Het verbaast me echt dat sommige volwassen mensen die op zich redelijk intelligent zijn (prima baan, opleiding afgemaakt enzo) zo'n moeite hebben om zichzelf enigszins fatsoenlijk te verzorgen. Paar voorbeelden:
1. Een vriend van mij die vreselijk ongezond vreet al jaren lang, elke avond. Hij komt gewoon niet verder dan een magnetronmaaltijd of zo'n potje HAK met doperwten en wortels, van die vieze zoute drek. Echt, zo moeilijk is het niet om te koken. Niemand heeft het mij ooit geleerd, maar een stronk verse Broccoli klaarmaken met een kipfiletje is echt niet moeilijk.
2. Een collega van mij van een jaar of 35. Ziet er altijd verschrikkelijk slecht gekleed uit. Zijn riem mist doorgaans 2/3 lussen, overhemd hangt regelmatig voor de helft uit zijn pantalon, soms komt hij 's ochtends aan, en dan heeft hij de tandpasta nog naast zijn bek zitten

Vervolgens haalt die gast zijn lunch uit zijn tas (sowieso al treurig), en dan zijn dat vier witte zompige plakken euroshopper brood met van die cheap ass plakken salami er op.
3. Een vriend van mij waar het binnen altijd een gore pleurisbende is. Als je goed kijkt, zie je dat zijn vloer gewoon bezaaid ligt met kleine haartjes omdat hij zich lekker lopend door de kamer loopt te scheren.
4. Van die (vaak buitenlandse) figuren van 25+ die dan in een FC Barcelona of Chelsea trainingspak rondlopen, of in het openbaar in zo'n vreselijk slome en muffe grijze joggingbroek.
Mijn hemel, het is toch niet zo moeilijk om een beetje goed voor jezelf te zorgen en er enigszins verzorgd bij te lopen? Wat hebben deze mensen gemist in hun opvoeding?