Of ze is op zoek naar morele steun voor haar beslissing om abortus te plegenquote:Op zondag 6 mei 2018 18:28 schreef Plompzakker het volgende:
TS is zwanger en heeft last van een opvlieger
Lijkt me dat ts niet naar de hel wilquote:Op zondag 6 mei 2018 18:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Of ze is op zoek naar morele steun voor haar beslissing om abortus te plegen
Als optie 2.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:39 schreef Ridocar het volgende:
TS klinkt als een ervaringsdeskundige. Of een verzuurd onvruchtbaar wijf.
En natuurlijk zat ze bij die zwangeren begripvol te knikken en mee te lachen.
Die van ons was stil, en moesten ze kunstmatig op gang brengen.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:44 schreef Harvest89 het volgende:
Wacht maar tot ze gaan baren.
Genoeg klapjosti's die zeggen dat de geboorte van een kind iets wonderlijks is.
Het is echter een heel ranzig gebeuren. Niet alleen de gigantische kut waar een schreeuwend kindje bedekt met bloed uit wordt geperst, maar ook die placenta die lijkt op een buitenaards wezen.
Elke bevalling lijkt wel een scene uit de Alien films.
Hopen voor haar dat Jimmy dit topic niet kan vinden dan.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:31 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Of ze is op zoek naar morele steun voor haar beslissing om abortus te plegen
450x kindertoeslag.quote:Op zondag 6 mei 2018 19:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
Ik ben 450x zwanger geweest, dat was werkelijk fantastisch!
Gelul allemaal.quote:Op zondag 6 mei 2018 19:43 schreef Kyubey het volgende:
Wacht, negen maanden lang geen sushi? Ik weet niet of ik nog wel kinderen wil.
Ik kan je bijna molecuul voor molecuul uitleggen hoe dit proces werkt, van normale cellen van de ouders naar geslachtscellen naar gezellige avond, tot aan vervelende baby. Een doodnormaal proces met nergens iets magisch.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:26 schreef girlnextdoor. het volgende:
Een paar anekdotes:
1) ‘Het is een wonder dat je na een gezelige avond ineens een nieuw mens creeërt.’
Nee, want iedere gek kan een baby baren. En we weten ook al vrij vroeg hoe dat in z’n werk gaat. Wat is daar zo wonderlijk aan?
quote:Een wonder of mirakel is een zeer indrukwekkende en rationeel (schijnbaar) onverklaarbare gebeurtenis.
Het woord 'wonder' kan in het algemene spraakgebruik ook duiden op iets dat grote verbazing wekt en moeilijk te geloven of te begrijpen is, vaak kwalificeert men die gebeurtenis dan als 'wonderlijk'.
In Afrika is het eten van rauwe vis of vlees sowieso ongebruikelijk.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gelul allemaal.
In Afrika vreten vrouwen alles wat enigszins eetbaar is en dan gaat het kind eerder dood aan malaria dan aan Listeria.
Gaat alleen om de rauwe vis, dus...quote:Op zondag 6 mei 2018 19:43 schreef Kyubey het volgende:
Wacht, negen maanden lang geen sushi? Ik weet niet of ik nog wel kinderen wil.
Klopt, ze zeggen vaak dat een zwangerschap en bevalling zwaar is voor een vrouw, maar voor een man is het veel zwaarder! De man moet naar al dat geklaag luisteren, helemaal tijdens de bevalling.quote:Op zondag 6 mei 2018 22:20 schreef Pharkus het volgende:
Ik kan wel beamen dat het voor de man ook geen makkelijke periode is. Na de geboorte loopt dat wel los, maar zwangere vrouwen.. brrrr
V.w.b. de vrouw moet je het zien dat ze blij en verrukt is dat er een klein wezentje door haar op aarde wordt gebracht, dat is dus de viering.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:26 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik zat dus gisteren op een feestje met twee zwangeren, waar de tweede de aankondiging van zwanger zijn deed. Opzich niks tegen, maar waarom doet iedere vrouw toch alsof dat geweldig is?
Een paar anekdotes:
1) ‘Het is een wonder dat je na een gezelige avond ineens een nieuw mens creeërt.’
Nee, want iedere gek kan een baby baren. En we weten ook al vrij vroeg hoe dat in z’n werk gaat. Wat is daar zo wonderlijk aan?
2) Alle voedsel die geskipt moet worden
Geen sushi, bepaalde vleessoorten mogen niet, rauw mag niet, eieren mogen niet, zus mag niet, zo mag niet. Wat is daar leuk aan?
3) ’Ik wilde gewoon niet meer leven afgelopen dagen, maar nu gaat het wel weer’
Serieus, niet meer willen leven? En toch zeg je dat het geweldig is? Flikker toch op man :’)
4) ’Zwanger zijn is echt genieten’
Ja joh. Het is genieten dat je hormonen het helemaa overnemen, je moet janken om alles, je voedsel moet skippen, Je steeds minder kunt, je onzeker bent en door dienonzekerheid waarschijnlijk een kind krijgt dat bij alles jankt, omdat je gemoedstoestand nogal van invloed is op je kind.
Misschien moet het bij mij nog komen hoor, maar momenteel ben ik hier echt te nuchter voor. Ondertussen proost ik op het feit dat ik volledige vrijheid heb
In mijn tijd was dat nog niet. Wat denk je, zou ik m'n moeder alsnog zo'n babyshower voor mij kunnen laten geven? Wel met de kado's aangepast aan mijn leeftijd natuurlijk.quote:Op zondag 6 mei 2018 23:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
V.w.b. de vrouw moet je het zien dat ze blij en verrukt is dat er een klein wezentje door haar op aarde wordt gebracht, dat is dus de viering.
[ afbeelding ]
Verbaast mij trouwens dat je niet iets geschreven heb wat al die verse moeders tegenwoordig doen omdat ze het natuurlijk in die reality shows uit Amerika zagen en wel dat je tegenwoordig voor je nieuwe kroost een "babyshower" moet houden.
Ik ken dit verhaal nog van een paar jaar geleden. Vast van dezelfde vrouw toen haar Duitse boek uitkwam. Wel heel toevallig dat dit bericht precies vandaag verscheen! Voor ik dat bericht toen las had ik geen idee dat zoiets kennelijk geen uitzondering is. Wel erg goed om dat taboe te doorbreken! Wat moeten er veel vrouwen geweest zijn (en nog zijn en komen) die zichzelf haten omdat ze iets voelen wat kennelijk vrij normaal is, maar waarvan ze denken dat zij de enige zijn.quote:Op zondag 6 mei 2018 23:31 schreef the-eye het volgende:
Die Mutterglück Lüge
https://www.ad.nl/bizar/s(...)issing-was~a99110b3/
De grote leugen is dat je automatisch gelukkig zal zijn als moeder.
Mannen betalen alimentatie. Vrouwen betalen in natura. Met levensduur, carrière, slaaptekort, vrijheid, incontinentie, gewichtstoename, armoede, verveling, hangborsten, zwangerschapsstriemen, burn-out, een onbestaand seksleven en zo kan ik nog een tijdje doorgaan."
Sarah Fischer
Je vergeet de genderreveal partyquote:Op zondag 6 mei 2018 23:37 schreef Iwanius het volgende:
[..]
V.w.b. de vrouw moet je het zien dat ze blij en verrukt is dat er een klein wezentje door haar op aarde wordt gebracht, dat is dus de viering.
[ afbeelding ]
Verbaast mij trouwens dat je niet iets geschreven heb wat al die verse moeders tegenwoordig doen omdat ze het natuurlijk in die reality shows uit Amerika zagen en wel dat je tegenwoordig voor je nieuwe kroost een "babyshower" moet houden.
Van mij mogen vrouwen zelf invullen hoe ze zich voelen als ze zwanger zijn, als ze gelukkig zijn is dat prima, dan grote kans dat het kind het ook goed krijgt.quote:Op zondag 6 mei 2018 18:26 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik zat dus gisteren op een feestje met twee zwangeren, waar de tweede de aankondiging van zwanger zijn deed. Opzich niks tegen, maar waarom doet iedere vrouw toch alsof dat geweldig is?
Ik heb dit stoned gelezen en na het lezen vraag ik mij nu af hoever ik nog een atoom ben in een groot universum.quote:Op zondag 6 mei 2018 23:44 schreef Myrr het volgende:
Op alle kutdingen na, en dat zijn er best veel, is het toch wel gezellig om zwanger te zijn. Vanaf maand drie tot maand 5/6 ongeveer is het leuk. Misselijk is als het goed is afgenomen, maar ook ben je nog geen walvis. Op dat stuk kun je genieten. Vanaf zes maanden wordt het afzien, en na maand 9 en de bevalling voel je je leeg. Dan ga je pas snappen waarom er 60 keer per dag tegen je wordt gezegd "Geniet ervan he?".
Dat genieten zit er aan het einde echt niet in, als je jezelf amper nog zelfstandig om kunt draaien. Aan het begin ook niet. Je bent al moe als je drie minuten uit bed bent, terwijl je babyembryo klompje verkleefde cellen maar een rijstkorrel is. Bizar hoe verrot je daarvan kunt zijn qua energie. En dan komt de misselijjheid. Huehue, echt genieten joh.
En toch is het wel leuk, achteraf gezien. En bijzonder is het ook wel dat twee nietszeggende pleuris cellen samenkomen (en dan uberhaupt dat moment dat een eicel wordt gegangraped door miljoenen zaden tegelijk en precies zo op slot gaat dat er doorgaans maar 1 binnen komt. Waaatttt) en dan een proces op gang zetten, informatie gaan delen en dat er dan gewoon een fucking mens in je buik begint te groeien uit een kwakkie en een menstruatie. Iedereen die vruchtbaar is kan het, maar hòe dan?! Als jij dat allemaal niet boeiend en bijzonder vindt, zoiets dat ontstaan is uit een inslag van een meteoriet op een klomp samengeklonterd steen dat in de ruimte om een andere steen heen zweeft, vraag ik me af wat dan wel.![]()
Sorry ik zie het gewoon echt niet. Tis gewoon de natuur. Net zoals er bomen groeien of de dag overgaat in nacht. Daar gasn we toch ook niet bij staan en roepen wat een wonder het is?quote:Op zondag 6 mei 2018 23:44 schreef Myrr het volgende:
Op alle kutdingen na, en dat zijn er best veel, is het toch wel gezellig om zwanger te zijn. Vanaf maand drie tot maand 5/6 ongeveer is het leuk. Misselijk is als het goed is afgenomen, maar ook ben je nog geen walvis. Op dat stuk kun je genieten. Vanaf zes maanden wordt het afzien, en na maand 9 en de bevalling voel je je leeg. Dan ga je pas snappen waarom er 60 keer per dag tegen je wordt gezegd "Geniet ervan he?".
Dat genieten zit er aan het einde echt niet in, als je jezelf amper nog zelfstandig om kunt draaien. Aan het begin ook niet. Je bent al moe als je drie minuten uit bed bent, terwijl je babyembryo klompje verkleefde cellen maar een rijstkorrel is. Bizar hoe verrot je daarvan kunt zijn qua energie. En dan komt de misselijjheid. Huehue, echt genieten joh.
En toch is het wel leuk, achteraf gezien. En bijzonder is het ook wel dat twee nietszeggende pleuris cellen samenkomen (en dan uberhaupt dat moment dat een eicel wordt gegangraped door miljoenen zaden tegelijk en precies zo op slot gaat dat er doorgaans maar 1 binnen komt. Waaatttt) en dan een proces op gang zetten, informatie gaan delen en dat er dan gewoon een fucking mens in je buik begint te groeien uit een kwakkie en een menstruatie. Iedereen die vruchtbaar is kan het, maar hòe dan?! Als jij dat allemaal niet boeiend en bijzonder vindt, zoiets dat ontstaan is uit een inslag van een meteoriet op een klomp samengeklonterd steen dat in de ruimte om een andere steen heen zweeft, vraag ik me af wat dan wel.![]()
Precies. Aanstellerij.quote:Op maandag 7 mei 2018 06:00 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Sorry ik zie het gewoon echt niet. Tis gewoon de natuur. Net zoals er bomen groeien of de dag overgaat in nacht. Daar gasn we toch ook niet bij staan en roepen wat een wonder het is?
Ja, want alle mensen zijn hetzelfde natuurlijk.quote:Op zondag 6 mei 2018 21:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gelul allemaal.
In Afrika vreten vrouwen alles wat enigszins eetbaar is en dan gaat het kind eerder dood aan malaria dan aan Listeria.
Er zijn best veel mensen die daar wel bij stil staan. Die gaan dan voor NASA werken ofzo, vinden dingen uit, ontdekken, bouwen een deeltjesversneller, doen baanbrekende medische onderzoeken, bouwen een MRI apparaat en gaan de ruimte in. Maar laten we vooral gaan doen alsof het allemaal doodgewoon is.quote:Op maandag 7 mei 2018 06:00 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Sorry ik zie het gewoon echt niet. Tis gewoon de natuur. Net zoals er bomen groeien of de dag overgaat in nacht. Daar gasn we toch ook niet bij staan en roepen wat een wonder het is?
De bevruchting verwarren met de garagebox waar de bevruchting plaatsvondquote:Op zondag 6 mei 2018 23:44 schreef Myrr het volgende:
uberhaupt dat moment dat een eicel wordt gegangraped
Nee.quote:Op maandag 7 mei 2018 11:34 schreef Myrr het volgende:
[..]
Er zijn best veel mensen die daar wel bij stil staan. Die gaan dan voor NASA werken ofzo, vinden dingen uit, ontdekken, bouwen een deeltjesversneller, doen baanbrekende medische onderzoeken, bouwen een MRI apparaat en gaan de ruimte in. Maar laten we vooral gaan doen alsof het allemaal doodgewoon is.![]()
We zouden nog in de prehistorie leven met zo'n instelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |