quote:
Zenuwen m'n harige bips

Ik stond zonder een poot uit te steken tegen een acht gemiddeld aan voor wiskunde A. Dus ik oefende letterlijk niks. En als je iets echt nooit doet dan verlies je zelfs elementaire vaardigheden als een grafiek uitlezen blijkbaar
Hoe ik leerde voor dat examen: beetje boek doorbladeren. "Ja, snap ik, simpel *blader blader*, pffff, simpel *blader blader*. Boh, bijna klaar, nog 2 hoofdstukken. Ach fuck it, dat snap ik ook wel. Zo, eens kijken of er nog iemand mee naar de coffeeshop gaat.".
Bij de schoolonderzoeken dat jaar had ik het nog bonter gemaakt. Op maandag schoolonderzoek wiskunde A, dus zondagmiddag maar eens het boek doorbladeren!
"Kak, waar ligt dat boek? *zoeken* Godverdomme.... *zoeken*. Tering!

*zoeken* KAK TYFUS JANTJE!

*lampje gaat branden* Eeeeeeh, die boeken heb ik aan het begin van het schooljaar in mijn kluisje gelegd geloof ik. En er nooit meer uit gehaald. *denk* Jep, ik las altijd mee bij iemand naast me in de les. Kut... Ik moet het toch minstens één keer gezien hebben om m'n geheugen een beetje op te frissen. Hoe kom ik aan dat boek?".
Er woonden bij mij in het dorp verschillende wiskundeleraren van mijn school dus ik het telefoonboek erbij pakken. Oude leraar van me gebeld en gevraagd of hij dat boek toevallig thuis had liggen. Dat had hij. Ik ophalen. Hij doet de deur open met een blik van "Man man man...".
"Begin je nú pas met leren?!?"
-"eh ja, ik snap het allemaal wel vrij goed maar moet er wel nog even mee oefenen! *kuch ongeduldig doorbladeren *kuch*."
"Nou hier, breng het morgen maar terug.

"
-"Bedankt meneer!".
Schoolonderzoek liep prima, had een 8. Boek netjes terug gebracht. Grrrrrrrr uitermate tevreden met zichzelf. Totdat ik die leraar in de gang tegenkwam. Die had aan zijn collega gevraagd wat voor punt ik had. Dus die gaf mij een uitbrander:"Ja, ik hoorde dat het heel goed gegaan was! Jij gaat een middagje zitten en je haalt een acht! Weet je wel hoeveel móéite sommige leerlingen moeten doen om het überhaupt te halen!?!?

". En zo ging dat nog even door. Ik voelde me toen eventjes helemaal niet stoer meer
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."