Tering hé, ik moet echt een beetje binnensmonds kotsen als ik dat woord weer eens in een nieuwsbericht zie staan.
Ten eerste is het een fucking nietzeggend woord, want wie bepaalt wat ophef is? Voor de een is het een mensenmassa met hooivorken en fakkels, de ander ziet het als een horde boze huismoeders (met kort pittig kapsel) die op Feesboek laten weten wat een 'SGANDE!!!' het allemaal wel niet is.
Ten tweede: het hoeft toch niet in elk nieuwsbericht te worden gebruikt? Ik weet dat 'ophef' hip is, maar je kunt ook overdrijven. Ter illustratie:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat zijn nog maar een paar nieuwsberichten van 1 medium, in een relatief korte periode. Gebruik eens wat leuke alternatieven: "Kritiek op [..]", "Veel negatieve reacties op [..]", etc.
Ten derde: wanneer er wordt gesproken over ophef, gaat het vaak om een groep mensen die van zeiken een fulltime baan hebben gemaakt. Dit is daar een prachtig voorbeeld van:
quote:
Klacht 1: media en individuen die te pas en te onpas het woord 'ophef' gebruiken.
Klacht 2: azijnzeikers die op deze manier veel te veel aandacht krijgen.
Bonusklacht: dat ik genoodzaakt was om het woord meermaals in dit topic te benoemen.