Alleen als het Engelse uitdrukkingen zijn, en die heb je als Nederlander niet nodig.quote:Op zondag 13 mei 2018 05:24 schreef WillemfromtheBlock het volgende:
zoals jullie weten komen bepaalde uitdrukkingen beter tot hun recht in het Engels.
Van die aandachtshoeren die duizend keer online/offline gingen zodat iedereen wist dat ze online kwamenquote:Op zondag 13 mei 2018 08:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sowieso, msn heeft ook veel verpest.
walgelijk jaquote:Op zondag 13 mei 2018 08:18 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Van die aandachtshoeren die duizend keer online/offline gingen zodat iedereen wist dat ze online kwamen
In zijn geheelheidquote:Op zondag 13 mei 2018 08:26 schreef switchboy het volgende:
Neger, alstjeblieft!Het is sowieso al te laat de poep heeft de spreekwoordelijke ventilator letterlijk al geraakt.
Eens. Br¤eZ@h taalquote:Op zondag 13 mei 2018 08:01 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Sowieso, msn heeft ook veel verpest.
Ik vind persoonlijk dat ‘statement’ in sommige situaties nog wel acceptabel is eigenlijk. “Met deze actie wilde hij een statement maken”, bijvoorbeeld. Een woord als ‘signaal’ dekt dan niet echt de lading eigenlijk.quote:Op zondag 13 mei 2018 08:31 schreef Wandeling het volgende:
Er zijn wel meer mensen die zich hieraan ergeren. In mijn ogen voor een deel terecht. Er worden enorm veel Engelse woorden gebruikt waarvoor een volwaardig Nederlands voor bestaat. Bijvoorbeeld "statement": wat is er mis met "bewering", "verklaring", "uitspraak"?
Voor een lange lijst zulke woorden: irritante taalfouten.
Amice,goed gesproken!quote:Op zondag 13 mei 2018 05:24 schreef WillemfromtheBlock het volgende:
Waarde leden,
zoals jullie weten komen bepaalde uitdrukkingen beter tot hun recht in het Engels.
Veel mensen slaan hier echter in door met een overdaad aan Anglicismen tot gevolg.
Zeker in Amsterdam zijn dergelijke taferelen eerder regel dan uitzondering.
Ik roep alle hipsters, Afro-Nederlanders en andere groepen die zich buitenproportioneel vaak schuldig maken aan dergelijk wangedrag dan ook op om een einde te maken aan hun bewuste bijdrage aan de verloedering van de Nederlandse taal.
Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Willem
quote:Op zondag 13 mei 2018 08:39 schreef SuperwormJim het volgende:
Terechte klacht.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Scherpquote:Op zondag 13 mei 2018 08:00 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom wordt de toename van anderstalige invloeden per definitie als verloedering gezien in plaats van verrijking?
Dat is toch ook niet de boodschap die de politiek uitdraagt mbt asielzoekers?
In dit kader dan wel "grappig" dat degenen die het meest tegen de asielzoekers zijn doorgaans het slechtst Nederlands bezigen, zowel in woord als in schrift.quote:Op zondag 13 mei 2018 08:00 schreef Jordy-B het volgende:
Waarom wordt de toename van anderstalige invloeden per definitie als verloedering gezien in plaats van verrijking?
Dat is toch ook niet de boodschap die de politiek uitdraagt mbt asielzoekers?
Doel je op de OP? Indien het antwoord op de hiervoor door mij aan jou gestelde vraag bevestigend van aard is zou het volgen van een cursus waarin je werkt aan je beheersing van de Nederlandse taal niet misstaan.quote:Op zondag 13 mei 2018 10:28 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
Als je de eerst zin al begint zonder hoofdletter gaat er wat wel wat mis inderdaad.
quote:
quote:
quote:Op zondag 13 mei 2018 05:24 schreef WillemfromtheBlock het volgende:
quote:Op zondag 13 mei 2018 14:04 schreef WillemfromtheBlock het volgende:
[..]
Doel je op de OP? Indien het antwoord op de hiervoor door mij aan jou gestelde vraag bevestigend van aard is zou het volgen van een cursus waarin je werkt aan je beheersing van de Nederlandse taal niet misstaan.
Zo makkelijk kom je er niet vanaf meneertje. Jij probeert mij de les te lezen terwijl ik het gewoon bij het rechte eind heb.quote:Op zondag 13 mei 2018 14:40 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:
[..]Goed geprobeerd. Ga maar weer terug naar Bokt.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |