abonnement Unibet Coolblue
pi_179241401
De Europese Unie heeft vrijdag een verordening in werking gesteld die de effecten van Amerikaanse sancties tegen Iran op Europese bedrijven moet blokkeren.


quote:
In het kort:

-EU blokkeert effecten die Amerikaanse sancties hebben bedrijfsleven in Europa

-Statuut verbiedt Europese bedrijven en rechtbanken mee te werken aan sancties van buitenaf
Maatregelen treden binnen twee maanden in werking

-De VS stapte eerder uit nucleair akkoord met Iran
EU-leiders hebben de Iran-kwestie donderdag besproken tijdens een bijeenkomst in de Bulgaarse hoofdstad Sofia, meldt persbureau AP.

De EU neemt daarmee de eerste maatregelen om de gevolgen van de Amerikaanse sancties voor Europese bedrijven te verzachten via het zogeheten 'blokkeerstatuut'.

De maatregelen treden binnen twee maanden in werking, mits het Europees Parlement ze niet blokkeert.

De VS is eerder uit het nucleaire akkoord met Iran gestapt, maar de EU doet verwoede pogingen de deal toch in stand te houden.

Cuba

Het statuut, een handelsmechanisme, werd in 1996 in het leven geroepen om het Amerikaanse handelsembargo tegen Cuba te omzeilen. Het verbiedt Europese bedrijven en rechtbanken om mee te werken aan sancties van buiten de EU.

Verder bepaalt het statuut dat gerechtelijke uitspraken die buiten de EU over die sancties worden gedaan niet geldig zijn binnen de unie. Bedrijven in de EU kunnen worden gecompenseerd voor eventuele verliezen die ze door de sancties lijden.

Omdat in de Cuba-kwestie destijds een politieke oplossing werd bereikt, is het blokkeerstatuut niet eerder van kracht geweest.

Onvoorspelbaar

Donald Tusk, voorzitter van de Europese Raad, zette donderdag in Sofia zijn aanvallen op de Amerikaanse president voort. "Het is niet het grootste geopolitieke probleem om een onberekenbare tegenstander of vijand te hebben. Het grootste probleem is als je beste vriend onvoorspelbaar is. Dat is nu geen grap meer", zei hij tijdens een gezamenlijke persconferentie met voorzitter van de Europese Commissie Jean-Claude Juncker.

Tusk heeft een dag eerder gezegd dat Trump de EU heeft "verlost van alle illusies" dat het Europese landenverbond op anderen kan rekenen. "Als je naar de meest recente beslissingen van Donald Trump kijkt, zou je zelfs kunnen denken: 'Als dat je vrienden zijn, wie heeft dan nog vijanden nodig?'"

Bedrijven

De Franse president Emmanuel Macron zei donderdag dat de mogelijkheid voor Europese bedrijven om in Iran actief te blijven een van de redenen is om de Iran-deal in stand te houden.

Verschillende bedrijven hebben al huiverig gereageerd op de Amerikaanse terugtrekking uit het akkoord. De Franse energiereus Total heeft gewaarschuwd dat het beindigen van de activiteiten in Iran tot de mogelijkheden behoort. Ook het Deense zeetransportbedrijf Maersk en de Duitse verzekeraar Allianz hebben aangekondigd hun aanwezigheid in Iran te zullen afbouwen.

In 2015 is de nucleaire overeenkomst met Iran niet alleen getekend door EU-leden Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk, maar ook door leden van VN-Veiligheidsraad Rusland en China. De beide landen hebben ook aangekondigd de overeenkomst te willen laten voortbestaan, mits Iran zich aan de voorwaarden blijft houden.

Rusland

Een handelsdelegatie onder leiding van Rusland tekende donderdag een voorlopige handelsovereenkomst met Iran en liet weten op termijn te streven naar een vrijhandelszone. Amerikaanse sancties zijn voor de Russen minder bedreigend, omdat veel grote Russische bedrijven al opereren onder economische beperkingen vanwege de Russische overname van de Krim.

De Chinese regering heeft ook gezegd van plan te zijn de "normale en transparante, praktische samenwerking met Iran" voort te zetten. Het Iraanse ministerie van Olie maakte donderdag bekend dat het Chinese staatsoliebedrijf CNPC klaarstaat om de rol van het Franse bedrijf Total bij de exploitatie van een groot gasveld in Iran over te nemen.

https://www.nu.nl/buitenl(...)opese-bedrijven.html

Interessant. Ik ben verdeelt hierover, aan de ene kant ben ik voor een Europa die ook echt handelt als een grootmacht maar toch ben ik niet positief over de Irandeal en ben ik voor een betere deal.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2018 14:31:15 ]
pi_179241526
Opzich prima dat de EU eens zelf beslissingen neemt en zich niet laat leiden door Uncle Sam.
pi_179241540
Als je je niet als EU zijnde wil gaan isoleren is dit een goed besluit.
pi_179241612
Maar naar Turkije durven ze niet. :')
mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:40:26 #5
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_179241636
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:38 schreef HSG het volgende:
Maar naar Turkije durven ze niet. :')
Wie heeft meer olie a.k.a. wie levert meer geld op?
pi_179241671
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:40 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Wie heeft meer olie a.k.a. wie levert meer geld op?
De VS heeft enorm veel olie. :P Turkije heeft geen olie.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:45:21 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179241736
Onverwacht eigenlijk. Ik ging er al helemaal van uit dat de rest een beetje tegen zou gaan sputteren maar uiteindelijk mee zou gaan werken met de VS.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:46:37 #8
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_179241765
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:42 schreef vigen98 het volgende:

[..]

De VS heeft enorm veel olie. :P Turkije heeft geen olie.
Blijkbaar is handelen met Irani beter dan met 'murica op het moment.

Vind het persoonlijk niet heel erg om minder in zee te gaan met iemand die het verste weg is en graag zijn "vrienden" in de rug prikt.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:47:23 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179241784
Best interessant... is er eerder zoveel onenigheid geweest tussen de EU en de VS sinds WO2?

Kan sowieso geen kwaad als de EU wat zelfstandiger wordt in bepaalde zaken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179241795
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:40 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Wie heeft meer olie a.k.a. wie levert meer geld op?
Turkije kost ons geld en heeft geen olie.
mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:48:06 #11
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_179241796
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:45 schreef jogy het volgende:
Onverwacht eigenlijk. Ik ging er al helemaal van uit dat de rest een beetje tegen zou gaan sputteren maar uiteindelijk mee zou gaan werken met de VS.
Misschien word de rest nog wel ooit verstandig.

Eurazi vs Amerika. Place your bets! :P
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:50:12 #12
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179241848
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:48 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Misschien word de rest nog wel ooit verstandig.

Eurazi vs Amerika. Place your bets! :P
In een oorlog? Denk niet dat iemand op aarde dat uberhaupt overleeft :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_179241925
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:45 schreef jogy het volgende:
Onverwacht eigenlijk. Ik ging er al helemaal van uit dat de rest een beetje tegen zou gaan sputteren maar uiteindelijk mee zou gaan werken met de VS.

Zeer lang gesprek maar wel interessant.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 14:53:16 #14
476677 DatDitKanJoh
Dat wist ik heel nie!
pi_179241931
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

In een oorlog? Denk niet dat iemand op aarde dat uberhaupt overleeft :P
Ik heb het niet gelijk over oorlog, haatzaaier. :{

Maar wel een economische grootmacht.

Was er ook niet ooit een advies van China naar de EU om langs de zijderoute een nieuwe handelsader te openen via treinen tot 'murica roet in het water gooide om bonje te creeren in het midden oosten? Was het advies van China ook niet om iets minder met Uncle Sam in zee te gaan en niet al die economisch ontrwichtende vluchtelingen op te nemen?

Misschien heb ik wel teveel alu berichten gelezen... Zou best kunnen.
pi_179241984
De VS gaan tegenmaatregelen nemen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_179242117
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:45 schreef jogy het volgende:
Onverwacht eigenlijk. Ik ging er al helemaal van uit dat de rest een beetje tegen zou gaan sputteren maar uiteindelijk mee zou gaan werken met de VS.
Misschien omdat de volgende EU begroting nog moet beslist worden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:15:34 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_179242384
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:53 schreef DatDitKanJoh het volgende:

[..]

Ik heb het niet gelijk over oorlog, haatzaaier. :{

Maar wel een economische grootmacht.

Was er ook niet ooit een advies van China naar de EU om langs de zijderoute een nieuwe handelsader te openen via treinen tot 'murica roet in het water gooide om bonje te creeren in het midden oosten? Was het advies van China ook niet om iets minder met Uncle Sam in zee te gaan en niet al die economisch ontrwichtende vluchtelingen op te nemen?

Misschien heb ik wel teveel alu berichten gelezen... Zou best kunnen.
Que?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:36:35 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_179242885
Onder de streep is het simpel. Heeft hetzelfde bedrijf ook belangen in de USA. Kan dit heel pijnlijk aflopen. America first in de praktijk.
pi_179242988
Besluitvaardigheid in de EU is sowieso een nieuwstopic waard. Prima dat we niet meer onvoorwaardelijk achter Amerika aanlopen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 15:41:29 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179243010
quote:


tien uur lang aan zee storm geluiden. Ook interessant.

(Ok ok, thanks ik zal het ooit eens opzetten :P )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179243167
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:34 schreef Moustachio het volgende:
Opzich prima dat de EU eens zelf beslissingen neemt en zich niet laat leiden door Uncle Sam.
Laat me niet lachen.

Als de VS als reactie morgen in Europa alle legerbasissen weghaalt en zijn kernwapens terug neemt.

Nog even wat economische sancties ter vergelding instelt. Moet je eens kijken hoe snel deze tandeloze leeuw gaat miauwen. :')
pi_179243293
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laat me niet lachen.

Als de VS als reactie morgen in Europa alle legerbasissen weghaalt en zijn kernwapens terug neemt.

Nog even wat economische sancties ter vergelding instelt. Moet je eens kijken hoe snel deze tandeloze leeuw gaat miauwen. :')
En dan? Dan hebben ze op de korte termijn even een overwinning behaald maar in ruil daarvoor beschadigen de Amerikanen wel permanent de relatie met hun grootste bondgenoten, daar schieten ze veel mee op :').
pi_179243446
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En dan? Dan hebben ze op de korte termijn even een overwinning behaald maar in ruil daarvoor beschadigen de Amerikanen wel permanent de relatie met hun grootste bondgenoten, daar schieten ze veel mee op :').
Trump is gewoon klaar met de afhankelijke positie die de Europeanen al decennia aannemen. De Amerikanen betalen het gros van de rekening voor de bescherming en het oplossen van internationale conflicten die ook Europa aangaan.

Laat ze hun legerbasissen maar lekker weghalen uit Europa. Hun kernwapens uit Nederland terug vorderen. Dan zal je zien hoe snel de EU moord en brand gaat piepen. Zeker met Poetin en Erdogan in hun nek hijgend.
pi_179243584
Hahah Elzies komt weer even z'n "crush" verdedigen. :')
pi_179243613
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:59 schreef Elzies het volgende:
Laat ze hun legerbasissen maar lekker weghalen uit Europa.
Doe maar hoor, we hebben met 1,8 miljoen manschappen en een budget van $226 miljard nog ruim voldoende over om onze eigen boontjes te kunnen doppen.
quote:
Hun kernwapens uit Nederland terug vorderen. Dan zal je zien hoe snel de EU moord en brand gaat piepen. Zeker met Poetin en Erdogan in hun nek hijgend.
Ergens tussen de 90 en 130 kernkoppen zijn we dan 'kwijt' (wij beslissen immers niet over de inzet ervan), dan hebben we er nog 525 over. Meer dan genoeg om afschrikkend te werken.
pi_179243741
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Doe maar hoor, we hebben met 1,8 miljoen manschappen en een budget van $226 miljard nog ruim voldoende over om onze eigen boontjes te kunnen doppen.

[..]

Ergens tussen de 90 en 130 kernkoppen zijn we dan 'kwijt' (wij beslissen immers niet over de inzet ervan), dan hebben we er nog 525 over. Meer dan genoeg om afschrikkend te werken.
Bijgedrukt geld via een aangezette geldpers.

Ook daar krijgt de EU uiteindelijk de rekening van gepresenteerd. Een val van de euro die zijn weerga niet kent.

De EU heeft geen leger en is volkomen afhankelijk van de Amerikanen.

Bovendien heerst onder de meeste burgers een anti-EU sentiment. Men wil het gewoon niet.

Trump is een president die zich niet de mond laat snoeren door Merkel en consorten. Daar zullen ze mee moeten dealen.

De Iran deal is over en uit. Dat pro-Europese gespartel zal internationaal weinig invloed hebben. Europa stelt internationaal ook steeds minder voor. De VS, China, India, Rusland. Dat zijn de nieuwe spelers van vandaag.
pi_179243742
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump is gewoon klaar met de afhankelijke positie die de Europeanen al decennia aannemen. De Amerikanen betalen het gros van de rekening voor de bescherming en het oplossen van internationale conflicten die ook Europa aangaan.

Laat ze hun legerbasissen maar lekker weghalen uit Europa. Hun kernwapens uit Nederland terug vorderen. Dan zal je zien hoe snel de EU moord en brand gaat piepen. Zeker met Poetin en Erdogan in hun nek hijgend.
Jij denkt dat de VS overal legerbases heeft om de plaatselijke bevolking te beschermen? Amerikaans altrusme, yeah right..
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_179243811
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laat me niet lachen.

Als de VS als reactie morgen in Europa alle legerbasissen weghaalt en zijn kernwapens terug neemt.

Nog even wat economische sancties ter vergelding instelt. Moet je eens kijken hoe snel deze tandeloze leeuw gaat miauwen. :')
Nee joh. Europa kan prima voor zichzelf zorgen. Of denk je dat Rusland de dag er op binnenvalt?
pi_179243816
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bijgedrukt geld via een aangezette geldpers.

Ook daar krijgt de EU uiteindelijk de rekening van gepresenteerd. Een val van de euro die zijn weerga niet kent.

De EU heeft geen leger en is volkomen afhankelijk van de Amerikanen.

Bovendien heerst onder de meeste burgers een anti-EU sentiment. Men wil het gewoon niet.

Trump is een president die zich niet de mond laat snoeren door Merkel en consorten. Daar zullen ze mee moeten dealen.

De Iran deal is over en uit. Dat pro-Europese gespartel zal internationaal weinig invloed hebben. Europa stelt internationaal ook steeds minder voor. De VS, China, India, Rusland. Dat zijn de nieuwe spelers van vandaag.
Jij denkt serieus dat Rusland meer voorstelt dan de rest van Europa internationaal? En India heeft misschien wel veel inwoners maar stelt economisch helemaal niet zoveel voor.
pi_179243838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bijgedrukt geld via een aangezette geldpers.

Je doelt op het geniale Amerikaanse monetaire stelsel? :')
pi_179243859
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump is gewoon klaar met de afhankelijke positie die de Europeanen al decennia aannemen. De Amerikanen betalen het gros van de rekening voor de bescherming en het oplossen van internationale conflicten die ook Europa aangaan.

Laat ze hun legerbasissen maar lekker weghalen uit Europa. Hun kernwapens uit Nederland terug vorderen. Dan zal je zien hoe snel de EU moord en brand gaat piepen. Zeker met Poetin en Erdogan in hun nek hijgend.
Helemaal mee eens. Laat de Amerikanen dat vooral doen. Laat de EU-landen intussen meer geld steken in Defensie. Het moet maar eens afgelopen zijn met die afhankelijkheid van de Amerikanen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179243891
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:17 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Nee joh. Europa kan prima voor zichzelf zorgen. Of denk je dat Rusland de dag er op binnenvalt?
Wie wil het toekomstige Eurabia nu binnenvallen? :')
pi_179243912
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wie wil het toekomstige Eurabia nu binnenvallen? :')
Waar maak je je druk om dan? Europa is toch al "verloren".

:')
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:22:51 #34
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_179243919
En de Iranirs lachen hun ballen uit hun broek.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_179243929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Laat de Amerikanen dat vooral doen. Laat de EU-landen intussen meer geld steken in Defensie. Het moet maar eens afgelopen zijn met die afhankelijkheid van de Amerikanen.
Dit ja.
pi_179243950
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:22 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Waar maak je je druk om dan? Europa is toch al "verloren".

:')
Is het ook. We zien alle voortekenen.

Ik zou als Trump ook mijn handen van dat hopeloze pro-Europese project aftrekken.
pi_179244024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

We zien alle voortekenen.

Kun je ook zien welke lottonummers ik moet invullen?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:28:15 #38
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_179244056
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:22 schreef nixxx het volgende:
En de Iranirs lachen hun ballen uit hun broek.
Vergeet de Israelirs niet. Hebben die twee landen toch nog iets gemeen met elkaar.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_179244077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Is het ook. We zien alle voortekenen.

Ik zou als Trump ook mijn handen van dat hopeloze pro-Europese project aftrekken.
Ja Europa islamiseert rap en ja dat is zorgelijk. Dat er iets moet veranderen is duidelijk. Maar dat Europa verloren is is onzin natuurlijk.
pi_179244080
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Kun je ook zien welke lottonummers ik moet invullen?
Als ik het al zie, geloof maar niet dat ik het bij jou ga invullen. Kassa! :P
pi_179244314
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bijgedrukt geld via een aangezette geldpers.

Ook daar krijgt de EU uiteindelijk de rekening van gepresenteerd. Een val van de euro die zijn weerga niet kent.

De EU heeft geen leger en is volkomen afhankelijk van de Amerikanen.

Bovendien heerst onder de meeste burgers een anti-EU sentiment. Men wil het gewoon niet.

Trump is een president die zich niet de mond laat snoeren door Merkel en consorten. Daar zullen ze mee moeten dealen.

De Iran deal is over en uit. Dat pro-Europese gespartel zal internationaal weinig invloed hebben. Europa stelt internationaal ook steeds minder voor. De VS, China, India, Rusland. Dat zijn de nieuwe spelers van vandaag.
Je lult zo ontzettend uit je nek. Op vrijwel elk vlak overtreft de EU al de landen die je opnoemt (op de VS na). Zowel economisch, technologisch en defensie.
pi_179244351
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bijgedrukt geld via een aangezette geldpers.

Ook daar krijgt de EU uiteindelijk de rekening van gepresenteerd. Een val van de euro die zijn weerga niet kent.

De EU heeft geen leger en is volkomen afhankelijk van de Amerikanen.

Bovendien heerst onder de meeste burgers een anti-EU sentiment. Men wil het gewoon niet.

Trump is een president die zich niet de mond laat snoeren door Merkel en consorten. Daar zullen ze mee moeten dealen.

De Iran deal is over en uit. Dat pro-Europese gespartel zal internationaal weinig invloed hebben. Europa stelt internationaal ook steeds minder voor. De VS, China, India, Rusland. Dat zijn de nieuwe spelers van vandaag.
Wat denk je dat de VS doet? De geldpers staat bij de Federal Reserve 24/7 aan _O-

Ze hebben een schuld van 21.000 MILJARD dollar. Die kunnen ze nooit terugbetalen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-05-2018 16:43:50 ]
pi_179244426
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat denk je dat de VS doet? De geldpers staat bij de Federal Reserve 24/7 aan _O-
En rente betalen over elke dollar die ze drukken. Man man man wat een systeem... :')

Je komt er ook nooit meer van af. De federal reserve heeft te veel macht.
pi_179244562
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:44 schreef Moustachio het volgende:

[..]

En rente betalen over elke dollar die ze drukken. Man man man wat een systeem... :')

Je komt er ook nooit meer van af. De federal reserve heeft te veel macht.
Het probleem is dat het te groot is om te laten vallen helaas :{ Maar ze kunnen door blijven drukken dat zal de waarde van de dollar alleen maar verlagen :) Een dollar 40 jaar geleden was veel meer waard dan de dollar van nu.
pi_179244661
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:50 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het probleem is dat het te groot is om te laten vallen helaas :{ Maar ze kunnen door blijven drukken dat zal de waarde van de dollar alleen maar verlagen :) Een dollar 40 jaar geleden was veel meer waard dan de dollar van nu.
Precies. En lang geleden was t nog redeemable in gold or silver. Nu is het gewoon "legal tender". Waardeloos stuk papier.
pi_179245045
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:54 schreef Moustachio het volgende:

[..]

Precies. En lang geleden was t nog redeemable in gold or silver. Nu is het gewoon "legal tender". Waardeloos stuk papier.
Tja... de rijke bazen in de overheid bij de Fed die profiteren er wel van terwijl de lonen niet stijgen in de VS en de middenklasse hard gepakt wordt.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 18:09:19 #47
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179245994
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:59 schreef Elzies het volgende:

[..]

Trump is gewoon klaar met de afhankelijke positie die de Europeanen al decennia aannemen. De Amerikanen betalen het gros van de rekening voor de bescherming en het oplossen van internationale conflicten die ook Europa aangaan.

Laat ze hun legerbasissen maar lekker weghalen uit Europa. Hun kernwapens uit Nederland terug vorderen. Dan zal je zien hoe snel de EU moord en brand gaat piepen. Zeker met Poetin en Erdogan in hun nek hijgend.
Dat geeft meteen een enorme boost aan de Europese defensie-industrie om weer on level te komen. En dan hoeven we helemaal niet bang te zijn voor Poetin en Erdogan. Wij zijn met meer he: 500 miljoen Europeanen vs. 150 miljoen Russen of 80 miljoen Turken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179247207
Waarom verhuist Elzies niet lekker naar Amerika. Europa bevalt 'm kennelijk niet. Rot dan lekker op joh.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 19:48:36 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_179247752
Trump werkt als een katalysator voor de Europese eenwording door te laten blijken dat de VS totaal onbetrouwbaar is geworden. Doet die dwaas onbewust toch nog iets goed.
pi_179247846
Dit is een rookgordijn om te laten zien dat ze wel degelijk wat durven. De executie van een Amerikaans vonnis over de schending van sancties kan nog steeds uitgevoerd worden in de VS. En in de VS hebben al die grote bedrijven net teveel belangen om dat risico te nemen. Dus Iran kan het vergeten.

Uncle Sam is de baas en geen dode Verordening kan daar wat tegen doen.
pi_179247962
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:21 schreef Elzies het volgende:

[..]

Wie wil het toekomstige Eurabia nu binnenvallen? :')
Maar wat wil jij nou eigenlijk? Je snapt dat Trump geen zin meer heeft om Europa te beschermen (ik snap dat ook).

Dus jij bent voorstander van meer Europese Defensie-uitgaven? Of zelfs een Europees leger?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179247978
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:54 schreef Confetti het volgende:
Dit is een rookgordijn om te laten zien dat ze wel degelijk wat durven. De executie van een Amerikaans vonnis over de schending van sancties kan nog steeds uitgevoerd worden in de VS. En in de VS hebben al die grote bedrijven net teveel belangen om dat risico te nemen. Dus Iran kan het vergeten.

Uncle Sam is de baas en geen dode Verordening kan daar wat tegen doen.
Uncle Sam is niet lang meer de baas. China wint rap terrein. Tijd dat Europa meer op eigen benen gaat staan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179248022
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 20:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uncle Sam is niet lang meer de baas. China wint rap terrein. Tijd dat Europa meer op eigen benen gaat staan.
Precies. Als we die Yanks blijven nalopen isoleren we ons zelf. Wil een EU overleven als grootmacht dan zal je niet op een paard(VS) moeten wedden.
pi_179248331
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 19:54 schreef Confetti het volgende:
Dit is een rookgordijn om te laten zien dat ze wel degelijk wat durven. De executie van een Amerikaans vonnis over de schending van sancties kan nog steeds uitgevoerd worden in de VS. En in de VS hebben al die grote bedrijven net teveel belangen om dat risico te nemen. Dus Iran kan het vergeten.

Uncle Sam is de baas en geen dode Verordening kan daar wat tegen doen.
Diensten leveren is misschien moeilijk, maar goederen kunnen desnoods via de overheid ge- en verkocht worden. Dan blijven de bedrijven buiten schot, zij leveren aan Europese overheden, en ik betwijfel of de VS een lidstaat of de EU zelf durft aanpakken.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_179248376
Als de Europese Unie compensatie biedt aan Europese bedrijven voor Amerikaanse megaboetes, is de EU eigenlijk de VS aan het subsidiren. Dit zal de VS niet ontmoedigen.

En hoe wil de Unie voorkomen dat medewerkers van Europese bedrijven in de VS gevangen worden gezet? Eergisteren legde een Amerikaanse rechtbank de Turkse bankmedewerker Hakan Atilla een celstraf van 32 maanden op voor het handelen met Iran ondanks een Amerikaans embargo. Wegens allerlei verzachtende omstandigheden viel deze celstraf nog relatief laag uit, de eis was 20 jaar en had zelfs levenslang kunnen zijn. Om celstraffen te voorkomen zullen Europese bedrijven zich volledig terug moeten trekken van de Amerikaanse markt. Ik zie dit niet gebeuren. De Iraanse markt is dat niet waard.
pi_179248515
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 20:31 schreef Bilge het volgende:
Als de Europese Unie compensatie biedt aan Europese bedrijven voor Amerikaanse megaboetes, is de EU eigenlijk de VS aan het subsidiren. Dit zal de VS niet ontmoedigen.

En hoe wil de Unie voorkomen dat medewerkers van Europese bedrijven in de VS gevangen worden gezet? Eergisteren legde een Amerikaanse rechtbank de Turkse bankmedewerker Hakan Atilla een celstraf van 32 maanden op voor het handelen met Iran ondanks een Amerikaans embargo. Wegens allerlei verzachtende omstandigheden viel deze celstraf nog relatief laag uit, de eis was 20 jaar en had zelfs levenslang kunnen zijn. Om celstraffen te voorkomen zullen Europese bedrijven zich volledig terug moeten trekken van de Amerikaanse markt. Ik zie dit niet gebeuren. De Iraanse markt is dat niet waard.
Het is natuurlijk meer dan die Iraanse markt. Het gaat ook om die samenwerking tussen China, Rusland? India etc. Dat pact zou je nog wel eens kopzorgen kunnen bezorgen mits je ervan uitgaat dat China niets voorstelt en het niet gaat redden.
pi_179248861
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 20:40 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is natuurlijk meer dan die Iraanse markt. Het gaat ook om die samenwerking tussen China, Rusland? India etc. Dat pact zou je nog wel eens kopzorgen kunnen bezorgen mits je ervan uitgaat dat China niets voorstelt en het niet gaat redden.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, kun je je reactie verduidelijken?

-----
De 'Europese middelvinger' lijkt weinig indruk te maken op Europese bedrijven, de ene na de andere trekt zich terug uit de Iraanse markt:
spectatorindex twitterde op donderdag 17-05-2018 om 11:43:43 BREAKING: Maersk, the world's largest container shipping company, stops shipping to Iran in light of new US sanctions. reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 20:05:44 Poland's PGNiG suspends gas project in Iran because of U.S. sanctions https://t.co/jJPp5LplXq reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 19:18:53 Engie says to end engineering contracts in Iran by November https://t.co/K2IjcoVZit reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 19:12:16 Germany's DZ Bank to halt all transactions with Iran on July 1 https://t.co/IJOO7KEtWx reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 11:55:16 Italy's Danieli Iranian orders blocked after U.S. decision on nuclear deal | Article [AMP] | Reuters https://t.co/ImLPPB1MWK reageer retweet
ReutersIran twitterde op woensdag 16-05-2018 om 18:53:57 France's Total will quit Iran gas project if no sanctions waiver https://t.co/fZhmT1eHTU reageer retweet
ReutersIran twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 15:22:46 Allianz making plans to wind down Iran business https://t.co/JVlhROR7PG reageer retweet
pi_179248952
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:00 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, kun je je reactie verduidelijken?

-----
De 'Europese middelvinger' lijkt weinig indruk te maken op Europese bedrijven, de ene na de andere trekt zich terug uit de Iraanse markt:
spectatorindex twitterde op donderdag 17-05-2018 om 11:43:43 BREAKING: Maersk, the world's largest container shipping company, stops shipping to Iran in light of new US sanctions. reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 20:05:44 Poland's PGNiG suspends gas project in Iran because of U.S. sanctions https://t.co/jJPp5LplXq reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 19:18:53 Engie says to end engineering contracts in Iran by November https://t.co/K2IjcoVZit reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 19:12:16 Germany's DZ Bank to halt all transactions with Iran on July 1 https://t.co/IJOO7KEtWx reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 11:55:16 Italy's Danieli Iranian orders blocked after U.S. decision on nuclear deal | Article [AMP] | Reuters https://t.co/ImLPPB1MWK reageer retweet
ReutersIran twitterde op woensdag 16-05-2018 om 18:53:57 France's Total will quit Iran gas project if no sanctions waiver https://t.co/fZhmT1eHTU reageer retweet
ReutersIran twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 15:22:46 Allianz making plans to wind down Iran business https://t.co/JVlhROR7PG reageer retweet
Euhm, ze zeggen gewoon dat ze tijdelijk stoppen totdat de EU de maatregel ook echt aanneemt.
pi_179249000
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euhm, ze zeggen gewoon dat ze tijdelijk stoppen totdat de EU de maatregel ook echt aanneemt.
Waar staat dat precies?
pi_179249015
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:07 schreef Bilge het volgende:

[..]

Waar staat dat precies?
In die tweets staat gewoon dat ze het suspenden, bij andere tweets zegt het gewoon dat ze stoppen als er geen garantie wordt gegeven door de EU blablabla.
pi_179249103
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:00 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, kun je je reactie verduidelijken?

-----
De 'Europese middelvinger' lijkt weinig indruk te maken op Europese bedrijven, de ene na de andere trekt zich terug uit de Iraanse markt:
spectatorindex twitterde op donderdag 17-05-2018 om 11:43:43 BREAKING: Maersk, the world's largest container shipping company, stops shipping to Iran in light of new US sanctions. reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 20:05:44 Poland's PGNiG suspends gas project in Iran because of U.S. sanctions https://t.co/jJPp5LplXq reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 19:18:53 Engie says to end engineering contracts in Iran by November https://t.co/K2IjcoVZit reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 19:12:16 Germany's DZ Bank to halt all transactions with Iran on July 1 https://t.co/IJOO7KEtWx reageer retweet
ReutersIran twitterde op vrijdag 18-05-2018 om 11:55:16 Italy's Danieli Iranian orders blocked after U.S. decision on nuclear deal | Article [AMP] | Reuters https://t.co/ImLPPB1MWK reageer retweet
ReutersIran twitterde op woensdag 16-05-2018 om 18:53:57 France's Total will quit Iran gas project if no sanctions waiver https://t.co/fZhmT1eHTU reageer retweet
ReutersIran twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 15:22:46 Allianz making plans to wind down Iran business https://t.co/JVlhROR7PG reageer retweet
Ik wil op mijn reactie best wel wat dieper ingaan maar op pag.1 heb ik een link geplaatst waarbij ik de mening van deze kenner wel deel. Het probleem is dat het een gesprek van circa 1,5 uur is. Als je tijd hebt of enige interesse mbt geopolitiek is het wel leuk. Heel in het kort. Mocht die zijderoute een succes worden hoop je niet dat wij door de VS de boot missen.

Bovendien waar wij sancties nemen, neemt China die plaats in.
pi_179249135
Iran gaat plat en John Bolton gaat de nieuwe Sha worden. 8-)
pi_179249175
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:08 schreef vigen98 het volgende:

[..]

In die tweets staat gewoon dat ze het suspenden, bij andere tweets zegt het gewoon dat ze stoppen als er geen garantie wordt gegeven door de EU blablabla.
Ik lees toch echt wat anders. :P
Het Franse Total trekt zich terug, tenzij de VS (niet de EU) een uitzondering voor ze maakt.
Het Duitse Allianz zal Europese en Duitse steunmaatregelen overwegen.
De overige bedrijven trekken zich onvoorwaardelijk terug.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:14 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik wil op mijn reactie best wel wat dieper ingaan maar op pag.1 heb ik een link geplaatst waarbij ik de mening van deze kenner wel deel. Het probleem is dat het een gesprek van circa 1,5 uur is. Als je tijd hebt of enige interesse mbt geopolitiek is het wel leuk. Heel in het kort. Mocht die zijderoute een succes worden hoop je niet dat wij door de VS de boot missen.

Bovendien waar wij sancties nemen, neemt China die plaats in.
De nieuwe zijderoute is een machtig interessant onderwerp, ik heb er al veel over gelezen en zal jouw filmpje ook proberen te bekijken.
pi_179250672
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 14:28 schreef vigen98 het volgende:
]Onvoorspelbaar
Donald Tusk, voorzitter van de Europese Raad, zette donderdag in Sofia zijn aanvallen op de Amerikaanse president voort. "Het is niet het grootste geopolitieke probleem om een onberekenbare tegenstander of vijand te hebben. Het grootste probleem is als je beste vriend onvoorspelbaar is. Dat is nu geen grap meer", zei hij tijdens een gezamenlijke persconferentie met voorzitter van de Europese Commissie Jean-Claude Juncker.
Trump onvoorspelbaar ?
Tusk heeft niet opgelet zeker ?
Dat Trump de Iran deal wilde opzeggen, dat riep hij al in de verkiezingscampagne _O-
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:07 schreef Tocadisco het volgende:
Ergens tussen de 90 en 130 kernkoppen zijn we dan 'kwijt' (wij beslissen immers niet over de inzet ervan), dan hebben we er nog 525 over. Meer dan genoeg om afschrikkend te werken.
Wie zij "we" :?
Na de Brexit heb je alleen nog Frankrijk over als kernmacht in de EU.
En reken er maar niet op dat die hun kernwapens willen gebruiken voor "de Europeesche zaeck"
pi_179251553
Ik begrijp uit de reacties hier dat de EU zijn middelvinger effe opsteekt...om in zijn neus te pulken....


De rest is ijdelheid!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_179251701
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 20:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar wat wil jij nou eigenlijk? Je snapt dat Trump geen zin meer heeft om Europa te beschermen (ik snap dat ook).

Dus jij bent voorstander van meer Europese Defensie-uitgaven? Of zelfs een Europees leger?
Want zonder een grote defensie uitgaven en/of een groot leger komt Putin eraan?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_179252489
De EU heeft SWIFT.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_179256526
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:13 schreef Elzies het volgende:

[..]

Bijgedrukt geld via een aangezette geldpers.

Ook daar krijgt de EU uiteindelijk de rekening van gepresenteerd. Een val van de euro die zijn weerga niet kent.

De EU heeft geen leger en is volkomen afhankelijk van de Amerikanen.

Bovendien heerst onder de meeste burgers een anti-EU sentiment. Men wil het gewoon niet.

Trump is een president die zich niet de mond laat snoeren door Merkel en consorten. Daar zullen ze mee moeten dealen.

De Iran deal is over en uit. Dat pro-Europese gespartel zal internationaal weinig invloed hebben. Europa stelt internationaal ook steeds minder voor. De VS, China, India, Rusland. Dat zijn de nieuwe spelers van vandaag.
Haha bijgedrukt geld... je bedoelt datgene dat Amerika al jaren doet en nog erger dan dat Zimbabwe dat deed.... _O-
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_179257897
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:40 schreef Desmosedici het volgende:

[..]

Je lult zo ontzettend uit je nek. Op vrijwel elk vlak overtreft de EU al de landen die je opnoemt (op de VS na). Zowel economisch, technologisch en defensie.
Ach hou toch op! De EU stelt internationaal nauwelijks nog iets voor.

Ze zitten al decennia lang aan de leiband van de VS en deze zittende Amerikaanse president heeft aangegeven het zat te zijn dat zijn land voor de meeste kosten opdraait om Europa te beschermen.

Het is goed dat Trump de EU van repliek dient en ironisch genoeg zijn de meeste inwoners van datzelfde Europa het volmondig met hem eens. Een meerderheid haat het instituut EU en zou er liever vandaag dan morgen uitstappen.

Hou hier een bindend referendum en een Nexit is na de Brexit een gegeven feit.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 10:07:22 #70
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179258085
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ach hou toch op! De EU stelt internationaal nauwelijks nog iets voor.

Ze zitten al decennia lang aan de leiband van de VS en deze zittende Amerikaanse president heeft aangegeven het zat te zijn dat zijn land voor de meeste kosten opdraait om Europa te beschermen.

Het is goed dat Trump de EU van repliek dient en ironisch genoeg zijn de meeste inwoners van datzelfde Europa het volmondig met hem eens. Een meerderheid haat het instituut EU en zou er liever vandaag dan morgen uitstappen.

Hou hier een bindend referendum en een Nexit is na de Brexit een gegeven feit.
Lees wat nieuwsartikelen mallerd en verkondig niet zoveel onzin.

Zie bijvoorbeeld: Steun voor EU-lidmaatschap op hoogste punt in jaren

:)
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179258322
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Lees wat nieuwsartikelen mallerd en verkondig niet zoveel onzin.

Zie bijvoorbeeld: Steun voor EU-lidmaatschap op hoogste punt in jaren

:)

Pro-Europese propaganda. Kan ik onmogelijk serieus nemen.

Met alle onzin verhaaltjes over Oekrane en Rusland in het achterhoofd. :')
pi_179258459
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 09:51 schreef Elzies het volgende:

Hou hier een bindend referendum en een Nexit is na de Brexit een gegeven feit.
Goed plan. Dan is ons kikkerlandje helemaal overgeleverd aan de grillen van de grote jongens.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 19 mei 2018 @ 10:33:42 #73
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179258504
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:23 schreef Elzies het volgende:

[..]

Pro-Europese propaganda. Kan ik onmogelijk serieus nemen.

Met alle onzin verhaaltjes over Oekrane en Rusland in het achterhoofd. :')
Kom jij dan met bronnen waaruit blijkt dat een Nexit aanstaande is, okee?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179258594
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:33 schreef Falco het volgende:

[..]

Kom jij dan met bronnen, okee?
Zou dat zin hebben?

Nogmaals er bestaan geen onafhankelijke bronnen meer. Slechts bevestigingen van het denken in het eigen straatje.

De ideologie van een pro-Europeaan is onverenigbaar met die van ons. Er is geen middenweg, geen tussen nuance.

Dat is de harde werkelijkheid. Je kunt hier beter eerlijk over zijn.
pi_179258619
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zou dat zin hebben?

Nogmaals er bestaan geen onafhankelijke bronnen meer. Slechts bevestigingen van het denken in het eigen straatje.

De ideologie van een pro-Europeaan is onverenigbaar met die van ons. Er is geen middenweg, geen tussen nuance.

Dat is de harde werkelijkheid. Je kunt hier beter eerlijk over zijn.
Als we uit de EU stappen, kan Nederland misschien een provincie worden van Duitsland, of anders de VS. Op die manier hebben we toch nog iets in de pap te brokkelen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179258663
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 21:18 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik lees toch echt wat anders. :P
Het Franse Total trekt zich terug, tenzij de VS (niet de EU) een uitzondering voor ze maakt.
Het Duitse Allianz zal Europese en Duitse steunmaatregelen overwegen.
De overige bedrijven trekken zich onvoorwaardelijk terug.

[..]

De nieuwe zijderoute is een machtig interessant onderwerp, ik heb er al veel over gelezen en zal jouw filmpje ook proberen te bekijken.
Het is toch bizar dat Total zich terugtrekt en een Chinese gigant staat klaar om de zaak over te nemen. Het laat wederom zien dat sancties niets helpen als een ander de zaak kan overnemen. Zonder een schot te lossen nemen ze alle westerse belangen over. Rusland en grote delen van Afrika hebben ze ook al in hun zak ivm de talloze grondstoffen.

Het blijft natuurlijk de vraag of China ooit de VS gaat overtreffen maar persoonlijk vrees ik van wel.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 10:47:56 #77
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_179258690
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:40 schreef Elzies het volgende:

[..]

Zou dat zin hebben?

Nogmaals er bestaan geen onafhankelijke bronnen meer. Slechts bevestigingen van het denken in het eigen straatje.

De ideologie van een pro-Europeaan is onverenigbaar met die van ons. Er is geen middenweg, geen tussen nuance.

Dat is de harde werkelijkheid. Je kunt hier beter eerlijk over zijn.
Dat zou zeker zin hebben, want dat bevordert de discussie immers. Anders blijft het maar vaag en wat dom niet-feitelijk gekrakeel.

Dus kom op, over welke harde werkelijkheid heb je het? Wees concreet en laat goed onderbouwd (met bronnen dus) zien waarom Nederland uit de EU gaat vallen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_179258720
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als we uit de EU stappen, kan Nederland misschien een provincie worden van Duitsland, of anders de VS. Op die manier hebben we toch nog iets in de pap te brokkelen.
We zijn nu toch al een provincie van Merkel en consorten? De financile kip met de gouden eieren voor de knoflooklanden?

Wat zouden we een geld overhouden zonder de EU. Met dichte grenzen en een streng immigratiebeleid om kansarmen te weren.
pi_179258755
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

We zijn nu toch al een provincie van Merkel en consorten? De financile kip met de gouden eieren voor de knoflooklanden?

Wat zouden we een geld overhouden zonder de EU. Met dichte grenzen en een streng immigratiebeleid om kansarmen te weren.
Nee. In een globaliserende wereld is dat idee van jou onmogelijk. Ik ben voor een EU. Maar heb wel kritiek op Brussel met zijn regelgeving. Dat zijn twee verschillende zaken.
pi_179258788
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:50 schreef Elzies het volgende:

[..]

We zijn nu toch al een provincie van Merkel en consorten? De financile kip met de gouden eieren voor de knoflooklanden?

Wat zouden we een geld overhouden zonder de EU. Met dichte grenzen en een streng immigratiebeleid om kansarmen te weren.
Je bespaart enkel de jaarlijkse contributie. Maar het is de vraag in hoeverre we daar wat aan hebben als we niet langer onderdeel zijn van de interne markt.

Intussen ben je een nietszeggende speler op het internationale toneel, die afhankelijk is van de grillen van de grote jongens. We moet braaf de lijn volgens van onze grote buren. Enige invloed die we nu nog hebben, is verdwenen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179258792
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:45 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het is toch bizar dat Total zich terugtrekt en een Chinese gigant staat klaar om de zaak over te nemen. Het laat wederom zien dat sancties niets helpen als een ander de zaak kan overnemen. Zonder een schot te lossen nemen ze alle westerse belangen over. Rusland en grote delen van Afrika hebben ze ook al in hun zak ivm de talloze grondstoffen.

Het blijft natuurlijk de vraag of China ooit de VS gaat overtreffen maar persoonlijk vrees ik van wel.

Het zal de bedoeling zijn van de sancties, ze weten natuurlijk echt wel wat de consequenties zijn van hun beleid.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179258816
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bespaart enkel de jaarlijkse contributie. Maar het is de vraag in hoeverre we daar wat aan hebben als we niet langer onderdeel zijn van de interne markt.

Intussen ben je een nietszeggende speler op het internationale toneel, die afhankelijk is van de grillen van de grote jongens. We moet braaf de lijn volgens van onze grote buren. Enige invloed die we nu nog hebben, is verdwenen.
Het is gewoon een kul argument dat je zonder de EU ineens buitengesloten zou zijn van de internationale markt. We zijn een export en doorvoerland. Dat veranderd echt niet als we uit de EU stappen.
pi_179258875
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is gewoon een kul argument dat je zonder de EU ineens buitengesloten zou zijn van de internationale markt. We zijn een export en doorvoerland. Dat veranderd echt niet als we uit de EU stappen.
Hoe wil je iets doorvoeren of uitvoeren via een ander EU land als je omringd bent door een EU zonder je aan de regels te houden van een EU en omdat je geen lid bent ook geen invloed hebt.
pi_179258884
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je bespaart enkel de jaarlijkse contributie. Maar het is de vraag in hoeverre we daar wat aan hebben als we niet langer onderdeel zijn van de interne markt.

Intussen ben je een nietszeggende speler op het internationale toneel, die afhankelijk is van de grillen van de grote jongens. We moet braaf de lijn volgens van onze grote buren. Enige invloed die we nu nog hebben, is verdwenen.
Eigenlijk is dit een mooi moment om uit te stappen, we doen het niet slecht op het moment.
Niet dat het ook wenselijk is natuurlijk maar wat doet uiteindelijk meer schade? nu uitstappen of wachten op Itali? Hoe zal het gaan met de ECB?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_179258979
De EU is een bureaucratisch instituut, ze kunnen alleen bekvechten, wij hebben de VS nodig als het er op aan komt, vrij simpel.
pi_179258983
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is gewoon een kul argument dat je zonder de EU ineens buitengesloten zou zijn van de internationale markt. We zijn een export en doorvoerland. Dat veranderd echt niet als we uit de EU stappen.
We zullen opnieuw moeten onderhandelen over handelsverdragen. Het is ongewis hoe dat uitpakt. Zie het moeizame verloop van de Brexit.

Verder gaat het over meer dan alleen handel. Als kikkerlandje heb je niks in de pap te brokkelen en lopen andere landen over je heen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179259007
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We zullen opnieuw moeten onderhandelen over handelsverdragen. Het is ongewis hoe dat uitpakt. Zie het moeizame verloop van de Brexit.

Verder gaat het over meer dan alleen handel. Als kikkerlandje heb je niks in de pap te brokkelen en lopen andere landen over je heen.
Brexit laat zien dat de EU net zo afhankelijk is aan de Britten als omgekeerd.

Er worden leuke spelletjes voor de bhne gespeeld, maar een negatief verloop voor Brexit zal de EU net zo hard raken.

Bovendien is de internationale markt groter dan de EU.
pi_179259044
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:09 schreef JannekeC5 het volgende:
De EU is een bureaucratisch instituut, ze kunnen alleen bekvechten, wij hebben de VS nodig als het er op aan komt, vrij simpel.
We hebben die VS helemaal niet nodig op de manier zoals nu het geval is. Je zult je defensie moeten optuigen. En dat op een zodanige manier dat het als een afschrikmiddel werkt. Meer is niet nodig. Een kernmacht zijn is vaak al voldoende.
pi_179259100
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:12 schreef Elzies het volgende:

[..]

Brexit laat zien dat de EU net zo afhankelijk is aan de Britten als omgekeerd.

Er worden leuke spelletjes voor de bhne gespeeld, maar een negatief verloop voor Brexit zal de EU net zo hard raken.
Het zal ons raken, maar niet 'net zo hard'. Dat zou ook vreemd zijn, daar de EU een veel grotere afzetmarkt is.

quote:
Bovendien is de internationale markt groter dan de EU.
Klopt, maar je roemt net de zegeningen van onze status als doorvoerland, die we te danken hebben aan de haven van Rotterdam. Wij profiteren daardoor het meest van handel met onze buren (dat geldt overigens voor de meeste landen).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179259701
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:02 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Eigenlijk is dit een mooi moment om uit te stappen, we doen het niet slecht op het moment.
Niet dat het ook wenselijk is natuurlijk maar wat doet uiteindelijk meer schade? nu uitstappen of wachten op Itali? Hoe zal het gaan met de ECB?
Je kunt niet meer uitstappen. Als je dat zou doen zijn alle verbindingen met het oosten weg. Rotterdam is dan al helemaal uitgespeeld. Het is nu al een hele kluif om Rotterdam bij die zijderoute te betrekken waarbij de haven in Griekenland opgekocht door Chinezen belangrijk kan gaan worden. Alle verbindingen naar het Oosten lopen door de EU. De EU moet zich echt op die zijderoute concentreren. En als NL zijnde zou je geen kans maken tegen een EU. Nu heb je tenminste nog invloed.

https://rotterdampartners(...)g-nieuwe-zijderoute/

Hetzelfde geld voor die Nordstream 2. Ook dit willen die Yanks voorkomen maar voor een EU is dat project noodzakelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherni op 19-05-2018 12:04:19 ]
pi_179263296
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 11:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zal ons raken, maar niet 'net zo hard'. Dat zou ook vreemd zijn, daar de EU een veel grotere afzetmarkt is.

[..]

Klopt, maar je roemt net de zegeningen van onze status als doorvoerland, die we te danken hebben aan de haven van Rotterdam. Wij profiteren daardoor het meest van handel met onze buren (dat geldt overigens voor de meeste landen).
Kortom, onze buren hebben ons keihard nodig.

Nogmaals, de ideologie van de EU staat mijlenver af van wat de gemiddelde burger wil. Nu willen ze opnieuw weer zes Balkanlanden inlijven. Dat is kassa voor die landen (want subsidie) die vervolgens de Nederlandse belastingbetaler weer indirect kan ophoesten.

Stop deze EU waanzin. De Britten gebruikte hun verstand.
pi_179270013
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kortom, onze buren hebben ons keihard nodig.

Nogmaals, de ideologie van de EU staat mijlenver af van wat de gemiddelde burger wil. Nu willen ze opnieuw weer zes Balkanlanden inlijven. Dat is kassa voor die landen (want subsidie) die vervolgens de Nederlandse belastingbetaler weer indirect kan ophoesten.

Stop deze EU waanzin. De Britten gebruikte hun verstand.
De EU heeft de toetreding van die landen net op de lange baan geschoven.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_179270115
Als je geen financiele compensatie geeft aan de bedrijven heeft dit geen enkele zin, stoer roepen, maar Duitsland bijvoorbeeld heeft al gezegd dat die compensatie niet komt. Bedrijven die hun afwezigheid gaan afbouwen. Maar de EU blijft in Iran :').
  zaterdag 19 mei 2018 @ 19:51:11 #94
104871 remlof
Europees federalist
pi_179271587
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 14:17 schreef Elzies het volgende:

[..]

Kortom, onze buren hebben ons keihard nodig.

Nogmaals, de ideologie van de EU staat mijlenver af van wat de gemiddelde burger wil. Nu willen ze opnieuw weer zes Balkanlanden inlijven. Dat is kassa voor die landen (want subsidie) die vervolgens de Nederlandse belastingbetaler weer indirect kan ophoesten.

Stop deze EU waanzin. De Britten gebruikte hun verstand.
De "ideologie van de EU" bestaat in de eerste plaats uit het zorgen voor vrede en welvaart in Europa. Dat lijken mij zaken die ook primair van belang zijn voor de EU-burgers.
pi_179271836
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 18:50 schreef DeParo het volgende:
Als je geen financiele compensatie geeft aan de bedrijven heeft dit geen enkele zin, stoer roepen, maar Duitsland bijvoorbeeld heeft al gezegd dat die compensatie niet komt. Bedrijven die hun afwezigheid gaan afbouwen. Maar de EU blijft in Iran :').
Isral is dom bezig. Het wedt op het verkeerde paard: de rechts-conservatieve hardliners blijven niet eeuwig aan de macht in de VS. Intussen is Netanyahu bezig de Europeanen en de Democraten van zich te vervreemden. Steun voor het Isralische beleid brokkelt af. Dat kan er in de toekomst toe leiden dat het land gesoleerd raakt op het internationale toneel.

Maar he, gelukkig staat de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_179278949
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 20:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Isral is dom bezig. Het wedt op het verkeerde paard: de rechts-conservatieve hardliners blijven niet eeuwig aan de macht in de VS. Intussen is Netanyahu bezig de Europeanen en de Democraten van zich te vervreemden. Steun voor het Isralische beleid brokkelt af. Dat kan er in de toekomst toe leiden dat het land gesoleerd raakt op het internationale toneel.

Maar he, gelukkig staat de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem.
Gezien het feit dat rechts conservatisme al enkele jaren bezig is met een flinke opmars zowel in de VS als Europa denk ik dat jij je daar wel eens ernstig in kan vergissen. Overigens had je opmerking weinig van doen met wat ik zei.
pi_179278950
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 19:51 schreef remlof het volgende:

[..]

De "ideologie van de EU" bestaat in de eerste plaats uit het zorgen voor vrede en welvaart in Europa. Dat lijken mij zaken die ook primair van belang zijn voor de EU-burgers.
Bestond uit. Anders hadden ze de grenzen wel beter beschermd.
pi_179279538
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 15:48 schreef Elzies het volgende:

[..]

Laat me niet lachen.

Als de VS als reactie morgen in Europa alle legerbasissen weghaalt en zijn kernwapens terug neemt.

Nog even wat economische sancties ter vergelding instelt. Moet je eens kijken hoe snel deze tandeloze leeuw gaat miauwen. :')
Dan verliest de VS macht in Europa. Die kernwapens staan hier echt niet alleen omdat ze ons zo graag willen helpen. Het is eigenbelang.
pi_179279633
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 10:57 schreef Elzies het volgende:

[..]

Het is gewoon een kul argument dat je zonder de EU ineens buitengesloten zou zijn van de internationale markt. We zijn een export en doorvoerland. Dat veranderd echt niet als we uit de EU stappen.
Als EU hebben we het al moeilijk om onze eigen belangen en route te bepalen en dan wil je als los land dat nog wel kunnen?

Je wordt gewoon eigendom van Google, Apple of Microsoft.
pi_179280124
quote:
1s.gif Op zondag 20 mei 2018 03:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Gezien het feit dat rechts conservatisme al enkele jaren bezig is met een flinke opmars zowel in de VS als Europa denk ik dat jij je daar wel eens ernstig in kan vergissen. Overigens had je opmerking weinig van doen met wat ik zei.
Rechts-conservatieven zijn een uitstervend ras. Helemaal in de VS. Niet voor niets won Clinton de popular vote met een verschil van meer dan 3 miljoen stemmen. We zien nu de laatste stuiptrekkingen.

Isral is fucked.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')