McLaren heeft in 5 races al meer punten dan vorig jaar in het hele jaar. Dat is niet een klein stapje beter. Dat is duidelijk beter.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Dat klopt, maar enigszins geflatteerd. Ze zijn iets sneller op de baan, daar hadden we het over. En ook betrouwbaarder.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
McLaren heeft in 5 races al meer punten dan vorig jaar in het hele jaar. Dat is niet een klein stapje beter. Dat is duidelijk beter.
Ze zijn wel sneller met Renault. Niet veel, maar toch iets.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:52 schreef Fer het volgende:
Gasley ging best goed tot hij een stokbrood tegenkwam, die een donut aan het oefenen was.
McLaren is niet sneller met Renault, ze ontploffen alleen minder vaak.
In Baku zat Red Bull er in de kwalificatie beter bij dan in Catalunya. Door het nieuwe asfalt was het veel meer een engine circuit omdat een aantal bochten ineens makkelijk volgas zijn.quote:Op maandag 14 mei 2018 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Gedeeltelijk waar, maar op Barcelona met zo veel medium snelheid bochten is aero veel belangrijker. Een sterke motor is belangrijker op circuits met langzame bochten en lange rechte stukken. De Red Bull heeft prima aero en mechanische grip, dat is de reden dat men er hier redelijk dicht bij zat. Dichterbij dan in Baku, waar een sterke motor veel meer invloed heeft.
Overigens heeft dit allemaal niet zo heel veel invloed, Toro Rosso was alleen relatief goed in Bahrein ten opzichte van hun concurrenten en ze weten zelf niet eens waarom. De rest van de races doen ze mee in het achterveld, met Baku als dieptepunt. Omdat men dus minder motorvermogen heeft. In Monaco maakt het allemaal weer niets uit trouwens, dat circuit is zo langzaam dat vermogen nauwelijks invloed heeft.
[..]
Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Over topsnelheid kun je het beter al helemaal niet hebben, in Baku waren beide Toro Rossos onderaan te vinden op de speed traps.
In de race niet.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:18 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
In Baku zat Red Bull er in de kwalificatie beter bij dan in Catalunya.
Nee omdat ze de banden niet op temperatuur kregen, toen ze dat wel voor elkaar hadden kon Max Hamilton bijvoorbeeld makkelijk volgen op oudere banden. En in de kwalificatie is het motorverschil door de Q3 modes van Ferrari en Mercedes groter dan in de race en toch zaten ze er in Baku iets beter bij, Catalunya is net zo goed een engine circuit geworden.quote:
Tot Hamilton de banden op temperatuur kreeg en gewoon keihard wegreed.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:26 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee omdat ze de banden niet op temperatuur kregen, toen ze dat wel voor elkaar hadden kon Max Hamilton bijvoorbeeld makkelijk volgen op oudere banden.
Dat viel wel mee, het was meer dat Ricciardo toen weer kon aanvallen bij Max waardoor ze veel tijd verloren. Aan de kwalificatie kun je sowieso beter het verschil zien omdat iedereen dan vrij baan heeft en al het beschikbare vermogen gebruikt.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tot Hamilton de banden op temperatuur kreeg en gewoon keihard wegreed.
Verbruik van de Honda is idd hoger en in de kwalificatie is het verschil tussen Honda en Renault niet zo groot.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:32 schreef Fer het volgende:
Misschien dat de Renault in de race iets zuiniger is dan Honda. Vorig jaar was het toch veel lift and coast voor Alonso, dit jaar kan hij de hele race trappen lijkt het. Op zaterdag zie ik nog niks van het team met “het beste chassis” McLaren.
Nee hoor, Hamilton ging gewoon veel sneller rijden. Beide Red Bulls stonden ook onderaan de speed traps in de race.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:31 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dat viel wel mee, het was meer dat Ricciardo toen weer kon aanvallen bij Max waardoor ze veel tijd verloren. Aan de kwalificatie kun je sowieso beter het verschil zien omdat iedereen dan vrij baan heeft en al het beschikbare vermogen gebruikt.
Nee dat stonden ze niet. Ricciardo stond 6e bij de speedtrap en Max 12e.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee hoor, Hamilton ging gewoon veel sneller rijden. Beide Red Bulls stonden ook onderaan de speed traps in de race.
Maar bij Red Bull wordt het gebrek aan vermogen voor een groot deel goedgemaakt door goede aero en goede mechanische grip. De verhoudingen ten opzichte van vermogen zijn al een aantal jaar zo:
1 Mercedes
2 Ferrari
3 Renault
4 Honda
Onderlingen verschillen zijn kleiner geworden.
Oeps, ik zat bij Bahrein te kijkenquote:Op maandag 14 mei 2018 22:40 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee dat stonden ze niet. Ricciardo stond 6e bij de speedtrap en Max 12e.
Daar stonden ze ook niet onderaan.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oeps, ik zat bij Bahrein te kijken.
In de kwalificatie stonden ze wel onderaan.
Ok never mind, ik zit duidelijk niet op te letten. Weer Baku and Bahrein door elkaar gehaaldquote:Op maandag 14 mei 2018 22:46 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Daar stonden ze ook niet onderaan.
[ afbeelding ]
Neemt niet weg dat je sector 3 in Catalunya wel als goede graadmeter kunt nemen van het chassis in de langzame bochten. Sector 1 en 2 zijn ook engine sectoren geworden door het nieuwe asfalt.
Dat is dus ook de grote update van Honda straks. Zwaar verbeterde ontstekingsmethode (cilinderkop/inlaat), minder brandstof verbruik meer vermogen.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Verbruik van de Honda is idd hoger en in de kwalificatie is het verschil tussen Honda en Renault niet zo groot.
En dat klopt. Bocht 3 en 9 zijn dit jaar beiden vol gas, tenzij je iets verkloot. Max vond hem vorig jaar beter, want dan moest je met je gas spelen, nu is het gewoon klepel omlaag en gaan.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:48 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Tenzij bocht 3 en bocht 9 vorig jaar niet vol gas waren en dit jaar wel.
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkundequote:
Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:quote:Nou ja niet dus. Honda komt simpelweg power te kort. Dat is al zo sinds 2015. Ze zijn dichterbij gekomen maar de Honda is nog steeds de zwakste motor in het veld. Zie ook McLaren die het een klein stapje beter doet dan vorig jaar.
Over topsnelheid kun je het beter al helemaal niet hebben, in Baku waren beide Toro Rossos onderaan te vinden op de speed traps.
quote:
twitter:ChrisDuffBeatty twitterde op dinsdag 15-05-2018 om 12:27:05When the idea you had 2 years ago and presented to @F1/ FOM a year ago suddenly appears on an #F1 car... ? #F1Testing https://t.co/prPD4xgNi8 https://t.co/iaS6SuHN2I reageer retweet
Deze tabel gaat over Bahreinquote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:48 schreef chiren het volgende:
[..]
Niet gedeeltelijk waar, dat is simpele natuurkundeBuiten dat zijn Bahrein en Barcelona sinds de invoer van de nieuwe aero regels en bredere banden, powercircuits geworden, vanwege dit natuurkundige feit. Motor speelt hier een grote rol, downforce kan iedereen toevoegen door meer vleugel te zetten, maar dat gaat weer ten koste van motorvermogen en bandenverbruik. Chassis en motorvermogen zijn daarom essentieel op dit soort tracks en daarom worden het powercircuits genoemd.
Daarmee zeg ik overigens niet dat Baku géén powercircuit is.
[..]
Ook niet waar, sterker nog, Verstappen en de rest van de Renaults stonden steevast onderaan op de spreedtraps in Baku, TR hing ergens rond het midden:
[ afbeelding ]
De motor is niet meer het probleem voor TR, de Honda is echt zo slecht niet meer. Na Canada (+20pk met mogelijke party mode) zitten ze er zelfs nog dichter bij.
Laagste plaats is 12. De rest is top 10 en dus beter als 50%?quote:Op dinsdag 15 mei 2018 15:42 schreef sasquatsch het volgende:
in Baku stonden ze dan ook zo goed als onderaan.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |