En stel dat Sparta of Roda JC via de nacompetitie degradeert. Hoe zit het dan met hun kantoorpersoneel? Die hebben geen regeling te cancellen waar ze op terug kunnen vallen. Dat Twente een regeling heeft is überhaupt al van de zotte en is tot stand gekomen vanwege het gesjoemel. En nu zou dát weer door de vingers gezien worden, bij annulering, om het kantoorpersoneel hun baan te laten behouden? Die luxe hebben andere clubs in een soortgelijke situatie niet en die hebben jarenlang wel gewoon netjes op hun geld gepast.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 10:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar nog te groot voor zijn. Eerste stap zal zijn om terug te gaan in de begroting, zonder problemen te krijgen met het voldoen van de vaste lasten.
Ik snap dat mensen nu verontwaardigd reageren op het opzeggen van die afspraak. Maar als het opzeggen van die afspraak zou betekenen, dat ze een aantal personeelsleden kunnen aanhouden of in elk geval een normale ontslagvergoeding geven, sta ik er meer open voor.
Met die personeelsleden bedoel ik dan de 'normale' werknemers, niet de spelers, technische staf of directie.
Gewoon geen straf accepteren voor al je wangedrag en eindeloos de rechtszaal in.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:24 schreef Solstice1 het volgende:
Was sowieso een afspraak die nergens om ging, hadden ze al nooit in toe moeten stemmen.
Het verschil is dat teams als Sparta en Roda een personeelsbestand hebben dat is aangepast aan fluctuaties. Zij werken meer met tijdelijke krachten, daar waar Twente nog met een aanzienlijk percentage vaste krachten zit.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:24 schreef Fargo het volgende:
[..]
En stel dat Sparta of Roda JC via de nacompetitie degradeert. Hoe zit het dan met hun kantoorpersoneel? Die hebben geen regeling te cancellen waar ze op terug kunnen vallen. Dat Twente een regeling heeft is überhaupt al van de zotte en is tot stand gekomen vanwege het gesjoemel. En nu zou dát weer door de vingers gezien worden, bij annulering, om het kantoorpersoneel hun baan te laten behouden? Die luxe hebben andere clubs in een soortgelijke situatie niet en die hebben jarenlang wel gewoon netjes op hun geld gepast.
Van vaste krachten kun je ook gewoon af natuurlijk. Zeker als je als bedrijf kunt aantonen dat het financieel stukken slechter gaat dan eerst. Daarnaast vraag ik me af hoe je bij de info komt dat bijvoorbeeld Roda met veel tijdelijke contracten op kantoor werkt.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:28 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het verschil is dat teams als Sparta en Roda een personeelsbestand hebben dat is aangepast aan fluctuaties. Zij werken meer met tijdelijke krachten, daar waar Twente nog met een aanzienlijk percentage vaste krachten zit.
Ik snap jouw punt verder wel, ik vind alleen het bedrag voor de overige eredivisieclubs niet noemenswaardig groot en de mogelijke impact op personeelsleden wel.
Ik kan mij herinneren dat ze dat zeiden in het jaar dat ze weer terugkwamen: ze zouden een flexibeler personeelsbestand hebben, dat makkelijk aan te passen was aan de verschillende begrotingen.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:32 schreef Fargo het volgende:
[..]
Van vaste krachten kun je ook gewoon af natuurlijk. Zeker als je als bedrijf kunt aantonen dat het financieel stukken slechter gaat dan eerst. Daarnaast vraag ik me af hoe je bij de info komt dat bijvoorbeeld Roda met veel tijdelijke contracten op kantoor werkt.
Ik heb ook bij een BVO gewerkt op kantoor, ook eentje die gedegradeerd is. Hoefde niet weg, maar andere mensen, ook met een vast contract, konden gewoon de wacht aangezegd worden.
Dat staat er los van. Je kunt niet instemmen met iets en dan vervolgens niet aan de afspraak houden omdat je het niet meer wil.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:24 schreef Solstice1 het volgende:
Was sowieso een afspraak die nergens om ging, hadden ze al nooit in toe moeten stemmen.
Weet je trouwens hoeveel mensen er werken op kantoor bij Twente? Mensen die dan dagelijks naar het stadion gaan om te werken, bedoel ik. Dus geen stewards, stadioncatering, mensen die in de horecaruimte werken doordeweeks, etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat ze dat zeiden in het jaar dat ze weer terugkwamen: ze zouden een flexibeler personeelsbestand hebben, dat makkelijk aan te passen was aan de verschillende begrotingen.
Maar ik heb er zeker geen eigen ervaring in.
Geen idee eigenlijk, ik heb het ook niet alleen over het kantoorpersoneel, maar ook de groundsmen, koffiejuffen, schoonmakers, etc.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:45 schreef Fargo het volgende:
[..]
Weet je trouwens hoeveel mensen er werken op kantoor bij Twente? Mensen die dan dagelijks naar het stadion gaan om te werken, bedoel ik. Dus geen stewards, stadioncatering, mensen die in de horecaruimte werken doordeweeks, etc.
'Wij' deden het vroeger met 10 vaste mensen:
1 persoon voor Ticketing
2 receptionistes (eentje sprong bij grote drukte bij ticketing bij)
2 op de financiële afdeling
2 op mediazaken
2 op de commerciële afdeling
1 algemeen directeur
Vraag me af met hoeveel mensen Twente het wil gaan doen.
Die regeling is helemaal niet tot stand gebracht vanwege het gesjoemel, maar omdat een stel opportunisten hun kans schoon zag om buiten de KNVB om nog wat centen los te krijgen bij Twente.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:24 schreef Fargo het volgende:
[..]
En stel dat Sparta of Roda JC via de nacompetitie degradeert. Hoe zit het dan met hun kantoorpersoneel? Die hebben geen regeling te cancellen waar ze op terug kunnen vallen. Dat Twente een regeling heeft is überhaupt al van de zotte en is tot stand gekomen vanwege het gesjoemel. En nu zou dát weer door de vingers gezien worden, bij annulering, om het kantoorpersoneel hun baan te laten behouden? Die luxe hebben andere clubs in een soortgelijke situatie niet en die hebben jarenlang wel gewoon netjes op hun geld gepast.
Heel, heel slecht.quote:
Wat zijn we toch lekker soft altijd met z’n allen.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 10:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar nog te groot voor zijn. Eerste stap zal zijn om terug te gaan in de begroting, zonder problemen te krijgen met het voldoen van de vaste lasten.
Ik snap dat mensen nu verontwaardigd reageren op het opzeggen van die afspraak. Maar als het opzeggen van die afspraak zou betekenen, dat ze een aantal personeelsleden kunnen aanhouden of in elk geval een normale ontslagvergoeding geven, sta ik er meer open voor.
Met die personeelsleden bedoel ik dan de 'normale' werknemers, niet de spelers, technische staf of directie.
Misschien wel, maar ik heb meerdere malen gezien wat een faillissement teweeg brengt in de gezinnen van 'normale' werknemers. Als je dat dan zou kunnen voorkomen/verzachten op deze manier, vind ik het niet erg om soft te zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:26 schreef fetX het volgende:
[..]
Wat zijn we toch lekker soft altijd met z’n allen.
Maar die behouden hun werk toch? Of denk je dat het stadion een niveautje lager niet schoongemaakt gaat worden? Bovendien zijn al die functies die je opnoemt, uitgezonderd bij Ajax, PSV en Feyenoord waarschijnlijk, geen vaste medewerkers, maar mensen uitgezonden door een derde partij (schoonmaakbedrijf), of mensen die dit werk doen voor een vrijwilligersvergoeding (koffiejuffen, groundsmen).quote:Op dinsdag 8 mei 2018 11:47 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk, ik heb het ook niet alleen over het kantoorpersoneel, maar ook de groundsmen, koffiejuffen, schoonmakers, etc.
Maar voor een kleine/middelgrote BVO lijkt 10 man kantoorpersoneel toch behoorlijk redelijk.
Maar wees eens eerlijk, wat hebben andere clubs daarmee te maken?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 10:58 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Nouja, die krijgen toch gewoon een ontslagvergoeding. Het is niet dat ze nu al blut zijn.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:31 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Misschien wel, maar ik heb meerdere malen gezien wat een faillissement teweeg brengt in de gezinnen van 'normale' werknemers. Als je dat dan zou kunnen voorkomen/verzachten op deze manier, vind ik het niet erg om soft te zijn.
ik ging er eigenlijk van uit dat Twente een vergelijkbaar personeelsbestand had als AZ en misschien zelfs PSV. En als het inderdaad vooral tijdelijke krachten/vrijwilligers zijn, dan is de impact alweer een stuk minder.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:34 schreef Fargo het volgende:
[..]
Maar die behouden hun werk toch? Of denk je dat het stadion een niveautje lager niet schoongemaakt gaat worden? Bovendien zijn al die functies die je opnoemt, uitgezonderd bij Ajax, PSV en Feyenoord waarschijnlijk, geen vaste medewerkers, maar mensen uitgezonden door een derde partij (schoonmaakbedrijf), of mensen die dit werk doen voor een vrijwilligersvergoeding (koffiejuffen, groundsmen).
Ik vraag me echt af hoeveel mensen bij Twente hun vaste baan gaan verliezen deze zomer.
De boel failliet laten gaan is altijd zo lekker makkelijk gedacht. Feitelijk zeg je dan tegen je geldschieters die er voor vele miljoenen in zitten en in dit geval ook de gemeente krijg lekker de tering maar. Dan hou je dus letterlijk niks meer over.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:20 schreef GereDathan het volgende:
Simpelweg de vergunning betaald voetbal intrekken. Ook dat is een afspraak tenslotte, en blijkbaar mag je afspraken eenzijdig opzeggen.
Meer serieus:
Het is een laatste stuiptrekking van een noodlijdende onderneming, het geld is er simpelweg niet. Er wordt wel leuk gesproken over een mega JL begroting van 15-18 miljoen volgend jaar, maar een groot deel van dat geld zal worden opgeslokt door afbetalingen op de schulden, stadion en bovenal ontslagvergoedingen van personeel op en naast het veld.
Ik verwacht dat er daardoor weinig geld beschikbaar zal zijn voor de selectie, en na 1 jaar JL zonder promotie naar de ED is het einde zoek.
Elke ton is er dus 1 en kan het verschil maken.
Maar ik blijf erbij, ze hadden beter 2 jaar terug hun verlies kunnen pakken. De boel failliet laten gaan en opbouwen vanuit de JL zonder de schulden en zware lasten die als een molensteen om de nek hangen.
Nou, jawel. En zij hebben wel degelijk recht op een ontslagvergoeding. Mocht het zover komen.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:36 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Sowieso heb ik grote vraagtekens bij die vaste contracten die afgekocht moeten worden. Dat zijn contracten van medewerkers die er ook al in de fraude-periode liepen. In meer of mindere mate zijn die natuurlijk net zo hard verantwoordelijk voor de gang van zaken, je kan je niet verschuilen met argumenten als "Ich habe es nicht gewusst".
In het echte bedrijfsleven gaan conculegga's toch ook geen geld geven voor jouw medewerkers bij een faillissement?
Volgens mij heeft elke club wel minstens 1 groundsmen op de normale loonlijst staan. De mensen die je ziet prikken in de rust en na de wedstrijd zullen wel vrijwillig zijn. Maar je moet toch 1 iemand hebben met verstand van zaken die de boel in goede banen leidt, anders krijg je knollenvelden.quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:34 schreef Fargo het volgende:
Maar die behouden hun werk toch? Of denk je dat het stadion een niveautje lager niet schoongemaakt gaat worden? Bovendien zijn al die functies die je opnoemt, uitgezonderd bij Ajax, PSV en Feyenoord waarschijnlijk, geen vaste medewerkers, maar mensen uitgezonden door een derde partij (schoonmaakbedrijf), of mensen die dit werk doen voor een vrijwilligersvergoeding (koffiejuffen, groundsmen).
Volgens mij mag Twente komend seizoen weer kwalificatie voor Europa spelen (lol) en in seizoen 2019-20 weer aan Europees voetbal doen. Even de beker winnen dus (lol)quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Vanaf volgend jaar mogen ze toch weer Europa in? Of tot wanneer loopt die straf?
Nu blijft er toch ook letterlijk niks over? En heb je nog steeds, als je het al redt, een blok beton aan je benen?quote:Op dinsdag 8 mei 2018 12:37 schreef Caland het volgende:
[..]
De boel failliet laten gaan is altijd zo lekker makkelijk gedacht. Feitelijk zeg je dan tegen je geldschieters die er voor vele miljoenen in zitten en in dit geval ook de gemeente krijg lekker de tering maar. Dan hou je dus letterlijk niks meer over.
Dat hadden ze 2 jaar geleden kunnen voorkomen met de handreiking van starten in de JL. Het is nu te laat om daarover te klagen.quote:En buiten dat, zie je het al voor je starten in de vierde klasse.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |