abonnement Unibet Coolblue
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 29 mei 2018 @ 23:20:24 #126
269689 crew  Viv
pi_179480535
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
En even een uurtje in een bakje heet sop leggen en vervolgens afschrobben met een schuurspons, vivi? Dat werkt tegen de meeste stickers als een malle.
Ik heb de sticker (maar niet de plaklaag) eraf gekregen met een doekje en heet sop inderdaad, schuurspons durf ik niet vanwege krassen.
quote:
Als onze relaasie weer genezen is he.
Ja jullie zijn nu een paar maanden in therapie (of is het bij het intakegesprek gebleven? >:O ), hoe gaat het? :*
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 10:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Vivi, inderdaad deBMR prik. De koorts kwam alleen al op dag 2. Gelukkig is ze nu alweer goed opgeknapt :)
Oh dat is wel heel snel, misschien was het dan van de meningokokken prik, of had ze die niet op dezelfde dag?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:00 schreef ReginaFalange het volgende:
Door het leven gaan met als grootste zorg dat je maiswafel wel eens doormidden zou kunnen knakken. O+
Echt hè? O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 11:58 schreef Quoi het volgende:
Ik laat stickers zitten, ook een oplossing.
Ook als ze zo groot zijn? Ik vind dat echt zonde van het mooie speelgoed.
quote:
Wij hebben vanuit het onderzoek waar we aan meedoen nu een geluidstoplicht in de huiskamer staan :') Nu is het hier volgens mij relatief rustig in/om huis, maar ik ben wel nieuwsgierig of we boven bepaalde grenzen uitkomen.
Ga je je dan niet (on)bewust anders gedragen met zo'n stoplicht in huis? Of is dat niet erg voor het onderzoek?
quote:
Er worden vanmiddag naalden in mijn heup/bekken gezet om te kijken of dat helpt. Ofwel: dry needling. Nu het dichterbij komt vind ik het toch een beetje brrrrr.
Mijn man laat dat regelmatig doen in zijn schouders (vanwege chronische spanningshoofdpijn), hij merkt wel verschil (spieren die helemaal verhard zijn kunnen dan weer ontspannen).
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 22:32 schreef Nazil het volgende:
Alleen het verschil tussen HAren en HAnden is zo lastig... O+
Dat hebben wij hier met Oren en Ogen, qua aanwijzen op commando. :Y
pi_179483411
Vivi, probeer anders zo’n wit sponsje van de Action, zo’n wondersponsje. Dat is hier de oplossing voor (bijna) alles.
pi_179487815
Wauw, SQ, wat gaat Noud rap zeg. O+ .

Mijn dreumessukkel trekt zich regelmatig op en staat dan zo lekker wiebelig op zijn nogal lange beentjes heel trots om zich heen te kijken. Dat doet hij al een paar weken en volgens mij heeft hij nog niet door dat je misschien iets meer kunt doen dan drie seconden trots kijken en dan weer voldaan en tevreden met jezelf gaan rondkruipen. :D .

Iets minder is het dan hij sinds hij 1 is, heeft ontdekt dat je goed kunt laten blijken dat je boos bent door heel hoog en hard te gaan gillen. Dit wordt vooral toegepast als het eten niet snel genoeg voor z'n neus staat, als hij gemarteld wordt tijdens het luier verschonen, of als een speeltje wordt afgepakt. Hij begint steeds meer op z'n zus te lijken. :o .

Wat dat betreft hoef ik echt niet zo'n stoplicht in huis. Gelukkig hebben we buren met kinderen in dezelfde leeftijden en bij hen hoor ik ook regelmatig geloei. We zijn niet alleen. :') .

Fazz, wat rot dat ze ziek was van die prikken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_179488839
Voor de geïnteresseerden:
Er is sinds mei een nieuwe vaccinatie voor meningokokken (rond 14 maanden krijgen ze die). Tot die tijd bood de vaccinatie alleen bescherming tegen meningokokken C, in de nieuwe vaccinatie worden kindjes ook beschermd tegen type A, W en Y.
Omdat ik graag wil dat M. deze vaccinatie ook krijgt heb ik gebeld met het CB met de vraag of dit mogelijk is: kunt de vaccinatie laten zetten bij de huisarts voor 60 euro.
Wij gaan het doen, misschien vinden jullie het ook interessant :)
pi_179488938
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:47 schreef Mies_poes het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Er is sinds mei een nieuwe vaccinatie voor meningokokken (rond 14 maanden krijgen ze die). Tot die tijd bood de vaccinatie alleen bescherming tegen meningokokken C, in de nieuwe vaccinatie worden kindjes ook beschermd tegen type A, W en Y.
Omdat ik graag wil dat M. deze vaccinatie ook krijgt heb ik gebeld met het CB met de vraag of dit mogelijk is: kunt de vaccinatie laten zetten bij de huisarts voor 60 euro.
Wij gaan het doen, misschien vinden jullie het ook interessant :)
Interessant, is daar een leeftijdsgrens voor oid?
  woensdag 30 mei 2018 @ 12:59:31 #131
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179489072
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 12:47 schreef Mies_poes het volgende:
Voor de geïnteresseerden:
Er is sinds mei een nieuwe vaccinatie voor meningokokken (rond 14 maanden krijgen ze die). Tot die tijd bood de vaccinatie alleen bescherming tegen meningokokken C, in de nieuwe vaccinatie worden kindjes ook beschermd tegen type A, W en Y.
Omdat ik graag wil dat M. deze vaccinatie ook krijgt heb ik gebeld met het CB met de vraag of dit mogelijk is: kunt de vaccinatie laten zetten bij de huisarts voor 60 euro.
Wij gaan het doen, misschien vinden jullie het ook interessant :)
Goeie info, thanks!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 mei 2018 @ 13:20:25 #132
269689 crew  Viv
pi_179489494
Ik heb het meteen bij 14 maanden al laten doen (afgelopen december), in plaats van MenC. :Y) Wij vallen altijd net buiten de boot met dat soort dingen die wel al besloten, maar nog niet ingevoerd zijn (ook met de NIPT en de kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap). Dan maar zelf regelen en betalen. :')

Hier staat trouwens meer info over MenACWY, ook over het inenten op eigen initiatief: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/menacwy
  woensdag 30 mei 2018 @ 14:07:51 #133
73386 Fazz
onderweg
pi_179490300
Mijn O'tje heeft die prik vorige week ook al gehad :) Misschien is ze daar wel ziek van geworden, zoals jij opperde Vivi.

Nu is ze in ieder geval weer opgeknapt!

Q, wat is dat voor een behandeling? Ik heb niet alles gevolgd; wel dat je veel last had van je bekken na de bevalling maar niet dat het nu nog steeds zo pijnlijk is. Wat stom :*
pi_179490592
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 13:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik heb het meteen bij 14 maanden al laten doen (afgelopen december), in plaats van MenC. :Y) Wij vallen altijd net buiten de boot met dat soort dingen die wel al besloten, maar nog niet ingevoerd zijn (ook met de NIPT en de kinkhoestvaccinatie tijdens de zwangerschap). Dan maar zelf regelen en betalen. :')

Hier staat trouwens meer info over MenACWY, ook over het inenten op eigen initiatief: https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/menacwy
M. heeft afgelopen januari de bmr en meningokokken gehad (inentingen voor 14 maanden) en toen heb ik nog specifiek gevraagd of ze het nieuwe vaccin al kon krijgen, maar dat kon toen nog niet omdat het nog niet op de markt was?
  woensdag 30 mei 2018 @ 15:46:24 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179491914
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 23:20 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ga je je dan niet (on)bewust anders gedragen met zo'n stoplicht in huis? Of is dat niet erg voor het onderzoek?

Dat zal altijd zo zijn. Het is niet om te meten overigens, maar meer als interventie. Maar hier is het gewoon monitoren hoor. En wat Franny zegt, vanaf >1 kind is het einde zoek natuurlijk. Al zal het af en toe schreeuwen enzo zijn en het gaat meer om structureel luide achtergrondgeluiden.

Heeft je vriend baat bij dry needling? Om het structureel te krijgen, ik weet het niet. Ik vond het echt heel pijnlijk.

quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:07 schreef Fazzoletti het volgende:
Q, wat is dat voor een behandeling? Ik heb niet alles gevolgd; wel dat je veel last had van je bekken na de bevalling maar niet dat het nu nog steeds zo pijnlijk is. Wat stom
Het ging best lekker tot eind december. Toen viel ik met hardlopen en lijkt de boel te zijn ingestort :+ Afijn, google maar eens op dry needling als je meer wilt weten. Het is hier een beetje tegen beter weten in, want niks helpt gewoon. Ik heb en uitstralende zenuwpijn omdat er een zenuw in de klem zit in het bekken.

Mijn ouders hebben een tractor voor Max gekocht :o :D Hij was in de wolken gewoon en heeft de hele ochtend gespeeld en gespeeld en gespeeld. Alleen in de auto terug een dutje van 10 min en nu weer door :')
pi_179495476
Aah Quoi. Wat mooi om te zien dan ook he dat ze zo blij met iets kunnen zijn.
Wel balen dat je behandeling zo'n pijn doet.

Hier heeft het gisteren helemaal niet geregend. Dus het was vandaag heel heet, benauwd en plakkerig.
28 graden ook bij ons binnen.

Dus we zijn uit ellende maar naar de Action om de hoek gegaan want die hebben de airco altijd heel koud staan. Maar dat ging natuurlijk helemaal mis en we hebben 50 euro aan zooi gekocht.

Toen nog in zijn zwembad geplonst met al zijn nieuwe zwembad speelgoed zooi en hij is om 16u gewoon op mij in slaap gevallen. <3

En Molo, ik zag een Frozen cd bij de Action. ~O>

Quoi: Zo aandoenlijk is dat als ze zo blij zijn met iets dat ze er de hele dag mee spelen. <3
Oh, I wish I could, but I don't want to.
pi_179496790
Geweldig inderdaad hoe blij ze kunnen zijn met iets nieuws. L gisteren met z'n glijbaan. Huge pakket kwam binnen met een plaatje van een glijbaan er op en meneer wilde gelijk die doos (die 3x lengte L was) de kamer inslapen, open maken en helpen in elkaar zetten.
En na twee keer glijden vindt hij hem eng :+ komt nog wel, maar het trapje is vrij smal en dat is hij niet gewend. Hij kent zo'n speelhuisje met een trap aan de zijkant zodat je alle ruimte hebt om op je buik te gaan liggen om er netjes af te glijden. Maar wel de hele dag wijzen: gije gije gije.

Straks onderweg vanaf de opvang (met wijzen): da auto, da auto, (schudt nee) geeg auto :+ en dat de hele weg door. Bij elk steegje geeg auto en overal waar hij er wel een zag was het da auto. Of: krakra. Dat is tractor of vrachtwagen :')
pi_179497467
Ik kom er op terug. Een tweede slaapje overdag is geen goed idee. Hij is nog steeds wakker terwijl hij normaal om 19u helemaal knock out in bed ligt.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 30 mei 2018 @ 22:38:34 #139
269689 crew  Viv
pi_179499511
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 06:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Vivi, probeer anders zo’n wit sponsje van de Action, zo’n wondersponsje. Dat is hier de oplossing voor (bijna) alles.
Oh ja daar hoor ik vaker goede dingen over, ik zal er eentje aanschaffen als ik weer bij de Action kom!
quote:
1s.gif Op woensdag 30 mei 2018 14:24 schreef Mies_poes het volgende:
M. heeft afgelopen januari de bmr en meningokokken gehad (inentingen voor 14 maanden) en toen heb ik nog specifiek gevraagd of ze het nieuwe vaccin al kon krijgen, maar dat kon toen nog niet omdat het nog niet op de markt was?
Het was toen al wel op de markt (en te bestellen via je apotheek), maar nog niet leverbaar aan de consultatiebureaus (dat gebeurde eind april pas).
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 15:46 schreef Quoi het volgende:
Heeft je vriend baat bij dry needling? Om het structureel te krijgen, ik weet het niet. Ik vond het echt heel pijnlijk.
Bij hem is het vooral heel pijnlijk als zijn spieren erg vast zitten, dan krijgen ze echt een optater. Qua baat erbij hebben, het is een soort onderhoudsbehandeling voor hem. Na de behandeling is het meestal nog een dag juist extra pijnlijk, daarna heeft hij een paar goede dagen/weken (in slechte perioden gaat hij dus wekelijks terug).
quote:
Ik heb en uitstralende zenuwpijn omdat er een zenuw in de klem zit in het bekken.
Toevallig heeft mijn man nu zoiets erbij gekregen (ischias zonder symptomen van een hernia), dankzij de sterke pijnstillers die hij daarvoor krijgt heeft hij nu voor het eerst in 18 jaar geen hoofdpijn. _O_
quote:
Mijn ouders hebben een tractor voor Max gekocht :o :D Hij was in de wolken gewoon en heeft de hele ochtend gespeeld en gespeeld en gespeeld. Alleen in de auto terug een dutje van 10 min en nu weer door :')
Aww, foto van tractorMax? (die foto van gisteren was een andere tractor?)
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 20:52 schreef ReginaFalange het volgende:
Ik kom er op terug. Een tweede slaapje overdag is geen goed idee. Hij is nog steeds wakker terwijl hij normaal om 19u helemaal knock out in bed ligt.
ZZ mag na 16u ook niet meer slapen van ons, want dan redt ze het tot middernacht. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 30-05-2018 22:45:06 ]
  donderdag 31 mei 2018 @ 21:53:30 #140
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_179523473
Hoi, ik meld mijzelf met G. hier even aan. Niet vaak aanwezig, maar lurk soms even mee. Ze is 18 mei 1 jaar geworden..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:00:27 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179523680
Gefeliciteerd en welkom!

Heb je die setting zelf in elkaar gedraaid? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:06:45 #142
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_179523900
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:00 schreef Molo het volgende:
Gefeliciteerd en welkom!

Heb je die setting zelf in elkaar gedraaid? :D
Dank je wel :)

Nee, ik heb alleen dr kleertjes meegenomen.. de rest was van een hobby fotografe, ¤50,- inclusief het taartje, een badje erna en alle (108) foto’s :D
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:09:20 #143
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179523979
Oh dat is best tof! Leuk!

Heeft ze een beetje taart zitten bikken?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:10:29 #144
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_179524011
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:09 schreef Molo het volgende:
Oh dat is best tof! Leuk!

Heeft ze een beetje taart zitten bikken?
Nee, ik had verwacht dan ze helemaal loos zou gaan.. met moeite zat ze een beetje in het taartje te prikken _O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:12:26 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_179524064
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:10 schreef Good.vs.Evil het volgende:

[..]

Nee, ik had verwacht dan ze helemaal loos zou gaan.. met moeite zat ze een beetje in het taartje te prikken _O-
Fuckers zijn het, die kinderen :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 31 mei 2018 @ 22:14:03 #146
253769 Good.vs.Evil
Hope I ruin your day!
pi_179524116
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 22:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Fuckers zijn het, die kinderen :+
jep. Zou je zo’n taart thuis op tafel zetten en je omdraaien dan zit ze natuurlijk helemaal onder en is er van de taart niks over.. maar als het mag dan ga je ineens het dametje uithangen _O-
So if you see me, and I’m lonesome and stoned,
So far down, the devil loved me high...
I’m just trying to untangle my mind.
pi_179529502
mijn S viel net buiten die nieuwe meningokokkenvaccinatie. ik twijfel om hem als nog via de huisarts te halen en dan ook voor onze kleuter.
zijn er meer mensen die er net buiten vielen en de prik toch nog halen of er over twijfelen?
pi_179529608
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 07:32 schreef ikke_84 het volgende:
mijn S viel net buiten die nieuwe meningokokkenvaccinatie. ik twijfel om hem als nog via de huisarts te halen en dan ook voor onze kleuter.
zijn er meer mensen die er net buiten vielen en de prik toch nog halen of er over twijfelen?
Mijn A is al...euuhh...31 maanden dus valt er al heel lang buiten. Maar ik twijfel ook. Heb die ziekte zelf gehad en dat ternauwernood overleefd, dus de angst voor zo'n infectie is bij mij nogal aanwezig. Ik ga eerst even informeren bij het cb.
pi_179530235
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 07:32 schreef ikke_84 het volgende:
mijn S viel net buiten die nieuwe meningokokkenvaccinatie. ik twijfel om hem als nog via de huisarts te halen en dan ook voor onze kleuter.
zijn er meer mensen die er net buiten vielen en de prik toch nog halen of er over twijfelen?
*ontlurkt
Ja. Ik las er toevallig hier over vd week en heb toen gelijk de HA gebeld. Mijn dochter is 2,5 jaar en krijgt vandaag de nieuwe vaccinatie. Ik vind het een enge infectie (als in: moeilijk te herkennen en kan snel flink mis gaan) en icm het gegeven dat variant W nu schijnbaar in opmars is.. die ¤60 is het alleen al voor mijn gemoedsrust meer dan waard. Daarnaast heb ik ook meegemaakt dat een 14-jarig schoolgenootje eraan is overleden jaaaren geleden en dat heeft ook impact gehad. Ik heb er dus niet lang over na hoeven denken :s).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:36:25 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_179541967
Oef, nog niet over nagedacht, de meningokokkenvaccinatie.

Ik heb 1x Max voor de tv gezet met Rail Away vanwege zijn liefde voor (oa) treinen. Lekker rustig. Nu is het rond etenstijd “TREINN” & “VISIE?” :D :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')