TS had het onrechtmatig geplaatst. Dat er een onderhandeling loopt over welke voorwaarden waarmee de rechthebbende partij wel kan leven staat daar los van.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 10:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mijn boerenverstand zegt dan dat TS bij het einde van die onderhandelingen dus onmiddellijk de content moet verwijderen en dat heeft TS gedaan. Door te wensen dat de content meer prominent op de site moet komen geeft eiser imho impliciet voorlopige toestemming tot gebruik, in ieder geval gedurende de onderhandeling.
Dan handel je eerst dat onrechtmatig gebruik af en begint niet eerst vriendelijk te onderhandelen. Als je dat ongevraagd een proefrit maken als uitgangspunt neemt voor je verkoop dan ben je achteraf akkoord gegaan met die proefrit.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 13:31 schreef snabbi het volgende:
Als ik in jouw auto ga rijden zonder jouw toestemming is dat gewoon onrechtmatig. Ook wanneer je daarna besluit dat je hem bereid bent te verkopen.
Als je die auto zo mooi vindt, voor 10.000 mag je hem hebben. Of moet je eerst aangifte doen van diefstal/joyriding? Het feit dat je een weg zoekt waarbij er wel rechtmatig gebruik is, staat los van de onrechtmatige handeling zelf/quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 13:37 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan handel je eerst dat onrechtmatig gebruik af en begint niet eerst vriendelijk te onderhandelen. Als je dat ongevraagd een proefrit maken als uitgangspunt neemt voor je verkoop dan ben je achteraf akkoord gegaan met die proefrit.
Ik weet zeker dat ik je eerst aan zou spreken :quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 13:44 schreef snabbi het volgende:
[..]
Als je die auto zo mooi vindt, voor 10.000 mag je hem hebben. Of moet je eerst aangifte doen van diefstal/joyriding? Het feit dat je een weg zoekt waarbij er wel rechtmatig gebruik is, staat los van de onrechtmatige handeling zelf/
Zelfs dan nog. Oh het is geen testrit. Dan wel even voor de benzine betalen aub.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 13:50 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat ik je eerst aan zou spreken :
He makker, we gaan niet even ongevraagd die auto pakken. Dat je hem mogelijk wilt kopen is mooi maar eerst ff normaal kennis maken en je rijbewijs laten zien.
TS is benaderd in de trend van: Mooie auto hé, de testrit beviel zeker wel. Kopen?
Maar goed, het advocaten kantoor zag kennelijk ook hun eigen zwakke opstelling in want ze hebben de eis laten vallen.
Nee, de TS had in eerste instantie die content al niet mogen plaatsen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 10:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Mijn boerenverstand zegt dan dat TS bij het einde van die onderhandelingen dus onmiddellijk de content moet verwijderen en dat heeft TS gedaan.
Nee, dat geeft hij niet. In een poging de situatie te reguleren, zonder deze gelijk richting de rechtbank te escaleren, geeft de eiser zijn rechten niet op. Zolang er geen overeenkomst gesloten wordt, kunnen er ook niet op impliciete wijze rechten ontleend worden.quote:Door te wensen dat de content meer prominent op de site moet komen geeft eiser imho impliciet voorlopige toestemming tot gebruik,
Ook dat niet. Aan het voeren van onderhandelingen kunnen geen rechten ontleend worden.quote:in ieder geval gedurende de onderhandeling.
Als er nooit een overeenkomst is geweest, kun je niet over terugwerkende kracht spreken. De eiser is niet akkoord en is dat ook nooit geweest.quote:- O, dan zijn we met terugwerkende kracht niet akkoord,
Beide partijen waren het niet eens. Ze hebben enkel gekeken of ze buiten een gerechtelijke procedure het met elkaar eens konden worden. Dat is uiteindelijk niet gebleken.quote:wil je even dokken over de periode dat we het nog wel met elkaar eens waren.
Dat maak ik uit de eis niet op.quote:En ook even dokken voor de tijd die wij in de onderhandeling gestoken hebben.
De reden dat ze de eis hebben laten vallen schuilt vermoedelijk:quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 13:50 schreef qajariaq het volgende:
Maar goed, het advocaten kantoor zag kennelijk ook hun eigen zwakke opstelling in want ze hebben de eis laten vallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |