al lijkt dat wat minder waarschijnlijk vanwege zijn ambities in de Indycar. Edit: Felix da Costa en Sims zijn bevestigd. Dragon Racing (Penske) Het team van Jay Penske lijkt verder te willen gaan met José Maria Lopez. Jerome D'Ambrosio, die al vanaf het begin bij het team zit, lijkt elders te willen kijken, hoewel het niet uitgesloten is dat hij toch blijft. Mocht hij vertrekken dan wordt Maximilian Gunther als mogelijke vervanger genoemd. DS Techeetah (DS Automobiles) Techeetah reed vorig zeizoen nog met de Renault powertrain, maar is overgestapt op de DS powerttrain waar vorig jaar Virgin nog mee reed. Wat de coureurs betreft heeft André Lotterer een meerjaren contract, dus het ligt voor de hand dat hij ook komend seizoen achter het stuur kruipt. Mede-eigenaar Jean-Eric Vergne is normaal gesproken kandidaat voor het andere stoeltje, maar een mogelijk avontuur bij Toro Rosso in de Formule 1 zou hier roet in het eten kunnen gooien. Voorlopig wordt er vanuit gegaan dat ook hij komend seizoen weer in de Techeetah plaats neemt. HWA AG (Venturi) HWA is een nieuw team dit jaar, dat gaat rijden met de powertrain van Venturi. Sterk verbonden aan Mercedes, waarvoor het in de DTM een team runt, ligt het voor de hand dat er Mercedes coureurs uit de DTM hier plaats gaan nemen. Belangrijktste gegadigden hiervoor zijn Gary Paffett en Maro Engel, die vorig seizoen ook al voor Venturi in de Formule E uitkwam. Ook worden namen van andere DTM coureurs (die volgend seizoen zonder team zijn door het vertrek van Mercedes uit de DTM) genoemd, zoals Pascal Werhlein, Daniel Juncadella, Lucas Auer en Paul di Resta. Mahindra Racing (Mahindra) Mahindra lijkt volgend seizoen met twee nieuwe coureurs aan de start te staan. Nick Heidfeld lijkt het team te verlaten en zijn heil te gaan zoeken in de World Rallycross, terwijl Felix Rosenqvist belangrijkste gegadigde is om voor Chip Ganassi in de IndyCar te gaan rijden. Genoemd worden Daniel Juncadella, die al eerder voor het team testte, Pipo Derani die onlangs nog voor dit team testte, Neel Jani en Sam Dejonghe, de huidige development driver van het team. NIO Formula E Team NIO) Oliver Turvey is de voornaamste kandidaat voor NIO, alhoewel hij ook genoemd wordt bij Nissan. Zijn teamgenoot van vorig seizoen, Luca Filippi, is hier wat minder zeker, omdat hij afgelopen seizoen duidelijk mindere resultaten haalde dan Turvey. Mogelijke vervangers zijn Nyck de Vries, die deze week test voor NIO in Spanje, Harry Ticknell, de huidige simulatiecoureur, Tom Dillman, die vorig seizoen nog inviel bij Venturi en onlangs nog voor NIO testte, Loic Duval, die eerder uitkwam voor Dragon Racing en Oliver Rowland, die in 2015 nog een race reed voor Mahindra. Ma Qing Hua, de huidige testcoureur, die afgelopen seizoen nog inviel, lijkt niet in aanmerking te komen. Nissan e.dams (Nissan) Nissan heeft het stokje in de Formule E overgenomen van Renault. Sebastien Buemi blijft voor het team rijden, ondanks zijn contract met Toyota in het World Endurance Championship. Zijn teamgenoot wordt in ieder geval niet Nicolas Prost, die het team verlaten heeft. Vier namen worden genoemd als mogelijke kandidaat voor het tweede stoeltje. Dit zijn Oliver Turvey, nu rijdend voor NIO, Jann Mardenborough, rijdend voor Nissan in de Super GT, Mitsunori Takaboshi, Japans Formule 3 kampioen, die al meedeed aan de rookie test in Marrakesh en Daiki Sasaki, die ook voor Nissan uitkomt in de Super GT en voormalig Japans Formule 3 kampioen is. Panasonic Jaguar Racing (Jaguar) Over Jaguar kunnen we kort zijn, zowel Nelson Piquet jr als Mitch Evans zijn al bevestigd voor komend seizoen. Venturi Formula E Team (Venturi) Ditzelfde geldt voor Venturi. Hier zijn voormalig Formule 1 coureur Felipe Massa en Eduardo Mortara bevestigd. Mortara kwam vorig jaar al uit voor dit team. Maro Engel, die vorig jaar nog voor dit team uitkwam, is kandidaat bij HWA. Virgin Racing (Audi) Virgin Racing was vorig jaar het team dat reed met de DS powertrain, maar zag die vertrekken naar Techeetah, waardoor ze nu klant zijn van Audi voor de powertrain. Sam Bird blijft bij het team, na een aanbieding van Andretti te hebben afgeslagen. maar Alex Lynn lijkt zijn heil ergens anders te moeten gaan zoeken. Afgelopen seizoen was niet erg gelukkig en het gerucht gaat dat de Nederlander Robin Frijns wordt gezien als belangrijkste kandidaat voor het tweede stoeltje bij Virgin, door de banden die het team nu heeft met Audi. In het kort: Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team (Audi) Lucas di Grassi, Daniel Abt BMW i Andretti Motorsport (BMW): Antonio Felix da Costa, Alexander Sims Dragon Racing (Penske): José Maria Lopez, Maximilian Gunther, Jerome D'Ambrosio DS Techeetah (DS Automobiles) : André Lotterer, Jean-Eric Vergne HWA AG (Venturi): Gary Paffett, Maro Engel, Pascal Werhlein, Daniel Juncadella, Lucas Auer, Paul di Resta Mahindra Racing (Mahindra): Felix Rosenqvist, Nick Heidfeld, Daniel Juncadella, Pipo Derani, Neel Jani, Sam Dejonghe NIO Formula E Team NIO): Oliver Turvey, Luca Filippi, Nyck de Vries, Harry Ticknell, Tom Dillman, Loic Duval, Oliver Rowland Nissan e.dams (Nissan): Sébastien Buemi, Oliver Turvey, Jann Mardenborough, Mitsunori Takaboshi, Daiki Sasaki Panasonic Jaguar Racing (Jaguar) : Nelson Piquet Jr., Mitch Evans Venturi Formula E Team (Venturi): Felipe Massa, Edoardo Mortara Virgin Racing (Audi) : Sam Bird, Alex Lynn, Robin Frijns [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 15-09-2018 11:24:34 ] | ||
twiFight | woensdag 12 september 2018 @ 19:04 | |
Ik vind dat autosport 'globaal' gezien (lees: wereldkampioenschappen die hoofdzakelijk een europees karakter hebben) veel meer aziatisch en vooral japans talent moeten hebben. Ook de F1. Dus van mij mogen de teams er wel een paar aannemen. | ||
4-elements | donderdag 13 september 2018 @ 22:51 | |
Dank weer voor het mooie overzicht! | ||
heywoodu | donderdag 13 september 2018 @ 22:59 | |
Als ze goed genoeg zijn wel, niet puur omdat Japans natuurlijk | ||
sasquatsch | zaterdag 15 september 2018 @ 11:25 | |
Antonio Felix da Costa en Alexander Sims zijn bevestigd bij BMW Andretti. | ||
sasquatsch | donderdag 20 september 2018 @ 13:29 | |
Sebastien Buemi en Alexander Albon zijn bevestigd bij Nissan e.dams. https://e-racing365.com/formula-e/albon-joins-buemi-at-nissan/ | ||
sasquatsch | dinsdag 25 september 2018 @ 19:40 | |
Stoffel Vandoorne lijkt een verrassende move richting de Formule E te kunnen maken. Hij heeft onlangs een Formule E wagen getest en lijkt nu een serieuze kandidaat te zijn voor HWA, die dit seizoen zijn debuut in de Formule E maakt. Hij zou daar de teamgenoot van Gary Paffett worden. https://e-racing365.com/f(...)-hwa-formula-e-seat/ Ook Pascal Wehrlein heeft onlangs getest in de Formule E voor het team van Mahindra en zou daar kanshebber zijn, eventueel part-time als vervanger van Rosenqvist, die van plan lijkt de Formule E te combineren met de IndyCar. https://e-racing365.com/formula-e/wehrlein-tests-for-mahindra/ | ||
heywoodu | dinsdag 25 september 2018 @ 19:49 | |
En Caca Bueno is bevestigd voor het eerste seizoen van de I-Pace eTrophy, vanaf komend seizoen support class voor de Formule E | ||
sasquatsch | maandag 1 oktober 2018 @ 20:30 | |
Vergne en Lotterer zijn zoals verwacht bevestigd bij DS Techeetah | ||
JayHovah | vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:19 | |
Sam Bird en Robin Frijns bevestigd voor Virgin Racing: https://envisionvirginrac(...)gside-formula-e-car/ | ||
sasquatsch | vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:21 | |
| ||
heywoodu | vrijdag 5 oktober 2018 @ 17:35 | |
Uit de DTM alweer dus, jammer | ||
sasquatsch | vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:11 | |
Hoeft niet. Mortara en Engel combineerden het ook. | ||
heywoodu | vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:17 | |
Hopen dat dat onzin is dan | ||
JayHovah | vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:05 | |
Ronald van Dam heeft in z'n standaard DTM-commentaar-riedeltje dat Beitske Visser kans maakt op een DTM-zitje voor volgend jaar. Niet dat ik de geloofwaardigheid van hem erg hoog inschat... Maar ja, dat is meer voor een ander topic. Ik gun het Robin wel dit zitje bij Virgin. | ||
TargaFlorio | vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:19 | |
Dat had meer met Audi (DTM) vs BMW (FE) te maken. Het FE team waar hij nu voor gaat rijden is een Audi klantenteam. | ||
TargaFlorio | vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:19 | |
Visser naar DTM. Dat gelooft hij zelf toch ook niet? | ||
nils7 | vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:26 | |
Wat doet ze nu eigenlijk? Wel tof van Frijns. Zou eigenlijk komend seizoen een race willen mee pakken. | ||
TargaFlorio | vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:29 | |
Ze reed dit seizoen in dienst van BMW in de Europese GT4 series. GT4 is een stap onder GT3 dus als ze echt voor DTM in aanmerking zou komen had ze dit seizoen wel GT3 gereden. Begrijp me niet verkeerd, ze kan best een potje sturen maar ze is geen DTM materiaal. | ||
sasquatsch | vrijdag 5 oktober 2018 @ 22:49 | |
Heeft ook een paar races gewonnen in de GT4. | ||
JayHovah | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:24 | |
NIO rijdt komend seizoen met Tom Dillmann en Olivier Turvey | ||
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:29 | |
En Gary Paffett rijdt voor HWA. https://formulaspy.com/fo(...)t-in-formula-e-56899 | ||
sasquatsch | dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:29 | |
Geen De Vries dus. Jammer! | ||
franklop | dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:28 | |
Race op 26 januari, die stond nog niet gevuld. | ||
sasquatsch | donderdag 11 oktober 2018 @ 21:31 | |
José Maria Lopez is bevestigd bij Dragon. Daarmee wordt het overzicht nu Audi Sport ABT Schaeffler Formula E Team (Audi) Lucas di Grassi, Daniel Abt BMW i Andretti Motorsport (BMW): Antonio Felix da Costa, Alexander Sims Dragon Racing (Penske): José Maria Lopez, Maximilian Gunther, Jerome D'Ambrosio DS Techeetah (DS Automobiles) : André Lotterer, Jean-Eric Vergne HWA AG (Venturi): Gary Paffett, Stoffel Vandoorne Mahindra Racing (Mahindra): Jerome D'Ambrosio, Pascal Wehrlein, Felix Rosenqvist/Nick Heidfeld (parttime), Daniel Juncadella, Pipo Derani, Neel Jani, Sam Dejonghe NIO Formula E Team NIO): Oliver Turvey, Tom Dillman Nissan e.dams (Nissan): Sébastien Buemi, Alexander Albon Panasonic Jaguar Racing (Jaguar) : Nelson Piquet Jr., Mitch Evans Venturi Formula E Team (Venturi): Felipe Massa, Edoardo Mortara Virgin Racing (Audi) : Sam Bird, Robin Frijns [ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 15-10-2018 10:40:22 ] | ||
ETA | donderdag 11 oktober 2018 @ 22:07 | |
Een Formule E wedstrijd in Nederland komt vanaf komende maandag wat dichterbij | ||
sasquatsch | vrijdag 12 oktober 2018 @ 22:12 | |
De kalender voor komend seizoen. Bern vervangt Zurich. | ||
sasquatsch | zondag 14 oktober 2018 @ 20:04 | |
Jerome D'Ambrosio rijst komend seizoen voor Mahindra. Zijn teamgenoot wordt waarschijnlijk Pascal Wehrlein. https://e-racing365.com/f(...)avorite-as-teammate/ | ||
sasquatsch | maandag 15 oktober 2018 @ 10:42 | |
Stoffel Vandoorne is bevestigd bij HWA.
| ||
sasquatsch | maandag 15 oktober 2018 @ 12:48 | |
Frijns ziet een dubbelprogramma met Formule E en DTM wel zitten. Sowieso is er geen overlap in beide kalenders komend seizoen. https://nl.motorsport.com(...)rmule-e-dtm/3195063/ | ||
sasquatsch | maandag 15 oktober 2018 @ 12:52 | |
En Heineken heeft een 5-jarig contract getekend als partner van de Formule E. https://www.motorsport.co(...)-as-partner/3195339/ | ||
ETA | maandag 15 oktober 2018 @ 18:50 | |
Met een Formule E auto de Amsterdamse grachten op Wie weet, met Heineken als partner, dat geeft de ePrix van Nederland wel weer meer kans | ||
sasquatsch | maandag 15 oktober 2018 @ 18:57 | |
Misschien op Zandvoort nu ze de DTM kwijt zijn | ||
heywoodu | maandag 15 oktober 2018 @ 19:12 | |
Eindelijk wat ruimte met die geluidsdagen nu inderdaad. | ||
franklop | maandag 15 oktober 2018 @ 19:16 | |
Is het rondje alleen niet te lang? Of misschien als ze het club circuit doen | ||
ETA | maandag 15 oktober 2018 @ 21:08 | |
Parool:
| ||
nogeenoudebekende | maandag 15 oktober 2018 @ 21:18 | |
Bijna medelijden met alejandro... | ||
sasquatsch | maandag 15 oktober 2018 @ 21:26 | |
De Formule E heeft de entry list vrijgegeven van de komende driedaagse test. Het startnummer van één van de Mahindra's lijkt mij een duidelijke aanwijzing wie er in gaat plaatsnemen
http://www.fiaformulae.co(...)-pre-season-testing/ | ||
franklop | maandag 15 oktober 2018 @ 21:27 | |
Moest 2 seconden denken, maar Wehrlein | ||
Jester65 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 08:59 | |
| ||
northernlight81 | dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:39 | |
😂 | ||
sasquatsch | dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:19 | |
Frijns in actie vandaag | ||
Fer | dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:21 | |
Die truck trekt dus vet hard op, ondanks helemaal vol kratten en vusten. | ||
sasquatsch | dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:23 | |
En de testtijden van vandaag
Diverse rijders hadden problemen waardoor er een aantal geen tijd konden zetten. https://formulaspy.com/fo(...)ula-e-test-day-57054 [ Bericht 20% gewijzigd door sasquatsch op 19-10-2018 19:39:23 ] | ||
heywoodu | dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:35 | |
Die camerapositie kan nog wel even wat onderhoud gebruiken ipv met de hele halo ervoor | ||
twiFight | dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:15 | |
Die camera zit toch gewoon op zijn helm geduct-taped? | ||
Karstman | dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:20 | |
Handig, dat plaatje van het circuit op de voet van de halo. | ||
twiFight | woensdag 17 oktober 2018 @ 00:53 | |
Voor jou of voor de coureur? | ||
sasquatsch | woensdag 17 oktober 2018 @ 20:28 | |
Op dag twee is BMW Andretti nog steeds het snelst. Albon is vandaag helemaal niet in actie gekomen.
https://formulaspy.com/fo(...)ula-e-test-day-57082 [ Bericht 32% gewijzigd door sasquatsch op 19-10-2018 19:39:01 ] | ||
heywoodu | woensdag 17 oktober 2018 @ 20:29 | |
Gelukkig zit Frijns nu bij Virgin ipv Andretti, gaat veel beter. | ||
sasquatsch | woensdag 17 oktober 2018 @ 20:37 | |
Er werd vandaag ook een racesimulatie gehouden, die in de laatste bocht gewonnen werd door Di Grassi voor Sims. Robin Frijns werd vijfde na een opmars in het laatste deel van de race. https://www.e-racing.net/(...)-in-simulation-race/ | ||
Sabata | donderdag 18 oktober 2018 @ 18:56 | |
Wat ik trouwens opving dankzij Autosport, het merendeel van deze tests is vooral "voor de bühne" (op de racesimulatie na dan) en voor de clips die formule e later zal plaatsen (interviews met teams etc). De meeste teams gaan na Valencia nog in Guadix testen, de layout past beter bij echte stratencircuits en daar worden pas echte programma;s afgewerkt. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:31 | |
Oliver Rowland vervangt Albon vandaag op de derde testdag. https://formulaspy.com/fo(...)ula-e-test-day-57103 | ||
sasquatsch | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:28 | |
Sims maakt het drie op rij voor BMW Andretti.
https://formulaspy.com/fo(...)ula-e-test-day-57118 | ||
Sabata | vrijdag 19 oktober 2018 @ 19:34 | |
Frijns gaat op plek 6 voor de frequent flyer miles: 91 ronden, meeste van iedereen | ||
sasquatsch | dinsdag 13 november 2018 @ 23:09 | |
Maximilian Günther is bevestigd bij Dragon Racing. Hiermee is een maand voor de eerste race nog slechts één plaatsje vrij bij Nissan e.dams, waar Alexander Albon eerst zou rijden. Het overzicht is nu als volgt:
| ||
sasquatsch | dinsdag 13 november 2018 @ 23:49 | |
Beitske Visser is in beeld om testrijder te worden bij BMW i Andretti Motorsport. https://e-racing365.com/f(...)for-bmw-opportunity/ | ||
JayHovah | woensdag 14 november 2018 @ 07:30 | |
Bron Ronald van Dam? | ||
sasquatsch | woensdag 14 november 2018 @ 10:39 | |
BMW Motorsport director Jens Marquardt | ||
Sabata | woensdag 14 november 2018 @ 13:03 | |
Mooi toch? Deed het tot nu toe prima in de GT4 en heeft al een aantal VLN races op de Ring mogen rijden. En FE is een beter alternatief voor open wheel auto's dat die W serie plannen waar de Fia nu mee komt. | ||
JayHovah | woensdag 14 november 2018 @ 15:18 | |
Ik denk dat je mijn grap mis...tenzij je wel eens DTM op Ziggo heb gekeken | ||
sasquatsch | woensdag 14 november 2018 @ 15:45 | |
Ja en ja. | ||
Sabata | woensdag 14 november 2018 @ 17:50 | |
Gelukkig geen Ziggo DTM, gewoon Ran Racing of soms Dave Addison op de livestream. | ||
sasquatsch | vrijdag 16 november 2018 @ 18:43 | |
Felix Rosenqvist vervangt Pascal Wehrlein in de eerste race, wasrschijnlijk omdat Wehrleins contract met Mercedes nog tot eind dit jaar loopt. https://www.e-racing.net/(...)in-at-season-opener/ | ||
JayHovah | vrijdag 16 november 2018 @ 18:57 | |
Is er voor de eerste race geen Race of Champions met Pascal zodat ze uit voorzorg alvast voor vervanging hebben gezorgd? | ||
sasquatsch | dinsdag 20 november 2018 @ 10:38 | |
Simona de Silvestro wordt testrijder bij Venturi. Sowieso lijken er tijdens de eerste test meerdere vrouwen achter het stuur plaats te nemen. Zo worden de namen van Tatiana Calderon, Amna Al Qubaisi, Carmen Jorda, Katherine Legge, Beitske Visser en Jamie Chadwick genoemd om te testen voor de verschillende teams. https://e-racing365.com/f(...)in-venturi-test-role | ||
sasquatsch | dinsdag 20 november 2018 @ 11:26 | |
Calderon en Legge zijn intussen ook bevestigd voor de in-season test volgende maand. https://twitter.com/DSTECHEETAH/status/1064823204441714688 https://twitter.com/MahindraRacing/status/1064820691961286657 | ||
Sabata | dinsdag 20 november 2018 @ 12:54 | |
Ze worden niet alleen genoemd, allen zijn inmiddels ook bevestigd als testrijder. Vergeet de W-series, pak de F.E. maar en laat de dames een aparte race rijden https://nl.motorsport.com(...)-ad-diriyah/4300625/ | ||
twiFight | woensdag 21 november 2018 @ 16:05 | |
Ik ben helemaal voor vrouwen in de racerij, maar laat ze in godsnaam een stoeltje hebben. Dat eeuwige testrijderschap klinkt bij mij altijd zo als een 'leuk voor de pr berichten' dealtje. | ||
sasquatsch | donderdag 29 november 2018 @ 13:39 | |
Carrie Schreiner vervangt Sophia Flörsch in de test op 16 december in Ad Diriyah. https://www.e-racing.net/(...)r-hwa-in-ad-diriyah/ | ||
sasquatsch | vrijdag 30 november 2018 @ 15:57 | |
Oliver Rowland is bevestigd bij Nissan e.dams als vervanger van Alexander Albon waardoor ook deze Silly Season ten einde komt en alle stoeltjes bezet zijn. Over twee weken is de eerste race in Ad Diriyah in Saoedi-Arabië. | ||
KingRadler | dinsdag 4 december 2018 @ 11:24 | |
ATTACK MODE Is Coming https://www.ad.nl/andere-(...)haalacties~ae2d7cfc/ | ||
twiFight | dinsdag 4 december 2018 @ 19:44 | |
O. Mijn. Fucking. God. FE wordt echt een computerspelletje. En dat filmpje zou zo een trailer kunnen zijn voor een nieuwe playstation arcade game. | ||
sasquatsch | dinsdag 4 december 2018 @ 19:48 | |
Het lijkt wel of alle autosport steeds meer entertainment moet worden. In ander nieuws: ook Pippa Mann gaat testen in de Formule E. Zij zal naast José Maria Lopez plaatsnemen in de Dragon. | ||
Fir3fly | woensdag 5 december 2018 @ 03:32 | |
Dit is wel het domste dat ik ooit gezien heb . | ||
Sinister-D- | woensdag 5 december 2018 @ 07:09 | |
gaat dat niet te krap zijn in die cockpit | ||
#ANONIEM | woensdag 5 december 2018 @ 08:00 | |
Mwoah, soort DRS. Vind fanboost dommer. | ||
sasquatsch | woensdag 5 december 2018 @ 10:21 | |
Misschien een beetje slecht verwoord maar er wordt getest met twee wagens. Lopez in de ene en Mann in de andere. | ||
Sabata | woensdag 5 december 2018 @ 10:50 | |
In de paddock wordt dit dan ook de Mario Kart Mode genoemd. | ||
#ANONIEM | woensdag 5 december 2018 @ 10:52 | |
Nintendo moet dit direct gaan sponsoren. | ||
Fir3fly | woensdag 5 december 2018 @ 18:56 | |
Niet echt, voor DRS hoef je niet een voorgeprogammeerde lijn te rijden . | ||
#ANONIEM | woensdag 5 december 2018 @ 19:40 | |
Oh, dat had ik niet door. Ik dacht gewoon een knopje voor extra vermogen. Als 'Overtake'. In dat geval. | ||
Fir3fly | woensdag 5 december 2018 @ 19:42 | |
Zie het als booster pads uit Mario Kart . | ||
sasquatsch | maandag 10 december 2018 @ 13:02 | |
Raceweek! | ||
sasquatsch | maandag 10 december 2018 @ 19:49 | |
Hadden we eerder Jean-Éric Vergne die de strijd aanging met een Cheetah, dit keer is het Massa die probeert een valk voor te blijven. | ||
Gezicht | maandag 10 december 2018 @ 21:02 | |
Toch maar even een TVP'tje droppen hier. | ||
sasquatsch | vrijdag 14 december 2018 @ 12:19 | |
Porsche heeft hun eerste coureur voor het seizoen 2019-2020 bekend gemaakt, Neel Jani. Naar verwachting wordt Brendon Hartley hun tweede coureur. Hartley werd onlangs weer opgenomen door Porsche nadat hij zijn Toro Rosso stoeltje kwijt raakte aan Alexander Albon. http://f1i.com/news/32625(...)ormula-e-driver.html Morgen staat de eerste race van het seizoen 2018-2019 op de kalender. De kwalificatie is om 9.00 en de race start om 13.00 uur Beide zijn live te zien op Eurosport 1 en Ziggo Sport Racing. | ||
sasquatsch | zaterdag 15 december 2018 @ 08:27 | |
Regen in Saoedi-Arabië. De kwalificatie is uitgesteld naar 9.25 uur. | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 09:26 | |
We gaan beginnen (aan de kwalificatie) | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 09:34 | |
Probleem voor Tom Dillmann, want hij 'houdt zich niet aan het kwalificatieformat' | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 december 2018 @ 10:05 | |
Lol, Buemi die Da Costa eventjes irriteert | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 december 2018 @ 10:07 | |
Duurt lang met die Penske-bak.... | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 10:16 | |
Rosenqvist | ||
nils7 | zaterdag 15 december 2018 @ 10:21 | |
Rommelige kwalificatie :-( | ||
Tarado | zaterdag 15 december 2018 @ 10:21 | |
ik zie het alleen niet op Ziggo racing of ben ik alweer te laat? | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 10:22 | |
Ja Straks wel de race | ||
Tarado | zaterdag 15 december 2018 @ 10:24 | |
Ok niet zo erg maar wilde die nieuwe auto's even zien | ||
sasquatsch | zaterdag 15 december 2018 @ 11:43 | |
Simon Evans wint de Jaguar iPace eTrophy. Gastrijder Alice Powell wint in de Pro-Am klasse en wordt vijfde overall voor Katherine Legge. | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 11:43 | |
Oh ja, die had ik willen kijken Voor de volgende keer: waar kunnen we dat zien? | ||
sasquatsch | zaterdag 15 december 2018 @ 12:04 | |
Ik had deze ook niet gezien, maar zag de uitslag op twitter. Maar op Facebook blijkbaar. https://m.facebook.com/Jaguar/videos/312339936275226/ | ||
TheFreshPrince | zaterdag 15 december 2018 @ 12:06 | |
Ik zit er klaar voor Formule-E wordt volwassen. | ||
sasquatsch | zaterdag 15 december 2018 @ 12:36 | |
Meerdere coureurs zijn hun snelste rondje kwijtgeraakt vanwege het gebruik van teveel power. Onder andere Frijns, Bird en Di Grassi die respectievelijk als 20ste, 19de en 18de moeten starten. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 december 2018 @ 12:40 | |
Meer bejaard. | ||
TheFreshPrince | zaterdag 15 december 2018 @ 12:47 | |
Ik weet niet waar die sneer vandaan komt en hoe diep je haat zit, maar Formule-E heeft inmiddels al heel wat mooie races geleverd. De techniek gaat nu ook eindelijk een tandje verder, geen auto-wissel meer op 50% van de race. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 december 2018 @ 12:49 | |
Dat is het probleem, dat is helemaal niet waar. Er wordt gewoon een grotere batterij in gezet waardoor de auto's dus weer zwaarder worden. Netto wordt er op snelheid nauwelijks iets gewonnen. | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 december 2018 @ 12:58 | |
En de race is korter. | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 13:05 | |
Als het maar een mooie race wordt | ||
Tarado | zaterdag 15 december 2018 @ 13:05 | |
ziet er een beetje armoedig uit dat circuit | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 13:06 | |
Goedemorgen Antonio | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 13:07 | |
Ja doei Mortara | ||
Zorro | zaterdag 15 december 2018 @ 13:07 | |
Misschien aan het stuur draaien? | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 13:08 | |
Die huilgraphic | ||
King_Merc | zaterdag 15 december 2018 @ 13:24 | |
Vandoorne gaat niet echt lekker, de techeeta,s wel | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 13:29 | |
Sodetieft op met de Fanboost | ||
Bluurgh | zaterdag 15 december 2018 @ 13:30 | |
Heeft ie gewoon een kut auto en geluk door de weersomstandigheden? Anders kan ie beter gewoon helemaal stoppen met racen . | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 13:37 | |
Drive through voor Vergne en Lotterer? | ||
Marcoss | zaterdag 15 december 2018 @ 13:37 | |
Lekker overzichtelijk wel | ||
Tarado | zaterdag 15 december 2018 @ 13:37 | |
zeg dat | ||
Zorro | zaterdag 15 december 2018 @ 13:38 | |
Fout gekeken... | ||
heywoodu | zaterdag 15 december 2018 @ 13:39 | |
| ||
Doler12 | zaterdag 15 december 2018 @ 13:40 | |
RIP Lopez | ||
nils7 | zaterdag 15 december 2018 @ 13:41 | |
Ze hoeven geen bandenstops te maken? | ||
Zorro | zaterdag 15 december 2018 @ 13:41 | |
Lekker duidelijk in beeld dat het geel is | ||
Zorro | zaterdag 15 december 2018 @ 13:42 | |
Schakel je je attack mode in, krijg je een SC | ||
nils7 | zaterdag 15 december 2018 @ 13:45 | |
Er komt meer taktiek bij kijken dan bij een simpele DRS | ||
Bluurgh | zaterdag 15 december 2018 @ 13:48 | |
En Stoffel neemt hem een ronde te vroeg . | ||
sasquatsch | zaterdag 15 december 2018 @ 22:36 | |
Het probleem was dat hun batterij bij de start niet volledig vol was waardoor ze meteen konden beginnen met regenereren en dat is niet toegestaan. De Venturi's hadden hetzelfde probleem. | ||
JayHovah | zondag 16 december 2018 @ 07:53 | |
Ik heb gisteren de race in replay gekeken en het viel me, vergeleken met vorige jaren, zeker niet tegen. Het keek gewoon leuk weg, redelijk spannend en niet te lange race. Ok, er mocht wel wat meer info van race-control (einde safetycar, reden drive-through) maar dat zullen ze vast volgende keer opgelost hebben. De Nintendo attack zone is een leuke toevoeging, geef het een kans zeg ik. Uiteindelijk, prima vermaakt! | ||
twiFight | zondag 16 december 2018 @ 19:59 | |
Dat blijft opvallen, dat ze bij alle raceklasses elk jaar de informatieweergave weer omgooien, zonder fatsoenlijk te testen. En je zou denken dat ze na tientallen jaren met vele raceklasses wel eens uitgevonden hebben wat de duidelijkste ontwerpen zijn en daar gewoon aan vasthouden. | ||
Sabata | zondag 16 december 2018 @ 20:10 | |
Ik vond de regie van slechte kwaliteit. Ze bleven de eerste ronden geheel bij de top hangen en lieten de rest eigenlijk voor wat het was, op de "crash" van Mortara na. Wat er met Paffett gebeurde hebben we bv niet gezien, de gevechten onder in het middenveld hebben we ook niet gezien, tot ver in het laatste deel. De infographics zijn helaas ook slechter geworden, pas halverwege de race kreeg je de energieniveau's te zien. En WAAROM ga je iedere keer de radioknop in beeld zetten als er vervolgens niks te horen is. Is dat een fout uit de regie, of zetten de teams er een scrambler op zodat de boel gestoord wordt? En het enige radiobericht dat écht van waarde was, de problemen van Stoffel, die mist iedereen weer bij het commentaar! Ach, gelukkig was er wat strijd vooraan en zonder die rare straffen was het misschien nog leuker geweest (hoe kunnen de Audi's en BMW;s ineens 10pk meer hebben?) | ||
JayHovah | zondag 16 december 2018 @ 20:59 | |
Wat betreft de regie, volgens mij wordt die niet geregeld door een vaste regisseur zoals bij de Formule 1 maar door de lokale organisatie. Laren we het er maar op houden dat de theedoek van die Saudi's voor hun ogen hingen... Ik denk niet dat ze bij bijvoorbeeld de EGP in Duitsland dit soort foutjes maken. | ||
sasquatsch | zondag 16 december 2018 @ 23:11 | |
De testtijden van vandaag | ||
twiFight | maandag 17 december 2018 @ 02:36 | |
De regie was wel ernstig ja. Regelmatig zag je verderop in beeld een inhaalactie maar ging de regie weer over op een shot waar niks gebeurde. | ||
#ANONIEM | maandag 17 december 2018 @ 09:44 | |
Regie was slecht, informatie was slecht, weinig interval tijden, geen rijders nummers bij de namen, je hebt dus geen idee wie in welke auto rijd als je voor het eerst kijkt. In de race zelf zat wel aardig spanning moet ik zeggen, Hoewel dat ook gecreëerd werd vanwege de drivethrough penalty waarvan tijdens de race geen melding was. Vandoorne viel erg tegen trouwens. Hopelijk kunnen ze die foutjes er uit strijken. | ||
JayHovah | zondag 6 januari 2019 @ 02:58 | |
Enne.... RACEWEEK | ||
sasquatsch | zondag 6 januari 2019 @ 11:54 | |
Morgen pas En dan wordt waarschijnlijk ook bekend gemaakt wie er allemaal gaan testen, maar deze zijn al bekend (waaronder de broer van Charles Leclerc). Audi: Nico Müller, Jamie Green BMW: Marco Wittmann, Bruno Spengler Dragon:Antonio Fuoco, TBA DS Techeetah: Tatiana Calderon, James Rossiter HWA: Raffaele Marciello, Daniel Juncadella Jaguar: Harry Tincknell, Pietro Fittipaldi Mahindra: Sergej Sirotkin, Sam Dejonghe NIO: Jamie Chadwick, TBA Nissan e.dams: Jann Mardenborough, Mitsunori Takaboshi Venturi: Norman Nato, Arthur Leclerc Virgin: Benoit Treluyer, Nyck de Vries [ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 07-01-2019 17:47:07 ] | ||
JayHovah | zondag 6 januari 2019 @ 13:39 | |
De race is op zaterdag dus in princiepe... | ||
sasquatsch | maandag 7 januari 2019 @ 11:09 | |
Nyck de Vries test in de rookietest op 13 januari voor Virgin. https://m.gpupdate.net/nl/autosport-nieuws/369361/ | ||
sasquatsch | maandag 7 januari 2019 @ 17:46 | |
De FIA heeft vandaag de line-up van de rookietest bekend gemaakt. Alleen bij NIO en Dragon zijn nog twee plekken niet ingevuld. Bij Dragon neemt waarschijnlijk Felipe Nasr plaats. https://www.fia.com/news/(...)-test-line-confirmed Bovenstaande line-up (zie post 207) is aangepast. | ||
sasquatsch | woensdag 9 januari 2019 @ 19:33 | |
Aankomende zaterdag is de tweede race van het seizoen in Marrakesh. Om 12.00 uur is de kwalificatie en om 16.00 uur de race, die zowel op Eurosport als Ziggo Sport te zien zijn. | ||
JayHovah | woensdag 9 januari 2019 @ 21:20 | |
Attack Zone aan d buitenkant van een krappe(?) bocht...? Ben benieuwd hoe dat uitpakt qua tactiek. | ||
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 09:22 | |
Frijns bovenaan in de eerste training. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 11:35 | |
Uitslag FP2
| ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 12:26 | |
Vandoorne al weer problemen in de kwalificatie. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 12:26 | |
En Gunther raakt de muur | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 12:30 | |
Zelfs bij de ingang van de pitstraat weten ze op elkaar te rijden Dillman rijdt achterop Frijns die daardoor Bird raakt lijkt het. Bird stond te wachten om de pitstraat in te mogen rijden. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 12:43 | |
Bird, Buemi, Sims, Da Costa, Vergne en Evans kwalificeren zich voor de Super Pole al is het de vraag of Bird kan starten. Ze mogen de wagen niet aanpassen vanwege Parc Fermé regels. Frijs start vooralsnog van P8. | ||
heywoodu | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:03 | |
Bird pakt de pole, 0,046 voor Vergne. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 13:06 | |
Bird ondanks een beschadigde diffuser naar de pole. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 14:19 | |
De voorkant van Frijns' auto na de sandwich in de pitstraat. Ook de achterkant is beschadigd. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 14:30 | |
Da Costa heeft drie plaatsen straf gekregen voor het gebruik van teveel power in zijn outlap. Hierdoor schuiven Buemi, Sims en Evans een plek op. https://twitter.com/ERacingMag/status/1084078174168702977 | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:04 | |
De race begint en meteen al chaos in de eerste bocht | ||
Doler12 | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:09 | |
Pascal vies mad | ||
northernlight81 | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:21 | |
Top 6 zit lekker dicht bij elkaar, leuke race tot nu toe. Frijns is prima bezig | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:24 | |
Frijns voorbij Bird | ||
Doler12 | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:39 | |
Fail | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:40 | |
Sims | ||
Doler12 | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:40 | |
En Frijns nu tweede | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:40 | |
Sims en Da Costa | ||
northernlight81 | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:41 | |
😆 Safety car. | ||
nils7 | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:42 | |
Goeie race tot nu toe! | ||
Sinister-D- | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:42 | |
Terug een BMW op kop | ||
Zorro | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:46 | |
Finish achter SC zou wel flopshow zijn | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:51 | |
Frijns op het podium | ||
opgebaarde | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:51 | |
Zo! Jammer dat er nog maar één ronde gereden werd na de SC | ||
northernlight81 | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:52 | |
Dit was een hele gave race, goede race ook van Frijns. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:52 | |
Was wel goed voor de Virgins | ||
Zorro | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:52 | |
En mooi dat Bird Sims achter zich hield. De debiel. | ||
opgebaarde | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:53 | |
Ja? Costa verremde zich nog veel harder. Als Sims er aan de buitenkant niet langskan, had hij niks om zich zorgen over te maken. Toch? | ||
northernlight81 | zaterdag 12 januari 2019 @ 16:56 | |
Da Costa zat aan de buitenkant en kon geen kant op. Of ik heb het verkeerd gezien... /edit volgens mij had ik het idd verkeerd gezien, Sims zat aan de buitenkant en kon er weinig aan doen volgens mij. | ||
Doler12 | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:01 | |
Yeah geluid | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:02 | |
Gewoon niet slim om een 1-2 te riskeren met zo'n aanval. Da Costa ging dat niet zo maar toe staan waardoor ze zich allebei verremden. | ||
opgebaarde | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:05 | |
Nou daar ben ik het mee eens, maar het leek er op dat Da Costa al een aantal ronden zijn snelheid kwijt was, want ze verloren veel tijd in een aantal ronden. | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:08 | |
Dat kwam omdat D'Ambrosio en beide Virgins attack mode hadden. | ||
nils7 | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:14 | |
Van Dam die zich de pikorde afvraagt maar dat is: BMW DS Audi Mahindra | ||
sasquatsch | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:20 | |
Ik zou DS en BMW omdraaien. Techeetah is sneller dan BMW. | ||
nils7 | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:24 | |
Daar twijfelde ik inderdaad aan maar BMW is ook snel over 1 rondje. | ||
aesop | zaterdag 12 januari 2019 @ 17:33 | |
Voor het eerst een hele race gekeken en het viel me niet tegen. Attackmode is ook nog best aardig verwerkt, en dat ze niet van auto hoeven wisselen scheelt ook. Mooi van Frijns. | ||
sasquatsch | zondag 13 januari 2019 @ 11:03 | |
De volledige line-up van de rookietest vandaag: Audi: Nico Müller, Jamie Green BMW: Marco Wittmann, Bruno Spengler Dragon:Antonio Fuoco, Felipe Nasr DS Techeetah: Tatiana Calderon, James Rossiter HWA: Raffaele Marciello, Daniel Juncadella Jaguar: Harry Tincknell, Pietro Fittipaldi Mahindra: Sergej Sirotkin, Sam Dejonghe NIO: Jamie Chadwick, Jake Hughes Nissan e.dams: Jann Mardenborough, Mitsunori Takaboshi Venturi: Norman Nato, Arthur Leclerc Virgin: Benoit Treluyer, Nyck de Vries | ||
Sabata | zondag 13 januari 2019 @ 11:53 | |
DS en BMW hebben duidelijk de beste auto's. De BMW's lagen gewoon 6 tellen voor op een gegeven moment, pas toen Bird en Frijns de Attack Mode gebruikten en d'Ambrosio zich ging verdedigen kwamen ze weer terug opzetten. Audi heeft goede aandrijflijnen maar het is Virgin dat er beter gebruik van maakt en qua strategie was het heel slim om Di Grassi eerst uit te laten razen en hem dan terug te pakken. Abt telt eigenlijk niet mee in dit rijtje, de auto is te snel geworden voor hem denk ik. Mahindra is op dit moment ietsje sneller dan Audi op racepace, maar het scheelde erg weinig toen het op energiezuinigheid aan kwam in de laatste ronden. Wel leuk om te zien dat d'Ambrosio eindelijk weer een auto heeft die goed meekomt, al denk ik niet dat ze een kopman in hem zagen bij Mahindra. | ||
sasquatsch | zondag 13 januari 2019 @ 14:46 | |
Tijden van de eerste sessie van de rookietest in Marrakesh | ||
sasquatsch | zondag 13 januari 2019 @ 18:11 | |
En de tijden van de tweede sessie | ||
twiFight | maandag 14 januari 2019 @ 04:29 | |
DaCosta is een droeftoeter. Heeft zichzelf de muur ingereden. Sims zal de schuld wel krijgen, want rookie, maar dacosta was dom bezig. | ||
Sinister-D- | maandag 14 januari 2019 @ 07:42 | |
Niet dus. Die heeft zaterdag avond zelf al het boetekleed aangetrokken:
| ||
sasquatsch | maandag 14 januari 2019 @ 09:58 | |
Beiden waren dom bezig | ||
twiFight | maandag 14 januari 2019 @ 11:40 | |
Dat vind ik sterk van hem. Gezien het eindresultaat wel. Maar ik zie dit niet als door een teamgenoot van de baan gereden worden. Ten eerste zag je dat Sims duidelijk sneller was en hij kwam er met gemak naast. Sims rijdt niet tegen dacosta aan, die verremt zich zelfstandig. Als Dacosta gewoon optijd geremd had en de boct genomen had, dan was er niets aan de hand geweest. Sims kon sowieso de bocht gewoon halen. Dan kun je zeggen "ja maar Sims had niet moeten proberen in te halen en braaf er achter moeten blijven rijden", maar als je niet mag doen waarvoor je coureur bent dan kun je net zo goed loempiavouwer worden. Misschien wil Bottas dat zitje wel. | ||
sasquatsch | maandag 14 januari 2019 @ 14:46 | |
Natuurlijk was het een fout van Da Costa. Maar je verremmen is part of the game. Sims nam bewust dat risico om een zekere 1-2 weg te gooien. Iets dat hij eigenlijk helemaal niet van plan was. Ik denk dat Sims het zelf het beste verwoordt door te zeggen dat het een communicatieprobleem was. Hij was namelijk helemaal niet van plan om Da Costa in te halen totdat hij zag dat de Virgins rap dichterbij kwamen (door hun attack mode). Er kwam geen reactie uit de pits en toen besloot hij om Da Costa in te halen om te voorkomen dat hij door de Virgins ingehaald zou worden. Beter hadden ze imho beiden voor de attack mode kunnen gaan voordat de Virgins het gat hadden verkleind en op die manier weer het gat vergroten. Dat signaal had uit de pits moeten komen maar kwam niet waardoor deze situatie ontstond. https://e-racing365.com/f(...)ion-caused-incident/ | ||
twiFight | dinsdag 15 januari 2019 @ 17:20 | |
Ah, dat van dat team had ik ook nog niet meegekregen. Je zag hoe gemakkelijk Sims naast dacosta kwam daar, dus ik vond het bijna onlogisch om niet in te halen. Zoals je zei werden ze rap ingehaald. Sims zal ook gedacht hebben dat inhalen dan beter is dan liften en uiteindelijk beide ingehaald worden. De attack mode strategie was ook dom. Als ze die hadden genomen was het gat gewoon gebleven en konden ze naar het einde cruisen. Ik vermoed dat ze 'm bewaarden voor een evt. safety car, maar ironisch genoeg kwam die er door zichzelf. | ||
JayHovah | dinsdag 22 januari 2019 @ 21:03 | |
Reminder: Dit weekend Formule E in Santiago (Chili). Kwali: 16.00 uur Race: 20.00 uur (Nederlandse tijd) | ||
nils7 | vrijdag 25 januari 2019 @ 23:34 | |
Yes morgen weer :-) Vorige race was prima! | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 12:57 | |
| ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 15:35 | |
Frijns was vierde in de eerste sessie en tweede in de tweede sessie op 0,066 achter Lopez. | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 16:46 | |
We gaan beginnen aan de Superpole, Frijns kwam er helaas niet bij in de buurt. | ||
nils7 | zaterdag 26 januari 2019 @ 16:58 | |
Ik schakel met de start van de superpole pas in... Wat is er met de BMWs gebeurd? | ||
nils7 | zaterdag 26 januari 2019 @ 19:16 | |
Slachtoffer van de loting hoor ik net. Das een beetje jammer... | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 19:30 | |
Helaas eveneens slachtoffer van de loting, doordat hij in de eerste groep moesr starten net zoals beide Techeetahs, die vlak voor hem staan. | ||
Sabata | zaterdag 26 januari 2019 @ 19:37 | |
Geen Pole voor Di Grassi, hij is gediskwalificeerd (weet even niet waarom) Vandoorne knap in de superpole vijfde, maar moest eigenlijk naar plek 6 omdat ie te laat de pits uitreed. Alsnog vijfde dus dankzij DQ voor Di Grassi | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 19:40 | |
Omdat hij in de inlap na zijn kwalificatie in de groepsfase zijn remmen niet met dezelfde intensiteit gebruikte als in zijn snelle ronde. Schijnt een nieuwe regel te zijn die dit weekend in ging. | ||
Sabata | zaterdag 26 januari 2019 @ 19:44 | |
Ah, dus teveel remenergie teruggewonnen | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 19:55 | |
Don't know. Volgens Di Grassi is het een stomme regel
| ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:02 | |
Zo, stukje taart erbij gepakt, laat maar beginnen | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:04 | |
Regisseur is al dronken? | ||
#ANONIEM | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:07 | |
Dit zou toch veel leuker zijn op een echt circuit...? | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:09 | |
Di Grassi weer under investigation. Stond niet stil bij het afsnijden van de chicane. | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:10 | |
Daarvoor rijden ze nog niet hard genoeg. Misschien over 4 jaar met de Gen3 auto. | ||
#ANONIEM | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:12 | |
Het hoeft niet meteen Monza of Spa te zijn, maar dit zou toch op, weet ik veel, Zandvoort best tof zijn, denk ik. | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:16 | |
Lotterer tikt via Da Costa Vergne in de rondte | ||
Abdus18 | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:16 | |
Is dat iets nieuws, die attack mode? | ||
#ANONIEM | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:19 | |
Vroeger probeerden racesspelletjes races na te doen. Nu doen races racespelletjes na. | ||
#ANONIEM | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:21 | |
Mortara raakte een bananenschil. | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:22 | |
Lekker gewerkt Sims | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:23 | |
Wat een gekut allemaal | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:23 | |
Frijns al 7 plekken gewonnen | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:25 | |
Duurt lang | ||
#ANONIEM | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:26 | |
Di Grassi beleeft ook echt een topweekend. Eerst die diskwalificatie, toen die fout bij die chicane en nu tikt ie nog even iemand andersom achter de SC. | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:28 | |
Gelukkig is Stoffel uit die brakke McLaren | ||
Doler12 | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:28 | |
Rip van Doorne | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:28 | |
Zo, lekker bezig jongen | ||
#ANONIEM | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:28 | |
Die heeft zijn voorvleugel er vandoorne gestoffeld. | ||
Sinister-D- | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:29 | |
Godverdomme Stoffel | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:33 | |
Buemi | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:33 | |
Buemi in de muur | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:33 | |
Verdomme, dat gifje | ||
Doler12 | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:33 | |
Weer een fail | ||
heywoodu | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:42 | |
Frijns moet z'n hoofd even koel houden | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 20:55 | |
Di Grassi nog een tijdstraf vanwege causing a collision. Niet echt zijn weekend. Maar dan verwacht ik nog wel een paar straffen. En Sims ook 10s straf, dus Frijns 5de. 10 plekken gewonnen | ||
King_Merc | zaterdag 26 januari 2019 @ 21:03 | |
Vermakelijke race weer | ||
sasquatsch | zaterdag 26 januari 2019 @ 21:04 | |
Nog geen straf voor Lotterer of Da Costa voor het rondtikken van Vergne? | ||
4-elements | zondag 27 januari 2019 @ 00:23 | |
Heb het net teruggekeken. Vermakelijke race. Goede race van Bird, net als teamgenoot Frijns. Super dat Frijns eindelijk eens bij het juist team zit. En heerlijk dat moment dat Buemi zijn auto in de muur zet. | ||
Sabata | maandag 28 januari 2019 @ 00:17 | |
Wat ik wel apart vind, is dat Attack Mode dit weekend averechts leek te werken. Frijns heeft met drie inhaalacties 10 plekken gewonnen, want de overige zeven passeert hij door 1x pech (Gunther), 2x crashes (Buemi en Vandoorne) en 4x omdat concurrenten hun attack mode inschakelen en Frijns doorlaten. Vervolgens konden ze hem niet meer inhalen. Jammer dat Mortara dezelfde strategie had, maar ja, de vijfde plek dankzij Sims zijn tikje tegen Mortara is mooi meegenomen natuurlijk |