SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDb: 6.5/10
Ik 9.0/10
Goeie uitgebreide review!quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iron man 2 , ben bezig alles van marvel te bekijken
Bij CJP serveert tijdens het IFFR gezien, fantastische film jaquote:Op donderdag 16 augustus 2018 23:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Den Skyldige
[ afbeelding ]
Ijzersterke deense films over een medewerker van een alarmcentrale die iemand aan de telefoon krijgt die ontvoerd wordt. Deze film kruipt echt onder je huid, het is een zeer spannende film met beperkte middelen. Ik vind het erg goed geacteerd je gaat enorm meeleven met de hoofdrolspelers. Het klinkt een beetje als een standaard thriller dat is het zeker niet, ik vind deze film veel gelaagder, één van de films waar 'weglaten' precies goed gedoseerd is. Ik was zeer onder de indruk van deze film, zou wel eens een klassieker kunnen worden. Ik denk alleen wel dat hij in de bioscoop beter werkt dan op een klein scherm. Mocht je deze film in de buurt draaien gaat dat zien.
Na het lezen van deze post ben ik om; die moet ik zien.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Tof ga je er nog een topic over bijhouden, leuk project.quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 21:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Leuke film met veel komische elementen, geweldige muziek en natuurlijk ook vergelijkingen met de huidige politieke situatie in de VS. En met een einde om stil van te worden.quote:Ron Stallworth, an African-American police officer from Colorado, successfully manages to infiltrate the local Ku Klux Klan with the help of a white surrogate, who eventually becomes head of the local branch.
Het is een wan product. Geen enkele spanning of laat staan horror. Slaat echt nergens op. Ik heb het uitgezeten zeg maar. Ik kon ook niet mijn oog afhouden van die lelijke wrat op Peter zijn lip. Verder is is een bla bla verhaal wat niemand snapt. Een 1 voor de moeitequote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:16 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vond het horrorgedeelte eigenlijk maar in een enkel shot goed naar voren komen, vond het vooral occulte mystery.
Meen je dit?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 18:02 schreef Soury het volgende:
[..]
Het is een wan product. Geen enkele spanning of laat staan horror. Slaat echt nergens op. Ik heb het uitgezeten zeg maar. Ik kon ook niet mijn oog afhouden van die lelijke wrat op Peter zijn lip. Verder is is een bla bla verhaal wat niemand snapt. Een 1 voor de moeite
quote:Op maandag 13 augustus 2018 11:55 schreef Cikx het volgende:
Under the Silver Lake (2018) - IMDb
[ afbeelding ]
Bijzonder fraaie film.
Het blijkt maar weer dat er geen enkele filmlocatie boven Los Angeles gaat. Die warme, dromerige sfeer waar ik als geen ander van hou is ook hier weer volop aanwezig en het was me dan ook weer een waar genoegen om me eraan over te geven. Andrew Garfield speelt een wazige nietsnut genaamd Sam die een oogje heeft op zijn geheimzinnige buurmeisje. Als datzelfde buurmeisje plotseling van de aardbodem verdwenen blijkt te zijn samen met haar hele inboedel, gaat Sam op onderzoek uit. Tijdens zijn zoektocht belandt Sam van de ene bizarre situatie in de andere. Het zou per slot van rekening geen neo-noir zijn of er zijn geheime codes die hij moet zien te kraken en mysterieuze personages die hun puzzelstukjes niet zomaar prijsgeven.
De sfeer doet denken aan die van Inherent Vice, maar waar ik het gevoel had dat in die film vooral gebakken lucht werd verkocht, zat ik hier ontzettend te genieten van de stortvloed aan pop-culture referenties en hidden messages waarbij ik het gevoel had dat ze allemaal zorgvuldig uitgekozen waren met een achterliggende gedachte. Het is bij uitstek een film waarbij je je moet laten onderdompelen in de broeierige doch bruisende sfeer. En hoewel regisseur David Robert Mitchell zijn horror-roots niet verloren is, blijft de bovenliggende toon luchtig van aard. Daarnaast is het zeer aangenaam dat er een rode draad door de film loopt die op zichzelf al enorm vermakelijk is. Ondanks dat je behoorlijk wat gekke situaties voorgeschoteld krijgt, raak je de draad nooit kwijt en kun je je blijven verplaatsen in Sam. Met als gevolg dat zelfs ik tijdens het eind van de film als een bezetene op zat te letten of personages geen verdachte oogbewegingen maakten met als doel een geheime boodschap te seinen.
Dat gevoel van paranoia wordt ook versterkt door het uitstekende camerawerk dat met veel flair een woelige ervaring op het scherm tovert. Er wordt ook een scala aan montage-effecten op een smakelijke manier gebruikt die ervoor zorgen dat het geheel fris blijft en niet gaat vervelen. Zo komt er zelfs een korte animatie-sequentie aan te pas. Ik kon er in ieder geval geen genoeg van krijgen en was telkens bang dat de film ten einde liep. De 2,5 uur speeltijd was daarom ook een aangename verrassing en geen minuut te lang. De muziek was ook fijn en bestond voornamelijk uit een typische noir score, maar ook een aantal zweverige popnummertjes passeerden de revue en pasten goed bij de gecreëerde sfeer. Een iets experimentelere soundtrack had de film echter naar een hoger plan kunnen tillen.
Bij dit soort films waar een groot mysterie wordt geconstrueerd loopt de ontknoping bijna altijd uit op een anticlimax. Vreemd genoeg, gaf het eind van deze film genoeg voldoening. Niet alle losse eindjes worden aan elkaar geknoopt, maar dat is maar goed ook. Het leidt er in ieder geval toe dat ik nu nog steeds zit te puzzelen en ik niet kan wachten om de film nog een keer te zien. Een ding is zeker, ik zal niet rusten voordat ik weet* Bosbeetle zet deze op moet ik gaan zien lijstjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDb: 6.5/10
Ik 9.0/10
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |