Het paardenhoofd vond ik ook raar, nog raarder.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 11:45 schreef Greys het volgende:
Het paardenhoofd vorig jaar vond iederen kei hip maar dit is dan weer raar zeg maar
Eigen landquote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:11 schreef ato het volgende:
Even over de vakjury.
Zitten zij daar in een bepaalde ruimte of in eigen land in een bepaalde ruimte?
OK dank je, hopelijk had Waylon dezelfde camera blikken als afgelopen donderdag.quote:
Neequote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:16 schreef ato het volgende:
[..]
OK dank je, hopelijk had Waylon dezelfde camera blikken als afgelopen donderdag.
quote:
Mijn god, dan echt nog liever Jan Smit.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:34 schreef Dave het volgende:
Lees ik nou goed dat Boef naar het songfestival wil?
Klopt.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 12:40 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
Australië voor het eerst niet met Lee Lin Chin?
quote:This is a faked performance NOT Live! Waylon uses a recorded backing track and recorded backing vocals. The dancers pretend to play guitar and drums. They even play a perfect solo while "dancing' FAKE!
Ik denk ook niet dat het helpt dat wij het nummer al heel vaak gehoord hebben. Je hoort het dan meteen als het ook maar een beetje anders is. Ik heb de DWDD-versie zo vaak gehoord dat ik het altijd ga vergelijken, maar daar vond ik het perfect dus ga je meteen twijfelenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 13:06 schreef Toposcoupe het volgende:
Ik heb ook niet al te hoge verwachtingen voor vanavond. Het optreden donderdag vond ik niet echt meevallen. Ja, het was zoals verwacht erg goed gezongen, maar de manier waarop het in beeld werd gebracht en de act waren het niet helemaal. Ik had wel meer closeups willen zien van Waylon. Maar ja, buiten Zweden zijn er toch weinig acts die visueel helemaal kloppen. Outlaw in 'em duurde van origine toch een halve minuut langer? Ik heb het gevoel dat het liedje er niet beter op is geworden, die halve minuut extra gaf hem de ruimte om lekker te scheuren met zijn stem, nu miste het die impact een beetje. Nu vind ik het alsnog een fijn lied en erg goed gezongen, maar ja. Nou ik weet het niet, laat me graag verrassen!
Ik kan haast garanderen dat dit heldere licht een landgenoot isquote:
quote:Kunnen we het Songfestival nog wel serieus nemen?
Bert Wagendorp 11 mei 2018, 22:36
Vanavond is de finale van het Songfestival. Met Waylon. De kans dat hij gaat winnen met Outlaw In ’Em lijkt verwaarloosbaar en wie er anders over denkt moet nog snel even een fors bedrag op Waylon inzetten bij de bookies. Die schatten hem in op de twintigste plaats, dus de uitbetaling bij winst is hoog. Je mag Waylon natuurlijk niet onderschatten, want in 2014 werd hij tot ieders verrassing tweede. Samen met Ilse DeLange, oké, maar zonder Waylon was het Ilse zeker niet gelukt.
Het Songfestival is alomtegenwoordig. Op de radio waren er deze week steeds actuele repo’s uit Lissabon en de kranten stonden er vol mee. Het Songfestival is van een zogenaamd belangrijke gebeurtenis (wink, wink) een gewone belangrijke gebeurtenis geworden. Tot een jaar of wat geleden was het nog camp. Het was de bedoeling dat je ironisch enthousiast voor de televisie ging zitten en je ironisch leuke commentaar deelde op Twitter. Het Songfestival was wat ganzenborden was in de jaren vijftig van de vorige eeuw. Eigenlijk stomvervelend, maar je kwam er de tijd mee door.
Dat is nu niet meer zo. De camp gaat er langzaam maar zeker van af. Bij de commentatoren Jan Smit en Cornald Maas klinkt er soms nog iets van door; dat is vreemd, want het leven van Jan en Cornald is het Songfestival. Aanstaande maandag gaan ze onmiddellijk weer in conclaaf over de artiest die ons land volgend jaar moet vertegenwoordigen. De oude Franse wielrenner Geminiani zei ooit over de Tour de France: ‘Als de Tour is afgelopen, ga ik altijd elf maanden slapen. En als ik dan wakker word, begint hij alweer bijna.’ Zo is het met Jan en Cornald ook, het hele jaar merk je weinig van ze, maar opeens zijn ze weer wakker en zitten ze vals te kraaien in hun commentaarhokje over het rokje van een zangeres uit Kirgizië.
Waylon legde op de radio uit waar zijn liedje over gaat. ‘Iedereen heeft een kleine badass in zich die af en toe z’n poot stijf houdt.’ Die zat ook in Waylon zelf, zo bleek.
Bij het Songfestival hoort altijd een soort van ‘affaire’ de meestgebruikte hashtag, zeg maar. Toen Trijntje Oosterhuis voor haar optreden een paar jaar geleden een opmerkelijke jurk had uitgekozen, was de affaire #jurkgate geboren. Die kon je nog onder de camp scharen. Maar dit jaar hadden we plotseling een affaire die raakte aan de journalistieke vrijheid. Waylon had namelijk besloten niet meer met de journalisten van De Telegraaf en het Algemeen Dagblad te praten. Die hadden zich in zijn ogen te kritisch uitgelaten waarover precies is mij ontgaan. De affaire kreeg meer aandacht dan de persbreidel van Victor Orbán.
Bij de Volkskrant heerst nog twijfel over de juiste houding tegenover het Songfestival. Jarenlang voldeed de campbenadering. Van de journalist die werd uitgezonden naar het evenement werd verwacht dat hij tongue incheek over het evenement berichtte, zodat eventuele aanvallen op het feit dat de Volkskrant zich inliet met zoiets ordinairs eenvoudig konden worden gepareerd met de opmerking dat we er alleen maar heen gingen om de aanstellers belachelijk te maken.
Afgelopen week schreef een selectie van ons beste journalistieke talent een voorbeschouwing op het Songfestival, met een beoordeling van de liedjes. Deze krant verwacht dat Duitsland hoge ogen gooit met het liedje You Let Me Walk Alone (8,5). In de begeleidende commentaren zat nog menige knipoog, maar zo vol-ironisch als vroeger waren ze niet meer.
Camp is aan slijtage onderhevig. Na een jaar of wat is het niet meer te harden en krijg je de aandrang wild om je heen te gaan slaan. Dan sta je voor de keuze: we nemen het serieus, of we nemen het niet serieus.
Maar valt het Songfestival wel serieus te nemen? Ik hoor opeens iedereen zeggen dat Waylon de beste zanger is die we in dit land ooit hebben gehad. Hij raakt alle noten. Goed, mij best. Maar voor het overgrote deel zijn de Songfestivalliedjes niet te harden en de artiesten van de vierde rang. De ensceneringen lijken bedacht door waanzinnig geworden variétéartiesten met maar één boodschap: smaak bestaat niet.
Dus wat mij betreft houden we er na deze keer mee op. Genoeg gelachen.
Is idd ook zoquote:Op zaterdag 12 mei 2018 13:17 schreef CrashO het volgende:
[..]
Ik kan haast garanderen dat dit heldere licht een landgenoot is![]()
![]()
quote:Op zaterdag 12 mei 2018 13:20 schreef Lavenderr het volgende:
Ik gok nog steeds op een minimaal 7de plaats.
Wat een kutstuk, die laatste alinea!quote:Op zaterdag 12 mei 2018 13:21 schreef Fascination het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)eus-nemen-~ba235028/
[..]
Ja ik had in een eerder topic een opsomming gemaakt van alle keren dat ze moeten zingen (repetities, jury's, etc etc) en dat loopt echt een beetje de spuigaten uit vind ikquote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:10 schreef Greys het volgende:
https://twitter.com/songfestival/status/995264398192201728?s=19
Dat ie dan nu eerst die familieshow nog moet doen. Op een gegeven moment ben je er zo klaar mee volgens mij
Ja, slaat echt helemaal nergens op. Hij verzint iets om z'n wens "stoppen met het esf" te kunnen verkondigen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:09 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Wat een kutstuk, die laatste alinea!
Het zijn voor het overgrote deel prima liedjes (in hun genre! Ik ben normaal ook van bijvoorbeeld de progrock, maar duh dat verwacht ik daar niet, je moet in 3 minuten een indruk achterlaten!). En die vierderangsartiesten, is ook onzin. De meerderheid kan echt meer dan prima zingen.
Bah, ik kan hier echt kwaad om worden. Zuur elitair gedoe.
Ach, de arme schat.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:13 schreef Greys het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)campaign=twitterfeed
Waylon vond het gister zelf super gaan iigHij denkt dat top 5 moet lukken.
Dat had ik ook wel een beetjequote:
Aanloopquote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:12 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Ja ik had in een eerder topic een opsomming gemaakt van alle keren dat ze moeten zingen (repetities, jury's, etc etc) en dat loopt echt een beetje de spuitgaten uit vind ik
Tof dat hij vertrouwen heeft in zijn eigen kunnen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:13 schreef Greys het volgende:
Waylon vond het gister zelf super gaan iigHij denkt dat top 5 moet lukken. Ik hoop maar dat ie dan niet heel verdrietig is als het tegenvalt maar wel tof dat ie zelf er veel vertrouwen in heeft.
In semi 1 zitten lijkt me zoveel fijner, na de halve finale twee dagen vrij en even bijkomen voordat je weer door moetquote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:17 schreef CrashO het volgende:
[..]
Aanloop
• 1st rehearsal
• 2nd rehearsal
Semi
• 1st dress-rehearsal
• 2nd dress-rehearsal (Jury show)
• 3rd dress-rehearsal (Family show)
• Semi finale
Finale
• 1st dress-rehearsal
• finale
10 keer optreden
11 keer als hij wint
En vergeet niet dat in die eerste twee repetities de artiest gemiddeld drie keer per repetitie zingt.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:17 schreef CrashO het volgende:
[..]
Aanloop
• 1st rehearsal
• 2nd rehearsal
Semi
• 1st dress-rehearsal
• Semi finale
Finale
• 1st dress-rehearsal
• finale
10 keer optreden
11 keer als hij wint
Of lekker naar huis..quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:20 schreef Em31 het volgende:
[..]
In semi 1 zitten lijkt me zoveel fijner, na de halve finale twee dagen vrij en even bijkomen voordat je weer door moet
Of zoals Geer nog even naar Nederland vliegen om een schnabbel te doen.quote:
Tja, hij zei ook dat de halve finale slechts een formaliteit is. Wie weet heeft je echt een goed gevoel? Al denk ik ook dat hij de top 10 niet eens haalt.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:13 schreef Greys het volgende:
Waylon vond het gister zelf super gaan iigHij denkt dat top 5 moet lukken. Ik hoop maar dat ie dan niet heel verdrietig is als het tegenvalt maar wel tof dat ie zelf er veel vertrouwen in heeft.
En dan nog je tekst vergeten (hoi Yulia!)quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:33 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
En vergeet niet dat in die eerste twee repetities de artiest gemiddeld drie keer per repetitie zingt.
Ik denk dat Moldavië hoog gaat eindigen.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:51 schreef Pisces29 het volgende:
Het maakt het wel extra leuk vanavond, geen idee wie er gaat winnen
Zag nog een filmpje van haar dat ze moest huilenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En dan nog je tekst vergeten (hoi Yulia!)
Dit is toch niet veel meer dan de gemiddelde schnabbelkoning doet? Drie - vier optredens van een half uur tot een uur per week, nog een of twee keer repeteren.... Je zou zeggen dat een beetje artiest dit met twee vingers in de neus moet kunnen doen. Het circus er omheen lijkt me echter wel heel vermoeiend.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 14:17 schreef CrashO het volgende:
[..]
Aanloop
• 1st rehearsal
• 2nd rehearsal
Semi
• 1st dress-rehearsal
• Semi finale
Finale
• 1st dress-rehearsal
• finale
10 keer optreden
11 keer als hij wint
Hoezo?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 15:05 schreef Zen90 het volgende:
Mocht Ierland winnen dan baal ik nog harder dat CATS destijds niet won.
Tis wel duidelijk waar hij zijn inspiratie vandaan heeft gehaald voor wat betreft de intieme sfeer en camera die rondjes om hem heen draait. En dan ook nog eens die startplaats...quote:
Vorig jaar tijdens reclame in een app. Stem Azerbeidzjan, nummer X.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 15:32 schreef Em31 het volgende:
Dat promoten via social media is wel een nieuw dingetje heAustralië gehad op Instagram en Youtube, Israël op Facebook en net op FOK kreeg ik Oostenrijk
Al was die laatste in combinatie met Spotify en vroegen ze niet om te stemmen.
Waylon zelf denkt top vijfquote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:01 schreef libranl het volgende:
Die bookmakers hoef je voor wat betreft de winstkansen van NL nu allang niet meer te volgen hoor. Tenzij je nog verwacht dat hij op dit moment nog een flinke sprong gaat maken.
Wanneer denk je voor een tv scherm te kunnen zitten?quote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:01 schreef Greys het volgende:
Aangezien we straks in de lucht hangen en daarna moeten rijden alvast heel veel plezier gewenst allemaal met de finale vanavond![]()
![]()
Bedankt, jullie ook veel (luister)plezier voor zover jullie nog iets meekrijgen van de finale. En een goede reis.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:01 schreef Greys het volgende:
Aangezien we straks in de lucht hangen en daarna moeten rijden alvast heel veel plezier gewenst allemaal met de finale vanavond![]()
![]()
Nee, winst niet, maar had gehoopt op een plek 10-15, maar dat zit er ook al niet meer inquote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:01 schreef libranl het volgende:
Die bookmakers hoef je voor wat betreft de winstkansen van NL nu allang niet meer te volgen hoor. Tenzij je nog verwacht dat hij op dit moment nog een flinke sprong gaat maken.
Jawel, dat zit er nog steeds in. De odds laten alleen zien waar mensen geld op inzetten voor de winst. Dat betekent dat veel mensen geen geld op NL inzetten als winnaar. Dat hoeft niet te betekenen dat hij geen top 5 of top 10 kan eindigen (wat me overigens onrealistisch lijkt). De mensen zien er simpelweg geen winnaar in.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:08 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Nee, winst niet, maar had gehoopt op een plek 10-15, maar dat zit er ook al niet meer in
Goeie reis julliequote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:01 schreef Greys het volgende:
![]()
Welnee, Het Moment is vanavond pasquote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:09 schreef aarontje112 het volgende:
Heb ook al een beetje het gevoel dat het is afgelopen. Loop ook maar een beetje doelloos door m'n huis vandaag
Nee. Helaas. Shirt ook niet kunnen geven. Daar merk je pas dat die persmensen in een heel ander deel zitten en ze tussen de repetities en shows door ff snel iets kunnen eten en dan weer terug. Heb Luchtverkeersleider ook niet ontmoet ook al hebben we elke dag daar meerdere keren naar elkaar geappt. Je bent echt constant ergens andersquote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:08 schreef Dave het volgende:
Hebben de Fok-dames het hoofd nog weten te ontmoeten eigenlijk?
What's newtwitter:songfestivalNL twitterde op zaterdag 12-05-2018 om 15:27:03Lissabon live: Weer een uitstekend optreden vanmiddag van Waylon tijdens laatste repetitie #songfestival reageer retweet
Veilige reis terug! en je ziet straks op FOK wel hoe het afgelopen is!quote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:01 schreef Greys het volgende:
![]()
komt wel een andere keerquote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Helaas. Shirt ook niet kunnen geven. Daar merk je pas dat die persmensen in een heel ander deel zitten en ze tussen de repetities en shows door ff snel iets kunnen eten en dan weer terug. Heb Luchtverkeersleider ook niet ontmoet ook al hebben we elke dag daar meerdere keren naar elkaar geappt. Je bent echt constant ergens andersEurovision Village was ver van de arena. Het lag allemaal niet bij elkaar zeg maar.
En ga je natuurlijk alleen maar meer zien ieder jaarquote:Op zaterdag 12 mei 2018 15:32 schreef Em31 het volgende:
Dat promoten via social media is wel een nieuw dingetje heAustralië gehad op Instagram en Youtube, Israël op Facebook en net op FOK kreeg ik Oostenrijk
Al was die laatste in combinatie met Spotify en vroegen ze niet om te stemmen.
Mja, met Israël die niet lekker uit de verf komt heeft Ierland geen tegenstander anders dan Cyrus zo lijkt het. Maar verwacht niet dat Ierland met de winst van door gaat.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 15:05 schreef Zen90 het volgende:
Mocht Ierland winnen dan baal ik nog harder dat CATS destijds niet won.
Dat gaat dus niet gebeuren. Ben al blij met een top 10. En nog blijer met een hogere notering dan Og3nequote:
#waariswaylonquote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:16 schreef Aoibhin het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat Douwe destijds zo enorm teleurgesteld was met de 11e plek (geloofde ook tot op het eind in winst) dat hij echt een dag met niemand kon praten.
Een zelfde scenario zie ik weer aankomen. Dat Welen ineens een paar dagen foetsie is ofzo.
Het is niet echt realistisch. Ik verwacht dat hij wegvalt tussen alle bombastische bliepjes, ondanks de fijne zang. waylon, het gaat om een totaalplaatje van lied plus staging, niet alleen het lied.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Waylon zegt zelf realistisch te zijn en daarom een plaats in de top vijf te noemen, al gaat hij voor de winst... ik vind het eerder optimistisch dan realistisch, om eerlijk te zijn... is dat dan toch een soort bubbel waarin je als artiest leeft? Of teveel zelfvertrouwen?...
Al zou Waylon tweede worden, dan zou hij nog een negatief verhaal ervan kunnen makenquote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:21 schreef Dave het volgende:
Waarschijnljik heeft Stefan z'n artikel voor morgen al klaar.
Nummer 23. Dus eh, Laat, verwacht rond een uur of 11quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:27 schreef remlof het volgende:
Hoe laat is Waylon, na al het voetbal hoop ik?
quote:Ook de startplek van vanavond is een gekunsteld geheel. Er wordt gekeken hoe er zo’n enerverend mogelijke show kan worden opgebouwd, bestaand uit een gelijkwaardige eerste en tweede helft. De stemmen die in de halve finales zijn gegeven gelden daarbij als basis. Dus wie een beetje achteraan in de show zit, weet dat-ie bemoedigend heeft gescoord.
Wat jammer zeg! Er is dus niet getrouwdquote:Op zaterdag 12 mei 2018 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee. Helaas. Shirt ook niet kunnen geven. Daar merk je pas dat die persmensen in een heel ander deel zitten en ze tussen de repetities en shows door ff snel iets kunnen eten en dan weer terug. Heb Luchtverkeersleider ook niet ontmoet ook al hebben we elke dag daar meerdere keren naar elkaar geappt. Je bent echt constant ergens andersEurovision Village was ver van de arena. Het lag allemaal niet bij elkaar zeg maar.
Waylon is rond 22:53 aan de beurt. Hij zit tussen Israel en Ierland in.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:27 schreef remlof het volgende:
Hoe laat is Waylon, na al het voetbal hoop ik?
Dat is toch prima, beetje ambitie. Gewoon gaan voor de winst.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:16 schreef Aoibhin het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat Douwe destijds zo enorm teleurgesteld was met de 11e plek (geloofde ook tot op het eind in winst) dat hij echt een dag met niemand kon praten.
Een zelfde scenario zie ik weer aankomen. Dat Welen ineens een paar dagen foetsie is ofzo.
Oh het had vast gelukt als wij het ook harder hadden geprobeerd. Maar we wilden bv ook niet daar bij de arena rond moeten hangen of wachten om hem daar te kunnen treffen als we er zelf niks te zoeken hadden en liever naar de food court ofzo gingen in ons eigen gedeelte van de stad.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:30 schreef grazz het volgende:
[..]
Wat jammer zeg! Er is dus niet getrouwd
Nee de piloten moeten de Mercy fisten tijdens het optreden natuurlijkquote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:34 schreef Greys het volgende:
Ons vliegtuig staat nog stil. Iets met het Franse luchtruim. Zouden ze dat al gesloten hebben wegens de vuurwerkshow vanavond na de winst?
Stukje ego ook.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Waylon zegt zelf realistisch te zijn en daarom een plaats in de top vijf te noemen, al gaat hij voor de winst... ik vind het eerder optimistisch dan realistisch, om eerlijk te zijn... is dat dan toch een soort bubbel waarin je als artiest leeft? Of teveel zelfvertrouwen?...
Best wel killing dat je niet weet of Waylon 3de of 9de was in die semi. Hoop nog wel van een grote verassing buiten de odds van Waylon of een ander land is altijd wel mooi, net als Montenegro vorig jaar of Polen 2016.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:36 schreef Dave het volgende:
21e, zoals nu voorspeld, lijkt mij wat ondergewaardeerd. Ik hoop op een verrassing.
Misschien iets met het weer? Er is morgen ook een weeralarm ivm bliksem en shit actief hier. Kan me voorstellen dat dat nu ergens boven frankrijk drijft.quote:Op zaterdag 12 mei 2018 17:34 schreef Greys het volgende:
Ons vliegtuig staat nog stil. Iets met het Franse luchtruim. Zouden ze dat al gesloten hebben wegens de vuurwerkshow vanavond na de winst?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |