abonnement Unibet Coolblue
pi_178909065
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

[ Bericht 9% gewijzigd door littledrummergirl op 03-05-2018 11:05:24 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178909077
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 10:06 schreef Flav het volgende:
Helaas wordt soms de doorslaapmodus door onbekende reden uitgezet. Dan wilt hij weer drinken midden in de nacht :') We zijn nu van 02:00 naar 04:00 geschoven met het klotsje melk.
Nog even doorschuiven en hij zit weer in het ritme.
dat is hier ook af en toe, paar weken doorslapen, dan ineens weer twee keer met honger wakker worden, dan weer naar een voeding en dan ist vaak weer over 8)7. Hij zal t dan wel weer even nodig hebben denk ik dan maar. Wij bewegen (soms enigszins mokkend :') mee).

Tolstoi, ik zat te denken, zou je lampje in de nacht juist weer niet teveel prikkels geven voor je kleine? Wij doen meestal vrijwel alles stil en in het schemerdonker, zodra er bijv een speelgoedje of lampje verschijnt gaat de kapitein "aan". Geen idee of t bij jullie ook zo werkt hoor. Iig wel fijn dat het s'avonds werkt *O* en nu doorzetten ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178909298
Wij hebben een soortgelijk apparaat hier Tolstoj, maar was hier helaas geen succes. Ik vind het licht wat eruit komt overigens wel heel rustig, dus heb niet het idee dat ze er wakker door worden/blijven.

Wat een groei mini! Van kleine baby naar nu al een mini mensje!

Wij hadden twee doorslapers *O* alleen jammer van wat kort gemopper s nachts waardoor het voor ons nog geen doorslaapnacht was, maar het is al heel fijn als je er niet uit hoeft.

En verder wordt hier nu het hele huis doorgeschoven met de armen. Ze trokken gisteren samen de lade onder de box leeg en Em probeert continu bij de PlayStation te komen en FIFA eruit te halen. Zelfs gebarricadeerd met voedingskussen komt ze er nog bij om dan ondeugend te gaan lachen als ik haar naam roep. Dat gaat nog wat worden...

En Em ging gisteren ook zelf zitten! Waarschijnlijk een toevalstreffer want ze kan nog amper los zitten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178909338
Dat ‘aan’ gaan vind ik ook het nadeel van nachtelijke poepluiers. Die kan ik niet negeren, dus is meneer dan compleet wakker.

Hier gaan beide jongens tussen 7 en 8 naar bed toe. M. krijgt dan nog een fles om 22.30-23.00 en dan slaapt hij. Tegenwoordig tot 4.00, dan volgt er een krijspartij tot 4.45 en slaapt hij verder tot 7.00 8)7
Vriend is dan wel echt zo’n praktische man en gaat dan allerlei dingen verzinnen die er mis zijn. Volgens mij is het een faaaaaaaaase.

M. begint eenkennig te worden. Als hij mij of vriend ziet is hij compleet gelukkig. Behalve gisteren toen hij me op mijn werk zag, toen moest hij steeds brullen. Zo van: wat doet die moeder hier ineens?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 3 mei 2018 @ 12:29:58 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_178911190
Dat is gewoon een dreumes, Mini! Hier ook naar het cb geweest, 3150 gram, nu 12 weken oud :) tweede vaccinatie erin, was even brullen maar ze heeft er verder geen last van gehad. En nu komt het: vanacht om 00:00 een fles, en daarna pas om 6 uur weer. Omg. Hopelijk blijft dit zo :D

LeSage, zo herkenbaar. Als O. huilt dan zoekt manlief naarstig naar oorzaken en oplossingen. Hij kan er niet tegen. Ik ben er iets berustender in, troost haar en wacht tot het voorbij is. Je komt er niet altijd achter wat er loos is.
pi_178911826
Twaalf weken alweer Aventura, wat gaat dat hard! :o Fijn dat ze lekker groeit en slaapt O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_178911861
Bellenblaasding gehaald. Straks O. eens in de tuin zetten en kijken of -ie tot bubbels grijpen te porren is. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178912213
Nou Aventura, ik denk dat er vaak ‘niets’ aan de hand is. Gewoon niet kunnen slapen ofzo.

Bellenblaas is op dit moment de lievelings van peuter. Iets minder van mij, want als hij zo’n potje vindt draait hij het open en giet alle sop over zich heen :|W
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178912862
Mini, wat een goede stats! S. was bij 4 maanden net 200 gram lichter dan jouw O. 2 kleine reusjes O+
En die foto's, wat een heerlijk ventje en wat een verschil hè in 4 maanden tijd!
Ik vind het echt tof om te zien hoe jij leuke dingen bedenkt! Bellenblaas vergeet ik elke keer te kopen, ook maar eens doen dit weekend :D

Waar het lampje van is weet ik niet, het was een kraamcadeau. Doos heb ik helaas ook al weggedaan. Het is een hondje denk ik (paars en blauw/groen gekleurd) met in zijn hoofd allemaal sterretjes, waarmee dan in verschillende kleuren de sterretjes en pootafdrukken geprojecteerd worden.

PKM, je hebt gelijk hoor dat man ook wel eens een nachtshift mag doen. Maar tot nu toe was mijn oplossing steeds de borst en die heeft man dan weer niet :P Ik word ook sneller wakker dan hem.

Ik denk dat het handigheidje van man vooral is dat hij rustig is. Mijn stressniveau gaat erg omhoog als het bedtijd is, wordt dan altijd wat gespannen. Dat komt vooral doordat het de afgelopen 5-6 weken zo kut ging.
De laatste dagen lukte echter bij hem het middagslaapje ook niet meer....

Dezelfde man, het zal toch niet :o :+ De mijne ligt 's nachts gewoon naast me, dus het zal meevallen :P :P

Flav, dat klinkt wel lief en wat een goede nachten!

Adrian, ook al zo'n goede slaper, wat fijn!

LDG, dat van die teveel prikkels 's nachts door dat lampje heb ik ook al zitten denken. Ik weet ook niet of dat lampje nu het doorslaggevende ding is of mijn afwezigheid naast het bed.
S. valt wel in slaap terwijl het lampje nog brandt, dus dan zou ik denken dat het hem niet wakker houdt.... Maar 's nachts misschien wel?? Ik wil in ieder geval de komende nachten wel zo doorgaan en niet elke nacht iets anders proberen, maar ik houd het wel in mijn achterhoofd.
Ik heb wel het idee dat ie wakkerder wordt al er gepraat wordt, daarom was ik vannacht ook een beetje boos op manlief :)

FF, een zittende Em, wat goed!

LeSage, dat is ook de reden dat ik gestopt ben met 's nachts verschonen, tenzij doorgelekt of poepluier natuurlijk.

Aventura, wat fijn dat O. zo goed gegroeid is! Hoe gaat het nu met jou?
pi_178913051
Bijna vergeten, S. heeft zijn eerste slaapje op zijn eigen kamertje gedaan. Manlief bracht hem naar bed omdat ik helemaal zenuwachtig was :@

Wat ik me afvraag: als zijn middagslaapje nu weer niet lukt, zouden jullie dan dat ritueel met dat lampje en bij hem zitten gaan proberen? Of dat bewaren voor de avonden/nachten?
Ik denk dat manlief hem dan liever uit bed haalt als ie niet wil gaan slapen (maar wel moe is). Nu denk ik dat het misschien handig is om bij alle slaapjes die niet willen lukken hetzelfde ritueel te hanteren?

We zijn het trouwens ook weleens eens met elkaar hoor :+
pi_178914969
Mini, wat een reusje inderdaad, hij gaat heel goed op je voeding zeg :o C is een maand ouder en weegt 6780 en 64 cm
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178915076
Whoah, Mini, wat groeit O. lekker!

Aventura, wat fijn om te lezen dat ze goed groeit. Alweer drie kilo, dat is vast een enorm verschil met d'r geboortegewicht? En een goede nacht, ook wel prettig!
pi_178915532
Fijn om te lezen Aventura! Groeit mooi! :)

Wauw mini haha! M. is 1 dag ouder en woog 2 weken geleden 2 kilo lichter :')

Adrian ik moest heel hard lachen om je kdv verhaal met huuuurgh _O-

Goed bezig TolStoi! Hoe ging dat eerste dutje? Ik vond de 1e 1/2/3 nachten wennen maar ik vind het nu wel prettig dat ie op z’n eigen kamer slaapt en hij geloof ik ook wel :)

Lemijn hoe is het aan zee? Als het net zo mooi weer is als hier (twente) dan lijkt het me prima vertoeven daar! :)

De juffen op het kdv hadden vanochtend zonder aanleiding tegen mijn vriend gezegd dat M. het heel goed deed daar. Dan ben je toch wel een beetje blij en trots O+
pi_178916042
*O* bij het 2e slaapje heeft de handoplegging weer gewerkt! Binnen 5 minuten was ie vertrokken :D
Manlief wilde hem er alweer uithalen, maar ik wilde het even proberen :D

1e slaapje was een kort slaapje van 45 minuten.

Manlief denkt dat het lampje weinig effect heeft, maar dat het vooral de aanwezigheid van mij of hem is. Hij vraagt zich ook af of dat niet eenzelfde slechte gewoonte is als hem elke keer uit bed halen en bij je in slaap laten vallen :{

Ik weet het niet, maar nu valt ie wel zelf in zijn eigen bed in slaap (zonder borst) ipv bij ons op schoot/aan de borst. Dat zie ik al als vooruitgang. Ook valt ie steeds iets sneller in slaap.
En ik ben van plan als dit blijft werken langzaam die handoplegging af te bouwen naar alleen maar erbij zitten, dan de stoel iets verder van het bed afzetten enz.

Eigenlijk weten we het beide niet, maar voor mij voelt het op dit moment goed dat dit lijkt te werken ('s avonds en net dus, de nachten moeten we nog aan werken :+ ).

Fleur, fijn dat M. het goed doet op het KDV. Tuurlijk ben je dan trots O+

Ik ben ook wel benieuwd hoe Lemijn het heeft!
  donderdag 3 mei 2018 @ 16:47:02 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_178916947
Interessant hoe gewicht kan verschillen! Dat mijn meisje kleiner is is logisch, maar bij a terme geboren baby's loopt het op een gegeven moment dus ook kilo's uiteen. En dat op zo'n klein lijfje. Dit geeft goede hoop op inhaalgroei van onze meis. De kinderarts geeft ook aan dat dat ergens tussen nu en 2 jaar gaat gebeuren. Ben benieuwd wat haar uiteindelijke postuur wordt. Haar broer was bij geboorte een beer van 4140 gram, maar zat en zit uiteindelijk qua lengte op de middelste curve en qua gewicht op -1. Als meiske nooit op de bovenste curves belandt, zou dat helemaal niet zo gek zijn en ook niet per se aan haar dysmaturiteit te linken.
  donderdag 3 mei 2018 @ 17:01:22 #16
409579 LuDann
All the way
pi_178917214
Ik probeer gewoon weer even aan te haken hoor!

Over slapen: ik lees soms ook mee op een Amerikaans babyforum en daar is de '4 month sleep regression' dus echt een ding. Dus dat baby's rond de 4 maanden opeens slechter gaan slapen. Sommigen blijven daar dan ook in hangen. Ik vind het wel grappig dat dat hier niet echt een bekend fenomeen lijkt te zijn.

Bliksem heeft overigens heel goed geslapen de afgelopen nachten: van 23 - 7 en van 21 - 4. O+ Ben benieuwd of 'ie met 4 maanden weer slechter gaat slapen. Zou niet zo goed uitkomen aangezien ik dan net een week weg ben voor werk. Arme man. :')

Ik deed trouwens bij Wolk meestal de nachten (tenzij langdurig drama). De taken zijn nu bij een tweede automatisch eerlijker verdeeld. :P Man doet Wolk en ik doe Bliksem. Op het moment zijn zijn nachten zwaarder dan de mijne. :')

Bliksem weegt nu bij 11 weken trouwens 5,5 kilo. En hij krijgt een beetje spekkies. O+ Hij draagt bijna dezelfde maat luiers als zijn grote zus van bijna 3. Ik had haar laatst een luier van hem aangedaan en dat ging ook prima. :')
pi_178918219
Ik doe alle nachten (en vroeg-in-de-ochtenden en eventueel heel-laat-op-de-avonden), en dan zo zachtjes mogelijk, zodat mijn man niet wakker wordt. Eerst was dat nog onder het mom van "zo lang ik verlof heb en jij er 's morgens op tijd uit moet voor werk" maar nu houden we het er maar in. :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_178918270
En ja Ludann, het fenomeen slaapregressie is mij ook bekend, dus ik ben benieuwd de komende weken! :)

O. heeft tot dusver nog geen last van de inentingen van vanmorgen, hopelijk houden zo!
Mafkees schoof net op zijn buik ineens heel keurig één voor één zijn knietjes onder zijn kont en tijgerde hoppa! - een centimeter of dertig voorwaarts. Daar schrok -ie vervolgens zo van dat hij het keihard op een brullen zette en sindsdien niet meer op zijn buik wil, maar toch! :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_178921260
Er is een kruiper gesignaleerd. De waterbak van de katten is ook niet meer veilig. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178921292
En wanneer stopt die slaapregressie weer dan? :O

En boks met taakverdeling LuDann ;) zo gaat het hier meestal ook. Behalve 's nachts dan, want zelfs met oordoppen in word ik nog eerder wakker dan man }:|

Mini, wauw nu al on the move, snelle O! O+

Pitbull is op het moment helemaal fan van z'n eigen voeten, kleine gekkie O+
Hij heeft nu ontdekt dat je ook met beide voeten tegelijk kunt schoppen; ik verdenk hem ervan dit te willen proberen:


:+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_178922185
Wat goed Nanuke! Waterbak van de hond was hier ook favoriet. Ik was er net op tijd bij anders was V nat geworden, hij trok zich eraan op :')
Nu maar op de hoogste stand gehangen haha.

Snelle O! *O*

Vandaag moest ik naar de tandarts en V ging mee.
Hij heeft zich super gehouden en alle harten gestolen van de assistentes O+
Kan hij alvast wennen voorals hij straks ook een keer naar de tandarts moet.
Tandenpoetsen vindt hij tot nu toe geweldig, als ik aankom met de tandenborstel gaat de mond al open :D
pi_178924317
Zelfde peuter/baby verdeling hier :+
Gekke is dat ik peuter dus niet meer hoor ‘s nachts. En vriend hoort baby veel later. Je gaat er toch op slapen.

Leuk, al die tijgeraars en kruipers O+ M. doet super zijn best, maar gaat vooral rondjes of een beetje achteruit. Wel een karaktertje hoor, hij wil de hele dag op zijn buik en proberen maar :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178924885
Leuk die tijgeraars en kruipers inderdaad!

Slaapregressie bij 4 maanden? :o hopelijk valt het mee :X

Ik maak vriend wel eens wakker ‘nu mag jij een keer gaan lopen’ :') met de reden dat als hij wakker is geweest gewoon binnen 5 minuten inslaapt en ik weer 2 uur wakker lig. :{
pi_178925402
Mini’s babysaurus O+ en wat supertof dat je bij de prikjes kon zijn. Of nou ja, supertof is niet het goede woord.. Stoer iig! En wat is dat met al die voortbewegende baby’s hier ineens :o

Adrian die huuurgh _O- Wat sneu voor die kindjes en ook heel grappig, hahaha!

De nachten.. Ik heb geen idee hoe vaak ik wakker ben ‘s nachts. Heb bij mini toen snel afgeleerd on daarop te letten :D Wij slapen met z’n allen in een bed, dus de verdeling is hier niet zo precies. Wel mocht ik de afgelopen weken nog niet tillen, dus man deed het sjouwwerk ‘s nachts. Zittend verschonen gaat sinds kort gelukkig weer, dus nu is de verdeling weer als vanouds: ik de voeding en zonodig verschonen, is er meer nodig (even lopen bijvoorbeeld, eentje die besluit om wakker te blijven of iets van schone kleren), dan doet man dat. Dat komt nu micro niet meer zo spuugt nog maar weinig voor, dus hij kan aardig slapen al zeg ik het zelf.

Morgen voor het eerst een dag alleen met micro in de winkel. Ben benieuwd :D
Make your own kind of music.
pi_178925496
Oh ja, ik wilde je ook nog een compliment geven Mini! Stoer dat je er bij gebleven bent.
Ik heb zelf ook een hardnekkige fobie (voor vogels) en weet hoe moeilijk het kan zijn om er doorheen te moeten :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 mei 2018 @ 23:59:18 #26
269689 crew  Viv
pi_178926161
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:17 schreef CassElliot het volgende:
Morgen voor het eerst een dag alleen met micro in de winkel. Ben benieuwd :D
Succes! Ik vind het wel geniaal, bij veel andere winkels zou het onprofessioneel zijn als je daar met een baby zit, maar bij jouw winkel zal het juist vanzelfsprekend zijn en misschien zelfs voor extra omzet zorgen (hormonen en impulsaankopen :D ).
pi_178927162
Spannend CassE!

Na een goede nacht gisteren hebben we nu weer een rotnacht, kon ook niet altijd goedgaan :P

[ Bericht 12% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 04-05-2018 05:03:51 ]
pi_178930474
Om er even op terug te komen/antwoorden:
Ik zie op tegen werk ivm ploegendiensten en oppas regelen.
Kdv is geen optie want dat is zo duur. Dan kan ik beter niet werken.
En elkaar afwisselen is ook niet altijd haalbaar.
Ik wil niet op de meest gekke tijden oppas moeten regelen (‘s avonds laat).
En als man en ik ‘s morgens beide zouden werken, wie brengt hem dan naar school?
Man wilt geen gastouder en hij heeft soms zoveel onzekerheid rondom zijn ploegendiensten.
Ene keer dit, dan ineens weer dat.
Ik vind het moeilijk om ‘s nachts weg te zijn van mijn baby, dan zit er als ik klaar bent met bv, ook weer aan te komen.
Wil het liefst alleen overdag werken maar dat is niet haalbaar.
Ik vind het zo moeilijk en dat geeft stress en krijg het er gewoon benauwd van.

Daarnaast baal ik van Z’s eenkennigheid en dat ze óók alleen maar aan de borst wilt.
Ik probeer het nu zo’n anderhalve week elke dag en nog steeds drinkt ze niet uit de fles. Alleen sabbelen en erover praten. :')

Dus, hoe komt dit goed? ;(
pi_178931110
Aventura wat fijn dat jullie mini goed groeit!

Ik vind de gewichtsverschillen ook wel fascinerend. Ik schat N nu met 8 maanden op 7kg en 65cm.

En leuk al die augustus/september baby’s in dezelfde fase van het kruipen, tijgeren, optrekken.
Het kan plots zo snel gaan! Hier rolt ze voornamelijk door de ruimte. Dacht dat optrekken nog wel even zou duren. Zat ze vanochtend in haar badje in het grote bad. Vond ze de spiegelende knop om het bad leeg te laten wel zo interessant dat ze zich in bad optrok om het beter te bekijken. Maarja beetje glad natuurlijk, ben benieuwd wanneer ze het kunstje op andere plekken laat zien!

Venco, dat lijkt mij ook heel moeilijk en iets om tegen op te zien zeg! Geen grootouders die op de moeilijke momenten (heel vroeg of heel laat) kunnen helpen?
Toen ik het las was het eerste wat ik dacht een andere baan zoeken die wel past bij hoe jij je leven in wil richten. Dat is vast makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik ben wel van mening dat je werkt om te kunnen leven en niet leeft om te werken. :*
  vrijdag 4 mei 2018 @ 12:33:09 #30
221912 minilot
Nancy boy
pi_178932082
Dat het niet mogelijk bleek om een iets vaster rooster te krijgen dan elke week weer andere tijden, ook 's avonds en in het weekend (en dan de komende tijd ook ineens veertig uur p/w) was voor mij wel de grootste reden om twee weken geleden ontslag te nemen, het was gewoon echt niet te combineren met opvang voor O. Nu is het voor ons financieel wel mogelijk om mij me een paar maanden lang volledig op O. te laten richten (al moeten we wel op onze uitgaven letten nu én ben ik stiekem behoorlijk druk doende met het opzetten van mijn handgemaakte geitenfudge-dinges :)), maar was dat niet zo geweest dan was ik óók met mij huidige baan gestopt en was ik direct doorgegaan naar een baan voor twee á drie dagen per week. Nou heb ik makkelijk praten, omdat ik in mijn branche op zich snel werk heb en ik verder ook niet zo kritisch ben: ik werk al jaren onder mijn niveau en zie daar voor mezelf vooral voordelen in.
Al met al heeft Nolita een goed punt - is het mogelijk om op korte termijn iets anders te vinden denk je, Venco? :*
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 4 mei 2018 @ 12:36:39 #31
221912 minilot
Nancy boy
pi_178932148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2018 23:59 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik vind het wel geniaal, bij veel andere winkels zou het onprofessioneel zijn als je daar met een baby zit, maar bij jouw winkel zal het juist vanzelfsprekend zijn en misschien zelfs voor extra omzet zorgen (hormonen en impulsaankopen :D ).
Dit! :D

Succes CE, en laat je weten hoe het ging? ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_178934732
Lastig Venco! Eens met Nolita of een andere baan dan een optie is?

Ik vind het een stoere stap dat ontslag nemen mini! Ik merk wel dat ik nu best anders in mijn werk sta nu ik en kind heb. (eerst was werk een groot deel van mijn leven, nu vooral mijn kind). Heb er zelf wel redelijk een balans in gevonden. Ik ben trouwens ook maar opgeleid voor 1 beroep dus dit zal ook altijd mijn beroep blijven..

Dit is echt de eerste dag dat ik heel erg moe ben van een gebroken nacht, of het moet nog wat hormonaals zijn maar ik kan volgens mij ter plekke op mijn werk in slaap vallen. :O
  vrijdag 4 mei 2018 @ 14:31:02 #33
221912 minilot
Nancy boy
pi_178934837
Dutje op het toilet een optie, Fleur? :7

Kuiken hier heeft sinds gisterenavond toch flink last van de vaccinaties gekregen. Weinig geslapen en nu nog steeds huilerig en koortsig. Vanmorgen wel even de deur uit geweest voor fudge-bezorging, maar de baby-bios in Rotterdam die elke eerste vrijdagmiddag van de maand is hebben we maar even overgeslagen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178935206
Heerlijk Mini, geen avondbedtijd. Ik vond het best lekker, bankhangen met slapende Banaan. Hopelijk gaat het bij jullie nog lang zo door. :D

Lol Adrian om je kinderdagverblijfverhaal. Ik vraag me af of Banaan dat geluid ook kan als hij ouder wordt.
Hier ook geknor trouwens maar dan als hij tevreden is. :D

FF wat fijn eindelijk weer doorslapers! *O*

Sage die krijspartij mag hij wel gaan overslaan.

Aventura wat fijn dat het zo goed gaat!

Leuk Mini die bellenblaas, hoe vond hij het?
Hopelijk wordt O. snel weer beter. :*

Nanuke een kruiper en Mini een tijgeraar. :)

Tolstoi ik probeer weleens de langzame buikademhaling van Samen bevallen te doen als ik me gestresst voel. Werkte goed voor Banaan in de buik en nou ook. En ontspan bewust je spieren. ;)

Lu ik denk dat Banaan vooral overdag getroffen is door de four month regression. 'S Nachts gaat het wel best *hoi Fok!wet*.

Twist boks! Banaan houdt ook van zijn voeten. Natte sokjes En voeten naar zich toe trekken. Dat laatste helpt ook met poepen. ;)

Venco. :*

Banaan vindt het op het moment heel lollig als ik de grote bal op zijn buik laat vallen. :D

Vanochtend werd Banaan wakker met de wekker van mijn man, om zes uur. Ik dacht dat hij een korte wakkere tijd zou zijn, hij was overduidelijk nog moe. Ik bleef dus met hem in bed, twee uur later sliep hij pas weer. :')

Gaat er nog iemand wat doen met Bevrijdingsdag? Banaan heeft gehoorbescherming gekregen, dus net als ieder jaar weer naar Wageningen. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 17:45:53 #35
221912 minilot
Nancy boy
pi_178938888
Oooo PKM, laat je even weten wat Banaan van z'n gehoorbeschermer vindt? Heb er toevallig net eentje voor O. besteld voor een festival in juli in Londen! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_178939697
CasseE, is het goed gegaan vandaag?

Venco, ellendig zeg dat je je er zo druk om maakt. Hadden jullie hier van te voren een plan over?

Nolita, al een optrekker, leuk hoor!

Mini, arme O. Hopelijk voelt ie zich snel weer ok!

PKM, hier begint B ook z'n voetjes te ontdekken. Hij had laatst al bijna z'n sok uit. Handig als hij dat straks kan :')

Over updates gesproken: B trekt tegenwoordig direct z'n speen uit z'n mond, om die dan uitgebreid te gaan bekijken en proberen terug te stoppen. Wat uiteraard niet lukt, en dan dus huilen. En dat repeat x100 }:| Helpt niet echt met in slaap vallen :N

Gelukkig gaat het wel weer wat beter. Koorts is weg. Hij is nog niet helemaal de oude, maar het gaat de goede kant op ^O^
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:06:16 #37
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178940232
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:45 schreef minilot het volgende:
Oooo PKM, laat je even weten wat Banaan van z'n gehoorbeschermer vindt? Heb er toevallig net eentje voor O. besteld voor een festival in juli in Londen! :)
wij hebben de onze vorige week uitgeprobeerd met de kapitein op een koningsdag bandje in een te tentje ding en hij vond het dikke prima ^O^ heeft er totaal geen last van en hij hoort echt 0,0. Hij reageerde ook totaal niet toen de muziek stopte en weer begon. Beste aankoop ever :D

En ik voelde me heel verantwoordelijk ect tussen alle ouders met hun jonge kinderen vooraan zonder ook maar enige vorm van gehoorbescherming :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:09:31 #38
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178940301
Ik wil ook graag iets leuks gaan doen met kaptein van t weekend maar heel veel dingen vind ik ineens "niet netjes" nu ie waterpokken heeft. Naar de bieb in de baby hoek bijvoorbeeld. Wil niemand aan deze biohazzard blootstellen :')

Oh en hij is me toch ineens lelijk joh :@ vind het zelfs n beetje viezig ofzo 8)7
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178940472
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 17:45 schreef minilot het volgende:
Oooo PKM, laat je even weten wat Banaan van z'n gehoorbeschermer vindt? Heb er toevallig net eentje voor O. besteld voor een festival in juli in Londen! :)
Even een algemene tip mbt gehoorbescherming: het werkt hartstikke goed natuurlijk, maar hou er rekening mee dat, wanneer je de bescherming af doet, alle geluiden 10x zo hard binnen komen. De oortjes zijn daarvoor een tijdje helemaal niets gewend en krijgen dan ineens alles super hard binnen. Dus wacht met het afdoen tot je echt op een rustige plek bent waar heel weinig geluid is, zodat de oren weer even kunnen wennen.
Deze tip kreeg ik van een client van mij die gehoorbescherming gebruikt omdat ze niet tegen prikkels kan.
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:17:37 #40
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_178940474
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:09 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik wil ook graag iets leuks gaan doen met kaptein van t weekend maar heel veel dingen vind ik ineens "niet netjes" nu ie waterpokken heeft. Naar de bieb in de baby hoek bijvoorbeeld. Wil niemand aan deze biohazzard blootstellen :')

Oh en hij is me toch ineens lelijk joh :@ vind het zelfs n beetje viezig ofzo 8)7
Kom anders even naar ons toe, wij wachten al jaren vergeefs op de pokken :')

beterschap!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:25:21 #41
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178940605
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:17 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Even een algemene tip mbt gehoorbescherming: het werkt hartstikke goed natuurlijk, maar hou er rekening mee dat, wanneer je de bescherming af doet, alle geluiden 10x zo hard binnen komen. De oortjes zijn daarvoor een tijdje helemaal niets gewend en krijgen dan ineens alles super hard binnen. Dus wacht met het afdoen tot je echt op een rustige plek bent waar heel weinig geluid is, zodat de oren weer even kunnen wennen.
Deze tip kreeg ik van een client van mij die gehoorbescherming gebruikt omdat ze niet tegen prikkels kan.
Ja idd goeie tip, wij zijn ook even n stukje van het geluid weg gelopen toen we m weer afdeden, kan me voorstellen dat ie zich anders echt de :% schrikt als hij ineens weer hoort en het niet zag aankomen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 4 mei 2018 @ 19:26:57 #42
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178940625
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Kom anders even naar ons toe, wij wachten al jaren vergeefs op de pokken :')

beterschap!
heb je straks ineens pubers met pokken ofzo _O- das vast nog tien keer erger.

Kaptein heeft overigens relatief weinig last gelukkig. Hij is wat mieperiger maar krabt er gelukkig niet aan. Sommige plekjes zijn wel wat gevoelig, maar dat is het wel geloof ik ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178940700
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 14:49 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Heerlijk Mini, geen avondbedtijd. Ik vond het best lekker, bankhangen met slapende Banaan. Hopelijk gaat het bij jullie nog lang zo door. :D

Lol Adrian om je kinderdagverblijfverhaal. Ik vraag me af of Banaan dat geluid ook kan als hij ouder wordt.
Hier ook geknor trouwens maar dan als hij tevreden is. :D

FF wat fijn eindelijk weer doorslapers! *O*

Sage die krijspartij mag hij wel gaan overslaan.

Aventura wat fijn dat het zo goed gaat!

Leuk Mini die bellenblaas, hoe vond hij het?
Hopelijk wordt O. snel weer beter. :*

Nanuke een kruiper en Mini een tijgeraar. :)

Tolstoi ik probeer weleens de langzame buikademhaling van Samen bevallen te doen als ik me gestresst voel. Werkte goed voor Banaan in de buik en nou ook. En ontspan bewust je spieren. ;)

Lu ik denk dat Banaan vooral overdag getroffen is door de four month regression. 'S Nachts gaat het wel best *hoi Fok!wet*.

Twist boks! Banaan houdt ook van zijn voeten. Natte sokjes En voeten naar zich toe trekken. Dat laatste helpt ook met poepen. ;)

Venco. :*

Banaan vindt het op het moment heel lollig als ik de grote bal op zijn buik laat vallen. :D

Vanochtend werd Banaan wakker met de wekker van mijn man, om zes uur. Ik dacht dat hij een korte wakkere tijd zou zijn, hij was overduidelijk nog moe. Ik bleef dus met hem in bed, twee uur later sliep hij pas weer. :')

Gaat er nog iemand wat doen met Bevrijdingsdag? Banaan heeft gehoorbescherming gekregen, dus net als ieder jaar weer naar Wageningen. :)
Willem en ik zwaaien naar jullie morgen!
(dat wordt dus zwaaien naar alle babies die op banaan lijken en gehoorbescherming hebben ;))
pi_178940735
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 mei 2018 19:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Kom anders even naar ons toe, wij wachten al jaren vergeefs op de pokken :')

beterschap!
+1 :')

Het rotte is dat ze nog een keer waterpokken kunnen krijgen als ze dit als baby hebben gehad. Dan hebben we er nog niks aan voor Cas en kunnen we weer jaren wachten tot er een pokkekind voorbij komt }:|
  vrijdag 4 mei 2018 @ 20:13:32 #45
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178941545
Volgens onze huisarts (waar we even waren voor zn oortjes) had de kapitein zo enthousiast de pokken dat hij waarschijnlijk in een keer voldoende afweer zou hebben for a lifetime ^O^ zou dikke prima zijn. En anders, ach, dan vind ik m nog n keer twee weken van zn leven lelijk :D :+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178941739
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2018 18:08 schreef minilot het volgende:
En ja Ludann, het fenomeen slaapregressie is mij ook bekend, dus ik ben benieuwd de komende weken! :)

O. heeft tot dusver nog geen last van de inentingen van vanmorgen, hopelijk houden zo!
Mafkees schoof net op zijn buik ineens heel keurig één voor één zijn knietjes onder zijn kont en tijgerde hoppa! - een centimeter of dertig voorwaarts. Daar schrok -ie vervolgens zo van dat hij het keihard op een brullen zette en sindsdien niet meer op zijn buik wil, maar toch! :')
Mijn baby deed zojuist ineens hetzelfde.
Mijn luie baby. O+
pi_178941954
Vervelend van de pokken LDG, fijn dat ie vooralsnog weinig last lijkt te hebben!

Arme O. hopelijk gaat het snel beter. :*

Het is nog lang geen (babyfoto) dinsdag, maar mijn moeder heeft een petje gekocht voor M. en ik vind het zo schattig O+
pi_178942657
Om 20.00 precies begon C gezellig te brabbelen }:| Hoe gedroegen jullie babies zich?

Fleur, wat staat dat wijs O+ Het hele kleine baby is er wel af zo!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178943316
Hahaha C! M. viel om 20:00 in slaap :')

Ja kleine is er zo wel af! Maar toen ik net even in het ledikantje keek lag daar nog wel echt een baby O+ Petje is overigens wel gekocht als extra zonbescherming. Ik ben vroeger als baby tweedegraads verbrand in mijn gezicht door de lentezon dus ik ben nu wel extra voorzichtig. :)
pi_178947956
Stop de tijd! Ik had Dirk even in de box geparkeerd, liggend op zijn rug, zodat ik naar de wc kon. Vind ik hem zo terug:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de week begonnen met het echte kruipen, nu dit. Waar is mijn kleine baby gebleven? :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178948008
Fleur, wat een lekker koppie met dat petje! Staat hem goed. :)

Ldg, wat sneu van de waterpokken zeg. Ik hoop dat het voor de kapitein met 1x klaar is. Waterpokken vind ik nog wel een beetje spannend. Ik heb ze vroeger zelf HEEL erg gehad door mijn ziekte, dus ik vrees een beetje dat Dirk dat ook krijgt. Brrrr. :@

Ik las over gehoorbescherming, die hebben wij inderdaad ook al gekocht. Goede tip van het weglopen van geluid voordat je ze afdoet. Daar had ik nog niet over nagedacht. :)

En vandaag gaan we naar de dierentuin met mijn ouders. Zin in! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:35:26 #52
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178948139
Nanuke ik zat net te lezen over waterpokken en kwam dit tegen. Geen idee of t op jullie ook van toepassing is, maar misschien geeft het wat rust :*

quote:
Bestaat er een inenting tegen waterpokken?
Inenting tegen waterpokken is mogelijk, maar deze is niet opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma. Als waterpokken een gevaar kunnen opleveren bij een kind, bijvoorbeeld bij ernstige afweerstoornissen, dan kan een antiserum worden gegeven na besmetting
Heeft dirk eigenlijk ook jouw ziekte of weet je dat (nog) niet?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:46:39 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_178948256
Wat een droppie Nanuke! Ik weet nog van mijn zoon, kwam ik een x zijn kamer binnen, stond ie rechtop in zijn bed. De schok!

Hier de derde nacht een slaapbaby van middernacht tot 6! We weten niet wat ons overkomt! Ze is nu bijna 7 weken gecorrigeerd. Hopelijk blijft ze zo goed slapen!
  zaterdag 5 mei 2018 @ 09:54:36 #54
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178948361
Oh en nanuke :P hoog tijd om box en bedje naar beneden te gaan schroeven denk ik O+ kleine avonturier
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178948446
Oei Nanuke, dat wordt het bedje en de box omlaag zetten... Optrekken doen ze hier dan weer niet, ze doen alles nog met de armen, ziet eruit alsof ze gehandicapt zijn met van die zwabberbeentjes die gewoon maar achter dat lichaam hangen. (Ze kunnen overigens wel op de knieën zitten, maar doen dat dus niet als ze vooruit willen).

Waterpokken vind ik zo'n zwaard van Damocles. Je weet dat het eraan zit te komen en dat het heel rot is, maar geen idee wanneer. Vlak voor vakanties komt die angst altijd een beetje op... ik hoop dat ik ze vlak na hun verjaardag alle drie met iemand met waterpokken in aanraking kan brengen, dan hebben we het maar gehad. Vaccineren kan overigens op eigen kosten sowieso (en soms vergoed de verzekering een deel). Wellicht voor jullie het nakijken waard Nanuke.

Wij hadden gisteren een rare dag qua schema, dus om 22:00 uur zaten er weer twee blije meisjes op de bank. Em had een speen aan een touwtje en liet die dan voor Lala bungelen, maar als Lala hem dan probeerde te pakken trok ze hem snel weg. En dat tig keer achter elkaar. We hebben echt hard gelachen (Lala ook). Ze zijn echt zo leuk nu, zeker met elkaar. Niet die mysterieuze tweelingband waar je mensen vaak over hoort, maar gewoon de samen spelen band die ze ook met hun broer hebben. En dan kan ik de daarop volgende dramanacht ook weer wat beter handelen. Vanmiddag gaan we fietsen naar de kinderboerderij met z'n allen!

En project speenafleer is dus afgeschaft en vervangen door alleen rondom het slapen een speen-project (en speen eruit trekken als ze slapen en ik hun kamer in durf). En daar zijn we tevreden mee!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178949078
Oei Nanuke! Wij hadden uit voorzorg al de box verlaagd maar het bedje pas 2 weken geleden.
Precies op tijd want die nacht had hij de optrek update gedraaid :D

Kleine V tijgert me overal achterna en probeer zich aan mijn broek omhoog te trekken.
Daarnet vond ik hem in de tuin haha :')
pi_178949134
Blegh, waterpokken :{ ik hoop dat hij er nu voor altijd afweerstoffen tegen opbouwt, LDG.

Nanuke, wat goed! Vandaag een dagje verlagen op het programma? ;)

Ik heb doorgeslapen! Tot 9.45u! Het was heerlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178951616
Bedankt MevrouwCactus! Ik had het wel gelezen ergens maar had me niet zo bedacht dat Banaan en ik andere definities hanteren voor wat een rustige plek is.

Grappig Ellie, Banaan trekt nou ook de speen uit zijn mond om dan zelf te proberen hem terug te steken. :D We hebben weken zonder speen gedaan, dus geen idee of het een update is. Onhandig is het wel.
Fijn dat B. zich beter voelt. :*

Lol LDG, als Kapitein van de pokken af is dan vind je hem vast weer knapper dan ooit. ;)

Leuk Adrian! Ik ga proberen om Willem te herkennen. :)

Leuk Venco, ook ineens een tijgeraar! Zo lui is ze dus niet. ;)
Banaan trok zich gisteren aan de hand van mijn man dichterbij, toch wel een beetje trots. :)

Haha Fleur wat een klein baasje! :D

Wat gaat dat snel Nanuke! *O*

Fijne nachten zijn dat Aventura! :D

Lief FF dat samen spelen. O+

Heerlijk Sage, uitslapen! *O*

Banaan zat vanochtend aan zijn sokjes te trekken maar met zo'n pyjama inclusief voetjes had hij geen succes. :p

Ik wil proberen of hij naast me in bed in slaap kan vallen en of hij dan beter doorslaapt. Hij viel in slaap aan de borst maar besloot dat het nog geen tijd was ofzo. De speen friemelde hij eruit met zijn handje. Op zijn zij draaien om in slaap te drinken wou hij niet. Doekje in zijn hand zodat hij de speen er niet uit zou halen hielp ook niet, want dan wil hij dat doekje in zijn mond in plaats van de speen. Lachen en gieren omdat hij de speen in zijn mond had. In slaap gevallen met speen, weer wakker binnen een minuut. Zijn benen over die van mij omdat hij er zo mee wiebelde. Moest hij ineens poepen en scheten.

Toen hij eindelijk klaar was met poepen de luier maar verschoond en hem in de draagzak gestopt. Anderhalf uur moeite voor waarschijnlijk een dutje van drie kwartier. :D

Edit: Hij gaat voor anderhalf uur slaap, dat maakt veel goed. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door PKM op 05-05-2018 13:24:23 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178952162
Wanneer mag je met je baby op de fiets in een zitje?
Als hij zelfstandig kan gaan zitten of als ie stevig zit als je hem zittend neerzet?

S. zit best stevig en zelf gaan zitten kan ie ook, maar wel op een beetje rare manier.
Wat zijn goede zitjes?
pi_178952460
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Wanneer mag je met je baby op de fiets in een zitje?
Als hij zelfstandig kan gaan zitten of als ie stevig zit als je hem zittend neerzet?

S. zit best stevig en zelf gaan zitten kan ie ook, maar wel op een beetje rare manier.
Wat zijn goede zitjes?
Als ze zelf tot zit kunnen komen. En dan natuurlijk kijken of ze niet meteen omkukelen.
Sowieso pas na 9 maanden. Is S. dat al?
Ik kan echt niet wachten tot ik met mijn mannen op de fiets kan!

Meeste zitjes zijn Yepp of Bobike. Ik vond persoonlijk de Yepps mooier, maar op mijn tweedehands fiets zaten al Bobike zitjes, dus die heb ik nu maar :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_178952470
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:38 schreef TolstoiFan het volgende:
Wanneer mag je met je baby op de fiets in een zitje?
Als hij zelfstandig kan gaan zitten of als ie stevig zit als je hem zittend neerzet?

S. zit best stevig en zelf gaan zitten kan ie ook, maar wel op een beetje rare manier.
Wat zijn goede zitjes?
De meningen daarover zijn verdeeld maar de meeste mensen houden vanaf een maand of 9 aan. Zelf kunnen gaan zitten is een hele grote pré (en ikzelf vind dat een vereiste).
Het gaat er voornamelijk om dat de wervelkolom stevig genoeg is om de hobbels en de klappen tijdens het fietsen op te vangen.

Wij hebben bij Twix destijds ook echt tot ruim 9 maanden gewacht en hij kon al een tijd zelf gaan zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 14:10:35 #62
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178952652
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{ :X
Protège moi de mes désirs.
pi_178954219
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:{ :'( Ik krijg het helemaal koud als ik dat lees :'(

S. is nu 10 maanden oud. Hij kan zelf gaan zitten, maar doet dat niet vanuit de "normale" manier vanuit lig op de zij draaien en dan ophoog duwen met zijn armpjes. Hij gaat echt zitten vanuit ligstand, dan gaat ie een sit-up proberen te doen, buik flink aanspannen en uiteindelijk nog met zijn armpjes verder omhoog duwen. Als ie in zijn bed ligt, dan trekt ie zich ook wel mbv de spijlen middels een sit-up verder omhoog.

Is zeker ook beter om niet meteen hele stukken te gaan fietsen, maar ook wat opbouwen?

Lesage, ook bedankt voor de tips qua merken fietszitjes. We gaan eens op onderzoek.

Nanuke, een zich optrekkende Dirk :o Hij kijkt er wel heel erg blij bij O+
S. trok zich vandaag ook in de box omhoog, is er weer een memo langs geweest die ik gemist heb :7 ??

PKM, fijn dat Banaan een lang dutje doet!

Hier gaan de avonden en nachten beter sinds S. op zijn eigen kamertje slaapt. 's Avonds na bedritueel en voeding gaat ie redelijk snel slapen. Ik blijf er nog wel steeds even naast zitten met mijn hand op mijn borst, maar hij valt steeds sneller in slaap en wordt ook minder vaak wakker gedurende de avond.
Afgelopen 2 nachten beide keer maar 1 keer wakker. Het is nog even puzzelen wat ie dan precies wil, ik wil nl. niet meer standaard maar aanleggen. Dus afgelopen nacht wel bijna 2 uur bezig geweest, maar na voeding, 5 minuten slapen, omdraaien naar buik, huilen, weer terugdraaien, hand op borst, weer even slapen, toch weer huilen, luier verschonen, bleek het toch nog honger te zijn, want na 2e borst ging S. rond 2 uur slapen tot vanochtend half negen :o :o :o
En hij had ook al geslapen van 20:30 tot 00:30 *O* *O*

Hij was vannacht wel naar zijn buik gedraaid. Manlief had hem 5 uur nog teruggedraaid, maar toen ik om 8 uur opstond en S. nog sliep, lag ie alweer op zijn buik.
Dat kan bij 10 maanden toch geen kwaad meer qua risico's op wiegendood?

[ Bericht 4% gewijzigd door TolstoiFan op 05-05-2018 16:00:36 ]
pi_178954416
Bij 10 maanden zou je het best kunnen proberen. Niet ineens hele stukken inderdaad en ook niet keihard de heuvels op en af of de stoep op knallen (je zou zeggen dat dit common sense is, maar helaas :') )

Fietsen O+ kan niet wachten tot Cas er ook op mag O+
  zaterdag 5 mei 2018 @ 16:19:20 #65
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178954539
Tolstoi, de kaptein slaapt op zn buik sinds ie kan rollen, wij leggen m op zn rug in bed en dan ligt ie een beetje mokkend te kronkelen tot ie op zn buik ligt en dan valt ie in slaap. Wel met zn gezichtje naar de zijkant. Ik denk dat dat t belangrijke is. Dat t gewoon kan zodra ie doorheeft dat ie niet met zn snuitje in t matras moet gaan liggen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178954594
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 16:19 schreef littledrummergirl het volgende:
Tolstoi, de kaptein slaapt op zn buik sinds ie kan rollen, wij leggen m op zn rug in bed en dan ligt ie een beetje mokkend te kronkelen tot ie op zn buik ligt en dan valt ie in slaap. Wel met zn gezichtje naar de zijkant. Ik denk dat dat t belangrijke is. Dat t gewoon kan zodra ie doorheeft dat ie niet met zn snuitje in t matras moet gaan liggen.
Vind het nog wel een beetje eng, want dit doet ie nu voor het eerst sinds ie op zijn eigen kamertje ligt. Hij ligt ook met zijn gezicht naar de zijkant, dus dat gaat goed.
Twijfel nog of het verstandig is om dan wel zijn knuffel uit bed te halen.
Maar in principe is ie sterk genoeg om te draaien en rollen en ook om zich goed op te richten.

Hoe gaat het met de waterpokken van de kapitein? Nog geen ondragelijke jeuk hopelijk!
pi_178954606
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 15:55 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

:{ :'( Ik krijg het helemaal koud als ik dat lees :'(

S. is nu 10 maanden oud. Hij kan zelf gaan zitten, maar doet dat niet vanuit de "normale" manier vanuit lig op de zij draaien en dan ophoog duwen met zijn armpjes. Hij gaat echt zitten vanuit ligstand, dan gaat ie een sit-up proberen te doen, buik flink aanspannen en uiteindelijk nog met zijn armpjes verder omhoog duwen. Als ie in zijn bed ligt, dan trekt ie zich ook wel mbv de spijlen middels een sit-up verder omhoog.

Is zeker ook beter om niet meteen hele stukken te gaan fietsen, maar ook wat opbouwen?

Lesage, ook bedankt voor de tips qua merken fietszitjes. We gaan eens op onderzoek.

Nanuke, een zich optrekkende Dirk :o Hij kijkt er wel heel erg blij bij O+
S. trok zich vandaag ook in de box omhoog, is er weer een memo langs geweest die ik gemist heb :7 ??

PKM, fijn dat Banaan een lang dutje doet!

Hier gaan de avonden en nachten beter sinds S. op zijn eigen kamertje slaapt. 's Avonds na bedritueel en voeding gaat ie redelijk snel slapen. Ik blijf er nog wel steeds even naast zitten met mijn hand op mijn borst, maar hij valt steeds sneller in slaap en wordt ook minder vaak wakker gedurende de avond.
Afgelopen 2 nachten beide keer maar 1 keer wakker. Het is nog even puzzelen wat ie dan precies wil, ik wil nl. niet meer standaard maar aanleggen. Dus afgelopen nacht wel bijna 2 uur bezig geweest, maar na voeding, 5 minuten slapen, omdraaien naar buik, huilen, weer terugdraaien, hand op borst, weer even slapen, toch weer huilen, luier verschonen, bleek het toch nog honger te zijn, want na 2e borst ging S. rond 2 uur slapen tot vanochtend half negen :o :o :o
En hij had ook al geslapen van 20:30 tot 00:30 *O* *O*

Hij was vannacht wel naar zijn buik gedraaid. Manlief had hem 5 uur nog teruggedraaid, maar toen ik om 8 uur opstond en S. nog sliep, lag ie alweer op zijn buik.
Dat kan bij 10 maanden toch geen kwaad meer qua risico's op wiegendood?
Ik zou niet meteen tochten van tientallen kilometers gaan fietsen maar je kunt het best eens een stukje gaan proberen. Gewoon niet te hard over verkeersdrempels en misschien ook niet meteen die nostalgische klinkerweg in dat leuke dorpje.
Je hebt gauw genoeg door of jouw kindje er aan toe is.
Oh, en onze zoon draagt een helm op de fiets. Omdat hij vast zit in zijn stoeltje en zich dus niet kan beschermen, mochten wij of de fiets onverhoopt (om)vallen. Voor weinig te koop bij Decathlon/fietsenzaak/enz. Absoluut geen must maar je zou het ook kunnen overwegen als je dat fijn vindt, ze zijn er ook al in die kleine maatjes.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 16:29:30 #68
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178954672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 16:23 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]

Vind het nog wel een beetje eng, want dit doet ie nu voor het eerst sinds ie op zijn eigen kamertje ligt. Hij ligt ook met zijn gezicht naar de zijkant, dus dat gaat goed.
Twijfel nog of het verstandig is om dan wel zijn knuffel uit bed te halen.
Maar in principe is ie sterk genoeg om te draaien en rollen en ook om zich goed op te richten.

Hoe gaat het met de waterpokken van de kapitein? Nog geen ondragelijke jeuk hopelijk!
Als hij gewoon goed kan rollen (ook met slaapzakje als hij die heeft) zou ik me echt niet druk maken. knuffels zou ik inderdaad even wegleggen. Kaptein heeft hier alleen zon knuffellapje liggen waarmee ie in slaap valt (dat wrijft ie in zn oogjes O+ en dan rolt ie om en slaapt ie. In t meest gunstige geval that is _O-)

En de waterpokken, hij lijkt niet veel jeuk te hebben (althans, hij krabt niet) maar hij is er niet geheel happy onder. Beetje mieperig en hangerig, maar verder wel prima. Hij heeft ie dingen dus echt op de meest rare plekken he :X down under is het net offie driedubbele herpes heeft ofzo. Maar ook daar lijkt ie niet onwijs veel last van te hebben gelukkig ^O^ vind het tot nu toe (los van hoe dramatisch het eruit ziet) reuze meevallen 8-)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 5 mei 2018 @ 19:19:14 #69
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178957179
Kunnen kleintjes weer n soort krampjes krijgen als ze overgaan van melk naar steeds meer vast voedsel :? Kaptein ligt regelmatig met opgetrokken beentjes in bed te huilen en scheten te laten :{
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178957797
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 09:35 schreef littledrummergirl het volgende:
Nanuke ik zat net te lezen over waterpokken en kwam dit tegen. Geen idee of t op jullie ook van toepassing is, maar misschien geeft het wat rust :*

[..]

Heeft dirk eigenlijk ook jouw ziekte of weet je dat (nog) niet?
Duizendmaal dank! Woensdag over een week hebben we weer een afspraak bij de kinderarts, dan ga ik het gelijk vragen of dat nuttig is en wat zijn gedachten erbij zijn. Echt, zo fijn dat je dit zegt! O+ O+

Dirk heeft ook mijn ziekte inderdaad. We hebben het in de zwangerschap al laten vaststellen. Voor zover gaat het trouwens allemaal nog niet veel anders dan bij andere kinderen. Aan de andere kant was dat ook niet mijn verwachting, want ik ben de eerste 2 jaar ook makkelijk doorgerold. We zullen zien hoe het verder gaat lopen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 5 mei 2018 @ 20:02:48 #71
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178957805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 19:19 schreef littledrummergirl het volgende:
Kunnen kleintjes weer n soort krampjes krijgen als ze overgaan van melk naar steeds meer vast voedsel :? Kaptein ligt regelmatig met opgetrokken beentjes in bed te huilen en scheten te laten :{
:Y . Stom he?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178957914
Tolstoi, zodra je baby sterk genoeg is om zijn hoofd op te tillen en de andere kant op te draaien, en beide kanten op kan rollen is er volgens mij niet meer zo heel veel gevaar meer met buikslapen. :*

Malteser, ik schrok ook best van wat je zei over fietsen en zitje. Brrrr. Ik was het wel van plan te gaan doen af en toe zodra het kon (met de regen 20 min naar kdv lopen is toch niet zo lekker zeg maar. :P ), maar dit zet me toch wel weer aan t denken. Naar hoor. Gelukkig kan Dirk nog niet zelf gaan zitten (wel stevig loszitten) dus ik stel in elk geval maar uit tot dat wel kan. :@

En de krampjes bij vast voedsel zijn hier ook een ding ja. Heel stom.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178958075
Ik kijk ook uit naar het fietsen, nog even geduld hebben maar!

Fijn dat je de waterpokken mee vindt vallen kwa ellende ldg, ik kijk er nog niet naar uit.

Hier draait N zich op haar zij, lijkt wel de stabiele zijligging dan, dus die houding vertrouw ik wel.

Vandaag heeft ze haar eerste flesje kunstvoeding gehad :o . Om te proberen of ze het wel drinkt. Maar ook dat ging er zonder problemen in. Ze dronk maar 80, maar sinds haar heftige verkoudheid die 2 weken geleden begon drinkt ze een stuk minder per voeding. Ik kolfde ook maar 80, dus dat komt overeen. Ik merk het ook aan de borst dat ze snel klaar is. Ook in de nacht redt ze het nu dus niet langer meer dan 4 uur. Hopelijk gaat ze weer meer en minder vaak drinken als de verkoudheid voorbij is! We zaten namelijk op flesjes/voedingen van 140-150
  zaterdag 5 mei 2018 @ 20:59:26 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178959185
Wij zijn weer terug helaas, we hadden een heerlijke vakantie. Maar Jacob ligt wel ultiem lekker te slapen in zijn eigen bed. Wat een indrukken toch voor zo'n baby, van huis zijn...
SPOILER: Jacob aan zee
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 5 mei 2018 @ 21:03:55 #75
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178959288
^O^ aan de kruipers en optrekkers en doorslapers!
En beterschap voor de waterpokken. Ik hoop die ook uit te stellen tot na de eerste verjaardag, maar met een crèche weet je het nooit natuurlijk.
De rest weet ik niet meer, ik scrolde net even langs de afgelopen week, heb daar niet gelezen.

Kruipen doet Jacob nog steeds niet maar hij kan wel steeds beter over obstakels heen tijgeren en hij is ook een paar keer van zit naar lig gekomen afgelopen week. En hij heeft een nieuw lachje, een soort sociaal hinnikje dat hij deed bij interactie met alle mensen met wie we op vakantie waren, echt veel te schattig. En hij gaat tegenwoordig vrij nadrukkelijk aan mijn kleren hangen als hij te lang geen eten krijgt :Y) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178960117
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 20:09 schreef Nanuke het volgende:
Tolstoi, zodra je baby sterk genoeg is om zijn hoofd op te tillen en de andere kant op te draaien, en beide kanten op kan rollen is er volgens mij niet meer zo heel veel gevaar meer met buikslapen. :*

Malteser, ik schrok ook best van wat je zei over fietsen en zitje. Brrrr. Ik was het wel van plan te gaan doen af en toe zodra het kon (met de regen 20 min naar kdv lopen is toch niet zo lekker zeg maar. :P ), maar dit zet me toch wel weer aan t denken. Naar hoor. Gelukkig kan Dirk nog niet zelf gaan zitten (wel stevig loszitten) dus ik stel in elk geval maar uit tot dat wel kan. :@

En de krampjes bij vast voedsel zijn hier ook een ding ja. Heel stom.
Niet de bedoeling om je te laten schrikken, vandaar ook in spoiler. Maar het heeft toen zoveel indruk op me gemaakt dat wij destijds bij Twix enorm voorzichtig waren.
pi_178960240
Lemijn O+
pi_178960705
Klinkt heerlijk lemijn! Lijkt me genieten met zo’n baby O+ . Was je met meer mensen weg of alleen met Jacob?
Nog algemene do’s en don’ts voor vakanties? Wij gaan over 3 weekjes kamperen, kan niet wachten!! O+
pi_178963036
Wij hebben vandaag voor het eerst gefietst! 10 minuten naar de kinderboerderij. Heen mocht Lala in het zitje en Em met peuter in de fietskar die we hebben gekocht, terug andersom. Het zitje vonden ze beide geweldig, de kar was maar mwah en slaapverwekkend. Peuter vond het wel geweldig in de kar met z'n zusje. Ze zijn nu 10,5e maand.

Lekker vooruitzicht Nolita! Ik ga over 2 weken ook weer eens een nachtje kamperen, maar dan zonder baby's! Waarschijnlijk lig ik na 1 biertje bij het kampvuur al om 11 uur half dronken te slapen :') ik heb er iig enorm veel zin in! Ik heb het ook heel tactisch pas aan m'n man voorgesteld na een doorslaapnacht :@

Fijn dat het weer uiteindelijk toch mee viel Lemijn! Hoe vond Jacob het in een andere omgeving?

Pkm, hier slapen de meiden al een maand of twee op hun buik. Eerst legden we ze zelf bij het wakker worden op hun buik (dan sliepen ze meestal weer door) en sinds ze ook met slaapzak kunnen rollen draaien ze zelf vrijwel altijd direct op de buik. Hier overigens nog wel twee knuffelbeesten per bed, vooral ter vermaak voor na het wakker worden, ermee slapen doen ze (nog) niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 6 mei 2018 @ 09:17:01 #80
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178965423
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 22:08 schreef Nolita het volgende:
Klinkt heerlijk lemijn! Lijkt me genieten met zo’n baby O+ . Was je met meer mensen weg of alleen met Jacob?
Nog algemene do’s en don’ts voor vakanties? Wij gaan over 3 weekjes kamperen, kan niet wachten!! O+
Voor meer over vakanties en uitjes, kijk ook hier: OUD / Op vakantie met (kleine) kinderen #13 - seizoen 2017
Wat ik er zelf van onthoud, is dat bekend speelgoed heel fijn is, en andere kleine bekende dingen zoals eigen lepel en knuffel. Maar vader spelen ze natuurlijk probleemloos met alles dat er is.
Slaaptijden of alles dat op een schema lijkt heb ik volledig losgelaten, maar dat is bij hem nooit heel strak geweest.
Gewone wandelwagen mee in plaats van een buggy was ook een goede keuze, vooral ook omdat anderen dan een flink stuk met hem konden gaan lopen 's morgens vroeg *O* .

Wij waren in een groot huis met vrienden inderdaad. Jouw baby is maar iets jonger dan de mijne toch? Zoals ik had verwacht, was hij enorm onder de indruk van alles, ondanks dat ik er bijna voortdurend bij was. Hij is dagen bezig geweest met de nieuwe omgeving in zich opnemen. Voorbeeldje: ik verschoonde hem elke keer op het voeteneind van mijn bed, en vaak zing ik dan 'op een grote paddenstoel' omdat daar thuis een poster van boven de commode hangt. Nu keek hij elke kaar naar opzij, waar hij normaal de poster ziet. En dan was hij weer verbaasd dat daar iets anders was. En veel buiten, en de zee, en het strand, en anders eten, en elke dag om 6 uur wakker want geen gordijn.
Maar de tweede helft van de week ging alles veel makkelijker want dingen werden herkenbaar en de mensen met wie we waren ook. Toen heeft hij enorm genoten juist van alle aandacht en veel meer gespeeld en gepraat.

Ik gaf hem net blauwe bessen in een bakje, en na even proberen heeft hij zo keurig al die besjes kunnen oppakken en in zijn mond stoppen. Er ging er maar eentje op de grond. Ik vond het zo knap dat ik bijna moest huilen. Hij lijkt echt weer enorm gegroeid. Hij wijst soms ook iets aan met alleen wijsvinger (bij voorkeur mijn tepel :') ). Ik zal 'm zeer missen als ik morgen weer moet werken, maar nu ik heb gezien hoe leuk hij drukte kan vinden als het bekend is, denk ik dat hij zich daar juist zal vermaken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 6 mei 2018 @ 09:20:20 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178965446
Kamperen lijkt mij trouwens veel relaxter zonder baby. Jacob kan heel goed lang los zitten, maar ook heel goed alles in zijn mond stoppen en hij stopte niet na 1x een steen of een hap zand.

Buikslapen begon hier ook toen hij met slaapzak en al kon draaien, en niet meer in de wieg gepropt lag. Lekker met die knietjes onder zijn lijf en billen om hoog. Ik vind de dunne stoffen knuffels die hij heeft helemaal niet eng en naast mijn kussen liggen ook niet.

Qua fietsen heb ik daar wel veel zin in, maar de fiets is er nog niet en ik hoop dat hij in de tussentijd leert om zelf te gaan zitten. Ik denk ook nog over een helmpje...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178965894
Dat klinkt toch wel heel fijn lemijn. O+ En de blauwe bessen. :D Wat goed van Jacob!

Dirk was duidelijk onder de indruk van een dag dierentuin. Vannacht om 1u gevoed, om 4u gelopen met m omdat hij overstuur was, en daarna sliep hij tot 9u! Ik was gewoon eerder wakker dan hij. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_178965961
V slaapt ook wel eens op zijn buik, en hij heeft twee knuffels in bed.
Hij friemelt zich daarmee in slaap O+
Meestal vind ik ze overal in bed want hij slaat en gooit ermee, heb ze nog niet naast zijn gezicht gevonden.

Ik geniet zo van mijn baby O+
Op dit moment tijgert hij gillend van plezier door het huis haha.

Ook wij kunnen niet wachten om te mogen gaan fietsen! Hij kan wel zitten maar niet heel stevig los, hij is deze maand 9 maanden. Misschien wordt er deze maand snachts een update gedraaid (8>
pi_178966021
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 21:41 schreef Malteser het volgende:

[..]

Niet de bedoeling om je te laten schrikken, vandaar ook in spoiler. Maar het heeft toen zoveel indruk op me gemaakt dat wij destijds bij Twix enorm voorzichtig waren.
Dat snap ik. Het komt ook vooral binnen omdat ik Dirk al zo groot vind, en het gevoel daarbij is automatisch dat hij niet zo breekbaar meer is. Dat nog enige voorzichtigheid geboden is, dat weet ik wel. En dat ik hem niet van de trap af moet gooien ook. Maar dat er ook nog 'normale' dingen zijn waar hij echt schade van kan ondervinden, daar had ik niet meer zo bij stilgestaan.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 6 mei 2018 @ 10:22:03 #85
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_178966082
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:14 schreef Flav het volgende:
V slaapt ook wel eens op zijn buik, en hij heeft twee knuffels in bed.
Hij friemelt zich daarmee in slaap O+
Meestal vind ik ze overal in bed want hij slaat en gooit ermee, heb ze nog niet naast zijn gezicht gevonden.

Ik geniet zo van mijn baby O+
Op dit moment tijgert hij gillend van plezier door het huis haha.
Hier ligt niks in het bedje op de plek waar ik het s avonds heb achtergelaten incl de kapitein 8)7 die vindt ik s ochtends altijd met zn hoofd bij het voeteneinde :D nou ja prima.

Ik vind de kapitein nu ook echt met de dag leuker worden O+ het hele afhankelijke is er af, hij gaat meer zelf op onderzoek uit en komt af en toe even contact maken als hij daar behoefte aan heeft. We zijn helemaal in sync en snappen elkaar veel beter lijkt het wel O+ fijn
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_178967980
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 10:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
Ik vind de kapitein nu ook echt met de dag leuker worden O+ het hele afhankelijke is er af, hij gaat meer zelf op onderzoek uit en komt af en toe even contact maken als hij daar behoefte aan heeft. We zijn helemaal in sync en snappen elkaar veel beter lijkt het wel O+ fijn
Dat contact maken gebeurd hier ook, als hij honger heeft of opgepakt wilt worden O+
Hij duwt zijn hoofd dan tussen m’n enkels en geeft dan een gilletje haha, best comisch.

Ik lig nu lekker in het zonnetje, op m’n bedje die ik in de zwangerschap heb gekocht O+ , te wachten totdat V wakker wordt.
Hij ligt nu voor de 2e dag op rij in zijn eigen bed zijn dutje te doen :o
pi_178968568
Lemijn, dat klinkt als een heerlijke vakantie!

FF, wat leuk dat jullie al gefietst hebben en dat de dames het zo leuk vonden!
Hier moeten we eerst nog een fietszitje scoren en ik denk dat ik ook maar meteen een moederfiets koop.

Hoe doen jullie dat met een fietszitje, is het handig om er 2 te kopen, 1 voor mijn fiets en 1 voor de fiets van manlief?

LDG en Flav, lekker genieten van jullie spruiten O+

Ik heb een beetje een baaldag, maar probeer me eroverheen te zetten. Heb het gevoel dat ik S. momenteel niet echt begrijp, het huis is een teringzooi, overal waar ik aan begin, wordt maar half afgemaakt, want dan komt er wel weer iets tussendoor. Dan ook nog eens keer teveel stress op het werk, daar ben ik ook helemaal klaar mee.

Een dikke week geleden postte ik dat S. een plekje had bij zijn oor, waar ie wel eens aan krabbelde. We hebben een week goed gesmeerd (Lemijn, je had gelijk :D )en het was zo goed als weg. Hij heeft het echter vannacht weer helemaal open gekrabbeld ;( Ik voelde het vannacht al in het donker, toen ie rechtop in bed was gaan zitten. Toen had ik meteen weer zalf gesmeerd.
Het lijkt nu echt zo'n schaafwond, rood en open, beetje vochtig. We hebben het idee dat ie zichzelf tijdens het in slaap vallen krabt. Toch maar even langs de huisarts ermee. Op zijn arm heeft ie nu ook wat eczeem plekken, net als in zijn knieholtes.
En ik maar denken dat ie door de BV beschermd was tegen eczeem....
pi_178969024
Kleine V heeft toch een kleine update gehad vannacht, hij zat zowaar 5 minuten ‘stabiel’ :o
Daarna viel ie om en ging ie kruipend verder, maar hij gaat de mat niet af :P
Volgens mij kriebelt het gras hem te veel haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_178972703
Ik kreeg het ook even moeilijk bij je berichtje Malteser. Extra reden om waakzaam te zijn met fietsen. Mijn fiets mag bijna geen gewicht dragen, dat was prima bij aankoop maar wordt tegen die tijd minder handig.
Goeie tip, die helm! :)

Jammer dat de vakantie weer voorbij is Lemijn. Leuke foto. O+
Handig die nieuwe hongersignalen.
Wat grappig hoe Jacob die nieuwe omgeving ervaren heeft. We willen in juni een paar dagen weg, ik ben benieuwd hoe Banaan dat vindt. Weten we gelijk een beetje wat we kunnen verwachten na de verhuizing.

Leuk FF voor het eerst fietsen. Heerlijk weer ervoor. :)

Klinkt als een lekkere nacht Nanuke. Abonnementje dierentuin dan maar? ;)

Tolstoi balen van de jeuk. Dat je S. even niet begrijpt is niet zo gek, hij is een baby en jij niet. :* Meer dan je best blijven doen kun je toch niet. Hopelijk gaat het snel beter tussen jou en S. Ik merk dat als het tussen Banaan en mij goed zit, al het andere ineens minder uitmaakt. :)

Mooie update Flav! :D Durfde hij eerder wel het gras op?

Banaan op bevrijdingsfestival was leuk. O+ De gehoorbescherming was niet zo'n succes want hij blijft van links naar rechts kijken en dan schuift zo'n ding af. Dat een kant uiteindelijk op zijn oog belandde vond hij geen probleem. :D
We hebben lekker in het gras gezeten en Banaan genoot van alle mensen plus familie gans. Prima dagje.

Banaan spuugde heel veel maar drinkt steeds beter buiten de deur. Hoe meer publiek, hoe leuker hij het vindt. ;)

Ik vind het flauw dat hij wel van buik naar rug kan rollen maar het niet doet omdat hij gefrustreerd raakt. Met die grote bal draait hij mee naar zijn zij, als hij op zijn rug ligt. Nou doe ik het ook andersom, Banaan op zijn buik over de bal heen en rollen maar. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_178973669
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2018 12:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Lemijn, dat klinkt als een heerlijke vakantie!

FF, wat leuk dat jullie al gefietst hebben en dat de dames het zo leuk vonden!
Hier moeten we eerst nog een fietszitje scoren en ik denk dat ik ook maar meteen een moederfiets koop.

Hoe doen jullie dat met een fietszitje, is het handig om er 2 te kopen, 1 voor mijn fiets en 1 voor de fiets van manlief?
Wij hebben een Yepp met extra adapter, dan kun je het stoeltje zo van de ene op de andere fiets klikken. Geen idee of de andere merken ook zoiets hebben.

Wij hadden alles van peuter al, dus dat scheelde. We hebben alleen een fietskar erbij gekocht zodat ik tzt ook in m'n eentje wat met ze kan ondernemen.

En wat betreft veel half doen, prioriteiten stellen! Is wat je wil doen wel echt belangrijk of kan het later ook? Wat zou het gevolg zijn als je het niet zou doen? Ik laat veel dingen ook bewust liggen, komt wel weer als het wat soepeler loopt hier!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178973780
Pkm, hier weigerden ze ook heel lang te rollen naar de buik, en daarna deden ze weer net alsof ze niet terug konden rollen wat ze veel eerder al deden. Maar opeens gaat het knopje om en is het continu heen en weer rollen. Maar dat was hier pas bij 9 maanden ergens.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_178974205
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 mei 2018 13:58 schreef Malteser het volgende:

[..]

De meningen daarover zijn verdeeld maar de meeste mensen houden vanaf een maand of 9 aan. Zelf kunnen gaan zitten is een hele grote pré (en ikzelf vind dat een vereiste).
Het gaat er voornamelijk om dat de wervelkolom stevig genoeg is om de hobbels en de klappen tijdens het fietsen op te vangen.

Wij hebben bij Twix destijds ook echt tot ruim 9 maanden gewacht en hij kon al een tijd zelf gaan zitten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler heb je eens eerder vertelt in het Fietsen met kinderen topic.
Nooit vergeten dus wij wachten zo zachtjes aan tot een jaar denk ik.
Het idee alleen al. ;(

Vandaag even 2 uurtjes naar het strand geweest. Z met een prachtig hoedje op en even de borst gegeven al daar. Ze keek lekker rond met haar neus in de wind.
Was leuk. A heeft zich goed vermaakt met een bal. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 06-05-2018 18:55:48 ]
pi_178975384
Ik breek even in zonder bij te lezen; heeft iemand tips voor fijn smeerbare zonnebrand? Ik heb nu Naif maar die smeert echt lastig uit en C is net een spookje als ik klaar met haar ben :') Ik zat te denken om gewoon Nivea te kopen; maar zit daar nou echt zo veel rommel in?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_178975775
Ik heb die van La Roche Posay, smeert heel makkelijk uit en plakt niet ^O^
Te krijgen bij de apotheek.
pi_178978892
quote:
1s.gif Op zondag 6 mei 2018 18:22 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij hebben een Yepp met extra adapter, dan kun je het stoeltje zo van de ene op de andere fiets klikken. Geen idee of de andere merken ook zoiets hebben.

....

En wat betreft veel half doen, prioriteiten stellen! Is wat je wil doen wel echt belangrijk of kan het later ook? Wat zou het gevolg zijn als je het niet zou doen? Ik laat veel dingen ook bewust liggen, komt wel weer als het wat soepeler loopt hier!
Kijk dat is nog eens een handige tip van die extra adapter! Thanks!!!

Soms heb je gewoon een baaldag en dan vind je alles belangrijk en erger je je aan alle halve dingen en de rotzooi in huis. Inmiddels is de rust wedergekeerd. Lekker gewandeld met S., ijsje gegeten op terras, S. zat echt contact te maken met andere kindjes op het terras, zo schattig O+

Hij krijgt steeds meer een eigen willetje. Brood wil ie niet meer gevoerd krijgen, maar zelf doen. Dan gaat het wel veel langzamer en soms lijkt ie echt expres dingen weer uit te spugen als ie merkt dat je kijkt. Als ie niet zijn zin krijgt, kan ie echt driftig gaan huilen.

Box en ledikant vandaag omlaag gedaan. Nadat S. zich gister in de box optrok tot op zijn knietjes, trok ie zich vandaag op tot staan :o :o
Ik heb gezegd dat dat echt nog niet nodig is, dat ie best nog even mijn lieve kleine baby'tje mag blijven 8-)

Nog 2 maanden en dan wordt ie 1 jaar ;( Stop de tijd, het gaat echt veel te snel
  maandag 7 mei 2018 @ 17:04:11 #96
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_178993616
Er is de hele dag nog niet gepost in dit topic. Zijn alle baby’s aan het genieten van het mooie weer? O+

Mijnes wel!
Protège moi de mes désirs.
pi_178994178
Heerlijk Duman! Ik heb enorm genoten van de airco in mijn kantoorpand :+ Ik hoop dat B wat meer buitenlucht heeft gehad, zal het zo thuis even checken bij z'n vader!

Je vakantie klonk fijn Lemijn! Leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen hè! Ik snap dat nu ook zoveel beter, nu ik zelf een kind heb. Dat je zo trots kan zijn op nieuwe ontwikkelingen, die voor anderen wellicht klein of vanzelfsprekend lijken.

En verder las ik iets over fietsen. Lijkt me echt super leuk straks! Maar voorzichtig dus... En ik las over festivals met (wisselend succesvolle) gehoorbescherming, en genieten van de zon, al dan niet in het gras. Fijn hè, dit lekkere weer! Morgen vrij, dus ga ik ook eens de zon bekijken.

B is gelukkig weer redelijk de oude. Geen koorts en pijn meer en kan weer lachen en brabbelen. Geen fan alleen van het hete weer geloof ik. Gisteren wat warmte bultjes en een soort rode exceem achtige vlekken op z'n armen. Maar even in de gaten houden. Oh en, en hij heeft de update 'voet in mond en sok uittrekken' gedraaid, ik vind het maar schattig O+
pi_178995704
Hoi, ik ben niet bijgelezen maar breek even in.

J. heeft het afgelopen uur 4 keer overgegeven. Ik gok melk die niet helemaal goed meer was of z'n zoete aardappel die verkeerd is gevallen. Hij heeft echt flinke golven melk uitgespuugd en ligt nu met een, vermoed ik, lege maag te slapen. Het vorige slokje borstvoeding dat ik hem aanbood kwam er linea recta weer uit.

Met dit warme weer vind ik het een beetje eng allemaal met het oog op uitdroging. Ik weet dat borstvoeding de beste ORS is, maar wanneer bied ik het weer aan? Gewoon voorzichtig proberen als ie wakker is? En dan sneller loskoppelen om z'n maag even te laten wennen ofzo?

En ik wil er eigenlijk de rest van de avond naast gaan liggen om hem in de gaten te houden. :X :@ Het was ineens weer zo'n klein hummeltje. Zieke kindjes moeten verboden worden. :(
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  maandag 7 mei 2018 @ 18:51:01 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_178995796
Wat akelig kris! Als hij slaapt zou ik het zeker wel even 1 of 2 uur laten. Uitdroging is een eng idee maar echt niet in een paar uur gebeurd, zeker niet zonder diarree en koorts erbij.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_178995944
Kris: zolang het alleen nog spugen is, zou ik hem nu niet wekken. Als hij uit zichzelf wakker wordt, kan je hem aanleggen en kijken hoe het gaat.
Zolang hij geen koorts en diarree heeft, kan het voor nu nog niet zoveel kwaad.
En sterkte, niks zo rot als een ziek kind. :*

Edit: Wat Lemijn ook al zegt ;).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')