abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 mei 2018 @ 21:23:06 #1
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178959718
Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic ! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  zaterdag 5 mei 2018 @ 21:42:47 #2
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178960147
Lekker gevoel hé Archi, in je nieuwe huis! *O*
En wat snel gedaan! _O_

Burd, ik join de lamme-armen-club. Lekker sausen! :P
Onze donkerblauwe muur is nu ook spierwit O+
Ook is de donkerroze muur in de andere kamer gedaan, die kamer lijkt meteen een stuk groter!

Op de ene kinderkamer wil ik bergen op de muur schilderen in geel en blauw.
Voorbeeld, zoiets:


Daar ga ik morgen mee beginnen *O*

De groene metallic muur kan ik pas doen als het plafond gestuct is.. dus eind volgende week ergens :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178960730
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 21:42 schreef Radyhyn het volgende:
Lekker gevoel hé Archi, in je nieuwe huis! *O*
En wat snel gedaan! _O_

Burd, ik join de lamme-armen-club. Lekker sausen! :P
Onze donkerblauwe muur is nu ook spierwit O+
Ook is de donkerroze muur in de andere kamer gedaan, die kamer lijkt meteen een stuk groter!

Op de ene kinderkamer wil ik bergen op de muur schilderen in geel en blauw.
Voorbeeld, zoiets:
[ afbeelding ]

Daar ga ik morgen mee beginnen *O*

De groene metallic muur kan ik pas doen als het plafond gestuct is.. dus eind volgende week ergens :)
Mooi O+
pi_178961130
Ons nieuwe huis ligt op de route naar de zwemles van mijn oudste. Op de terugweg rijden we er altijd even langs, vindt ze leuk. Vandaag waren toevallig de huidige bewoners op straat. En heel spontaan mocht ze binnen gaan kijken O+ ... echt heel lief.

En vanmiddag zijn de toekomstig nieuwe bewoners van ons huidige huis op de koffie geweest met de klusjesman. Wat maten opnemen enzo.. hun kinderen vast hun nieuwe toekomstige plekje laten zien.

Vind het echt fijn en relaxt dat het op deze manier kan allemaal

Rady vet!! Ben benieuwd naar het resultaat
  zondag 6 mei 2018 @ 16:10:35 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178971385
Archito wat goed :D en wat veel hulp! Internet ook al werkend?

Rady, go go! Lekker bezig :Y. Wat een verschil hè, een lichtere kleur op de muren! Ik vind alle muren wit altijd een tikje saai, maar het geeft wel een ruimtelijk effect O+.

Dat idee met die bergen is echt tof, ben benieuwd hoe het wordt!

Twink wat fijn dat het allemaal zo kan ja :Y.
KuikenGuppy
pi_178971550
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:10 schreef Burdie het volgende:
Archito wat goed :D en wat veel hulp! Internet ook al werkend?

Rady, go go! Lekker bezig :Y. Wat een verschil hè, een lichtere kleur op de muren! Ik vind alle muren wit altijd een tikje saai, maar het geeft wel een ruimtelijk effect O+.

Dat idee met die bergen is echt tof, ben benieuwd hoe het wordt!

Twink wat fijn dat het allemaal zo kan ja :Y.
Ja was heel fijn al die hulp, ondanks het harde werken was het echt een leuke dag! Internet werkt niet maar interactieve tv via dezelfde kabel/modem wel. Best apart.:S Telfort zou morgen contact opnemen om dat op te lossen.

Deze warme dagen zijn niet echt klusweer, of gaan jullie wel nog veel doen komende dagen?
  zondag 6 mei 2018 @ 16:32:09 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178971744
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 16:18 schreef archito het volgende:

[..]

Ja was heel fijn al die hulp, ondanks het harde werken was het echt een leuke dag! Internet werkt niet maar interactieve tv via dezelfde kabel/modem wel. Best apart.:S Telfort zou morgen contact opnemen om dat op te lossen.

Deze warme dagen zijn niet echt klusweer, of gaan jullie wel nog veel doen komende dagen?
Huh, dat is gek ja! Hoe was je eerste nachtje in het nieuwe huis? O+.

Wij gaan niet veel meer klussen, de afstand breekt ons een beetje op, of iig de kinderen. We wilden vooraf verven en een vloer leggen; het verven is af en mijn schoonvader gaat het laminaat leggen. Hij heeft de sleutel dus daar hoeven we niet per sé bij te zijn.
We hebben nog 8 dagen tot de verhuizing, dus kunnen rustig aan doen met de klusjes die er nog liggen. IKEA bezoekje, gordijnen ophangen, wat losse klusjes enzo. En we nemen de kinderen op 1 of 2x na niet meer mee die kant op, dus is er steeds een van ons thuis om daar op te ruimen/in te pakken, de kinderen te vermaken en in de zon te zitten ;).
KuikenGuppy
  zondag 6 mei 2018 @ 22:05:03 #8
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_178978655
Twink wat leuk dat jullie zo spontaan binnen mochten kijken. Gaat het meteen meer leven voor de kinderen he.

Burd, fijn he zo'n schoonvader. Die van mij heeft ook de sleutel ondertussen en is er vaak doordeweeks te vinden. Radiatoren schilderen, ombouw kast voor dat haard/cv systeem gemaakt enz!

Vandaag is de eerste kamer klaar! Alleen nog even de vloer schoonmaken ;)
De speelkamer (aparte kamer naast de woonkamer).
Hier alleen abstracte gele bergen ;)

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_178980336
Heeel gaaf Radhyn! O+
Alius aliud dicit
  zondag 6 mei 2018 @ 23:20:43 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_178980394
Tof zeg _O_
KuikenGuppy
pi_179012946
Leuk die muur! Welke kleur geel is dat? Wij hebben ook een geel uitgekozen voor een muur in de studeerkamer. Honing heet die kleur, hoop dat die ook ongeveer zo uitvalt.
  dinsdag 8 mei 2018 @ 15:11:59 #12
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179014562
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 14:12 schreef Myraela het volgende:
Leuk die muur! Welke kleur geel is dat? Wij hebben ook een geel uitgekozen voor een muur in de studeerkamer. Honing heet die kleur, hoop dat die ook ongeveer zo uitvalt.
Ik ben ook heel blij met hoe die eruit is gekomen. Het is ook een beetje oker.. en niet te 'grauw'.
Op de foto lijkt trouwens het wit eromheen ook gelig te zijn. Maar dat is in het echt niet zo hoor.. het is echt Wit-wit ;)

De kleur is 'Bel' van Histor.
Gemengd met de Histor Clean verf.. die dus nu een kortingsactie hebben van 50% van je aankoopbedrag retour van Histor zelf.. dus bonnetjes bewaren! ;)

We willen ook zo'n kleur eetbank kopen voor in de woonkamer. Komt die kleur toch weer leuk terug op die muur van de speelkamer (die dus grenst aan de woonkamer ;) )

Ze hebben vandaag het plafond gestuct.. ben zo benieuwd hoe het geworden is. Straks langsrijden :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179019543
Rady wat vet! :D
Kan ik je inhuren? :P

Koos inspiratieloos hier :@
En totaal niet creatief :@

Hoewel er zat op internet te vinden is qua ideeen. Ik heb nog een kleine 2 maanden om ideeen op te doen :7
  dinsdag 8 mei 2018 @ 19:02:45 #14
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179020127
Lekker veel Pinteresten, Twink :Y.
KuikenGuppy
  dinsdag 8 mei 2018 @ 19:04:50 #15
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_179020187
Gaaf zo, Die muur! Aparte kleur ook. Leuk

Hier is dan ook eindelijk de eerste slaapkamer klaar. We zijn boven en beneden bezig. Sauzen en kozijnen verven. Al wil dat kozijnen verven niet zo lukken met dit weer.....Veel te warm.

Nog 2 weken de tijd..... :X :X :X
  dinsdag 8 mei 2018 @ 19:06:52 #16
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179020242
Hier ook totaal niet creatief wat dat betreft :D
Kinderen hebben hier dus gewoon patroonbehang op 1 muur en 9010 op de andere muren :7
Wij ook, en de studeer-/werkkamers ook _O-

Schiet hier op, plinten zijn op maat gezaagd en worden deze week vastgekit, badkamer wordt (eindelijk) gedaan en ik krijg inpakstress :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 8 mei 2018 @ 22:14:42 #17
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179027565
Het plafond is perfect spiegel glad! Echt heel mooi geworden!

Maarre.. is het normaal dat de stucadoor de boel zo achterlaat? Echt alles zit onder. Lege zakken in de tuin en koffie onder de stucloop en lopers op de muren en elk ander niet afgedekt plekje :X

Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Moderator woensdag 9 mei 2018 @ 10:34:05 #18
447051 crew  Peejtur
pi_179036612
Die van ons liet het juist erg netjes achter. Zou ik zeker een mail over sturen.
  woensdag 9 mei 2018 @ 11:00:02 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179037082
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:14 schreef Radyhyn het volgende:
Het plafond is perfect spiegel glad! Echt heel mooi geworden!

Maarre.. is het normaal dat de stucadoor de boel zo achterlaat? Echt alles zit onder. Lege zakken in de tuin en koffie onder de stucloop en lopers op de muren en elk ander niet afgedekt plekje :X

[ afbeelding ]
Heb je hem al gebeld om te vragen wanneer hij het af komt maken?
Echt niet normaal dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179037178
Mooi geworden die muur, Rady. O+

Geen ervaring met stukadoors verder, maar ziet er niet uit alsof dat heel normaal is..

Wij hebben gisteren getekend voor de verkoop van ons huidige huis. Ivm Hemelvaart heeft de koopster wel bedenktijd tot maandag 23.59, maar deze stap is in elk geval gezet. We hadden de kinderen mee, maar de oudste was op fiets al in slaap gevallen en heeft niks van het hele gebeuren meegekregen omdat ze op het kantoor zo op een bank verder sliep. Hopelijk gaat het bij de notaris straks ook zo makkelijk. _O-

Gisterochtend zijn we ook in ons nieuwe huis geweest om eea op te meten, het voelde toch wel weer heel goed hoor. O+ Vanavond gaan we plavuizen uitzoeken voor de hal en dan is alles voor de vloeren beneden geregeld als het goed is. De muren in de kinderkamers zagen er nog heel goed uit, daar hoeft alleen nog een likje verf op, dus ik ga de komende weken ook even inspiratie opdoen. *O*
pi_179044957
Ik wil ook een nieuw huis ;(
pi_179048464
Rady neeee :o jeetje man
Ken je die gast die dit heeft gedaan of is het iemand van werkspot.nl ofzo? Niet normaal in mijn beleving. Stucadoors die hier zijn geweest lieten het net zo netjes achter als hoe ze het aantroffen in ieder geval.

Selvaria begint het idee al een beetje te landen? :D
Succes met die dagen bedenktijd.. hopelijk kun je na maandag weer een beetje adem halen. Weet niet of er nog een voorbehoud is afgesproken? Ook dat is wel een mijlpaaltje als dat er eenmaal op zit kan ik je verklappen :')
pi_179051924
quote:
0s.gif Op woensdag 9 mei 2018 17:29 schreef lily het volgende:
Ik wil ook een nieuw huis ;(
Ah Lily ook jou gaat het lukken!
Heb je nog weer kijkers binnenkort?
Alius aliud dicit
pi_179052413
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 22:14 schreef Radyhyn het volgende:
Het plafond is perfect spiegel glad! Echt heel mooi geworden!

Maarre.. is het normaal dat de stucadoor de boel zo achterlaat? Echt alles zit onder. Lege zakken in de tuin en koffie onder de stucloop en lopers op de muren en elk ander niet afgedekt plekje :X

[ afbeelding ]
Ik mag hopen dat je nog niet hebt betaald? :X

Ik heb hier recentelijk een installateur aan het werk gehad voor elektra en leidingwerk en vervolgens 2 keukenbouwers. Alle 3 hebben ze keurig netjes gewerkt. Direct de bezem en de stofzuiger erlangs na het zagen enzo, geen rotzooi laten liggen, helemaal prima :)
A mind with a heart of it's own
pi_179060083
Mag je hier ook blij zijn met nieuwe meubels? :@ Wij verhuizen 29 juni, en willen aan meubels eigenlijk bijna niets meenemen uit ons huidige huis. Vandaag naar Soest gereden voor een sample sale. Superdruk, veel mensen die meteen bij producten stonden om ze te claimen. :D Wel mooie dingetjes.

Wij zijn naar huis gegaan met dit tv-kastje. O+ Van 350 naar 125 euro afgeprijsd.

  donderdag 10 mei 2018 @ 15:22:00 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179064069
Kak :( ik wilde één muur in de woonkamer van een extra laagje verf voorzien omdat 'ie net niet helemaal lekker leek te dekken.
Blijkt de tweede bus verf net een andere kleur te zijn :(. Zelfde mengmachine, meteen na elkaar gemengd met dezelfde instellingen, maar toch een duidelijk kleurverschil. En in de veronderstelling dat het netjes gelijk zou opdrogen, heb ik op de andere muren ook her en der touchups gedaan.
Ik baal echt enorm :( :( :(.
Moet de hele kamer opnieuw -O-.
En de verf is uiteraard op, dus we moeten eerst nieuwe verf halen, en dit was de laatste klusdag voor de verhuizing :(.
KuikenGuppy
pi_179067743
Myr wauw wat een mooi kastje! En een mooi prijsje ook :Y

Ahh Burdie kakzooi -O-
Zoiets zou ik ook niet zien aan komen.. dat verwacht je toch niet -O-

Dan maar het motto: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan ofzo -O- . Succes met overhuizen!
  donderdag 10 mei 2018 @ 18:21:18 #28
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179067804
Ah Burdie dat is balen -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 12 mei 2018 @ 16:38:56 #29
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179107419
Duur dagje :D 2 nieuwe hoofdkussens gehaald (fuck potentiële nieuwe partner, die moet het er maar mee doen) en twee nachtkastjes *O* besloten dat de vloer boven blijft dus dat scheelt weer in (overschrijding van) het budget
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179107528
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 21:57 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Ah Lily ook jou gaat het lukken!
Heb je nog weer kijkers binnenkort?
Al drie weken niks.
-we verkopen nooit meer- :'(
  zaterdag 12 mei 2018 @ 16:53:49 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179107664
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 16:44 schreef lily het volgende:

[..]

Al drie weken niks.
-we verkopen nooit meer- :'(
Heeft de makelaar niet nog tips?
KuikenGuppy
  zaterdag 12 mei 2018 @ 21:00:13 #32
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179112296
Lily wat frustrerend -O-
Myra tof kasje!
Maraca ook lekker sjoppuh!
Selv gefeliciteerd met het zetten vd de handtekeningen :Y

He, burd wat ontzettend stom van de verf! Dat verwacht je toch niet -O-
Zijn jullie nu aan het verhuizen? *O*

Ik wist dat de stucadoor goed kon stucen.. maar niet dat hij ook een expert was in rotzooi maken. Hij zou gisteren langs komen nav mijn mail.. maar dat is op het laatste moment afgezegd . Heb hier helemaal geen zin in...

Zelf wel lekker bezig geweest in het huis.
Kamer V (Misschien dat ik de bergtoppen nog met wit vilt ga bekleden.. maar daar twijfel ik nog even over ;) )


Kamer A O+


Iemand nog wat grond nodig ;)


Vliesbehang op 1 muur van onze slaapkamer gedaan vandaag.. wat een rotklusje (was een lastig te behandelen muur).


Deze metallic kleur komt erop :)


Als die kleur erop zit dan is boven alles af. Volgende week de woonkamer schilderen en dan verhuizen maar w/
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 21:52:21 #33
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179114571





Vandaag verhuisd. Eindelijk!! Alles staat er behalve de keuken. Die komt volgende week. Maar potver. Dagje doorbikkelen en we zijn er!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179115084
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:52 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Vandaag verhuisd. Eindelijk!! Alles staat er behalve de keuken. Die komt volgende week. Maar potver. Dagje doorbikkelen en we zijn er!
Goed bezig!, en wat een prachtige kleur op de muur O+
Alius aliud dicit
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 22:11:12 #35
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179115395


Tis een mengkleur. Niet van een standaard staaltje O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179117358
Ik vind jouw muren echt heel gaaf, Radyhyn! Ik zou denk ik geen echte witte toppen meer doen. Ik vind de kleuren zo juist leuk. O+

Wij hebben vandaag een bank gekocht. *O* Hij komt waarschijnlijk pas als we ongeveer een maand in huis zitten, dus dan maar even geen bank.

Screenshotje van de bank, hij stond niet in onze kleur in de winkel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vertelde het tegen m'n zwager, en die zei meteen dat we hadden moeten afdingen. Dingen jullie af met meubels?
pi_179117418
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:11 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]

Tis een mengkleur. Niet van een standaard staaltje O+
Ze hebben zoveel kleuren, dat maakt dan toch niet zoveel uit? :D
  Moderator zaterdag 12 mei 2018 @ 22:54:24 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179117797
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ze hebben zoveel kleuren, dat maakt dan toch niet zoveel uit? :D
nou ja. Standaard staaltjes bij de hormbach zeg maar. Dus we kregen een hele uitgebreide waaier.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179118897
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:54 schreef Renesite het volgende:

[..]

nou ja. Standaard staaltjes bij de hormbach zeg maar. Dus we kregen een hele uitgebreide waaier.
Ooooh, ik ken alleen die hele muur met staaltjes bij de Gamma hier, dus ik snapte het al niet. :D
  zaterdag 12 mei 2018 @ 23:24:51 #40
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179119192
Rene, wat een prachtige kleur op de muur _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind jouw muren echt heel gaaf, Radyhyn! Ik zou denk ik geen echte witte toppen meer doen. Ik vind de kleuren zo juist leuk. O+

Wij hebben vandaag een bank gekocht. *O* Hij komt waarschijnlijk pas als we ongeveer een maand in huis zitten, dus dan maar even geen bank.

Screenshotje van de bank, hij stond niet in onze kleur in de winkel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vertelde het tegen m'n zwager, en die zei meteen dat we hadden moeten afdingen. Dingen jullie af met meubels?
Gave bank! *O* en ik ding af, maar niet bij alles. De nachtkastjes nu niet gedaan, bij de keukenboer deden ze er niet aan ("we zijn geen keukenconcurrent" :D), maar wel een Qoocker cadeau gekregen en een paar honderd euro korting als ik de week bepaalde dat ze mochten leveren, maar zij de dag. Maar bij de boxspring heb ik wel zitten afdingen, maar dat was pure noodzaak omdat hij veel te ruim boven budget zat :@ _O- uiteindelijk duizend euro afkregen ofzo, dus was wel de moeite waard (wtf zijn hun marges?!).
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 12 mei 2018 @ 23:54:51 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_179120395
Mijn slaapkamer is bijna af:
Zo was het


En zo is het nu
  zaterdag 12 mei 2018 @ 23:57:02 #42
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_179120511
Gewaagde kleur René. Tof!
En die kamer radyhyn! Gaaaaaf *O*
  zondag 13 mei 2018 @ 00:04:18 #43
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179120947
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:54 schreef PureEvil het volgende:
Mijn slaapkamer is bijna af:
Zo was het
[ afbeelding ]

En zo is het nu
[ afbeelding ]
Wauw! :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 14 mei 2018 @ 13:11:31 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179152343
Wow, wat een gave dingen komen er voorbij hier _O_.

Hier zijn momenteel 5 sterke mannen alles aan het inpakken, wat een takkeklus zeg :o. Zo blij dat we alles hebben uitbesteed :@.

Morgen gaan we over, heb er totaal geen zin in, al dat gedoe :'). Maargoed, even afzien en dan hoeven we de eerstkomende 20 jaar nergens meer naartoe *O*.
KuikenGuppy
  Moderator maandag 14 mei 2018 @ 13:33:37 #45
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_179152866
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 23:54 schreef PureEvil het volgende:
Mijn slaapkamer is bijna af:
Zo was het
[ afbeelding ]

En zo is het nu
[ afbeelding ]
Prachtig, wát een verschil!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_179161050
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:00 schreef Radyhyn het volgende:


Vliesbehang op 1 muur van onze slaapkamer gedaan vandaag.. wat een rotklusje (was een lastig te behandelen muur).
[ afbeelding ]

Wat is nu het voordeel van het vliesbehang tov gewoon behang :?

Moet ook nog een kamer behangen...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_179161280
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:48 schreef Myraela het volgende:
Ik vind jouw muren echt heel gaaf, Radyhyn! Ik zou denk ik geen echte witte toppen meer doen. Ik vind de kleuren zo juist leuk. O+

Wij hebben vandaag een bank gekocht. *O* Hij komt waarschijnlijk pas als we ongeveer een maand in huis zitten, dus dan maar even geen bank.

Screenshotje van de bank, hij stond niet in onze kleur in de winkel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vertelde het tegen m'n zwager, en die zei meteen dat we hadden moeten afdingen. Dingen jullie af met meubels?
Leuk onze bank komt daar ook vandaan. Bij meubels eigenlijk nooit afgedingt. Keukens en badkamers wel.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 14 mei 2018 @ 22:29:05 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179164346
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 21:52 schreef Renesite het volgende:
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]

Vandaag verhuisd. Eindelijk!! Alles staat er behalve de keuken. Die komt volgende week. Maar potver. Dagje doorbikkelen en we zijn er!
Oh rene toch, wat is het mooi! O+

Jullie gaan hier vast heel gelukkig worden. Blijven. Voelt het al als thuis?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179165369
Rady wat vet mooi O+

Die muur bij A.. is dat een muurschildering?

PE ook lekker bezig geweest *O*
  Moderator dinsdag 15 mei 2018 @ 06:06:32 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179168555
quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 22:29 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh rene toch, wat is het mooi! O+

Jullie gaan hier vast heel gelukkig worden. Blijven. Voelt het al als thuis?
elke dag een beetje meer :) ! Nog geen keuken en de pxkasten moeren ook nog. en voor de rest moet alles nog een plekje krijgen. Komt wel. Komt wel :7 !!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:29:05 #51
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179174709
Pure wauw, dat geeft wel voldoening zeker zo'n mooie kamer na hard werk :Y
Renes wat lekker op de bank zitten in jullie nieuwe huis *O*
Burd hopelijk jij vanavond ook lekker met je voeten omhoog op de bank na de verhuizing :Y
Mooie bank Myra :Y

quote:
1s.gif Op maandag 14 mei 2018 20:07 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat is nu het voordeel van het vliesbehang tov gewoon behang :?

Moet ook nog een kamer behangen...
Het nut van het vliesbehang is dat het oneffenheden e.d. kan 'verstoppen'.
Dit muurtje was een dun oneffen muurtje van gipsplaten. Waar we het super lelijke blauwe giltterbehang met reliëf vanaf gehaald hebben.
Verf zou daar niet mooi op worden.
Dus we hebben vliesbehang er tegen aan gedaan en nu gaan we het dus overschilderen.
De eerste laag verf zit er nu op.. maar het is er helemaal ingetrokken.. denk dat er nog wel 2 lagen op zullen moeten. Mijn conclusie is dat de gipsplaten muur te zuigend is en dat ik eerst had moeten voorstrijken en/of een dikkere laag behanglijm had moeten gebruiken. Hopelijk kan ik het nu nog oplossen met meerdere lagen verf ;)
Een gewoon dik behangetje erop had in dit geval misschien ook een goede optie geweest denk ik hoor. Maar ik wilde graag die metallic verf op die muur :P

quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 23:08 schreef Twinkle20 het volgende:
Rady wat vet mooi O+

Die muur bij A.. is dat een muurschildering?

PE ook lekker bezig geweest *O*
Dat is een behang cirkel van 190 cm diameter O+
https://www.hartendief.com/nl/slapend-woud.html

Van diezelfde site komt er dan ook nog een maanlamp boven te hangen
Lamp uit:


Lamp aan:


En dan deze boven de bergen van V's kamer
Lamp uit:


Lamp aan:
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  dinsdag 15 mei 2018 @ 13:41:02 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179174938
Die behangcirkel _O_ echt heel mooi Rady!
Wanneer verhuizen jullie ook alweer?
KuikenGuppy
  dinsdag 15 mei 2018 @ 14:55:48 #53
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179176327
Nog 1,5 week en dan verhuizen *O*
Op 1 juni leveren we de oude sleutel in ^O^
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179180908
Je brengt me op ideeen Rady *) *)
  donderdag 17 mei 2018 @ 20:21:24 #55
335643 faptist
Maakt fouten
pi_179226977
Oeh rady, behangcirkel en lamp boks O+
Zoooooooo mooi O+
pi_179230330
Morgen wordt de keuken geplaatst *O* Het huis wordt nu stukje bij beetje meer af..Hopelijk komen de gordijnen snel. Nog pvc op de trap en de tuin doen en dan zijn we zo goed als klaar.
  vrijdag 18 mei 2018 @ 11:26:33 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179237892
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:50 schreef PatriQue89 het volgende:
Morgen wordt de keuken geplaatst *O* Het huis wordt nu stukje bij beetje meer af..Hopelijk komen de gordijnen snel. Nog pvc op de trap en de tuin doen en dan zijn we zo goed als klaar.
*O* keuken lijkt me wel echt zo'n dingetje! Leuk! :D Foto als het af is? O-) Is het nog goed gekomen met de Nuts btw?

Wij zijn nu helemaal over en ik ben echt stikgelukkig O+. Het huis wordt steeds meer "eigen", gisteren is de piano afgeleverd (die was een paar dagen bij de vervoerder in de opslag gestald) en ineens klopt het. Vandaag komen ook de honden terug uit het pension en dan zijn we weer compleet.
We hadden uiteindelijk 3 verhuiswagens nodig :X 170 dozen gebruikt, daarvan zijn er nog een stuk of 40 niet uitgepakt. Echt slopend, zulke dagen. Laten we dat voorlopig niet nog eens doen :P.

Rady jullie mogen ook bijna hè! Ben je er klaar voor? Alles ingepakt?
KuikenGuppy
  vrijdag 18 mei 2018 @ 12:16:12 #58
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179238784
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:50 schreef PatriQue89 het volgende:
Morgen wordt de keuken geplaatst *O* Het huis wordt nu stukje bij beetje meer af..Hopelijk komen de gordijnen snel. Nog pvc op de trap en de tuin doen en dan zijn we zo goed als klaar.
Keuken *O* ik kreeg gisteren de bevestiging wanneer ze die bij mij gaan plaatsen.

Wil de sleutels :( nog een maandje
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179239130
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

*O* keuken lijkt me wel echt zo'n dingetje! Leuk! :D Foto als het af is? O-) Is het nog goed gekomen met de Nuts btw?

Wij zijn nu helemaal over en ik ben echt stikgelukkig O+. Het huis wordt steeds meer "eigen", gisteren is de piano afgeleverd (die was een paar dagen bij de vervoerder in de opslag gestald) en ineens klopt het. Vandaag komen ook de honden terug uit het pension en dan zijn we weer compleet.
We hadden uiteindelijk 3 verhuiswagens nodig :X 170 dozen gebruikt, daarvan zijn er nog een stuk of 40 niet uitgepakt. Echt slopend, zulke dagen. Laten we dat voorlopig niet nog eens doen :P.

Rady jullie mogen ook bijna hè! Ben je er klaar voor? Alles ingepakt?
170 dozen :o, wij hadden er ruim 50 met z'n tweeën.
Fijn dat het goed voelt, snel gaat dat hè!

Bij ons is komende dagen de stucadoor bezig in de woonkamer dus is het weer even kamperen. Maar het wordt wel mooi. O+

Succes Rady, nog even geduld!
pi_179239266
Holy shit 170 dozen :o
Ik heb er nu denk ik .... 50 verzameld? :X

Verhuiswagen is wel al geregeld en ik had me er al op ingesteld dat het aardig wat op en neer rijden gaat worden :+
pi_179239731
quote:
7s.gif Op donderdag 17 mei 2018 22:50 schreef PatriQue89 het volgende:
Morgen wordt de keuken geplaatst *O* Het huis wordt nu stukje bij beetje meer af..Hopelijk komen de gordijnen snel. Nog pvc op de trap en de tuin doen en dan zijn we zo goed als klaar.
laat je weten hoe dat pvc op de trap bevalt? Wij overwegen het ook
pi_179239838
Ik vrees dat wij tzt ook wel tot 100 dozen komen. Er staan er nu al zo'n 20 op zolder en nog eens zo veel in zo'n mini opslag. Wij hebben gewoon een aantal verzamelingen die eigenlijk niks staan te doen, maar we ook niet weg willen doen. Gelukkig genoeg ruimte in het nieuwe huis. :Y)
pi_179242092
170 dozen? :o

Wij zitten nu aan de 15, heb 15 nieuwe besteld. Maar dan zou alles wel in dozen moeten zitten. Oh en iets van 8 vuilniszakken met kleding.

Ik moet mezelf echt inhouden om niet nu gewoon alles al in te pakken. :') Maar wij hoeven pas over 3 weken ingepakt te zijn.
pi_179242589
Ik heb ze niet geteld de vorige keer en was ook nu niet van plan het te doen. Maar meer dan 15 dozen, dat weet ik heeeeel zeker. Er staan nu al zes grote bananendozen ingepakt in de studiehoek, alle boeken en mappen die ik niet meer nodig heb tot aan september.
Het voordeel is deze keer dat we begin juli de sleutel krijgen, dag erna gaan de vloeren in de garage en op de zolder er in en dan kunnen we beginnen met het leegtrekken van de zolder in het huurhuis. En daarna dus alle dozen die hier al klaar staan. Helemaal verhuizen kan pas in september, maar elke keer dat we naar het nieuwe huis gaan (600 meter van ons huurhuis, ongeveer naast de school van de kinderen) nemen we gewoon dozen mee. Vorige keer moesten we in een week alles over hebben, terwijl het bloedheet was. Die druk hebben we nu veel minder.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 18 mei 2018 @ 16:14:28 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179243760
Niet alle dozen zaten helemaal vol, maar toch :'). Ik schrok er zelf ook van en we gaan de komende tijd echt een heleboel spulletjes naar de kringloopwinkel brengen :@ :@ :@.
KuikenGuppy
  Moderator vrijdag 18 mei 2018 @ 17:04:45 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179244880
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

*O* keuken lijkt me wel echt zo'n dingetje! Leuk! :D Foto als het af is? O-) Is het nog goed gekomen met de Nuts btw?

Wij zijn nu helemaal over en ik ben echt stikgelukkig O+. Het huis wordt steeds meer "eigen", gisteren is de piano afgeleverd (die was een paar dagen bij de vervoerder in de opslag gestald) en ineens klopt het. Vandaag komen ook de honden terug uit het pension en dan zijn we weer compleet.
We hadden uiteindelijk 3 verhuiswagens nodig :X 170 dozen gebruikt, daarvan zijn er nog een stuk of 40 niet uitgepakt. Echt slopend, zulke dagen. Laten we dat voorlopig niet nog eens doen :P.

Rady jullie mogen ook bijna hè! Ben je er klaar voor? Alles ingepakt?
het is nu bijna 3week geleden dat we de sleutel hebben gekregen! Dus eindelijk! En toen ging het rap. Eerste week muren. Tweede week vloeren. Gelijk die zaterdag (6dgn geleden) verhuisd. En vandaag de keuken. Nu nog raambekleding en wat kleine dingen in huis en de tuinen!

(Beetje vertekend ivm panorama)






 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 18 mei 2018 @ 17:16:57 #67
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179245079
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

het is nu bijna 3week geleden dat we de sleutel hebben gekregen! Dus eindelijk! En toen ging het rap. Eerste week muren. Tweede week vloeren. Gelijk die zaterdag (6dgn geleden) verhuisd. En vandaag de keuken. Nu nog raambekleding en wat kleine dingen in huis en de tuinen!

(Beetje vertekend ivm panorama)
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Wtf, zetten ze dat gewoon in één dag? :D Ik had gedacht dat zoiets langer zou duren! Ziet er netjes uit zeg :). En lekker ruim O+. Wat voor aanrechtblad hebben jullie er op? Is dat hardsteen?
KuikenGuppy
  vrijdag 18 mei 2018 @ 18:05:57 #68
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179245945
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 17:04 schreef Renesite het volgende:

[..]

het is nu bijna 3week geleden dat we de sleutel hebben gekregen! Dus eindelijk! En toen ging het rap. Eerste week muren. Tweede week vloeren. Gelijk die zaterdag (6dgn geleden) verhuisd. En vandaag de keuken. Nu nog raambekleding en wat kleine dingen in huis en de tuinen!

(Beetje vertekend ivm panorama)
[ afbeelding ]


[ afbeelding ]


[ afbeelding ]
Mooi O+

Ik wilde vragen waarom de kastjes niet zijn doorgetrokken bij de bar, maar toen ging het lampje branden. Het is een bar :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179246677
Lekker keukentje! *O*
  Moderator vrijdag 18 mei 2018 @ 21:20:09 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179249210
In 1 dag ja :) van 7:30 tot plm 15:00 in zn eentje! En inderdaad een bar ;) !
Blad is geen hardsteen. Extra dik kunststof.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179284087
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 11:26 schreef Burdie het volgende:

[..]

*O* keuken lijkt me wel echt zo'n dingetje! Leuk! :D Foto als het af is? O-) Is het nog goed gekomen met de Nuts btw?

Wij zijn nu helemaal over en ik ben echt stikgelukkig O+. Het huis wordt steeds meer "eigen", gisteren is de piano afgeleverd (die was een paar dagen bij de vervoerder in de opslag gestald) en ineens klopt het. Vandaag komen ook de honden terug uit het pension en dan zijn we weer compleet.
We hadden uiteindelijk 3 verhuiswagens nodig :X 170 dozen gebruikt, daarvan zijn er nog een stuk of 40 niet uitgepakt. Echt slopend, zulke dagen. Laten we dat voorlopig niet nog eens doen :P.

Rady jullie mogen ook bijna hè! Ben je er klaar voor? Alles ingepakt?
Foto's zijn er al zag ik :+ Ben echt blij dat de keuken er is. Nuts is helemaal goed gekomen. Maar goed, uiteindelijk wel 6 maanden vertraging ;(.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 mei 2018 13:04 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

laat je weten hoe dat pvc op de trap bevalt? Wij overwegen het ook
Probeer het te onthouden. Dinsdag even contact hebben wanneer hij komt..Hij moet ook de vloer in de keuken nog even bijwerken. 2 stroken zijn net iets te kort :'). Kan gebeuren, is makkelijk te fixen schijnt.
pi_179284099
En wij hadden zo'n 40 dozen denk ik ongeveer..
  zondag 20 mei 2018 @ 15:06:38 #73
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179284758
Ik heb hier 25-30 (weet niet meer precies hoeveel) verhuisdozen liggen en vind dat ik er ook niet meer mag gebruiken :Y dus ben ook kritisch aan het kijken wat mee gaat en wat niet. Gisteren alvast begonnen met het opruimen van wat kasten, zodat ik winterkleding e.d. alvast in de dozen kon doen (wat een ruimte heb je dan in zo'n kast O+ ) en gelijk wat spullen weggedaan.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 20 mei 2018 @ 20:58:51 #74
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179290795
Wij zijn met z'n vieren plus 2 honden en een kat, misschien daardoor wat meer dozen ;). De verhuizer zei overigens wel dat het aantal wat meer dan gemiddeld was voor een gezin als het onze.
Intussen staan er alweer 5 dozen klaar voor de kringloop :').
KuikenGuppy
  dinsdag 22 mei 2018 @ 12:06:33 #75
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179318650
Mooie keuken!!

Wij zijn druk aan het klussen geweest.. bijna klaar!.. do/vr de schuifpui en het kozijn....zat/zon verhuizen... druk aan het inpakken nu.. veel dozen.. weet niet hoeveel.. geen tijd om te posten.. nu ga ik weer rennen.. :P
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179343699
Ik ben al een jaar aan het opruimen 8-) goed voorbereid het halve werk ofzo. Er is nog genoeg meuk over.

Mooie keuken kwam daar voorbij ^O^

We zijn vandaag weer gaan kijken ergens. Bungalow uit 2003. Op de foto's leek het kleiner, of het ligt aan mij, inmiddels zoveel groothoeklensfoto's zien langskomen dat mijn hoofd automatisch alles kleiner maakt. Maar prachtig. Je kunt er zo in.

Helaas ligt het naast de A76. En dat hoor je behoorlijk in de tuin. Het stoorde me echt. Het ligt ook wat boven budget ;( en niet in onze huidige woonplaats. Plus iemand had al een bod gedaan. Dus het gaat 'm niet worden.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_179343771
Morgen bellen voor een andere. Wel in onze woonplaats. Ik denk dat we weer nummer zoveel zijn, maar goed.

Ik stel me maar in op nog een kerst in dit huis :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 23 mei 2018 @ 20:21:49 #78
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179344052
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2018 12:06 schreef Radyhyn het volgende:
Mooie keuken!!

Wij zijn druk aan het klussen geweest.. bijna klaar!.. do/vr de schuifpui en het kozijn....zat/zon verhuizen... druk aan het inpakken nu.. veel dozen.. weet niet hoeveel.. geen tijd om te posten.. nu ga ik weer rennen.. :P
:*
Bijna zo ver!

Wij beginnen de boel een beetje op orde te krijgen nu. Heb alleen enorme heimwee :@. Hopelijk gaat dat snel weg.
KuikenGuppy
  woensdag 23 mei 2018 @ 20:50:23 #79
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179344441
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

:*
Bijna zo ver!

Wij beginnen de boel een beetje op orde te krijgen nu. Heb alleen enorme heimwee :@. Hopelijk gaat dat snel weg.
Burdie, vergeef me voor niet teruglezen, maar waarnaar heb je heimwee? Ben je naar een andere plaats verhuisd? Of is het heimwee naar je oude huis?

Dat laatste heb ik nu bij voorbaat al. Mijn hemel. :{
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 23 mei 2018 @ 21:49:47 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179345314
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2018 20:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Burdie, vergeef me voor niet teruglezen, maar waarnaar heb je heimwee? Ben je naar een andere plaats verhuisd? Of is het heimwee naar je oude huis?

Dat laatste heb ik nu bij voorbaat al. Mijn hemel. :{
We zijn zo'n 95km verderop gaan wonen en ik mis echt m'n vertrouwde dorp (we hebben daar 10 jaar gewoond). Ik voel me ontworteld. We wonen hier net een week hoor, dus het moet allemaal z'n draai nog vinden, maar vooralsnog overheerst het "waarom wilde ik dit?"-gevoel.
KuikenGuppy
pi_179352110
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

We zijn zo'n 95km verderop gaan wonen en ik mis echt m'n vertrouwde dorp (we hebben daar 10 jaar gewoond). Ik voel me ontworteld. We wonen hier net een week hoor, dus het moet allemaal z'n draai nog vinden, maar vooralsnog overheerst het "waarom wilde ik dit?"-gevoel.
Dat komt vanzelf wel goed! Sommige dingen zijn gewoon wennen denk ik. Zodra dingen als boodschappen doen weer op de automatische piloot gaan zal het al heel anders zijn!

Maar ik heb makkelijk praten met mijn 3 km verhuizen. :X
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:48:39 #82
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179352844
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

We zijn zo'n 95km verderop gaan wonen en ik mis echt m'n vertrouwde dorp (we hebben daar 10 jaar gewoond). Ik voel me ontworteld. We wonen hier net een week hoor, dus het moet allemaal z'n draai nog vinden, maar vooralsnog overheerst het "waarom wilde ik dit?"-gevoel.
Oh dat begrijp ik wel. Je moet dan toch weer je eigen kringetje opbouwen en je de nieuwe locatie eigen maken. Was het wel je eigen keuze, of moesten jullie voor werk o.d. verhuizen?
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:50:30 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179352877
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:48 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh dat begrijp ik wel. Je moet dan toch weer je eigen kringetje opbouwen en je de nieuwe locatie eigen maken. Was het wel je eigen keuze, of moesten jullie voor werk o.d. verhuizen?
Nee we zijn puur voor het huis gegaan :o we zijn qua werk niet gebonden aan een locatie. Mijn schoonfamilie woont wel dichtbij onze nieuwe woonplaats, dat speelde ook mee. Maar vooral het fantastische huis O+.
KuikenGuppy
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:51:06 #84
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179352884
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 09:57 schreef archito het volgende:

[..]

Dat komt vanzelf wel goed! Sommige dingen zijn gewoon wennen denk ik. Zodra dingen als boodschappen doen weer op de automatische piloot gaan zal het al heel anders zijn!

Maar ik heb makkelijk praten met mijn 3 km verhuizen. :X
Ik ga hemelsbreed nog geen kilometer, schat ik! :D

Maar toch weer een ander buurtje, supermarkt (dat is wel echt zo'n ding ja! :D ), nieuwe buren etc. En ik zal oprecht het huidige huis missen. Dat is gewoon heel tof! Nieuwe huis ook, maar daar moet ik nog wel een tijdje wennen, denk ik, voor het gevoel over is dat ik op visite ben.

Mijn tuin die na jaren zwoegen nu echt heel mooi is, ga ik ook missen. Dat vind ik wel echt heel erg. En de grafjes van mijn huisdieren. ;(
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 mei 2018 @ 10:52:53 #85
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179352906
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 10:50 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nee we zijn puur voor het huis gegaan :o we zijn qua werk niet gebonden aan een locatie. Mijn schoonfamilie woont wel dichtbij onze nieuwe woonplaats, dat speelde ook mee. Maar vooral het fantastische huis O+.
Dat is dan in elk geval fijn. Kijk maar goed om je heen in je O+ huis O+ als je je eventjes rot voelt.
Je huis is het belangrijkste, je veilige haven. Dat zit dan in elk geval goed, als ik het zo hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:16:14 #86
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179353280
quote:
1s.gif Op woensdag 23 mei 2018 21:49 schreef Burdie het volgende:

[..]

We zijn zo'n 95km verderop gaan wonen en ik mis echt m'n vertrouwde dorp (we hebben daar 10 jaar gewoond). Ik voel me ontworteld. We wonen hier net een week hoor, dus het moet allemaal z'n draai nog vinden, maar vooralsnog overheerst het "waarom wilde ik dit?"-gevoel.
Komt wel goed :*
Ik kan nu ook weer zonder in tranen uit te barsten zeggen dat ik geen heimwee meer heb.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179353345
Ik heb geen last van heimwee naar oude huizen, maar ik vind dat nu wel wat lastiger met kinderen. In het vorige huis zijn ze geboren en in dit huis zijn ze opgegroeid. Dat opgroeien gaat nog wel even door, maar dit is het eerste huis waar ze aan gehecht zijn geraakt. Mijn dochter wil dan ook niet verhuizen, niet vanwege een concrete reden maar die gehechtheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:26:22 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179353445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen last van heimwee naar oude huizen, maar ik vind dat nu wel wat lastiger met kinderen. In het vorige huis zijn ze geboren en in dit huis zijn ze opgegroeid. Dat opgroeien gaat nog wel even door, maar dit is het eerste huis waar ze aan gehecht zijn geraakt. Mijn dochter wil dan ook niet verhuizen, niet vanwege een concrete reden maar die gehechtheid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap je spoiler heel goed, maar voor ons zijn de voordelen van de stad (die gelukkig een stuk kleiner is dan in jouw geval) gewoon zoveel groter dan ergens op het platteland een kavel kopen en daar een huis bouwen.
Hier zit Soneal op een hele goede lagere school en heeft hij straks keuze uit tenminste 5 goede middelbare scholen binnen 4 km.
Ik heb al een kind op het platteland opgevoed, met keuze uit 1 lagere school, en 2 middelbare scholen, maar bijvoorbeeld geen categoraal gymnasium in de buurt. Niet dat ik Soneal daar zo nodig op moet hebben, maar als hij daar naartoe zou willen dan kan dat wel waar we nu wonen en niet waar we wherever anders zouden gaan wonen.

Dat is echt iets wat me simpelweg weerhoudt, en me aanspoort te investeren in ons huis (uitbouw, nieuwe keuken, nieuwe badkamer), want we moeten hier nog gewoon zeker 10 tot 15 jaar.
Wat overigens niet echt erg is, want we wonen ook zonder die verbouwing al erg leuk, maar toch, mijn hart wil ergens vrijstaand op het platteland wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179353534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap je spoiler heel goed, maar voor ons zijn de voordelen van de stad (die gelukkig een stuk kleiner is dan in jouw geval) gewoon zoveel groter dan ergens op het platteland een kavel kopen en daar een huis bouwen.
Wij blijven sowieso bij de stad wonen, want we willen de reistijd naar ons werk binnen de perken houden en de kinderen niet van school halen. Daarbij vind ik het belangrijk dat de kinderen naar een goede middelbare school kunnen, zoals jij ook aangeeft, en dat ze makkelijk bij hun vrienden en (te zijner tijd) uitgaansgelegenheden kunnen komen.

We hebben het geluk dat de nieuwe metrolijn binnenkort wordt geopend, want daardoor worden de gebieden net buiten de stad nog makkelijker bereikbaar. En ik ga misschien een snellere fiets kopen en een andere (rustigere) route nemen naar m'n werk. Ik zie het helemaal voor me. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:35:43 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179353591
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij blijven sowieso ook bij de stad wonen, want we willen de reistijd naar ons werk binnen de perken houden en de kinderen niet van school halen. Daarbij vind ik het belangrijk dat de kinderen naar een goede middelbare school kunnen, zoals jij ook aangeeft, en dat ze makkelijk bij hun vrienden en uitgaansgelegenheden kunnen komen.

We hebben het geluk dat de nieuwe metrolijn binnenkort wordt geopend, want daardoor worden de gebieden net buiten de stad nog makkelijker bereikbaar. En ik ga misschien een snellere fiets kopen en een andere (rustigere) route nemen naar m'n werk. Ik zie het helemaal voor me. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dat is wel mooi als die gebieden dan bereikbaar worden, zeker als je de kinderen gewoon op dezelfde school kunt houden zou dat prima te doen zijn, dan ontneem je ze ook hun vrienden niet.
Dat is ook iets wat Soneal wel aangeeft; hij wil niet naar het platteland verhuizen, dat zou hem uit zijn sociale omgeving halen.
Ik denk dat we best een huis mogen bouwen op het terrein van het oude ziekenhuis, dan kan hij gewoon op zijn huidige school blijven.
Helaas kunnen we ons daar alleen een kavel permitteren, en ik denk niet dat we er een caravan mogen neerzetten om in te gaan wonen :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179353600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:35 schreef Leandra het volgende:

Helaas kunnen we ons daar alleen een kavel permitteren, en ik denk niet dat we er een caravan mogen neerzetten om in te gaan wonen :')
:D

Als het aan mij zou liggen, zou ik gaan leven als de Unabomber. De kinderen houden me nog een beetje sociaal.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 mei 2018 @ 11:44:46 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179353725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D

Als het aan mij zou liggen, zou ik gaan leven als de Unabomber. De kinderen houden me nog een beetje sociaal.
Oh mên.... ik ben zo weg van dit huis hè.....
Maar goed, zit je daar in het midden van niets naast een N-weg.... verder zie ik me dat zo van vloeren, keuken en badkamers voorzien en ben ik dan helemaal happy.
Dat N dan amper meer normaal op zijn werk kan komen, en Soneal een schoolprobleem heeft weerhoudt ons. Vooral dat eerste, daar moet namelijk wel de hypotheek van betaald worden :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 mei 2018 @ 13:10:31 #93
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179355084
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 11:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik snap je spoiler heel goed, maar voor ons zijn de voordelen van de stad (die gelukkig een stuk kleiner is dan in jouw geval) gewoon zoveel groter dan ergens op het platteland een kavel kopen en daar een huis bouwen.
Hier zit Soneal op een hele goede lagere school en heeft hij straks keuze uit tenminste 5 goede middelbare scholen binnen 4 km.
Ik heb al een kind op het platteland opgevoed, met keuze uit 1 lagere school, en 2 middelbare scholen, maar bijvoorbeeld geen categoraal gymnasium in de buurt. Niet dat ik Soneal daar zo nodig op moet hebben, maar als hij daar naartoe zou willen dan kan dat wel waar we nu wonen en niet waar we wherever anders zouden gaan wonen.

Dat is echt iets wat me simpelweg weerhoudt, en me aanspoort te investeren in ons huis (uitbouw, nieuwe keuken, nieuwe badkamer), want we moeten hier nog gewoon zeker 10 tot 15 jaar.
Wat overigens niet echt erg is, want we wonen ook zonder die verbouwing al erg leuk, maar toch, mijn hart wil ergens vrijstaand op het platteland wonen.
Er zit natuurlijk ook nog wel wat ruimte tussen grote (rand)stad en platteland. Het is niet het één of het ander.

Kom toch naar Groningen Stad, mensen! *O*
Als rechtgeaarde randstedeling vond ik hier alles wat ik wilde: theaters, een Koninklijk toneelgezelschap, een internationaal dansgezelschap, filmhuizen, het Groninger Museum (dat de collectie van Bowie destijds kreeg toegewezen!), 100 andere vormen van cultuur, goede restaurants, fijne huizen (betaalbaar!), goede sfeer en prima voorzieningen zoals twee ziekenhuizen waarvan één academisch. En voor de kindhebbenden: twee gymnasia, een internationale school, een goede hoge school, een universiteit (met Nobelprijs-hoogleraar *) ) en echt een keur aan onderwijsvormen (montessori, vrije school, weet ik het).

En er is werk zat.

En als je het geen probleem vindt om een kwartier/20 minuten te fietsen naar het stadscentrum, waar boetiekjes zitten,maar ook de grote ketens en waar ook vijf dagen per week versmarkt is, kun je ook je eigen woning op een kavel neerzetten. Voor relatief wènig.

Wat een onzinnig gesteggel is het om toch met zijn allen bij elkaar te kruipen in overbevolkt gebied in het westen van onze postzegel.

P.S: Je kan elke dag naar O+ Schiermonnikoog O+ als je zin hebt. Dit geeft de doorslag. Kan niet anders.

[ Bericht 13% gewijzigd door Duderinnetje op 24-05-2018 13:33:03 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 13:19:51 #94
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179355257
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk ook nog wel wat ruimte tussen grote (rand)stand en platteland. Het is niet het één of het ander.
Niet elke stad is Groningen, uiteraard :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 24 mei 2018 @ 13:22:37 #95
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179355307
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:19 schreef Renesite het volgende:

[..]

Niet elke stad is Groningen, uiteraard :)
True. Zie mijn edit.
#promo-rant
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 mei 2018 @ 13:32:58 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179355504
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:10 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk ook nog wel wat ruimte tussen grote (rand)stad en platteland. Het is niet het één of het ander.

Kom toch naar Groningen Stad, mensen! *O*
Als rechtgeaarde randstedeling vond ik hier alles wat ik wilde: theaters, een Koninklijk toneelgezelschap, een internationaal dansgezelschap, filmhuizen, het Groninger Museum (dat de collectie van Bowie destijds kreeg toegewezen!), 100 andere vormen van cultuur, goede restaurants, fijne huizen (betaalbaar!), goede sfeer en prima voorzieningen zoals twee ziekenhuizen waarvan één academisch. En voor de kindhebbenden: twee gymnasia, een internationale school, een goede hoge school, een universiteit (met Nobelprijs-hoogleraar *) ) en echt een keur aan onderwijsvormen (montessori, vrije school, weet ik het).

En er is werk zat.

Wat een onzinnig gesteggel is het om toch met zijn allen bij elkaar te kruipen in overbevolkt gebied in het westen van onze postzegel.

P.S: Je kan elke dag naar O+ Schiermonnikoog O+ als je zin hebt. Dit geeft de doorslag. Kan niet anders.
Ik weet zelf hoe het is om op het platteland te wonen, en ik weet dat Claudia het ook weet.
Als ik hier (Amersfoort) wegga dan is het zeker niet om in een andere stad te gaan wonen.
En Burdie weet waar mijn huis woont en kan ook bevestigen dat ik voor de stad al heel leuk rustig woon enzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 mei 2018 @ 13:36:01 #97
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179355546
Klopt O+.
KuikenGuppy
  donderdag 24 mei 2018 @ 13:37:17 #98
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179355567
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik weet zelf hoe het is om op het platteland te wonen, en ik weet dat Claudia het ook weet.
Als ik hier (Amersfoort) wegga dan is het zeker niet om in een andere stad te gaan wonen.
En Burdie weet waar mijn huis woont en kan ook bevestigen dat ik voor de stad al heel leuk rustig woon enzo.
Oh maar Amersfoort is toch het Groningen-Stad van de provincie Utrecht? 8-) Amersfoort is fantastisch, vind ik. Wel te vergelijken met mijn stad, weet ik uit eigen ervaring. In veel dingen: sfeer, mentaliteit, klein bietje kneuterig nog. Groningen is natuurlijk (locatie locatie) goedkoper om te wonen. Maar ik O+ Amersfoort. Als ik ooit, god verhoede, weer centraler in Nederland en in een stad zou moeten gaan wonen, dan wordt het Amersfoort.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179355640
Ik heb de Groningenboot ooit gemist, vrees ik. Ik schreef me in voor een studie Nederlands op de RUG en op het laatst mogelijke moment heb ik daar de UvA van gemaakt vanwege de liefde. Sindsdien zit ik vast aan Amsterdam. Ik kan er niet meer weg omdat ik dan lieve mensen hier achter moet laten, zoals de grootouders van mijn kinderen.

Vorig jaar fantaseerde ik nog even over Friesland. Het jaar ervoor over Zeeland. Het jaar daarvoor over Noord-Italië. Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat ik het beste moet maken van deze mooie, drukke klotestad. Wel nog even naar de Bowietentoonstelling geweest, vanzelfsprekend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 13:45:32 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179355717
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh maar Amersfoort is toch het Groningen-Stad van de provincie Utrecht? 8-) Amersfoort is fantastisch, vind ik. Wel te vergelijken met mijn stad, weet ik uit eigen ervaring. In veel dingen: sfeer, mentaliteit, klein bietje kneuterig nog. Groningen is natuurlijk (locatie locatie) goedkoper om te wonen. Maar ik O+ Amersfoort. Als ik ooit, god verhoede, weer centraler in Nederland en in een stad zou moeten gaan wonen, dan wordt het Amersfoort.
Amersfoot en eventueeeeel Utrecht. Ja. Verder ga ik ook niet :)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:03:49 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179356041
Dubbel
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:07:52 #102
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179356111
quote:
9s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:41 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb de Groningenboot ooit gemist, vrees ik. Ik schreef me in voor een studie Nederlands op de RUG en op het laatst mogelijke moment heb ik daar de UvA van gemaakt vanwege de liefde. Sindsdien zit ik vast aan Amsterdam. Ik kan er niet meer weg omdat ik dan lieve mensen hier achter moet laten, zoals de grootouders van mijn kinderen.

Vorig jaar fantaseerde ik nog even over Friesland. Het jaar ervoor over Zeeland. Het jaar daarvoor over Noord-Italië. Inmiddels heb ik me erbij neergelegd dat ik het beste moet maken van deze mooie, drukke klotestad. Wel nog even naar de Bowietentoonstelling geweest, vanzelfsprekend.
Juist de liefde voor klote-dingen, is ware liefde. Dus ook die voor jouw klote-stad O+

Dan zit je toch goed daar? Kan het me levendig voorstellen dat vriendjes van het kroost en nabije grootouders wezenlijk verschil uitmaken.

Echter: Stuur het kroost t.z.t. wel naar Groningen voor hun studie! 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:09:37 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179356134
En toen ging ik weer op Funda kijken, en nou ben ik verliefd op een huisje in Vierhouten, dichtsbijzijnde lagere school 6,1 km verderop.... WAAROM???!!!
Gewoon nooit meer weg hoeven, als ik te krakkemikkig ben om de trap op te lopen gewoon beneden gaan slapen. Zucht.... :'(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:13:15 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179356187
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:37 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Oh maar Amersfoort is toch het Groningen-Stad van de provincie Utrecht? 8-) Amersfoort is fantastisch, vind ik. Wel te vergelijken met mijn stad, weet ik uit eigen ervaring. In veel dingen: sfeer, mentaliteit, klein bietje kneuterig nog. Groningen is natuurlijk (locatie locatie) goedkoper om te wonen. Maar ik O+ Amersfoort. Als ik ooit, god verhoede, weer centraler in Nederland en in een stad zou moeten gaan wonen, dan wordt het Amersfoort.
Ja, Amersfoort is wel O+ idd, ergens tussen tafellaken en servet, maar wel een oude stad, dus het is goed toeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:21:34 #105
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179356297
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 13:45 schreef Renesite het volgende:

[..]

Amersfoot en eventueeeeel Utrecht. Ja. Verder ga ik ook niet :)
Ik vond de randstad wel heel leuk hoor en ook echt vormend in mijn jonge(re) jaren. Ik heb in Rotterdam, Den Haag en halftijds in Amsterdam gewoond. Niet willen missen.

Echter: ietsje minder in your face en almaar intensief leven mocht wat mij betreft ook wel. Maar ik dacht toen: hier gebeurt het allemaal. Waar moet ik ooit nog naar experimenteel theater of vage bandjes kijken?

Nou, dat bleek dus gewoon in Groningen aan de orde van de dag. :P

Maar toch: hulde aan de randstad. Een soort dienstplicht voor allen, vind ik, 8-)
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:23:17 #106
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179356322
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:09 schreef Leandra het volgende:
En toen ging ik weer op Funda kijken, en nou ben ik verliefd op een huisje in Vierhouten, dichtsbijzijnde lagere school 6,1 km verderop.... WAAROM???!!!
Gewoon nooit meer weg hoeven, als ik te krakkemikkig ben om de trap op te lopen gewoon beneden gaan slapen. Zucht.... :'(
In Nunspeet mag je niet vloeken op straat. Geen optie.

Edit: ik verwarde straatnaam met plaatsnaam. Indien vloeken mag, tot koop over gaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 24 mei 2018 @ 14:35:29 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179356541
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:23 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

In Nunspeet mag je niet vloeken op straat. Geen optie.

Edit: ik verwarde straatnaam met plaatsnaam. Indien vloeken mag, tot koop over gaan.
Vierhouten is een toeristendorp, daar zijn ze wel wat gewend...
Maar 2 uur reistijd voor N gaat m echt niet worden helaas.
Ruim 6 km van een lagere school ook niet trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179357984
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:09 schreef Leandra het volgende:
En toen ging ik weer op Funda kijken, en nou ben ik verliefd op een huisje in Vierhouten, dichtsbijzijnde lagere school 6,1 km verderop.... WAAROM???!!!
Ik val op dit soort huizen. Dit huis is net iets te duur gezien de renovatie die nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 24-05-2018 15:59:27 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179358961
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vierhouten is een toeristendorp, daar zijn ze wel wat gewend...
Maar 2 uur reistijd voor N gaat m echt niet worden helaas.
Ruim 6 km van een lagere school ook niet trouwens.
Boodschappen doen is altijd een gedoe. Daarvoor moet je naar Nunspeet of Elspeet. Tenzij je heel veel extra wilt betalen in de lokale attent. Druk in de zomer. Veel toeristen met elektrische fiets als de zon ook maar even schijnt. Daar moet je met je auto doorheen laveren terwijl oma van 73 opeens voor je oversteekt. Of als ze met zn drieën op een rijtje blijven fietsen.
De hei is prachtig en de bossen ook maar ik zou gek worden van de e-bikes
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:04:43 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179359626
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 16:35 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

Boodschappen doen is altijd een gedoe. Daarvoor moet je naar Nunspeet of Elspeet. Tenzij je heel veel extra wilt betalen in de lokale attent. Druk in de zomer. Veel toeristen met elektrische fiets als de zon ook maar even schijnt. Daar moet je met je auto doorheen laveren terwijl oma van 73 opeens voor je oversteekt. Of als ze met zn drieën op een rijtje blijven fietsen.
De hei is prachtig en de bossen ook maar ik zou gek worden van de e-bikes
Laten we het er op houden dat ik bekend ben met Garderen, niet heel veel anders ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 mei 2018 @ 17:07:42 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179359693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 15:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik val op dit soort huizen. Dit huis is net iets te duur gezien de renovatie die nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, plaatje wel O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179361166
Leandra, welke wijk(en)/straten in Amersfoort zou jij aanraden om te gaan wonen? Ik zit nu in Utrecht en kijk af en toe eens op Funda en dan ook met een schuin oog naar Amersfoort, maar waar ik hier in Utrecht precies weet waar ik wel en niet zou willen wonen heb ik daar in Amersfoort geen idee van. Ik zou zoeken naar kindvriendelijk, basisscholen en middelbare scholen dichtbij, binnen 20 min naar stadscentrum kunnen fietsen, beetje in buurt van een station (10-15 minuutjes fietsen), gezellige sfeer, liefst nog klein beetje groen achtig en relatief rustig.
Oh, en enigszins betaalbaar. Eengezinswoning haalbaar voor +- 300 a 350k. Liefst minder natuurlijk met wel bovenstaande eigenschappen haha, maar >350k is financieel sowieso niet haalbaar.
  Moderator donderdag 24 mei 2018 @ 19:04:21 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179362172
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 14:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik vond de randstad wel heel leuk hoor en ook echt vormend in mijn jonge(re) jaren. Ik heb in Rotterdam, Den Haag en halftijds in Amsterdam gewoond. Niet willen missen.

Echter: ietsje minder in your face en almaar intensief leven mocht wat mij betreft ook wel. Maar ik dacht toen: hier gebeurt het allemaal. Waar moet ik ooit nog naar experimenteel theater of vage bandjes kijken?

Nou, dat bleek dus gewoon in Groningen aan de orde van de dag. :P

Maar toch: hulde aan de randstad. Een soort dienstplicht voor allen, vind ik, 8-)
Daar werken ze lekker. Wij genieten, na 15min fietsen thuis komen van 't werk O+ !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179362201
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 17:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Laten we het er op houden dat ik bekend ben met Garderen, niet heel veel anders ;)
haha ja, enough said. De ijstijd is wel ❤
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:10:50 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179362294
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Leandra, welke wijk(en)/straten in Amersfoort zou jij aanraden om te gaan wonen? Ik zit nu in Utrecht en kijk af en toe eens op Funda en dan ook met een schuin oog naar Amersfoort, maar waar ik hier in Utrecht precies weet waar ik wel en niet zou willen wonen heb ik daar in Amersfoort geen idee van. Ik zou zoeken naar kindvriendelijk, basisscholen en middelbare scholen dichtbij, binnen 20 min naar stadscentrum kunnen fietsen, beetje in buurt van een station (10-15 minuutjes fietsen), gezellige sfeer, liefst nog klein beetje groen achtig en relatief rustig.
Oh, en enigszins betaalbaar. Eengezinswoning haalbaar voor +- 300 a 350k. Liefst minder natuurlijk met wel bovenstaande eigenschappen haha, maar >350k is financieel sowieso niet haalbaar.
Ik ben 10 jaar geleden met die eisen/wensen in Leusden gaan wonen O+.
KuikenGuppy
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:28:54 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179362759
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:05 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

haha ja, enough said. De ijstijd is wel ❤
Ja, true ❤
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 mei 2018 @ 19:35:42 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179362937
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 18:12 schreef vlindertje89 het volgende:
Leandra, welke wijk(en)/straten in Amersfoort zou jij aanraden om te gaan wonen? Ik zit nu in Utrecht en kijk af en toe eens op Funda en dan ook met een schuin oog naar Amersfoort, maar waar ik hier in Utrecht precies weet waar ik wel en niet zou willen wonen heb ik daar in Amersfoort geen idee van. Ik zou zoeken naar kindvriendelijk, basisscholen en middelbare scholen dichtbij, binnen 20 min naar stadscentrum kunnen fietsen, beetje in buurt van een station (10-15 minuutjes fietsen), gezellige sfeer, liefst nog klein beetje groen achtig en relatief rustig.
Oh, en enigszins betaalbaar. Eengezinswoning haalbaar voor +- 300 a 350k. Liefst minder natuurlijk met wel bovenstaande eigenschappen haha, maar >350k is financieel sowieso niet haalbaar.
Misschien nog in een stukje Leusderkwartier, ik wilde sowieso alleen terug naar postcodes 3817 en 3818, maar daar zit het gros nu in een andere prijsklasse.
Is dit wat? https://www.funda.nl/40676693
Dat is een buurtje dat alleen maar vooruit gaat eigenlijk, de sociale huur die er nog is wordt veelal verkocht.
Je hebt goede scholen in de buurt, station en stad zijn dichtbij (het is zelfs te lopen, in principe).

Maar ik ben vooringenomen (je mag ook snob zeggen :') ), in Leusden is het in die prijsklasse makkelijker wat te vinden en Leusden heeft veel minder plekken waar je niet wilt zitten.

Edit: Jammer dat deze een budgetoverschrijdende verbouwing nodig heeft, zelfs als je nagenoeg alles zelf zou kunnen doen, want het is een koopje.

Edit2: Dit zou ook nog wel eens interessant kunnen zijn: https://www.funda.nl/koop(...)-jan-steenstraat-17/
Aan de kadastrale kaart te zien een huurwoning die in de verkoop gaat, de huizen aan de ene kant zijn al koop, die aan de andere kant nog huur, maar ik verwacht dat die ook verkocht worden als ze leeg komen. Volgens mij is het verkeerde huis op de kadastrale kaart aangegeven, maar dat verklaart ook de prima keuken en badkamer, die kom je bij de huurwoningen niet tegen ;)

Edit3: Aan deze zou ik me ook nog wel durven wagen; wel een drukke weg voor de deur (met parallelweg ertussen) maar het park op loopafstand, idem voor de stad en het station is prima te fietsen.
Daarbij hoeft er niets aan te gebeuren zo te zien.

Edit4: Vanaf dit huis zit je met de fiets zo in Amersfoort (dat stelt echt niets voor), je zit met de auto ook zo op de A28 en de A1, maar het is wel in Leusden.... veel meer huis voor je geld dus.
Ik verwacht voorlopig nog geen nieuwbouw op de plek van het uitzicht, dus vooralsnog heb je daar denk ik prima zicht op Stoutenburg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 24-05-2018 20:41:35 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179366073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 19:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Misschien nog in een stukje Leusderkwartier, ik wilde sowieso alleen terug naar postcodes 3817 en 3818, maar daar zit het gros nu in een andere prijsklasse.
Is dit wat? https://www.funda.nl/40676693
Dat is een buurtje dat alleen maar vooruit gaat eigenlijk, de sociale huur die er nog is wordt veelal verkocht.
Je hebt goede scholen in de buurt, station en stad zijn dichtbij (het is zelfs te lopen, in principe).

Maar ik ben vooringenomen (je mag ook snob zeggen :') ), in Leusden is het in die prijsklasse makkelijker wat te vinden en Leusden heeft veel minder plekken waar je niet wilt zitten.

Edit: Jammer dat deze een budgetoverschrijdende verbouwing nodig heeft, zelfs als je nagenoeg alles zelf zou kunnen doen, want het is een koopje.

Edit2: Dit zou ook nog wel eens interessant kunnen zijn: https://www.funda.nl/koop(...)-jan-steenstraat-17/
Aan de kadastrale kaart te zien een huurwoning die in de verkoop gaat, de huizen aan de ene kant zijn al koop, die aan de andere kant nog huur, maar ik verwacht dat die ook verkocht worden als ze leeg komen. Volgens mij is het verkeerde huis op de kadastrale kaart aangegeven, maar dat verklaart ook de prima keuken en badkamer, die kom je bij de huurwoningen niet tegen ;)

Edit3: Aan deze zou ik me ook nog wel durven wagen; wel een drukke weg voor de deur (met parallelweg ertussen) maar het park op loopafstand, idem voor de stad en het station is prima te fietsen.
Daarbij hoeft er niets aan te gebeuren zo te zien.

Edit4: Vanaf dit huis zit je met de fiets zo in Amersfoort (dat stelt echt niets voor), je zit met de auto ook zo op de A28 en de A1, maar het is wel in Leusden.... veel meer huis voor je geld dus.
Ik verwacht voorlopig nog geen nieuwbouw op de plek van het uitzicht, dus vooralsnog heb je daar denk ik prima zicht op Stoutenburg.
Oh, die eerste en die van edit3 O+ die vind ik echt heel mooi!! Ik ga ze zeker even aan m'n vriend laten zien.
Leusden had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar is zeker ook een optie, dank voor de suggestie!

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 24-05-2018 22:29:08 ]
  donderdag 24 mei 2018 @ 22:14:51 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179366207
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Oh, die eerste en die laatste O+ die vind ik echt heel mooi!! Ik ga ze zeker even aan m'n vriend laten zien.
Leusden had ik nog helemaal niet aan gedacht, maar is zeker ook een optie, dank voor de suggestie!
Ik zou voor die eerste gaan, maar ik verwacht ook dat die voor het eind van de maand verkocht is.
Maar de suggestie voor Leusden kwam vooral van Burdie, en ze heeft gewoon gelijk dat je daar veel meer keuze hebt dan in Amersfoort.
Het voordeel van Leusden is ook dat het nooit enorme wijken met sociale huur heeft gehad, het gros is altijd koop geweest, met wel een paar straten (sociale) huur tussendoor, maar niet heel veel, daardoor heb je in Leusden weinig mindere buurten, maar wat dat betreft zal Burdie je weer wat beter kunnen vertellen wat te ontwijken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179366513
Wow toch schrik ik weer van de prijzen in Amersfoort. De eerste is een hartstikke leuk huis, maar dat gaat in deze regio echt voor ruim een ton minder weg.
I know, oost Nederland, niet de meest gewilde regio, maar die prijsverschillen zijn zo huge. Om over de prijzen in A’dam maar niet te spreken.

Maar mooi dat iedereen in dit topic elkaar zo helpt en met elkaar meedenkt. Verkopen, kopen en verhuizen is toch ook best wel een dingetje 8-)

[ Bericht 3% gewijzigd door Mrmime op 25-05-2018 14:01:51 ]
Alius aliud dicit
pi_179366528


Huis.
Ja doei.
pi_179366557
Ik maakte een foutje, heb m net aangepast, bedoelde ipv de laatste die van edit3. Die en de eerste vind ik echt fantastisch O+ . Thanks voor je tips iig, nu kan ik wat gerichter zoeken!

En Burdie bedankt voor de Leusden tip! Ik ben idd benieuwd welke wijken/straten ik daar beter over kan slaan haha!
  donderdag 24 mei 2018 @ 22:45:36 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179366705
quote:
0s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:33 schreef Mrmime het volgende:
Wow toch schrik ik weer van de prijzen in Amersfoort. De eerste is een hartstikke leuk huis, maar dat gaat in deze regio echt voor ruim een ton minder weg.
I know, oost Nederland, niet de meest gewilde regio, maar die prijsverschillen zijn zo huge! (En Twente is stiekem ook best erg leuk) Om over de prijzen in A’dam maar niet te spreken.

Maar mooi dat iedereen in dit topic elkaar zo helpt en met elkaar meedenkt. Verkopen, kopen en verhuizen is toch ook best wel een dingetje 8-)
In het Soesterkwartier of Kruiskamp gaat dat ook (nog) voor minder weg, maar Leusderkwartier is dan ook een heel ander verhaal, ook binnen Amersfoort kennen vergelijkbare woningen andere prijzen, maar location, location, location.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 mei 2018 @ 22:46:06 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179366716
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

Huis.
Over location gesproken... O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179366891
Wij hebben sinds dinsdag de sleutel. *O*

Echter nog steeds niet uit wat we allemaal aan gaan pakken met 20k ieder geval wel badkamer keuken dakisolatie via bouwdepot. De vloeren moeten gedaan worden plus plafonds onder :P

:s) kijken wel wanneer we erin gaan vind ik.
pi_179366959
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

In het Soesterkwartier of Kruiskamp gaat dat ook (nog) voor minder weg, maar Leusderkwartier is dan ook een heel ander verhaal, ook binnen Amersfoort kennen vergelijkbare woningen andere prijzen, maar location, location, location.
Yep, dat klopt. Je merkt het hier in het oosten in de steden ook al. Locatie x3 is dat wat telt.
Maar eerlijk is eerlijk, bij de zoektocht naar ons nieuwe huis was dat veruit mijn belangrijkste criterium, locatie. Je kunt alles veranderen aan een huis, behalve de locatie.

(Ik was eigenlijk op zoek naar een huis waar ik niks aan hoefde te doen, maar ben geëindigd met een flinke kluswoning, vrijstaand jaren 30 huis :D maar wel op de mooiste locatie in de stad O+ . Puur gevoel, geen moment spijt)
Alius aliud dicit
  donderdag 24 mei 2018 @ 23:02:14 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179367019
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:59 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Yep, dat klopt. Je merkt het hier in het oosten in de steden ook al. Locatie x3 is dat wat telt.
Maar eerlijk is eerlijk, bij de zoektocht naar ons nieuwe huis was dat veruit mijn belangrijkste criterium, locatie. Je kunt alles veranderen aan een huis, behalve de locatie.

(Ik was eigenlijk op zoek naar een huis waar ik niks aan hoefde te doen, maar ben geëindigd met een flinke kluswoning, vrijstaand jaren 30 huis :D maar wel op de mooiste locatie in de stad O+ . Puur gevoel, geen moment spijt)
Ai, sterkte... maar ik snap de locatiewens heel goed, eigenlijk is dat nog belangrijker dan het huis, dat kun je immers wel aanpassen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179367262
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:02 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ai, sterkte... maar ik snap de locatiewens heel goed, eigenlijk is dat nog belangrijker dan het huis, dat kun je immers wel aanpassen.
Na drie maand verbouwen en klussen bijna klaar *O* Bloed zweet en tranen maar... ben heel blij dat ik voor locatie gegaan ben!
Alius aliud dicit
  donderdag 24 mei 2018 @ 23:41:34 #129
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179367789
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:34 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]

Huis.
Zo! Hallo zeg! Wat tof!! O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179367943
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 22:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Over location gesproken... O+
Met uitzicht op de heuvels. Als het meezit half augustus verhuizen. Ons huis was in 13 dagen verkocht, 2 dagen later eigen bod gedaan en werd meteen geaccepteerd.

Beetje snel, wel leuk!
Ja doei.
  donderdag 24 mei 2018 @ 23:54:32 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179368013
quote:
1s.gif Op donderdag 24 mei 2018 23:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Met uitzicht op de heuvels. Als het meezit half augustus verhuizen. Ons huis was in 13 dagen verkocht, 2 dagen later eigen bod gedaan en werd meteen geaccepteerd.

Beetje snel, wel leuk!
Geweldig! Dat uitzicht vooral, de rest is een lekkere meevaller :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179372682
bieden op inschrijving -O-
ik kan daar echt helemaal niets mee en wil eigenlijk op voorhand al opgeven
  vrijdag 25 mei 2018 @ 09:39:12 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179372709
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:37 schreef DrSauvignon het volgende:
bieden op inschrijving -O-
ik kan daar echt helemaal niets mee en wil eigenlijk op voorhand al opgeven
Kan best goed uitvallen, maar dat ligt heel erg aan de locatie en het prijspeil daar op dit moment.
Als je het graag wilt hebben moet je genoeg bieden, als je gewoon een gok wilt wagen kun je daar (ruim) onder gaan zitten.

Maar het is lastig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179372956
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:37 schreef DrSauvignon het volgende:
bieden op inschrijving -O-
ik kan daar echt helemaal niets mee en wil eigenlijk op voorhand al opgeven
Heb je een makelaar?

Moblo, gefeliciteerd! Wat een ruimte. Hoeveel m2?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179372974
geen aankoopmakelaar nee. Dat leek tot voor kort niet nodig. Maar ik ben er wel over na aan het denken
pi_179373061
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:50 schreef DrSauvignon het volgende:
geen aankoopmakelaar nee. Dat leek tot voor kort niet nodig. Maar ik ben er wel over na aan het denken
Voor ons is het onderhandelingsproces een belangrijke reden geweest om een aankoopmakelaar te nemen. In Amsterdam is het vaak zo dat een huis voor veel meer dan de vraagprijs weggaat, dus je moet op de hoogte zijn van actuele verkoopprijzen. Daar kun je natuurlijk ook zonder een makelaar achter komen, maar ik blijf het lastig vinden om te bepalen wat een huis waard is, zeker in de regio net buiten Amsterdam waar wij zoeken. Soms staat een huis maanden te koop, soms lijkt een huis maanden te koop te staan maar is het allang onder voorbehoud verkocht, en soms is een huis in een week weg.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:47:17 #137
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_179374122
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:37 schreef DrSauvignon het volgende:
bieden op inschrijving -O-
ik kan daar echt helemaal niets mee en wil eigenlijk op voorhand al opgeven
vreselijk, was hier ook idd. En dan was de kijkdag ook nog toen we een weekend weg waren 😂

Maar 1,5 maand later bleek het huis nog steeds niet verkocht en hebben we t onder de vraagprijs gekocht O+

Dus kan meevallen ;)

Wel kregen we onlangs een mail dat een ander huis waar we op ingeschreven hadden (en dat ging voor veeeeel meer weg) 'weer op de markt was' en of we nog interesse hadden. Oftewel die mensen die zo achterlijk hoog boden kregen wrs de financiering niet rond :Y)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  vrijdag 25 mei 2018 @ 10:51:32 #138
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_179374226
Eindhoven is het ook regelmatig bieden op inschrijving. Ik kan daar helemaal niks mee. Een huis gaat dan ook regelmatig voor een halve ton meer weg ofzo. En daar ga ik niet aan beginnen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179374527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 10:51 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Eindhoven is het ook regelmatig bieden op inschrijving. Ik kan daar helemaal niks mee. Een huis gaat dan ook regelmatig voor een halve ton meer weg ofzo. En daar ga ik niet aan beginnen.
Hebben jullie ook nog steeds niets? In Eindhoven is het waardeloos begrijp ik van makelaars en vrienden. Zelfs hier in de stad ten oosten ervan gaan de huizen als zoete broodjes voor prijzen die echt te hoog zijn. Ik ben zo blij dat wij vorig jaar al verkocht en gekocht hebben. Ons huis bracht dan wat minder op, onze nieuwbouw kostte ook flink minder.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:12:09 #140
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_179374670
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:05 schreef d.k. het volgende:

[..]

Hebben jullie ook nog steeds niets? In Eindhoven is het waardeloos begrijp ik van makelaars en vrienden. Zelfs hier in de stad ten oosten ervan gaan de huizen als zoete broodjes voor prijzen die echt te hoog zijn. Ik ben zo blij dat wij vorig jaar al verkocht en gekocht hebben. Ons huis bracht dan wat minder op, onze nieuwbouw kostte ook flink minder.
Nog niks idd. Ben mijn zoekgebied al wel wat aan het verbreden hoor. Maar man man wat een gedoe is het momenteel op die woningmarkt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179374674
Wij wonen ook omg Ehv. Hier in de wijk zijn de huizen echt zo weg.
pi_179374762
En de grap van de dag: ze gaan de rem zetten op nieuwbouwhuizen buiten Eindhoven want ze gaan eerst in EIndhoven bouwen. Niet om heel vervelend te zijn, maar die worden waarschijnlijk massaal opgekocht door expats (eentje voor zichzelf, eentje om te verhuren als pensioen). Terwijl mensen een gewone woning met tuin zoeken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 11:16:38 #143
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_179374797
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:15 schreef d.k. het volgende:
En de grap van de dag: ze gaan de rem zetten op nieuwbouwhuizen buiten Eindhoven want ze gaan eerst in EIndhoven bouwen. Niet om heel vervelend te zijn, maar die worden waarschijnlijk massaal opgekocht door expats (eentje voor zichzelf, eentje om te verhuren als pensioen). Terwijl mensen een gewone woning met tuin zoeken.
Jup ik had het ook gelezen idd.

Sowieso is het een drama om tegen die lui op te bieden. Volgens mij worden die massaal gesteund door asml ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179374845
Hier heeft de nieuwbouw jaren stilgelegen werd amper iets verkocht. En nu is ineens alles weg asml komt ook wel hierheen vrees ik
pi_179374863
Ik begreep van een makelaar dat ze meestal amper hypotheek nodig hebben (hebben veel gespaard, krijgen vaak hoge vergoedingen) en ze nemen genoegen met heel weinig rendement op hun tweede huis. Dat huis verhuren ze dan en daar hoeven ze amper iets op te verdienen. Ja, dat is niet te doen als 'gewone' Nederlander.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179374887
Ik struikel nu weer over de hijskranen, bulldozers, busjes 'bob de bouwers' etc. Dat is jaren niet zo geweest. En mensen krijgen voor afbouwwerk is ongeveer onmogelijk zijn we achter.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179375003
Nu ben ik wel benieuwd waar je woont d.k.
pi_179375217
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:30 schreef ferrari_rood het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd waar je woont d.k.
Bij het eerste station tussen Eindhoven en Deurne ;-)
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 25 mei 2018 @ 12:53:27 #149
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179377099
Wij hadden midden in de crisis een restschuld op onze flat maar wat er nu in onze wijk gebouwd wordt is voor ons type huis 60k duurder :X
Zo hoog was de restschuld niet :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179441378
Nou, zoals verwacht was ons bod niet afdoende -O-
ik weet niet op welk vlak - geld of de ontbindende voorwaarden.

Ik kan nu wel heel hard gaan hopen dat de andere koper zijn financiën niet op orde heeft maar dat voelt ook weer zo gemeen :P

ik baal er in ieder geval stevig van. Het was in alle opzichten het ideale huis.
pi_179441649
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 11:22 schreef d.k. het volgende:
Ik struikel nu weer over de hijskranen, bulldozers, busjes 'bob de bouwers' etc. Dat is jaren niet zo geweest. En mensen krijgen voor afbouwwerk is ongeveer onmogelijk zijn we achter.
Het is mij gelukt om ergens tussen Eindhoven en Den Bosch binnen 3 weken een stucadoor, loodgieter en elektriciën over de vloer te krijgen. Was wel via via geregeld omdat het in eerste instantie inderdaad leek alsof iedereen het veel te druk had.
pi_179442814
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 09:31 schreef DrSauvignon het volgende:
Nou, zoals verwacht was ons bod niet afdoende -O-
ik weet niet op welk vlak - geld of de ontbindende voorwaarden.

Ik kan nu wel heel hard gaan hopen dat de andere koper zijn financiën niet op orde heeft maar dat voelt ook weer zo gemeen :P

ik baal er in ieder geval stevig van. Het was in alle opzichten het ideale huis.
Zonde en frustrerend. Nu hopen dat je een nieuw huisje tegenkomt wat je dit huis doet vergeten.

Ik vond dat bieden overigens ook maar lastig. Want alles in mij riep om gewoon zo hoog mogelijk te gaan. :') Zeker na een keer misgrijpen. Ik was erg verbaasd toen we het telefoontje kregen dat ons bod geaccepteerd was, want ik dacht echt dat het veel te weinig was.
pi_179443086
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 10:58 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zonde en frustrerend. Nu hopen dat je een nieuw huisje tegenkomt wat je dit huis doet vergeten.

Ik vond dat bieden overigens ook maar lastig. Want alles in mij riep om gewoon zo hoog mogelijk te gaan. :') Zeker na een keer misgrijpen. Ik was erg verbaasd toen we het telefoontje kregen dat ons bod geaccepteerd was, want ik dacht echt dat het veel te weinig was.
ja, het is ook best een raar iets. De makelaar zegt tegen iedereen dat er meerdere boden dicht bij de vraagprijs zijn dus zo drijf je de prijs natuurlijk erg op.
Wij hebben echt een net bod neergelegd + voorbehoud financiering en keuring. Meer hadden we niet kunnen doen.
pi_179443572
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:14 schreef DrSauvignon het volgende:

[..]

ja, het is ook best een raar iets. De makelaar zegt tegen iedereen dat er meerdere boden dicht bij de vraagprijs zijn dus zo drijf je de prijs natuurlijk erg op.
Wij hebben echt een net bod neergelegd + voorbehoud financiering en keuring. Meer hadden we niet kunnen doen.
Je vooral niet gek laten maken. Voor je het weet betaal je veel te veel en behoor je over 2 jaar tot de groep die op de top van de markt een huis heeft gekocht en in de problemen zit.
  maandag 28 mei 2018 @ 11:43:41 #155
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179443692
Hier in Groningen zijn alle prijzen vanafprijzen. Ook als er 'Vraagprijs' staat. In de populairste wijken en bijbehorende doelgroepen gaat er minimaal 10 % bij de vraagprijs op. Vaak nog veel meer. Laatst ging er een bovenwoning à 275.000 voor 345.000 weg. Wij kijken nergens meer van op.
Ze doen hier ook wel aan online bieden: dan teken je in, krijg je toegang tot een biedings-systeem en zit je tegen elkaar op te bieden. Alsof je op E-bay een huis koopt. Drijft de prijs enorm op, want er blijven er altijd twee of drie over die elkaar 'live' helemaal gek maken.

Afgezien van online bieden is er eigenlijk altijd sprake van Inschrijving hier. Dus: Voor een bepaalde deadline je definitieve bod inleveren. Zo hebben wij ons nieuwe huis ook gekocht. Gelukkig konden wij zonder problemen voldoende in de buidel tasten en hoefden we geen enkele voorwaarde te stellen. Dat heeft ons gered.
Je lijkt wel gek dat je er aan meedoet, maar het alternatief is géén ander huis kopen en de hype afwachten. Tja, en wij wilden gewoon nu graag iets nieuws kopen. Onze mazzel is echter dan ons huidige huis ook in het populaire segment zit. Dat compenseert. Het sleutelgeld dat we betaalden voor ons nieuwe huis, dat krijgen wij ook weer van de kopers van het onze.

Myraela, ik kan me dus helemaal voorstellen hoe verbaasd en blij jullie waren toen jullie bod geaccepteerd was! Het voelt toch een beetje als een loterij en dan staat opeens Gaston aan je deur. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179444479
Dat online bieden vind ik echt de slechtste ontwikkeling ooit. En de makelaar die daar in Rotterdam mee begonnen is, verkocht het biedingsplatform ook alsof het fijn was voor de kopers om wat meer zicht te krijgen op de markt. Ga toch weg, man. Het is gewoon weer een spelletje voor de verkopers die toch al veel te sterk staan. :')
  maandag 28 mei 2018 @ 12:27:29 #157
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179444721
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:17 schreef Myraela het volgende:
Dat online bieden vind ik echt de slechtste ontwikkeling ooit. En de makelaar die daar in Rotterdam mee begonnen is, verkocht het biedingsplatform ook alsof het fijn was voor de kopers om wat meer zicht te krijgen op de markt. Ga toch weg, man. Het is gewoon weer een spelletje voor de verkopers die toch al veel te sterk staan. :')
Tja, het is gewoon een commerciële transactie en dat is niet altijd een lieve bedoening natuurlijk. Maar verboden of ondoorzichtig is het niet.
Voor verkopers is het geweldig natuurlijk (en die zitten met nieuw kopen in hetzelfde schuitje). Over een tijdje wordt het vanzelf weer een keer markt waarin kopers het voor het zeggen hebben. Daar komen we immers ook net vandaan.

Het is nu wel echt super kut voor starters. Die komen er gewoon niet tussen. Het is een markt van huizenbezitters die onderling hun spel spelen, niet van starters.

Dat argument van de Rotterdamse makelaar lijkt me inderdaad onzin ja. Hoewel wij wel in het begin met een online bieding hebben meegekeken (dus wel aangemeld, zonder plan te gaan bieden) om te zien hoe een prijs dan tot stand komt. En het gaat dan uiteindelijk van de tien online bieders tussen twee of drie haantjes met een flinke buidel.

Ik vond inschrijving ook klote hoor. De kans is er altijd dat je achteraf 1000 euro onder het hoogste bod zat of zo. -O-

Gelukkig hebben wij maar één keer geboden (via inschrijving dus) op een huis en het meteen 'gewonnen'. Ik hoor wel dat mensen tien keer achter het net vissen. Dan zinkt de moed je toch in de schoenen en durf je, denk ik, nauwelijks meer echt op een huis te vallen.

Hebben jullie trouwens inzicht in hoeveel jullie bod scheelde met dat eronder?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179444825
Nee, hebben we nog niet gevraagd. De makelaar is ook een beetje een stijve hark. Misschien zodra alles echt getekend is. Maar we hebben maar 4100 boven de vraagprijs geboden, dus ik ben sowieso tevreden.

Tenminste tevreden. We hopen vandaag een akkoord te krijgen van de bank, het voorbehoud van financiering is opgeschoven tot woensdag. We hebben alles al in dozen zitten en nieuwe meubels gekocht, dus hopelijk komt dat wel goed.
  maandag 28 mei 2018 @ 16:29:55 #159
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179449301
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 12:33 schreef Myraela het volgende:
Nee, hebben we nog niet gevraagd. De makelaar is ook een beetje een stijve hark. Misschien zodra alles echt getekend is. Maar we hebben maar 4100 boven de vraagprijs geboden, dus ik ben sowieso tevreden.

Tenminste tevreden. We hopen vandaag een akkoord te krijgen van de bank, het voorbehoud van financiering is opgeschoven tot woensdag. We hebben alles al in dozen zitten en nieuwe meubels gekocht, dus hopelijk komt dat wel goed.
Het komt vast goed. Niemand is gebaat bij een hele nieuwe verkoopprocedure. Wel iets wat je een jaar van je leven kost, me dunkt. Wat een zenuwen. Maar later lach je erom, heus. :)

Wij zijn inmiddels los met ons oude huis *O*

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 29-05-2018 00:15:39 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179457084
Eerste keer dat wij bieden deden we dat gewoon bij de eigenaar, en dat ging goed!

Nu tweede keer via de makelaar en toen moesten we een nachtje wachten (9-5 makelaars :') ) en toen ook in een keer geaccepteerd. Ben zeer blij dat er wat dat betreft geen gedoe is. Hadden zelf een online makelaar voor onze verkoop en dat werkte echt prima, inclusief online bieden; geen 9-5 gebeuren enzo. Zaten om 11 uur s'avonds nog met de makelaar aan de telefoon toen we aan de onderhandelingen bezig waren.

Alles is nu in de handen van onze vertegenwoordigers, wat anders gaat dan in NL, dus vooral afwachten en hopen dat niemand zich terugtrekt. :')
Ja doei.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 15:42:13 #161
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179469351
Top topic *O*

Wij hebben in november te horen gekregen dat we zijn ingeloot voor ons nieuwe huis. Inmiddels zijn alle keuzes gemaakt, is de grond gepasseerd (raar idee om grondeigenaar te zijn) en zijn de eerste palen geslagen. Nu wachten tot er iets "verrijst" en in de tussentijd lekker zoeken naar nieuwe dingen :D

Misschien hebben jullie ervaringen met ons eerste dilemma: we willen graag een gelijmde PVC vloer aangezien we vloerverwarming hebben. Ik ken mensen die het zelf hebben gelijmd maar ik hoor ook verhalen dat dit echt totaal niet te doen is. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vind het geld dat je kwijt bent aan het leggen zoveel.. (maar misschien ben ik wel te gierig)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179469915
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2018 11:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Gelukkig konden wij zonder problemen voldoende in de buidel tasten en hoefden we geen enkele voorwaarde te stellen. Dat heeft ons gered.
Mijn idee was aanvankelijk ook dat we geen voorwaarden hoeven te stellen omdat we er financieel goed voorstaan, maar onze financieel adviseur was daar sterk op tegen. Nu hoop dat ik dat het in ieder geval helpt als we kunnen laten zien dat financiering geen probleem zal zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179470027
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 15:42 schreef Yesse het volgende:

Misschien hebben jullie ervaringen met ons eerste dilemma: we willen graag een gelijmde PVC vloer aangezien we vloerverwarming hebben. Ik ken mensen die het zelf hebben gelijmd maar ik hoor ook verhalen dat dit echt totaal niet te doen is. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vind het geld dat je kwijt bent aan het leggen zoveel.. (maar misschien ben ik wel te gierig)
Kost dat echt zoveel? Ik heb me indertijd georiënteerd op linoleum en vond die prijzen voor leggen juist erg meevallen.

Ons motto was indertijd: zoveel mogelijk uitbesteden. En toen hadden we zelfs nog veel werk aan het uitzoeken, toezicht houden en andere dingen die je moet regelen zoals in- en uitpakken. De volgende keer besteed ik weer alles uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179470081
Wij zijn best handig maar aan het lijmen van een pvc vloer (stroken in ons geval) begin ik echt niet. Dat mag de pvc boer mooi doen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 29 mei 2018 @ 16:33:03 #165
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179470488
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kost dat echt zoveel? Ik heb me indertijd georiënteerd op linoleum en vond die prijzen voor leggen juist erg meevallen.

Ons motto was indertijd: zoveel mogelijk uitbesteden. En toen hadden we zelfs nog veel werk aan het uitzoeken, toezicht houden en andere dingen die je moet regelen zoals in- en uitpakken. De volgende keer besteed ik weer alles uit.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:14 schreef d.k. het volgende:
Wij zijn best handig maar aan het lijmen van een pvc vloer (stroken in ons geval) begin ik echt niet. Dat mag de pvc boer mooi doen.
Het scheelt zo'n ¤20,- per m2. maar ik ben misschien ook wel niet op de juiste plekken aan het kijken. En ik ben altijd zo enorm gierig maar wil ook niet te gierig zijn en daardoor juist meer problemen/kosten krijgen :P

Is het verstandiger lokaal een pvc-boer te zoeken of juist gewoon de grote jongens op te zoeken?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 29 mei 2018 @ 16:40:36 #166
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179470645
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 16:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn idee was aanvankelijk ook dat we geen voorwaarden hoeven te stellen omdat we er financieel goed voorstaan, maar onze financieel adviseur was daar sterk op tegen. Nu hoop dat ik dat het in ieder geval helpt als we kunnen laten zien dat financiering geen probleem zal zijn.
Wij deden het ook louter omdat we het geld voor de nieuwe woning gewoon voor 75% hebben, zeg maar. Maar dat klinkt wat decadent, dus ik vind dat ergens ietwat stom om te vermelden.
Maar goed. Luxe-positie. Geenszins aan te raden om anders geen voorbehoud te doen inderdaad. Je weet nooit wat er gebeurt. Wij konden het risico lopen.
Zonder financiële meevaller zouden we nooit een huis van meer dan, zeg, 2,5 ton hebben gekocht. Ik vind dat zonde van het geld. Nu kunnen we tegen lage lasten toch in een soort stads 'droomhuis' wonen.

Goed dat jullie al zo voorbereid zijn hoor. Denk dat dat zeker helpt!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 29 mei 2018 @ 16:59:09 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179470983
Wij hebben verlijmde moduleo pvc op twee verdiepingen. Gekocht bij Berg&Berg dus grotere partij. All in prijs scheelt 10 euro met los kopen.
Daar ga ik me de moeite niet voor op de hals halen. Op al die bedragen voor een nieuwbouw huis vond ik het ‘t waard om stressvrij een strakke vloer te hebben liggen.
Een vriend van ons had click pv en ging zelf egaliseren. Dat vond ie een k** klus wat hij niet weer doet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179471439
Nou juist. Wij hebben straks ook moduledo en de prijs was inclusief leggen en egaliseren heel schappelijk. Ik krijg mijn huis casco dus wat ik betaalbaar kan uitbesteden, besteed ik uit.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179472167
Onze hypotheek is eindelijk rond. *O* Alleen nog tekenen. Over een maand de sleutel. *O*
pi_179472429
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:56 schreef Myraela het volgende:
Onze hypotheek is eindelijk rond. *O* Alleen nog tekenen. Over een maand de sleutel. *O*
Dat is fijn!
Ja doei.
  Moderator dinsdag 29 mei 2018 @ 18:08:37 #171
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179472441
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 15:42 schreef Yesse het volgende:
Top topic *O*

Wij hebben in november te horen gekregen dat we zijn ingeloot voor ons nieuwe huis. Inmiddels zijn alle keuzes gemaakt, is de grond gepasseerd (raar idee om grondeigenaar te zijn) en zijn de eerste palen geslagen. Nu wachten tot er iets "verrijst" en in de tussentijd lekker zoeken naar nieuwe dingen :D

Misschien hebben jullie ervaringen met ons eerste dilemma: we willen graag een gelijmde PVC vloer aangezien we vloerverwarming hebben. Ik ken mensen die het zelf hebben gelijmd maar ik hoor ook verhalen dat dit echt totaal niet te doen is. Wat is jullie ervaring hiermee? Ik vind het geld dat je kwijt bent aan het leggen zoveel.. (maar misschien ben ik wel te gierig)
pvc laten doen. Laten lijmen. Durven we ook niet zelf aan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179472775
Click pvc en vloer egaliseren hebben we zelf gedaan, ging prima. Verlijmd pvc hebben we laten doen, is echt niet eenvoudig. En ik heb een errug handige man maar ook die koos ervoor dit uit te besteden.
Alius aliud dicit
  dinsdag 29 mei 2018 @ 18:36:55 #173
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179473050
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:56 schreef Myraela het volgende:
Onze hypotheek is eindelijk rond. *O* Alleen nog tekenen. Over een maand de sleutel. *O*
Dat is een dansje waard! Gefeliciteerd!!! Wat een opluchting zal het zijn. *O* *O*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179473239
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:56 schreef Myraela het volgende:
Onze hypotheek is eindelijk rond. *O* Alleen nog tekenen. Over een maand de sleutel. *O*
hoera
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:08:29 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_179473671
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:56 schreef Myraela het volgende:
Onze hypotheek is eindelijk rond. *O* Alleen nog tekenen. Over een maand de sleutel. *O*
Gefeliciteerd!
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 19:22:27 #176
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179474022
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:56 schreef Myraela het volgende:
Onze hypotheek is eindelijk rond. *O* Alleen nog tekenen. Over een maand de sleutel. *O*
Feli!! *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179474971
Bedankt! Ik was in het begin heel relaxt, maar de laatste week was toch behoorlijk stressen. Nu kan ik met een gerust hart de laatste dingen inpakken.
  dinsdag 29 mei 2018 @ 20:05:29 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179475179
Fijn, Myraela *O* flinke stap vooruit!

Hoe zou het met Rady zijn?
KuikenGuppy
  woensdag 30 mei 2018 @ 09:21:36 #179
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179485212
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2018 17:56 schreef Myraela het volgende:
Onze hypotheek is eindelijk rond. *O* Alleen nog tekenen. Over een maand de sleutel. *O*
*O* dus je kunt nu beginnen met plannen :D Ga je gelijk klussen?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179486502
Gefeliciteerd Myraela! *O*

Ik kwam er gisteren achter dat we een matige kleurkeuze voor de kozijnen hebben gemaakt. De kleur op zichzelf is erg mooi, een warme grijswit. Maar met te veel indirect zonlicht is hij veel te koel in combinatie met de andere kleuren.
Dus als iemand 2 potten zijdeglans en 1 pot hoogglans van Valspar Modern Grey (van de Hornbach) kan gebruiken.... :+
pi_179486779
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2018 09:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Heb je een makelaar?

Moblo, gefeliciteerd! Wat een ruimte. Hoeveel m2?
Heb eigenlijk geen totaal, maar plattegrond is dit:



Beneden gaan we openbreken zodat keuken, dining room en lounge 1 grote open ruimte worden... :)
Ja doei.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:07:15 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179486823
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Heb eigenlijk geen totaal, maar plattegrond is dit:

[ afbeelding ]

Beneden gaan we openbreken zodat keuken, dining room en lounge 1 grote open ruimte worden... :)
Oh mên, wat een geweldige ruimte O+
Laat je de badkamer waar die is of verplaats je die naar de slaapkamer in het midden (die van 3*2.3)?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179486843
quote:
7s.gif Op woensdag 30 mei 2018 09:21 schreef Yesse het volgende:
*O* dus je kunt nu beginnen met plannen :D Ga je gelijk klussen?
Er hoeft eigenlijk niet zoveel te gebeuren, alleen even een kleurtje op de muur. We krijg de 29e de sleutel, verhuizen alles de 30e en dan 'kamperen' we een beetje in huis terwijl we het eigen maken. De bank komt eind juli, de andere meubels moeten we nog uitzoeken.

We hebben gewoon echt geluk dat veel recent is opgeknapt (huis is twee jaar geleden gekocht door een koppel, maar die zijn gescheiden), en ook echt naar onze smaak. Zoals deze prachtige lichte houten vloer. O+ En de badkamer en toilet zijn net nieuw. Keuken is nog netjes.


pi_179486875
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh mên, wat een geweldige ruimte O+
Laat je de badkamer waar die is of verplaats je die naar de slaapkamer in het midden (die van 3*2.3)?
De badkamer boven (die geen deur heeft op de tekening) blijft gewoon waar hij is, want we hebben in de main bedroom een ensuite met douche, en hij zal toch alleen gebruikt worden door gasten. De kleinere slaapkamer wordt wrsch een inloopkast of iets in die richting.
Ja doei.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:13:47 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179486951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

De badkamer boven (die geen deur heeft op de tekening) blijft gewoon waar hij is, want we hebben in de main bedroom een ensuite met douche, en hij zal toch alleen gebruikt worden door gasten. De kleinere slaapkamer wordt wrsch een inloopkast of iets in die richting.
Ja, ik zag dat je sowieso een en suite bij de MB hebt, dus dan maakt het weinig uit.
Moet je in de kast om in de badkamer te komen? :+

En is het in het VK main bedroom en niet master bedroom? :D Ik zit helemaal op master bedroom als ik het in het Engels zou zeggen (verpest in de VS natuurlijk :D )
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179486973
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Beneden gaan we openbreken zodat keuken, dining room en lounge 1 grote open ruimte worden... :)
Oh wow, ik kan meters nooit zo goed inschatten, maar dat lijkt echt huuuuuge.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:18:31 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179487039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:15 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh wow, ik kan meters nooit zo goed inschatten, maar dat lijkt echt huuuuuge.
Ik heb toevallig net zo'n grote woon- en eetkamer, ook in die vorm, maar dan gespiegeld, dus ik zie het al helemaal voor me.
Dan krijg je dit idee ongeveer qua formaat (maar dan gespiegeld dus, en nee, dit is niet mijn huis).

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179487089
Oh, dan had mijn hoofd het weer nog net iets groter gemaakt. Maar is wel lekker ruim. :Y
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:24:17 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179487139
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:21 schreef Myraela het volgende:
Oh, dan had mijn hoofd het weer nog net iets groter gemaakt. Maar is wel lekker ruim. :Y
De foto vertekent een beetje en qua diepte op de tekening van MoBlo kom je dan net tot het eind van die tweede deur rechts (die open staat), maar het is een behoorlijk forse ruimte.
Ik twijfel wel eens of ik van onze eetkamer een eetkeuken wil maken, want wij hebben dat stukje aan de zijkant niet, dus een hele kleine keuken (en geen bijkeuken), en eigenlijk zou dat prima kunnen, maar nu heb je zo'n heerlijk gevoel van ruimte dat je dat eigenlijk ook niet kwijt wilt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179487261
In de toekomst hopen we dus dat 't zoiets wordt:



En een soort van zit-eiland in de keuken met werkblad:



(maar dan kleiner)

Omdat we dan wat deuren weghalen enzo kan dan een extra storage kast komen (voor kapstok, schoenen enzo) naast het toilet.

En er komt een houtbrander en dat soort dingen. Misschien op den duur ook van de 2 kleinere (nog steeds vrij groot..) openschuifdeuren naar de tuin 1 grote maken, maar dat is echt heel lange termijn zeg maar :)
Ja doei.
pi_179487298
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:29 schreef motorbloempje het volgende:

En er komt een houtbrander ...
;) letterlijk vertaald... Zo leuk! Mooi huis, ben benieuwd.
pi_179487353
quote:
14s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:21 schreef Myraela het volgende:
Oh, dan had mijn hoofd het weer nog net iets groter gemaakt. Maar is wel lekker ruim. :Y
Het is zeer ruim voor ons tweeen, maar zeker niet gigantisch ;)
Ja doei.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:35:22 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179487365
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:29 schreef motorbloempje het volgende:
In de toekomst hopen we dus dat 't zoiets wordt:

[ afbeelding ]

En een soort van zit-eiland in de keuken met werkblad:

[ afbeelding ]

(maar dan kleiner)

Omdat we dan wat deuren weghalen enzo kan dan een extra storage kast komen (voor kapstok, schoenen enzo) naast het toilet.

En er komt een houtbrander en dat soort dingen. Misschien op den duur ook van de 2 kleinere (nog steeds vrij groot..) openschuifdeuren naar de tuin 1 grote maken, maar dat is echt heel lange termijn zeg maar :)
Dat is echt wel huge dan, als je de boel helemaal open hebt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:36:26 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179487395
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het is zeer ruim voor ons tweeen, maar zeker niet gigantisch ;)
Jawel, dat een huis van 6 bij 10 wel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179487433
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jawel, dat een huis van 6 bij 10 wel :')
:@
Ja doei.
pi_179487467

Het benedentoilet gaan we natuurlijk wel zo houden. Met vloerbedekking en kraantjes 8-) :')
Ja doei.
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:39:48 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179487498
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:37 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

:@
En dan reken ik daarbij je entree, bijkeuken, kantoortje en garage niet eens mee.... die laatste telt daarbij sowieso niet mee, maar je bijkeuken en hal zouden wel mee moeten tellen :6
Nee, serieus, voor een vrijstaand huis is het niet superbreed, maar het is nog steeds een fors huis van 6 bij 10, juist omdat het dat boven ook is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 mei 2018 @ 11:40:36 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179487535
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:38 schreef motorbloempje het volgende:
[ afbeelding ]
Het benedentoilet gaan we natuurlijk wel zo houden. Met vloerbedekking en kraantjes 8-) :')
OMG.... die Britse WC's ook altijd :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 30 mei 2018 @ 21:24:08 #199
335643 faptist
Maakt fouten
pi_179498029
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 11:08 schreef Myraela het volgende:

[..]

Er hoeft eigenlijk niet zoveel te gebeuren, alleen even een kleurtje op de muur. We krijg de 29e de sleutel, verhuizen alles de 30e en dan 'kamperen' we een beetje in huis terwijl we het eigen maken. De bank komt eind juli, de andere meubels moeten we nog uitzoeken.

We hebben gewoon echt geluk dat veel recent is opgeknapt (huis is twee jaar geleden gekocht door een koppel, maar die zijn gescheiden), en ook echt naar onze smaak. Zoals deze prachtige lichte houten vloer. O+ En de badkamer en toilet zijn net nieuw. Keuken is nog netjes.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik herken het huis. Was inderdaad super leuk ingericht! Jullie gaan het vast geweldig hebben daar O+
pi_179500132
nieuw unicum in onze zoektocht. Huis werd door de makelaar doorgestuurd met de melding dat het in ons straatje past en volgende week op de markt komt. Binnen tien minuten na de mail een afspraak gemaakt en binnen 3 uur na de mail gebeld door makelaar dat huis al verkocht is.
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:03:05 #201
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179505107
Gefeliciteerd Myraela, ziet er mooi uit!
Wat een tof huis Motor!
Sauvignon, ongelooflijk zeg.. pfff.

Morgen is de sleuteloverdracht van ons oude huis. Maar voor mijn gevoel is dat al sinds dit weekend niet mijn huis meer. Het doet me toch minder dan ik had gedacht.

Oh mên.. ik zou zo blij zijn als alles af is..
Boven is alles klaar en netjes en rond.. maar beneden is nog een chaos. Halve vloer ligt er nog uit, schuifpui liep niet goed en moet nog afgewerkt worden, tuin is een chaos. Elke avond doorwerken tot 23u.. geeeuw..

Maar jongens.. die schuifpui hé... wauw _O_
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 31 mei 2018 @ 09:26:00 #202
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179505552
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2018 09:03 schreef Radyhyn het volgende:
Gefeliciteerd Myraela, ziet er mooi uit!
Wat een tof huis Motor!
Sauvignon, ongelooflijk zeg.. pfff.

Morgen is de sleuteloverdracht van ons oude huis. Maar voor mijn gevoel is dat al sinds dit weekend niet mijn huis meer. Het doet me toch minder dan ik had gedacht.

Oh mên.. ik zou zo blij zijn als alles af is..
Boven is alles klaar en netjes en rond.. maar beneden is nog een chaos. Halve vloer ligt er nog uit, schuifpui liep niet goed en moet nog afgewerkt worden, tuin is een chaos. Elke avond doorwerken tot 23u.. geeeuw..

Maar jongens.. die schuifpui hé... wauw _O_
Spannend! Dat gevoel van 'niet je huis meer' komt denk ik door de combinatie dat je spullen er dan niet meer in staan en de drukte rondom het nieuwe huis. Zolang je nieuwe huis maar goed aan voelt ;)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179506912
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2018 23:03 schreef DrSauvignon het volgende:
nieuw unicum in onze zoektocht. Huis werd door de makelaar doorgestuurd met de melding dat het in ons straatje past en volgende week op de markt komt. Binnen tien minuten na de mail een afspraak gemaakt en binnen 3 uur na de mail gebeld door makelaar dat huis al verkocht is.
Wow :') :o
Ja doei.
  donderdag 31 mei 2018 @ 23:32:54 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179525950
Wij hebben ooit 208 betaalt en gisteren 2minuten na plaatsing op Funda ongezien 290 geboden gekregen. Wat een wereld.

Want we verwachten eigenlijk dat er meer in zit. Bizar eigenlijk, we kunnen er met ons hoofd niet bij.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179526390
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij hebben ooit 208 betaalt en gisteren 2minuten na plaatsing op Funda ongezien 290 geboden gekregen. Wat een wereld.

Want we verwachten eigenlijk dat er meer in zit. Bizar eigenlijk, we kunnen er met ons hoofd niet bij.
Wauw! Mag ik vragen welke regio?
Alius aliud dicit
  Moderator vrijdag 1 juni 2018 @ 05:42:32 #206
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179529015
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij hebben ooit 208 betaalt en gisteren 2minuten na plaatsing op Funda ongezien 290 geboden gekregen. Wat een wereld.

Want we verwachten eigenlijk dat er meer in zit. Bizar eigenlijk, we kunnen er met ons hoofd niet bij.
niet te doen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179530393
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:32 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij hebben ooit 208 betaalt en gisteren 2minuten na plaatsing op Funda ongezien 290 geboden gekregen. Wat een wereld.

Want we verwachten eigenlijk dat er meer in zit. Bizar eigenlijk, we kunnen er met ons hoofd niet bij.
Ongezien? Sjezus.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179530545
Wij hebben gisteren voor de tweede keer gekeken naar een huis waar we serieuze interesse in hebben, ditmaal met onze makelaar. Ik moet zeggen dat ik het heel nuttig vind om een makelaar erbij te hebben.

Het is onder andere duidelijk geworden dat een enorme verbouwing nodig is; eigenlijk zouden alleen de buitenmuren behouden moeten blijven. Ik weet niet of ik dat trek. We houden het in overweging omdat we sowieso alles zouden uitbesteden en omdat de locatie geweldig is. Eerst maar eens aan het rekenen slaan (wat is het huis nu waard, hoeveel zou een verbouwing kosten en hoeveel zou het daarna waard zijn?).

Heeft iemand een idee wat een architect kost als je die niet alleen vraagt om tekeningen te maken, maar ook om toezicht te houden op de bouw?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:05:16 #209
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179530558
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2018 23:54 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Wauw! Mag ik vragen welke regio?
Groningen Stad. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179530607
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben gisteren voor de tweede keer gekeken naar een huis waar we serieuze interesse in hebben, ditmaal met onze makelaar. Ik moet zeggen dat ik het heel nuttig vind om een makelaar erbij te hebben.

Het is onder andere duidelijk geworden dat een enorme verbouwing nodig is; eigenlijk zouden alleen de buitenmuren behouden moeten blijven. Ik weet niet of ik dat trek. We houden het in overweging omdat we sowieso alles zouden uitbesteden en omdat de locatie geweldig is. Eerst maar eens aan het rekenen slaan (wat is het huis nu waard, hoeveel zou een verbouwing kosten en hoeveel zou het daarna waard zijn?).

Heeft iemand een idee wat een architect kost als je die niet alleen vraagt om tekeningen te maken, maar ook om toezicht te houden op de bouw?
De vraag is of je dat een architect moet laten doen, je kan het ook uitbesteden aan een opzichter/bouwkundige. En de kosten voor architect hangen ook erg samen met de oppervlakte van het huis/het werk dat hij heeft. Wij betaalden 4,10% van de bouwprijs als architectkosten (we hebben een nieuwbouwhuis) en dat was niet heel veel. We hebben architecten over de vloer gehad die veel meer vroegen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 09:08:34 #211
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179530615
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben gisteren voor de tweede keer gekeken naar een huis waar we serieuze interesse in hebben, ditmaal met onze makelaar. Ik moet zeggen dat ik het heel nuttig vind om een makelaar erbij te hebben.

Het is onder andere duidelijk geworden dat een enorme verbouwing nodig is; eigenlijk zouden alleen de buitenmuren behouden moeten blijven. Ik weet niet of ik dat trek. We houden het in overweging omdat we sowieso alles zouden uitbesteden en omdat de locatie geweldig is. Eerst maar eens aan het rekenen slaan (wat is het huis nu waard, hoeveel zou een verbouwing kosten en hoeveel zou het daarna waard zijn?).

Heeft iemand een idee wat een architect kost als je die niet alleen vraagt om tekeningen te maken, maar ook om toezicht te houden op de bouw?
Daar heb ik geen idee van.

Wat een spannend vooruitzicht. Ik zou het lastig vinden de boel zo uit handen te geven, terwijl ik anderzijds niet anders zou willen. Wat een project! Wel gaaf. Jullie kiezen dan echt voor de locatie, begrijp ik. Is het een oud boerderijtje of zo?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179530689
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:08 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Daar heb ik geen idee van.

Wat een spannend vooruitzicht. Ik zou het lastig vinden de boel zo uit handen te geven, terwijl ik anderzijds niet anders zou willen. Wat een project! Wel gaaf. Jullie kiezen dan echt voor de locatie, begrijp ik. Is het een oud boerderijtje of zo?
Het is een jaren '30 huis dat in feite volledig gemoderniseerd moet worden. We zitten nu in een nieuwbouwwoning en zijn blij met de gemakken die de woning biedt, maar ik merk dat ik het meest gecharmeerd ben van de oudere huizen (o.a. de houten huizen die typisch voor Waterland zijn). Er is dus een grote kans dat we sowieso zouden moeten verbouwen omdat huizen die al gerenoveerd zijn lelijk en/of onbetaalbaar zijn.

Uit handen geven is voor mij trouwens ook moeilijk. Daarom zou ik het liefst een architect hebben met wie ik op één lijn zit. Ik heb meer vertrouwen in een architect (die esthetisch gevoel heeft) dan een bouwcoach/-opzichter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179530709
Zulk soort huizen staan hier dus veel:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179530730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:08 schreef d.k. het volgende:

[..]

De vraag is of je dat een architect moet laten doen, je kan het ook uitbesteden aan een opzichter/bouwkundige. En de kosten voor architect hangen ook erg samen met de oppervlakte van het huis/het werk dat hij heeft. Wij betaalden 4,10% van de bouwprijs als architectkosten (we hebben een nieuwbouwhuis) en dat was niet heel veel. We hebben architecten over de vloer gehad die veel meer vroegen.
Dank je, goed om te weten! Hebben jullie het huis helemaal zelf laten ontwerpen? (Ik kom soms een kavel tegen en het idee van zelfbouw staat me wel aan, al kan ik de kosten die daarbij komen kijken nu nog totaal niet inschatten.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179530854
Wij hebben een cpo project gedaan, we mochten zelf kiezen welke breedte onze kavel kreeg en hebben zelf ook bedacht hoe het huis eruit moest zijn. Nou zitten we in een wijk met heel strikte regels, dus die buitenkant is nog niet zo spannend en bovendien is het een tweekapper, dus we moesten rekening houden met de buren. Maar goed, binnen dat kader hebben we alles zelf bedacht. We hebben nu een grote garage, een heel brede kavel en de indeling die we wilden. Dit alles was bij een projectontwikkelaar gewoon niet te vinden zelfs niet als we meer geld zouden besteden.
We hebben wel geluk gehad dat onze prijs vorig jaar om deze tijd al vast lag, nu zou het al stukken duurder zijn ivm schaarste in de bouw. Doordat wij als collectief bouwen (10 huizen in 1 keer) is het voor een aannemer interessant om dingen als een kraantje voor betonblokken te regelen, dus wij hebben gewoon van die yton muren binnen. Je hebt wel het schaalvoordeel van met meerderen bouwen, maar veel meer vrijheid.
En hoe duur het echt wordt hangt ook af van de afwerking. Daar hebben wij echt keuzes in gemaakt, maar dat ken je van het bouwen van een nieuwbouwwoning in een project.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179531042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:24 schreef d.k. het volgende:

En hoe duur het echt wordt hangt ook af van de afwerking. Daar hebben wij echt keuzes in gemaakt, maar dat ken je van het bouwen van een nieuwbouwwoning in een project.
Ja precies, je kunt een keuken van 5.000 of 20.000 euro nemen. Ik val steevast voor de hoogste prijsklasse. :+

Klinkt als een mooi project, d.k.! Voor ons zit zoiets er niet in, want ik wil niet meer 'in een wijkje' wonen. (M'n lief begrijpt nog steeds niet wat ik daarmee bedoel.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179531155
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:04 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben gisteren voor de tweede keer gekeken naar een huis waar we serieuze interesse in hebben, ditmaal met onze makelaar. Ik moet zeggen dat ik het heel nuttig vind om een makelaar erbij te hebben.

Het is onder andere duidelijk geworden dat een enorme verbouwing nodig is; eigenlijk zouden alleen de buitenmuren behouden moeten blijven. Ik weet niet of ik dat trek. We houden het in overweging omdat we sowieso alles zouden uitbesteden en omdat de locatie geweldig is. Eerst maar eens aan het rekenen slaan (wat is het huis nu waard, hoeveel zou een verbouwing kosten en hoeveel zou het daarna waard zijn?).

Heeft iemand een idee wat een architect kost als je die niet alleen vraagt om tekeningen te maken, maar ook om toezicht te houden op de bouw?
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:08 schreef d.k. het volgende:

[..]

De vraag is of je dat een architect moet laten doen, je kan het ook uitbesteden aan een opzichter/bouwkundige. En de kosten voor architect hangen ook erg samen met de oppervlakte van het huis/het werk dat hij heeft. Wij betaalden 4,10% van de bouwprijs als architectkosten (we hebben een nieuwbouwhuis) en dat was niet heel veel. We hebben architecten over de vloer gehad die veel meer vroegen.
Je kunt ook een combinatie doen, zeg ik als architect. ;)

Belangrijk is dat de architect wel betrokken blijft tijdens de bouw. De architect kan dan de kwaliteit van het werk in de gaten houden en of de aannemer het werk volgens bestek maakt. Maar een architect hoeft geen dagelijks opzichter te zijn. Hij kan elke week even binnen lopen en bij belangrijke momenten aanwezig zijn om de bouw te begeleiden.
Ik zit zelf niet in de woningbouw dus kan je helaas niet helpen bij een inschatting van de kosten. Ligt er ook helemaal aan tot in welk detail je de architect wil betrekken.
pi_179531203
Inderdaad wat Archito zegt, bij ons is de architect echt nog wel binnen komen lopen voor overleg of voor controle, maar er is een opzichter die de boel echt controleert. En dan zou er nog een bouwbegeleider moeten zijn vanuit de cpo constructie maar laten we het er op houden dat ik over zijn werk zo mijn bedenkingen heb.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179531220
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja precies, je kunt een keuken van 5.000 of 20.000 euro nemen. Ik val steevast voor de hoogste prijsklasse. :+

Klinkt als een mooi project, d.k.! Voor ons zit zoiets er niet in, want ik wil niet meer 'in een wijkje' wonen. (M'n lief begrijpt nog steeds niet wat ik daarmee bedoel.)
Nee ik snap je wel denk ik. Maar juist cpo projecten zitten heel vaak niet in een wijkje. Wij toevallig wel, maar dat is bij ons een bewuste keuze.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179531269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:41 schreef archito het volgende:

[..]

[..]

Je kunt ook een combinatie doen, zeg ik als architect. ;)

Belangrijk is dat de architect wel betrokken blijft tijdens de bouw. De architect kan dan de kwaliteit van het werk in de gaten houden en of de aannemer het werk volgens bestek maakt. Maar een architect hoeft geen dagelijks opzichter te zijn. Hij kan elke week even binnen lopen en bij belangrijke momenten aanwezig zijn om de bouw te begeleiden.
Ik zit zelf niet in de woningbouw dus kan je helaas niet helpen bij een inschatting van de kosten. Ligt er ook helemaal aan tot in welk detail je de architect wil betrekken.
Ja, zo stel ik me dat ook voor. Ik ben een ontzettende muggenzifter wat afwerking betreft, dus het is belangrijk dat (1) de plannen en afspraken duidelijk worden vastgelegd, en (2) dat de aannemer aan zijn afspraken wordt gehouden. Ik kan beide zaken ook wel zelf, maar niet zo goed als een architect. Dat heb ik gemerkt bij het in orde maken van onze nieuwbouwwoning en de zolderverbouwing die we erna hebben gehad. Die ervaringen hebben wel een goede leerschool gevormd, maar zo'n enorme verbouwing is andere koek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179531353
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:44 schreef d.k. het volgende:
En dan zou er nog een bouwbegeleider moeten zijn vanuit de cpo constructie maar laten we het er op houden dat ik over zijn werk zo mijn bedenkingen heb.
Haha, hoezo?

Er zijn volgens mij als het om huizen gaat drie personen die goud waard zijn: een goede financieel adviseur, een goede makelaar en een goede aannemer. De eerste twee hebben we op orde, maar het is me nog nooit gelukt een fijne aannemer te vinden. Ik weet niet wat het is met die beroepsgroep, maar slordig afwerken en onbetrouwbaar zijn lijken eerder regel dan uitzondering.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179531450
Ik verwacht van een goede bouwbegeleider dat hij aan de kant van de klant staat en dat hij dus, namens de klant, de aannemer controleert. Dat is bij ons helaas niet zo en dat is niet zo handig. Nou zijn wij redelijk technisch en ook niet op ons mondje gevallen, dus we spreken de aannemer zelf wel aan over alles wat mis gaat, dat komt goed. Beetje jammer dat we wel de bouwbegeleider betalen daarvoor.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 11:46:07 #223
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179533911
quote:
17s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 09:15 schreef Claudia_x het volgende:
Zulk soort huizen staan hier dus veel:

[ afbeelding ]
Maar zulke huizen worden toch ook volop nieuw gebouwd?
KuikenGuppy
pi_179537704
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 11:46 schreef Burdie het volgende:

[..]

Maar zulke huizen worden toch ook volop nieuw gebouwd?
Valt tegen. Nieuwbouw wordt vaak in wijkjes opgetrokken. Dan heb je dus een groepje van die huizen bij elkaar staan die precies op elkaar lijken. Percelen zijn dan vaak ook minder groot of minder aantrekkelijk. En als een huis echt heel tof is, is het onbetaalbaar. De oudere huizen zijn vaak aan de kleine kant (ongeveer 100 m2), maar hebben meestal wel veel ruimte rondom.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 1 juni 2018 @ 14:28:38 #225
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_179537807
En zelf ergens een kavel kopen en zo'n huis erop zetten?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_179537892
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En zelf ergens een kavel kopen en zo'n huis erop zetten?
Sta ik wel voor open (lief wat minder), maar ik zou eerst uit moeten zoeken hoeveel het kost om een enkel huis te laten bouwen. Kavels zijn hier prijzig. Om een idee te geven: er is er nu een te koop voor 450.000 euro...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179538127
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sta ik wel voor open (lief wat minder), maar ik zou eerst uit moeten zoeken hoeveel het kost om een enkel huis te laten bouwen. Kavels zijn hier prijzig. Om een idee te geven: er is er nu een te koop voor 450.000 euro...
En hoeveel m2 heb je dan?
Onze m2 was zo'n 400 inclusief btw, maar ik vermoed dat het bij jullie hoger zal liggen
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179538155
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:41 schreef d.k. het volgende:

[..]

En hoeveel m2 heb je dan?
Onze m2 was zo'n 400 inclusief btw, maar ik vermoed dat het bij jullie hoger zal liggen
650 m2. En kosten koper komen er nog bij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179538183
Ook nog kk er bij, dus dan is het al eens verkocht geweest. Jemig.
En een cpo project zoeken bij jullie in de buurt? Of iets heel ouds en dat gewoon platgooien? Al doe je dat natuurlijk al bijna als je zoveel verbouwd dat alleen de muren blijven staan.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179538299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:44 schreef d.k. het volgende:
Ook nog kk er bij, dus dan is het al eens verkocht geweest. Jemig.
En een cpo project zoeken bij jullie in de buurt? Of iets heel ouds en dat gewoon platgooien? Al doe je dat natuurlijk al bijna als je zoveel verbouwd dat alleen de muren blijven staan.
Als dit ons eerste huis was, zou een project een goede optie zijn. Ik kom soms stukken van oude dorpen tegen waar best leuke nieuwbouw op staat, denk aan 10-15 vrijstaande woningen die allemaal anders zijn. Maar die plekken voelen zo 'ontwikkeld' aan en de percelen vallen tegen (klein, weinig privacy). Dus we kijken nu naar bestaande woningen. We zitten in de positie dat we ontzettend kritisch kunnen zijn omdat we blij zijn met waar we wonen.

De enige vraag die dan overblijft is of we zo'n grondige verbouwing willen. Geen probleem vind ik: nieuwe badkamer, keuken, vloer, alle wanden stuken. Maar een huis volledig strippen? Poeh, dat gaat geheid een hoop gedoe en stress opleveren. Tegelijkertijd word ik er wel enthousiast van omdat ik makkelijk door een lelijke, bestaande inrichting heen kan kijken en de contouren van een nieuwe inrichting voor me kan zien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179538349
Het voordeel van alles verbouwen is, net als met nieuwbouw, dat je het kan maken zoals je zelf wilt. Dus als je bouwen zou overwegen dan lijkt me dat hetzelfde als verbouwen, gewoon doen.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179538420
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:53 schreef d.k. het volgende:
Het voordeel van alles verbouwen is, net als met nieuwbouw, dat je het kan maken zoals je zelf wilt. Dus als je bouwen zou overwegen dan lijkt me dat hetzelfde als verbouwen, gewoon doen.
Oh, maar zelfbouw is niet een optie die nu op tafel ligt, hoor, juist omdat het zo ingrijpend is en omdat je véél verbeeldingskracht moet hebben voor het ontwerpen van een woning waar je niet doorheen kunt lopen.

(Ik kijk graag naar Grand Designs, maar in bijna elke aflevering zie ik stellen lijden op manieren waarop ik niet zou willen lijden.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179538514
Ik geloof dat er niet veel verschil is tussen een bestaand huis helemaal te strippen en aan te passen en iets opnieuw bouwen. Het voordeel van dat eerste is wel dat je de plaats wel goed kan zien van te voren, je kan de plek en de baan van de zon bijvoorbeeld beter inschatten. Maar de verbeelding heb je bij beide manieren van werken hard nodig.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 15:09:08 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179538657
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:57 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, maar zelfbouw is niet een optie die nu op tafel ligt, hoor, juist omdat het zo ingrijpend is en omdat je véél verbeeldingskracht moet hebben voor het ontwerpen van een woning waar je niet doorheen kunt lopen.

(Ik kijk graag naar Grand Designs, maar in bijna elke aflevering zie ik stellen lijden op manieren waarop ik niet zou willen lijden.)
In Grand Designs zijn het dan ook wel vaak bijzondere ontwerpen en mensen die er dagelijks bovenop lijken te zitten.
Als dat je hobby niet is zou ik daar gewoon een architect/projectmanager voor inhuren.

Maar als ik zelf zou willen bouwen dan zijn er 2 opties die uitersten zijn;
• een cataloguswoning
• het huis dat ik ±15 jaar geleden al zelf getekend heb....

In het eerste geval zou ik (nieuwsgierig als ik ben) waarschijnlijk wel heel regelmatig op de bouwplaats zijn, in het tweede geval zou ik er bovenop zitten en de plaatsing van iedere steen monitoren denk ik :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 01-06-2018 15:19:34 (projectwoning = cataloguswoning) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179538763
En cpo zit daar mooi tussen. Wij hebben meer vrijheid, meer inspraak en meer opties gehad dan bij een project maar hebben (helaas) ook geen onbeperkte toegang tot de bouw. En we moeten op sommige gebieden ook gewoon rekening houden met wat goed uitkomt binnen het project.
Zou ik het nog een keer zo doen? Nee, dat niet. Ik vind dat we voor bepaalde diensten van het begeleidende bureau veel te veel betalen, zeker als je ziet wat ze er voor doen. En ik zou er een volgende keer nog beter bovenop willen zitten, dus dat wordt een volgende keer zelf bouwen.

Eerst maar eens deze opleveren, nog 5 weken te gaan. Jammer dat het vandaag zoveel regent, dan kunnen ze niet keimen. We kijken daar echt naar uit, ineens een wit huis. Dan maar aan de slag met de voorbereiding van de Ikea keuken. Morgen bestellen dus alles nog maar een keer controleren.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 15:17:37 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179538824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 14:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Sta ik wel voor open (lief wat minder), maar ik zou eerst uit moeten zoeken hoeveel het kost om een enkel huis te laten bouwen. Kavels zijn hier prijzig. Om een idee te geven: er is er nu een te koop voor 450.000 euro...
Dat is goedkoper dan de kavels op de locatie van het voormalige ziekenhuis de Lichtenberg in Amersfoort, want daar ligt bij de meeste kavels de m² prijs al hoger.... alleen het minst aantrekkelijke stukje is goedkoper.
Maar een hoekkavel van 652m² moet al 509.000 kosten. En dan hebben we het over Amersfoort, wel over de duurste wijk in Amersfoort, maar toch.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 1 juni 2018 @ 17:13:59 #237
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_179541357
Ohhh maar dat is echt wel een geweldig plekje Leandra O+.
KuikenGuppy
pi_179541652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is goedkoper dan de kavels op de locatie van het voormalige ziekenhuis de Lichtenberg in Amersfoort, want daar ligt bij de meeste kavels de m² prijs al hoger.... alleen het minst aantrekkelijke stukje is goedkoper.
Maar een hoekkavel van 652m² moet al 509.000 kosten. En dan hebben we het over Amersfoort, wel over de duurste wijk in Amersfoort, maar toch.
Het stukje grond waar ik het over heb ligt al zo ver buiten Amsterdam dat het niet in onze zoekopdracht valt. En dat vind ik al te duur. In Amsterdam is grond nauwelijks te kopen (denk aan erfpachtstelsel en situaties als groepen mensen die weken in een slaapzak voor een inschrijfkantoor bivakkeren om zich in te kunnen schrijven voor een zelfbouwproject).

Net tegen de ring is er wel een zelfbouwproject op dit moment, maar de beperkingen zijn te groot (rijtjeshuis, weinig grond om het huis).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179541688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 15:14 schreef d.k. het volgende:
En cpo zit daar mooi tussen. Wij hebben meer vrijheid, meer inspraak en meer opties gehad dan bij een project maar hebben (helaas) ook geen onbeperkte toegang tot de bouw. En we moeten op sommige gebieden ook gewoon rekening houden met wat goed uitkomt binnen het project.
Zou ik het nog een keer zo doen? Nee, dat niet. Ik vind dat we voor bepaalde diensten van het begeleidende bureau veel te veel betalen, zeker als je ziet wat ze er voor doen. En ik zou er een volgende keer nog beter bovenop willen zitten, dus dat wordt een volgende keer zelf bouwen.

Eerst maar eens deze opleveren, nog 5 weken te gaan. Jammer dat het vandaag zoveel regent, dan kunnen ze niet keimen. We kijken daar echt naar uit, ineens een wit huis. Dan maar aan de slag met de voorbereiding van de Ikea keuken. Morgen bestellen dus alles nog maar een keer controleren.
Wil je er geen eigen topic over bijhouden? Lijkt me interessant om te volgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179548994
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wil je er geen eigen topic over bijhouden? Lijkt me interessant om te volgen.
Vrees er wat weinig tijd voor te hebben, maar wie weet deel ik hier nog wat.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 5 juni 2018 @ 16:57:55 #241
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179622220
*O* Bij ons in het project zijn ze inmiddels met ons blok al begonnen met de benedenverdieping. Ik had echt verwacht dat dat nog wel een maandje zou duren maar daar zijn ze inmiddels dus mee gestart. Super leuk want dan kun je straks de eerste contouren gaan zien :D
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179622750
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 16:57 schreef Yesse het volgende:
*O* Bij ons in het project zijn ze inmiddels met ons blok al begonnen met de benedenverdieping. Ik had echt verwacht dat dat nog wel een maandje zou duren maar daar zijn ze inmiddels dus mee gestart. Super leuk want dan kun je straks de eerste contouren gaan zien :D
Tof! Niet schrikken dat het klein lijkt, dat is altijd zo ;)
pi_179623533
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2018 17:26 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het stukje grond waar ik het over heb ligt al zo ver buiten Amsterdam dat het niet in onze zoekopdracht valt. En dat vind ik al te duur. In Amsterdam is grond nauwelijks te kopen (denk aan erfpachtstelsel en situaties als groepen mensen die weken in een slaapzak voor een inschrijfkantoor bivakkeren om zich in te kunnen schrijven voor een zelfbouwproject.
Ongelooflijk toch ook. Zeker als je naar onze situatie kijkt.

Krimpregio (Zuid-Oost Limburg)
Ons huis staat al 6 maanden te koop.

Jaren 30 woning. Superleuk (al zeg ik het zelf :P). Je kent het wel; ronde voordeur, vestibule, deur en daarna gang.
165m2 woonruimte
Tuin, 5,5 m x 40m
Alles dubbelglas, schuifpui, dakkapellen paar jaar oud. Recente badkamer, nieuwe electra, kozijnen goed onderhouden.
Alleen het dak is al heel oud (geen lekkages maar gewoon oud en zal in de komende jaren vernieuwd moeten worden.
150.000

We komen het niet kwijt ;(
  Moderator dinsdag 5 juni 2018 @ 18:09:47 #244
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179623722
Huh?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179623746
Voordeel is dat iedereen hier in hetzelfde schuitje zit.
Wij hebben dus best keus genoeg om goedkoop iets anders te kopen, maar ja :P
pi_179626146
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 18:00 schreef lily het volgende:

[..]

Ongelooflijk toch ook. Zeker als je naar onze situatie kijkt.

Krimpregio (Zuid-Oost Limburg)
Ons huis staat al 6 maanden te koop.

Jaren 30 woning. Superleuk (al zeg ik het zelf :P). Je kent het wel; ronde voordeur, vestibule, deur en daarna gang.
165m2 woonruimte
Tuin, 5,5 m x 40m
Alles dubbelglas, schuifpui, dakkapellen paar jaar oud. Recente badkamer, nieuwe electra, kozijnen goed onderhouden.
Alleen het dak is al heel oud (geen lekkages maar gewoon oud en zal in de komende jaren vernieuwd moeten worden.
150.000

We komen het niet kwijt ;(
Meen je dat, 150.000 euro? :o

Ik zou het haast als tweede huis kopen. :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179626346
Het is toch om te janken ;(
Vooral als ik hier voortdurend lees over de “oververhitte” woningmarkt.
(Niet dat ik mij daar nu zo op verheug :{ )
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:36:05 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179626427
Oh Lily ik weet hoe het voelt -O-
Al lag destijds in ieder geval overal de markt op zijn gat.
Er zijn ook geen woorden die het beter maken :N
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 5 juni 2018 @ 20:37:34 #249
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179626456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 17:20 schreef archito het volgende:

[..]

Tof! Niet schrikken dat het klein lijkt, dat is altijd zo ;)
Hahaha, ja klopt. Gelukkkig woon ik nu ook al in een nieuwbouw (maar dan huur) dus ik ben iets gewend. Vooral dat moment dat het helemaal klaar is aan de buitenkant (gemetseld en al) en dat je dan het gevoel hebt dat er niets gebeurt... Ik heb me zoooooooo ongeduldig gevoeld toen _O-
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179626458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:32 schreef lily het volgende:
Het is toch om te janken ;(
Vooral als ik hier voortdurend lees over de “oververhitte” woningmarkt.
(Niet dat ik mij daar nu zo op verheug :{ )
Ik begrijp dat het echt kut voor je is. Ik heb zelf ooit een moeilijk verkoopbaar huis gehad (erfenis van mijn vader). Dat kwam goed - en wel op het hoogtepunt van de crisis.

Waarom willen jullie weg?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179626495
I know, laziness, ik kan me jullie struggle nog wel herinneren.
In ieder geval ligt de markt hier wel nog steeds op zijn gat, hoewel de volledig instapklare en hele dure woningen nu weer beter gaan.
Maar goed. We wachten af.
pi_179626673
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:37 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom willen jullie weg?
Wij wonen hier al best lang.
De kinderen zijn (bijna) groot. Geen binding meer met de wijk. Dichter bij het centrum (en station) voor de kinderen. Dichter bij mijn bejaarde ouders.
Gewoon. Iets anders. Iets groters beneden (kinderen zijn allemaal 3 meter groot en zijn altijd beneden en nemen veel plaats in (de ruimte in ons huidige huis gaat vooral de hoogte in).

Dat. Enzo.


Oh, en graag 2 badkamers :P
pi_179626832
Een huis van 165 m2 vind je niet groot genoeg? :o In de regio waarin wij zoeken betaal je daar minstens een miljoen voor.

Nah, ik begrijp het wel, hoor. Het gaat niet alleen om vierkante meters, maar ook hoe de ruimte is verdeeld over het huis en hoe de ruimte voelt (bijv. veel/weinig licht). Ik wil zelf ook vooral een grote woonkamer; de grootte van de slaapkamers boeit me nauwelijks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179627236
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:51 schreef Claudia_x het volgende: Het gaat niet alleen om vierkante meters, maar ook hoe de ruimte is verdeeld over het huis en hoe de ruimte voelt (bijv. veel/weinig licht). Ik wil zelf ook vooral een grote woonkamer; de grootte van de slaapkamers boeit me nauwelijks.
Het is ook de lokatie hoor maar zeer zeker; de ruimte beneden is nu te klein. Wij hebben nu 3 volledige verdiepingen maar boven speelt minder af.
Onze kinderen zijn veel beneden en nemen veel plaats in, gewoon omdat ze groot zijn .
Het zijn pubers dus hebben boven genoeg aan een bed, telefoon en/of laptop.
Dochter daarentegen heeft een enorme tafel nodig want knippen, plakken, tekenen, verf, schilderen, stof, creatief.

Dus meer ruimte beneden zou top zijn!
pi_179627267
En ja, stond ons huis maar in Amsterdam :+
  zaterdag 9 juni 2018 @ 12:21:15 #256
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179689883
Even een praktische vraag: ik heb bewust gekozen voor een maand overlap van huur- en koopwoning. Alleen staan die in 2 verschillende gemeentes. Op 29 juni krijg ik de sleutel van de koopwoning en op 31 juli lever ik de sleutel in van de huurwoning. Is het dan handiger om mij al in te schrijven per 29 juni in de nieuwe gemeente of pas als ik er echt ga wonen. Of maakt het eigenlijk geen bal uit? :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179690331
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2018 20:32 schreef lily het volgende:
Het is toch om te janken ;(
Vooral als ik hier voortdurend lees over de “oververhitte” woningmarkt.
(Niet dat ik mij daar nu zo op verheug :{ )
Waar ik zit, groningen, zelfde rampscenario.
Huizen zijn hier niet kwijt te raken, voor 200.000 euro, vrijstaande woningen. Staan al jaren te koop..
pi_179690793
Maandag gaat het beginnen. De steigers staan, prefab bouwdelen liggen voor het huis en er is al het een en andere gesloopt.

Over een paar dagen een extra verdieping erbij :)

Zal eens kijken of het lukt om wat foto’s te plaatsen!
  Moderator zaterdag 9 juni 2018 @ 16:18:03 #259
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_179693312
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 12:54 schreef akatar het volgende:

[..]

Waar ik zit, groningen, zelfde rampscenario.
Huizen zijn hier niet kwijt te raken, voor 200.000 euro, vrijstaande woningen. Staan al jaren te koop..
huh?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_179694582
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 16:18 schreef Renesite het volgende:

[..]

huh?
Niet in de stad zelf denk ik...
  zaterdag 9 juni 2018 @ 17:47:27 #261
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179694897
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 17:34 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Niet in de stad zelf denk ik...
Nee, dat lijkt me ook niet. :D

Kan me voorstellen dat het in dorpen, met name aardbevingsgebied wel echt doffe ellende is qua verkoop.

Wij hadden in Stad minstens 55 partijen op bezoek in 2 x een uur openhuis. Boel biedingen gehad en het verkocht voor veel meer dan we ooit hadden gedacht.
Ons huis was ooit gewoon een leuke starterswoning, maar inmiddels een gewild huis voor mensen die wat te besteden hebben. Heel gek om mee te maken.

En lilly, wat klinkt je huis gaaf! En wat oerstom dat het dan maar niet weg wil.

Kun je nog iets aan de aanpak veranderen? Andere verkoopmakelaar in de hand nemen, die wat agressiever de markt op gaat? Styliste erbij, weet ik het?
Wij hadden een makelaar die heel actief werft op social media, die een bepaalde stijl van fotograferen hanteert, een bepeelde stijl in beschrijving van de woning en waar je er, inclusief, een styliste bij kreeg. Vond ik altijd maar stom, en zo veel viel er gelukkig niet te stylen aan ons huis, maar het totaalpakket wérkt wel.

[ Bericht 20% gewijzigd door Duderinnetje op 09-06-2018 18:04:31 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 9 juni 2018 @ 17:55:15 #262
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179695017
- excusez, dubbel -

[ Bericht 98% gewijzigd door Duderinnetje op 09-06-2018 18:04:04 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179695259
Ja, dat zouden we wellicht kunnen proberen maar het feit blijft dat het voor (bijna) iedereen in een straal van 5 km geldt, met welke makelaar dan ook, dus dat maakt het gewoon erg lastig.

Ik merk wel dat het recent wat beter gaat in mijn regio.
Ook de huizen die al lange tijd te koop staan krijgen hier een daar een “verkocht” melding.

Ook sommige die wij op het oog hadden dus dat is weer minder.

[ Bericht 40% gewijzigd door lily op 09-06-2018 18:13:03 ]
  zaterdag 9 juni 2018 @ 18:17:41 #264
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179695454
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:07 schreef lily het volgende:
Ja, dat zouden we wellicht kunnen proberen maar het feit blijft dat het voor (bijna) iedereen in een straal van 5 km geldt, met welke makelaar dan ook, dus dat maakt het gewoon erg lastig.
Ja, maar jullie huis klinkt wel als iets bijzonders. Het is geen jaren '90 rijtjeswoning. Misschien moet je toch echt eens kijken of je er een frisse impuls aan kan geven hoor! Goed bedenken wie de doelgroep zou kunnen zijn en waar je die vindt. En wat je kan doen om duidelijk te maken aan die doelgroep dat jullie huis extrasuperbijzondergeweldig is voor hen.

Jullie huis lijkt me nou echt zo'n woning voor liefhebbers. Het kan helpen om hun (gewenste) lifestyle dan een beetje weer te geven op foto's. Klinkt een beetje stom, denk ik, maar mensen willen graag een verhaaltje zien op Funda. Dus: als ik hier woon, kook ik met verse kruiden en lees ik de Elle Eten en golf ik zo nu en dan en verder liggen we heerlijk in de hangmat met een dikke roman, want wij zijn heeeeel erg van de literatuuuur etc. :P

Het leven is één groot Instagram geworden, wat ik je brom.

Het heeft er hier voor gezorgd dat mensen wél naar ons huis kwamen kijken, en niet naar het andere in de straat. Gelijksoortige huizen, maar wel 20.000 verschil in opbrengst en het onze was verkocht nog voor het open huis voorbij was, zo ongeveer. Mensen vielen op het verhaal. Nu hoefden wij daar verder niets over te liegen, maar we hebben wel wat dingen benadrukt. Ik ben er heilig van overtuigd dat het geholpen heeft om ons huis te onderscheiden van anderen.

Ik ben zelf ook een sucker voor dat soort dingen. En ik ben vast niet de enige, zo was mijn idee.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179695521
Haha :D
Ja, je hebt wel gelijk en wat social media betreft leef ik echt onder een steen dus daar zou ik zelf echt nooit aan denken.
Ik ga er eens over nadenken :)
  zaterdag 9 juni 2018 @ 18:24:13 #266
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179695599
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 18:20 schreef lily het volgende:
Haha :D
Ja, je hebt wel gelijk en wat social media betreft leef ik echt onder een steen dus daar zou ik zelf echt nooit aan denken.
Ik ga er eens over nadenken :)
Doen. Dan ben je er in elk geval actief mee bezig. Nu ben je zo overgeleverd aan de situatie, lijkt me. Wat zegt jullie makelaar er eigenlijk zelf van? En doet hij inderdaad wel iets met Facebook of zo?

Mocht je het willen, dan wil ik met alle plezier even meedenken/meekijken naar de foto's en zo. Stuur dan maar een DM. Bovenal: succes! Zou zo fijn zijn als je gewoon weer een beetje verder kan!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179696051
Ik zit nu mobiel maar ik zal morgen wat uitgebreider reageren via dm :)
En dank, succes kunnen we gebruiken!
pi_179699635
Lilly ik heb je even een pm gedaan. Misschien dat je er iets aan hebt.
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:03:24 #269
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179701162
Lily klinkt als goede raad van hier :Y
Nooit geschoten altijd mis ;)

Nou.. hier is bij ons nieuwe huis een verzakking van het riool geconstateerd.. met verstoppingen als gevolg -O- Om het te maken moet de halve voortuin ook op de schop.. echt hoor -O-
We hebben het voorgelegd aan de rechtsbijstand om te kijken of we het kunnen verhalen op de verkopers.. maar wat een gedoe zeg :{

Maar verder is het een heerlijk huis. We wonen er nu twee weken en ik voel me echt al helemaal thuis. Ik heb echt 0,0 heimwee en echt geen emotie meer bij het oude huis.. het voelde toch niet meer als ons huis nadat alles leeg was. We zijn er echt zooo veel op vooruit gegaan.. qua ruimte, locatie, wijk, tuin, parkeren. Ook de kindjes zijn vanaf het begin al gewend en zijn blij met hun kamers. Het voelt gewoon zo goed O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_179701423
Wow heftig Rady? Hadden jullie een bouwtechnische keuring als voorbehoud? Had die het uberhaupt dan opgemerkt vraag ik me af. En denk je dat de vorige bewoners dit wisten? Wat een domper -O-
  zaterdag 9 juni 2018 @ 23:24:28 #271
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179701588
Ja, we hebben een bouwtechnische keuring laten doen. Is niks uitgekomen wat betreft het riool. Maar de verzakking zit ook onder de grond.. dus hadden ze niet kunnen zien.

We merkten het meteen nadat we verhuisd waren. Bij het bad boven leeg laten lopen hoorden we klokkende geluiden in de keuken en in de wc beneden. En een paar dagen laten bleek de leiding achter de keukenkastjes te overstromen..
Lijkt me stug dat de vorige eigenaren hier niks van wisten..
Ook blijkt het allemaal raar aangelegd te zijn in de kruipruimte.
Tevens is het zo dat als dit het normale gebruik van de woning in de weg staat (we kunnen gootsteen beneden niet gebruiken en vaatwasser ook niet).. dan maakt het ook niet uit of de vorige eigenaren het wel of niet wisten. Maar dat laat ik allemaal uitzoeken door de rechtsbijstand.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  maandag 11 juni 2018 @ 15:06:35 #272
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179727751
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2018 23:24 schreef Radyhyn het volgende:
Maar dat laat ik allemaal uitzoeken door de rechtsbijstand.
Wat bizar!! Wanneer hoor je naar verwachting wat van de rechtsbijstand?
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 12 juni 2018 @ 08:35:31 #273
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179739823
quote:
7s.gif Op maandag 11 juni 2018 15:06 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wat bizar!! Wanneer hoor je naar verwachting wat van de rechtsbijstand?
Als het goed is deze week... hopelijk met een positief bericht.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  woensdag 13 juni 2018 @ 11:47:36 #274
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179761400
Wij hebben gisteren de eerste nieuwsbrief ontvangen met de planning.... Ze verwachten al in december op te gaan leveren. Nu verwacht ik nog wel wat vertraging (is volgens mij bij elk project wel het geval) maar dit is een stuk eerder dan de maart die ik in gedachte had. *O*

6 juli voor het eerst de bouwplaats op.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179774678
Nog drie nachten voordat we naar ons tijdelijk onderkomen van mijn schoonouders over gaan.

Als ik het ooit nog eens in mijn hoofd haal om met drie kleine kindjes te gaan verhuizen, willen jullie me dan aan deze periode herinneren? 😂
pi_179774728
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2018 23:14 schreef Twinkle20 het volgende:
Nog drie nachten voordat we naar ons tijdelijk onderkomen van mijn schoonouders over gaan.

Als ik het ooit nog eens in mijn hoofd haal om met drie kleine kindjes te gaan verhuizen, willen jullie me dan aan deze periode herinneren? 😂
ik vond met 2 al drama :+
En dan gingen wij nog wel meteen van oud huis naar nieuw, niet met een tijdelijk onderkomen _O-
Respect! _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 14 juni 2018 @ 11:58:49 #277
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_179780380
Yesse wat lekker zeg! Goed nieuws! ^O^
Twink sterkte! Hoe lang hebben jullie de tussenperiode bij schoonouders?

Wij hebben ondertussen van de rechtsbijstand bijval gehad op het rioleringsprobleem en zij gaan de eerdere eigenaren aanschrijven. Ondertussen mogen wij niets doen om te herstellen want wij moeten hen de kans geven dit te doen... Dus voorlopig maar zeer beperkt water gebruiken.. niet in bad en met de hand de vaat doen enz.. want grotere hoeveelheden water kan de riolering gewoon niet aan.
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 14 juni 2018 @ 13:45:43 #278
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_179782115
Oeff.. Bij de gedachte om te verhuizen met 3 kinderen naar mijn schoonouders krijg ik spontaan stress haha.

Radyhyn was een goed nieuws. Al is het jammer dat je nu zo weinig water kunt gebruiken...
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_179793053
Nah ik heb opzich wel relaxte en behulpzame schoonouders gelukkig. Maar het is gewoon fijn als we dadelijk echt in het nieuwe huis kunnen en iedereen weer op zijn eigen plekje zit. We zitten in een apart gebouw wat tot vorig jaar dienst heeft gedaan als groepsaccommodatie. Dus alle voorzieningen zijn er. En de kindjes vermaken zich prima met zand, water, skelters en ruimte want mijn schoonouders wonen achteraf.

Maar overal dozen en spullen en alles zo niet op zijn plek. Mijn innerlijke autist kan daar niet zo goed tegen :+ :@
En mijn wederhelft vindt mij op hwt moment ook iets minder gezellig :+
  donderdag 14 juni 2018 @ 22:12:16 #280
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179793586
8 maanden bij mijn schoonouders boks en een een nieuwbouwhuis dat een maand eerder opgeleverd werd. Extra boks, toen hing ik de vlag uit :7

Kortom ik weet hoe jullie je voelen maar het komt allemaal goed en is het helemaal waard *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 15 juni 2018 @ 08:01:29 #281
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179798110
Ik betrapte me op dat ik aan het dagdromen was dat ik deze zomer in een hangmat in mijn tuin zat te genieten. En het is over een kleine maand nog realiteit ook* :D O+

*onder voorbehoud van het weer :(

De verkopers hadden zich vergist in datum en zijn op vakantie op het moment van de overdracht _O- gelukkig heeft het geen consequenties, maar had het wel leuk gevonden om ze nog even te spreken :) Had gelukkig al eens kennisgemaakt.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_179800539
Hebben jullie bij je (mogelijke) nieuwe huis ook in het achterhoofd zitten wat het in de toekomst zal betekenen als het huis verduurzaamd moet worden en misschien van het gas af moet?

Wij zijn nu bezig met een beperkte verbouwing, maar begin steeds meer te twijfelen of sommige ingrepen slim zijn om geld aan uit te geven. Misschien slaan sommige dingen helemaal nergens op, maar kan niet zo goed tegen die onzekerheid. o|O

Paar voorbeeldjes:

Nieuwe mooie radiator in de woonkamer, als we over een aantal jaren aan de warmtepomp moeten heb je ander type radiatoren nodig.
Woonkamervloer laten schuren, misschien moet hij er over een paar jaar wel uit als we de vloer gaan isoleren en vloerverwarming aanleggen.
Wel of geen spouwmuurisolatie/zonnepanelen/glas vervangen voordat we de kozijnen schilderen. etc etc
pi_179801068
Joh, zo snel gaat dat niet met het gas, als het al een verplichting wordt op afzienbare tijd. Dus nee, daar houd ik geen rekening mee. Het isoleren etc heb ik me niet druk over hoeven maken, we hebben een nieuwe woning laten bouwen. En ja, daar liggen dus wel extra panelen op (nou waren we toch bezig met geld uit geven, dit kon er nog wel bij, bovendien profiteer je meteen) en we hebben vloerverwarming beneden. Boven overigens niet want de investering loonde niet voor die keer dat de verwarming daar aan moet.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_179801636
Ik kom even schaamteloos posten dat ons huis definitief verkocht is. *O* *O* *O*

Opluchting zeg! Nu kunnen we ons voorbereiden op een verhuizing die met stoom en kokend water moet en ook nog eens niet zo handig gepland is :') :

We willen graag een nieuwe vloer en een nieuwe keuken. Een nieuwe keuken zou er de eerste tijd financieel toch niet inzitten, dus alles geregeld voor de vloer (marmoleum laten verwijderen, vloer egaliseren, parket in de woonkamer en keuken, tegels in de hal), maar vervolgens kregen we een meevaller en lijkt een nieuwe keuken er toch nu al wel in te zitten. Enfin, Wij naar de keukenboer, veel ideeën opgedaan, gekozen voor een 'tegenover elkaar opstelling' ipv de huidige hoekopstelling en nu dus een 'probleem' omdat er dan na het slopen en plaatsen van de keuken nog een stuk vloer geplaatst moet worden op de plek van de huidige hoekopstelling. Tig keer gebeld met alle partijen, maar geen handige oplossing gevonden, want die vloer moet er gewoon in voor we gaan verhuizen, maar de keuken kan nooit voor die datum opgeleverd worden. :')

De oplossing waar we nu voor hebben gekozen is dat de parketleggers de laatste planken van de rij los onder de huidige keuken leggen zodat we zelf (lees: een handige Harrie) die laatste planken alsnog kunnen verkijken op het moment dat de nieuwe keuken klaar is. Ze willen namelijk (logisch ook wel) niet voor die paar vierkante meters nog iemand terug laten komen.

Ik zeg: lekker gepland. :') o|O
  vrijdag 15 juni 2018 @ 13:06:25 #285
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179801978
Selv fijn dat het verkocht is *O*

Omtrent verduurzaming van het huis. Eens met dk, de investeringen van nu heb je er uit voor het verplicht wordt door de overheid. Als je het zelf eerder aan wil pakken sowieso is het een ander verhaal.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179802405
Gefeliciteerd Selvaria! Wat een goed nieuws! *O*

Planningen zijn altijd lastig met verschillende partijen, maar dit lijkt me een goede oplossing. Als jullie de planken er echt niet in krijgen kun je altijd nog iemand inschakelen die dat voor jullie wil doen toch?

quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 13:06 schreef laziness het volgende:
Selv fijn dat het verkocht is *O*

Omtrent verduurzaming van het huis. Eens met dk, de investeringen van nu heb je er uit voor het verplicht wordt door de overheid. Als je het zelf eerder aan wil pakken sowieso is het een ander verhaal.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:05 schreef d.k. het volgende:
Joh, zo snel gaat dat niet met het gas, als het al een verplichting wordt op afzienbare tijd. Dus nee, daar houd ik geen rekening mee. Het isoleren etc heb ik me niet druk over hoeven maken, we hebben een nieuwe woning laten bouwen. En ja, daar liggen dus wel extra panelen op (nou waren we toch bezig met geld uit geven, dit kon er nog wel bij, bovendien profiteer je meteen) en we hebben vloerverwarming beneden. Boven overigens niet want de investering loonde niet voor die keer dat de verwarming daar aan moet.
Dat is ook wel zo misschien. We geven ook geen tienduizenden euro's uit ofzo, dus voor de komende jaren is het allemaal prima.

Spouw isoleren, glas vervangen en zonnepanelen leggen zijn dingen die we komende jaren redelijk makkelijk kunnen doen zonder dat dat grote verbouwingen met zich meebrengt. En voor jaren 30 huizen gasloos moeten worden zijn we waarschijnlijk weer 10 tot 15 jaar verder denk ik. :P
pi_179803875
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 12:46 schreef Selvaria het volgende:
Ik kom even schaamteloos posten dat ons huis definitief verkocht is. *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! Dat lijkt me een enorme opluchting. Blij met de prijs?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179803899
Ik heb ook een nieuwtje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179803957
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:24 schreef archito het volgende:
Hebben jullie bij je (mogelijke) nieuwe huis ook in het achterhoofd zitten wat het in de toekomst zal betekenen als het huis verduurzaamd moet worden en misschien van het gas af moet?
Ja, daar houden we zeker rekening mee. Ook als het niet verplicht zou worden, dan willen we zelf doen wat in onze ogen verantwoord is. Maar dat is ook een kosten-batenafweging (ik wil bijv. geen warmtepomp tegen elke prijs).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 14:59:49 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_179804007
:o Gaaf Claudia! Ben erg benieuwd naar wat het nu geworden is. Gefeliciteerd!
Is het verbouwingsproject toch behapzamer dan gedacht of hebben jullie de sprong in het diepe gewoon genomen?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_179804035
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, daar houden we zeker rekening mee. Ook als het niet verplicht zou worden, dan willen we zelf doen wat in onze ogen verantwoord is. Maar dat is ook een kosten-batenafweging (ik wil bijv. geen warmtepomp tegen elke prijs).
Lijkt me een prima strategie. Ik ben me ook wel aan het oriënteren op een aantal betaalbare maatregelen. Maar warmtepomp is ontzettend ingrijpend inderdaad, want dan kun je het beste meteen ook vloerverwarming nemen, radiatoren vervangen en elektrisch gaan koken bijvoorbeeld.
Misschien dat dat met jullie grote verbouwing kan :+ , gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! *O*
pi_179804637
O wauw Claudia! Ga je het project hier delen? (over mijn eigen huis, zie dm!)
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 15 juni 2018 @ 17:01:28 #293
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179806289
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook een nieuwtje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk Claudia!! *O* *O* *O*

Zo benieuwd (mocht je er tzt wat mer over willen delen, ikhou me aanbevolen voor pm!)

Gefeliciteerd!!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179806978
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:59 schreef laziness het volgende:
:o Gaaf Claudia! Ben erg benieuwd naar wat het nu geworden is. Gefeliciteerd!
Is het verbouwingsproject toch behapzamer dan gedacht of hebben jullie de sprong in het diepe gewoon genomen?
Sterker nog, uit de tweede bezichtiging bleek dat de verbouwing nog groter zou zijn dan verwacht. We hebben erna een uitgebreid gesprek gehad met een architect (vriendin van de familie) en dat gesprek heeft voor ons de doorslag gegeven. De architect was geweldig: ze begreep ons, had goede ideeën en garandeerde ons dat zij al het gezeur en gestress op zich zou nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_179806991
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 15:34 schreef d.k. het volgende:
O wauw Claudia! Ga je het project hier delen? (over mijn eigen huis, zie dm!)
Nee, ik mag van mijn lief niet meer zoveel details over ons privéleven prijsgeven. :+ Ik kan dus alleen het uitzoeken van materialen en zo delen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 19:27:17 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_179809170
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 14:53 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb ook een nieuwtje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, wat tof O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_179810074
Wat ik er al wel over kan delen:

- Jaren '30 woning.
- Werkelijk alles moet worden vernieuwd, dus we moeten ook na gaan denken over wat we doen met energie (ik denk inderdaad aan waterpomp, vloerverwarming etc.).
- We kunnen een bootje aanleggen, dus ik moet op zoek naar een motorboot. :7

Openstaande vragen:
- Heeft iemand ervaring met een keuken van Kvik?
- Wat zou een mooie en relatief goedkope oplossing kunnen zijn voor de vloer? Een deel bestaat uit een houten ondervloer en een deel (de aanbouw) uit een betonvloer. Linoleum is een optie, maar ik wil ook meer de kant op denken van een betonvloer of epoxy coating. (Lijkt me problematisch bij een houten ondervloer?)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:02:55 #298
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_179810108
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 11:24 schreef archito het volgende:
Hebben jullie bij je (mogelijke) nieuwe huis ook in het achterhoofd zitten wat het in de toekomst zal betekenen als het huis verduurzaamd moet worden en misschien van het gas af moet?
Bij de nieuwe keuken is er rekening mee gehouden. Dus ga niet op gas koken, maar heb straks inductie (heb sowieso een hekel aan op gas koken, dus mooie bijkomstigheid :+). Ben daarnaast aan het kijken naar zonnepanelen. Heb nog wel een cv-ketel, en die blijft voorlopig ook nog wel even. Als hij op is kijk ik wel wat tegen die tijd de norm is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:40:26 #299
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179811218
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:01 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik er al wel over kan delen:

- Jaren '30 woning.
- Werkelijk alles moet worden vernieuwd, dus we moeten ook na gaan denken over wat we doen met energie (ik denk inderdaad aan waterpomp, vloerverwarming etc.).
- We kunnen een bootje aanleggen, dus ik moet op zoek naar een motorboot. :7

Openstaande vragen:
- Heeft iemand ervaring met een keuken van Kvik?
- Wat zou een mooie en relatief goedkope oplossing kunnen zijn voor de vloer? Een deel bestaat uit een houten ondervloer en een deel (de aanbouw) uit een betonvloer. Linoleum is een optie, maar ik wil ook meer de kant op denken van een betonvloer of epoxy coating. (Lijkt me problematisch bij een houten ondervloer?)
Wat spannend allemaal! Je kunt het dus helemaal eigen maken.

Al een globaal idee van de tijd die het in beslag gaat nemen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_179811238
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:40 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat spannend allemaal! Je kunt het dus helemaal eigen maken.

Al een globaal idee van de tijd die het in beslag gaat nemen?
De architect had het over een verbouwing van 2-3 maanden. Lijkt me wat ambitieus. Ik houd rekening met 4 maanden - en daar komen 4 maanden voorbereidingstijd bij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 15 juni 2018 @ 20:44:32 #301
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_179811342
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2018 20:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De architect had het over een verbouwing van 2-3 maanden. Lijkt me wat ambitieus. Ik houd rekening met 4 maanden - en daar komen 4 maanden voorbereidingstijd bij.
En dan nog afwerking, of dan in principe verhuisklaar?

Is te overzien!
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')