abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_178953803
De OP

Ik heb zelf totaal geen liefdesleven. Al een jaar of vijf niet ook.

Komt denk ik omdat ik ook niet beter meer weet, maar het is voor mij ook niet echt een heel groot ding.

Soms op een verveelde vrijdagavond lijkt het me wel eens leuk om een chick te hebben om een beetje mee te flirten / appen, maar vervolgens ga ik slapen en de volgende dag doe ik weer gewoon mijn ding.

Zou best graag een relatie willen, maar daten is gewoon niet zo voor mij. Krijg er wel steeds wat vragen over soms sinds ik de 25 voorbij ben, maar ook weer niet heel veel. Mensen vinden het normaal bij mij denk ik en zijn eraan gewend dat ik nu eenmaal vrijgezel ben.

We zitten hier op fok! dus ongetwijfeld zullen meer users zich hierin herkennen. Hoe gaan jullie er mee om? Baal je ervan? Neem je wel eens initiatief naar een vrouw? Of zie je allemaal wel hoe het loopt / heb je überhaupt geen relatie/gezinswens?

Game on.
pi_178953826
En soms moeten we inderdaad ook leren hand in eigen boezem te steken in plaats van alles en iedereen maar afkraken.

Denk op dit moment ook : wtf ben ik aan het doen. Vrienden vroegen me mee naar een bevrijdingsfestival, maar ik was aan het wielrennen. Nu kapot na 100 Km, lig ik midden op de dag in mijn nest te laptoppen in plaats van op een festival tussen de chicks staan.

Dergelijk gedrag is denk ik bij meerderen hier uiteindelijk een groot onderliggend probleem. Is ook een beetje inherent aan het zijn van een fokker: Toch een beetje passief, introvert vaak ook denk (anders meld je je niet aan op een forum denk ik dan altijd).
  zaterdag 5 mei 2018 @ 15:46:47 #3
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_178954129
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 15:13 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Dit soort dingen zijn natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan.

Wat dat betreft luiden adviezen op forums altijd hetzelfde : spreek gewoon vrouwen aan, ga desnoods in je eentje naar de kroeg en heb schijt aan alles, doe gewoon.

Terwijl ik zeker weet dat de meerderheid van de mensen die dit soort adviezen geeft, dat zelf ook niet doet.

De meerderheid van de relatie ontstaan immers ook maar gewoon uit toeval, dat je net bij iemand in de klas komt waarmee het klikt, of via je werk. Het is nu eenmaal zo dat als je op een bepaalde leeftijd (eind 20, begin 30) nog niemand hebt ontmoet, je gewoon best in een lastige situatie zit, omdat de meeste van je kennissenkring gesetteld is en niet meer op stap gaat.

Dan moet je het opeens in je eentje zien te fixen, en dat is op zich vrij lastig. Snap juist niet waarom hier zo minderwaardig wordt gedaan over tinder altijd. Dat is juist het moderne middel waardoor je jezelf niet allerlei ellende meer hoeft aan te doen door in je eentje naar festivals te gaan, de kroeg in te duiken. Van de dames op tinder weet je veel beter waar ze naar op zoek zijn. Velen zeggen seks, maar in geval van vrouwen geloof ik dit eigenlijk niet zo.

Denk dat veel mannelijke tinderaars seks zoeken, maar vrouwelijke juist meer een relatie.
Ik denk dat je met die gesettelde vriendenkring(en) de spijker wel een behoorlijk op z'n kop slaat inderdaad. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik zou m'n sociale kring ook wel wat willen uitbreiden maar ik ben gewoon niet zo'n prater. Ik heb ook eigenlijk geen idee hoe en wat dat te doen. De een legt ook gewoon zoveel makkelijker contact met mensen dan de ander. Ik hou mezelf ook altijd zoveel mogelijk op de achtergrond, totdat ik me op m'n gemak voel dan maak ik ook wel sneller een praatje met iemand.
Fade to Black
pi_178954321
Zit mobiel dus quoten uit vorig topic is wat lastig, maar: 'Hahahahaha _O- '
pi_178954411
Nee echt, er wordt zo'n beetje letterlijk opgesomd wat ik allemaal al gedaan heb :') Sorry dat ik wat sceptisch en cynisch ben hoor :')
pi_178955115
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 15:26 schreef Jaume_I het volgende:
En soms moeten we inderdaad ook leren hand in eigen boezem te steken in plaats van alles en iedereen maar afkraken.

Denk op dit moment ook : wtf ben ik aan het doen. Vrienden vroegen me mee naar een bevrijdingsfestival, maar ik was aan het wielrennen. Nu kapot na 100 Km, lig ik midden op de dag in mijn nest te laptoppen in plaats van op een festival tussen de chicks staan.

Dergelijk gedrag is denk ik bij meerderen hier uiteindelijk een groot onderliggend probleem. Is ook een beetje inherent aan het zijn van een fokker: Toch een beetje passief, introvert vaak ook denk (anders meld je je niet aan op een forum denk ik dan altijd).
Maar even? Wat is er mis met jouw hobby uitvoeren en een festival skippen waar iedereen aan de pilletjes zit en loopt te zuipen :N daar moet je echt geen vriendin zoeken.. een neukertje misschien :s)
-
pi_178955905
Volgende week naar een festival. Behoorlijk specifieke genres ook, dus veel gelijkgestemden. Als ik daar m'n droomvrouw niet tegenkom weet ik het ook niet meer.

Is nog maar de 8e keer dat ik ga, maar we blijven optimistisch! :)
  zaterdag 5 mei 2018 @ 18:10:22 #8
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_178956394
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 16:10 schreef Faxie het volgende:
Nee echt, er wordt zo'n beetje letterlijk opgesomd wat ik allemaal al gedaan heb :') Sorry dat ik wat sceptisch en cynisch ben hoor :')
Dus je bent verhuisd naar een gat waar geen leuke vrouwen zijn?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_178956437
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:10 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]

Dus je bent verhuisd naar een gat waar geen leuke vrouwen zijn?
Ben op mezelf gaan wonen. Dat had al een wereld van verschil moeten zijn volgens sommigen.

Denk je nou echt dat ik even mn huis ga verkopen en naar zo'n kuststad in een kutappartement ga wonen op de GOK dat ik dan opeens wel iemand tegenkom? :')

Ik kom al vaak zat in steden trouwens. Minstens een keer per 2 weken.
pi_178956456
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 16:54 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Maar even? Wat is er mis met jouw hobby uitvoeren en een festival skippen waar iedereen aan de pilletjes zit en loopt te zuipen :N daar moet je echt geen vriendin zoeken.. een neukertje misschien :s)
Is niets mis mee, maar als je graag een relatie wilt is het af en toe ook wel handig om de spreekwoordelijke kat een beetje op het spek te binden.

Je kunt je leven natuurlijk wel 100 % zo inrichten als je zelf wil, maar als je jezelf doordeweeks enkel op kantoor bevindt, in het weekend niet zo vaak meer op stap gaat, ook niet echt van het Tinderen bent, en dan sla je ook nog die paar zeldzame festivals per jaar over, dan ben je niet bepaald je eigen kansen aan het vergroten, en dat is nog zacht uitgedrukt.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 18:20:16 #11
474151 pitebuell85
Korte tekst...
pi_178956501
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 15:46 schreef Achterhoker het volgende:

[..]

Ik denk dat je met die gesettelde vriendenkring(en) de spijker wel een behoorlijk op z'n kop slaat inderdaad. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Ik zou m'n sociale kring ook wel wat willen uitbreiden maar ik ben gewoon niet zo'n prater. Ik heb ook eigenlijk geen idee hoe en wat dat te doen. De een legt ook gewoon zoveel makkelijker contact met mensen dan de ander. Ik hou mezelf ook altijd zoveel mogelijk op de achtergrond, totdat ik me op m'n gemak voel dan maak ik ook wel sneller een praatje met iemand.
Terwijl er vandaag toch genoeg dingen in de Achterhoek te doen zijn, en ik kan het weten want ik woon er:)
Oude user in een nieuw jasje.
pi_178956520
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:14 schreef Faxie het volgende:

[..]

Ben op mezelf gaan wonen. Dat had al een wereld van verschil moeten zijn volgens sommigen.

Denk je nou echt dat ik even mn huis ga verkopen en naar zo'n kuststad in een kutappartement ga wonen op de GOK dat ik dan opeens wel iemand tegenkom? :')

Ik kom al vaak zat in steden trouwens. Minstens een keer per 2 weken.
Jij komt echt héél erg over als iemand die een ''grotere'' macht de schuld lijkt te (willen) geven van je situatie.

Ken ook een dude die dat heeft. Weet af en toe niet hoe hij zijn situatie moet verbeteren, dus uit pure frustratie gaat hij dan maar net zo praten als jij en doen alsof ''de maatschappij'' hem van alles en nog wat heeft aangedaan.

Zolang je zo blijft denken, schiet het nooit op, want je weet zelf ook wel dat het onzin is, en dat alleen jij zelf kunt pakken wat je graag wilt, maar dan moet je wel een beetje uit die slachtofferrol komen.
pi_178956535
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:21 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Jij komt echt héél erg over als iemand die een ''grotere'' macht de schuld lijkt te (willen) geven van je situatie.

Ken ook een dude die dat heeft. Weet af en toe niet hoe hij zijn situatie moet verbeteren, dus uit pure frustratie gaat hij dan maar net zo praten als jij en doen alsof ''de maatschappij'' hem van alles en nog wat heeft aangedaan.

Zolang je zo blijft denken, schiet het nooit op, want je weet zelf ook wel dat het onzin is, en dat alleen jij zelf kunt pakken wat je graag wilt, maar dan moet je wel een beetje uit die slachtofferrol komen.
Jij komt over als iemand die wel even weet hoe het allemaal zit. Daar ken ik er ook wel een aantal van.
pi_178956540
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:23 schreef Faxie het volgende:

[..]

Jij komt over als iemand die wel even weet hoe het allemaal zit. Daar ken ik er ook wel een aantal van.
Ik weet niet hoe het wél zit, maar ik weet in ieder geval hoe het in bepaalde situaties niet zit, en dat is in de jouwe :)
pi_178956571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:15 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Is niets mis mee, maar als je graag een relatie wilt is het af en toe ook wel handig om de spreekwoordelijke kat een beetje op het spek te binden.

Je kunt je leven natuurlijk wel 100 % zo inrichten als je zelf wil, maar als je jezelf doordeweeks enkel op kantoor bevindt, in het weekend niet zo vaak meer op stap gaat, ook niet echt van het Tinderen bent, en dan sla je ook nog die paar zeldzame festivals per jaar over, dan ben je niet bepaald je eigen kansen aan het vergroten, en dat is nog zacht uitgedrukt.
Ja, daar heb jij wel gelijk in! Misschien toch iets vaker de kroeg in een biertje drinken? :) ook gezellig socializen met vrienden enzovoort
-
pi_178956667
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 14:52 schreef MAJESTICS het volgende:

[..]

Verhoog je zelfvertrouwen, zoek plezier in hobby's, ga eens spontaan op een ongeplande reis, stap uit je comfort zone, ga trainen. Doe dingen waar je plezier uit kunt halen en waar je beter van wordt.

Maar wat als je dat allemaal al doet?

Ik ben bijvoorbeeld niet gelukkiger worden van een marathon lopen en gewichtheffen. Liedjes zingen terwijl je gitaar speelt is ook een beetje somber als er geen wederhelft is om naar je luisteren. Iedere dag lekker eten koken smaakt toch niet zo goed als je het altijd in je eentje op moet eten.

En dan zoek ik bijvoorbeeld een groep waarmee ik kan hardlopen, maar vind ik alleen langzame "ouderen" , of meld ik me aan bij de muziekschool, maar de docent verwacht dat je zelf een band zoekt, in plaats van dat hij leerlingen met elkaar in contact brengt.

Ik kan me de ergernis van Faxie aan dit soort adviezen wel voorstellen. Je doet je best, je overwint tegenslagen, je blijft positief, maar als het leven nooit naar je lacht, dan word je daar op een gegeven moment wel somber van.

In mijn geval zijn dat periodes met buien die dagen of weken aanhoudend terugkeren. Ik ben zelf niet de hele dag somber, dus het zou een misvatting zijn om te denken dat leden als ik, Faxie en anderen, als ik voor anderen mag spreken, in real life ook zo negatief zijn als sommige berichten die we op dit forum plaatsen. Helemaal niet juist. :)

quote:
10s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 17:34 schreef Faxie het volgende:
Volgende week naar een festival. Behoorlijk specifieke genres ook, dus veel gelijkgestemden. Als ik daar m'n droomvrouw niet tegenkom weet ik het ook niet meer.

Is nog maar de 8e keer dat ik ga, maar we blijven optimistisch! :)
We moeten toch iets anders gaan doen dan we nu doen Faxie, want anders blijven we nog jaren in die negatieve spiraal draaien. Het doet me nu al zoveel pijn als ik terugkijk op de afgelopen jaren, laat staan hoe erg het over een paar jaar gaat worden.

Wat doe jij op zo'n post-rock feest bijvoorbeeld? Spreek je mensen aan die je helemaal niet kent en zo ja, hoe dan?
pi_178957094
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:23 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het wél zit, maar ik weet in ieder geval hoe het in bepaalde situaties niet zit, en dat is in de jouwe :)
Als ik 15 jaar aan mezelf werk, hoe zoek ik het probleem dan ergens anders?

Dat was dan ook vrij nutteloos blijkbaar -O-
pi_178957575
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:34 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Maar wat als je dat allemaal al doet?

Ik ben bijvoorbeeld niet gelukkiger worden van een marathon lopen en gewichtheffen. Liedjes zingen terwijl je gitaar speelt is ook een beetje somber als er geen wederhelft is om naar je luisteren. Iedere dag lekker eten koken smaakt toch niet zo goed als je het altijd in je eentje op moet eten.

En dan zoek ik bijvoorbeeld een groep waarmee ik kan hardlopen, maar vind ik alleen langzame "ouderen" , of meld ik me aan bij de muziekschool, maar de docent verwacht dat je zelf een band zoekt, in plaats van dat hij leerlingen met elkaar in contact brengt.

Ik kan me de ergernis van Faxie aan dit soort adviezen wel voorstellen. Je doet je best, je overwint tegenslagen, je blijft positief, maar als het leven nooit naar je lacht, dan word je daar op een gegeven moment wel somber van.

In mijn geval zijn dat periodes met buien die dagen of weken aanhoudend terugkeren. Ik ben zelf niet de hele dag somber, dus het zou een misvatting zijn om te denken dat leden als ik, Faxie en anderen, als ik voor anderen mag spreken, in real life ook zo negatief zijn als sommige berichten die we op dit forum plaatsen. Helemaal niet juist. :)

[..]

We moeten toch iets anders gaan doen dan we nu doen Faxie, want anders blijven we nog jaren in die negatieve spiraal draaien. Het doet me nu al zoveel pijn als ik terugkijk op de afgelopen jaren, laat staan hoe erg het over een paar jaar gaat worden.

Wat doe jij op zo'n post-rock feest bijvoorbeeld? Spreek je mensen aan die je helemaal niet kent en zo ja, hoe dan?
Jij snapt het tenminste.

Verder maak ik wel een een babbeltje, maar dat leidt echt nergens naar verder. Sowieso meer kerels dan vrouwen.
pi_178958612
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:34 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Maar wat als je dat allemaal al doet?

Ik ben bijvoorbeeld niet gelukkiger worden van een marathon lopen en gewichtheffen. Liedjes zingen terwijl je gitaar speelt is ook een beetje somber als er geen wederhelft is om naar je luisteren. Iedere dag lekker eten koken smaakt toch niet zo goed als je het altijd in je eentje op moet eten.

En dan zoek ik bijvoorbeeld een groep waarmee ik kan hardlopen, maar vind ik alleen langzame "ouderen" , of meld ik me aan bij de muziekschool, maar de docent verwacht dat je zelf een band zoekt, in plaats van dat hij leerlingen met elkaar in contact brengt.

Ik kan me de ergernis van Faxie aan dit soort adviezen wel voorstellen. Je doet je best, je overwint tegenslagen, je blijft positief, maar als het leven nooit naar je lacht, dan word je daar op een gegeven moment wel somber van.

In mijn geval zijn dat periodes met buien die dagen of weken aanhoudend terugkeren. Ik ben zelf niet de hele dag somber, dus het zou een misvatting zijn om te denken dat leden als ik, Faxie en anderen, als ik voor anderen mag spreken, in real life ook zo negatief zijn als sommige berichten die we op dit forum plaatsen. Helemaal niet juist. :)

[..]

We moeten toch iets anders gaan doen dan we nu doen Faxie, want anders blijven we nog jaren in die negatieve spiraal draaien. Het doet me nu al zoveel pijn als ik terugkijk op de afgelopen jaren, laat staan hoe erg het over een paar jaar gaat worden.

Wat doe jij op zo'n post-rock feest bijvoorbeeld? Spreek je mensen aan die je helemaal niet kent en zo ja, hoe dan?
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:13 schreef Faxie het volgende:

[..]

Als ik 15 jaar aan mezelf werk, hoe zoek ik het probleem dan ergens anders?

Dat was dan ook vrij nutteloos blijkbaar -O-
Dan nog heeft die instelling geen enkele zin.

Het is dus: Of accepteren dat het nooit wat gaat worden. Dat doe je kennelijk nog niet, want anders zat je hier niet in dit topic te ''klagen''. Op mij kom je althans niet over alsof je in de situatie berust en deze hebt geaccepteerd.

Of je moet het blijven proberen. En dan heeft een soort meelijwekkende houding die ik een beetje proef, niet zo veel zin.

Ik zie niet zo goed in wat het voor zin heeft om te gaan sikkepitten, zonder met een oplossing te komen. Je somt hier alleen maar op : (a) werkt niet, (b) werkt niet, (c) werkt niet. Maar ik vraag me, na al die posts met die strekking van jou, een beetje af wat je daar precies mee wilt bereiken?

Het is echt niet dat een hogere macht of iemand die jouw situatie kan veranderen of een willekeurige vrouw die posts van jou opeens leest en denkt : oke vanaf nu gaat het anders ( beter ) worden voor faxie.

Ik herken je denkwijze overigens wel een beetje hoor, heb zelf ook soms zo'n moment dat het allemaal een beetje ontredderd aanvoelt, ik al mijn vrienden en veel kennissen met een (leuke) meid een relatie zie hebben terwijl ik via WhatsApp alleen maar word gestalkt door een meid die in hetzelfde complex woont als ik met wat overgewicht, een paar psychische ziektes en een alles behalve aantrekkelijk hoofd, dat ik denk : God dat heb ik weer, de wereld is niet eerlijk.

Maar ik zet me er wel na een tijdje weer overheen, jij lijkt er wel eens een beetje in te blijven hangen.
pi_178958656
Dit is Fok, niet het echte leven. Hier spuw ik gal
pi_178958750
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 20:40 schreef Faxie het volgende:
Dit is Fok, niet het echte leven. Hier spuw ik gal
Heb ik mezelf ook lang wijs gemaakt. Maar als je de behoefte voelt om hier gal te spuwen, draag je dat ook in real life met je mee. Je spreekt het misschien niet uit, maar als je de moeite neemt om het hier neer te pennen, trek je het je wel aan, op of buiten fok.
pi_178959440
Neuh
pi_178959471
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 20:40 schreef Faxie het volgende:
Dit is Fok, niet het echte leven. Hier spuw ik gal
Ja dat zal miss wel, maar het meeste wat ik recent las in topics hier in r&p (en ik ken jou verder niet) maar het heeft allemaal zo'n zwart witte cynische negatieve ondertoon. En dat is gewoon jammer (voor jou).

[ Bericht 0% gewijzigd door Borrelnootje00 op 05-05-2018 21:25:47 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_178959493
Ben ook wel van mening hoe je denkt dat het onbewust mensen die signalen oppikken (negatief denken negatieve vibes).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_178959963
Hier al 4 jaar geen liefdes en seksleven.
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 6 mei 2018 @ 01:23:23 #26
108913 Godshand
guide4you
pi_178964047
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 21:11 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Ja dat zal miss wel, maar het meeste wat ik recent las in topics hier in r&p (en ik ken jou verder niet) maar het heeft allemaal zo'n zwart witte cynische negatieve ondertoon. En dat is gewoon jammer (voor jou).
Ga met hem daten dan, kijken of de ondertoon verandert.


In het kader van het experiment :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_178964082
*)
  zondag 6 mei 2018 @ 09:40:13 #28
470001 Borrelnootje00
deal with it
pi_178965595
quote:
12s.gif Op zondag 6 mei 2018 01:23 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ga met hem daten dan, kijken of de ondertoon verandert.

In het kader van het experiment :P
:P smooth

maar sorry nee.En wat ik zei was niet verkeerd bedoeld, vind gewoon zonde als iemand (het lijkt zo) verbitterd is geworden terwijl er nog zoveel potentie is/inzit.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_178966963
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 20:43 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Heb ik mezelf ook lang wijs gemaakt. Maar als je de behoefte voelt om hier gal te spuwen, draag je dat ook in real life met je mee. Je spreekt het misschien niet uit, maar als je de moeite neemt om het hier neer te pennen, trek je het je wel aan, op of buiten fok.
Hier geef ik je wel gelijk in. Ik herken dat wel en ik ben het helemaal zat. Zo wil ik niet leven. De vraag is: hoe dan wel?

Misschien kun je me helpen met het volgende.

In het dagelijks leven, dat wil zeggen bij de koffie-automaat op het werk, bij de bushalte, in de supermarkt, op straat als ik iets niet kan vinden, in allerlei situaties kan ik vaak wel hoi zeggen, iets opmerken en als het meezit een leuk gesprek voeren. Alleen kom ik in het dagelijks leven weinig mensen tegen van mijn leeftijd en interesses, laat staan een leuke meid.

Maar in een café, bij een concert, op een housefeest, op borrels of andere sociale evenementen, voel ik me reddeloos verloren. Sowieso moet ik daar alleen naar toe, want ik heb geen kennissen of vrienden om mee uit te gaan.

Vervolgens sta ik daar alleen, tussen iedereen die wel vrienden en vriendinnen lijkt te hebben en druk bezig is om lol te met elkaar te hebben, die volgens mij helemaal niet zitten te wachten om door een vreemde gozer te worden aangesproken, maar zelfs als ik hoi zou durven zeggen tegen iemand anders die daar ook toevallig alleen zou zijn, dan zou ik niet eens weten wat ik verder moet zeggen en wordt het vrij snel ongemakkelijk.

En een leuke meid is sowieso nooit alleen, volgens mij, en zal al heel snel denken dat ik haar probeer te versieren, want we zijn vreemden, dus ik heb niets anders dan een uiterlijk op basis waarvan ik haar aanspreek en geen manier om duidelijk te maken dat ik gewoon nieuwe mensen wil leren kennen, verder niets.

Ik geloof ook niet in PUA "cold approach" technieken. Daar zit volgens mij echt niemand van waarde op te wachten. :P

Dus hoe leer je dan wel nieuwe mensen kennen? Door een sociale kring. Maar wat als je geen sociale kring hebt om mee te beginnen?

Ik wil niet blijven klagen, maar ik wil juist een praktische benadering van hoe dan wel, niet van "blijf maar proberen, niet opgeven".

Wat ook lastig is, trouwens, is dat ik niet drink, niet rook en geen junk food eet, terwijl mensen dit altijd wel als sociale smeerolie proberen te gebruiken. Dus samen iets drinken aan de bar, ik met een glas thee en de ander met bier, dat vindt de ander vaak niet zo leuk.
  zondag 6 mei 2018 @ 11:25:12 #30
470001 Borrelnootje00
deal with it
pi_178967074
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:18 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Hier geef ik je wel gelijk in. Ik herken dat wel en ik ben het helemaal zat. Zo wil ik niet leven. De vraag is: hoe dan wel?

Misschien kun je me helpen met het volgende.

In het dagelijks leven, dat wil zeggen bij de koffie-automaat op het werk, bij de bushalte, in de supermarkt, op straat als ik iets niet kan vinden, in allerlei situaties kan ik vaak wel hoi zeggen, iets opmerken en als het meezit een leuk gesprek voeren. Alleen kom ik in het dagelijks leven weinig mensen tegen van mijn leeftijd en interesses, laat staan een leuke meid.

Maar in een café, bij een concert, op een housefeest, op borrels of andere sociale evenementen, voel ik me reddeloos verloren. Sowieso moet ik daar alleen naar toe, want ik heb geen kennissen of vrienden om mee uit te gaan.

Vervolgens sta ik daar alleen, tussen iedereen die wel vrienden en vriendinnen lijkt te hebben en druk bezig is om lol te met elkaar te hebben, die volgens mij helemaal niet zitten te wachten om door een vreemde gozer te worden aangesproken, maar zelfs als ik hoi zou durven zeggen tegen iemand anders die daar ook toevallig alleen zou zijn, dan zou ik niet eens weten wat ik verder moet zeggen en wordt het vrij snel ongemakkelijk.

En een leuke meid is sowieso nooit alleen, volgens mij, en zal al heel snel denken dat ik haar probeer te versieren, want we zijn vreemden, dus ik heb niets anders dan een uiterlijk op basis waarvan ik haar aanspreek en geen manier om duidelijk te maken dat ik gewoon nieuwe mensen wil leren kennen, verder niets.

Ik geloof ook niet in PUA "cold approach" technieken. Daar zit volgens mij echt niemand van waarde op te wachten. :P

Dus hoe leer je dan wel nieuwe mensen kennen? Door een sociale kring. Maar wat als je geen sociale kring hebt om mee te beginnen?

Ik wil niet blijven klagen, maar ik wil juist een praktische benadering van hoe dan wel, niet van "blijf maar proberen, niet opgeven".

Wat ook lastig is, trouwens, is dat ik niet drink, niet rook en geen junk food eet, terwijl mensen dit altijd wel als sociale smeerolie proberen te gebruiken. Dus samen iets drinken aan de bar, ik met een glas thee en de ander met bier, dat vindt de ander vaak niet zo leuk.
Eerlijk. Je moet het gewoon niet moeilijker maken dan het is. Nu zit je op een kruispunt met keuzes (het kan zo blijven de situatie of het kan veranderen), wat je wil die stappen moet je gewoon ondernemen (in de zin van je wilt een sociale kring) en ervoor zorgen dat je dat weer krijgt. En gewoon doen. En gewoon weten wat is het knelpunt, wat kan ik anders doen zodat de situatie verbeterd en progressie is. En niet met sociale angst leven van straks is dat raar ofzo (met mensen aanspreken) je weet het niet, als je niet probeert hoe iemand reageert.

Wat zit er anders op?
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_178968664
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 06:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Oh ja oké, nou dan hoef je maar te gaan daten of je hebt veel keus volgens veel mannen hier want vrouwen hebben altijd een heel ruim aanbod, kun je gewoon zomaar een man kiezen die wel betrouwbaar lijkt
Ik ben ca. 9 maanden ingeschreven bij online dating, omdat veel mensen in de omgeving er succes mee hebben. Zo geleidelijk aan het denken dat het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld is. Tot nu toe 3 profielen gezien die mogelijk bij mij passen. Nog 0 chats. Een ding is dat ze meestal 34-40 jaar zijn, dat is te oud voor mij. Ze zijn niet oud qua leeftijd, maar gemiddeld 6 jaar ouder dan ik. Dan heb ik het gevoel dat ik iets mis, iets is afgepakt, een levensfase heb overgeslagen ofzo. Ik zie het wel als het daadwerkelijk zover is bij date. Dan kan ik peilen of iemand jeugdig is.

Maar onbeperkt mannen, dat idee klopt niet. Want een man moet ook jou kiezen uit duizenden. Een vriendin heeft bijv. na 1 jaar betaald online dating nog nooit een date eruit gehaald. Zij klaagt dat mannen te kritisch zijn, dat ze omhoog gevallen zijn. Dat ze alleen maar naar het uiterlijk kijken, en eigenlijk geen partner zoeken. Want een partner moet sowieso meer hebben dan een uiterlijk waar iemand op valt enz.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 07:08 schreef Drieklank het volgende:
Hoe zal jouw man zich voelen als hij dit zou lezen?
Ik heb geen man. Maar veel mensen in mijn branch en een paar vrienden die toevallig ook werken/hebben gewerkt in die (gerelateerde) branch, gezondheidszorg/welzijn, delen inderdaad dezelfde mening als ik: jong gedaan, oud geleerd. Als je elke dag non-stop te maken hebt met huilende, gillende, depressieve mensen enz., dan is dat levensontwrichtend. Tijdens vrije tijd is extra begrip, verzorging, verbondenheid enz. de normaalste elementen. Een vriendin krijst zelfs regelmatig dat ze nooit een man wilt van die branch, omdat ze zelf in die branch heeft gezeten. Een partner die in die branch werkt, is te zwaar voor haar omdat ze al te goed weet wat iemand nodig heeft zegt zij.

Maar ik heb bijv. familie die in de financiele sector werkt, hij vind ook: als je een leuk iemand tegen komt en het werkt, dan moet je niet moeilijk doen. Gewoon trouwen met diegene, want ook hij heeft regelmatig scholing, om bijv. het beroep verder te mogen uitoefenen. Er is al niet veel vrije tijd door bijv. reistijd/hersteltijd/...., als je in je vrije dagen elke avond nog moet leren en literatuur moet bijhouden. Dan heb je gewoon geen noodzaak om op zoek te gaan naar de illusie unicorn. Een mens moet ook eten, leven en verder gaan met het leven. Er hoeft ook niet geëxperimenteerd te worden met x aantal dames/heren, want als iemand je bevalt, dan wil gewoon bij diegene zijn. De introctinatie van deze tijd dat je voor alles en nog wat de beste van het beste wil hebben is op meerdere vlakken een illusie. Daarnaast ook een symptoom van (faal)angst lijkt het wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Yiwei op 06-05-2018 13:13:51 ]
pi_178968794
Klinkt alsof die vriendin juist te kritisch is....
pi_178969139
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:34 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Maar wat als je dat allemaal al doet?

Ik ben bijvoorbeeld niet gelukkiger worden van een marathon lopen en gewichtheffen. Liedjes zingen terwijl je gitaar speelt is ook een beetje somber als er geen wederhelft is om naar je luisteren. Iedere dag lekker eten koken smaakt toch niet zo goed als je het altijd in je eentje op moet eten.

En dan zoek ik bijvoorbeeld een groep waarmee ik kan hardlopen, maar vind ik alleen langzame "ouderen" , of meld ik me aan bij de muziekschool, maar de docent verwacht dat je zelf een band zoekt, in plaats van dat hij leerlingen met elkaar in contact brengt.

Ik kan me de ergernis van Faxie aan dit soort adviezen wel voorstellen. Je doet je best, je overwint tegenslagen, je blijft positief, maar als het leven nooit naar je lacht, dan word je daar op een gegeven moment wel somber van.

In mijn geval zijn dat periodes met buien die dagen of weken aanhoudend terugkeren. Ik ben zelf niet de hele dag somber, dus het zou een misvatting zijn om te denken dat leden als ik, Faxie en anderen, als ik voor anderen mag spreken, in real life ook zo negatief zijn als sommige berichten die we op dit forum plaatsen. Helemaal niet juist. :)
Ik snap je punt. Echter, als je zegt dat gitaarspelen minder leuk is zonder wederhelft, of eten minder goed smaakt als je het alleen eet, ben je dan niet te gefixeerd op het vinden van een partner? Je zegt bijvoorbeeld:

quote:
Ik kan me de ergernis van Faxie aan dit soort adviezen wel voorstellen. Je doet je best, je overwint tegenslagen, je blijft positief, maar als het leven nooit naar je lacht, dan word je daar op een gegeven moment wel somber van.
Wat bedoel je precies met 'als het leven nooit naar je lacht'? Op liefdesgebied? Ik kan me je somberheid wel voorstellen, maar je perceptie is naar mijn idee verkeerd. Er zijn veel dingen die je niet in de hand hebt. Gelukkig zijn er ook een hoop dingen die je wél in de hand hebt. Somber zijn over het feit dat je nu geen partner hebt, is somber zijn over iets wat je niet volledig in eigen hand hebt. Tijdverspilling. Vandaar dat, mijns inziens, de kern altijd blijft: zorg dat je jezelf gelukkig maakt met dingen waar je zelf volledige invloed op hebt.
pi_178969190
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 16:10 schreef Faxie het volgende:
Nee echt, er wordt zo'n beetje letterlijk opgesomd wat ik allemaal al gedaan heb :') Sorry dat ik wat sceptisch en cynisch ben hoor :')
Je bent met totaal verkeerde dingen bezig. Begrijpelijk, zoiets gaat makkelijk in je hoofd zitten en kan uitgroeien tot een fixatie, maar je doet jezelf er geen plezier mee. Je zou jezelf bevrijden door volgende week gewoon naar dat festival te gaan om plezier te hebben, zonder het idee in je achterhoofd dat je daar wellicht iemand kunt vinden.
pi_178969261
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:48 schreef MAJESTICS het volgende:

[..]

Je bent met totaal verkeerde dingen bezig. Begrijpelijk, zoiets gaat makkelijk in je hoofd zitten en kan uitgroeien tot een fixatie, maar je doet jezelf er geen plezier mee. Je zou jezelf bevrijden door volgende week gewoon naar dat festival te gaan om plezier te hebben, zonder het idee in je achterhoofd dat je daar wellicht iemand kunt vinden.
Dat is ook niet de reden om naar dat festival te gaan.

Eigenlijk hebben zo'n beetje al mijn interessekeuzes niet bepaald de focus gelegd op de kansen om er vrouwen tegen te komen. Juist op wat ik zelf vooral leuk vind. Zonder mezelf daar iets van aan te trekken wat een ander er van zou kunnen vinden, want lekker boeiend.
  zondag 6 mei 2018 @ 15:45:03 #36
468655 LordHorusNL
Suck It, commie scum.
pi_178970920
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 13:07 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik ben ca. 9 maanden ingeschreven bij online dating, omdat veel mensen in de omgeving er succes mee hebben. Zo geleidelijk aan het denken dat het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld is. Tot nu toe 3 profielen gezien die mogelijk bij mij passen. Nog 0 chats. Een ding is dat ze meestal 34-40 jaar zijn, dat is te oud voor mij. Ze zijn niet oud qua leeftijd, maar gemiddeld 6 jaar ouder dan ik. Dan heb ik het gevoel dat ik iets mis, iets is afgepakt, een levensfase heb overgeslagen ofzo. Ik zie het wel als het daadwerkelijk zover is bij date. Dan kan ik peilen of iemand jeugdig is.

Maar onbeperkt mannen, dat idee klopt niet. Want een man moet ook jou kiezen uit duizenden. Een vriendin heeft bijv. na 1 jaar betaald online dating nog nooit een date eruit gehaald. Zij klaagt dat mannen te kritisch zijn, dat ze omhoog gevallen zijn. Dat ze alleen maar naar het uiterlijk kijken, en eigenlijk geen partner zoeken. Want een partner moet sowieso meer hebben dan een uiterlijk waar iemand op valt enz.
Als je 9 maanden ingeschreven staat zonder chats en nog maar 3 profielen gezien hebt waarvan je denkt dat ze bij je passen, sorry maar dan ben jij het probleem!

Zo te zien ben je extreem kieskeurig en verwacht je de perfecte man tegen te komen.

En mannen moeten jouw niet kiezen uit duizenden, er zijn veel meer mannen als vrouwen op zulke sites en meer als genoeg gasten die een relatie zoeken, maar je moet als vrouw wel weten hoe je ze moet onderscheiden van de rest.
  zondag 6 mei 2018 @ 15:56:41 #37
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_178971094
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:20 schreef pitebuell85 het volgende:

[..]

Terwijl er vandaag toch genoeg dingen in de Achterhoek te doen zijn, en ik kan het weten want ik woon er:)
Het probleem is niet zozeer dat er geen dingen te doen zijn. Het is meer welke dingen te doen. Van die grote mensenmassa's hou ik al helemaal niet, dat geeft me zo'n beklemmend gevoel.
Fade to Black
pi_178979310
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:45 schreef LordHorusNL het volgende:

[..]

Als je 9 maanden ingeschreven staat zonder chats en nog maar 3 profielen gezien hebt waarvan je denkt dat ze bij je passen, sorry maar dan ben jij het probleem!

Zo te zien ben je extreem kieskeurig en verwacht je de perfecte man tegen te komen.

En mannen moeten jouw niet kiezen uit duizenden, er zijn veel meer mannen als vrouwen op zulke sites en meer als genoeg gasten die een relatie zoeken, maar je moet als vrouw wel weten hoe je ze moet onderscheiden van de rest.
Ik gebruik filters bij het zoeken. Simpele filter levert ca. 200 pagina's, dan schakel ik naar uitgebreid zoeken. Er blijven dan 2 van de 200 pagina's over. En dan sla ik alle profielen met foute foto's over: duckface met zonnebril, geld in de handen, enz. Dan kijk ik naar iemands omschrijving over zichzelf, hoe hij is en wat hij zoekt. En toen bleef er 1 persoon over :D En toevallig is het profiel van deze persoon al eerder naar me mailbox gestuurd :D :D

En zo is er ook 1 ander iemand bij een ander platform. Het derde profiel vind ik nu toch niet zo bij mij passen, dus er zijn geen 3 profielen. Enkel 2. Maar een ander profiel die niet volledig voldoet aan mijn criteria is middels omschrijving door de selectie gekomen. Dus ja, beetje verwarrend. Maar goed, wie weet vinden ze mij niks. Dan is er 0. Gelukkig is er nog sjans in real life.

Maar vertel, mannen weten en kijken sowieso anders naar mannen. Hoe moet een vrouw een man kiezen dan, volgens jou?

[ Bericht 1% gewijzigd door Yiwei op 06-05-2018 22:36:29 ]
pi_178980569
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 11:18 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Hier geef ik je wel gelijk in. Ik herken dat wel en ik ben het helemaal zat. Zo wil ik niet leven. De vraag is: hoe dan wel?

Misschien kun je me helpen met het volgende.

In het dagelijks leven, dat wil zeggen bij de koffie-automaat op het werk, bij de bushalte, in de supermarkt, op straat als ik iets niet kan vinden, in allerlei situaties kan ik vaak wel hoi zeggen, iets opmerken en als het meezit een leuk gesprek voeren. Alleen kom ik in het dagelijks leven weinig mensen tegen van mijn leeftijd en interesses, laat staan een leuke meid.

Maar in een café, bij een concert, op een housefeest, op borrels of andere sociale evenementen, voel ik me reddeloos verloren. Sowieso moet ik daar alleen naar toe, want ik heb geen kennissen of vrienden om mee uit te gaan.

Vervolgens sta ik daar alleen, tussen iedereen die wel vrienden en vriendinnen lijkt te hebben en druk bezig is om lol te met elkaar te hebben, die volgens mij helemaal niet zitten te wachten om door een vreemde gozer te worden aangesproken, maar zelfs als ik hoi zou durven zeggen tegen iemand anders die daar ook toevallig alleen zou zijn, dan zou ik niet eens weten wat ik verder moet zeggen en wordt het vrij snel ongemakkelijk.

En een leuke meid is sowieso nooit alleen, volgens mij, en zal al heel snel denken dat ik haar probeer te versieren, want we zijn vreemden, dus ik heb niets anders dan een uiterlijk op basis waarvan ik haar aanspreek en geen manier om duidelijk te maken dat ik gewoon nieuwe mensen wil leren kennen, verder niets.

Ik geloof ook niet in PUA "cold approach" technieken. Daar zit volgens mij echt niemand van waarde op te wachten. :P

Dus hoe leer je dan wel nieuwe mensen kennen? Door een sociale kring. Maar wat als je geen sociale kring hebt om mee te beginnen?

Ik wil niet blijven klagen, maar ik wil juist een praktische benadering van hoe dan wel, niet van "blijf maar proberen, niet opgeven".

Wat ook lastig is, trouwens, is dat ik niet drink, niet rook en geen junk food eet, terwijl mensen dit altijd wel als sociale smeerolie proberen te gebruiken. Dus samen iets drinken aan de bar, ik met een glas thee en de ander met bier, dat vindt de ander vaak niet zo leuk.
Ik wil hier niet de guru gaan lopen uithangen, want als ik zelf zo goed wist hoe het allemaal zat, dan had ik ook al lang en breed een relatie:)

Wat je zegt over in je eentje uitgaan, mensen aanspreken die met een (vrienden) groep zijn, vrouwen aanspreken die met vrienden/ vriendinnen zijn : Dat is gewoon waar.

Je hebt altijd die internet-tips die hetzelfde luiden, en op dit soort fora wordt soms gedaan alsof iets dat ''in real life'' helemaal niet zo gebruikelijk is (random vreemden aanspreken op festivals) maar doodgewoon moet zijn. Zoals je zegt : Dat is het niet, en ik denk ook niet dat het tot succes leidt. Want inderdaad : mensen zijn al met hun eigen vrienden, en als je in je eentje bent en zomaar mensen gaat aanspreken kom je eerder over als een weirdo dan dat het succes gaat hebben. Die tips heb je m.i. ook niets aan en zijn in de praktijk nauwelijks tot niet uitvoerbaar. Het is ook gewoon te makkelijk om zoiets op een forum als tip te geven, maar het is bullshit want het werkt niet en geeft alleen een bijzonder ongemakkelijk gevoel waar je niet veel gelukkiger van wordt.

Ik zie de oplossing dan ook niet direct in het in je eentje bezoeken van festivals, cafe's en weet ik veel wat. Natuurlijk kun je die wel in je eentje bezoeken, maar niet met het oogmerk om een relatie te vinden.

Je kunt je naar mijn mening dan beter richten op situaties waar het 'normaler' is om in je eentje te verschijnen, en waar je tijd /gelegenheid krijgt om een connectie met mensen op te bouwen. En dan het liefst ergens waar mannen én vrouwen van rond je eigen leeftijd rondlopen. Denk bijvoorbeeld aan een roeivereniging (of andere sportvereniging. Je hebt dan vaak ook weer corve-dienst/bardienst, etc) in een beetje een ''jonge'' gemeente, een singles - reis, dansles, werk (weet niet in welke sector je werkt, maar probeer eens van werkgever/afdeling te wisselen), koop een racefiets en sluit je aan bij een fietsclub, bootcamp-club, noem maar op.

En last but not least : Tinder. Uiteindelijk hoef je het jezelf ook niet moeilijker te maken dan nodig is. Ik ken menig persoon, ook zeker minder sociale wonderen / extraverten die via tinder een hele leuke partner hebben ontmoet.

Wat je i.i.g. niet moet doen is jezelf raar/ sociaal incapabel gaan vinden omdat je je op zo'n festival verloren voelt in je eentje. Dat voelt de overgrote meerderheid van de mensen.

Overigens nu ik er bij nadenk : Is het gebrek aan een sociale kring nu echt zo problematisch? Ik denk niet dat dit zo hoeft te zijn. Als ik met mijn vrienden ergens ben, ''klieken'' we ook heel erg samen. Ik denk niet dat mijn kansen nu zo veel groter zijn als ik met hen ergens op een festival/terras sta, want ook dan gebeurt er vaak niets. De meeste van mijn vrienden hebben, nu ik er over nadenk, hun vriendin ook helemaal niet door of via ''vrienden'' ontmoet. Bijna allemaal via werk, bijbaantjes, vriendinnen van zusjes, tinder of puur toeval. Maar zeker niet tijdens uitgaan eigenlijk.
  zondag 6 mei 2018 @ 23:58:28 #40
108913 Godshand
guide4you
pi_178980892
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:34 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Maar wat als je dat allemaal al doet?

Ik ben bijvoorbeeld niet gelukkiger worden van een marathon lopen en gewichtheffen. Liedjes zingen terwijl je gitaar speelt is ook een beetje somber als er geen wederhelft is om naar je luisteren. Iedere dag lekker eten koken smaakt toch niet zo goed als je het altijd in je eentje op moet eten.

En dan zoek ik bijvoorbeeld een groep waarmee ik kan hardlopen, maar vind ik alleen langzame "ouderen" , of meld ik me aan bij de muziekschool, maar de docent verwacht dat je zelf een band zoekt, in plaats van dat hij leerlingen met elkaar in contact brengt.
Ik vind het heerlijk alleen gitaar te spelen. En als ik iets leuks verzin zet ik het op internet, kijken of de rest van de wereld het ook leuk vindt. Soms niet, soms wel.

Je moet gitaar spelen etc niet alleen doen voor de vrouwen. Zeker gitaar spelen niet. Vrouwen willen graag een man die ergens voor gaat en een passie heeft. En dan niet alleen voor: "Met jou trouwen schatje". Maar iets waar ze hun ei in kwijt kunnen. Zodat ze geen afhankelijke vent hebben, als de dame zelf gaat werken, met haar zoon aan het spelen is, of haar haar aan het doen is. De passie maakt op zich niet heel veel uit, hoewel voor sommige vrouwen de hobbies te heavy zijn. Schedels verzamelen bijvoorbeeld, dat kan voor sommige vrouwen interessant zijn, maar een hoop zal je er mee weg jagen. Of een 24/7 seksuele obsessie zoals BDSM met leerfetisj of travestiet. Maar ook dan zijn er mensen die je wel zien zitten, alleen de schifting wordt wat dunner.

Gitaar spelen hoor je dus voor jezelf te doen. Niets ergers dan van die gasten die gitaar spelen en zodra ze verloofd zijn hun gitaar op Marktplaats zetten met de woorden "Ding al 5 jaar niet aangeraakt".

Voor jouw ergernissen zijn ook genoeg oplossingen te verzinnen. En de meeste fokkers weten toch wel handig met internet om te gaan. Bands kan je via online muzikanten banken vinden en Facebook groepen. Ook via Fok trouwens, hoewel de instrumenten topics in MUZ wat moeizaam lopen, echter denk ik als je daar een oproepje doet er vast respons is (tussen de grappen van het kaliber "durven fokkers wel hun zolder te verlaten voor de oefenruimte?" door).

Zelfde geld voor hardlopen, Facebook groepen, of een oproepje op Fok in LIF of STA van jouw stad/streek.

En dan is nog het klassieke oproepje offline doen. De ouderwetse briefjes bij de super of in je plaatselijke krantje (hoewel het oproepje tegenwoordig gewoon gemaild kan worden naar zoiets als oproepjes@kutkachelveensecourant.nl oid.

Kortom, doe iets leuks en als je dat gezamenlijk wil doen, zoek dan een groepje daarvoor online of offline. Zelfs klussen doe je alleen, maar resultaten kan je uitstekend op Fok, Facebook of Instagram posten.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_178982163
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 15:45 schreef LordHorusNL het volgende:

Als je 9 maanden ingeschreven staat zonder chats en nog maar 3 profielen gezien hebt waarvan je denkt dat ze bij je passen, sorry maar dan ben jij het probleem!

Zo te zien ben je extreem kieskeurig en verwacht je de perfecte man tegen te komen.

En mannen moeten jouw niet kiezen uit duizenden, er zijn veel meer mannen als vrouwen op zulke sites en meer als genoeg gasten die een relatie zoeken, maar je moet als vrouw wel weten hoe je ze moet onderscheiden van de rest.
Dus als er mannen op een serieuze relatie website die alleen uit zijn op seks is het de schuld van de vrouw als ze die er niet uit kan filteren? Maar als dat haar wel lukt en er slechts 3 overblijven is ze kieskeurig?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_178982197
:')
pi_178982442
*meldt*
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_178983224
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 18:34 schreef Drieklank het volgende:

[..]

Maar wat als je dat allemaal al doet?

Ik ben bijvoorbeeld niet gelukkiger worden van een marathon lopen en gewichtheffen. Liedjes zingen terwijl je gitaar speelt is ook een beetje somber als er geen wederhelft is om naar je luisteren. Iedere dag lekker eten koken smaakt toch niet zo goed als je het altijd in je eentje op moet eten.
Dan ben je in ieder geval bezig. Met zelfonderhoud en -ontwikkeling, ontdekken wat in hoeverre iets voor je van waarde is etc. Niet omdat vrouwtjes daar van zouden houden, maar zodat je bezig blijft met dingen doen die je leuk vindt en/of nodig zijn om zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen. Dit is zeg maar je basis, dat je weet of misschien beter gezegd leert wie je bent en wat en waarom je wil en hoe je daar een voor jou zo leuk en passend leven mogelijk aan het maken bent en blijft. Ongeacht al dan niet partner, L'Oreal ditdat.

Redelijk weten hoe je in elkaar steekt, zelfinzicht etc. kan helpen bij het kijken naar wat voor een soort partner bij je zou passen en tot welke compromissen je wil gaan, etc. Dat kan betekenen dat je een beter uitgangspunt hebt om te vinden wat jij denkt dat goed bij je zou passen o.i.d., maar dat zegt vooral iets over wat voor persoon en wat voor invulling onder het kopje relatie je zou willen en kunnen zoeken. Het zegt vooralsnog niet zoveel over de haalbaarheid t.o.v. de "markt" en in hoeverre je tactieken aansluiten bij het bereiken van jouw doelgroep.

Kortom, ik denk dat we dergelijk advies vooral moeten zien voor wat het is. Levensadvies in het algemeen en niet zozeer een succesvolle datingstactiek, ook al hangt een en ander behoorlijk samen en kan het best je levensdoel zijn dat je een partner wil scoren.

quote:
En dan zoek ik bijvoorbeeld een groep waarmee ik kan hardlopen, maar vind ik alleen langzame "ouderen" , of meld ik me aan bij de muziekschool, maar de docent verwacht dat je zelf een band zoekt, in plaats van dat hij leerlingen met elkaar in contact brengt.

Ik kan me de ergernis van Faxie aan dit soort adviezen wel voorstellen. Je doet je best, je overwint tegenslagen, je blijft positief, maar als het leven nooit naar je lacht, dan word je daar op een gegeven moment wel somber van.

In mijn geval zijn dat periodes met buien die dagen of weken aanhoudend terugkeren. Ik ben zelf niet de hele dag somber, dus het zou een misvatting zijn om te denken dat leden als ik, Faxie en anderen, als ik voor anderen mag spreken, in real life ook zo negatief zijn als sommige berichten die we op dit forum plaatsen. Helemaal niet juist. :)
Goed om te horen dat het irl niet zo negatief is en natuurlijk zou hier op FOK! ook ruimte moeten kunnen zijn voor een uitlaatklep. Echter, men reageert hier denk ik vooral op wat men hier te zien krijgt, dus dan is het ook weer niet totaal onbegrijpelijk dat men een bepaald beeld vormt op basis daarvan. Dan is het natuurlijk niet leuk als je voor de zoveelste keer zo een algemene levensadviesreactie krijgt, maar omgekeerd ziet de ander ook voor de zoveelste keer weer hetzelfde langs komen. Of heeft diegene geen idee van hoe lang een en ander al speelt en wat er al geprobeerd is en probeert hij/zij juist een gevoel van begrip te tonen door te denken ja maar dit werkte voor mij, dus dit is wat ik denk dat jij nodig hebt. Dan krijg je wel een soort van begrip, alleen kun je het niet zo ervaren. Ofzo.
pi_178983318
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 07:03 schreef Sicstus het volgende:
*meldt*
pi_178983577
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:58 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik vind het heerlijk alleen gitaar te spelen. En als ik iets leuks verzin zet ik het op internet, kijken of de rest van de wereld het ook leuk vindt. Soms niet, soms wel.

Je moet gitaar spelen etc niet alleen doen voor de vrouwen. Zeker gitaar spelen niet. Vrouwen willen graag een man die ergens voor gaat en een passie heeft. En dan niet alleen voor: "Met jou trouwen schatje". Maar iets waar ze hun ei in kwijt kunnen. Zodat ze geen afhankelijke vent hebben, als de dame zelf gaat werken, met haar zoon aan het spelen is, of haar haar aan het doen is. De passie maakt op zich niet heel veel uit, hoewel voor sommige vrouwen de hobbies te heavy zijn. Schedels verzamelen bijvoorbeeld, dat kan voor sommige vrouwen interessant zijn, maar een hoop zal je er mee weg jagen. Of een 24/7 seksuele obsessie zoals BDSM met leerfetisj of travestiet. Maar ook dan zijn er mensen die je wel zien zitten, alleen de schifting wordt wat dunner.
Even ter nuance, ik denk dat er meer smaakjes zijn en dat niet iedere vrouw voor zo een zelfstandigheid plat gaat. Er zijn ook zat vrouwen die het heerlijk vinden om nodig gevonden te worden en juist graag zoveel mogelijk samen willen doen.

Maar wel heel erg eens dat je dus dingen moet doen die je leuk vindt en dat je daarmee wel rekening moet houden dat het effect kan hebben op je doelgroep zeg maar. En dat is dus waar dat algemene levensadvies juist een verschil kan maken. Want in hoeverre is gitaarspelen en schedels verzamelen iets wat bij je hoort en je definieert? Moet dat dan benoemd worden op een datingsprofiel? En wat voor een rol heeft het later?

Ben je zo gek op schedels dat je het per se in je interieur terug wil laten komen bijvoorbeeld? Dan is het wellicht zinvoller om naar iemand te zoeken die net zo gek er op is, zodat je het samen kan delen. Dan zoek je toch meer in een niche, waar je je tactiek op aan kan laten sluiten door bijvoorbeeld op je profiel en/of foto gelijk duidelijk te maken dat dit iets is wat bij je hoort zodat het kan werken als een filter.

quote:
Gitaar spelen hoor je dus voor jezelf te doen. Niets ergers dan van die gasten die gitaar spelen en zodra ze verloofd zijn hun gitaar op Marktplaats zetten met de woorden "Ding al 5 jaar niet aangeraakt".
Snap je punt, maar ik denk ook dat bepaalde dingen best tijdelijk belangrijk voor je kunnen zijn en dat het niet per se voor het vangen van een partner dient/diende. Dat is ook een soort van persoonlijke ontwikkeling, of het nou komt omdat je prioriteiten veranderen of dat de lol er af is als je merkt dat je niet meer lijkt te verbeteren of dat je geen tijd meer wil of kan maken voor jammen in de kroeg en het je alleen thuis gewoon niet zo leuk meer bevalt of niet meer kan maken ivm de buren, etc.
pi_178988959
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:24 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik gebruik filters bij het zoeken. Simpele filter levert ca. 200 pagina's, dan schakel ik naar uitgebreid zoeken. Er blijven dan 2 van de 200 pagina's over. En dan sla ik alle profielen met foute foto's over: duckface met zonnebril, geld in de handen, enz. Dan kijk ik naar iemands omschrijving over zichzelf, hoe hij is en wat hij zoekt. En toen bleef er 1 persoon over :D En toevallig is het profiel van deze persoon al eerder naar me mailbox gestuurd :D :D

En zo is er ook 1 ander iemand bij een ander platform. Het derde profiel vind ik nu toch niet zo bij mij passen, dus er zijn geen 3 profielen. Enkel 2. Maar een ander profiel die niet volledig voldoet aan mijn criteria is middels omschrijving door de selectie gekomen. Dus ja, beetje verwarrend. Maar goed, wie weet vinden ze mij niks. Dan is er 0. Gelukkig is er nog sjans in real life.

Maar vertel, mannen weten en kijken sowieso anders naar mannen. Hoe moet een vrouw een man kiezen dan, volgens jou?
Dat is toch precies wat er gezegd wordt. Als je zover doorfiltert dat er nog 1 a 2 overblijven, moet je misschien iets aan die filters doen en iets minder kieskeurig zijn.

Zijn genoeg mannen die serieus op zoek zijn, maar er bij jou niet doorkomen door willekeurige reden (beroep, lengte, haarkleur, leeftijd, afstand, kinderen hebbend, of welke filter je ook gebruikt hebt) terwijl ze voor de rest misschien wel zeer goed matchen. Als je dus wat criteria weg haalt (die misschien iets minder belangrijk zijn), dan komen er met elke criteria die verwijdert wordt, significant meer mensen bij.
  maandag 7 mei 2018 @ 14:34:00 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_178989124
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 22:24 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ik gebruik filters bij het zoeken. Simpele filter levert ca. 200 pagina's, dan schakel ik naar uitgebreid zoeken. Er blijven dan 2 van de 200 pagina's over. En dan sla ik alle profielen met foute foto's over: duckface met zonnebril, geld in de handen, enz. Dan kijk ik naar iemands omschrijving over zichzelf, hoe hij is en wat hij zoekt. En toen bleef er 1 persoon over :D En toevallig is het profiel van deze persoon al eerder naar me mailbox gestuurd :D :D

En zo is er ook 1 ander iemand bij een ander platform. Het derde profiel vind ik nu toch niet zo bij mij passen, dus er zijn geen 3 profielen. Enkel 2. Maar een ander profiel die niet volledig voldoet aan mijn criteria is middels omschrijving door de selectie gekomen. Dus ja, beetje verwarrend. Maar goed, wie weet vinden ze mij niks. Dan is er 0. Gelukkig is er nog sjans in real life.

Maar vertel, mannen weten en kijken sowieso anders naar mannen. Hoe moet een vrouw een man kiezen dan, volgens jou?
Waar filter je dan allemaal op als ik vragen mag?
  maandag 7 mei 2018 @ 14:44:09 #49
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_178989455
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2018 07:03 schreef Sicstus het volgende:
*meldt*
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_178990516
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 23:33 schreef Jaume_I het volgende:

[..]

Ik wil hier niet de guru gaan lopen uithangen, want als ik zelf zo goed wist hoe het allemaal zat, dan had ik ook al lang en breed een relatie:)

Wat je zegt over in je eentje uitgaan, mensen aanspreken die met een (vrienden) groep zijn, vrouwen aanspreken die met vrienden/ vriendinnen zijn : Dat is gewoon waar.

Je hebt altijd die internet-tips die hetzelfde luiden, en op dit soort fora wordt soms gedaan alsof iets dat ''in real life'' helemaal niet zo gebruikelijk is (random vreemden aanspreken op festivals) maar doodgewoon moet zijn. Zoals je zegt : Dat is het niet, en ik denk ook niet dat het tot succes leidt. Want inderdaad : mensen zijn al met hun eigen vrienden, en als je in je eentje bent en zomaar mensen gaat aanspreken kom je eerder over als een weirdo dan dat het succes gaat hebben. Die tips heb je m.i. ook niets aan en zijn in de praktijk nauwelijks tot niet uitvoerbaar. Het is ook gewoon te makkelijk om zoiets op een forum als tip te geven, maar het is bullshit want het werkt niet en geeft alleen een bijzonder ongemakkelijk gevoel waar je niet veel gelukkiger van wordt.
Ik ben juist van mening dat je iedereen kan aanspreken zonder het raar te laten zijn. Hoe raar het wordt hangt in grote mate van jezelf af en ook wel in bepaalde mate van degene die je aanspreekt. Maar als jij op een festival staat met 10000 personen, zou het me verbazen dat iedereen afkeurend reageert indien aangesproken. En ja er zullen vast mensen zijn die daar geen zin in hebben en laten dat dan wel merken, maar dan is het gewoon door naar de volgende. Is op een gegeven moment ook een houding die je dan ontwikkelt van: boeit me niet meer, ik praat wel tegen iedereen en zie wel hoe ze reageren, waardoor je er zelf een stuk makkelijker in staat en vaak ook een stuk relaxter/toegankelijker overkomt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')