abonnement Unibet Coolblue
pi_179100756
En ik heb altijd het idee dat je iets 'moet' voelen. Ofzo. Dat dat sociaal gewenst is.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179100782
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 08:58 schreef Lonaa het volgende:
En ik heb altijd het idee dat je iets 'moet' voelen. Ofzo. Dat dat sociaal gewenst is.
Je “moet” niks....dus.
Het gaat zoals het gaat.

Soms emotioneert mij het verdriet ( afscheid...pijn...) of vreugde ( winnen...gouden medailles ...Wilhelmus) van anderen en kan ik blèren of stil tranen. Dus indirect.
pi_179100819
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 08:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Je “moet” niks....dus.
Het gaat zoals het gaat.
Ik heb ook het idee wel dat dat kan. Dat ik die 'vrijheid' heb. Heb t ook wel gewoon gevraagd, in hoeverre er van me 'verwacht' word dat ik in de auto stap als ik een telefoontje krijg. Dat wordt het niet.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179100820
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 08:58 schreef Lonaa het volgende:
En ik heb altijd het idee dat je iets 'moet' voelen. Ofzo. Dat dat sociaal gewenst is.
Dit herken ik wel een beetje :@ Toen een oom van mij dood ging voelde ik he-le-maal niets. en had toen ook het gevoel dat er iets mis was met mij, want iedereen was overstuur. Behalve ik. Ik. Ik huil al bij een getekende leeuw datdood gaat.

Je moet niets voelen hoor. Je moet gewoon zijn wie je bent. Het is zoals het is :*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_179100825
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 08:59 schreef AnneX het volgende:

[..]

Je “moet” niks....dus.
Het gaat zoals het gaat.

Soms emotioneert mij het verdriet ( afscheid...pijn...) of vreugde ( winnen...gouden medailles ...Wilhelmus) van anderen en kan ik blèren of stil tranen. Dus indirect.
Ja, je edit. Dat heb ik heel vaak. Toen de broer van mijn moeder overleed vond ik dat HEEL erg. Voor haar en haar ouders...
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179100827
Nou, volgens mij voel je er ook best een boel dingen bij toch? Zou daarover maar niet te streng doen naar jezelf. Het is een gegeven dat je het overlijden van je grootouders gaat meemaken dus niet in alle gevallen is het heel dramatisch. En volgens mij is dat ook prima. Ik heb vooral geprobeerd er voor mijn moeder/vader te zijn op zo'n moment. En die hebben ook wel eens gezegd dat ik maar gewoon op vakantie moest gaan ook al lag opa op sterven. Dus als je besproken hebt waar ze behoefte aan hebben dan is het toch gewoon ok om je eigen plan te trekken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 09:03:14 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179100835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 08:49 schreef Clubsoda het volgende:
Inzake trouwen en schnitzels: de ex van mijn lief trouwt dit weekend in Berlijn (al geregistreerd partnerschap met feest, dus het is een formaliteit) en zat in de piepzak omdat ze nergens een fijn schnitzelrestaurant kon vinden voor hun huwelijksdiner :+
In de Einbahnstrasse zit een goeie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179100841
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:02 schreef Clubsoda het volgende:
Nou, volgens mij voel je er ook best een boel dingen bij toch? Zou daarover maar niet te streng doen naar jezelf. Het is een gegeven dat je het overlijden van je grootouders gaat meemaken dus niet in alle gevallen is het heel dramatisch. En volgens mij is dat ook prima. Ik heb vooral geprobeerd er voor mijn moeder/vader te zijn op zo'n moment. En die hebben ook wel eens gezegd dat ik maar gewoon op vakantie moest gaan ook al lag opa op sterven.
Ik voel dingen voor andere mensen, denk ik.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179100847
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit herken ik wel een beetje :@ Toen een oom van mij dood ging voelde ik he-le-maal niets. en had toen ook het gevoel dat er iets mis was met mij, want iedereen was overstuur. Behalve ik. Ik. Ik huil al bij een getekende leeuw datdood gaat.

Je moet niets voelen hoor. Je moet gewoon zijn wie je bent. Het is zoals het is :*
Ja, precies dit.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179100867
Ik vind het ook heel fijn dat ik hier gewoon een beetje in alle eerlijkheid en hardop kan murmelen oveer wat ik eigenlijk vind, denk en voel.

Waarvoor dank SC :*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179100877
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik voel dingen voor andere mensen, denk ik.
Dat maakt je in ieder geval empathisch :Y Je weet toch nooit hoe diep en oprecht de gevoelens van anderen zijn en of die zo beleefd worden als het er aan de buitenkant uit ziet.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179100929
Ik heb geloof ik nog nooit gehuildd bij een begrafenis. Maar dan weer wel als ik word afgewezen bij een sollicatie :D Huilen is een soort actief iets bij mij, als ik praat en me niet gehoord voel. Niet om stilletjes in een hoekje te doen om verdrietige momenten. Maar betekent niet dat dat me niet raakt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179100948
Oh, het is al af. :{
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179100982
Niet nadenken hoe je je moet voelen. Daar kun je niets aan doen. Gevoel oproepen gaat niet. Mocht het gebeuren kun je zelf kijken of je het fijn vind (voor je oma of iemand anders) om terug te gaan.
Veel sterkte Lonaa
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_179100993
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh, het is al af. :{
Oh shit :{

Gecondoleerd :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  zaterdag 12 mei 2018 @ 09:23:42 #76
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_179101075
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh, het is al af. :{
:*
Spoilers!
pi_179101124
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh, het is al af. :{
Tja, gecondoleerd loona. :*
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 12 mei 2018 @ 09:31:03 #78
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_179101164
Gecondoleerd Loona :*

Toen Opa ging voelde ik ook niet veel. Nooit echt een band met hem gehad. Met mijn oma's is dat wel wat anders.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_179101211
Ik voelde met beide niks.. van 4 tot 16-17 geen contact gehad met familie. Dus ook geen band opgebouwd. Van moeders kant ken ik niemand.

Sterkte Lonaa
  zaterdag 12 mei 2018 @ 09:35:02 #80
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179101216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:11 schreef Clubsoda het volgende:
Ik heb geloof ik nog nooit gehuildd bij een begrafenis. Maar dan weer wel als ik word afgewezen bij een sollicatie :D Huilen is een soort actief iets bij mij, als ik praat en me niet gehoord voel. Niet om stilletjes in een hoekje te doen om verdrietige momenten. Maar betekent niet dat dat me niet raakt.
Zoals je het nu opschrijft klink je als een sociopaat. :)
pi_179101254
Dank lieverds. :*

Mijn moeder belde me net. Hij is vannacht om 1 uur al gegaan. Ze hadden met het tehuis afgesproken niet 's nachts te bellen als ie zou gaan, maar de volgende ochtend.

Ik ga er vandaag niet heen. Morgen ging ik soberso richting familie (want Moederdag) en dan ga ik ook even bij oma langs, indien dat kan. De eerste berichten zijn dat ze zich kranig houdt. Het helpt denk ik dat ie al een tijdje aan het wegglijden is geweest en zelfs mijn oma al een gezegd heeft dat het 'niet meer de man is waarmee ze getrouwd was'
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179101313
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:35 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Zoals je het nu opschrijft klink je als een sociopaat. :)
Omdat ik niet (altijd) huil bij verdriet ja?

Nuttige toevoeging is waarschijnlijk dat ik geen mensen heb verloren die enorm dicht bij me staan (opa's en oma's en een oom en tante, allemaal oud of lang ziek). Als mijn partner/ouder/zus/kind zou overlijden was het wat anders waarschijnlijk.

Overigens gebruiken we in Nederland de term sociopathie niet, maar noemen we dat een antisociale persoonlijkheidstoornis. Waarvan ik in ieder geval niet aan voldoe ;) Voor het niet uiten of ervaren van (negatieve) emoties gebruik je eerder termen als alexithymie. Jaja, weet waar je over begint :D
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 09:42:48 #83
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179101334
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:13 schreef Lonaa het volgende:
Oh, het is al af. :{
Gecondoleerd. En eens met de anderen.
Er nu naartoe gaan kan, er nu niet naartoe gaan kan ook. Dat lijkt me voor iedereen anders. Enige wat ik denk dat daar invloed op kan hebben is al je ouders je daar heel graag bij willen hebben. Maar als dat niet zo is, dan zou ik niet gaan. Dan is de begrafenis al heel wat, vind ik, voor een man die je niet mocht.

Ik zou naar het festival gaan en er een paar op hem drinken. Hem een duwtje in de rug geven naar dat hiernamaals. Dag opa, hopelijk ga je het daar beter doen, ajuus!
pi_179101351
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:42 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Gecondoleerd. En eens met de anderen.
Er nu naartoe gaan kan, er nu niet naartoe gaan kan ook. Dat lijkt me voor iedereen anders. Enige wat ik denk dat daar invloed op kan hebben is al je ouders je daar heel graag bij willen hebben. Maar als dat niet zo is, dan zou ik niet gaan. Dan is de begrafenis al heel wat, vind ik, voor een man die je niet mocht.

Ik zou naar het festival gaan en er een paar op hem drinken. Hem een duwtje in de rug geven naar dat hiernamaals. Dag opa, hopelijk ga je het daar beter doen, ajuus!
Ik ben het, bij mate van hoge uitzondering, volledig met je eens in deze. :)

:*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_179101366
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omdat ik niet (altijd) huil bij verdriet ja?

Nuttige toevoeging is waarschijnlijk dat ik geen mensen heb verloren die enorm dicht bij me staan (opa's en oma's en een oom en tante, allemaal oud of lang ziek). Als mijn partner/ouder/zus/kind zou overlijden was het wat anders waarschijnlijk.
Het is toch prima om niet te huilen bij verdriet?

Ik huil (ook) bij woede. Dat vind ik irritant. Denkt iedereen dat je heel verdrietig ben en willen ze je troosten terwijl je eigenlijk thunderkwaad bent :')
Sterkheidsbaas van alles.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 09:44:46 #86
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179101372
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:41 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Omdat ik niet (altijd) huil bij verdriet ja?

Nee, omdat je alleen huilt als je denkt dat jou iets aangedaan wordt.
pi_179101417
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:44 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Nee, omdat je alleen huilt als je denkt dat jou iets aangedaan wordt.
Dat is een beetje een rammelige definitie vind ik waarin je wat morele waarde toekent aan het concept huilen, in plaats een lichamelijke respons.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_179101434
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:38 schreef Lonaa het volgende:
Dank lieverds. :*

Mijn moeder belde me net. Hij is vannacht om 1 uur al gegaan. Ze hadden met het tehuis afgesproken niet 's nachts te bellen als ie zou gaan, maar de volgende ochtend.

Ik ga er vandaag niet heen. Morgen ging ik soberso richting familie (want Moederdag) en dan ga ik ook even bij oma langs, indien dat kan. De eerste berichten zijn dat ze zich kranig houdt. Het helpt denk ik dat ie al een tijdje aan het wegglijden is geweest en zelfs mijn oma al een gezegd heeft dat het 'niet meer de man is waarmee ze getrouwd was'
Gecondoleerd :* Mooi dat jullie morgen samen kunnen zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 09:49:57 #89
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_179101476
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 09:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is een beetje een rammelige definitie vind ik waarin je wat morele waarde toekent aan het concept huilen, in plaats een lichamelijke respons.
Het was inderdaad geen professionele, onderbouwde diagnose nee. Duhuh. _O-
pi_179101521
Goed argument wel. Als je het zo zegt, klink je een beetje als iemand die graag lompe opmerkingen in het rond slingert. Eens kijken wat voor labeltje ik daar creatief op kan knutselen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')