Je gaat je inderdaad afvragen wat er was gebeurd als het nummer van Tsjechië van Zweden was en andersom.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:15 schreef Kyran het volgende:
Als de jury de nummers zou horen zonder te weten uit welk land het zou komen hadden ze NOOIT maar dan ook NOOIT Zweden zoveel punten gegeven. Zweden krijgt altijd zo belachelijk veel punten, omdat het Zweden is.
Konden wij volgend jaar waarschijnlijk naar Zwedenquote:Op zondag 13 mei 2018 14:38 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je gaat je inderdaad afvragen wat er was gebeurd als het nummer van Tsjechië van Zweden was en andersom.
Als ik er zo naar kijk is het wat wij hadden verwacht. Love it or hate it. Staan vaak in top 5 en vaak in bottom 10 bij de jury en niet teveel aandacht van televoting. Eigenlijk precies zoals verwacht.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:40 schreef Guanabana het volgende:
Ook een eerste plaats van maar liefst twee Oekraïense juryleden. Denys Zhupnyk, Radio host, actor, singer en Alloise, 'artist'.
quote:Op zondag 13 mei 2018 14:51 schreef Guanabana het volgende:
Maar die eerste plaats van die concertmeester vind ik wel bijzonder.
Waar zie je dat?quote:Op zondag 13 mei 2018 14:04 schreef Guanabana het volgende:
Rick Vol heeft Italië op de laatste plek gezet_____
Oh ik wist niet dat hij ook in de jury zat.quote:Op zondag 13 mei 2018 15:09 schreef Collide het volgende:
[..]
https://eurovision.tv/eve(...)ails/the-netherlands
Precies. We hoeven voorlopig niet meer te klagen over diaspora-voting.quote:Op zondag 13 mei 2018 12:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Nederland krijgt in totaal 22 punten van België. Daar ben je buren voor.
Rick Vol heeft zelf Oekraïne op 1 gezet bij de tweede semi final.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:40 schreef Guanabana het volgende:
Ook een eerste plaats van maar liefst twee Oekraïense juryleden. Denys Zhupnyk, Radio host, actor, singer en Alloise, 'artist'.
Het enige wat ik kan bedenken is persoonlijke smaak, en het feit dat de jury niet alleen kijkt naar zang.quote:Op zondag 13 mei 2018 16:35 schreef Aoibhin het volgende:
Waar ik trouwens echt niet over uit kan is dat in semi 2 de jury Rusland meer punten heeft gegeven dan Georgië...
Dat is een hardnekkige leugen. Verhoudingsgewijs geeft Belgie de laatste jaren meer aan Nederland dan omgekeerd, rekening houdend met hun uiteindelijk resultaat. DIt jaar is wederom een bewijs. 22 punten voor een 18e positie is neighbouring voting pur sang.quote:Op zondag 13 mei 2018 12:30 schreef Jane het volgende:
[..]
Dat is lang niet altijd zo. We komen er vaak een beetje karig vanaf bij België.
Maar in dit geval... Bedankt België!
Er werd ook wel stevig wat aandacht gegeven aan Waylon door de Vlaamse commentator ('toch nog iemand van de lage landen in de finale').quote:Op zondag 13 mei 2018 17:58 schreef misteriks het volgende:
[..]
Dat is een hardnekkige leugen. Verhoudingsgewijs geeft Belgie de laatste jaren meer aan Nederland dan omgekeerd, rekening houdend met hun uiteindelijk resultaat. DIt jaar is wederom een bewijs. 22 punten voor een 18e positie is neighbouring voting pur sang.
Italie was overgewaardeerd bij de televoting dit jaar, en Denemarken trouwens ook.
De Duitsers geven ons maar heel zelden punten. Ik las hier op FOK ook ergens dat de commentator een negatieve opmerking over de krumpers had gemaakt na het optreden.quote:
Het maakt ook weer niet zo heel veel uit, want het hangt bij het televotingdeel toch vooral samen met het enthousiasme van de Nederlandse gemeenschap in Essen en Brasschaat enzo.quote:Op zondag 13 mei 2018 17:58 schreef misteriks het volgende:
[..]
Dat is een hardnekkige leugen. Verhoudingsgewijs geeft Belgie de laatste jaren meer aan Nederland dan omgekeerd, rekening houdend met hun uiteindelijk resultaat. DIt jaar is wederom een bewijs. 22 punten voor een 18e positie is neighbouring voting pur sang.
Albania heeft op 2009 na nooit Nederland hoog zittenquote:Op zondag 13 mei 2018 18:13 schreef Wuwwa het volgende:
Juryleden die binnenkort 4 agressieve krumperts over de vloer kunnen verwachten:
Albanië: Bojken Lako, tv and theaterdirector
Rosela Gjylbegu, singer
Azerbeidzjan: Tunzala Qahraman, jazzsinger
Kroatie: Lesique, musician/producer
Cyprus: Yiannis, journalist/editor
Allemaal onze Willem onderaan gezet!
Nou, in 2009 was het juist een teken dat ze onze Toppers vooral laag hadden zitten. Dat jaar gaf Albanië alleen punten aan de kansloze acts (zoals Bulgarije vorig jaar).quote:Op zondag 13 mei 2018 22:01 schreef ato het volgende:
[..]
Albania heeft op 2009 na nooit Nederland hoog zitten
Ja weet ik.quote:Op zondag 13 mei 2018 22:06 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Nou, in 2009 was het juist een teken dat ze onze Toppers vooral laag hadden zitten. Dat jaar gaf Albanië alleen punten aan de kansloze acts (zoals Bulgarije vorig jaar).![]()
En de Toppers dachten toen serieus dat de Albanezen het nummer echt waardeerden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |