Jaloers dat dit hier niet wortdt verkocht.quote:
krijg je tenminste niet van die stinkjatten die je 's avonds nog ruikt als je in bed ligtquote:
Ja normaal doe ik dat niet, ook snij ik liever de knoflook zelf, maar dit is een uitzondering, druk druk, en dit zakje lag er nog, einddatum morgen, dus ik denk ik gebruik het.quote:
ovenquote:Op vrijdag 4 mei 2018 09:30 schreef dimmak het volgende:
Dat lekkerbekje ga je toch niet in de magnetron doen heh? Waar is die eigenlijk van gemaakt bij de AH? Heek zeker?
Inderdaad, pepesan ikanquote:
Klopt: Heerlijk, goudbruin gebakken, lekkerbekjes, gemaakt van Atlantische heek. Deze vis, behorende tot de orde van kabeljauwachtigen, is afkomstig van duurzame visserij en verdient daarmee het MSC certificaat.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 09:30 schreef dimmak het volgende:
Dat lekkerbekje ga je toch niet in de magnetron doen heh? Waar is die eigenlijk van gemaakt bij de AH? Heek zeker?
Bah. En dan ook al kant en klaar.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 09:59 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Klopt: Heerlijk, goudbruin gebakken, lekkerbekjes, gemaakt van Atlantische heek. Deze vis, behorende tot de orde van kabeljauwachtigen, is afkomstig van duurzame visserij en verdient daarmee het MSC certificaat.
Precies want ik gooi niks weg. Ik weet ook wel dat ik die beter bij de visboer kan kopen, maar het was druk van de week en toen heb ik eenzelfde broodje klaargemaakt en die was verdomd lekker.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 09:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Inderdaad, pepesan ikan
Maar, TS gebruikt wat hij nog heeft liggen volgens mij. Dus dan gewoon een lekkerbekje!
Prima instelling, ben benieuwd hoe het gaat worden!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 10:05 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Precies want ik gooi niks weg. Ik weet ook wel dat ik die beter bij de visboer kan kopen, maar het was druk van de week en toen heb ik eenzelfde broodje klaargemaakt en die was verdomd lekker.
Maar ik heb nog van alles liggen in de koelkast met als einddatum 5 mei, weggooien is zonde, dus ik doe er wat mee.
Dan is het wel héél triest gesteld met jouw kookkunstenquote:Op vrijdag 4 mei 2018 10:57 schreef LurkJeRot het volgende:
Ik moet echt stoppen met die topics van jou te lezen. Ik krijg er honger van EN ik krijg een minderwaardigheidscomplex over mijn eigen niet bestaande kookkunsten.
Ja, stel je voor dat iemand een afwijkende mening heeft, op een forum dat gebaseerd is op meningen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:10 schreef LurkJeRot het volgende:
Mensen die komen haten in dit topic, gooi jezelf weg, echt
Meneer Heijn heeft hem al (voor-)gefrituurd toch?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat iemand een afwijkende mening heeft, op een forum dat gebaseerd is op meningen.
Die vis in de oven lijkt me ook niet echt lekker trouwens. Lekkerbekje moet gefrituurd.
Precies, en dan ook nog op zo'n agressieve manierquote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, stel je voor dat iemand een afwijkende mening heeft, op een forum dat gebaseerd is op meningen.
Die vis in de oven lijkt me ook niet echt lekker trouwens. Lekkerbekje moet gefrituurd.
Ik had me daar ff een lekker pittige mayo van gemaakt met die madam erbijquote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:15 schreef Sicstus het volgende:
Is er nog een rol weggelegd voor de Hellman's?
Is het ookquote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:13 schreef Divje het volgende:
[..]
Dan is het wel héél triest gesteld met jouw kookkunsten
Ik doelde op jouw gezeur.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:17 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Precies, en dan ook nog op zo'n agressieve manier
Ik doe maar wat.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:42 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind het leuk dat je zo aan het kokkerellen bent.![]()
Maar ik weet niet zeker of ik het zou willen eten.
Klopt, hoort er niet bij, vind ik nu. Ik ben alleen de ui vergeten. Die had net dat ene zetje moeten geven.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Dit lijkt me serieus lekker. Alleen de maggi vraag ik me af of dat lekker erbij is.
Yup, maar de volgende keer haal ik hem echt bij de visboer.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:17 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Meneer Heijn heeft hem al (voor-)gefrituurd toch?
Whut? Verklaar je nader?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 09:20 schreef Sigaartje het volgende:
Als voorbereiding doe ik bakpapier over het rooster, want ovenwerk direct op metaal is niet zo gezond voor onze ingewandjes.
quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:56 schreef Sigaartje het volgende:
Trouwens ik ben bij mensen thuis geweest die pochten op hun kookkunsten en het was gewoon niet te eten. Met alle respect. En dan trots kijken naar de zoveelste pastinaak die je naar binnen zit te werken uit beleefdheid.
Moeten ze zelf weten.
Maar uit ervaring weet ik dat als ik met zelfgemaakte heerlijke bourgondische spullen op mijn werk kom bij een borrel het juist DIE MENSEN zijn die daarop afduiken en in hoge snelheid naar binnen werken.
Dat vind ik hypocriet.
Ik ben bourgondisch, ik hou van heerlijk eten. Ik heb respect voor mensen die een worteltje en een tomaatje eten, maar ik heb voorbeelden gezien bij verjaardagen op het werk dat juist die mensen een saucijzenbroodje gulzig naar binnen werkten en zelfs nog een tweede namen.
En dan met uitgezakte ogen naar me kijken met uitspraken als: Ik zeil, en ik hou vooral van groente.
Kom op man, je ziet er niet uit met dat flatshaar op je hoofd met je zeilen en je groente.
Is onderzoek naar geweest. Het schijnt niet goed te zijn dat voedsel in direct contact komt met metaal tijdens het koken.quote:
Graag, zou ik wel wat over willen lezen. Bij ons denk ik alles wel gewoon hup, op het rooster de oven in.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:03 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Is onderzoek naar geweest. Het schijnt niet goed te zijn dat voedsel in direct contact komt met metaal tijdens het koken.
Ik zal het even opzoeken. Sinds ik dat gelezen heb, gebruik ik bakpapier als scheiding tussen aluminium bakjes en roosters bij het ovenwerk.
Dat is een heel goed idee!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:17 schreef Divje het volgende:
[..]
Ik had me daar ff een lekker pittige mayo van gemaakt met die madam erbij
Wat zou jij wel willen eten?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:42 schreef RobinOok het volgende:
Ik vind het leuk dat je zo aan het kokkerellen bent.![]()
Maar ik weet niet zeker of ik het zou willen eten.
Shit, te ver weg. Tegen de tijd dat ik er ben, ben je al ongeveer toe aan avondeten.quote:
Ik vat dit op als een compliment. Dank je!quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Shit, te ver weg. Tegen de tijd dat ik er ben, ben je al ongeveer toe aan avondeten.
Dat wordt een behoorlijke uitdaging, dat kind vindt bijna alles viessssquote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:10 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Wat zou jij wel willen eten?
Dat ik het een keer klaar maak?
Dat zal best wel. Maar ze smaken echt heerlijk hoor. Wat je bij de Kiosk krijgt op het station, dat is nog veel erger dan dit. Het zijn inderdaad nepgrilranden, goed, normaal koop ik stokbrood bij de warme bakker, maar dit keer had ik geen tijd.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:08 schreef liedetector het volgende:
gatverdegatver wat zien die broodjes er onsmakelijk uit, alsof ze heel droog zijn en dan een nep grilrandje.....brrrr
Ik verzin dit echt niet. Ik heb mensen meegemaakt die met hele zakken tomaten op een dutch treat kwamen op het werk. "Gezond", zeggen ze dan met een ijle blik, om zich vervolgens op de plakjes leverworst te storten. Ja, dat is gezond. Geloof me, ze zijn er echt.quote:
Ik heb nog een eigengemaakte groentesoep ernaast, die leg ik volgende keer uit.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:24 schreef JeMoeder het volgende:
Prima lunch Sigaartje. Dat het heeft mogen smaken!!!
Joh laat je niets op de mouw spelden door een stelletje pretentieuze lui die zelf niet verder dan een gebakken ei komen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:33 schreef Sigaartje het volgende:
Ik nok hier trouwens mee. Heb er geen zin meer in. Ik ben gewoon geen bosbessenfiguur en sinaasappelschijven op het eten. Zit gewoon niet in me. Maar blijkbaar moet zoiets.
De maggi was fout, dat heb ik al eerder gezegd. Leezen...quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:35 schreef 2dope het volgende:
Kaas, vis en maggi.... Kweenie, ik word niet meteen ontzettend hitsig van die smaakdriehoek.
Wel leuk topicBeetje ready steady cook-stijl, hier heb je wat willekeurige ingrediënten en succes ermee.
Ik ging puur op de OP en de vervolgfoto's af.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:38 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
De maggi was fout, dat heb ik al eerder gezegd. Leezen...
Maar ik stop met dit soort stomme fotoreportages. Mensen willen sla? Mensen krijgen sla.
Neequote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:38 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Maar ik stop met dit soort stomme fotoreportages. Mensen willen sla? Mensen krijgen sla.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:03 schreef Divje het volgende:
[..]
Nee
Ik heb je topics net ontdekt, en vind het heerlijk en herkenbaar hoe jij je eten bereidt. Fuck de haters joh.
Het is geen reeks. Ik ben er maar mee door gegaan omdat ik veel complimenten kreeg. Dit broodje vis is de tweede keer dat ik het doe deze week. In beginsel was het ook een snelle hap, vandaar de AH. Voor mij is het uitproberen steeds.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:40 schreef 2dope het volgende:
[..]
Ik ging puur op de OP en de vervolgfoto's af.
Wist niet dat dit een reeks was, maar je stopt omdat een enkeling af en toe een kritische noot achterlaat over de bedenkelijke voedingswaarde van je brouwsels? Jij geeft je wel erg makkelijk gewonnen.
Dit is heel herkenbaar. Door trial en error zelf je eten leren bereiden. Op den duur heb je die pakjes enzo ook niet meer nodig en merk je dat het eten steeds lekkerder wordt. Lekker pielen met kruiden enzo.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:08 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Maar bij koken leer je vooral zelf door te doen. Ik neem mijn ma het wel kwalijk dat ze me nog nooit heeft leren koken.
Als ik dit topic zo lees zit het hier ook wel goed qua enthousiasme van lezers. Maar ik las in je vorige reacties een soort verbitterdheid ("blijkbaar moet het over bosbessen gaan") richting mensen die kritiek hebben, en dat je er daarom maar mee stopt. Volgens mij is dat een zeer kleine groep. Heck, zelfs ultraCULcriticus RobinOok reageert overwegend positief.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:08 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Het is geen reeks. Ik ben er maar mee door gegaan omdat ik veel complimenten kreeg. Dit broodje vis is de tweede keer dat ik het doe deze week. In beginsel was het ook een snelle hap, vandaar de AH. Voor mij is het uitproberen steeds.
Zo kwam ik er dus ook net achter dat de smaak van maggi er niet bij hoort.
Weer wat geleerd.
Maar bij koken leer je vooral zelf door te doen. Ik neem mijn ma het wel kwalijk dat ze me nog nooit heeft leren koken.
Waarom snij je ze niet open en vul je ze met kaas en peper voordat ze de oven ingaan?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 11:07 schreef Sigaartje het volgende:
Met nog een paar minuten te gaan (sorry ben laat met de foto) haal je de broodjes even eruit, snij ik ze door en vul met kaas en pepertjes
[ afbeelding ]
Dan weer terug voor de laatste minuten.
Omdat de kaas dan aanbrandt en de madame jeanette al zijn kracht verliest.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:16 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Waarom snij je ze niet open en vul je ze met kaas en peper voordat ze de oven ingaan?
Hm. Ik hou wel van een korstje aan de kaasquote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:21 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Omdat de kaas dan aanbrandt en de madame jeanette al zijn kracht verliest.
Ook geleerd door ervaring. Nooit geweten dat peper zijn kracht verliest bij hoge temperaturen, ook met vallen en opstaan geleerd. Ervaring
Madame Jeanette is zeer scherp, als je die net even voor het einde mee doet in de oven, zit je er met de scherpte tussenin. Beetje aanvoelen.
Combinatie vis met kaas vond ik wel erg goed omdat een lekkerbekje vrij neutraal van smaak is. Met makreel moet je dit niet doen.
Mooi referentiekader! I'm not loving it. Smaken verschillen hè.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
En die haters over "stomme combi van vis en kaas": wat denk je dat de Mac op je broodje Fish Filets doet? Kaas dus. You're loving it.
Iglo heeft ook een vis/kaas combi (naam vergeten).
Donder op met je sla joh gek. Als ik sla wil eten kruip ik wel onder het hek door bij de kinderboerderij.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:38 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Handen wassen met zeep, stinkt echt anders inderdaad.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 09:34 schreef fathank het volgende:
[..]
krijg je tenminste niet van die stinkjatten die je 's avonds nog ruikt als je in bed ligt
Latex handschoenen.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:52 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Handen wassen met zeep, stinkt echt anders inderdaad.
Geen tijd om uitgebreid te koken/snijden, maar wel om elke week alles met chloor te poetsen?quote:Op vrijdag 4 mei 2018 12:09 schreef Sigaartje het volgende:
Elke week ga ik er met chloor er doorheen en het is best wel een uitdaging, al dat gepoets.
Ik heb wel meer messen, maar dit is het enige mes dat ik gebruik. Ik eet er ook 's morgens mijn boterham met pindakaas mee.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:08 schreef Divje het volgende:
Moest ook lachen dat je de peper snijdt met zo'n gewoon broodmes
Is toch mooi?
Ik ga wel door. Ik heb gewoon geen zin om bijvoorbeeld met een pastamachine te gaan staan draaien of citroenschillen te gaan scheren. Als de Allerhande lees, dan denk ik wel eens, wie doet dat nou, citroenschillen raspen. Dat doe ik misschien zelf ooit als het oorlog is en ik gras moet gaan eten.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 13:12 schreef 2dope het volgende:
[..]
Als ik dit topic zo lees zit het hier ook wel goed qua enthousiasme van lezers. Maar ik las in je vorige reacties een soort verbitterdheid ("blijkbaar moet het over bosbessen gaan") richting mensen die kritiek hebben, en dat je er daarom maar mee stopt. Volgens mij is dat een zeer kleine groep. Heck, zelfs ultraCULcriticus RobinOok reageert overwegend positief.
Ik hou van een blinkend schone keuken. Ik zie op mijn foto's nog spetjes en spatjes. Daar baal ik van, maar dat komt na dagen koken. Mijn kleren zijn ook altijd pico bello in orde. Behalve als het regent dan heb ik niet zoveel zin om met mijn glimmend gepoetste schoenen en mijn gladgestreken jasje en hemden naar buiten te gaan. Dan doe ik wel van die ANWB-dingen aan en een ouder hemd.quote:Op vrijdag 4 mei 2018 14:06 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Geen tijd om uitgebreid te koken/snijden, maar wel om elke week alles met chloor te poetsen?
Prioriteiten stellen, Sigaartje! Prioriteiten!
Tsssssss.
Vooral blijven komen met de foto's, weer wat leven hier in CULquote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:15 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb wel meer messen, maar dit is het enige mes dat ik gebruik. Ik eet er ook 's morgens mijn boterham met pindakaas mee.
Oh wacht even, ben net bij de slager geweest en heb maar ook even tussen neus en lippen door hun eigen gemaakte gehaktballetjes met pindasaus meegenomen voor bij de bami vanavond, ga ik ook een foto van maken.
Gebakken eitje erbij
Succes ben benieuwdquote:Op vrijdag 4 mei 2018 15:48 schreef Sigaartje het volgende:
Ik ga morgen mijn gerecht Chicken Ren proberen te maken. Hier is wat handigheid voor nodig, maar is letterlijk om je vingers bij af te zuigen!!!
Het is al weer een tijdje geleden, maar ik ga me er aan wagen. Daar heb ik wel heel goede kip voor nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |