abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_179244839
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:54 schreef Kyran het volgende:
Ik vind Rise Like a Phoenix en Toy niet te vergelijken hoor, sorry.

Daarnaast heeft Waylon natuurlijk ook nog van 16 andere acts verloren, waarvan de meeste echt geen circusact waren.
Ik dus wel. Beide hadden een gimmick (man/vrouw met baard in jurk of kippengeluiden en kipgebaren) terwijl beide nummers als een huis stonden en de act door het opvallend element eruit sprongen. Beide top 5 materiaal. Maar beide toch gewonnen van de rest door iets wat de anderen niet hadden.

Ik had het Oostenrijk/Duitsland/Cyprus/Tsjechië stuk voor stuk meer gegund. Allemaal liedjes die krachtig waren van zichzelf. Strakke acts, catchy nummers, goed uitgevoerd. Maar geen overdreven gimmick. Waylon heeft ook van hun verloren, dus het is wel de gimmick die de doorslag geeft, maar zelfs met een liedje als Oostenrijk/Duitsland kom je hoog uit.

Dus het staat en valt bij een goede performance, goede act die niet uitgelegd hoeft te worden. Het nummer moet catchy zijn en meteen als oorwurm blijven hangen. Of iemand dan goed zingt of niet boeit minder. Daarom scoorde CATS zo goed. Goede performance van beide, goede act want die manier van filmen brengt je dichterbij het nummer, het refrein blijft hangen. Dit wisten Duitsland en Oostenrijk in mindere mate beide goed te benutten.
mag het weten
pi_179244849
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:54 schreef Kyran het volgende:
Ik vind Rise Like a Phoenix en Toy niet te vergelijken hoor, sorry.

Ja, RLaP won uiteindelijk net door vrouw met baard + dragqueen act, maar ook zonder was het top 5 materiaal geweest.

Toy is in mijn ogen, nogmaals mijn eigen mening, niet eens top 5 materiaal, laat staan een winnaar. Act sloeg nergens op, dat getok was irritant, zogenaamde boodschap sloeg nergens op, het was kinderachtig en grotendeels tijdens het hele ESF ook nog eens gewoon onzuiver/vals.

Daarnaast heeft Waylon natuurlijk ook nog van 16 andere acts verloren, waarvan de meeste echt geen circusact waren.

Edit: Oh en de 1001 gekke bekken per minuut heb ik nog niet eens genoemd. Als dit geen circusact was weet ik niet wat een circusact is hoor :D
dit ja. RLaP was gewoon een sterk nummer en werd goed gezongen. Toy daarentegen vond ik echt een gedrocht van een nummer, zou bij mij ergens onderaan eindigen. Ik geloof best dat Netta heel goed kan zingen, maar daar was in die hele act niks van te merken, dat was gewoon hartstikke vals. En ja, dat zie ik dus wel echt als een circusact, in tegenstelling tot Conchita Wurst. Ik vond het dan ook erg jammer dat Israel won met dit nummer, ik zie dat wel als een soort van stap terug.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 17:09:11 #228
163650 Greys
pi_179244955
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:50 schreef Andromache het volgende:

[..]

Ten eerste spreek ik natuurlijk niet ESF-FOK aan, ben je mal, gekkie :* Ik bedoel meer de natie en de hele anti-ESF-goegemeente.


Ten tweede vind ik dat we het inderdaad niet echt serieus aanpakken. Hoe bestaat het dat pappies liedje uitgekozen wordt? Waarom wachten we tot het allerlaatste moment met een echte clip? Waarom wordt een slecht clipje wél uitgebracht? Waarom staren we ons blind op een fantastische zanger? Waarom wordt de rest er maar een beetje bij gedaan? Waarom dansen de krumpers in de finale totaal anders dan in de halve finale? Waarom staat ook Anouk er in een simpel kloffie dat best iets meer cachet kon gebruiken? Waarom hebben wij nog steeds niet door dat het ESF in de eerste plaats een televisieprogramma/clipaaneenschakeling is en geen registratie van een live-optreden? Waarom laat de Nederlandse delegatie stelselmatig zo veel aan het toeval over? Ik kan dat nog steeds niet begrijpen.

Wij hebben behoefte aan een entertainer die goed kan zingen en zich wil laten regisseren/coachen in de act en de beelden, in een raamwerk van een fantastisch nummer. Acteurs en cabaretiers hebben ook coaches. Geen eigenwijsheid meer van: 'Ik ben hier het muzikale genie.' Dit ook omdat we dit nu al een aantal jaren proberen en je soms ook wil verrassen. Turkije won prompt toen ze het Turks loslieten en de cliché etnische muziek.
Daarom vroeg ik ook even voor de zekerheid wie je met 'we' bedoelde want qua inzendingen (dus puur wie er gestuurd werden) vond ik dat het de laatste jaren juist wel serieus/zer werd genomen. Geen Sienekes meer zeg maar. Daarin is wel een aardige stap gezet in de serieuzere richting voor mijn gevoel en bedoelde de commissie dat ook gewoon bloedserieus.

Dat Og3ne zelf hun nummer wilde bepalen net als Anouk en Douwe en TCL en Waylon snap ik ook wel weer. Zélfs als dat het lied van paps opleverde.
Tis wel ook een beetje consessies doen als commissie natuurlijk. Als je als commissie zelf mee het lied wilt bepalen moet je bv niet bij Anouk of Waylon aankloppen. Want die gaan dat niet pikken net als vele anderen die er alleen willen staan met een nummer waar ze zich het beste bij voelen en als je dat als commissie anders wilt dan moet je gewoon lekker een ander sturen die die (op zich begrijpelijke) eis niet heeft. Je wilt daar als artiest niet staan met een nummer waar je zelf niet in gelooft.

Maar het blijft allemaal afhankelijk van wie kan, wie wil, etc. Tuurlijk wil ik ook ALLES wat jij noemt! Graag zelfs! O+ Maar dat er factoren blijven als tijd en budget en karakters en eisen en Pannecoucken en choreografen en te ijverige AVROTROS stagiaires waardoor dingen toch vaak anders lopen zal altijd wel zo zijn ben ik bang..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 mei 2018 @ 17:10:20 #229
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179244970
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:02 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

terwijl beide nummers als een huis stonden
Daar zijn wij het dus al niet met elkaar eens :D Toy is (voor mij) echt geen dijk van een nummer, terwijl RLaP dat wel was.

Als je Toy helemaal zou strippen, geen gekakel, simpele staging zonder dansers die gek doen of Netta die 1001 gekke bekken per seconde trekt dan hou je echt geen top 5 materiaal over. Enige reden dat dit zo goed scoorde was het hele gimmick gebeuren en een bullshit #metoo verhaal wat tegenwoordig overal maar wordt gebruikt.

Als je RLaP zou strippen en daar gewoon een man of vrouw zou zetten met een microfoon zonder verdere staging dan heb je alsnog een top 5 nummer te pakken. Zuiver gezongen ook nog eens. Iets wat Netta dagen lang niet heeft kunnen laten horen.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:13:57 #230
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179245023
RlaP is inderdaad een geweldig nummer, heb hem net nog even geluisterd. Die strijkers op de achtergrond zijn ook geweldig. _O_ Vooral dat papapapapa spannende deuntje bij het tweede couplet. Ja nu weten jullie wat ik bedoel.

Misschien offtopic hier, maar moest het even kwijt :P
Koel en donker bewaren
pi_179245033
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 16:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja dat. Het is de toon die de muziek maakt. 'Ik heb verloren van een kip'. Dat is niet om de gimmick aan te duiden, maar om het naar beneden te halen. De Fransen hoopten op meer, maar zeiden: 'Yes, and I’m glad she won. Her song was telling something, too. (zij) That she would win was obvious from the beginning. Her song is ultra-efficient and Netta is charismatic. We did not play in the same league.(hij)'. Dat is klasse. Waylon: een terechte winnaar als je kijkt naar het circus en de gekkigheid, maar het zal weinig verandering in Eurovisie gaan brengen en dat vind ik jammer. Vorige keer was het een vrouw met een baard en nu is het een kip'.

En je dan ambassadeur van het festival noemen? Dat neem ik oprecht niet serieus. Waarom moet Eurovisie veranderen, omdat een kunstenaar wel graag het podium maar niet de acts wil?

En dan zelf aan komen zetten met krumpers als je jankt om circus, dat vind ik het ergste uiterste en zo blind voor je eigen missers dat het bijna lachwekkend is.
Helemaal mee eens _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_179245140
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Daar zijn wij het dus al niet met elkaar eens :D Toy is (voor mij) echt geen dijk van een nummer, terwijl RLaP dat wel was.
Dat blijkt idd.

Ik vond het beide gedrochten van nummers, beide idiote overdreven acts, beide staken er bovenuit door hun opvallende verschijning. Dus ja daarom plaats ik ze wel in dezelfde categorie. Cats had moeten winnen in 2014, Oostenrijk, Duitsland of Tsjechië nu (Cyprus is een herhaling van zeg wat we rond 2004 tot 2010 aan de lopende band zagen)
mag het weten
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 17:20:12 #233
163650 Greys
pi_179245153
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:13 schreef Guanabana het volgende:
RlaP is inderdaad een geweldig nummer, heb hem net nog even geluisterd. Die strijkers op de achtergrond zijn ook geweldig. _O_ Vooral dat papapapapa spannende deuntje bij het tweede couplet. Ja nu weten jullie wat ik bedoel.

Misschien offtopic hier, maar moest het even kwijt :P
Offtopic schmofftopic toch, we doen het zelf ook :D :@

Maar we moeten het nu idd maar weer langzaam over Maan gaan hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179245158
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:01 schreef Kyran het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.

Ik had oprecht liever Cyprus zien winnen om niet zo'n circusact te zien winnen. Terwijl ik Cyprus echt helemaal heb afgekraakt :P
Als Cyprus had gewonnen hadden Waylon en heel bekend Nederland geroepen dat ze van een krolse stoeipoes verloren hadden... :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:21:18 #235
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179245175
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Offtopic schmofftopic toch, we doen het zelf ook :D :@

Maar we moeten het nu idd maar weer langzaam over Maan gaan hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besef je wel dat we nog een half jaar zonder uitsluitsel moeten? ;( Dat is superlang.
Koel en donker bewaren
pi_179245191
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:20 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Als Cyprus had gewonnen hadden Waylon en heel bekend Nederland geroepen dat ze van een krolse stoeipoes verloren hadden... :Y
Gheghe krolse stoeipoes _O- Maar ja, Waylon zou dan niet veel anders hebben gereageerd.

Maarre Romy is dus on tour rond volgend jaar? Wordt het dus Maan -O- Stuur haar dan in duet met Jan Smit. Hebben we meteen twee meh kandidaten gehad :P
mag het weten
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 18 mei 2018 @ 17:25:34 #237
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_179245249
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Gheghe krolse stoeipoes _O- Maar ja, Waylon zou dan niet veel anders hebben gereageerd.

Maarre Romy is dus on tour rond volgend jaar? Wordt het dus Maan -O- Stuur haar dan in duet met Jan Smit. Hebben we meteen twee meh kandidaten gehad :P
Kijk, hier ben ik het helemaal mee eens _O_

Driesje er ook maar meteen bij, Boef, nog meer gedrochten die we kunnen sturen?
pi_179245281
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kijk, hier ben ik het helemaal mee eens _O_

Driesje er ook maar meteen bij, Boef, nog meer gedrochten die we kunnen sturen?
Ja, als je toch bezig bent met een niet winnende inzending sturen :P Zeg maar een gedrocht als het koningslied en iedereen zijn/haar eigen stukje :+
mag het weten
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:27:57 #239
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179245288
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:25 schreef Kyran het volgende:

[..]

Kijk, hier ben ik het helemaal mee eens _O_

Driesje er ook maar meteen bij, Boef, nog meer gedrochten die we kunnen sturen?
Geschreven door John Ewbank, dan wordt het meteen al een gedrocht :P
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 17:29:01 #240
163650 Greys
pi_179245306
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:21 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Besef je wel dat we nog een half jaar zonder uitsluitsel moeten? ;( Dat is superlang.
Ja ;( Hoe komen we het door?
Ik ga maar hard duimen dat Maan binnenkort ook een tour bekend maakt voor volgend jaar :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179245333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:27 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Geschreven door John Ewbank, dan wordt het meteen al een gedrocht :P
Klinkt als een plan! *O*
mag het weten
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:34:41 #242
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179245400
Anders Marco Borsato maar sturen, met een gedrocht a la Rood, geschreven door Ewbank. Iets over zielige kinderen in de wereld, maar dan in de tweede helft van het nummer toch iets opbeurends en met kracht. Veel stroboscopen en andere effecten. Marco die al zingende heen en weer rent.

Misschien dat het per ongeluk nog scoort ook.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 17:45:13 #243
163650 Greys
pi_179245590
Ik heb trouwens (misschien wel als enige hier en dat geeft niet :P ) moeten lachen om ongefilterde eerlijke Salvador die uitgebreid aan de Wiwi's zat te vertellen voor de camera dat het heel ongemakkelijk ging worden als hij de trofee aan Netta zou moeten overhandigen omdat ie dat gewoon geen terechte winnaar zou vinden. En dat ie al die tijd bij die mening is gebleven omdat hij nou eenmaal net zo veel recht heeft op een mening als anderen. Het werd hem door velen niet in dank afgenomen ("arrogante lullll wie denk je dat je bent joh") maar door velen ook juist wel ("waarom zou je schijnheilig gaan roepen dat je een lied of zelfs winnaar geweldig vindt als je dat helemaal niet vindt, juist eerlijk zo!").

Vind dat altijd wel interessante dingen, hoe mensen in zulke gevallen op anderen reageren. Ik vind namelijk aan de ene kant dat hij niet kan bepalen wat anderen goed vinden en wat niet, maar dat ie wel degelijk kan bepalen wat ie zelf goed vindt en zelf wel of geen terechte winnaar (m/v) vindt.

Maar da's ook weer offtopic.

Sorry Maan, John en Marco ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † vrijdag 18 mei 2018 @ 17:49:35 #244
43556 miss_dynastie
pi_179245673
Er is nog een derde optie he: als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg je niks. Hoef je ook niet te liegen :) en er is altijd wel iets aardigs te verzinnen...
pi_179245710
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:34 schreef Guanabana het volgende:
Misschien dat het per ongeluk nog scoort ook.
Dan wil ik de gezichten van Jan Smit en Cornald zien. En de paniek bij AVROTROS. Winnen en dan zelf de boel organiseren was niet de bedoeling! :+
mag het weten
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:52:43 #246
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179245725
Hij mag uiteraard zijn mening hebben en uiten, maar dan wel op eerlijke gronden (dat hij het nummer oprecht slecht vindt). Dus niet alleen denken/zeggen dat ze een kip nadoet en dat het verder allemaal niks is (en die trofee in haar handen plempen), maar ook gewoon respecteren dat zij daar staat met haar eigen verhaal en dat ze ook een boodschap heeft, maar dat gewoon op een andere manier uitdraagt dan hij. En dat mis ik een beetje bij hem. Postte ik al eerder, ik vind hem behoorlijk pedant in het doen alsof zijn manier van expressie en muziek maken de enige manier is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Guanabana op 18-05-2018 17:58:19 ]
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 17:59:30 #247
163650 Greys
pi_179245821
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:49 schreef miss_dynastie het volgende:
Er is nog een derde optie he: als je niks aardigs te zeggen hebt, zeg je niks. Hoef je ook niet te liegen :) en er is altijd wel iets aardigs te verzinnen...
Tuurlijk! Maar ik heb persoonlijk ook wel respect voor mensen die geen zin hebben om iets aardig te 'verzinnen' en gewoon eerlijk zeggen wat ze vinden ondanks de gevolgen die dat evt voor hen zelf kan hebben wat anderen dan weer van hen vinden.
Hij zei niks lelijk over de persoon Netta dacht ik maar over de inzending als geheel. En ergens is het raar dat dat soort eerlijkheid niet 'mag' of niet wordt gewaardeerd. Uiteraard snap ik dat er iets is als beleefdheid en dat dat vaak verstandiger is maar - en dat vond ik eerdere jaren ook - ik heb zelf juist altijd een beetje aversie tegen al die politiek correcte 'ik vind iedereen goed!' antwoorden.

Zou er bv ook geen enkel probleem mee hebben gehad als (noem maar wat) de Ierse jongeman zou zeggen 'ben dol op het lied van Duitsland dit jaar maar die van NL dit jaar is echt totáál niet m'n ding!'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_179245848
Ik hoop dat Nederland dit jaar ook een pop liedje stuurt, keer wat anders :)
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 18 mei 2018 @ 18:04:47 #249
163650 Greys
pi_179245923
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:52 schreef Guanabana het volgende:
Hij mag uiteraard zijn mening hebben en uiten, maar dan wel op eerlijke gronden (dat hij het nummer oprecht slecht vindt). Dus niet alleen denken/zeggen dat ze een kip nadoet en dat het verder allemaal niks is (en die trofee in haar handen plempen), maar ook gewoon respecteren dat zij daar staat met haar eigen verhaal en dat ze ook een boodschap heeft, maar dat gewoon op een andere manier uitdraagt dan hij. En dat mis ik een beetje bij hem. Postte ik al eerder, ik vind hem behoorlijk pedant in het doen alsof zijn manier van expressie en muziek maken de enige manier is.
Ik vind (ongeacht wie hoor!) dat je een lied en zang gewoon helemaal niks mag vinden zonder dat je daarmee dus direct vindt dat jouw manier de enige manier is. Want ook hij heeft tig voorbeelden genoemd van wat ie dan wel goed vindt. Zowel muziek van buiten het ESF als deelnemende liederen. Blanche België, Blackbird etc heeft ie hardop genoemd. Italië om de in zijn ogen intelligente lyrics vorig jaar. Dus uit dat laatste maak ik op dat ie zijn manier niet de enige vindt. ;)

Maar ik begrijp ook best dat dit soort ongefilterd eerlijke dingen niet altijd goed vallen en ik zou er - als het tegen mij gericht was - wrs zelf ook niet goed mee om kunnen gaan (eerlijk!) maar ergens heb ik er wel bewondering voor. Beetje lastig onder woorden te brengen. :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 18 mei 2018 @ 18:06:34 #250
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_179245955
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 18:04 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind (ongeacht wie hoor!) dat je een lied en zang gewoon helemaal niks mag vinden zonder dat je daarmee uitdraagt dat jouw manier de enige manier is. Want ook hij heeft tig voorbeelden genoemd van wat ie dan wel goed vindt. Zowel muziek van buiten het ESF als deelnemende liederen. Blanche België, Blackbird etc heeft je hardop genoemd. Dus uit dat laatste maak ik op dat ie zijn manier niet de enige vindt. ;)

Maar ik begrijp ook best dat dit soort ongefilterd eerlijke dingen niet altijd goed vallen en ik zou er - als het tegen mij gericht was - wrs zelf ook niet goed mee om kunnen gaan (eerlijk!) maar ergens heb ik er wel bewondering voor. Beetje lastig onder woorden te brengen. :)
Oh maar hij mag van mij echt eerlijk zeggen wat hij wel en niet goed vindt hoor, graag zelfs, maar ik had begrepen dat hij zich (en vorig jaar ook al) een beetje pedant, arrogant, uitlaat over muziek. Misschien niet eens zo expliciet, maar een beetje impliciet (jaja, lekker vaag :')) Dat hij en zijn zus wel even kwamen laten zien wat echte muziek is.

Maar misschien heb ik dat zelf groter gemaakt dan het eigenlijk is, want zo superveel dingen heb ik ook weer niet van hem gezien :@ :P
Koel en donker bewaren
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')