abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184735256
registreer om deze reclame te verbergen
mag je wel je buitenmuur isoleren aan de buitenkant van de gemeente?

Voor het type huis wat jij beschrijft hebben je buren vaak recht van overpad voor dat gangetje. Willen je buren wel dat je dat gangetje versmald?
pi_184740874
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 18:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
mag je wel je buitenmuur isoleren aan de buitenkant van de gemeente?

Voor het type huis wat jij beschrijft hebben je buren vaak recht van overpad voor dat gangetje. Willen je buren wel dat je dat gangetje versmald?
De muur zit achter een poort dus niet zichtbaar vanaf de openbare weg. Er is geen recht van overpad vastgelegd en de buren gebruiken het gangetje niet. (Al hebben ze er wel een poort) Verder heb ik wel overlegd met de buren omdat ik ook in hun muur ga boren misschien. Dus dat komt goed. ;)
pi_184747981
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2019 22:08 schreef archito het volgende:

[..]

De muur zit achter een poort dus niet zichtbaar vanaf de openbare weg. Er is geen recht van overpad vastgelegd en de buren gebruiken het gangetje niet. (Al hebben ze er wel een poort) Verder heb ik wel overlegd met de buren omdat ik ook in hun muur ga boren misschien. Dus dat komt goed. ;)
dan nog kan een vergunning hiervoor nodig zijn.
pi_184748448
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2019 10:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dan nog kan een vergunning hiervoor nodig zijn.
Dat zou kunnen inderdaad. Maar omdat het vanaf de openbare weg met geen mogelijkheid te zien is neem ik dat risico wel.
pi_184759378
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2019 11:04 schreef blomke het volgende:
Over de isolatie: als je toch met PIR aan de gang gaat, kan je beter dat ook tegen het plafond toepassen, i.p.v. het (gore) glaswol. Of steenwol.

Verder is het principe dat dampdichte folie aan de warme kant van de isolatielaag wordt geplaatst en dampopen folie aan de koude kant van de isolatielaag.

In jouw geval zou de dampopen folie dus tussen de rabat delen en de isolatie komen en aan de onderzijde van de plafond isolatie.

Wat die bodemisolatie betreft: die zou ik afdekken met een dampdichte folie, dus folie tussen de grondlaag en je PIR.
Nog even een vraagje, hoe kan ik de dampremmende folie het beste tussen de vloerbalken en 2 muren plaatsen? Het lijkt me echt lastig om dat dampdicht te krijgen.

Edit: Ik bedenk me dat het eigenlijk hetzelfde is als een vloer in de kruipruimte isoleren alleen dan comfortabel op 3 meter hoogte. Een dampremmer is dan helemaal niet nodig. Ik koop kant en klare glaswolplaten en plaats die tussen de balken, dat lijkt me het makkelijkste werken.

[ Bericht 11% gewijzigd door archito op 01-02-2019 22:02:17 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')